DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 27. vasárnap

Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?

Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.

A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.

f1-vettel

MiniDrivers: Vörös szőnyeg Sir Lewis Hamiltonnak

Ki más, mint csapattársa terítette volna le Lewis Hamilton elé a vörös szőnyeget a Sao Pauló-i Nagydíjon, miközben a brit versenyző a tizedik helyről rajtolva tört előre és nyerte meg az interlagosi futamot. Itt a legutóbbi futam animációs és humoros összefoglalója.

Csak egy DRS-zóna lesz Katarban

Története során először látogat el Katarba a száguldó cirkusz mezőnye, ami a MotoGP-seknek már korántsem ismeretlen terep. Az F1-esek viszont korábban még sosem versenyeztek itt, és idén is csak az Ausztrál Nagydíj helyére ugrott be Losail. Az most kiderült, hogy mindössze egyetlen DRS-zóna lesz kialakítva az újonc pályán, melynek érzékelési pontja 125 méterrel a 16-os kanyar előtt lesz elhelyezve, az aktiválási pont pedig a kanyarkijárat után 200 méterre helyezkedi el. Azt már tudjuk, hogy 2022-ben Katar nem lesz a versenynaptár részese, mivel a Ladarúgó-világbajnokság megrendezésére koncentrál az ország, azonban 2023-tól az F1 tíz éven át ellátogat majd a monarchia egy feltehetően újonnan épített pályájára.

Csütörtök délután hallgatja meg a Mercedes felülvizsgálati kérelmét az FIA

Mint arról kedden beszámoltunk, miután előkerült Max Verstappen eltűntnek hitt belső kamerás felvétele, a Mercedes azonnal jelenzte, hogy szeretné, ha az FIA felülvizsgálná az interlagosi incidenst, amikor Verstappen - állításuk szerint - levezette a pályáról Hamiltont, de akkor perdöntő bizonyíték hiányában nem büntették a hollandot. A felülvizsgálati kérelemmel kapcsolatban csütörtökön délután, magyar idő szerint 15:00-kor hallgatja meg a Mercedes képviselőit egy videokonferencián a Nemzetközi Automobil Szövetség, ahol arról még azonnal nem születik döntés, hogy megbüntetik-e a hollandot, itt kizárólag azt vizsgálják meg, hogy megéri-e újra felgöngyölíteni az ügyet, vagy nem találják eléggé meggyőzőnek az Ezüst Nyilak által tálalt új bizonyítékokat, így egyszer és mindenkorra lezártnak tekintik az incidenst.

 

Dupla előzés, monacói győzelem: az F1 jövő évi újoncának legjobb F2-es pillanatai

Guanyu Zhou lesz 2022-ben Valtteri Bottas csapattársa az Alfa Romeónál, így ő lesz a jövő évi mezőny egyetlen újonca. A Formula-1 hivatalos YouTube-csatornája megosztott egy összeállítást a kínai pilóta legjobb F2-es pillanatairól – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

zhou-f1-video

Így hajtotta meg a McLaren IndyCar-futamgyőztese az 1998-as vb-autójukat Laguna Secában

Patricio O’Ward még a szezon előtt fogadott a McLaren vezérigazgatójával, Zak Brownnal, hogy amennyiben futamot nyer az IndyCarban, részt vehet a szezon végi F1-es teszten Abu Dhabiban. Nos, nyert versenyt, de úgy tűnik, a wokingiak plusz ajándékot is tartogattak a fiatal tehetség számára. A napokban ugyanis O’Ward beülhetett az ikonikus MP/4-13-as Formula-1-es versenygépbe, amellyel 1998-ban Mika Hakkinen első vb-címét nyerte – ráadásul a mexikói magától a finntől kapott tanácsokat. Íme, néhány felvétel a Laguna Seca-i körözésről:

Lehet, hogy félkészen, de meglesz a szaúdi pálya a versenyre

A néhány hete kiadott friss fotók alapján még rengeteg munka volt az első Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjnak otthont adó dzsiddai helyszínen, sokakban annak kapcsán is kétségek merültek fel, hogy egyáltalán elkészül-e december elejére a világ leggyorsabb utcai pályájának beharangozott létesítmény. A helyi szervezők és maga az F1 is időről időre megnyugtatni igyekszik mindenkit, s most Steve Nielsen is beállt a sorba:

„Ambiciózus projekt, de nagyszerű létesítmény lesz. Nagy a hajtás, szó szerint a hét minden napján 24 órában dolgoznak egy jó ideje” – fogalmazott a Motorsportnak. „Nemrég láttam néhány friss fotót, és nagyot léptek előre. De még sok a munka. Szóval tényleg a legvégéig fognak zajlani a munkálatok, de el fognak készülni. Minden, amire szükségünk van egy biztonságos versenyhez, az meglesz, ebben biztos vagyok.”

