Senkinek nem volt rövidebb F1-es pályafutása az elmúlt tíz évben De Vriesnél
https://formula.hu/parc-ferme/36076
Nagyon rövid idő jutott csak Nyck de Vriesnek a Formula-1-ben: mindössze 10 verseny után menesztették az AlphaTauritól – királykategóriás karrierje a tavalyi monzai beugrással együtt 11 nagydíjat ölel fel.
Illusztrálja, hogy mennyire kevés bizonyítási lehetőséget kapott Helmut Markótól, hogy az elmúlt tíz szezonban minden lapátra tett versenyzőnek – azok közül, akik állandó szerződéssel kaptak helyet a rajtrácson – több nagydíj jutott. Az egyetlen indonéz pilótától, Rio Haryantótól menet közben vált meg a Manor, de neki is 12 nagydíj jutott. Egy évvel korábban Roberto Merhi jutott hasonló sorsra ugyanennél a csapatnál, bár a spanyol kétszer még visszaült az autóba – összesen 13 versenyen szerepelt. Hozzá kell tenni, hogy fizetős versenyzőkről beszélünk, esetükben az elfogyott szponzorpénz indokolta a cserét, nem a teljesítményre hivatkozva történt a menesztés.
Mindössze 11 nagydíjat felölelő pályafutása utoljára Karun Chandhoknak volt – őt 2010-ben tíz nagydíj után küldte el a HRT, de következő évben egyszer még indult a Lotusszal. Ha olyan versenyzőt keresünk, akinek ennél is rövidebb volt a pályafutása, akkor 2006-ig kell visszamennünk, Yuji Idéhez, akit felkészületlensége és imolai balesete miatt az FIA fosztott meg a szuperlicensztől, mindössze negyedik versenyhétvégéje után.
Feljebb csak az állandó, teljes szezonra szerződtetett, de aztán leváltott versenyzőkről beszéltünk. Beugróknak az elmúlt évtizedben is volt De Vriesnél rövidebbre szabott karrierje: Alexander Rossi 2015-ben öt nagydíj, Pietro Fittipaldi 2020-ban két nagydíj, Andre Lotterer 2014-ben és Jack Aitken 2020-ban mindössze egy nagydíj erejére mondhatta magát F1-esnek.
Idei kihagyása ellenére is nyitott Vettel Le Mans-szereplésére a Porsche
https://formula.hu/parc-ferme/37889
Sebastian Vettel 2022 végén intett búcsút az Formula-1-nek, azóta a tavaly Bajnokok Tornáját leszámítva nem indult autóversenyen. Éppen ezért keltett szenzációt, amikor néhány hete a Motorland Aragon versenypályán részt vett a Porsche endurance-világbajnoki alakulatának Le Mans-ra való felkészülési tesztjén. A teszttel a német gyártó és a négyszeres F1-es világbajnok is elégedett volt, ráadásul a dolognak további fűszert adott, hogy a legendás 24 órásra nevezett gyári Porschének sokáig ismeretlen volt a teljes felállása. Hétfőn aztán kiderült, hogy Vettel nem kapott helyet az egységben, Felipe Nasr és Nick Tandy lesz a korábban bejelentett Mathieu Jaminet két társa június közepén.
Vettel tehát idén nem debütál a Le Mans-i 24 óráson, a Porsche azonban nyitott arra, hogy a jövőben ez megtörténjen: „Egy olyan gyártónál és vállalatnál, mint a Porsche, ennek napirenden kell maradnia, ezt mondani sem kell. És Sebastiannak is. Azt hiszem, készen áll rá – ezt ő maga mondta a teszt után. Téma lesz ez, de hogy mikor és milyen formában fog összejönni, azt majd még meglátjuk. Jelenleg még semmi sem végleges” – nyilatkozta a Motorsport hasábjain a márka LMDh-igazgatója, Urs Kuratle, aki arra a kérdésre, hogy idén már nem került a csapatba Vettel, úgy válaszolt, hogy „nem állt elő a helyzet”.
