Most már visszatérő elem a Ferrari kommunikációjában a konstruktőri világbajnoki cím: Carlos Sainz már közvetlenül az időmérő után, a parc fermében is beszélt arról, a győzelem megszerzése mellett a tabellára is gondol, hiszen ha nyer, jelentős pontokkal csökken a csapat már csak 48 pontos lemaradása a konstruktőri összetettben.
De nem csupán az idei világbajnoki cím jár az eszében, hanem az is, hogy a Scuderia egyre erősebb formája 2025-ös vb-harcot is előrevetít. Következő évben pedig Sainz már nem lesz a csapat kötelékében.
„Édes érzés, tekintve, milyen jó autónk van, milyen jól vezetek mostanában, optimistán megyek az utolsó három futamra. Ugyanakkor keserédes is, mert az az érzésem, hogy a Ferrari a világbajnoki harcban lehet jövőre, én pedig nem leszek itt” – vallotta be Sainz a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón, hogy az öröm mellett kellemetlen érzés is jelen van benne.
„Úgy érzem, én jelentős szerepet játszottam ebben a csapatban az utóbbi négy évben, abban a tekintetben, hogy felkészüljünk a bajnokságért való harcra a következő évben. Jól vezetek, gyors tudok lenni az autóval, de közben ez az utolsó öt futamon… Nem is tudom, hogy mondjam, de ez nem egy túl jó érzés.”
„De ez van most, próbálkozni foguk, több futamot akarok nyerni és dobogóra akarok állni ezen az utolsó öt futamon, és élvezni akarom ezt. És ezután gondolkodunk majd a következő éven” – mondta a Williamshez tartó versenyző.
A szingapúri kudarc után dolgozott az időmérőkön
Az FIA-sajtótájékoztatón szóba került az is, minek köszönhető a Ferrari és kifejezetten Sainz javulása az időmérőkön. Tényező a fejlesztési csomag és a pályakarakterisztika is, válaszolt a spanyol, de egyéni fejlődés is a háttérben van: az őszi szünetben tudatosan dolgozott kvalifikációra való felkészülésén.
„Szingapúrt furcsa érzéssel hagytam el a kvalifikáción elkövetett hiba miatt. Trükkös volt a gumik kezelése is, hogy egyik edzésen még első vagyok, a következőn már egy másodpercet kapok Landótól. Úgy gondoltam, találnom kell valamit, mert egyik edzésről a másikra a gumiteljesítmény nem változhat hat-nyolc tizedet. A három hét során azon dolgoztam, hogyan lehetnénk kicsit jobbak a kvalifikáción, hogy aztán a futamon kihasználhassuk az autó már meglevő versenytempóját” – magyarázta Sainz, akinek austini harmadik rajtkockája is jelezte már, hogy valóban sikerült fejlődnie egy körön.