DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

Milliárdos úrversenyző törte össze Hamilton egykori Paganiját

A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben.

Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr. Mark Radcliffe a neve, milliárdos vagyonát pedig fürdőszoba-berendezés online árusításából szerezte – korábban mobilkiegészítőkben utazott és Nagy-Britannia első eBay-milliomosaként tartották számon. Nem csupán autópályán használ gyors autókat, hanem versenyez is velük, a brit GT-bajnokság résztvevője, az alacsonyabb rangú GT Cup Championshipben pedig futamokat is nyert McLaren 720S GT3-mal.

A lap idéz egy szemtanút, aki elmondása szerint drámai volt a baleset egy hatalmas csattanással: a Pagani egy alagútban a falnak ütközve 360 fokban megforgott, majd a másik oldalt is eltalálta. Az eső szemerkélt, így az aszfalt csúszhatott. A sofőr sértetlenül kiszállt, a szemtanú szerint csak az autót ért kár miatt aggódott.

Az egyedi igények alapján gyártott 760 lóerős Paganit 2021-2022 fordulóján adta el Hamilton, állítólag hétszeres áron, 10 millió euróért, amikor környezettudatosságtól vezérelve eladta benzines autóit. A lila Pagani nem most tört össze először: 2015-ben Hamilton egy partiról hazafelé tartva ütközött három parkoló autónak.

Fotó: Ethan Gale / Instagram

Sajtó: Rendkívüli megbeszélés és ultimátum a Mercedesnél?

Csalódáskeltő szezonkezdésen van túl a Mercedes: mindössze az ötödik és hetedik helyen értek célba a Bahreini Nagydíjon, ráadásul az Aston Martin előrelépésével már csak a negyedik erőnek tűnnek jelenleg az F1-ben. Toto Wolff és Andrew Shovlin egyaránt arról beszélt a versenyhétvégét követően, hogy radikális változtatásokra van szükség a W14-esen, amely ugyan már nem pattog, mint az elődje, de számos más problémát megörökölt tavalyról, s összességében is hiányzik a leszorítóerő – ami némi kritikát ki is váltott Lewis Hamiltonból, aki szerint csapata nem hallgatott rá.

Az olasz Formu1a.uno értesülései szerint a halovány bahreini produkció és Hamilton kritikája odáig vezetett, hogy a Mercedes egy válságmegbeszélést tart arról, hogyan menthetnék meg a 2023-as idényüket. A lap ráadásul úgy tudja, hogy Mike Elliott technikai igazgató „ultimátumot” is kapott.

Fontos azért hangsúlyozni, hogy ez csak sajtóhír, s egy ilyen ultimátum egyáltalán nem illene bele a Mercedes filozófiájába, amely Wolff irányítása alatt látványosan sosem keresett bűnbakokat az esetleges melléfogásokat vagy rossz szereplést követően.

f1-hamilton-mercedes-bahrein-2

Fotó: DPPI

„Unalmas szezon lesz” – a Ferrari is esélytelen Schumacher szerint

A Mercedesnél már az első verseny után lemondtak a 2023-as szezonról: George Russell és Toto Wolff is arról beszélt, nem lesznek világbajnokok idén, sőt a Red Bull minden futamot meg fog nyerni. A Ferrari náluk egy fokkal optimistább, elsősorban az időmérős tempó alapján bíznak abban, hogy az RB19 legyőzhető idén. Ralf Schumacher szerint azonban az évad már el is dőlt:

„Nem gondolom, hogy a Ferrari kihívást jelent a bajnoki címre. Túl sokáig tartana felzárkózniuk, addigra pedig a Red Bull elhúz, hacsak nem lesz balszerencséjük műszaki fronton. Örülnék, ha nem így történne, de attól félek, ez egy viszonylag unalmas szezon lesz, csak két egymással küzdő csapattás lesz a téma” – fejtette ki a Formel1.de-nek Ralf Schumacher, emlékeztetve rá, hogy a Red Bull-pilóták csatája még érdekessé teheti a szezont akkor is, ha más csapatnak nem lesz esélye velük szemben.

Bevallottan átverés volt az Alfa Romeo bemutatóautója

Mikor februárban a hinwili csapat bemutatta új modelljét, a C43-at renderelt képeken, egy különleges részleten akadt meg a megfigyelők szeme – a fűrészfogakra emlékeztető padlólemezszegélyen, ahol kilenc-kilenc pengeszerű terelőelem sorakozott. Már akkor felmerült (mi is foglalkoztunk vele), hogy ez a megoldás vélhetően nem a valós kialakítás, a padló ugyanis gyanúsan bonyolult volt, valamint vita tárgyát jelentette, egyáltalán szabályos-e a megoldás.

Az már a C43 első bejáratása óta nyilvánvaló, hogy a padlókialakítás nem tükrözte a valóságot – a témát most előásó Autosport szaklap cikke szerint azonban már az Alfa Romeo magas rangú (meg nem nevezett) vezetői is beismerték, teljes mértékben kitaláció volt a fűrészfogas padló, amellyel csak szórakoztak a riválisokkal, arra késztetve őket, találgassák, mi lehet a funkció.

Egyébként a C43 bemutatója nem csupán a padló tekintetében zavart össze mindenkit. A renderképeken szereplő autó és a bemutatón szereplő, elárverezett fizikai autó mind a padlólemezben, mind a felfüggesztésben eltért más részletek mellett. Az igazi C43 padlója végül egy harmadik verzió volt, a felfüggesztés pedig tolórudas, a renderhez hasonlóan és a fizikai autótól eltérően.

Két F1-es világbajnok is indul a NASCAR-ban – Austinban debütál Button

A 2009-es világbajnok 43 évesen újabb versenysorozatba kóstol bele: három versenyre vállalkozott a NASCAR Cup Seriesben a Rick Ware Racing #15-ös rajtszámú, Mobil 1 szponzorált Ford Mustangjával. Button Austinban teljesíti bemutatkozását az amerikai szériában, majd Chicagóban, az új utcai versenyen és Indianapolisban áll rajthoz. A március 26-i texasi verseny egészen különleges lesz F1-es szemmel: ugyanerre a hétvégére nevezett be Kimi Raikkönen, akinek már van tapasztalata a sorozatban.

 

„Nem csupán a szórakozás miatt csinálom, versenyképes akarok lenni, és tudom, hogy ehhez idő kell. Ezért lesz hasznos három futamon is rajthoz állni” – mondta Button, kiemelve, a Mustang más lesz, mint az összes autó, amelyet korábban vezetett: nagyobb tömeg, kisebb motorerő, leszorítóerő hiánya és szekvenciális váltó jelentik a különbséget.

Jenson Button az elmúlt években csak szórványosan versenyzett: 2020-ban a brit GT-bajnokságban, 2021-ben az Extreme-ben, 2022-ben a Nitro Rallycrossban tűnt fel – mindenhol csupán egy-egy futamra. A 2023-as az elmúlt évek legbővebb versenynaptára lesz számára, hiszen a Le Mans-i 24 óráson is indul, átalakított NASCAR-autóval az 56-os garázsban.

Mateschitz halálával megváltozott a Red Bull

Jövő hónapban már a 80. születésnapját ünnepli a Red Bull „véleményvezére”, a mindig mindenről markáns véleményt megfogalmazó Helmut Marko, aki a Speed Weeknek adott interjújában többek között arról is beszélt, hogyan változtak meg a dolgok a cég alapítója, Dietrich Mateschitz halála után.

mateschitz

„Többé már nem teszek jelentést telefonon minden egyes edzés és verseny után. A közvetlen, személyes, baráti kapcsolat már nincs meg. Didi egy látnok volt, voltak érzelmei, most viszont már nem érzem ugyanezt” – mondta az egykori autóversenyző, aki e nyilatkozattal finoman oda is szúrt az új vezetőnek, Oliver Mintzlaffnak, akivel elmondása szerint eddig csak kétszer találkozott.

„Azt még nem tudjuk, hogyan viszonyul majd a saját elképzeléseinkhez, a Red Bull Racing ugyanis mindig nagyon is független volt” – tette hozzá Marko, s arról is szót ejtett, hogy vajon meddig marad még a csapat közelében. Mint elmondta, semmilyen szerződés nem köti a céghez: „Szabad ember vagyok, ha már nem élvezem, bármikor abbahagyhatom.”

Vad pletyka: A Mercedes az Astont fogja támogatni?

Egészen érdekes felvetéssel állt elő spanyol forrásokra hivatkozva a brit Express, melynek értelmében a Mercedesnél rövidesen fontolóra vehetik, hogy a gyári csapattal szemben motorpartnerüket, az Aston Martint részesítsék előnyben, ha a következő két hétvége alapján úgy tűnik, hogy a silverstone-i istálló nagyobb eséllyel veheti fel a harcot a mezőny előtt járó Red Bull Racinggel, mint a sokszoros világbajnok Ezüst Nyilak. Ez azt takarná, hogy a brixworth-i gyárból érkező erőforrások elosztásánál prioritást élvezne a szezont szenzációs formában kezdő alakulat, ha Szaúd-Arábiában és Ausztráliában is hasonló erőviszonyok rajzolódnak ki.

Ez természetesen egyelőre még nem több pletykánál – abból is a vadabb fajta –, az viszont tökéletesen leírja a Mercedes jelenlegi helyzetét, hogy már a szezonnyitót követően effajta szóbeszédek kelnek szárnyra – s azon is elgondolkodhatunk, hogy eljöhet-e az a pont, amikor tényleg egy ilyen döntés elé kerül majd az anyacég…

alonso-2023-bahrein

A népszerűség kulcsa: Kardashianok négy keréken

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Bloombergnek adott interjújában hangsúlyozta a Drive to Survive hatalmas szerepét az F1 amerikai térhódításában. Bár úgy fogalmazott, hogy a sorozat „néha egy kicsit olyan, mint a Kardashianok négy keréken”, nem lehet elvitatni, hogy mennyire fontos a sportág és a résztvevői számára a széria által elért új közönség:

„Hatalmas növekedést láthatunk azáltal, hogy a Drive to Survive egy egészen új közönséggel ismertette meg az F1-et, egy fiatal és nagyon is amerikai közönséggel. A sorozat szenzációs munkát végzett a sport elmagyarázásával egy új rajongótábornak számára, köztük egy új női rajongói bázissal is, mivel megismertette őket a szereplőkkel és a versenyzés színfalak mögötti részével.”

jenner

Az Aston Martin az új mérce a középmezőnyben – Norris is őket utánozná

Rémes teszten és szezonnyitón túl a McLaren, amely problémák hegyét követően kieséssel és utolsó helyezéssel kezdte 2023-at – az istálló a következő két versenyről gyakorlatilag lemondott, és csak az Azerbajdzsáni Nagydíjon érkező első fejlesztési csomagban bízik, amely kapcsán Lando Norris azt mondta, eleve azokkal az alkatrészekkel kellett volna kezdeniük a szezont. Norris mást is mondott Bahreinben, az Aston Martin téli ugrásával (valamint a Ferrari egy évvel korábbi felzárkózásával) illusztrálta, milyen nagy fejlődés lehetséges a McLaren részéről is a szezon közben:

„Egyértelműen láthattuk, mekkora lépést tett meg az Aston Martin egyik évről a másikra, és mekkorát ugrott a Ferrari 2021-ről 2022-re” – idézi a Racingnews365 Norrist. „Tudom persze, hogy mindkettő fejlődés a tél folyamán történt, és talán akkor nagyobb is a lehetőség ekkora változásra, de nem látom okát, hogy az 50-75 százaléka ne lenne megvalósítható a szezon folyamán is.”

Fotó: McLaren

„Úgy éreztem, sosem lesz vége a napnak” – így élte meg az F1-es szezonnyitót Schumacher

A Haasnál eltöltött két évad után Mick Schumacher nem jutott üléshez 2023-ra a Formula-1-ben, így végül a Mercedesnél kötött ki teszt- és tartalékversenyzőként. A Bahreini Nagydíjat így először figyelte a partvonalon kívülről, de az F1 Nation Podcast adásában a német elmondta: élvezi a munkáját a csapatnál. „Bizonyos szempontból ez nagyszerű számomra, mert egy olyan autóból érkeztem, amit nyilvánvalóan nehéz volt vezetni, itt pedig egy olyan szimulátorba ülhettem be, ami rendkívül pontos és közel áll a valósághoz. Jó érzés néhány újítást is kipróbálni a szimulátorban: nincs messze attól, amit a versenyzők mondanak.”

Azt ugyanakkor nem tagadta Schumacher, hogy nehezen viselte, hogy nem versenyezhetett a hétvégén: „Itt ültem, és úgy éreztem, sosem lesz vége a napnak, mert be akartam ülni az autóba. De ez is csak azt mutatja számomra, hogy nagyon-nagyon szeretném ezt, és nem vagyok elégedett azzal, hogy nem ülhetek autóba. Nem tudom, mit hoz a jövő, nehéz ezt megmondani. Otthon érzem magam a Mercedesnél, ezért meg kell vizsgálni, milyen lehetőségeim vannak a következő szezonra. De úgy vélem, ennek a nagy része majd alakul, ahogy halad előre az év.”

f1-schumacher-mercedes-bahrein-2023

Így állt fejre tavalyhoz képest a csapatok sorrendje az F1-ben

Érdekes összehasonlítást tett közzé Instagramon a Formula-1, ahol azt nézhetjük, hogyan festett a csapatok sorrendje a konstruktőri világbajnoki tabellán a tavalyi évadnyitó Bahreini Nagydíjat követően és mi a helyzet most. A legnagyobbat a 2022-ben dupla kiesést elszenvedő Red Bull ugrott előre értelemszerűen, de nekik nyilván a második pozícióban lett volna a helyük egy éve, így ha a tempóból történő javulást nézzük, akkor az Aston Martiné a leglátványosabb javulás: előző évben pontot sem szereztek, most pedig a konstruktőri második helyet foglalják el. A legnagyobb visszazuhanás pedig a Haasnál látható, amely tavaly Kevin Magnussen ötödik helye révén bronzérmes volt a vb-összetettben, idén viszont nullázott Bahreinben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Manipulálta a guminyomás-adatokat a daytonai győztes egység, megbüntették őket

Csaknem másfél hónappal az amerikai sportautós széria, az IMSA szezonnyitóját követően megbüntették a Daytonai 24 órást megnyerő Meyer Shank Racinget, miután kiderült, hogy a csapat manipulálta a guminyomásra vonatkozó adatokat. Ezt az IMSA közleménye szerint a Honda Performance Development – az ő Acura AXR-06-osával ment a csapat – észlelte a hivatalos végeredmény közzététele után. A csalás nem maradt következmények nélkül: 200 pontot levontak az egységtől a bajnokságban, elvették tőlük a győzelemért járó pénzdíjat, valamint 50 ezer dolláros pénzbírságot is kiróttak rájuk. Emellett Mike Shank csapatfőnököt próbaidőre helyezték június 30-ig, míg a csapat vezető mérnökét Ryan McCarthyt ugyancsak határozatlan ideig felfüggesztették. Ám ami a legfontosabb: a győzelmet így is megtarthatta a Helio Castroneves, Simon Pagenaud, Tom Blomqvist, Colin Braun kvartett által fémjelzett #60-as egység.

A Meyer Shank Racing rövid közleményben arról írt, hogy elfogadják az IMSA büntetését, elnézést kérnek a partnereiktől – beleértve a Hondát és az Acurát is –, és a kihágásért felelős személyt pedig elküldték a csapattól.

daytona-meyer-shank-2023

Yamahára vált-e a VR46 a MotoGP-ben?

A MotoGP-érában idén először fordul elő a Yamahával, hogy nem lesz szatellit csapata és csupán a két gyári motort küldik csatasorba. Lin Jarvis csapatmenedzser ugyanakkor már jelezte, hogy feltett szándékuk minél hamarabb újra partnert találniuk maguknak. A legkézenfekvőbb választás a jelenleg Ducatikat indító VR46 Racing lehet, már csak a Valentino Rossi és a hangvillások közötti szoros kapcsolat okán is – sőt, Jorge Viegas FIM-elnök néhány hónapja el is kottyantotta, hogy létre fog jönni a házasság a felek között, amit viszont a VR46-osok cáfoltak.

Az olasz istálló minapi bemutatóján újra előkerült a téma, ahol Uccio Salucci csapatmenedzser így reagált: „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Yamaha azért hajt, hogy megszerezzen minket. De szerződésünk van a Ducatival a következő év végéig, és ezt tiszteletben fogjuk tartani. A jövőt illetően ki tudja? A versenyképes motorok érdekelnek minket. Ha a Yamahának versenyképes gépei lesznek 2024 után, akkor nyitottak vagyunk bármire” – idézi a szavait a Crash.net szakoldal. A VR46 egyébként idén két tavalyi specifikációjú Ducatival áll rajthoz, amely azonban a tesztek alapján roppant versenyképesnek tűnt Luca Marini és Marco Bezzecchi alatt is: Uccio szerint a szezon elején előny is lehet, hogy egy bejáratott motorjuk lesz, ám az idény második felében már nehezebb dolguk lehet, ha a gyári istálló(k) nagyobb ütemben fejlesztik a friss gépeket.

motogp-vr46-ducati-uccio-rossi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Raikkönen újra rajthoz áll a NASCAR-ban – ezúttal ismerős terepen!

Kimi Raikkönen már a Formula-1-től távol töltött két idénye során is belekóstolt a NASCAR másodvonalába, tavaly pedig Watkins Glenben az élsorozatban, a Cup Seriesben is bemutatkozott a Trackhouse Racing színeiben. Méghozzá nem is rosszul: a 27. helyre kvalifikálta, s a versenyen is biztató tempót mutatott, mielőtt egy balesetbe keveredve kiesett. Ezúttal az F1-től 2021 végén visszavonult finn egy számára ismerős helyszínen, a Formula-1-es USA Nagydíjnak is otthont adó Circuit of the Americas pályán kap ismét lehetőséget a NASCAR-on kívüli pilótáknak lehetőséget kínáló Projekt 91 keretében a Trackhouse-zal.

„Fantasztikus időt töltöttem a NASCAR-ban. Sokat kellett tanulnom rövid idő alatt, de mindenki roppant segítőkész volt, a verseny pedig nagy kihívást jelentett. Ezúttal egy általam ismert pályán versenyezhetek, szóval nem kell majd olyan sokat tanulnom. Szeretném jól érezni magam, de egyúttal a lehető legjobban is szerepelni” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Raikkönen. A NASCAR Cup Series mezőnye március 26-án látogat a COTA-ra, ekkor láthatjuk tehát újra versenyezni a 2007-es F1-es világbajnokot.

nascar-raikkonen

Helyezkedések a rajt után, Alonso csatái Hamilton és Sainz ellen – a legjobb bahreini onboard videók

Számos első körös manőver, valamint Fernando Alonso dobogós helyezés felé vezető küzdelmei viszik a prímet az F1 Bahreini Nagydíjról készített fedélzeti kamerás válogatásában – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

f1-bahrein-onboard-video

Az új női széria versenyzője lesz az Aston Martin mérnöktanonca

Az F1 Academy új taggal bővült: a kanadai Megan Gilkes a W Series korábbi tagja, a bajnokságon kívüli, fordított rajtrácsos 2019-es asseni futam nyertese, aki tavaly a GB4 szériában nyert futamokat. Versenyzői pályafutása mellett mérnöknek készül, és az Aston Martin pályaszéli csapatában tölt be gyakornoki pozíciót támogató mérnökként.

Gilkes a Rodin Carlin versenyzője lesz – a 15 fős rajtrácson ez a második csapat, amelynek teljessé vált felállása, az Alpine akadémistája, Abbi Pulling (szintén a W Series korábbi tagja), valamint Jessica Edgar lesznek a csapattársak. Az ülések közül már csak hat kiadó: a Camposnál Nerea Martí, Lola Lovinfosse és Maite Cacares, az ART-nél Lena Bühler és Carrie Schreiner, a Premánál pedig Bianca Bustamente szereplése ismert, egyedül az MP Motorsportnak nincs még versenyzője az április 28-29-én Red Bull Ringen induló új szériában – melynek ügyvezető igazgatója Susie Wolff.

Az egyik legnagyobb fesztivál az egykori legfiatalabb F1-es új álma

Jaime Alguersuari személyéről talán néhány emléke még van azoknak, akik több mint tíz éve követik az F1-et. A spanyol nem alkotott sok maradandót a sportágban, leszámítva, hogy 2009-ben (éppen a Magyar Nagydíjon) 19 évesen és 125 naposan a Formula-1 akkori legfiatalabb versenyzőjévé vált – rekordját Max Verstappen vett el. Amilyen korán kezdte, olyan hamar be is fejezte: két és fél szezon után kikerült az F1-ből, 25 évesen pedig visszavonult a motorsporttól.

A most 33 éves spanyol azóta DJ és producer lett, ebben a minőségben adott interjút a Daily Star lapnak. Squire – ezen a művésznéven zenél – második pályafutásának eddigi csúcsa első albuma, amelyet a Covid alatt írt meg, valamint közös fellépése Carl Coxszal Ibizán. Bakancslistáján szerepel a legnagyobb brit zenei fesztivál, Glastonbury, valamint az, hogy távoli helyeken, Ausztráliában és Japánban lépjen fel.

„Benne voltam a versenyzés hollywoodi világában, és azt reméltem, hogy egy napon világbajnok leszek, de ez nem következett be” – mondta a Toro Rosso egykori versenyzője, aki a Formula-E-ben eltöltött gyenge szezon után jött rá, mással kell foglalkoznia. „Arra jutottam, hogy ha választanom kell a zene és a versenyzés között, akkor inkább most válasszam a zenét, mint hogy szerelem és szenvedély nélkül folytassam a versenyzést, aztán 45 éves koromban már túl késő legyen zenélni.”

Ecclestone szerint nem Domenicali a legalkalmasabb ember az F1 élére

Ismételten érdekes megjegyzést tett Bernie Ecclestone. A Formula-1 korábbi vezetője nemrégiben a Telegraphnak adott interjút, melyben elárulta, kit választott volna utódjának, amennyiben erre lehetősége lett volna. Mint az ismert, amikor a sportág tulajdonosváltása lezajlott, a Liberty Media elég hamar megköszönte a munkát a most 92 esztendős üzletembernek, aki bevallotta, hogy Stefano Domenicalit nem igazán gondolta alkalmasnak a vezérigazgatói pozícióra.

„Stefano soha nem állt közelebb a dolgokhoz azon túl, hogy egykor a Ferrarinál dolgozott. Ezen kívül nem tudta, mi történik a színfalak mögött. Nekem például sosem segített senki, de én sem akartam tanár lenni, ez sosem állt szándékomban” – mondta el őszintén Ecclestone, aki ezek után arról beszélt, véleménye szerint Christian Horner lenne a legmegfelelőbb ember a Formula-1 vezetőjének. „Ha ma valakit ki kellene választanom, azt mondanám, hogy ő lenne a legjobb. Nagyon odafigyel és képes különbséget tenni aközött, mi számít szemétnek és mi nem” – tette hozzá.

Alonso a legidősebb dobogósok között

A 2023-as szezonnyitón erőt fitogtatott az Aston Martin, és Fernando Alonsóval a harmadik helyen értek célba. A spanyolnak ez volt a 99. dobogós helyezése F1-es pályája során, s a kétszeres világbajnok azzal, hogy 41 évesen 7 hónaposan és 5 naposan pezsgőzhetett, felkerült a Formula-1 legidősebb dobogósainak top 20-as listájára. Mivel az Aston jónak tűnik, Alonsónak pedig még jövőre is élő szerződése lesz, jó eséllyel meg fogja előzni Michael Schumachert is, ám a lista élén lévő 53 éves és 22 napos Luigi Fagiolit aligha, bár ki tudja...

Az F1 legidősebb dobogósai:

1

Luigi Fagioli

53 éves, 0 hónapos, 22 napos

2

Louis Chiron

50 éves, 9 hónapos, 18 napos

3

Felice Bonetto

49 éves, 11 hónapos, 29 napos

4

Piero Taruffi

48 éves, 10 hónapos, 30 napos

5

Giuseppe "Nino" Farina

48 éves, 7 hónapos, 6 napos

6

Juan Manuel Fangio

46 éves, 2 hónapos, 15 napos

7

Karl Kling

44 éves, 10 hónapos, 0 napos

8

Louis Rosier

44 éves, 7 hónapos, 13 napos

9

Luigi Villoresi

44 éves, 3 hónapos, 28 napos

10

Jack Brabham

44 éves, 3 hónapos, 16 napos

11

Mauri Rose

44 éves, 0 hónapos, 4 napos

12

Michael Schumacher

43 éves, 5 hónapos, 21 napos

13

Sam Hanks

42 éves, 10 hónapos, 17 napos

14

Jacques Laffite

42 éves, 7 hónapos, 1 napos

15

Mario Andretti

42 éves, 6 hónapos, 15 napos

16

Bill Holland

42 éves, 5 hónapos, 12 napos

17

Maurice Trintignant

42 éves, 3 hónapos, 8 napos

18

John Love

42 éves, 0 hónapos, 26 napos

19

Fernando Alonso

41 éves, 7 hónapos, 5 napos

20

Carlos Menditeguy

41 éves, 5 hónapos, 3 napos

 

 

MiniDrivers: Kesztyű és kormány! Ja nem, csak kormány!

Megérkezett a szezon első versenyének összefoglalója, melyben még Kimi Raikkönen is feltűnik - természetesen csak a kanapéról, egy sörrel a kezében nézve a futamot -, amikor Oscar Piastri autójában kormányt cserélt a McLaren. De persze Ocon is megkapta a végén a magáét a büntetései miatt.

 

Százmilliárd forinttal lett értékesebb egy nap alatt az Aston Martin Alonso révén

A Bahreini Nagydíjon elért dobogós helyezés után – amely az Aston Martin történetének második F1-es dobogója Sebastian Vettel 2021-es azerbajdzsáni második helyezése után – szárnyalni kezdtek a márka részvényei. Joe Pompliano sport- és üzleti újságíró mutatott rá, a Lawrence Stroll vezette vállalat részvényeinek ára 24 óra alatt 15 %-ot emelkedett. Ez azt jelenti, hogy cég tőzsdei kapitalizációja, azaz forgalomban levő részvényeinek teljes piaci értéke 300 millió dollárral, 100 milliárd forinttal nőtt meg: Fernando Alonso érkezése tehát pénzügyileg is jó befektetés volt.

 

Az újságírónak szintén ma volt egy másik érdekes posztja is – egy fotó arról, hogyan áll jelenleg a Las Vegas-i kaszinók között épülő bokszutcaépület, a november 15-17-i nagydíj főhadiszállása: