Ijesztő pillanatok után Kyle Busch szinte üzemanyag nélkül nyert Talladegán
https://formula.hu/parc-ferme/35372
A tekintélyes múltra visszatekintő Talladega Superspeeswayen folytatódott a NASCAR Cup Series, ahol Denny Hamlin és Aric Almirola várták az első sorból a zöld jelzést. Az aszfaltcsík elég híres arról, hogy egy apróbb hiba után is óriásit lehet bukni, a nagyobb balesetek pedig most sem maradtak el, ugyanakkor a mezőny sokáig tiszta versenyt futott. A verseny első felében alig volt szükség a sárga zászlóra, igaz amikor Chase Briscoe csúszott be keresztbe a pitroad irányába, az sokaknak esélyt adott. Ennek a sárgának köszönhetően tört előre például a Hendrick Motorsports gárdája a mezőny hátsó részéből, így az első szakaszt végül a 29. helyről induló Chase Elliott nyerte meg, aki a második etapot is elvihette volna, ám ott a leintésnél Almirola az utolsó pillanatokban előzte meg őt.
A végjátékhoz közeledve aztán a 23XI Racing és a Joe Gibbs Racing Toyotái tűntek az egyik legnagyobb esélyesnek, mellettük pedig a Forddal versenyzők különítménye alkotott egy hosszú sort Harrison Burton vezetésével, aki első győzelméért hajtott. Burton álmai aztán a mögötte autózó Noah Gragson lökése miatt törtek össze, ezt a balesetet viszont még további három követte a folytatásban. Öt kör volt még hátra, amikor Joey Logano és Corey LaJoie összeütköztek, így a hosszabbítás következhetett, ami a lehető legrosszabb hír volt az élmezőny jelentős részének. Sokan már ekkor is nagyon kevés üzemanyaggal rendelkeztek, így a például a versenyt ekkor vezető Ryan Blaney, vagy a 17. helyről induló Kyle Busch is kockáztatott azzal, hogy nem jöttek ki tankolni a legvégén, főként úgy, hogy kétszeri hosszabbításra volt szükség, de mégis nekik lett igazuk.
Az első próbálkozásánál ugyanis egy rémisztő baleset borzolta a kedélyeket. Ross Chastain merészen tört volna előre, amikor bement két autó közé, így viszont csak Gragson és a mögöttük érkező Kyle Larson versenyét tette tönkre. Utóbbi ráadásul hálát mondhat az égieknek, hogy megúszta az esetet, mivel visszasodródott a pályára, Ryan Preece pedig akkora erővel csapódott bele, hogy a bukókeret is meghajlott az 5-ös számú versenygépben. Ezek után következhetett a második hosszabbítás, ahol ismét jött egy baleset Bubba Wallace hibája után, ez viszont már a fehér zászló után történt, vagyis a verseny végét, egyúttal Busch győzelmét is jelentette. Mögötte Blaney lett a második, a 10. pozícióból induló Chris Buescher a harmadik, Chase Briscoe pedig a korábbi bakija ellenére is negyedik helyen zárt.
Stroll jövőképe nagyon vonzó az Aston Martin technikai igazgatója szerint
https://formula.hu/parc-ferme/35445
Nem véletlenül csatlakozott a csapathoz Dan Fallows, aki korábban a Red Bull aerodinamikai részlegének egyik kulcsfigurája volt. A szakember 2022 áprilisa óta dolgozik Lawrence Stroll istállójánál, ennek oka pedig az, hogy a tulajdonos nagyszerű víziókkal rendelkezik Fallows szerint. „Igényes, ahogy azt bárkitől el lehet képzelni, aki ilyen pozícióban van, de nem negatív értelemben. Nagy elvárásai vannak ezzel a csapattal szemben, ami viszont nagyszerűnek mondható. Az ambíciója és a jövőképe voltak azok a dolgok, amelyek igazán vonzottak engem ehhez a projekthez. Azt akarja, hogy ez legyen a legjobb csapat az F1-ben, és mindent meg fog tenni ennek érdekében” – árulta el Fallows a Telegraphnak adott interjúban.
A beszélgetés során röviden reagált azokra a felvetésekre is, melyek szerint az Aston Martin autója csak a Red Bull másolata lenne, ám ezt képtelenségnek tartja. Kijelentette, nem egyedül felelős az AMR23 tervezéséért annak ellenére, hogy korábban az osztrákoktól igazolt át. „Ez a helyzet azt a benyomást keltheti sokakban, hogy valahogy én vagyok az egyedüli felelős az autó tervezéséért, ez azonban egyáltalán nem igaz” – tette hozzá.
Valentino Rossi a Yamaha nagyköveteként folytatja
https://formula.hu/parc-ferme/35446
Miközben királykategóriás csapata eddig nagyszerűen szerepel a MotoGP idei szezonjában, autóversenyzői pályafutását pedig továbbra is szépen építgeti, Valentino Rossi egy további szerepkört is ellát majd a jövőben. A doktor ugyanis a Yamaha nagykövete lett, amit büszkén jelentettek be a japán márkával együtt, elvégre sokat köszönhetnek egymásnak. Az olaszok legendája több ízben is a hangvillások motorjával versenyzett, 2004 és 2010 között négy világbajnoki címet szereztek együtt, majd a Ducatinál tett kitérő után ismét visszatért hozzájuk. Ekkor már a vb-címet nem sikerült elérniük, Rossi azonban elég sokáig az élmezőny meghatározó szereplője maradt, majd pályafutását is egy Yamahán fejezte be a Petronas Yamaha SRT színeiben.
„Természetesen ez egy nagyszerű pillanat a Yamaha számára, ami érzelmeket vált majd ki a szurkolókból akiknek biztosan hiányzik Valentino jelenléte a MotoGP-ből, amióta visszavonult. Valentino és az M1-es motor között különleges kötelék volt. Ahogy a Yamahához érkezett, az egy különleges katalizátorként változtatta meg a versenyprogramunkat, olyannyira, hogy Valentino és a Yamaha szinte szinonimává vált” – árulta el a Yamaha főnöke, Lin Jarvis. Mivel a VR46 Ducatival való szerződése 2024 végén lejár, egyre több hír jelenik meg azzal kapcsolatban, hogy Rossi istállója a közeljövőben a Yamaha motorjaira váltana, ez a bejelentés pedig csak még jobban felerősítette ezeket a pletykákat.
Da "Dottore" ad "Ambasciatore". Felicissimo della promozione. Grazie Yamaha. pic.twitter.com/0AIXyC0L3r
— Valentino Rossi (@ValeYellow46) April 30, 2023
NASCAR: Testvérek sikerét hozta a hétfőig kitolt versenyhétvége
https://formula.hu/parc-ferme/35444
Ezúttal a Dover Motor Speedway pályájára látogatott el a NASCAR, a szervezőknek azonban az időjárás feladta a leckét. Az eredetileg magyar idő szerint vasárnap kora estére tervezett futamot hétfőre kellett áttolni, de már a szombati kvalifikációt is elmosta az eső. Aznap viszont még sikerült megrendezni a másodvonalnak számító Xfinity Series versenyét, ahol a Cup Series egyik legrutinosabb pilótája, Martin Truex Jr. testvére diadalmaskodott. Ryan Truex gyakorlatilag dominált a 200 körös viadalon, ahol így végül 185 futam után láthatta meg elsőként a kockás zászlót.
Bátyja két nappal később aztán szintén lezárt egy negatív szériát. A Cup Series 2017-es bajnokának ugyanis 54 futamot kellett arra várnia, hogy ismét győzni tudjon a királykategóriában, ráadásul úgy, hogy a rajtsorrend alapján nem sokan fogadtak volna a sikerére. A Joe Gibbs Racing pilótája csak a 17. helyről indulhatott, míg a pole-ból Kyle Busch rajtolt el Christopher Bell mellől. Kettejük közül egyébként Busch jó tempót diktált a futam elején, de előbb a kiállása során ment túl gyorsan a pitroad területén, majd egy balesetbe is belekeveredett. Az első szakaszt végül William Byron nyerte meg, aki a második etapban is sokáig az élen volt, Ross Chastain azonban elkapta a Hendrick Motorsports versenyzőjét.
A dinnyés ember egyébként több szempontból is főszereplővé vált. A 81.körben ugyanis egy lekörözés során kiütötte a pályáról Brennan Poole autóját, aki nagy erővel magával sodorta Kyle Larsont is. Mindketten nagyon dühösek lettek Chastainre, mivel Poole kiesett, Larson pedig egy erősen sérült versenygéppel fejezte be a futamot, aminek a végjátéka is részben Chastainről szólt. A Trackhouse Racing pilótája ugyanis Truex Jr. ellen volt hatalmas csatában, akit elkaphatott volna, ám Joey Logano balesete után jött egy sárga zászlót az utolsó körös kerékcserék során pedig a Joe Gibbs Racingnél taktikáztak jobban, így bár szoros versenyben, de Truex Jr. nyert.
Ralf Schumacher elküldené a Red Bulltól Perezt
https://formula.hu/parc-ferme/35443
Egy futamgyőzelem után egy versenyzőt inkább dicsérni szokás, a mostanában csípős kommentárjairól ismert Ralf Schumacher azonban azt latolgatta épp a bakui siker után, hogy a Red Bullnak menesztenie kellene Sergio Perezt – a Max Verstappennel való kapcsolata miatt.
„Sok pletyka kering a paddockban Perez jövője kapcsán. Ha problémás a kapcsolat Verstappen és Perez közt, akkor logikus lenne külön utakra lépni a mexikóival. Ha jobban megnézzük, akkor látjuk, hogy a két csapattárs nem jön ki jól egymással, ha pedig egy csapatnak két versenyzője van, akik nem jutnak közös nevezőre, annak a végén ők isszák meg levét” – írta a német Sky Sportson vezetett rovatában Schumacher, Yuki Tsunodát és Daniel Ricciardót nevezve meg alternatívaként.
Az idei második győzelemmel Perez hat pontra faragta világbajnoki hátrányát, de ennek nem tulajdonít nagy lehetőséget a hatszoros nagydíjnyertes: „Erős volt Azerbajdzsánban, itt-ott gyorsabb, mint Max, de ha a vb-harcot nézzük, akkor nem hiszem, hogy rendelkezik Verstappen kiegyensúlyozottságával. Nyomás alatt néha hibázik is, ellentétben Verstappennel. Ezért gondolom, hogy ő lesz a jobb az év egészét tekintve.”
Fotó: Red Bull Content Pool
„Mindig én csatoltam be” – egykori szerelőjének emlékei Sennáról
https://formula.hu/parc-ferme/35442
A legendás Ayrton Senna ugyanazzal szerelőcsapattal dolgozott a McLarennél töltött hat szezonja során – változatlan stábbal szerezte összes győzelmét a csapatnál és három világbajnoki címét. A felállás tagja volt a második számú szerelő, Gary Wheeler (a fotón jobbról a második), aki Senna halálának évfordulóján idézte fel emlékeit.
„Mindig az én feladatom volt becsatolni őt. Sok emlékem emelkedik ki, főleg az utolsó évéből. Köztük a 93-as doningtoni futam, vagy az Ausztrál Nagydíj, amikor utoljára csatoltam be őt McLarenbe. Megnyerte a versenyt, ennél illőbb befejezése pedig nem is lehetett volna velünk. Emlékszem, Tina Turner tartott koncertet a futam után, Ayrton felment a színpadra, ő pedig neki énekelte a Simply the Bestet. Egyszerűen ő volt a legjobb” – elevenítette fel a múltat a McLaren oldalának Wheeler, aki ma is a csapat kötelékébe tartozik, a történelmi részleg szerelőjeként. A szakember 1984-ben csatlakozott a csapathoz, Sennát azonban pár évvel korábban megismerte, a Fittipaldi csapatnál. A brazil külön kérése volt, mikor a McLarenhez igazolt, hogy Wheeler is szerelőstábjának tagja legyen.
Az egykori szerelő emlékszik az utolsó beszélgetésre is Sennával: „Aidában, Japánban történt, az Imola előtti utolsó versenyen. Az edzés után sétáltam a paddockból a bokszba, és Ayrton is arra járt. Azt mondta: ’nem valami jó az autótok, ugye?’ Én pedig azt válaszoltam: ’nem, de jobban megy, mint a tiétek!’ Elmesélte, hogy küzd az autóval, én pedig azt mondtam, ha valaki be tudja törni, az ő. Nevettünk rajta – ez volt az utolsó beszélgetésünk.”
Idén másodszor sérült meg egy vétlen balesetben Oliveira
https://formula.hu/parc-ferme/35441
Négy nagydíj alapján úgy néz ki, Miguel Oliveira a MotoGP-mezőny legpechesebb tagja. A csapatot váltó portugál az RNF Aprilián rendre megvillantja, hogy képes lenne kiugró eredményekre, de szezonját eddig vétlen bukások árnyékolják be. A szezonnyitón Portimaóban Marc Marquez nagy vihart kavart manővere fosztotta meg a potenciális hazai dobogótól, ráadásul megsérültek jobb lábának ínjai is. Az ötszörös nagydíjgyőztes kihagyta Argentínát, az USA-ban tért vissza, ahol eddigi egyetlen tiszta versenyén ötödik lett.
A Spanyol Nagydíjon a sprint ötödik helye újabb villanás volt tőle, a vasárnapi nagydíj első körében azonban újabb bukásba keveredett vétlenül, Fabio Quartararo sodorta el a balesetben, amelyben Marco Bezzecchi is érintett volt.
Okozott pár ijesztő másodpercet, hogy Oliveira nem tudta saját lábán elhagyni a helyszínt, hordágyon vitték el. Az orvosi központban vállficamot állapítottak meg és helyére tették az elmozdult bal felkarcsontot, de ekkor még úgy tűnt, törés nem történt. A Jerez de la Frontera-i kórházban végzett későbbi képalkotó vizsgálat rosszabb hírekkel szolgált: a csapat tájékoztatása szerint a sérülés súlyosabb, mint gondolták, és a bal felkarcsontban egy kisebb törés is keletkezett. Egyelőre nincs hír arról, a sérülés mekkora felépülési időt igényel, és veszélyben van-e Oliveira szereplése Le Mans-ban két hét múlva.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kizárástól való félelem miatt rajtolt a bokszutcából Ocon
https://formula.hu/parc-ferme/35440
Nagy reményekkel érkezett, egyetlen pont nélkül távozott az Alpine az Azerbajdzsáni Nagydíjról. A sikertelenséghez hozzájárult, hogy Esteban Oconnak a sprintet és a nagydíjat is bokszutcából kellett kezdenie, miután a csapat a parc fermé hatálya alatt változtatott a beállításokon.
A sokba kerülő döntés oka az A523 Bakuba hozott padlólemeze volt. Az intenzíven fejlesztő csapat – Miamiba és Imolába is szánnak újdonságokat, melyek segítségével az Aston Martin, a Mercedes és a Ferrari befogásáról dédelgetnek terveket – módosított alkatrésze valójában jól működött, és végső soron éppen emiatt kellett kikérni az autót a parc ferméből. A padlónak köszönhetően megnövekedett leszorítóerő miatt az eredeti beállításokkal az autó hasa túl közel került a felszínhez, a csapat pedig attól tartott, Ocon kopólemeze a megengedett határértéknél jobban el fog fogyni.
„Nagyon aggódtunk Esteban kopólemeze miatt. Már az időmérő után csúnyán nézett ki. Nagyon nehéz döntés volt, de féltünk, hogy az autó szabálytalan lesz a futam végére vagy már korábban” – idézi a RaceFans.net Alan Permane-t, az Alpine sportigazgatóját. A szakember hozzátette: „A padló a vártnak megfelelően teljesített, sőt egy kicsit még túl is teljesített, ami pozitívum a hétvégében.”
Így mentegeti csapatfőnöke a háromszor ütköző De Vriest
https://formula.hu/parc-ferme/35439
Nyck de Vries az a versenyző, akitől újoncként valószínűleg mindenki sokat várt 2023-ban, de eddig harmatosan teljesít. Az azerbajdzsáni hétvége azonban még a többi közül is kilóg lefelé: a pénteki Q1-ben autót tört, a sprinten csapattársával, Yuki Tsunodával ütközött (ami végső soron a japán kieséséhez vezetett), a vasárnapi futam pedig kieséssel ért véget számára, miután eltörte az AlphaTauri felfüggesztését az 5-ös kanyar falán. A felelősséget magára vállaló De Vries a mezőny egyik leggyengébb produkcióját nyújtotta Bakuban, ennek ellenére Franz Tost védelmébe vette.
„Először járt itt a Formula-1-ben. Érintett pár falat a szabadedzésen és a két időmérőn, de ez a tanulási folyamat része, Miamiban remélhetőleg jobban alakulnak a dolgok” – ütött meg engedékeny hangnemet az Autosportnak nyilatkozó Tost. „Az újoncok egyértelműen hátrányban voltak, egyetlen szabadedzés állt a rendelkezésükre, aztán rögtön következett az időmérő. Ez sok nyomást generál.”
„Ez kicsit felmenti őt, habár a futamon történtért nem, hiszen addigra már sok kört megtett. De nehéz egy újoncnak megtalálni a tapadási szintet, mivel az szakaszról szakaszra változik, és a szélirány is befolyásoló tényező. Nem olyan könnyű mindezzel megküzdeni, ezért vannak itt a tapasztalt pilóták előnyben” – mentette fel a csapatfőnöki posztot szezon végén Laurent Mekiesnek átadó Tost versenyzőjét.
Fotó: Red Bull Content Pool
Ayrton Senna: Az utolsó napok
https://formula.hu/parc-ferme/35438
Azok számára, akik Ayrton Senna halálos balesetének 29. évfordulóján szeretnének egy kis időt a brazil legenda karrierjével és utolsó napjaival tölteni, ajánljuk az alábbi, eredetileg a Spektrumon vetített dokumentumfilmet, benne számos megszólalóval és archív felvétellel:
Newey aláírta új szerződését?
https://formula.hu/parc-ferme/35437
Az elmúlt hetek nyilatkozatai alapján eddig is készpénznek lehetett venni, hogy Adrian Newey nem fogja elhagyni a Red Bullt jelenlegi szerződésének év végi lejártakor, most viszont egy újabb lépéssel közelebb kerültünk ennek kijelentéséhez, hiszen brit sajtóértesülések szerint megtörtént a megállapodás a csapat és a sztártervező között. A Red Bull formálisan nem erősítette meg ezt, ám az Autosportnak nyilatkozó Christian Horner szavaiból mégis biztosnak tűnik az értesülés:
„Adrian szinte a kezdetek óta csapatunk kulcsfontosságú tagja. Rengeteg területen sok mindent le tud fedni, és nagyszerű, hogy számíthatunk a tapasztalatára és a tudására, ahogy az is, ahogy együtt dolgozik a fiatalokkal. Most is olyan motivált, mint mindig, és persze az is nagyon érdekli, mi történik az erőforrások területén és a Red Bull Advanced Technologynál, úgyhogy a Milton Keynes-i bázisunk mindhárom részlegére rálátása van.”
Loeb balesete után Al-Attiyah vezeti a világbajnokságot
https://formula.hu/parc-ferme/35436
A Toyota Gazoo Racing a hétvégén nem csak a spái WEC-futamon aratott győzelemnek örvendhetett, hiszen a címvédő Nasser Al-Attiyah nyerte az ötfordulós tereprali-világbajnokság harmadik versenyét, a mexikói Sonora Ralit. A katari klasszis ezzel az összetettben is átvette a vezetést, hiszen az éllovasként Mexikóba érkező Sebastien Loeb balesetet szenvedett, s navigátora sérülése miatt fel kellett adnia a küzdelmet. A franciát így a másodikként záró Yazeed Al-Rajhi is megelőzte az összetettben, míg a dobogó alsó fokán az eddigi legjobb eredményét elérő argentin Sebastian Halpern végzett.
A motorosok között Daniel Sanders aratta első világbajnoki futamgyőzelmét, a T3-asok (azaz a könnyű prototípusok) versenyét Mitch Guthrie nyerte Mattias Ekström előtt, a T4-esek mezőnyét pedig a litván Rokas Baciuska az összes szakaszt megnyerve utasította maga mögé – ezzel a hátralévő két fordulón már elég hét pontot szereznie a bajnoki cím bebiztosításához.
Váratlan nehézség: Alig evett Piastri Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/35435
Bár pontot szombaton és vasárnap sem szerzett, így sem lehet teljesen elégedetlen a hétvégi teljesítményével Oscar Piastri, hiszen a Q3-ba jutás mellett a sprinten a 10., a nagydíjon pedig a 11. helyen végzett, ráadásul komoly nehézségekkel küzdve, hiszen mint elárulta, egészségi problémái miatt alig tudott enni az elmúlt napokban:
„Valószínűleg ma éreztem a legjobban magam egész hétvégén, ami bizony nem sok…” – nyilatkozta a leintés után a McLaren újonca. „Roppant nehéz volt fizikai szempontból, különösen a tegnap volt nagyon kemény. Azt hiszem, összesen négy pirítóst ettem egész hétvégén, szóval muszáj lesz valami ételt bevinnem még Miami előtt” – folytatta a McLaren szombati médiaeseményét problémái miatt ki is hagyó ausztrál, majd hozzáterre:
„Kemény volt, örülök, hogy vége, de így is sokat tanultam ma a gumikezelésről és egyebekről.”
„Neki még 10-15 éve van” – ezért segíti Alonso Strollt
https://formula.hu/parc-ferme/35434
Remek a kapcsolat az Aston Martin két pilótája között, amit az Azerbajdzsáni Nagydíj egyik momentuma is példázott: a végül dobogóról egyetlen másodperccel elmaradó Fernando Alonso a csapatrádión keresztül ajánlotta jól működő fékegyensúly-beállítását Lance Strollnak – egy ilyen üzenet teljesen szokatlan az F1-ben, ahol a versenyzők első számú ellenfele mindig a csapattárs. A nagydíj után arról kérdezték Alonsót, nagy testvérként tekint-e magára Stroll mellett.
„Bizonyos tekintetben igen. Tudom, hogy olyan sok évig már nem leszek itt. Persze pár évre még tervezek, de nem maradok örökké. Neki viszont még 10-15 éve van, ő fogja vezetni a csapatot a jövőben. A közös időben segíteni szeretném őt, amennyire tudom” – magyarázta a Viaplay riporterének csapattárshoz való viszonyulását Alonso.
Fotó: Aston Martin
Videó: Ocon dermesztő bokszkiállása, ahol a fotósok ugráltak félre előle
https://formula.hu/parc-ferme/35433
Hajmeresztő pillanat az Azerbajdzsáni Nagydíj végén: Esteban Ocon bokszkiállására nem számítottak a fotósok, akik a sáv közepén bóklásztak az érkező autó előtt...
Információink szerint az FIA vizsgálatot indított az ügyben.
Absolute incompetence from F1 once again. What were they thinking?#F1 #AzerbaijanGPpic.twitter.com/LzrjtkWgfA
— Saucer (@tomatosauce8888) April 30, 2023
Csúnyán falnak csapódott az Eau Rouge-ban a WEC versenyzője
https://formula.hu/parc-ferme/35432
Valamivel több mint másfél órával a spái hatórás verseny kezdete után vesztette el uralmát Renger van der Zande a #3-as számú Cadillac felett, miközben a két Ferrarival csatázott. A holland versenyző a tecpro falnak csapódott, a Cadillac nagyon csúnyán összetört, de szerencsére kiszállt a roncsból a versenyző, amit hatalmas tapsvihar fogadott a lelátóról. A versenyről írt összefoglalónkat ide kattintva olvashatjátok.
Spanyol és arab sikerekkel rajtolt el az F1 női utánpótlás-szériája
https://formula.hu/parc-ferme/35429
Szombaton a Red Bull Ringen került sor a Formula-1 által életre hívott új női formulaautós széria, az F1 Academy első versenyeire – amelyekről azonban élő közvetítés nem volt látható. A két pole-t eredetileg Abbi Pulling gyűjtötte be esős körülmények között az osztrák helyszínen, ám egy nem szándékos technikai kihágás miatt kizárták a Rodin Carlin autóit a kvalifikációról. Így a rajtelsőséget Marta Garcia örökölte meg az első és a harmadik futamra, a korábban a W Seriesben is versenyt nyerő spanyol pedig ezt mindkétszer ki is használta: ő lett az F1 Academy első győztese, a harmadik viadalon aratott diadala révén pedig összetettben is a Prema 22 éves hölgypilótája vezet.
A fordított rajtrácsos második versenyen pedig az Egyesült Arab Emirátusokból származó Amna Al Qubaisi diadalmaskodott, ennek és az utolsó futamon szerzett harmadik helyének köszönhetően ő áll a pontverseny második helyén. A korábban említett Pulling az időmérős diszkvalifikáció után két negyedik és egy nyolcadik helyet gyűjtött, ezzel a tabellán a negyedik a zárófutamon Garciát is nyomás alá helyező Hamda Al Qubaisi mögött. Dobogós helyezést még a cseh Bianca Bustamente, a svájci Lena Bühler (ők egy-egy második helyezéssel gazdagodtak), illetve a brit Jessica Edgar és a francia Lola Lovinfosse (egy-egy harmadik pozíció) gyűjtött.
Jön a nagydíj Bakuban - vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/35431
Vasárnap
9:25 Formula-2, második futam (M4 Sport)
12:00 Moto3, futam (Match4)
12:30 TCR World Tour, második futam (TCR TV/TCR Series YouTube/online)
13:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
13:15 Moto2, futam (Match4)
15:00 MotoGP, futam (Match4)
21:00 IndyCar, futam
21:00 NASCAR Cup Series, futam (Aréna4)
Egy szerelőfejnyi lyukat ütött Verstappen autóján a Russell-ütközés
https://formula.hu/parc-ferme/35428
A bakui sprint elején történt Max Verstappen–George Russell csörte nemcsak elképesztő szópárbajt hozott a két fiatal pilóta között, hanem a holland RB19-esének oldaldobozán is méretes lyukat ütött. Hogy mekkorát, azt egy Red Bull-szerelő prezentálta egy Instagram-sztoriba feltöltött fotóval, amellyel a Ragyogás című klasszikus horrort is megidézte:
Hill: Verstappen egy rossz vesztes
https://formula.hu/parc-ferme/35427
Erősen kritizálta a címvédőt Damon Hill a Sky Sports közvetítésében. Az F1 1996-os világbajnok jelenleg szakértőként szerepel a sportcsatorna műsoraiban, a bakui sprinten történtek után pedig kendőzetlenól elmondta véleményét Max Verstappenről, aki előbb George Russell versenyzését kritizálta, miután összekoccantak, majd a sajtótájékoztatón a sprinthétvégék formátumát. Ezzel kapcsolatban Hill elmondta, szerinte a hollandból most csak a düh beszél.
„Csak oda kellene adnunk Max Verstappennek a bajnoki címet, aztán nem is kell mással foglalkoznunk? Sajnálom, de szerintem ez most csak duzzogás egy szerencsétlen vesztestől. Már bocsánat, de ez mindenki számára ugyanaz a verseny. Alapvetően már a holnapi napra kellene koncentrálnia, ezt pedig maga mögött hagyni” – vélekedett őszintén Hill, aki úgy látja, Verstappen ugyanúgy viselkedik, mint annak idején Michael Schumacher vagy Ayrton Senna.
„Ezt a fajta gondolkodást olyan emberektől láthattuk anno, mint Schumacher és Senna. Sosem fogadták el, hogy bármilyen szerepük van abban, ami történik. Gondoljunk vissza Monzára, amikor Hamiltonnal ütközött. Egyszerűen nem hátrált ki a kanyarból, benne volt, de egy kemény versenyző. Mindketten azok, George és Max is. Ez történik akkor, ha egy szikla és egy kemény fal összeakadnak” – mondta el az egykori F1-es pilóta.
Grosjean idén már másodszor a pole-ban az IndyCarban
https://formula.hu/parc-ferme/35430
A Barber Motorsports Park ad otthont az IndyCar hétvégi, idei negyedik állomásának. A szombati időmérő Romain Grosjean elsőségét hozta: az Andretti ex-F1-es franciája idén már a második pole-pozícióját gyűjtötte be, az amerikai sorozatban töltött karrierje során pedig összesen már a harmadikat. Grosjean ezzel továbbra is bizonyítja, hogy tempóból a legjobbak között van 2023-ban: az első két futamon egyaránt incidensbe keveredett, ennek köszönhető, hogy a Long Beach utcáin második pilóta csak a hetedik pozíciót foglalja el az összetettben.
Mögötte hétszázados hátránnyal a Ganassi 2021-es bajnoka, Alex Palou végzett, majd jött a McLarent erősítő Pato O’Ward, míg a hatba Scott McLaughlin, Scott Dixon és a meglepetésember Christian Lundgaard fért még be. A tabellát vezető Marcus Ericsson mindössze a 13. helyre kvalifikálta magát. Az IndyCar alabamai futama vasárnap 21:15-kor startol.