DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?

Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.

A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.

f1-vettel

Még Gasly is örül Magnussennek, pedig nem szabadna

A Sao Pauló-i esős időmérő két hőse volt Kevin Magnussen és Pierre Gasly – a francia a Q1-ben parádézott, ő volt az első slick abroncsra váltó versenyző, aki az eredménylistát is vezette. Végül a középső szakaszban kiesve csak 12. helyen zárta az időmérőt, így a bokszból nézhette végig dán riválisa szürreális pole-pozícióját.

„Ezt szeretem az F1-ben! Hihetetlen eredmény, de számunkra szörnyű, hiszen a Haas ellen küzdünk a bajnokságban, kérdezzék meg Franzot. Ennek ellenére is ámul az ember, hogy Kevet és a Haast látja az első pozícióban. Bárki megszerezhette volna, mégis azt kell mondanom, megérdemelte” – nyilatkozta a Haas sikerén fellelkesülve Gasly.

A két csapat közt valóban szoros az állás, a Haasnak 36, az AlphaTaurinak 35 konstruktőri pontja van, ráadásul hasonló a helyzet a két pilótával is: Magnussen 24, Gasly 23 pontot szerzett eddig a szezonban.

WTCR reggelire, F1-es sprint vacsorára: ez a szombati program

A bahreini WEC-futam már csak egy ráadás délutánra: íme a szombati motorsport-menetrend!

08:00 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 1, élő)

10:00 - 16:00 WRX, Szabadedzés, Superpole és előfutamok 

12:00 - 20:00 WEC, Bahreini 8 órás futam (tv: Eurosport 2, élő)

16:30 - 17:30 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

20:30 Formula-1, Sprint (tv: M4 Sport, élő)

A teljes hétvégi program itt megtekinthető!

-00122047_001

fotó: dppi

 

Amikor beüt a csoda: így ünnepelte Magnussen pole-ját a Haas

Amikor már biztos volt, hogy senki sem javít, és eldőlt, hogy Kevin Magnussen megcsinálta a csodát: az öröm első pillanatai a mérföldkőhöz érő pilóta és csapata között. Magnussen értékelése itt, Günther Steiner csapatfőnök nyilatkozata pedig itt olvasható!

 

Bagnaia lett a világbajnok, de ő is volt-e a legjobb idén a MotoGP-ben?

Mindenkinél több győzelem, holtversenyben legtöbb pole-pozíció, példa nélküli fordítás a szezon második felében: afelől kétség sem lehet, hogy Francesco Bagnaia megérdemelten nyerte meg a világbajnokságot. Ugyanakkor az is igaz, hogy saját hibái révén került féltávig 91 pontos hátrányba, így felmerülhet a kérdés, hogy összességében ő volt-e idén a legjobb mezőnyben – ezt a kérdést is körüljártuk a Formula Motocast valenciai értékelőjében, a vonatkozó rész 30:37-től hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Danica Patrick: Sosem volt igazi lehetőségem a Formula-1-ben

Őszintén beszélt a múltban történtekről Danica Patrick, aki nemrégiben a Beyond the Grid podcast vendége volt. A 40 esztendős hölgyet a 2000-es évek elején az egyik legtehetségesebb fiatal pilótaként tartották számon, miután több alkalommal is kiválóan szerepelt az IndyCar sorozatban. A 2009-ben tartott Indy 500 során például a harmadik helyen intették le, a későbbiekben pedig a NASCAR Cup Seriesben is lehetőséghez jutott. Teljesítménye miatt egy időben többször is szóba került a sajtóban egy lehetséges F1-es szereplés, Patrick azonban most elárulta, valójában sosem jutott volna igazi lehetőséghez.

„Sosem volt reális lehetőségem az F1-ben, valójában még egy tesztlehetőségig sem jutottam el. Ezek a dolgok mindig is a csak a médiának szóltak. Mindenkinek csak a figyelemfelhívás miatt kellettem. Néhány alkalommal megjelentek olyan hírek, hogy tesztelhetek valamelyik csapatnál, de még egy telefonhívást sem kaptam senkitől” – mondta el a beszélgetés során.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Danica Patrick (@danicapatrick) által megosztott bejegyzés

