DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek

Ricciardo teljesítményét is fel akarja mérni a Red Bull a gumiteszten – nyomás Perezen?

Sergio Perez az utóbbi futamokon meg sem tudta közelíteni Max Verstappen teljesítményét: miközben a holland sorban szerezte a győzelmeket, a mexikói többször is már az időmérő korai szakaszában kiesett, ahonnan csak mérsékelt felzárkózásokat tudott produkálni, így már le is szakadt csapattársáról a vb-tabellán. Bár a Red Bull továbbra is kiáll Perez mellett és Marko is elmondta, hogy nem tervezik lecserélni őt, folyamatosak a találgatások arról, hogy a pilótákkal hírhedten keményen bánó bikák mégis kirakhatják őt.

Az egyik opció erre az esetre akár Daniel Ricciardo is lehet, aki teszt- és tartalékpilótaként tért vissza idén a Red Bullhoz. Most Marko elismerte, hogy a Brit Nagydíjat követő Pirelli-teszten azért is ültetik az ausztrált az autóba, hogy felmérjék, valójában milyen szinten is állna a teljesítménye: „Ricciardo fog az autóban ülni három napig a silverstone-i gumiteszten, és akkor után felmérhetjük, hol is áll valójában” – mondta az ORF-nek Marko, aki Perez kapcsán hozzátette: „Az eredeti célja két vagy három év volt, az már amúgy is több lesz, és egyszerűen csak nyitva kell hagyni az opciókat az utódlást illetően.”

f1-ricciardo-redbull_2

Gaslyban még tizedek vannak körönként

Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke beszélt az istálló új igazolásáról, Pierre Gaslyról: a francia pilóta még mindig új Enstone-ban, úgyhogy bár most is gyorsnak tűnik, de még van benne tartalék.

„Még időre van szüksége. Most is gyors, de idő kell ahhoz, hogy minden apróságot ki tudjon préselni az autóból, és még mindig csak ismerkedik velünk. Azt mondta nekem múltkor, hogy 'nézd, adj még pár futamot, és tizedmásodpercek vannak bennem' Élvezi a helyzetet, kedveli a csapatot, és mi is őt” – mondta pilótájáról Szafnauer.

f1-gasly

fotó: dppi

Videó: Az első hazai Porsche 992 GT3 RS Weissach Package Budapesten

Az első hazai Porsche 992 GT3 RS Weissach Package bukkant fel Budapesten - Balogh Dániel figyelt fel rá:

Reakció az elmúlt hét legfontosabb F1-es híreire

Pitwall című hírösszefoglaló műsorunk minden hétfőn este 19 órakor jelentkezik, és átbeszéljük a mögöttünk hagyott hét legfontosabb híreit, eseményeit. Ha lemaradtatok volna, íme a legutóbbi adásunk.

Ha nem akartok lemaradni a Pitwall, a Formula Podcast vagy a Formula Motocast adásairól, valamint egyéb videós tartalmainkról, akkor iratkozzatok fel YouTube-csatornánkra: https://www.youtube.com/@formulamagazin 

Vettel nyomdokaiban jár Verstappen

Max Verstappen 143. nagydíját futotta az Ausztrál Nagydíjon a Red Bull színeiben, amely számmal ő töltötte a legtöbb hétvégét a csapat versenyzőjeként Mark Webber (129), Sebastian Vettel (113) és Daniel Ricciardo (100) előtt. A holland rendelkezik a legtöbb dobogóval is a legtöbb futam mellett, 80 alkalommal állt a pódiumon, míg a második Vettel 65-ször érte el ugyanezt. 

Azonban vannak olyan statisztikák, amelyben Verstappen még a négyszeres világbajnok mögött áll. A pole-pozíciók számában a német nagy előnnyel vezet, kétszer (44) annyi esetben állt az első rajtkockában, mint a vb-tabella éllovasa (22). Ebben tehát még le van maradva a holland, azonban a győzelmek kapcsán nagyon közel áll ahhoz, hogy megelőzze Vettelt, aki 38 alkalommal nyert a Red Bull pilótájaként. Verstappen melbourne-i győzelmével 37. sikerét aratta, így csupán egy sikerre van attól, hogy holtversenyben a csapat legtöbb győzelmét szerző versenyzője legyen.