Leigazolta Dakar-programjába idősebb Carlos Sainzt a Ford
https://formula.hu/parc-ferme/37888
Két nagyágyút jelentett be a 2025-ös Dakar Ralira az idén még tesztjelleggel és tapasztalatszerzés céljából induló, de jövőre már az összetett sikert célzó Ford. Náluk fog ugyanis versenyezni az idei sikerével immár négyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz, valamint az egyszer-egyszer a motorosok és az autósok között is az élen végző Nani Roma (a másik két pilótájukat később jelentik majd be).
Sainz ezzel karrierje során negyedszer (!) lesz a Ford versenyzője, hiszen WRC-s karrierje során háromszor is szerepelt náluk. A veterán spanyol 2025-ben így velük célozhatja meg ötödik Dakar-elsőségét – méghozzá az ötödik különböző márkával, hiszen 2010-ben a Volkswagennel, 2018-ban a Peugeot-val, 2020-ban a Minivel, néhány hónappal ezelőtt pedig az (elektromos) Audival diadalmaskodott. A Ford egyúttal azt is bejelentette pénteken, hogy már megkezdték a tesztelést az új 2025-ös Ranger Raptorral, amellyel rajthoz fognak állni a legendás terepraliversenyen.
Hét méter magasba repült és egy autón landolt egy motoros az utcai versenyen – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37887
A napokban rendezik a North West 200-at, az egyik legismertebb utcai motorversenyt, ahol a minap elképesztően látványos és csodával határos módon szerencsés kimenetelű baleset történt. Paul Cassidy ugyanis a Superstock kategória időmérőjén egy versenytársával történt koccanás után már nem tudott korrigálni, egy védőkorlátnak ütközve a levegőbe repült – a motoros szerint több mint hét méter magasságba –, majd egy kertben álló autón landolt (erről képeket is mellékelt a lentebbi bejegyzésben). A versenyzőnek a közösségi oldalán megosztott posztja szerint vannak ugyan fájdalmai, de alapvetően jól van.
Paul Cassidy's horrific accident at the North West 200 yesterday. Thankfully he wasn't seriously hurt after he landed on top of a car. #nw200 #northwest200 #roadracinghttps://t.co/fzSwKHIY1r - Credit of video pic.twitter.com/RvpI56DnBB
— The Motorsport Hub (@TheMSHub) May 10, 2024
Ha imádod a motorversenyeket és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Martin körrekorddal nyitott Le Mans-ban, Marquez csak a Q1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37886
A hétvégén a Francia Nagydíjjal folytatódik a MotoGP 2024-es idénye, pénteken pedig szokás szerint két edzés volt a menü. A délelőtti tét nélküli gyakorláson Jorge Martin volt a leggyorsabb Pedro Acosta és Maverick Vinales előtt, a lényeg azonban persze a délutáni egyórás tréning volt, amelyen eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan a szombati időmérő második felvonásába.
A legjobb időt ezúttal is Martin motorozta, 1:30,388-as eredménye ráadásul új körrekordot is jelent Le Mans-ban. A vb-éllovas mögött a címvédő Francesco Bagnaia lett a második, Acosta pedig ismét befért a top 3-ba. Vinales ezúttal negyedikként zárt, majd jött Fabio di Giannantonio, Jack Miller, Aleix Espargaro, Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi és az egyik hazai hős, Fabio Quartararo – ők kvalifikálták magukat a Q2-be. Nem sikerült ez azonban az edzésen egyaránt bukó Enea Bastainininek, Marc Marquez és az esések terén duplázó (a nap egészét tekintve triplázó) Brad Bindernek sem – igaz, a mezőny annyira szoros, hogy a 17. helyet elcsípő dél-afrikai is még másodpercen belül volt Martinhoz képest.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'30.388 | |
2. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'30.533 | 0.145 |
3. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'30.575 | 0.187 |
4. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'30.657 | 0.269 |
5. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'30.683 | 0.295 |
6. | Jack Miller | KTM | 1'30.699 | 0.311 |
7. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'30.714 | 0.326 |
8. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'30.763 | 0.375 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'30.785 | 0.397 |
10. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'30.788 | 0.400 |
11. | Enea Bastianini | Ducati | 1'30.798 | 0.410 |
12. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'30.839 | 0.451 |
13. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'31.067 | 0.679 |
14. | Alex Rins | Yamaha | 1'31.206 | 0.818 |
15. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'31.219 | 0.831 |
16. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'31.243 | 0.855 |
17. | Brad Binder | KTM | 1'31.364 | 0.976 |
18. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'31.521 | 1.133 |
19. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'31.530 | 1.142 |
20. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'31.574 | 1.186 |
21. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'31.860 | 1.472 |
22. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'32.131 | 1.743 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Leclerc így búcsúzik versenymérnökétől
https://formula.hu/parc-ferme/37885
Ahogy arról korábban a Formula.hu-n beszámoltunk, a soron következő imolai versenyhétvégén Bryan Bozzi személyében új versenymérnököt kap Charles Leclerc, miután a Ferrari tájékoztatása szerint Xavi Marcos, a monacói eddigi versenymérnöke azonnali hatállyal távozik a posztjából, és új pozíciót kap csapaton belül.
„Köszönök neked mindent, Xavi. Sok évet lehúztunk közösen, az első pole pozícióm és az első győzelmem is veled szereztem, illetve az első ferraris évemet is egymás oldalán teljesítettük. Te mindig jobb teljesítményre sarkalltál engem a kemény munkáddal, függetlenül a körülményektől. Köszönet mindenért és sok sikert kívánok a jövőbeli kalandjaidhoz” – írta Leclerc a közösségi médiában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Lecserélte Leclerc versenymérnökét a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/37884
Új versenymérnököt kap Charles Leclerc: a Ferrari egy szervezeti átalakítást jelentett be, amelynek részeként már a jövő hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon sem Xavi Marcos beszél majd a monacói pilóta fülére
Marcos 2019-ben, éppen Leclerc-rel érkezett a Scuderiához a Saubertúl, az ő helyét pedig Bryan Bozzi veszi át: ő Leclerc eddigi teljesítménymérnöke volt, és tíz éve dolgozik a Ferrarinál.
Verstappen: Rá sem kattintok a szalagcímekre
https://formula.hu/parc-ferme/37883
Feltett kérdésre válaszolt Zak Brown szavaira Max Verstappen: mint ismert, a McLaren vezére azt mondta, hogy rengeteg Red Bull-alkalmazott jelentkezett hozzájuk dolgozni, amire aztán Toto Wolff is ráerősített a Mercedes részéről.
Brown úgy fogalmazott, hogy Adrian Newey távozása csak az első dominó lehet Milton Keynesben, de hamarosan dőlni fognak a többiek is.
Ezekre Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke reagált először azzal, hogy maradjon szépen mindenki csendben, ő nem aggódik, amúgy is 220 embert igazoltak már a Mercedestől.
Verstappen nem válaszolt ilyen élesen:
„Nyilvánvalóan fel akarja kavarni a dolgokat” – mondta Brownról. „Mi csapatként nem tudunk mit kezdeni egy ilyen kommentárral. Az ő szemszögéből nyilván értem, mert mindenki a mi embereinket akarja elvinni, ami teljességgel normális amúgy az F1 világában. De engem nem igazán érdekelnek ezek a dolgok. Látom a szalagcímeket, de még csak rájuk se kattintok” – tette hozzá a háromszoros világbajnok.
fotó: Red Bull
Goodwoodban debütál a Red Bull Newey által tervezett hypercarja, az RB17-es
https://formula.hu/parc-ferme/37882
Amikor múlt héten bejelentették, hogy Adrian Newey 2025 első negyedévében elhagyja a Red Bull Racinget, a közleményben azt is kiemelték, hogy az F1-es csapattal kapcsolatos munkák helyett a tervezőzseni az energiaitalosok hypercarján, az RB17-esen fog dolgozni a közeljövőben. Most pedig a Red Bull bejelentette, hogy a Newey által tervezett autó a Goodwoodi Sebességfesztiválon fog debütálni a nagyközönség előtt idén júliusban, egész pontosan 12-én, pénteken.