A Mercedes eltávolítja egyik támogatójának logóit

Bár a napokban még úgy tűnt tovább folytatódhat a német márka és az világ egyik legnagyobb kriptotőzsdéjeként ismert FTX partneri megállapodása, Brazíliában helyi idő szerint pénteken reggel a csapat egyik szóvivője megerősítette, hogy eltávolítják a cég logóit az autóikról, valamint egyéb felületeikről. A héten derült ki, hogy az FTX több milliárd dolláros adósságot halmozott fel, továbbá állítólagos visszaélések miatt az amerikai Értékpapír és Tőzsdefelügyelet (SEC) is vizsgálatot indított ellenük. „Első lépésként felfüggesztettük a cégükkel kötött partnerségi megállapodásunkat. Ez azt jelenti, hogy ettől a hétvégétől kezdve nem jelennek meg többé a versenyautónkon és más felületeinken sem. Továbbra is szorosan figyelemmel kísérjük a helyzet alakulását” – idézte a Motorsport az istálló alkalmazottját.

Az F1 is elismerte: nem biztos, hogy lesz jövőre Kínai Nagydíj

Bő egy hónapja tették közzé a rekordot jelentő 24 fordulóból álló 2022-es Formula-1-es versenynaptárt, amelyben három év kényszerszünet után ismét feltűnt a Kínai Nagydíj is április közepi időponttal. Csakhogy a távol-keleti országban továbbra is időről időre komoly lezárásokat rendelnek el a koronavírus miatt, így kérdéses lehet, hogy meg tudják-e tartani jövőre a sanghaji futamot. Maga Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója is elismerte nemrég, hogy benne van a pakliban, hogy 2023-ban sem lesz futam Kínában: „Bár a koronavírus-helyzet továbbra is problémát jelent Kínában, és nem tekinthető biztosnak, hogy 2023-ban versenyezni fogunk ott, de folyamatosan vizsgáljuk a helyzetet és tájékoztatunk mindenkit a fejleményekről” – mondta el a GrandPrix247.com portál által idézett Domenicali a Liberty Media harmadik negyedéves bevételi jelentése során.

Az F1-es mezőny egyetlen kínai pilótája, Guanyu Zhou ugyanakkor bizakodó annak kapcsán, hogy jövőre hazai közönség előtt szerepelhet: „Meglátjuk, milyen lesz a Covid-helyzet áprilisban. Még mindig jó esély van rá, hogy megtartsák. Vannak kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy áprilisban lesz-e vagy az év későbbi részében, meglátjuk majd” – fogalmazott az Alfa Romeo pilótája.

A RacingNews365.com értesülései szerint az is szerepel valóban a vészforgatókönyvek között, hogy ha áprilisban nem is tudják megrendezni a Kínai Nagydíjat, a szezon későbbi részére időzíthetik át. Ez nyilván egy másik futammal való időpontcserével valósulhatna meg a sűrű menetrend miatt. A szaklap szerint az biztosan nem lenne az F1-es vezetőség ínyére, ha négyhetes szünet keletkezne a sanghaji viadal esetleges kiesésével, s ha nem halasztásról és cseréről, hanem törlésről lenne szó, szóba kerülhet az is, hogy egy héttel előrébb hozzák az Azerbajdzsáni Nagydíjat, rövidítve a rést a fordulók között.

f1-kina-start-dppi

fotó: DPPI

WTCR: Azconáé a bahreini pole, Michelisz a 4.

A rendhagyó menetrendnek köszönhetően már helyi idő szerint péntek délben sor került a WTCR bahreini időmérőjére. A pole-pozíciót a bajnokságot is vezető Mikel Azcona zsebelte be a Hyundaijal, megelőzve az audis Nathanael Bethont és fő üldözőjét, a hondás Nestor Girolamit. A magyarok közül Michelisz Norbert szerepelt a legjobban: a 2019-es világkupagyőztes bejutott a Q3-ba, ahol két szektor után még óriási előnnyel vezetett, s végül a negyedik helyet kaparintotta meg – elképzelhető, hogy azért, mert a kelleténél többet vett vissza a büntetősúlyok számítását is szem előtt tartva.

A Q3-as mezőnyt amúgy a szabadkártyás harmadik Hyundai-pilóta, Nicky Catsburg tette teljessé, aki a második szakaszban egyetlen ezredmásodperccel ütötte ki onnan az így hatodik helyen záró Tassi Attilát. A Zengő Motorsport kapcsán jó hír, hogy az első szabadedzés kihagyása után már részt tudnak venni a hétvégén, s a Nagy Dániel és Boldizs Bence duó a 11. és 12. helyekre kvalifikált, azaz előbbi épp csak lecsúszott a fordított rajtrácsos pole-ról (amelyet Mehdi Bennani szerzett meg).

A Túraautó-világkupa első bahreini futama ma 17 órakor, a második verseny szombat reggel 8 órakor startol magyar idő szerint.

azcona-bahrein-pole-wtcr-dppi

fotó: DPPI

Ecclestone szerint Verstappen azt tehet, amit csak akar

Max Verstappen elképesztő dominanciával szerezte meg karrierje második világbajnoki címét idén, és semmi sem indokolja jelenleg, hogy ne szerezzen újabb címeket a jövőben Bernie Ecclestone szerint. „Azért van ott, hogy győzzön és megnyerje a világbajnokságot. Jelenleg pontosan ezt teszi, és semmi sem akadályozza meg abban, hogy azt tegye, amit akar. Hogy mennyi címet nyerhet még, csak attól függ, fejlődni tud-e a csapat. Minden srácnak, aki világbajnokságot nyer, a csapatára kell támaszkodnia, ha nincs meg ez a támogatás, akkor nem fog sikerülni nekik. Jelenleg minden rendben van, és nincs ok arra, hogy ne legyen még jobb” – mondta el a német RTL-nek adott interjúban a 92 éves üzletember.

Fittipaldi igazat adott Alonsónak: szerinte is többet érnek Verstappen vb-címei

Komoly visszhangot váltott ki néhány hete Fernando Alonso azzal a nyilatkozatával, amelyben arról beszélt, hogy Max Verstappen és a saját világbajnoki sikerei többet érnek például Lewis Hamilton címeinél, mivel a britnek a legtöbbször csak a saját csapattársa volt az ellenfele, míg a hollandnak és a spanyolnak más istállók versenyzői ellen kellett küzdenie. A hírverés láttán persze Alonso a közösségi médiában közzétett posztban finomította az álláspontját és jelezte, hogy szerinte minden vb-cím értékes.

Mindenesetre most a korábbi kétszeres világbajnok, Emerson Fittipaldi az Alpine pilótája mellé állt: „Nehéz ezt kielemezni, de amire Fernando rámutatott, annak van létjogosultsága, mivel jelenleg az F1 rendkívül versenyképes. Sokkal jobban, mint amikor Lewis nyerte a világbajnoki címeit a csapattársa ellen. Most itt van Max, aki rengeteg különböző pilóta ellen harcol. Ha belegondolunk, igen, Fernandónak igaza van. A színvonal, a legjobb öt autó közötti különbség bármely idei időmérőn nagyon szoros. Sokkal szorosabb, mint amikor Lewis és Nico vagy Lewis és Bottas voltak az élen. Ők eléggé a mezőny fölött álltak. Most viszont rendkívül szoros a mezőny, és ez tetszik” – nyilatkozta a brazil legenda a VegasInsidernek.

hamilton-alonso-verstappen-dppi

fotó: DPPI

Este már F1-es időmérő és WTCR-futam – itt a pénteki menü

A sprint miatt rendhagyó a menetrendje a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjnak, ahol már pénteken kvalifikációt rendeznek. De ugyanez igaz a WEC és a WTCR közös bahreini hétvégéjére, ahol ráadásul a túraautósok ma már versenyezni is fognak – mutatjuk a pénteki menetrendet a tv-közvetítésekkel együtt:

09:00 - 10:00 WEC, 3. szabadedzés  
10:40 - 11:40 WTCR, Időmérő (tv: Eurosport 1, élő)
14:50 - 15:20 WEC, Időmérő  
16:30 - 17:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
17:05 WTCR, 1. futam (tv: Eurosport 1, élő)
20:00 - 21:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

 

A versenyhétvége teljes programja IDE KATTINTVA érhető el.

f1-interlagos-day0-dppi

Lezárta a Sky-bojkottot Verstappen

A legutóbbi, mexikói hétvégén a Red Bull és Max Verstappen úgy döntött, nem nyilatkozik a Sky Sports stábjának, mivel érzésük szerint többször is tiszteletlenül fogalmaztak velük kapcsolatban a szezon során: riporterük, Ted Kravitz például arra utalt, hogy „elrabolták” 2021-ben Lewis Hamiltontól a világbajnoki címet.