„Fernando még csak nem is gondolkodik a visszavonuláson”

Hiába közeledik már a 42. életévéhez Fernando Alonso, továbbra is remek formában van: a szezon első három futamán egyaránt dobogóra állhatott a nagyot előrelépő Aston Martinnal. A kétszeres F1-es világbajnok hűséges fizioterapeutája, Fabrizio Bora nem is győzte dicsérni a spanyolt:

„Szerintem nagyszerű, ha valaki Fernando életkorában jó eredményeket tud elérni ilyen teljesítményszinten, s ezt folytatni is tudja. Alonso az Alonso, mivel az hajtja, hogy javítson magán” – nyilatkozta az Autosprintnek Bora, majd hozzátette: „Még csak nem is gondolkodik egyelőre a visszavonuláson. Továbbra is versenyezni akar. Minden nap keményen dolgozik, és alaposan odafigyel a szervezetére és az elméjére. Egyelőre továbbra is boldog a versenypályán.”

f1-alonso-aston-melbourne

Massa nem biztos Hamilton maradásában

Bár Lewis Hamilton és a Mercedes is rengetegszer elmondta már, hogy arra számítanak, hogy a hétszeres világbajnok a szerződése 2023 végi lejárta után is folytatja a versenyzést a Formula-1-ben. Ugyanakkor az újabb nehézkes idénykezdet után több szakértő és volt F1-es is azon az állásponton van, hogy ez a visszavonulás felé terelgetheti a 38 éves pilótát. Így van ezzel Hamilton korábbi ellenfele, Felipe Massa is, aki szerint a csapattárs George Russell erős szereplése sem segít:

„Nem tudom, hogy Hamilton úgy dönt-e, hogy abbahagyja. Ami tény, hogy Russell személyében először talált olyan csapattársra, aki problémákat okozhat számára. Ez plusz kétségeket ébreszt benned Formula-1-es pilótaként” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak Massa, aki szerint ráadásul a Mercedes pilótáját rengeteg más is érdekli már az F1-en kívül:

„Nem könnyű úgy motivációt találni, ha már mindent megnyertél és egy olyan Mercedest kell vezetned, ami nem igazán éri el a kívánt szintet. A karrierje elején olyan volt, mint Verstappen, és a nap 24 órájában a versenyzésre gondolt. Ugyanakkor Lewisnak most már sok egyéb érdekeltsége van a versenyzésen kívül is.”

f1-hamilton-massa

fotó: DPPI

Vietnámmal és Dél-Afrikával bővülhet 25 futamossá a 2024-es F1-es naptár?

Az utóbbi években egyre csak bővült a Formula-1-es versenynaptár: a Kínai Nagydíj törlése nélkül idén már 24 fordulót rendeztek volna, de a 23 futam is új rekordot jelent. A híresztelések szerint azonban jövőre tovább nőhet a versenyek száma, a GrandPrix.com értesülései alapján ugyanis Stefano Domenicali F1-vezérigazgató nem tette le a 25 nagydíjas tervéről. A portál ráadásul két új helyszín potenciális érkezéséről is beszámolt. Ezek közül Dél-Afrika és Kyalami esetleges visszatérése a kevésbé meglepő, hiszen az nyílt titok, hogy a pályával egy ideje már zajlanak egyeztetések (erről a Formula Podcast Facebook-csoportban is írt Mészáros Sándor kollégánk nemrég), s arra is volt esély, hogy már idén ellátogasson oda az F1. A portál úgy tudja, a kormányzat most a projekt mögé állt és megadta a szükséges 50 millió dolláros támogatást ahhoz, hogy az F1-es követelményeknek megfelelően felújítsák a helyszínt.

Ami már sokkal érdekesebb, az Vietnám esete. Hanoiban a tervek szerint 2020-ban rendeztek volna először Formula-1-es nagydíjat, ám a koronavírus-járvány miatt törölni kellett az eseményt, utána pedig börtönbüntetésre ítélték korrupció miatt a projektet leginkább támogató városvezetőt, ami után már fel sem merült a versenyrendezés. Ám úgy fest, a távol-keleti ország még nem tett le az F1-ről, ugyanis a GrandPrix.com úgy tudja, Domenicali az Ausztrál Nagydíjat megelőzően az országban járt, hogy egyeztessen az új vezetéssel. Néhány hónapja amúgy a Honda tartott egy eseményt a Hanoiban felépült pályán, amely elvileg készen állna az F1 fogadására.

