DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek

Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?

Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.

A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.

f1-vettel

Bunyózással tartja formában magát Gasly a téli szünetben

„Reggeli izzadság. Szeretem a bokszot, ahol a koordináció, a sebesség és a pontosság számít. Jó gyakorlás” – írta az AlphaTauri pilótája az Instagramon az alábbi fotóhoz, amely Los Angelesben készült: itt edzőtáborozik trénerével, Pyry Salmelával.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Ez volt az év öt legjobb futama a rajongók szerint

A Formula-1 hivatalos csatornáin indított szavazást arra irányulóan, a 2021-es szezon 22 versenye közül melyik volt a nézők kedvence. Ismerve a parádés év történéseit, volt miből válogatni, a legtöbben pedig – összesen 52 ezer szavazó 19 %-a – a bajnoki esélyesek ütközését és Daniel Ricciardo győzelmét hozó Olasz Nagydíjra voksolt, többen, mint a szezonzáróra, amelyet 16 % választott. A dobogó harmadik fokára jelentősebben lemaradva a brazil futam került, az azerbajdzsáni és magyar verseny végzett még az első ötben.

A rajongók kedvenc öt futama 2021-ből: 1. Olasz Nagydíj (19 %), 2. Abu Dhabi Nagydíj (16 %), 3. Sao Pauló-i Nagydíj (10 %), 4. Azerbajdzsáni Nagydíj (8 %), 5. Magyar Nagydíj (7 %).

A Formula.hu nagy F1-es szezonértékelőjében mi is megszavaztuk az év versenyét, jelentősen eltérő eredménnyel a mostani rajongói szavazáshoz képest: nálunk a Magyar Nagydíj nagy különbséggel nyerte a szavazást, az Orosz Nagydíj, valamint a holtversenyben végzett Azerbajdzsáni és Abu Dhabi Nagydíj előtt. A globális rajongótábor kedvence, Olasz Nagydíj csak hatodik lett saját listánkon.

Hidrogénhajtású Dakar-autó mutatkozott be

A Guerlain Chicherit nevével fémjelzett, Ralikrossz-világbajnokságon induló GCK – 2022-ben ők állítják csatasorba az ikonikus Lancia Delta Integralét feltámasztó Delta Evo-e-t – a Dakar Ralin is jelen van, ahol szintén az alternatív megoldásokat képviseli. Chicherit az aktuális futamon a bioüzemanyagos GCK Thundert vezeti, szombaton pedig bemutatták a 2024-es versenyre szánt hidrogéncellás modellt.

A GCK a 2021-es Dakar Ralin jelentette be, hogy versenyképes hidrogénhajtású autót fejleszt, a 2022-es verseny szombati pihenőnapján pedig be is mutatták a beépített üzemanyagcellával ellátott GCK e-Blast H2 modellt, melyet a német FEV-vel közösen fejlesztettek ki.

Az e-Blast H2 700 bar nyomású hidrogénnel működik, amelyből négy tartályban összesen 30 kilogrammot képes tárolni, melyből 200 kW energia nyerhető. Az üzemanyagcella a házi gyártású lítiumion-akkumulátorhoz kapcsolódik, amely 50 kW-ot generál. A GCK kétsebességes elektromos motorja pedig 320 kW (430 lóerőnek megfelelő) teljesítmény leadására képes. A rendszernek köszönhetően a hidrogénhajtású modell 250 kilométeres speciált lesz képes teljesíteni kizárólag zöld energiával.

Az idei Dakart követő hónapokban folytatódik az üzemanyagcella és az autó próbapados tesztelése, majd az év második felében megkezdődnek a terepen való tesztek. 2023-ban a GCK e-Blast H2 kiválasztott Dakar-szakaszokon vesz részt, 2024-ben pedig bemutatkozik a maratoni tereprali teljes távján.

A szakértő a Red Bullra tenné a pénzét 2022-ben

A Formula-1-es sajtó neves szakírója Gary Anderson, aki a Jordan egykori műszaki igazgatójaként a technikai témákra specializálódott. A mérnök azt gyanítja, hogy a 2022-es szabályváltozásból a Red Bull tud a legnagyobb hasznot húzni.

„Ha fel kellene tennem a pénzem arra, ki találja meg a legjobb megoldást az új karosszéria- és aerodinamikai szabályokra, a Red Bull lenne az. Jó oka van, amiért sokszor azt mondják, Adrian Newey ’látja’ a légáramlást. Bár ezzel az állítással nem értek egyet, az biztos, hogy ösztönző vízióval és odaadással képes koncepciót alkotni. A Honda is nagy szerepet fog játszani. Igen, 2022-re kiszálltak, de a háttérben rengeteget dolgoztak az idei erőforrás csomagján” – írta a The Race szaklapnak Anderson.

„Newey-t és a körülötte levő csapatot serkenti az egyéni bajnoki siker, ha pedig Sergio Perez erősebb pozícióba kerül, a konstruktőri bajnoki cím is könnyen elérhetővé válhat.”

Podcast, MotoGP, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - A már lassan másfél éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

Mit tanultak gokartos éveikből az F1-es pilóták?

A Formula-1 YouTube-csatornájának készítői arra voltak kíváncsiak, mi az, amit még a mai napig is hasznosítanak a versenyzők a gokartos éveikből. Változatos válaszok érkeztek: Carlos Sainz például megtanulta, hogy „ha én nem harapok, akkor engem fognak megharapni”; Mick Schumacher a későbbi fékezést, Charles Leclerc a csapatmunkát emelte ki; Sergio Perez a ’sose add fel’ mentalitást; míg Sebastian Vettel és néhány társa elsősorban arra tették a hangsúlyt, hogy élvezni kell a versenyzést – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

gokart-f1-video

24 millió forintos Rolexet villantott Max Verstappen

Vincenzo Landino szerint egy Rolex Daytona Cosmograph karóra figyelhető meg Max Verstappen egyik fotóján - az F1 holland világbajnoka gyakran visel hasonlókat, ahogy Sergio Perez is, hiszen a Red Bullt támogatja a TAG-Heuer. Landino szerint ez a darab 76.500 dollárba kerül, ami átszámítva valamivel több, mint 24 millió forintnak felel meg.

 

Videó: A 2022-es Dakar első hetének legjobb felvételei

Felénél jár a világ legismertebb terepraliversenyének idei kiírása – az alábbiakban az eddigi legszebb szuperlassításos és onboard felvételeket gyűjtötték össze, valamint azt is megcsodálhatjuk, milyen csodálatos tájakon jártak a versenyzők:

 

Videó: Így alakult a középmezőny harca 2021-ben

Nyilván a Red Bull és a Mercedes, azon belül is Max Verstappen és Lewis Hamilton világbajnoki küzdelmén volt a fő fókusz a tavalyi Formula-1-es szezonban, de a két élcsapat mögött is izgalmas csaták zajlottak. A Racing Statistics YouTube-csatorna készítője látványos videós infografikán mutatja be a „futottak még” versenyzők, valamint csapatok versenyfutását a 22 futamos idény során:

Részleteket villantott meg 2022-es autójából a McLaren

„Nincs itt semmi látnivaló”, valamint „Munka folyamatban…” felirattal osztott meg néhány fotót a McLaren az Instagram-oldalán két lapozható bejegyzésben, amelyen az MCL36-os névre hallgató idei Formula-1-es versenygépének egy-egy apró részletét is kiszúrhatjuk, kezdve az 1-es számú karosszériával – persze a képek szándékosan úgy készülnek, hogy ne sokat áruljanak el:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

A Red Bull szerint így ugrott bele 2022-be Verstappen és Perez - videó

A jó felvételen kívül sok értelme mondjuk nincs ezért "dobozfalat" építeni.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

A koronavírus elleni oltás felvételére biztat az F1 mezőnye

Egy, a pilóták mondataiból összerakott videót tett közzé az F1 közösségi oldala, amelyben a mezőny tagjai mellett Jean Todt és Stefano Domenicali is arra biztat, hogy mindenki oltassa be magát.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Megint ott lesz a daytonai 24 óráson Kevin Magnussen – egy másik ex-F1-es csapattársaként

A dán ex-F1-es ismét a Chip Ganassi Racing Cadillacjében áll rajthoz az ebben a hónapban megrendezésre kerülő daytonai 24 órás versenyen - a csapat 2-es számú autójával az erőviszonyokat elnézve győzelmi esélyekkel állhat rajthoz Earl Bamber, Alex Lynn és a szintén F1-es múlttal bíró Marcus Ericsson társaként. Magnussen idén már teljes mértékben a sportautózásra figyel, hiszen a Porsche Hypercar-programjában kapott szerepet, így bár tavaly végigversenyezte az IMSA-szezont a Ganassinél, idén a tervek szerint csak Daytonában áll velük rajthoz.

02521005_255

fotó: dppi

A Coronel testvérek továbbra is nagyon szórakoztatóak

 

Nem először indul el a Dakaron Tom Coronel és testvére Tim, azt pedig le sem tagadhatnák, hogy nagyon élvezik a sivatagi viadalt. Erre tökéletes példa az a videó, amit két napja tettek közzé Instagram oldalukon, a felvételen ugyanis úgy tűnik, mintha csak a Mario Kart résztvevői lennének. A testvérpár elég aktív a közösségi médiában, a pénteki nap után viszont már komolyabbak voltak, hiszen egy nagyobb ugratás után Tim kisebb hátsérülést szenvedett, de saját bevallása szerint már jobban van.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tom Coronel Dakar Rally