Az RB17-es – amely nevét azok után kapta, hogy ezt a sorszámot átugrották a Formula-1-es versenygépeknél, miután a 2021-es autót a szabályok relatív változatlansága miatt RB16B-nek keresztelték el – kétüléses karbon monocoque alvázzal és V10-es motorral lesz felszerelve, és mindössze 50 darabot fognak gyártani belőle, amelyek 5 millió euróba fognak kerülni.
A Red Bull egyébként is nagy erőkkel lesz jelen Goodwoodban, hogy megünnepeljék az F1-es csapat fennállásának 20. évfordulóját: ott lesz Christian Horner csapatfőnök, a 13-szoros nagydíjgyőztes David Coulthard, a bikák legrégebb óta szolgáló bemutatózó versenyzője, Patrick Friesacher, no meg persze számos korábbi Formula-1-es masinájuk.
Két és félszeres fizetést kaphat Hülkenberg az Audinál
https://formula.hu/parc-ferme/37881
Nemrég jelentették be, hogy Nico Hülkenberg 2025-től a jelenleg Stake F1 Team néven futó alakulatnál fog versenyezni, és mivel többéves a megállapodás, ez azt is jelentő, hogy a német lett a 2026-ban a hinwili gárda partnereként érkező Audi első szerződtetett Formula-1-es pilótája. A Bild értesülései szerint pedig ez anyagilag is jövedelmező előrelépést jelent Hülkenbergnek: a 2023-as visszatérése előtt három évig a partvonalon kívülre kerülő és csak néhány beugrást teljesítő pilóta állítólag 5 millió eurós fizetést fog kapni a Saubertől/Auditól. Ez nagy növekedés a mostani 2 milliós haasos jövedelméhez képest – nem beszélve a korábbi évek „munkanélküliségével” összevetve.
Az Audi egyelőre nem jelentette be a második versenyzőjét, de Alessandro Alunni Bravi Sauber-főnök is elég egyértelmű utalást tett rá a minap, hogy Carlos Sainz lehet az elsődleges kiszemeltjük.
„Nem fogunk körbe-körbe ugrálni egy pont miatt” – Ocon
https://formula.hu/parc-ferme/37880
A 2024-es F1-es szezon eddigi legjobb versenyét teljesítette a Miami Nagydíjon az Alpine, amely az idényt sereghajtóként kezdte, vasárnap viszont Esteban Ocon tizedik helye révén a csapat megszerezte az első pontját, amellyel a konstruktőrök között át is ugrottak az egyelőre nulla egységgel álló Stake-et és Williamst. Ocon azonban jelezte: nem fognak örömtáncot lejteni emiatt, és még sok munka vár rájuk.
„Nem akarunk körbe-körbe ugrálni és túlzottan ünnepelni” – idézi a franciát a Motorsport. „Nyilván ez csak egy top 10-es helyezés. De figyelembe véve, hol voltunk néhány versennyel ezelőtt Bahreinben, ahol 19. és 20. helyeken végeztünk, találhatunk pozitívumokat ebben a versenyben.”
„Bébilépéseket teszünk jelenleg, és nyilván jó érzés ez, mert így motivált marad a csapat, hogy próbáljuk megérteni, mi történik a tempónkkal, miközben nem volt a legsimább a hétvégénk. De immár két versenyen kerültünk közel a pontokhoz: 11. hely Sanghajban, 10. hely most. Befértünk a pontszerzők közé, és határozottan jó érzés valamiféle jutalommal zárni a hétvégét” – fogalmazott Ocon, hozzátéve: az időmérős formájuk még mindig erősebb, mint a versenytempójuk, és úgy érezte, ha még néhány körig tart a futam, Nico Hülkenberg veszélyes lehetett volna a pontjára a Haasszal.
Másfél év után távozik posztjáról az FIA történetének első vezérigazgatója
https://formula.hu/parc-ferme/37879
Hamarosan, még ebben a hónapban távozik az FIA vezérigazgatói posztjáról Natalie Robyn. A Nemzetközi Automobil Szövetség történetében ő volt az első vezérigazgató, akit 2022 novemberében neveztek ki, és a feladata épp az volt, hogy segítsen megreformálni és modernizálni az elnök Mohammed ben Sulayemnek a szervezet felépítését. Robyn komoly tapasztalattal bírt az autóiparban, hiszen a Volvo svájci vezérigazgatója volt az FIA-hoz kerülését megelőzően, korábban pedig töltött be menedzsmenti pozíciókat a Nissannál és a DaimlerChryslernél is. A felek állítólag közös megegyezéssel válnak el: az Autosport információi szerint Robyn újra az autóiparban keresne magának új kihívást.
Nem ő egyébként az első, aki vezető beosztásból távozik az FIA-tól az utóbbi hónapokban. Tavaly Steve Nielsen sportigazgató és Tim Goss, az együléses szériákért felelős technikai igazgató egyaránt lemondott a pozíciójáról. Előbbi helyére Tim Malyont, utóbbi helyére Jan Monchaux-t nevezték ki nemrég.
fotó: FIA
Verstappen olyat ért el a második helyével, amire 1957 óta nem volt példa az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37878
Max Verstappen nem nyerte a Formula-1-es Miami Nagydíjat, csupán a második helyen ért célba, mégis olyat mondhat el magáról, amit 67 éve senki. A sprintversenyen elért diadalával együtt ugyanis 26 pontot gyűjtött Miamiban, ami a hétvége legtöbbje, hiszen a nagydíjgyőztes Lando Norris nullázott szombaton. Azaz: Verstappen annak ellenére szerezte a hétvége legtöbb pontját, hogy nem ő nyerte a futamot, amit jelenleg nyilván a sprintek léte tesz lehetővé.
Ilyesmire legutóbb 1957-ben volt példa, amikor sprintek ugyan még nem voltak, ellenben az F1-ben még bevett szokás volt, hogy a versenyzők osztozzanak az autón, és ezáltal a pontok is megosszák egymás között. Az 1957-es Brit Nagydíjat így Stirling Moss és Tony Brooks közösen nyerte meg, a nyolc pontot kettéosztva négy vb-egységet kasszíroztak, míg a második helyen befutó Luigi Musso hatot, mivel ő egyedül teljesítette a távot – mutatott rá statisztikai összesítőjében a RaceFans.net portál.
Erősorrend: Norris mindjárt utoléri Sainzot
https://formula.hu/parc-ferme/37877
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
A Miami Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Carlos Sainz eddig stabilnak tűnő második helyére viszont egyre komolyabb veszélyt jelent Lando Norris:
A Formula Podcast legfrissebb adása a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:
Tsunoda az RB fejlődési ütemét dicséri
https://formula.hu/parc-ferme/37876
Erős hétvégét zárt Miamiban a Visa Cash App RB csapata, a szombati sprinten kettős pontszerzést értek el: Daniel Ricciardo negyedikként végzett, míg Yuki Tsunoda nyolcadikként ért célba. Tsunoda ezt követően a futamon is jól ment, hetedikként zárta azt, míg Daniel Ricciardo vasárnap a pontszerző zónán kívülre szorult.
Tsunoda rendkívül elégedett csapata teljesítményével és fejlődésével, a japán versenyző már 14 bajnoki egységet szerzett az eddigi hat forduló alatt, ez pedig azt jelenti, hogy pályafutása legerősebb szezonkezdete van a háta mögött.
„Sok pontot szereztünk a hétvégén, ami jól mutatja, hogy a gyárban lévő emberek nagyon keményen dolgoznak. Ez egészen hihetetlen teljesítmény, örülök, hogy képesek vagyunk annyi pontot szerezni, amennyit megérdemlünk” – mondta Tsunoda.
„Hoztunk néhány fejlesztést erre a hétvégére, ami sokat segített. Már az első szabadedzéstől kezdve jól éreztem magam az autóban, Daniel pedig a szombati sprinten negyedik lett. A versenyen hetedikként értem célba, még az egyik Mercedesnél is gyorsabbak voltunk. Soha korábban nem értünk el hasonlót az első versenyhétvégéken, elképesztő fejlődést produkáltunk” – tette hozzá a japán versenyző.
F1-kiállítás Bécsben: mit kell tudni róla?
https://formula.hu/parc-ferme/37875
Február elején nyitott meg Bécsben az F1 Exhibition, azaz az F1-kiállítás, a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor pedig már januárban körbejárhatta a helyszínt. Az esemény június közepéig tart, így aki még nem látogatott el és nem tekintette meg, annak sem késő!
Azt pedig, hogy miért nem érdemes kihagyni ezt a kiállítást egy igazi F1-rajongó számára, azt szövegesen (és fotógaléria formájában) ebben a cikkben, illetve egy videóban foglaltuk össze:
„220 ember igazolt a Mercedestől a Red Bull Powertrainshez” – állítja Horner
https://formula.hu/parc-ferme/37874
Hiába nem közvetlen riválisai egymásnak az elmúlt években, a Red Bull és a Mercedes csapatvezetői rendre megtalálják egymást a nyilatkozataikban. Az energiaitalosoknál az utóbbi időben az húzta ki a gyufát, hogy Toto Wolff Mercedes-főnök rendszeresen „udvarol” Max Verstappennek, akit megpróbál átcsábítani magukhoz. Erre már Oliver Mintzlaff Red Bull-vezérigazgató is reagált. Mindeközben viszont Zak Brown, a McLaren első embere pedig arra tett utalást az F1-es Miami Nagydíj hétvégéjén, hogy egyre több önéletrajz fut be hozzájuk a bikáktól, így aligha Adrian Newey lesz az egyetlen távozó tőlük. Ennek kapcsán érdemes megemlíti, hogy a napokban pletyka szintjén Jonathan Wheatley sportigazgató esetleges távozása is felröppent.
Most viszont válaszolt ezekre Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke, aki úgy fogalmazott, hogy nem akar belemenni ezekbe a játszmákba – de azért pár érdekes számot így is bedobott: „Akkor többet foglalkoznék Toto problémáival, mint saját maga. Nincsenek aggályaim a Red Bull csapatának erősségét és mélységét illetően. Természetesen mindig lesznek mozgások a csapatok között. Nem is tudom, hány emberünk van idén, akiket a McLaren foglalkoztatott. A Mercedestől 220 embert szereztünk meg. 220-an jöttek át a HPP-től [a Mercedes motorrészlege] a Red Bull Powertrainshez. Szóval ha az emberek elvesztéséről beszélünk, én jobban aggódnék ez a 220 ember, semmint egy-két önéletrajz miatt” – szúrt oda a Mercedesnek Horner.
„Egész hétvégén nem vezettem jól” – Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/37872
A 2024-es idénye leggyengébb hétvégéjét produkálta az F1-es Miami Nagydíjon Fernando Alonso. A spanyol mindkét időmérőn kikapott csapattársától, Lance Strolltól, szombaton ráadásul már a Q2-ben búcsúzott az Aston Martinnal. A vasárnapi versenyen végül a 15. helyről a kilencedikig tört előre, de a hétvégén főként a megszólalásaival a címlapokra kerülő Alonso elismerte, hogy ő maga sem ment jól Miamiban:
„Egész hétvégén küszködtünk. Nem találtuk a beállításokat, nem találtuk a tempót, és én személy szerint sem vezettem jól egész hétvégén” – nyilatkozta az F1 TV kameráinak. „Egyszerűen nem hoztam ki a maximumot az időmérőn és a sprinten. Előző nap sem raktam össze egy tökéletes kört. A vasárnapi verseny jó volt, de semmi látványos. Úgyhogy erősen kell visszatérnünk. Vannak hullámhegyek és -völgyek, Miami egyértelműen utóbbihoz tartozott. De még így is szereztünk két pontot, amit elfogadunk.”
Elképesztő befutó: 0,001 másodperc döntött a győzelemről – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/37873
Hihetetlen befutót produkált a NASCAR Cup Series Kansas Speedway-en rendezett versenye, melyen 0,001 másodperc (azaz egy ezredmásodperc) döntötte el a győzelem sorsát: Kyle Larson a sorozat történetének legkisebb előnyével diadalmaskodott Chris Buescher előtt.
Ami az F1-et illeti, a valaha volt legszorosabb verseny a királykategóriában 0,01 másodpercen dőlt el, mely az 1971-es Olasz Nagydíjon került be a történelemkönyvekbe. A Monzában rendezett futamot a brit Peter Gethin nyerte, Ronnie Petersont előzve.
Így állnak a büntetőpontok az F1-es Miami Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/37871
Miután Kevin Magnussen nem kevesebb mint öt büntetőpontot gyűjtött be a Miami Nagydíj hétvégéjén, kettőt a Sargeanttal való ütközésért, hármat pedig a sprinten történő sorozatos pályaelhagyással történő előnyszerzésért, a nem is olyan régen még csak három ponton álló dán pilóta mindössze két egységre került az eltiltástól. Az F1 történetében még sosem szabtak ki amiatt eltiltást, hogy valaki egy év alatt összeszed 12 pontot, Magnussen viszont most 10-nél jár, és egyetlen-egytől sem szabadulhat meg az idei szezon során.
Magnussenen kívül Esteban Ocon és Carlos Sainz kapott még egy-egy büntetőpontot Miamiben: előbbi a bokszból való veszély kihajtásért, utóbbi pedig az Oscar Piastrival történt ütközésért.
Az alábbi táblázatban az olvasható össze, hogy az egyes versenyzőknek hány büntetőpontja van, és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól:
Kevin Magnussen |
10 |
2025. március 9. (3) |
Sergio Perez |
8 |
szeptember 17. (1) és 24. (4) |
Logan Sargeant |
8 |
szeptember 3. (2) és 24. (2) |
Lance Stroll |
7 |
július 9. (2) |
Fernando Alonso |
6 |
2025. március 24. (3) |
Lewis Hamilton |
4 |
július 29. (2) |
George Russell |
4 |
május 28. (2) |
Yuki Tsunoda |
3 |
június 4. (1) |
Valtteri Bottas |
2 |
október 29. (2) |
Guanyu Zhou |
2 |
július 23. (2) |
Nico Hülkenberg |
2 |
május 29. (2) |
Max Verstappen |
2 |
november 19. (2) |
Daniel Ricciardo |
2 |
2025. április 21. (2) |
Esteban Ocon |
1 |
2025. május 4. (1) |
Carlos Sainz |
1 |
2025. május 5. (1) |
Alexander Albon, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Lando Norris és Oscar Piastri nem rendelkezik büntetőponttal.
Így ütötte ki majdnem Verstappent a rajtnál Perez
https://formula.hu/parc-ferme/37870
Sergio Perez a negyedik helyről vághatott neki az F1-es Miami Nagydíjnak, ám rögtön az 1-es kanyarban kis híján bajba került: a belső íven próbálkozott a Ferrarik mellett, ám blokkoltak a kerekei, így pedig csaknem kiütötte a versenyből Red Bull-os csapattársát, Max Verstappent, a jól induló Carlos Sainz pedig bukott is pozíciókat miatta.
„Amint bevetődtem belül Charles mellé, láttam, hogy amint ráléptem a fékre, egyáltalán nem volt tapadás. Láthattuk előző nap is Lewisnál, hogy ha lemegyünk itt az ívről, különösen az első kanyarban, akkor ott zéró a tapadás” – magyarázta a versenyt végül épp Sainz büntetésével a negyedik helyen záró Perez a Sky Sports F1 kamerái előtt.
„Utólag ha tudtam volna, hogy ott nincs tapadás, akkor eleve oda sem mentem volna. Azért mentem be, mert azt gondoltam, hogy biztonságos lesz. De amint ráléptem a fékre, láttam, hogy az autó nem fog megállni. Blokkoltam az első gumikat és elmentem egyenesen. Ezzel majdnem kiütöttem Maxot, ezért fel kellett engednem a féket, hogy megszüntessem a blokkolást.”