A Mexikóvárosi Nagydíj után állítólag békülni igyekeztek a felek, s az interlagosi csütörtöki médianap során úgy tűnt, ez meg is történt, hiszen Verstappen válaszolt a Sky Sports kérdésére. Később pedig ki is mondta, hogy lezártnak tekintik a történteket: „Igen, lezártuk az ügyet. Úgyhogy továbbléptünk” – fogalmazott a kétszeres világbajnok holland pilóta.

verstappen-mikrofon-dppi-brazil-day0

fotó: DPPI

Még tart a szavazás!

Sokezer szavazó adta már le voksát arra, hogy ki legyen az év magyar autóversenyzője – és a szavazás még csak féltávnál tart! Az Autósport évkönyv című szezonösszefoglaló kiadványunk nem csupán szerkesztőségünk 50-es toplistáját tartalmazza majd, hanem egyúttal a rajongói szavazás eredményét is. A listán jelenleg Csomós Miklós áll az élén Kiss Norbert mögött, de a WRC-hétvégén is megforduló Bútor Róbert, a szenzációs vb-dobogót szerző Hideg Ádám és az önmagához képest gyengébbb szezont futó Michelisz Norbert is az élmezőnyben található! Mondjátok el ti is véleményeteket IDE vagy a képre kattintva!

top50-magyar-2022-szavazas

F1-es szabadedzésen debütál az idényzárón a Formula-2 bajnoka

Bár versenyzői ülést nem kapott 2023-ra, Felipe Drugovich már teljesítette első Formula-1-es köreit: az Aston Martin újonnan indított versenyzői akadémiájának tagja a múlt héten több mint 300 kilométert tett meg Silverstone-ban a tavalyi versenygéppel, az AMR21-essel. Ezzel pedig immár teljesítette annak feltételeit, hogy részt vehessen egy nagydíjhétvége szabadedzésén, az Aston Martin így máris megadja neki a lehetőséget: a Formula-2 friss bajnoka a jövő hétvégi évadzáró Abu Dhabi Nagydíj első tréningjén Lance Stroll autóját fogja vezetni.

„Lenyűgöző volt megszerezni az első tapasztalatokat egy Formula-1-es autóval” – mondta el a fiatal brazil. „Rengeteget tanultam és elvégeztük a szükséges munkát, megtettük a szükséges kilométereket, hogy készen álljak Abu Dhabira. Az időjárás kissé trükkös volt, de azért száraz pályán is sokat köröztünk, mielőtt a nap végén vizes pályán tettük ugyanezt. Lenyűgözött az autó teljesítménye: például a váltások simasága, valamint az oldalirányú tapadás, amely óriási tempót tesz lehetővé a kanyarokban. Nagyon élveztem a napot, először tudtam igazán együtt dolgozni a csapattal” – fogalmazott Drugovich, aki Abu Dhabiban természetesen az F2-es futamokon is rajthoz áll még – igaz, azok már tét nélküliek lesznek számára.

drugovich-aston-teszt

Ételmérgezést kaphatott Norris, De Vries készenlétben

Rövid posztban számolt be arról a McLaren, hogy Lando Norris nem érzi jól magát, ezért ma a szállodájában fog pihenni. A csapat közlése szerint ételmérgezésre gyanakodnak, az okozhatja a rosszullétet a brit pilótánál. Egyelőre attól nem kell tartani, hogy Norris versenyzése veszélyben lenne a Sao Pauló-i Nagydíjon, a McLaren arra számít, hogy pénteken már ott tud lenni velük a pályán, így csak a csütörtöki médianapot kell kihagynia.

Ha viszont mégsem tudna versenyezni, Nyck de Vries ugorhatna be hozzájuk, miután az alakulat megerősítette Will Buxton F1-es riporternek és a RacingNews365.com szaklapnak is, hogy ő az egyetlen (Mercedesszel közös) tartalékosuk, aki Interlagosban tartózkodik.

Ezért nincs már ott Huff a Zengőnél

Megérkezett Bahreinbe, a hétvégi WTCR-fordulóra a Zengő Motorsport, de immár Rob Huff nélkül, ráadásul az első szabadedzésen nem is vehettek részt a csapat autói – a másodikon viszont már Nagy Dániel és Boldizs Bence is ott lehetett a pályán. A részletekről Zengő Zoltán csapatfőnök számolt be még a második gyakorlás előtt:

„Azt gondoltam, hogy el kell mondanom, hogy mi a gond… A gond az ÉN, mint Zengő Zoltán álmaival van… egy kicsit tovább nyújtozkodtam, mint ahogy a takaróm ért… ez tőlem egyáltalán nem meglepő! A probléma az, hogy a hirtelen megnővekedett áremelkedésekkel, a forint/euró árfolyamalakulásának extra terheivel már nem tudtam lépést tartani, de vitt előre az ÁLMOM, hogy akkor is be kell fejezni, hiszen a harmadikak vagyunk az összetettben! Majd jött az utolsó váratlan fordulat, ahol bejelentették, hogy jövőre nincs WTCRbajnokság, így mindenki az eddigi rugalmassàgát (nagyon köszönöm mindenkinek, aki eddig is segített) egy biztonsági intézkedésre cserélte le, jogosan. Ez azt eredményezte, hogy mindenki zárni akarja a pozícióját és ennek érdekében meghozza a megfelelő döntéseket. Ez a helyzet most! Pén,z pénz és még több pénz… ráadásul euróban! Nagyon köszönöm Rob Huffnak  a munkáját, a szorgalmát, a lojalítását… hálás vagyok érte... folyamatosan egyeztettünk, és mindketten eljutottunk arra a pontra, hogy inkább egy abszolút harmadik helyen adjuk fel vele, mert méltatlan lenne egy VILÁGBAJNOKHOZ ez a gyötrődés itt és most! Neki sem volt könnyű, ahogy nekünk, mint CSAPATNAK sem, de jelen pillanatban ez van… ebből kell ki hoznunk a legjobbat! Mi a Zengő Motorsport vagyunk és soha nem adjuk fel!” – írta a csapat közösségi oldalán.

 

Vettelnek hiányozni fog Interlagos

A szezon végén visszavonul, ezért utolsó brazil futamára készülhet Sebastian Vettel. A német pilóta számára különösen kedves lehet a helyszín, hiszen Sao Pauló-ban szerezte pályafutása harmadik világbajnoki címét, valamint háromszor is futamot nyert itt, kétszer a Red Bull, egyszer pedig a Ferrari színeiben. A négyszeres bajnok számára így egy érzelmes hétvége következik. „Hihetetlen emlékeim vannak Brazíliáról, többek között a 2012-es világbajnokság megnyeréséről. Csodálatos lesz utoljára versenyezni ezen az ikonikus helyszínen” – idézte őt az F1 hivatalos Twitter-oldala.

Verstappen segíteni akar Pereznek Brazíliában

Továbbra is a győzelem a célja Max Verstappennek, de azt szeretné, ha csapattársa is a maximumot hozná ki az idei szezonjából. Ennek érdekében a következő hétvégén Sergio Perezre is igyekszik figyelni, hogy hozzásegítse a pontverseny második helyének megszerzéséhez. „Az első és a második helyen akarunk végezni a bajnokságban, ezért fontos, hogy Checo Charles (Leclerc) előtt maradjon. A hétvégi sprint miatt azonban kissé kevés idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy megfelelően beállítsuk az autót. Ez egy kicsit nehezebbé teszi a dolgunkat, de mindig jó újra Brazíliában lenni” – idézték a holland pilóta szavait a Red Bull előzetesében.

Rekordot jelentő összegért vitték el Michael Schumacher egykori versenyautóját

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, november 9-én tartották meg Genfben azt az árverést, ahol a Sotheby’s aukciósház jóvoltából a hétszeres világbajnok egykori legendás Ferrariját lehetett beszerezni. Az F2003GA nevű modellel szerezte meg karrierje hatodik vb-címét a német legenda, amivel Juan Manuel Fangio korábbi csúcsát döntötte meg Suzukában. A versenygépet a Sotheby's Luxury Week elnevezésű eseményén végül 13,1 millió euróért, vagyis átszámítva 5,3 milliárd forintért adták el. Az autó működőképes a Ferrari Formula 1 Clienti programjának hála ugyanis egy alapos felújításon ment át, így a vásárló, ha szeretné, akár a versenypályán is kipróbálhatja majd. Az eddigi rekordot egyébként az F2001-es egyik darabja tartotta az eladási árat tekintve, amit 2017 novemberében 7,5 millió dollárért adtak tovább.

Ez történt a tavalyi brazil sprinten

Hamiltont kizárták az időmérőről szabálytalan DRS-e miatt, így a mezőny végéről vághatott neki a kicserélt motorral induló brit a 2021-es Brazil Nagydíj sprintjének, amely Valtteri Bottas sikerét hozta. A képre kattintva megtekinthető az összefoglaló!