Bemutatta idei helyszíneit a Formula-E

Az elektromos széria történetének nyolcadik szezonját rendezik majd 2022-ben, egyben a második olyat, mely világbajnoki rangot kap. Az első ilyet az előző esztendőben bonyolították le, melynek végén a Mercedes és Nyck de Vries örülhetett. A mostani idény során összesen 16 versenyt bonyolítanak majd le 10 helyszínen, miután több városban is duplafutamos fordulókat tartanak majd. A versenyhelyszínekről a sorozat Instagram oldalán egy összeállítást készítettek, mely igazán látványos fotókat tartalmaz.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

Egy magyar lány csatlakozott Grosjean csapatához

Akik követik a virtuális versenyek világát azoknak valószínűleg nem újdonság, hogy Romain Grosjean saját esport csapattal rendelkezik. A francia pilóta jelenleg az IndyCar sorozatban versenyzik, mellette viszont ezzel a szegmenssel is komolyan foglalkozik. Az R8G eSports a junior csapatot nem számítva eddig 15 versenyzővel rendelkezett, akik olyan különböző platformokon nyomulnak, mint az iRacing, a Gran Turismo az Assetto Corsa vagy az rFactor2.

Pénteken a csapat, valamint Grosjean hivatalos közösségi oldalain is örömmel jelentették be, hogy új taggal bővültek, mégpedig egy honfitársunk, Bencsik Tímea által. Az üdvözlő posztban az új igazolás eddigi főbb eredményeire is kitértek, a 19 esztendős lány többek között résztvevője volt a Formula-E Accelerate sorozatnak az Envision Virgin Racing színeiben, győzelmeket szerzett a CUPRA Simracing Series-ben, valamint a RaceRoom SuperRacer döntőse volt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

@r8gesports által megosztott bejegyzés

Sorra mondanak fel az Aston szakemberei, most a vezérigazgató kerülhet bajba

Az Autocar számolt be arról saját értesüléseire hivatkozva, hogy "inoghat a kispad" Tobias Moers alatt, aki jelenleg az Aston Martin autógyártó vezérigazgatójaként dolgozik. A céget 2020 januárjában vásárolta meg Lawrence Stroll, Moers fél évvel később érkezett erre a posztra, a portál szerint viszont azóta tömegével mondanak fel a vezető beosztású, fontos személyek - nyolc ember hagyta már el a céget az utóbbi időszakban, mind valamilyen kiemelten fontos pozíciót láttak el.

A hírek szerint az Aston pénzügyi tervei nem teljesülnek, ezért lehet igazán forró a talaj Moers lába alatt, sőt, az Autocar tudni véli, hogy Strollék már a helyettesét keresik. A tömeges felmondás és a nem túl stabil közeg tükrében pláne érdekes Otmar Szafnauer távozása az F1-es csapattól - azt egyelőre nem tudni, hogy a márka problémái mennyire vetülnek ki az istállóra.

00121043_584

fotó: dppi

Hibrid technológia jöhet a WTCR-be

Akár már a következő szezontól hibrid erőforrások jelenhetnek meg a Túraautó-világkupában a francia AutoHebdo értesülései szerint. A WTCR egy lépést már tett a fenntartható jövőért azzal, hogy 2021 óta részben megújuló elemekből készülő üzemanyagot használ (a cél pedig, hogy száz százalékban fosszilis anyagokból mentessé váljon), de több más versenysorozathoz – a WEC-ben például hosszú ideje láthatjuk – hasonlóan azt tervezi a széria, hogy a közeljövőben megjelenjen a hibrid technológia a motoroknál. Xavier Gregory, a WTCR ügyvezetője hangsúlyozta: nem lesz teljesen elektromos a hajtás, mint a Pure ETCR-ben, de valószínűsíthetően már 2023-ban érkezhet az átmeneti technológia.

wtcr-start-dppi

fotó: DPPI

A születésnapos Hamiltont köszönti az F1 világa – de ő továbbra is csendben

Január 7-én 37 éves lett Sir Lewis Hamilton, a Formula-1 hétszeres világbajnoka: a Mercedes az alábbi poszttal köszöntette fel. „7x F1-es bajnok. Százados. Rekorddöntő. A birodalom lovagja” – áll a bejegyzésben. Az Formula-1 hivatalos közösségi csatornáján szintén felköszöntötték Hamiltont.

Hamilton közösségi oldalain azonban továbbra is síri csend. Lassan egy hónap telt el utolsó posztja óta, melyet az Abu Dhabi Nagydíj időmérője után tett közzé. Vélhetően a hallgatást saját születésnapján sem fogja megtörni.

A legelhivatottabb olvasóinknak: itt letölthető nagyban az Autósport és Formula Magazin összes címlapja

Néhány napja osztottuk meg a montázst magazinunk eddigi 228 számának címlapjáról, amely néhány olvasónknak olyannyira elnyerte a tetszését, hogy nagy felbontásban is szerették volna a képet letölteni. Nos, természetesen eleget tettünk a kérésnek: a kép IDE vagy a fotóra kattintva tölthető le!

magazin-cimlapok