DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök

A britek és a hollandok veszik a legtöbb jegyet Bakuba

A szervezők elégedettek lehetnek, hiszen az érdeklődés továbbra is óriási a Formula-1 iránt az országban, ahová szép számmal érkeznek majd holland és brit szurkolók is. Erről a Reuters tudósított vasárnap, riportjukból pedig kiderült, hogy a helyik mellett az említett nemzetekből érkező rajongókból lesz a legtöbb a következő versenyhétvégén, mivel Azerbajdzsán mellett Hollandia és Nagy-Britannia van még ott a között a három ország között, amelyből a legtöbb jegyet vásárolták az ominózus futamra. Mindezt Turab Temurov, a pálya sajtótitkára is megerősítette, aki a hírügynökség megkeresésére elárulta, idén példátlan magasságokba emelkedett a jegyek iránti kereslet.

Azonnal visszatérne a horrorbukás után a japán pilóta

Lehet, hogy olykor túl könnyelműen dobálózik a sajtó a horrorbukás kifejezéssel, de Tsugio Matsuda június elején elszenvedett suzukai balesetét nehéz lenne más szóval illetni. A 44 éves japán pilóta a 130R kijáratán bukott hatalmasat a Super GT harmadik fordulójában, melyet követően napokig az intenzív osztályon ápolták, s összesen hat hetet töltött kórházban, mielőtt ma végre kiengedték.

„A kórházban töltött idő fájdalmas és nehéz volt, egy időben egészen magam alatt voltam” – mondta hazatérését követően a bajnokságban balesete ellenére is a harmadik helyen álló versenyző, aki azt is elmondta, hogy már a soron következő augusztus eleji fordulón részt akar venni, így az is lehetséges, hogy egyetlen futamot sem kell kihagynia hathetes kórházi ápolása ellenére.

A baleset itt látható:

Ayrton Senna 40 éve vezetett először F1-es autót

Ma 40 éve, 1983. július 19-én tesztelt először F1-es autót Ayrton Senna: a királykategóriában a következő évben debütáló brazil klasszis Doningtonban ülhetett be Keke Rosberg Williamsébe, mellyel 83 kört tett meg, legjobb ideje pedig 1:00,82 volt. Senna abban az évben a brit F3 mezőnyét valósággal leigázta, az első kilenc versenyt egyaránt megnyerte, s bár a szezon végén Martin Brundle nagyon megközelítette, így is övé lett a bajnoki cím.

„Ez volt minden, amire vágyhattam, rengeteget tanultam, stabil köröket futottam, és nagyon hasznos volt, hogy Frank Williams ott volt és figyelt mindent” – nyilatkozta az akkor 23 éves tehetség, aki később a McLarent és a Tolemant is tesztelte abban az évben, s miután a Williams, a McLaren és a Brabham sem biztosított helyet neki, a Toleman színeiben debütált 1984-ben.

Senna 1984-es tesztjeiről az alábbi videóban láthatóak felvételek:

Hamis Red Bull-rágalmazó nyilatkozatot adtak De Vries szájába

Múlt kedden jelentették be, hogy Daniel Ricciardo veszi át Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál már az F1-es Magyar Nagydíjtól kezdődően. Azóta adott interjút Ricciardo, elmesélte a történteket Christian Horner is, De Vries azonban még nem kommunikált az elküldése óta. Pontosabban megjelent az olasz sajtóban egy igen éles nyilatkozat a hollandtól, amelyben többek között a következőket mondta állítólag: „Csalódott vagyok, de nem lepődtem meg a módján. Elvégre anno Lewis Hamiltontól is ellopták a nyolcadik címét.”

Ám mint az gyanítható volt az állítólagos nyilatkozat stílusából és a 2021-es bajnoki végjátékra való utalásból, De Vries nem szúrt oda ilyen módon a Red Bullnak – ezt Guillaume Le Goff, a pilóta menedzsere erősítette meg az F1-Insider portálnak: „Nyck egyáltalán nem beszélt senkivel, beleértve bármely olasz médiumot, amióta bejelentést tett a Red Bull. Ez álhír és rágalmazás” – fogalmazott a menedzser, hozzátéve, hogy meg fogják tenni a szükséges jogi lépéseket. Azt is elmondta, hogy még a héten ki fognak adni De Vriesszel egy közleményt a történtek kapcsán, ám előtte még rendezniük kell pár dolgot.

f1-devries-redbull

Miért menne Sainz az Audihoz?

A pilótapiaci pletykák között meglehetősen sűrűn felbukkant az elmúlt időszakban Carlos Sainz esetleges Audihoz szerződése, aminek többek között a családi kötődés (legendás édesapja révén), a spanyol mostanában hangoztatott elégedetlensége, valamint Andreas Seidl személye szolgáltat alapot, Sainz korábbi mclarenes csapatfőnöke ugyanis immár az Audivá alakuló Saubert irányítja. A sajtóban mostanában meglehetősen sokat szereplő Juan Pablo Montoya ugyanakkor kételkedik abban, hogy Sainz elhagyná Maranellót:

„Vajon tényleg az Audihoz akarna menni? Szerintem nagyon jól illik a Ferrariba, sőt úgy vélem, nincs dolog, amire nagyobb szükségük lenne most, mint az ő munkamódszerei, mint ahogy a dolgokat csinálja. A Ferrarinál versenyezve kell egy kis fűszer, és szerintem Carlos Sainz épp ezt adja meg” – mondta a kolumbiai, aki Leclerc-ről is kifejtette a véleményét:

leclerc-sainz

„Szerintem Charles is remek munkát végez, ráadásul régóta van a csapatnál, így nagyon szeretik őt, és nagyon-nagyon gyors is. Az viszont meglep, hogy engedik neki, hogy ennyit jártassa a száját” – fogalmazott a kolumbiai, aki maga se ment a szomszédba némi szabadszájúságért… „Nagyon szókimondó a versenyek közben, néha dühös is tud lenni, ami remek, hiszen látszik, hogy nagyon szenvedélyes – az viszont meglep, hogy a Ferrari ezt el tudja fogadni.”

A Scuderia két versenyzőjéről egyébként Frederic Vasseur is kifejtette a véleményét: szerinte Sainz a stabilitásával, Leclerc a kiugró eredményeivel tud hozzájárulni a vörösök sikereihez.

Váratlan bejelentést tett a jövőjéről Nicholas Latifi

A 2021-es szezonzáró után teljesen összeomló, s az F1-et tavaly végleg maga mögött hagyó Nicholas Latifiről rég nem hallottunk leszámítva egy-két kósza pletykát bő fél évvel ezelőttről, melyek különböző versenysorozatokhoz, többek között az IndyCarhoz kapcsolták a kanadai versenyzőt, akinek 2021-es balesete Abu Dhabiban sorsdöntő szereppel bírt a világbajnokság kimenetelében.

Most véget értek a találgatások, Latifi karrierjét nem valamely versenysorozatban, hanem a London Business School iskolapadjaiban folytatja, ahol felvételt nyert egy MBA, azaz Master of Business Administration programba. Mint a kanadai leírta, az autósportos karrierje utáni életét szem előtt tartva döntött így, de azt is leszögezte, hogy ez nem jelenti szükségszerűen azt, hogy örökre hátat fordít a versenyzésnek.

latifi-2022

A McLaren nem vár azonnali győzelmeket

A McLaren az elmúlt két hétvégén szenzációsan teljesített: a fejlesztésekkel ellátott autóval Lando Norris már Spielbergben is remekelt, Silverstone-ban pedig a 2-3. helyre kvalifikáltak, Norris vezette is a versenyt, végül pedig a 2. és a 4. helyet szerezték meg – s csak a safety car-fázis jelentette balszerencse miatt nem lett kettős dobogó az eredmény. Az idén kinevezett csapatfőnök, Andrea Stella ennek ellenére igyekszik két lábbal a földön maradni, és nem akarja átírni a korábban megfogalmazott célokat:

norris-spielberg

„Az észszerű várakozás az volt a részünkről, hogy év végén a négy leggyorsabb csapattal harcolhatunk már, szóval ebből a szempontból meglepő, hogy a mostani helyzetben találtuk magunkat. Majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok a jövőben” – mondta az olasz szakember, aki azt is hangsúlyozta, hogy 2024-re és 2025-re sem tűznek ki új, az eddiginél magasabb elvárásokat: „Azt várjuk, hogy a McLaren jövőre már a dobogós helyekért harcoljon, a rá következő évben pedig a futamgyőzelmekért.”

Zak Brown egy korábbi interjújában, még az elmúlt hetek nagy ugrása előtt ugyanezt az ütemtervet vázolta fel, s legkorábban 2026-ra várta, hogy csapata a világbajnoki harcba is bele tudjon szólni.

Komolyabb büntetést akar az F1 a költséglimit átlépéséért

A tavalyi év egyik legnagyobb vihart kavaró F1-es ügye a Red Bull által elkövetett szabálysértés volt: az energiaitalosok nem tartották be a költségsapkára vonatkozó előírásokat, amiért kaptak ugyan büntetést, de nagyon sok kritikus hang kevesellte annak mértékét – a csapat részéről viszont nem győzik hangsúlyozni, hogy mennyire súlyosan érinti őket a szélcsatornában tölthető idő korlátozása, amit halmazati büntetésként kaptak a pénzbírság mellett.

Az F1 első embere, Stefano Domenicali úgy véli, az elrettentő erő fokozásához célszerű lenne minden kihágást sportszakmai oldalon megtorolni – azaz például pontlevonással vagy más hasonló intézkedésekkel. „Azt szeretném, hogy sportszakmai büntetés sújtsa a költséglimit túllépését, mi ezt képviseljük. Az F1-ben jelenleg háromféle szabályozás van: sportszakmai, technikai és pénzügyi. Minden kihágást sportszakmai oldalon kell megtorolni, ez elkerülhetetlen.”

domenicali-mush

Újabb mérföldkövek előtt a Red Bull és Verstappen

Amennyiben Max Verstappen a hétvégi Magyar Nagydíjat is megnyeri, az sorozatban már a hetedik győzelme lesz, amivel a vonatkozó örökranglistán rendkívül magasra érhet, hiszen ekkor már csak a 2013 utolsó kilenc futamát megnyerő Sebastian Vettel lesz előtte – valamint számítástól függően Alberto Ascari, utóbbi abban az esetben, ha nem vesszük figyelembe az 1953-ban még a világbajnoki értékelésbe számító Indy 500-at, melyen az állandó világbajnoki mezőny egyetlen tagja sem vett részt. Vettel (és Ascari) után Michael Schumacher és Nico Rosberg következik az örökranglistán 7-7 sikerrel, őket érheti most utol Verstappen.

Ráadásul ha nyer (vagy persze ha csapattársa, Sergio Perez húzza be az elsőséget), az már a Red Bull 12. győzelme lesz, amivel átadja a múltnak a Senna–Prost-féle McLaren 1988-ban felállított csúcsát – azzal pedig beállítja a wokingiak rekordját, hogy egy szezon első 11 versenyét egyaránt megnyerik.

verstappen-pezsgo

Vettel Verstappen dominanciájáról: „Lewisnak és nekem sem volt könnyű”

A Red Bull és azon belül is leginkább Max Verstappen uralja a 2023-as F1-es szezont, hiszen a csapat mérlege tíz futamból tíz győzelem, míg a holland nyolc sikernél jár. Sokak szerint könnyű dolga van a pilótának a roppant versenyképes RB19-est vezetve, de Sebastian Vettel, aki bő egy évtizede maga is átélt hasonló uralkodást, úgy véli, hogy ennek ellenére sem egyszerű az, amit Verstappen véghez visz:

„El kell ismerni az érdemeit, fantasztikusan teljesít” – idézi a visszavonult németet a Crash.net. „Hihetetlenül tehetséges és nem követ el hibákat. Amint az élen mész, mert jól teljesítesz, egyből elkezdik mondani, hogy ez unalmas és könnyen győzöl. De sokkal többről van szó, mint pusztán a köridőkről. Biztos vagyok benne, hogy Lewisnak sem könnyű dolga a domináns évei során, ahogy például Michael Schumachernek, Mika Hakkinennek vagy épp nekem sem. Hihetetlen teljesítmény olyan autót tervezni és építeni, amely minden versenyhétvégén legyőzi a riválisokat. Az, hogy a Red Bull mindig jól teljesít, a tökéletességnek, a kiegyensúlyozottságnak és a csapat kvalitásainak tudható be.”

Vettel azt is hozzátette, hogy az idei Red Bull-lal megvan az esély rá, hogy az F1 történetében először egy istálló egy adott szezon összes versenyét megnyerje, de hozzátette: ehhez ki kell maradniuk az első körös balhékból és végig megbízhatónak kell lennie az autónak.

f1-verstappen_1

fotó: DPPI

A Hősök terén F1-logóval, a WestEndnél Aston Martinnal lehet fotózkodni

Már Budapest belvárosában is érződik, hogy elérkezett a Formula-1-es Magyar Nagydíj hete. A Hősök terére kikerült ugyanis egy nagy F1-logó a hétvégi verseny hivatalos nevével, így azok is készíthetnek remek fotókat a hazai futam alkalmából, akik esetleg nem jutottak jegyhez a Hungaroringre.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

 

Emellett a WestEndnél tavalyhoz hasonlóan ismét egy Aston Martint láthat az arra tévedő járókelő: a csapatot szponzoráló Peroni Nastro Azzurro 0.0% „Il Pitstop” névre hallgató roadshow-jának ugyanis újfent állomása Budapest is, amelynek keretében a Magyar Nagydíj hetén a belvárosba viszik a bokszutcai garázsélményt. Akárcsak 2022-ben (a fotó is még tavaly készült), ezúttal is kiállítják az AMR23-as versenygép mását, emellett az érdeklődők csapatrádiós beszélgetésekbe is belehallgathatnak a helyszínen. Az Il Pitstop július 17-től 23-ig látogatható a WestEnd bejáratánál.

f1-aston-peroni-westend-2022

Ilyen lesz a kísérleti időmérő az F1-es Magyar Nagydíjon

Eredetileg Imolában debütált volna a gumik szempontjából egy csavarral megspékelt kísérleti kvalifikáció, ám az áradások miatt törölték az Emilia-romagnai Nagydíjat, így pedig végül a Hungaroringen láthatjuk először az újítást. Mint azt a Pirelli közleményében Mario Isola motorsportfőnök is elmondta, ennek lényege, hogy a Q1-ben kötelezően a kemény, a Q2-ben a közepes, a Q3-ban pedig a lágy keverékű abroncsokat kell használniuk a pilótáknak. A show megfűszerezése mellett ennek takarékossági okai is vannak, hiszen így a szokásos 13 helyett csak 11 szett gumit visz a Magyar Nagydíjra a Pirelli. A kísérleti időmérő tehát nálunk debütál és Monzában is láthatjuk majd, az itteni tapasztalatok alapján dönt majd arról az F1, hogy 2024-ben sűrűbben alkalmazzák-e a rendszert.

Más téren is újít viszont a Pirelli a Magyar Nagydíjra, ugyanis a 2022-es versenyhez képest lágyabb gumikiosztást választott: konkrétan a három legpuhább, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös opciót szállítja a Hungaroringre. Pedig Isola is kiemelte, hogy a rendszerint magas hőmérséklet és a sok kanyar megterheli az abroncsokat, hiszen a lassú tempó miatt Monacóhoz hasonló leszorítóerő-mennyiségű beállításokat választanak a csapatok. „A sok lassú kanyar révén az egyik kulcstényező a jó teljesítményhez a kigyorsítási tapadás, a legnagyobb kockázata pedig a gumik túlmelegítésének van. Általában ez a verseny a stratégiáról és a gumikopásról szól” – fogalmazott Isola. A közlemény szerint a legtöbbször a kétkiállásos taktika a preferált a Hungaroringen, bár tavaly a többség három kiállást teljesített a VSC- és a biztonsági autós fázis révén, s az összes keveréket használták is.

f1-pirelli_2

fotó: DPPI

Újra édesapa lett Kevin Magnussen

A Haas F1-es pilótája Instagramon tudatta a követőivel, hogy néhány nappal a Magyar Nagydíj előtt megszületett a második kislánya. „Laura mostantól nővér. Üdv a világon, Agnes, imádunk!” – írta a fotók mellé Magnussen. A dán versenyző 2019-ben házasodott össze Louise Gjoruppal, és 2021-ben született az első lányuk, Laura – mostantól viszont kétszeres apukának mondhatja magát Magnussen.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kevin Magnussen (@kevinmagnussen) által megosztott bejegyzés

Átalakított oldaldobozt hoz az F1-es Magyar Nagydíjra a Red Bull?

Folyamatos a fejlesztési verseny a teljes Formula-1-es mezőnyben, s a nyári szünet előtti utolsó futamokon sincs leállás: mint arról írtunk, a McLaren és az Alpine is újításokkal készül többek között a Hungaroringre is. Az Auto Motor und Sport információi szerint ráadásul ugyanez elmondható a szezont eddig domináló és az összes versenyt megnyerő Red Bullról is, amely eddig főként a részleteket finomhangolta az RB19-esén, Bakuban állt elő egyedül komolyabb fejlesztésekkel. Az AMuS viszont úgy tudja, a Magyar Nagydíjon érkezik egy „szabad szemmel is jól látható” újítás a Red Bullhoz, egész pontosan annak karosszériájához: a híresztelések szerint az oldaldoboz alakulhat át jól láthatóan. A portál szerint a fejlesztést elsősorban az Aston Martin mély alávágású oldalszekrénye ihlethette. Ami pedig rossz hír az üldözőknek, hogy állítólag nagyságrendileg két tizedmásodperces javulást várnak az új csomagtól.

f1-verstappen-redbull-silverstone_1

NASCAR: Martin Truex Jr. számára szerencsenap lett a hétfő

Úgy látszik, ha idén hétfőre kell eltolni egy futamot az időjárás viszontagságai miatt, az a 19-es autó pilótájának jelent mázlit. A NASCAR Cup Series 2017-es bajnoka ugyanis idén már megnyert egy olyan versenyt, amelyet egy nappal elhalasztottak az esőzések miatt. Legutóbb Doverben, most pedig a New Hampshire Motor Speedwayen látta meg elsőként a kockás zászlót. A rutinos versenyző egyébként a kvalifikáción sem ment rosszul, ahogyan a csapattársa, Christopher Bell sem, így a Joe Gibbs Racing két autója bérelte ki az első sort vasárnapra, ám ekkor az időjárás közbeszólt. A futamot néhány órával a kezdés előtt elhalasztották, végül magyar idő szerint hétfőn 18 órára tették a kezdést.

A verseny végig száraz körülmények között zajlott és főként Truex Jr. dominanciájáról szólt, mivel az első két szakaszt is vezető pozcióban zárta, majd a futamot úgy nyerte meg, hogy a 301 körből 254-et az élen töltött. Ennek tükrében kissé talán meglepetés, hogy mindössze 0.396 másodperces előnnyel ért célba a második helyezett Joey Logano előtt, ebben azonban a Team Penske pilótájának kiváló tempója mellett vastagon benne voltak a sárga zászlós szakaszok, amelyekből jutott néhány erre a fordulóra is. Aric Almirola például egy rosszul rögzített kerék miatt került a falba, de ugyanígy járt egy fékhibából fakadóan Noah Gragson is, míg az élről rajtoló Bell saját hibából csapta oda autóját. Truex Jr. és Logano mögött végül Kyle Larson zárt a harmadik helyen, aki a 15. helyről kapaszkodott fel idáig, de büszke lehet magára a 13. pozícióból induló Kevin Harvick is, akit a negyedikként intettek le, a legjobb ötöt pedig Brad Keselowski zárta.

A folytatás a Pocono Racewayen következik július 23-án.

Lundgaard első győzelme, Palou felzárkózása – a torontói IndyCar-futam fő momentumai videón

A hétvégén Torontóba, Kanadába látogatott az IndyCar mezőnye, ahol az utcai pályán Christian Lundgaard bizonyult a legjobbnak: a pole-ból indulva szerezte meg karrierje első győzelmét a szériában a Rahal Letterman Lanigan Racing dán pilótája. A verseny másik fő sztárja pedig (ismét) Alex Palou volt, aki egy gyengén sikerült kvalifikáció után a 15. helyről zárkózott fel a második pozícióba, tette mindezt ráadásul sérült szárnnyal, aminek köszönhetően a spanyol előnye már 117 pontra rúg a bajnoki tabellán.

A vasárnapi futam legfontosabb pillanatai a videós összefoglalóban:

Rosberg szerint Perezen múlhat a tökéletes szezon

Még a szezonnyitó hétvégén dobta be azt a kérdést George Russell, ami azóta is foglalkoztatja az F1-rajongók sokaságát: megnyerheti-e az összes idei futamot a Red Bull? Ahogy féltávhoz közeledve továbbra sem zárt senki más egyetlen nagydíjat sem az élen az energiaitalosokon kívül, egyre többször merül fel: vajon tényleg sikerülhet? Nos, az F1 előző domináns csapatával, a Mercedesszel világbajnoki címet és bajnoki ezüstérmeket nyerő Nico Rosberg nem biztos benne, hogy sikerülhet:

perez-canada

„Bár úgy tűnik, hogy képesek rá, de az a probléma, hogy jelenleg csak az egyik versenyzőjük tud nyerni, Perez voltaképpen mindig hátrébb van, problémákkal és nehézségekkel küzdve. Így aztán ez egy másik helyzet…” – mondta a német, aki szerint az idei év különlegességét a második helyért zajló küzdelem adja: „Egyesek azt mondják, hogy egy kiemelkedően domináns csapat nem jó az F1 számára, de ez nincs mindig így. Az előző verseny óta például a két McLaren is ott van a dobogóesélyesek között, és ez az igazán szórakoztató az idei szezonban: sosem tudhatod, ki vagy melyik csapat lesz a második.”

Odaszúrt a Haasnak a Mercedes

Az elmúlt hétvégén Goodwoodban, a 30. alkalommal megrendezett Sebességfesztiválon Mick Schumacher is autóba ült, és megjáratta édesapja, Michael Schumacher 2011-es Mercedesét, a W02-t. Emellett a német a csapat 2021-es versenygépét is használta, sőt, mindkét autóval elkezdett „fánkozni” is. Ennek kapcsán a Mercedes ennyit tett közzé egy kép kíséretében a Twitteren:

„Rendben, Mick, most már csinálhatod a fánkokat.”

Emlékezhetünk rá, hogy utolsó Haasnál töltött versenyén, a futamot követően Schumacher hasonlóan szeretett volna a közönségtől elbúcsúzni, azonban a csapat rászólt a fülére, hogy ne tegye. 

Egy kis ízelítő videó a német hétvégéjéről:

 

Július 17-én Jules Bianchira emlékszik a Formula-1 világa

Nyolc évvel ezelőtt, 2015-ben rázta meg a Formula-1-et a 25 éves francia tehetség halálhíre, aki kilenc hónapon át küzdött a Japán Nagydíjon elszenvedett végzetes sérülésekkel. Azóta sem telik el év, amikor ne jutna eszünkbe ezen a napon, milyen tragikusan rövid pályafutás jutott csak a jövő Ferrari-pilótájának tartott Jules Bianchinak.

A győztes trófea: Ez a herendi műremek jár a Magyar Nagydíj győztesének idén

A tradíciónak megfelelően a Herendi Porcelánmanufaktúra egyedi tervezésű, kézzel készített műalkotásait vehetik készhez a hétvégi Magyar Nagydíj dobogósai. A három trófeát, valamint a nyertes konstruktőrnek járó dísztálat a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatón mutatták be a nyilvánosságnak.

A Herendi Porcelánmanufaktúra ezt írja a díjakról: „A vázák neoklasszicista stílusúak, formájuk az ókori vázák alakját követik. Tükrükben a Hungaroring pálya sziluettje vehető ki. Az innovációt a minden évben megújuló dekoráció adja. Idén a választás egy különleges, mesterfestők által készíthető mintára esett.”

„Ez a minta az „ezervirágos” – milles fleures – dekor, amely brokátszerűen szövi át a hófehéren ragyogó porcelánfelületet. A virágzó ágak kusza szövevényében helyezkedik el a röptében ábrázolt paradicsommadár, amely a légies könnyedségre, a repülésre és a gyorsaságra utal. A minta eredete a 19. századra vezethető vissza, színe pedig egyedi herendi purpur. Nemesfémmel, 18 karátos matt arannyal díszített. Ebben a színvilágban ez a kivitel kizárólag a legjobb Formula 1-es pilótáknak és csapatoknak, illetve a főszponzor tiszteletére készült. A konstruktőri Herendi dísztál esetében ez a mívesség tovább nemesedik a tál szélén látható áttört szegéllyel, amely porceláncsipke egy speciális herendi porcelán készítési technika.”

A nagyok közt is megszerezte első GT-győzelmét Rossi, hazai pályán

Nagy hétvégéje volt Misanóban a kilencszeres MotoGP-világbajnok Valentino Rossinak, aki 2022-ben váltott autóversenyzésre a GT World Challenge Europe Sprint Cup sorozatban. A Doktor és csapattársa, a DTM-ből is ismert Maxime Martin a szezon második fordulójának első futamát még nyolcadikként zárta a WRT BMW-jével, de a vasárnap már az ő napjuknak bizonyult.

Martin a harmadik rajtkockából rajtolt, a párost pedig segítette a testvérautó balszerencséje, Dries Vanthoor és Charles Weerts egy rossz bokszkiállás következtében veszítette el a vezetést. Lucas Légeret a Comtoyou Racing Audijával üldözőbe vette Rossit, de az olasz eddigi legösszeszedettebb versenyén erős tempót diktált és leszakította az üldözőt.

Rossi első győzelmét szerezte a sorozatban – miután az előző fordulón, Brands Hatchben a dobogón debütált. Nem ez volt az első győzelem GT-autóban, hiszen Rossi a 24 órás hétvégéjén a kevésbé rangos Le Mans Cupban a pódium tetejére állt (ott Jerome Policand társaként) – de Misanóban ő maga is úgy nyilatkozott, ez a siker számít igazán, hiszen most a fő bajnokságban, rendkívül gyors versenyzők ellenében tudott nyerni.

Ráadásul a BMW számára is különleges eredménynek bizonyult ez a győzelem, a bajor márka 2015 óta először zárt első pozícióban a sorozatban.

Fotó: SRO