Az utolsó mondata kapcsán Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója is úgy fogalmazott, hogy „jövőre már tökéletes lesz, de már idén is nagyon-nagyon jó” a szaúdi pálya, amelyből arra lehet következtetni, hogy valószínűleg nem minden létesítménnyel lesznek kész. Ezt elismerte Domenicali, de ő is hangsúlyozta: hogy maga a pálya és minden, ami elengedhetetlen a verseny megrendezéséhez, el fog készülni a december eleji futamra.

szaudi-palya

Fél éve nincs megegyezés a Ferrari és főszponzora közt

A Mission Winnow kezdeményezés SF21-en található, feltűnő zöld logóit számos kritika érte a Ferrarira kerülés óta bújtatott dohányreklámként, ráadásul Európai Uniós jogszabályok miatt a nagydíjak többségén a matrica nem is látható az autókon. A csapatfőnök Mattia Binotto még júliusban nyilatkozta, a szezon végén lejáró szerződés hosszabbításán dolgoznak: „A szerződés lejár az év végével, de egyeztetések vannak folyamatban a PMI-vel, amely erős és közeli partnerünk már sok-sok éve, és jó kapcsolatot ápolunk. Az majd a következő hónapokban derül ki, mi lesz a konklúzió” – idézi a PlanetF1 Binotto nyári nyilatkozatát.

Június óta öt hónap telt el, a Mission Winnow kapcsán azonban azóta sem érkezett hír. A svájci születésű csapatfőnök újra beszélt a szponzorról, most már számolva a lehetőséggel, hogy elveszíthetik névadó támogatói státuszban.

„Továbbra is tárgyalunk a PMI-vel” – mondta a Motorsport.com-nak. „Nagyon valószínű, hogy PMI maradni fog, de talán nem névadó szponzorként. Tehát majd meglátjuk. Attól is függ, mire vonatkozik a kérdés: autón levő támogatóként vagy nem. A matricákra vonatkozó jogokról is beszélünk. Bejelentésre fog kerülni, amint készen állunk rá.”

Norris vs. Sainz, Schumacher vs. Raikkönen és persze Verstappen vs. Hamilton a legjobb onboardok között

Megérkezett az F1 szokásos válogatása a legutóbbi nagydíjhétvége legjobb belső kamerás felvételeiről: a két vb-aspiráns incidensén túl is voltak látványos párharcok Brazíliában – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

onboard-brazil-video

Brutális: 25 előzést mutatott be hétvégén Hamilton, az év királya pedig ezen a fronton Alonso

Ugyan a statisztika "kicsit" megtévesztő, hiszen a sprint és a vasárnapi futam is a rendelkezésére állt, mégis elképesztő adat: Lewis Hamilton 25 előzést mutatott be a Brazil Nagydíj hétvégéje alatt. A világbajnok mögött "csendesen" Kimi Raikkönen is óriási felzárkózásokat mutatott be a maga 19 előzésével, a dobogó alsó fokára pedig Lando Norris fért fel 13-mal.

Ami pedig a teljes szezont illeti: a szikrázó Alonso-Vettel csatában jelenleg a spanyol áll jobban, a kétszeres világbajnok 114, a négyszeres győztes pedig 112 előzésnél tart három futammal a vége előtt. 

00121040_507

fotó: dppi

A szezonzárón már új autóval támad ifj. Érdi Tibor

A rali Európa-bajnokság ERC2 kategóriája háromszoros bajnokának egy jócskán megerősödött mezőnyben kellett helyt állnia idén, és a szerencse sem kedvezett neki, de Csökő Zoltánnal karöltve egy futamgyőzelmet így is szállított a szezon folyamán. A versenyző értékelte eddigi idényét, valamint a most hétvégén esedékes Kanári-szigeteki Ralival kapcsolatos legfontosabb hírt is megosztotta: a jól ismert Mitsubishi Lancert egy Skoda Fabia R4-re cseréli az utolsó versenyen.

Teljessé vált a 2022-es F1-es mezőny: itt a jövő évi felállás

Kedd délelőtt az Alfa Romeo bejelentette, hogy Guanyu Zhou lesz jövőre Valtteri Bottas csapattársa, ezzel pedig a kirakós utolsó eleme is a helyére került a 2022-es Formula-1-es mezőnyt illetően. A kínai lesz az egyetlen újonc a rajtrácson, s összességében is csupán három alakulatnál lesz változás: az Alfa mellett a Mercedesnél azzal, hogy érkezik Bottas helyére George Russell, míg a Williamsnél a visszatérő Alexander Albon foglalja el a brit ülését. Íme, a jövő évi felállás:

„Nehogy hozzányúlj!” – poénkodás, elégedetlenkedés és kitörő öröm a Sao Pauló-i GP rádiózásaiban

Ezúttal is elcsípett néhány érdekes rádióbeszélgetést az F1, és összeállított belőlük egy montázst. Meghallgathatjuk Mazepin önostorozását, Verstappen kommentjét a fekete-fehér zászlóra, és azt is, hogyan kell igazán elnyújtani egy szót.

Végre itt a várva várt Verstappen-onboard az interlagosi incidensről

Mint azt megírtuk, a felügyelők úgy hoztak ítéletet arról, hogy nem szükséges vizsgálódni, s ezáltal büntetést sem kiosztani a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj 48. körében a két világbajnoki aspiráns, Max Verstappen és Lewis Hamilton közötti leszorításgyanús incidensről, hogy nem állt rendelkezésükre a holland autójának előrefelé néző belső kamerás nézete. Nos, az F1 most közzétett egy összeállítást minden létező kameraállásból az említett incidensről, benne elsőként az ominózus onboarddal, így végre megnézhetjük Verstappen autójából is a történteket. Vajon ez alapján hogyan döntöttek volna a stewardok?

FRISSÍTÉS: A Mercedes az új felvétel kapcsán felülvizsgálatot kért a 48. körben történt incidensről.

„Ha a pénz beszél…” – így reagált távozására a Formula-E-be igazoló Giovinazzi

Kedden az Alfa Romeo bejelentette Valtteri Bottas csapattársát, aki nem a csapat jelenlegi pilótája, Antonio Giovinazzi lett, hanem a kínai Guanyu Zhou. Giovinazzi, aki ugyanazokkal az álmokkal érkezett a száguldó cirkuszba, mint bárki más, szomorúan vette tudomásul a döntést, és fájdalmát közösségi oldalán is kiírta magából. „Az F1 az érzelmekről, a tehetségről, az autókról, a kockázatról, a sebességről szól. De ha a pénz beszél, kegyetlen tud lenni. Remélem, hogy hamarosan más lesz erről a véleményem. Hiszek a váratlan eredmények, a kisebb vagy nagyobb győzelmek erejében, ami az elhivatottságnak köszönhető. Ha ez volt az első F1-es képem, az utolsó még várat magára” – írta az olasz egy gyermekkori fotóhoz.

Nem sokkal később kiderült, hogy merre visz tovább Giovinazzi útja: a versenyző szintén a Twitteren jelentette be, hogy 2022-ben a Formula.hu értesüléseinek megfelelően a Formula-E-ben folytatja, miután csatlakozik a Dragon csapatához, a hosszabbító Sergio Sette Camara társaként. De információink szerint még a Ferrari is számít majd a szolgálataira.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Antonio Giovinazzi

Megjött a novemberi Motorsporthíradó, sok-sok ralival

Tartalom:

- Autót vált ifjabb Érdi Tibor, az ERC2 háromszoros bajnoka.

- Mads Ostberg nyerte a Rally Hungaryt.

- Élményautózásra hívták meg az életmentőket.

Sportszerűen engedi át az Alfa Romeónak „Joe”-t az Alpine

Az Alfa Romeo 2022-es versenyzőbejelentésére reagálva az Alpine minden jót kívánt Guanyu Zhounak a Formula-1-ben – a kínai pilóta a franciák akadémistája és tesztelője volt az elmúlt szezonokban.

„Hatalmas gratuláció Guanyu Zhounak F1-es előrelépéséhez. Az Alpine Akadémiában töltött három év és két éves hivatalos tisztpilóta szerepkör után Joe – ahogy a csapaton belül ismerjük – a 2022-es bajnokságban az Alfa Romeo Racinggel fog versenyezni” – posztolta a közösségi médiában az Alpine istállója. „Egy kis baráti rivalizálás senkinek sem árt… Alig várjuk, hogy a mezőnyben csatázhassunk veled, és hihetetlenül büszkék vagyunk a közösen elért sikerekre. Most fejezzük be az évet a csúcson!”