Amennyiben Kyalami és Hanoi is érkezne, valamint Kína is végre visszatérne a pandémia után, úgy egy futamnak akkor is ki kellene esnie a menetrendből a 25 versenyes korlát miatt: bár Spa bizakodóbb az utóbbi időben, így is a Belga Nagydíj sorsa lehet a legingatagabb.

f1-vietnam

Először együtt az új női sorozat, az F1 Academy mezőnye

Kedden elkezdődött az új, Formula-1 égisze alá tartozó női széria történetének első tesztje Barcelonában. Kezdésként a 15 fős mezőny összeállt egy csoportképre – öt háromautós csapat alkotja a létszámot, az első sorban a Campos és ART, középen az MP Motosport, hátul a Carlin és Prema felállása látható. A fotózkodás után pályára gurultak a Formula-4-es specifikációjú, Pirellikkel szerelt Tatuus F4-T21 versenygépek: az első nyilatkozatok alapján még az összeszokás zajlik, köridőkről és sorrendről egyelőre nem érkezett hír.

A Ducati vb-bronzérmes versenyzője sem áll rajthoz a COTA-n

A bolognai gyártó bejelentette, hogy a portimaói sprinten bukott és jobb vállsérülést szenvedő Enea Bastianini ugyan megtett néhány kört Misanóban egy Panigale V4S nyergében, de utána az orvosok a vizsgálatok során arra jutottak, hogy még néhány hétre szüksége van a teljes gyógyuláshoz, ezért kihagyja a MotoGP hétvégi Amerikai Nagydíját. Az olaszt Michele Pirro fogja helyettesíteni Texasban.

Bastianini már a harmadik versenyző, aki nem lesz ott a COTA-n: Pol Espargaro hosszú rehabilitációjáról eddig is tudtunk, míg Marc Marquez kapcsán kedden adott tájékoztatást a Repsol Honda. Előbbit Jonas Folger pótolja, utóbbi esetén viszont egyelőre nem kommunikált erről a HRC, bár vélhetően Stefan Bradl lesz a befutó. A többi sérült közül Miguel Oliveira elutazik az Egyesült Államokba, de a csütörtöki orvosi vizsgálat lesz majd a döntő az indulása szempontjából, míg Joan Mir kapcsán egyelőre nem közölt fejleményeket a Repsol.

FRISSÍTÉS: A Repsol Honda jelezte, hogy Mir ott lesz Austinban, Marquezt pedig a várakozásoknak megfelelően Bradl fogja helyettesíteni.

bastianini-crash

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Újabb volt F1-es tűnhet fel a Formula-E-ben

Még egy, korábban a száguldó cirkuszban szereplő pilóta kerülhet az elektromos széria mezőnyébe, ugyanis a NIO csapatánál fog tesztelni Danyiil Kvjat. Az orosz 2014 és 2020 között egy idény kivételével a Toro Rossónál (AlphaTauri) és a Red Bullnál versenyzett, ez idő alatt pedig háromszor állhatott dobogóra.

A 28 éves pilóta a Formula-E április 24-én megrendezendő tesztjén fog részt venni, amelyet közvetlenül a berlini hétvége után tartanak meg. Kvjat, aki jelenleg a PREMA LMP2-es alakulatában versenyez, már az üléspróbán is átesett, és a NIO szimulátorában is készült az alkalomra. Azonban nem ő lesz az egyetlen korábbi F1-es Berlinben, ugyanis az eddig csupán egy versenyen szereplő, a Williams színeiben a 2020-as Szahíri Nagydíjon bemutatkozó Jack Aitken is lehetőséget kap majd az Envision Racingnél.

 

 

„Túl drága az F1” – nem tér vissza egyelőre a sepangi pálya

A Sepang International Circuit 1999-től 2017-ig adott otthont a Formula-1-es Malajziai Nagydíjaknak, s a vonalvezetése és a gyakran kiszámíthatatlan időjárási körülmények a pilóták és a rajongók között is népszerűvé tette a helyszínt. Amely azonban 2017 után az egyre drágább jogdíjak és a visszaeső jegybevételek miatt kikerültek a száguldó cirkusz menetrendjéből – és mint azt a maláj ifjúsági és sportminiszter, Hannah Yeoh a minap a helyi The Vibes lapnak elárulta, ebben nem is várható változás a közeljövőben:

„Az F1 rendkívül drága. Csak azért 20 millió maláj ringittre kellett várnunk a kormánytól, hogy fejleszthessük a pályát. Ha otthont tudnánk adni egy F1-es nagydíjnak, már megtettük volna, de egyelőre nem engedhetjük meg magunknak a versenyrendezést. Jelenleg a sürgős problémák megoldására használjuk fel a pénzt” – fogalmazott. A sepangi pálya – amely a MotoGP-t továbbra is vendégül látja – egyébként éppen újraaszfaltozás zajlik, amellyel várhatóan a hónap végére el is készülnek.

f1-sepang-2017

Marquez kihagyja a versenyt, ahol messze ő a legsikeresebb

A Repsol Honda bejelentette, hogy Marc Marquez a hétvégi Amerikai Nagydíjon sem áll rajthoz. Mint írják, a CT-vizsgálatok után arra jutottak az orvosok, hogy a törött kézközépcsontja még mindig gyógyulás alatt áll az általa okozott portimaói balesetet követően, s mivel a HRC-vel egyeztetve úgy döntöttek, nem akarnak felesleges kockázatot vállalni a sérülés teljes gyógyulása előtt, ezért kihagyja az austini futamot a spanyol. Pedig a Circuit of the Americas a Sachsenring mellett Marquez legfőbb vadászterülete: 2013-tól 2018-ig verhetetlen volt a texasi pályán, s 2019-ben is óriási fölény birtokában bukott, majd 2021-ben újra nyert, tavaly pedig a startnál hátraesett a mezőny végére és onnan kapaszkodott fel a hatodik helyre. A nyolcszoros világbajnok távolmaradása egyúttal azt is jelenti, hogy Austinban sem fogja letölteni a balesetért kirótt dupla hosszúkörös büntetést, amellyel kapcsolatos fellebbezési ügy amúgy sem zárult még le.

Ami a MotoGP többi sérültjét illeti: az Argentin GP sprintjén bukó Joan Mirrel kapcsolatban egyelőre nem kommunikált a Honda – ahogy azt sem jelentették be, hogy ki lesz Marquez helyettese a COTA-n (bár gyaníthatóan a tesztversenyző Stefan Bradl). A Marquez által kiütött Miguel Oliveira ugyanakkor elutazik Austinba, de csak a csütörtöki orvosi vizsgálat után dől el, hogy engedik-e indulni. A ducatis Enea Bastianiniről nincs hír, de esetében is az amerikai visszatérést célozták meg korábban, a legsúlyosabb sérülést összeszedő Pol Espargarót viszont nem láthatjuk még, őt Jonas Folger pótolja majd a Gas Gas Tech3 színeiben.

motogp-marc-marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen brutálisan odaszólt a Ferrarinak a tavalyi Belga Nagydíjon

Max Verstappenről egy új, háromrészes dokumentumsorozat készült, Max Verstappen: Egy bajnok anatómiája címmel. Az egyik részben egy igazán markáns megszólalással szúrt oda a 2022-es Belga Nagydíj időmérője után a Ferrarinak a holland, amely a televíziós közvetítéseket felvevő kamerák elől rejtve maradt. Mint ismert, a holland motorcseréje után a 14. helyről rajtolt, majd pályafutása egyik legdominánsabb teljesítményével megnyerte a futamot vasárnap. "Pénteken és szombaton is esett. Nem lenne rossz az eső vasárnapra sem, de a Ferrari száraz körülmények között nagyobb eséllyel fogja elb*szni a stratégiát" - szúrt oda az olaszoknak Verstappen, akik abban az évben valóban megszámlálhatatlanul sok stratégiai baklövést követtek el.

Videó: így készülnek a Mercedes alkatrészei

Betekintést engedett F1-es gyárába a Mercedes, ahol James Peddle gyártási mérnök vezette körbe Anthony Davidsont. Elképesztő precizitással készülnek el a legkülönlegesebb formával rendelkező alkatrészek is.

Letartóztatták a NASCAR-versenyzőt egy nő fojtogatásáért

Az Iredell Megyei Sheriffhivatal hétfőn vette fel nyilvántartásába Cody Ware-t, a Rick Ware Racing NASCAR-versenyzőjét, mint fogva tartott személyt. A vád szerint súlyos sérüléseket okozott, mikor egy nővel erőszakoskodott és fojtogatta őt. 3000 dolláros óvadékot állapított meg a hivatal, miután letartóztatták Ware-t, aki már a legutóbbi versenyhétvégét is kihagyta Bristolban. Akkor még a csapat azt közölte, hogy egy magánügy miatt maradt távol versenyzőjük, aki 2017 óta eddig 97 futamon indult, legjobbja pedig egy hatodik hely 2022 augusztusában, Daytonából.

A NASCAR azonnal közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban, és elmondták, hogy határozatlan ideig felfüggesztik Cody Ware-t a versenyzéstől. A csapat erre válaszként a Twitteren megjelent üzenetében azt írta, hoyg sajnálják a döntést, de megértik.


Fotó: NASCAR

Törölték a Kamion-Eb hazai futamát a Hungaroring felújítása miatt

A kamionos Európa-bajnokság szervezői rövid közleményben jelentették be, hogy az eredetileg június elejére kiírt hungaroringi versenyeket törölték a 2023-as naptárból. A közlemény szerint a Hungaroring arról értesítette a szériát, hogy mivel a nemrég megkezdett felújítási munkálatok jelentik az abszolút prioritást számukra, nem tudják fogadni a kamionos mezőnyt, s mivel nem találtak megoldást, ezért lefújták az idei viadalt. A négyszeres Európa-bajnok Kiss Norbert tehát hazai futam nélkül marad idén, bár az így nyolcfordulósra apadt kalendáriumban északi szomszédunk pályája, a Slovakia Ring is helyet kapott júniusban.

hungaroring-kamion-2022_1

Lesz magyar a TCR Világsorozatban: Michelisz marad a Hyundainál

Eddig is gyanítható volt, de kedden végre bejelentették, hogy Michelisz Norbert 2023-ban is a Hyundai és a BRC Hyundai N Squadra Corse versenyzője marad, s a kvázi a WTCR helyére lépő TCR Világsorozatban áll rajthoz. A 2019-es világkupagyőztes a közösségi oldalán számolt be a fejleményekről:

„Örömmel osztom meg veletek, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan, 2023-ban is a Hyundai Motorsport pilótájaként, a BRC Hyundai N Squadra Corse színeiben versenyzem. Az autó, a csapat és a csapattárs a régi, a bajnokság viszont új. Az idén induló TCR World Tourban állunk rajthoz, ami rendkívül izgalmasnak ígérkezik. Jelenleg még sok az ismeretlen – az új pályák, az új gumik, a regionális TCR bajnokságokban induló ellenfelek –, így a végén az lesz a bajnok, aki a leggyorsabban alkalmazkodik mindehhez. Alig várom!”

A Hyundai azt is bejelentette egyúttal, hogy Michelisz csapattársa idén is Mikel Azcona lesz, aki tavaly a Túraautó-vk utolsó bajnoka lett. De ahogy arra Norbi is utalt, lassan áll össze a TCR Világsorozat mezőnye, hiszen rajtuk kívül egyelőre csak a Lynk & Co négy pilótája ismert, valamint Ben Bargwanna indul néhány fordulón Peugeot-val. A szezon április végén startol Portimaóban.

michelisz-hyundai-wtcr

Eltűnik a kamukikötő Miamiban, valódi víz kerül a helyére

Tavaly rendezték meg az első Miami Nagydíjat az F1-ben, ahol felkapta a fejét a közvélemény a hamis kikötőre, ahol ugyan valódi hajók álltak, azonban víz helyett csak egy vízhatású borítás fedte az aszfaltot. Nos, az amerikai Front Office Sports értesülései szerint idén eltűnik a mémmé váló jelenség Miamiból, és valódi kikötőt építenek a helyére, amely része lesz egy 67000 dolláros VIP-élménynek. Minden egyes hajón 15-en férnek majd el, ahol a monacóihoz hasonló élményt élhetnek át a rajongók. Ez egyébként nem az egyetlen újítás, hiszen a tavalyi sikeren felbuzdulva további 3000 ülőhelyet szereltek fel a pálya köré.

Fotók: építkeznek Las Vegasban

Olvasónk, Kovacsics Lajos küldött nekünk képeket Las Vegasból, ahol már elkezdtek dolgozni az őszi F1-es futamon: készül a paddock!

pf1_36

pf5_8

pf6_5

pf7_6

 

„Lando bácsi” tojásra vadászott

Azt szokták írni az ilyesmire a bulvársajtóban, hogy felrobbant az internet: az alábbi fotót bő fél nap alatt több mint félmillióan lájkolták az Instagramon: „Mila és Lando bácsi vadászni ment” – írta a képhez a McLaren versenyzője.

pf-norris

Norris nem először tűnt fel unokahúga társaságában a közösségi médiában, tavaly például az alábbi videót osztotta meg: