Bottas nyíltan beszélt pszichés problémáiról
https://formula.hu/parc-ferme/36312
A meztelen igazság kifejezésről valószínűleg mindenkinek Valtteri Bottas jut eszébe az F1-es mezőnyből, azonban a finn versenyző ezúttal nem pőre testét villantotta meg, hanem nyíltan beszélt egy olyan témáról, amiről a múltban ritkán nyilatkoztak a versenyzők, azonban mostanában örvendetes módon egyre gyakrabban kerül elő a nyilatkozatokban: a mentális problémákról. Amikor a Beyond All Limits videósorozatban a versenyszezonokra való felkészülésről kérdezték, Bottas őszintén elmondta, milyen következménye volt annak, hogy az autó tömege, valamint a közte és csapattársa, Felipe Massa közötti mintegy 20 kilós súlykülönbség miatt komoly fogyásra kényszerült.
„Az volt a legrosszabb, amikor 2014-ben a második F1-es szezonomra készültem. Annyira erősen koncentráltam arra, hogy a legjobb legyek, és hogy a lehető legkönnyebb próbáljak lenni, hogy végül megfizettem az árát. A dolgok kicsúsztak a kezemből, ahogy próbáltam többet edzeni és kevesebbet enni, végül teljesen megszállott lettem” – mondta Bottas, aki arra is kitért, hogy a túledzés és túlfogyasztás mentális kimerültséghez vezetett, pszichés állapota és koncentrációja romlott, aminek következtében a teljesítménye is visszaesett.
A finn arra is kitért, hogy nagyon örömteli, hogy egy későbbi szabálymódosításnak köszönhetően a versenyzőknek nem kell mindenáron a lehető legkisebb testsúlyra törekedni.
Verstappen: Azt várják, hogy én káromkodok először...
https://formula.hu/parc-ferme/39137
A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján megkérdezték Max Verstappent arról, hogy mit gondol az FIA káromkodást érintő szabályának legfrissebb fejleményeiről, vagyis hogy a rádióüzenetekért nem osztanak majd ki büntetéseket.
A világbajnok röviden reagált:
„Én csak próbálok kimaradni ebből az egészből, és zenben lenni. Mindenki azt várja tőlem, hogy majd én leszek az első, aki káromkodik, úgyhogy próbálok nem én lenni…” – váltott ki kisebb nevetést az újságírókból.
fotó: Red Bull Content Pool
Kína helyett Maranellóba utazott a Ferrari F1-es technikai igazgatója
https://formula.hu/parc-ferme/39136
Az olasz Corriere della Sera beszámolója szerint nincs ott a csapattal Kínában a Ferrari technikai igazgatója, Loic Serra. A lap úgy tudja, hogy az október óta dolgozó vezető szakember a csúfosra sikerült melbourne-i szezonnyitó után hazautazott Maranellóba, hogy a szimulátorban próbálja megfejteni az SF-25-ös problémáit, és hogy megtalálja rájuk a megoldásokat.
A várakozások szerint Serra két hét múlva, a Japán Nagydíjon már ismét ott lesz a csapatta, és a Corriere azt is hozzáteszi, hogy információi szerint a sanghaji hiányzás az eredeti tervekben is szerepelt.
fotó:
Megvédte Hadjart Markótól Ralf Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/39135
Rémálomszerűen kezdődött Isack Hadjar Formula–1-es karrierje Ausztráliában, hiszen a Racing Bulls újonca már a melbourne-i felvezető körön balesetet szenvedett. A francia versenyző rendkívül csalódott volt a történtek miatt, a paddockban el is sírta magát, és Lewis Hamilton édesapja próbálta őt megvigasztalni. Helmut Marko azonban egészen másképp reagált, az ORF-nek nyilatkozva kellemetlennek bélyegezte Hadjar reakcióját, amire az egykori F1-es pilóta, Ralf Schumacher szerint semmi szükség nem volt.
„Hatalmas nyomás nehezedik erre a fiatal versenyzőre, és megértem a csalódottságát, amit mindenki másként kezel” – mondta Schumacher a német Sky Sports podcastjében. „Én sem sírtam volna, hanem mérges lettem volna magamra. De mindenkinek meg kell engedni, hogy kiadja az érzelmeit. Dr. Markónak gyakran fogalmaz keményen vele kapcsolatban, pedig erre nincs szükség. És nem hiszem, hogy komolyan gondolná.”
Ralf Schumacher azt is kiemelte, hogy bár Hadjar hibája valóban kínos volt, másokkal is megesett hasonló, utalva egyrészt Carlos Sainz biztonsági autó mögötti balesetére néhány perccel később, másrészt arra a húsz évvel ezelőtti Olasz Nagydíjra, melyen David Coulthard a pole megszerzése után a felvezető körön eldobta az autót: „Sainz is elsírhatta volna magát. Úgy értem, vele is ez történt. David Coultharddal is megesett már, más pilótákkal is előfordult. Csak egy pillanatnyi figyelmetlenség.”
Játssz a Formulával és nyerd meg szezonindító lapszámunkat!
https://formula.hu/parc-ferme/39134
A tavalyi szezonhoz hasonlóan idén is elindult a Formula.hu F1-es tippjátéka, amelyet (annak részleteivel, szabályzatával, lebonyolításával együtt) ezen a linken találtok: https://formula.hu/tippjatek
A soron következő Kínai Nagydíjra pedig nyereményjátékot hirdetünk: aki a legtöbb pontot szerzi az előttünk álló hétvégére leadott tippjeivel a Formula bajnokságában, az megnyeri az Autósport és Formula szezonindító lapszámát!
A magazinról bővebben itt olvashattok: https://formula.hu/f1/2025/03/11/afm-marcius-kezdodik-a-2025-os-f1-es-szezon
Játékra fel!
Több F1-es csapat felszerelése is késve érkezett meg Sanghajba
https://formula.hu/parc-ferme/39133
A RacingNews365 és a Motorsport is arról számolt be, hogy logisztikai nehézségei adódtak a Formula-1-nek a felszerelések eljuttatásával a Kínai Nagydíj helyszínére. Utóbbi lap úgy tudja, hogy legalább négy csapat – név szerint a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin – szembesült járatkéséssekkel Melbourne-ből Sanghajba, így az alakulatok csak szerda késő délután kapták meg a csomagjaikat a pályán. Az FIA emellett azt is jelezte a csapatoknak, hogy a hivatalos gumiszállítónak, a Pirellinek is hasonló nehézségei adódtak.
Mindezek miatt az FIA engedményt tett a csapatoknak az F1-es Kínai Nagydíj hétvégéjére: csökkentették a szerda éjszakai „kijárási tilalom” (amikor nem dolgozhatnak a csapattagok az autón vagy bármi máson a paddockban) időtartamát, hogy időben elkészülhessenek az előkészületekkel. Azt az FIA és a Motorsportnak nyilatkozó egyik csapattag is megerősítette: mivel még másfél nap van az első és a sprintformátum miatt egyetlen pénteki szabadedzés kezdetéig, nem aggódnak amiatt, hogy a járatkésések esetleg érinteni fogják a hétvége menetrendjét.
fotó: DPPI
„Furcsán választanak pilótát…” – Brown a Red Bull Tsunoda-mellőzéséről
https://formula.hu/parc-ferme/39132
Az F1-es Ausztrál Nagydíjon és főleg annak időmérőjén nyújtott teljesítmények alapján nem érzi a McLaren elnök-vezérigazgatója, hogy a Red Bull miért nem Yuki Tsunodára szavazott Liam Lawson helyett. Míg az új-zélandi már a Q1-ben kiesett a kvalifikáción, a futamon pedig autót tört és kiesett, addig a japán az ötödik lett a Racing Bulls színeiben, s a versenyen is jó úton haladt az ötödik-hatodik hely felé, ám a visszatérő esőben túl sokáig halasztották az intermediate gumikra váltást, így végül kicsúszott a top 10-ből – amiért Laurent Mekies csapatvezető elnézést is kért Tsunodától.
Zak Brown mindenesetre nem hagyta kihasználatlanul az alkalmat, hogy Tsunoda remeklése kapcsán odaszúrjon a riválisnak: „Úgy gondolom, nagyon izgalmas év lesz ez. Yuki remek munkát végzett, valószínűleg ő az a srác, akinek a Red Bullban kellene ülnie az alapján, ha megnézzük, hogyan teljesített. De úgy fest, furcsa döntéseket hoznak a pilóták kiválasztásánál” – fogalmazott a Sky Sports F1-nek nyilatkozva Melbourne-ben. A Racing Bulls sportigazgatója, Alan Permane egyébként még az évadnyitó előtt beszélt arról, hogy továbbra is céljuk, hogy Tsunodát Red Bull-üléshez juttassák, s úgy érzi a szakember, hogy ha a pilóta jól teljesít, nem látja okát, hogy ez miért ne történjen meg.
Thaiföld miniszterelnökével tárgyalt a bangkoki F1-es futamról Domenicali
https://formula.hu/parc-ferme/39131
Mint arról néhány napja már beszámoltunk, azt tervezte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után a Formula-1 nemrég 2029 végéig hosszabbító elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali, hogy Thaiföldre utazik, hogy ott egyeztessen egy esetleges bangkoki verseny megrendezéséről. Thaiföld egy ideje már érdeklődik az F1-es futamrendezés iránt, az utóbbi hónapokban a legnagyobb esélyessé lépett elő – az afrikai kontinsensen bejelentkező Ruanda és Dél-Afrika mellett – arra, hogy a közeljövőben csatlakozzanak a versenynaptárhoz. A szándékukat pedig jól mutatja, hogy az ország miniszterelnökével tudott leülni Domenicali:
„Örömömre szolgált, hogy ma találkozhattam Paetongtarn Shinawatrával, Thaiföld miniszterelnökével és a csapatával, akikkel átbeszéltük a lenyűgöző terveiket arról, hogy versenyt rendeznének Bangkokban. Várom, hogy folytassuk az egyeztetéseinket a következő hetekben és hónapokban” – fogalmazott egy rövid kommünikében az F1 első embere a lentebbi közös fotó kíséretében.
2026-ban egyébként a Madring nevet kapó vadonatúj madridi utcai pálya érkezik új helyszínként az F1-be, míg Zandvoort az utolsó nagydíját fogja rendezni, Spa pedig rotációs szerződést írt alá nemrég – igaz, egy pálya még biztosan kikerül jövőre a körforgásból, hiszen a jelenlegi 24 forduló a maximum.
Akár minden évben rendezhet szezonindító show-t az F1
https://formula.hu/parc-ferme/39130
Egy hónappal ezelőtt a londoni O2 Arénában tartott nagyszabású show-val indította be a 2025-ös szezonját a Formula-1, az eseményen leplezte le mind a tíz istálló az idei autófestését is. A rendezvény emellett az F1 75. születésnapját is hivatott volt megünnepelni, emiatt felmerül a kérdés, hogy a jövőben évi rendszerességgel kerül-e sor majd hasonlókra. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója szerint elképzelhető:
„Úgy gondolom, nagy siker volt” – fogalmazott az F1 75 elnevezésű esemény kapcsán Domenicali a Formula1.com honlapon. „Megmutattuk a platformunkat, emellett meggyőztük a szkeptikusabbakat, hogy az F1-nek nagyban kell gondolkodnia. Hogy minden évben lesz-e ilyen, azt meg kell beszélnünk. Egyértelműen komoly az érdeklődés különböző promóterek részéről a világ különböző tájairól, akik szeretnék, hogy úgy mondjam, ezt egy 25. nagydíjnak tekinteni, amellyel elindtjuk a szezont. Nagyon-nagyon hamar döntést fogunk hozni.”
Ebben sokkal jobb a McLaren Marko szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39128
A Red Bull tanácsadója az Ausztrál Nagydíjat követően kiemelt egy kulcsfontosságú területet, melyben sokkal jobbnak érezte a futamgyőzelmet begyűjtő McLarent, Helmut Marko egyben javulásra sürgette a csapatát.
Marko előbb a melbourne-i futam alakulásáról beszélt a német Skynak, aztán kitért a szempontjukból problémás területre is: „Örültünk a biztonsági autónak, mert a verseny előrehaladtával láttuk, hogy erőteljes gumikopásunk van. Ahhoz, hogy valódi esélyünk legyen, több esőre lett volna szükség, de nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel. Rendkívül szoros volt, összességében azt kell mondanom, hogy nagyszerű verseny van mögöttünk.”
„A McLaren egyszerűen jobb a gumikezelés szempontjából. Ezt már láttuk a hosszú etapokon, láttuk Bahreinben, és ez az a terület, amin még keményen kell dolgoznunk” – tette hozzá Marko.
Különös válaszok: „Sokkolóan rossz” Verstappen és Russell kapcsolata!
https://formula.hu/parc-ferme/39129
A szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíj utáni sajtótájékoztatón két különös kérdés is zavarba ejtette a résztvevőket. Előbb Max Verstappennek és George Russellnek vetették fel, hogy sikerült-e rendbe hozni a kapcsolatukat – annak alapján, hogy a futamgyőztes Norris érkezése előtt elbeszélgettek egymással. Pár másodperc zavar után Verstappen faarccal felelt:
„Nem, még mindig sokkolóan rossz” – válaszolta, majd elnevette magát és pár másodperc múlva megadta a rendes választ is: „Úgy értem, teljesen rendben van” – mondta, amit Russell is megerősítette: „Ahogy mondja.”
A másik kérdés arra vonatkozott, hogy rosszul érezték-e magukat a versenyzők attól, hogy safety car mögött ugyan, de közvetlenül egy munkagép és sportbírók mellett kellett elhaladniuk, és inkább piros zászlót kellett volna lengetni szerintük – a válaszok pedig arra tekintettel is érdekesek, hogy a versenyen nem is egy pilóta hibázott úgy, hogy nem versenytempóban haladt a mezőny:
LN: Nem éreztem rosszul magam.
MV: Igen, szerintem rendben volt. Úgy értem, ha safety car mögött beleütközöl, akkor igazán hülye vagy.
LN: Akkor nem kéne az F1-ben lenned.
„Max is így kezdett tavaly, aztán…” – Brown
https://formula.hu/parc-ferme/39127
Győzelemmel és meggyőző tempóelőnyt mutatva indította a 2025-ös Formula-1-es szezont a McLaren az Ausztrál Nagydíjon, amely akár kettős sikert is arathatott volna, ha Oscar Piastri nem hibázik a futam hajrájában visszatérő esőben. Az egyértelműen pozitív kép ellenére azonban a wokingiak elnök-vezérigazgatója, Zak Brown óvatosságra int, elsősorban Max Verstappen és a Red Bull tavalyi évközi visszaesését felhozva példaként:
„Ez egyetlen pálya, egyetlen verseny volt” – nyilatkozta Brown a Sky F1 kameráinak. „Nézzük meg, mi történik jövő héten Kínában. Nagyon erősen kezdjük a szezont, de láttuk tavaly, hogy Max megnyerte az első hat vagy hét futamot [valójában az első ötből négyet – a szerk.], aztán viszont kisebb ínség várt rá. Szóval szerintem csak csinálunk tovább, amit csinálunk.”
A remek kezdés ellenére Brown jelezte, hogy a McLaren nem lassít a fejlesztésekkel – márpedig azon a téren eddig is erősek voltak: „Határozottan nagyon gyors autóval rendelkezünk. De látjuk, milyen gyorsan változnak a dolgok ebben a sportban, szóval tovább kell fejlesztenünk. Ebben végzett lenyűgöző munkát mindenki a McLarennél az utóbbi néhány évben.”
fotó: F1
Kettős Porsche-diadal a sebringi 12 óráson, Tandy ismét történelmet írt
https://formula.hu/parc-ferme/39126
A hétvégén rendezték a tengerentúli sportautós széria, az IMSA második fordulóját, a sebringi 12 órás versenyt, amelynek ugyan a daytonai nyitányhoz hasonlóan a #24-es BMW vághatott neki a pole-ból Dries Vanthoort köre révén, a győzelmet viszont ezúttal is a Porsche #7-es egységének legénysége, azaz Nick Tandy, Felipe Nasr és Laurens Vanthoor zsebelte be.
A győzelemről döntő manővert bő két órával a vége előtt mutatta be Tandy a #31-es Whelen Cadillac ellen, az említett pilóta pedig ismét történelmet írt, hiszen azzal, hogy korábban megnyerte a Le Mans-i 24 órást, néhány hete pedig Daytonában is győzött, teljesítette az endurance-versenyzés „tripla koronáját”, méghozzá tizedik versenyzőként (Hans Herrmann, Jackie Oliver, Hurley Haywood, A. J. Foyt, Al Holbert, Andy Wallace, Mauro Baldi, Marco Werner és Timo Bernhard után) – azok után, hogy az előző diadala révén pedig azt mondhatta el magáról, hogy a négy nagy egynaposon (Le Mans, Daytona, Spa, Nürburgring) is nyerni tudott. A #7-es Porsche triója amúgy arra is esélyes, hogy akár egy éven belül elérje ezt, amennyiben júniusban a WEC keretein belül megnyerik Le Mans-t, erre pedig még soha senki nem volt képes.
A Sebringben 2008 óta először német gyártó és a Penske is egyébként kettes győzelmet aratott a félnapos viadalon, hiszen a Kevin Estre, Matt Campbell, Mathieu Jamines #6-os hármas végzett végül másodikként, míg az abszolút dobogót a Meyer Shank Racing #93-as Acurája (Alex Palou, Nick Yelloly, Renger van der Zande) tette teljessé.
Bearmant az ág is húzza: csak a bokszutcából startolhat
https://formula.hu/parc-ferme/39125
Csak a bokszutcából vághat neki a Formula-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíjnak az eddig borzalmas hétvégét teljesítő Oliver Bearman. A Haas ugyanis módosította a felfüggesztés beállításait szombatról vasárnapra, ezzel megsértették a parc fermé-szabályt, ez pedig automatikusan bokszutcai startot jelent a britnek. Amivel persze nem sokat veszít Bearman, hiszen eleve az utolsó pozícióba kvalifikálta magát.
Bearman eddig szinte értékelhetetlen hétvégét fut Melbourne-ben: már az első szabadedzésen autót tört, ami miatt ki kellett hagynia a második tréninget, majd az FP3 legelején újabb balesetet szenvedett, az időmérőn pedig váltóhiba miatt már a Q1-ben kiesett az utolsó helyen.
Az F1-es Ausztrál Nagydíj teljes rajtrácsa ide kattintva böngészhető, a futam a tervek szerint magyar idő szerint vasárnap hajnali 5 órakor startol.
Hamilton: Fogalmam sincs, hol az esőkapcsoló
https://formula.hu/parc-ferme/39124
A nyolcadik helyről kezdi meg első ferraris F1-es nagydíját Lewis Hamilton, aki holnap új élményekkel gazdagodhat, hiszen először vezetheti esőben a Scuderia autóját, ha hihetünk az előrejelzéseknek. Az időmérőt követően a hétszeres világbajnok tréfásan úgy nyilatkozott, hogy azt sem tudja, hogy kell esős üzemmódra kapcsolni az SF-25-öst:
„Még soha nem vezettem ezt az autót esőben. Őszintén szólva azt sem tudom, hol van pontosan az esőkapcsoló, és azt sem, melyik gombokat kell majd megnyomnom holnap. Szóval ez újdonság lesz” – mondta a brit, aki komolyabbra fordítva arra is kitért, hogyan zajlik az adaptációs folyamata: „Ez apránként történik. Szerintem jó munkát végeztünk az előrelépés terén. Ám ha már van tapasztalatod egy autóval, akkor, ha egy problémával bejössz a bokszba, meg tudod mondani, hogy milyen irányba akarsz változtatni.”
„Most viszont nem tudom, melyik eszközt kell használnom” – fejtegette Hamilton. „Így most először teljes mértékben az mérnökeimre vagyok utalva, akik remek munkát végeznek. De korábban én mondtam meg nekik, hogy ezt vagy azt a beállítást akarom, most viszont erre egyáltalán nincs lehetőségem.”
A csapatrádióban szabad káromkodni, kivéve…
https://formula.hu/parc-ferme/39123
Az FIA a szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíj előtt tisztázta, a versenyzők milyen szituációban kaphatnak pénz- (és adott esetben súlyosabb) büntetést káromkodásért a januárban bevezetett új „szankciós lista” alapján.
Sajtóbeszámolók szerint a szövetség közlése értemében a tiltás a sajtótájékoztatókra és a televíziós interjúkra vonatkozik, a csapatrádiós üzenetekre viszont nem – kivéve abban az esetben, ha kimondottan a sportfelügyelőket vagy más tisztviselőket (például a versenyigazgatót) támadja a versenyző az adott megnyilatkozással.
Az F1-ben még várat magára az első káromkodás miatti büntetés, a WRC-ben viszont már láthattunk egy ilyen szankciót: Adrien Fourmaux azt követően „szólta el magát”, hogy másodpercekkel egy szakasz vége után az orra alá dugtak egy mikrofont. 10 ezer eurója bánta.
Bortoleto: Remélem, Helmut Marko is megnézi a köridőket!
https://formula.hu/parc-ferme/39122
Miután Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója egy interjúban „B-versenyzőnek” nevezte a Sauber igazolását, akit intelligensnek tart, de sebességében kételkedik, Gabriel Bortoleto kijelentette: pályán mutatott eredményeivel fogja bebizonyítani, hogy Marko tévedett.
A bizonyítás első körére nem is kellett sokat várni, Bortoleto már legelső F1-es időmérőjén helyt állt: Andrea Kimi Antonellit megelőzve a Q2-be jutott, ahol a 15. végzett: egyetlen újoncként tudta legyőzni csapattársát, a rendkívül tapasztalt Nico Hülkenberget.
„Remélem, ő is megnézi majd a mai köridőket, de ahogy korábban is mondtam, és még mindig tartom magam, a véleménye nem fog az életemen változtatni. Remélem, hogy idővel bebizonyítom, tévedett” – szúrt oda Markónak az újonc. „Talán a mai volt ennek a kezdete. Ahogy mondtam, tartom a véleményem. Mindenkinek lehet véleménye, nehéz a szalagcímek közé kerülni, de biztos vagyok benne, hogy idővel bizonyítani fogom, tévedett.”
„Nem könnyű egy ilyen pályán, sok tapasztalt versenyző és világbajnok is megforgott” – mondta a 2024-es Formula-2-es bajnok Bortoleto időmérőjéről. A Q1-ben ő is bemutatott egy forgást, innen sikerült továbbjutó helyre kapaszkodnia. „Hibáztam, és először nem volt biztos, hogy az autó a pályán marad. Tudtam, hogy előrébb is végezhetek, akár Q3-ba juthatok, de nehéz volt ma, és azt hiszem, az autóban sem volt meg a tempó. Ezért kicsit túlerőltettem. A Q1-es szereplésnek azonban nagyon örülök, így is erős eredmény volt, és erős első időmérő F1-es karrieremben.”
Fotó: Stake F1 Team
„Az F1-nek égető szüksége volt Verstappenre” – Briatore
https://formula.hu/parc-ferme/39121
Flavio Briatore szerint nincs igazuk azoknak a rajongóknak, akik az agresszív stílusa miatt kritizálják Max Verstappent, az Alpine olasz tanácsadója három korábbi világbajnokhoz hasonlította a holland versenyzőt: „Michael Schumacherre, Fernando Alonsóra és Ayrton Sennára emlékeztet” – mondta Briatore a Sport.de-nek.
„Mindenki kritizálja ezt a srácot a látványos vezetési stílusa miatt. Ez marhaság! Új energiát hozott a sportba, az F1-nek égető szüksége volt egy új sztárra.”
Briatore ezt követően további párhuzamot vont Verstappen, illetve Schumacher és Senna között: „Michael egyszer éppen Sennával készült összebalhézni. Egy németországi teszt során Senna megragadta őt a gallérjánál fogva. Azt mondta neki, hogy ő a világbajnok, és Michaelnek több tiszteletet kellene mutatnia. Michaelt ez nem érdekelte. Ő maga is tiszteletet akart, ezért vezetett olyan agresszívan. Csak így lehet valaki világbajnok.”
Marquez évtizedes körrekordot döntött meg, Bagnaia elesett
https://formula.hu/parc-ferme/39120
Két héttel a thaiföldi nyitány után az egy év kihagyást követően visszatérő Termas de Rio Hondóban versenyez a hétvégén a MotoGP, amely számára két edzés volt a menü pénteken. Marc Marquez pedig ott folytatta, ahol Buriramban abbahagyta: mindkét gyakorláson a leggyorsabb volt, a Q2-es helyekről döntő délutáni tréningen futott 1:37,295-ös ráadásul új körrekord: a spanyol saját 11 éves csúcsát adta át a múltnak – igaz, elsőként Marco Bezzecchi javította meg azt az Apriliával. Az olasz végül amúgy csak negyedik lett, Fabio di Giannantonio és Alex Marquez férkőzött még be elé, azaz három Ducati zárt az élen.
Az első négyest a másik három márka egy-egy képviselője követte a sorban a KTM-es Brad Binder, a yamahás Alex Rins és a hondás Johann Zarco révén, sőt előbbi kettő csapattársa, Fabio Quartararo és Pedro Acosta jött utánuk – annak ellenére, hogy a franciának eleinte műszaki gondjai voltak, míg a spanyol a leintés után elesett. Francesco Bagnaia viszont még az utolsó percekben bukott, de végül így is megúszta, hogy ismét kicsússzon pénteken a top 10-ből, épp a tizedik helyen kvalifikálta magát a másnapi időmérő második szakaszába.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Marc Márquez | Ducati | 1'37.295 | |
2. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'37.430 | 0.135 |
3. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'37.496 | 0.201 |
4. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'37.510 | 0.215 |
5. | Brad Binder | KTM | 1'37.546 | 0.251 |
6. | Alex Rins | Yamaha | 1'37.591 | 0.296 |
7. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'37.685 | 0.390 |
8. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'37.818 | 0.523 |
9. | Pedro Acosta | KTM | 1'37.827 | 0.532 |
10. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'37.834 | 0.539 |
11. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'37.855 | 0.560 |
12. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'37.931 | 0.636 |
13. | Joan Mir | Honda | 1'37.975 | 0.680 |
14. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'38.058 | 0.763 |
15. | Luca Marini | Honda | 1'38.136 | 0.841 |
16. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'38.315 | 1.020 |
17. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'38.347 | 1.052 |
18. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'38.649 | 1.354 |
19. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'38.651 | 1.356 |
20. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'38.746 | 1.451 |
21. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'38.785 | 1.490 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'39.076 | 1.781 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bangkoki F1-es futamról egyeztet Domenicali – de vannak más érdeklődők is
https://formula.hu/parc-ferme/39119
Jövő héten Thaiföldre utazik a Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali, hogy egy esetleges bangkoki verseny rendezéséről egyeztessen. A thaiföldi kormány részéről egy ideje már lehet hallani, hogy utcai futamot rendeznének Bangkokban, sőt az elmúlt hetekben az is felröppent pletykaként, hogy az ország akár el is engedné a MotoGP-nagydíjat, amelyet a burirami pályán rendeznek, az F1 érdekében. A nemrég plusz öt évre hosszabbító Domenicali azonban más potenciális jelentkezőkről is beszélt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva:
„Úgy gondolom, a jó dolog, amit az elmúlt néhány évben csináltunk, hogy azokra a területekre koncentráltunk, amelyekről hisszük, hogy a Formula-1 jövőjét jelentik. Rengeteg figyelmet kapunk a világ más tájairól. És amúgy a melbourne-i futam vége után elmegyek Bangkokba, ahol potenciális érdeklődés van a kormány részéről, hogy valamit fejlesszenek ott. Vannak más helyek Európában is, és mint tudjátok, vannak érdeklődők Afrikában és Dél-Amerikában is.”
Ami a Domenicali által említett helyszíneket illeti: Afrikában kvázi versenyt fut Ruanda és Dél-Afrika a nagydíjrendezésért, Dél-Amerikában a Franco Colapinto-hatás után cikkeztek Argentína esetleges visszatéréséről, míg Európa kapcsán időről időre felmerül Németország és Franciaország potenciális érdeklődése. Az biztos, hogy az F1 a jelenlegi 24 futamos maximumot tartaná, jövőre viszont érkezik a Madring nevet kapó új utcai pálya Madridban – igaz, Imola és Mexikóváros szerződése az idei évben lejár, Zandvoort biztosan nem hosszabbít 2026 utánra, Spa pedig rotációs megállapodást írt alá, így azért lehet hely a naptárban új pályák számára.
fotó: DPPI
Sajtó: Érdeklődött Verstappennél a McLaren?
https://formula.hu/parc-ferme/39118
A De Telegraaf értesülései szerint a McLaren nemrég érdeklődött Max Verstappen szerződési helyzetéről.
A holland lap szerint a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown megvizsgálta annak lehetőségét, hogy a négyszeres világbajnokot szerződtessék a Red Bulltól.
Brown maga is megerősítette a megkeresést, de ragaszkodik ahhoz, hogy pusztán információszerzésről volt szó. A McLaren és Verstappen közötti konkrét tárgyalások sosem valósultak meg, így a wokingi székhelyű csapatnál jelenleg két pilóta is hosszú távú szerződéssel rendelkezik.
Lando Norrisnak legalább 2028 végéig van szerződése a McLarennel, míg Oscar Piastri a hazai futam előtt írta alá új, többéves szerződését.
fotó: McLaren