Ugyanazon a napon, amelyiken az Alfa bejelentette Zhou leigazolását, az Alpine a kínai fő Formula-2-es riválisát, Oscar Piastrit szerződtette tartalékpilótának 2022-re. Jelenleg mindketten a versenyzői akadémia növendékei – jobb esélyei Piastrinak vannak arra, hogy F2-es bajnokként zárja a szezont.

A Formula-E-be veheti az irányt Giovinazzi

Az F1-es szaksajtó eldöntött tényként kezeli, hogy Antonio Giovinazzinak nem lesz maradása az Alfa Romeo Racingnél – a mai nap folyamán várható a bejelentés –, a The Race pedig jövőjéről is rendelkezik információkkal.

A lap szerint Giovinazzi a Formula-E-ben folytatja, méghozzá a Dragon csapattal. A beszámoló szerint Jay Penske csapatfőnök és az olasz menedzsere, Enrico Zanarini közt tárgyalásokra került sor. Giovinazzi érkezésének támogatója a Formula-E vezetősége is, beleértve a nagyfőnököt, Alejandro Agagot, aki szívesen lát korábbi F1-eseket saját szériájában. Agag a Brazil Nagydíjon járt hétvégjén, ahol a Race szerint Giovinazzi képviselőivel is beszélt.

A Dragonnál már csak egy hely kiadó, mivel a csapat bejelentette szerződéshosszabbítását Sergio Sette Camarával a 2021/22-es szezonra. Korábban Danyiil Kvjat, Dan Ticktum és Alex Lynn neve merült fel a csapatnál, de úgy néz ki, Giovinazzi lépett a kívánságlista első helyére. A döntésre alig két hét maradt, a Formula-E csapatainak december 3-ig meg kell nevezniük pilótáikat a következő szezonra.

A Formula Podcast stábjának is vannak információi Giovinazzi jövőjéről, többek között arról, hogy a Ferrari kötelékében marad tartalékpilótaként az F1-ben, miközben a gyártó Hypercar-projektjét készíti elő. Részletek a legutóbbi adásban:

 

Ilyen lesz egy kör az új arab F1-es pályán - videó

Dzsiddában gőzerővel készülnek a hamarosan megrendezésre kerülő F1-es nagydíjra, a száguldó cirkusz pedig addig is közzétett egy szimulációs videót arról, hogy milyen is lesz majd ott egy kör. A videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_20

„Hamilton a LEGNAGYOBB” – írta Vergne, majd szétszedték a kommentelők

Az egykor Formula-1-ben Toro Rossóval versenyző, majd Formula-E-ben dupla bajnoki címet szerző Jean-Eric Vergne-re nagy hatást tett Lewis Hamilton interlagosi győzelme, ezért Twittert ragadott, és a következőt posztolta: „Hamilton, micsoda legenda! Kizárták, 15 helyet nyert a sprintfutamon, öt hellyel megbüntették, és mesterien versenyzett ma… A LEGNAGYOBB.”

A francia nem számított rá, mennyi negatív hangvételű komment érkezik a posztra, ezért újabb bejegyzést tett közzé: „Meglepett, hogy rossz megjegyzéseket kaptam az utolsó tweetje. Legjobb autó vagy sem, hétszeres világbajnok senki nem lesz szerencsével, és biztosan nem fog versenyt nyerni a tizedik rajthelyről, egy kiváló formában levő Max Verstappent legyőzve. Ez mesteri versenyzés volt, és pont” – írta másodjára Vergne.

A második poszt még több kommentet generált – jelen pillanatban közel 500-at –, és még egy világbajnokot is bevont a diskurzusba. „Veled vagyok, JEV” – állt Vergne oldalára Damon Hill.

Diadalmenet: A visszavonuló Rossi előtt tiszteleg a MiniDrivers

A legendás Valentino Rossi pályafutását elevenítette fel legújabb videójában a MiniDrivers csapata, akik az F1 és olykor a Formula-E versenyei mellett a MotoGP futamairól is elkészítik sajátos összefoglalóikat. Most a visszavonuló kilencszeres bajnok legszebb pillanatainak állítottak emléket.