DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek

Kiderült, mikor hallgatják meg Sainzék felülvizsgálati kérelmét

A Ferrari múlt héten jelentette be, hogy nem nyugszanak bele Carlos Sainz Ausztrál Nagydíjon kapott öt másodperces időbüntetésébe, amelyet az utolsó állórajtos újraindításnál Fernando Alonsóval történt ütközése miatt kapott, s amely révén a negyedik helyről még a pontszerző zónából is kicsúszott: felülvizsgálati kérelmet nyújtottak be az üggyel kapcsolatban. Az FIA most kitűzte a meghallgatás időpontját: április 18-án, azaz jövő kedden reggel 8 órakor tartják virtuálisan a tárgyalást.

Az FIA közleménye ismét kihangsúlyozza, hogy ahhoz, hogy egyáltalán beengedjék a Scuderia felülvizsgálati kérelmét, jelentős és releváns új bizonyítékkal kell előállnia a csapatnak, amely az ítélet meghozatalakor nem állt a stewardok rendelkezésére. Ennek mibenlétéről a Ferrari egyelőre nem nyilatkozott, de a híresztelések szerint azzal érvelnének, hogy Pierre Gasly és Esteban Ocon összeakadását első körös balesetnek minősítették, azt pedig nem is vizsgálták, ahogy Logan Sargeant felöklelte Nyck de Vriest – csakhogy ezek nem új bizonyítékok, sőt igazából nem is bizonyítékok, csupán érvek, úgyhogy a szakértők szerint igen kicsi az esély arra, hogy a felügyelők jogosnak ítélik a maranellóiak kérelmét. Ha mégis így tesznek, vélhetően egy külön meghallgatást tartanak magáról a büntetésről és annak esetleges visszavonásáról.

f1-sainz-crash-aus

fotó: DPPI

„Így legalább kicsit logikusabb” – Verstappen az új F1-es sprintformátumról

Múlt héten döntött arról az F1 Bizottság, hogy változatnak az idei szezonra a sprinthétvégék menetrendjén: immár az egyetlen szabadedzés után a sprintidőmérőt rendezik majd meg péntek délután, nem pedig a vasárnapi nagydíj kvalifikációt, mint tavaly, majd szombaton jön maga a sprintfutam – nagyjából déli vagy késő délelőtti kezdési időpontokkal –, amelyet a szokott idősávban követ a rendes időmérő a vasárnapi versenyre.

A sprintek egyik legnagyobb kritikusa a regnáló világbajnok Max Verstappen, így a Red Bull autóbemutatója alkalmából tartott sajtóbeszélgetésen ki is kérték a holland véleményét a módosításról: „Egy kicsit logikusabb így a formátum, azt mondanám. Ami engem illet, továbbra sem leszek izgatottabb egy sprint megnyerésétől vagy attól, hogy ezeken a versenyeken harcoljak. De legalább egy kicsit logikusabb” – fogalmazott a holland, aki a hivatalosan még meg nem erősített, de belebegtetett másik változtatásról, miszerint feloldhatják a parc fermét a sprintfutam és a klasszikus időmérő között, így nyilatkozott: „Igen, szerintem így kicsit jobb. Olykor előfordul, hogy beragadunk, és akkor tudod, hogy az egész hétvégéd tönkrement, mert nem igazán tudsz semmin változtatni. Úgyhogy ez segíteni fog kicsit.”

Verstappen korábban az utcai pályák térnyerése ellen is szót emelt, így a 2026-ban debütáló, részben városi pályán rendezendő Madridi Nagydíjról is kérdezték csütörtökön: „Imádom Barcelonát, egy igazi versenyzőknek való pálya, nagyon klassz. Nincs semmi negatív mondandóm Madridról, de elégedett vagyok azzal, ahol jelenleg versenyzünk.”

f1-verstappen-redbull_2

Kikerültek a TCR World Tour naptárából az ausztrál fordulók

Még december közepén tették közzé az idei szezonra már FIA-státuszt kapó TCR Világsorozat 2024-es versenynaptárát, amelyet jelentősen átalakítottak az első kiíráshoz képest, viszont a fix pontot a makaói évadzárót megelőző dupla ausztrál forduló jelentette a Sydney Motorsport Parkban és Bathurstben. Nos, a TCR Australia szervezői viszont most bejelentették, hogy a World Tour és az egész TCR-kategória promótere, a WSC jelezte feléjük, hogy szállítási és logisztikai nehézségek miatt mégsem lesz a Világsorozat állomása a szóban forgó két ausztrál futam. A TCR Australia versenyeit ettől függetlenül persze megrendezik – igaz, a sydney-i állomást két héttel előbbre hozták november elejéről október közepére.

A TCR World Tour egyelőre azzal kapcsolatban nem kommunikált, hogy pótolják-e és ha igen, hol és mikor az így kieső Világsorozat-futamokat. Mindenesetre nem ez az első változás a túraautózás nemzetközi menetrendjében idén, hiszen néhány hete a TCR Világdöntőt is elhalasztották, ami inkább gyakorlatilag törlésnek fogható fel.

tcr-bathurst

Még a promóciós videóban is elrontotta az F1-es kerékcserét a Ferrari

Kínos baki a Ferrarinál: a minap megosztottak egy látványos(nak szánt) felülnézeti felvételt egy kerékcsere-gyakorlásról az új 2024-es autóval. Csakhogy hiba csúszott a gépezetbe: egy olyan videót tettek közzé, amelyen nem sikerült jól a művelet, a bal első kerék a kelleténél lassabban került le az autóról. Íme, az azóta az elmúlt években a bokszban a versenyeken is többször hibázó Ferrari hivatalos közösségi oldalairól már törölt felvétel:

 

A Scuderia pénteken újabb posztban jelezte, hogy rossz verziót töltöttek fel, s ezúttal már megosztottak egy jól sikerült promóciós kerékcserét is:

Norris egy barlangban rejtőzködött a Hamilton-hír napján

Az elmúlt időszak legnagyobb horderejű F1-es vonatkozású híre volt az, hogy Lewis Hamilton 2025-re átigazol a Ferrarihoz, így alighanem sokakba bevésődött a pillanat, amikor először hallottak a meglepő és szenzációs bejelentésről vagy még csak a pletykákról. Nos, Lando Norris nem tartozik közéjük, ő ugyanis csak jóval később értesült a fejleményekről – nem akármilyen okból kifolyólag:

„Biztos vagyok benne, hogy mindenkit sokkolt, de én Vietnámban fedeztem fel barlangokat, szóval négy napig nem használtam a telefonomat” – idézte fel az F1 kamerái előtt. „Úgyhogy amikor kijöttem a barlangból – amikor megtaláltam a kivezető utat! –, aludtam a buszon a hazafelé tartó úton, a barátom pedig mondta, hogy ’oh, Lewis a Ferrarinál fog versenyezni!’. Én meg mondtam neki, hogy ’oh, fogd már be’. Nem hittem neki, azt gondoltam, csak fel akar ezzel ébreszteni, mivel már mindenki újra bekapcsolta a telefonját, én meg úgy voltam vele, inkább még kikapcsolva hagyom kicsit és kihozom a legtöbbet az életemből nélküle. Aztán kiderült, hogy igazat mondott. Némi meglepetés volt, visszarántott a valóságba a hír. Úgyhogy örültem, hogy addig elkerültem, de igen, izgalmas fejlemény.”

f1-norris-hamilton-2

fotó: DPPI

Elkészült Leclerc első kislemeze – hallgass bele az Álmodozókba

A Ferrari-bemutatót követően is tartogatott egy hírt Charles Leclerc: csütörtök délután jelentette be a közösségi médiában, hogy éjfélkor érkezik első kislemeze, a Dreamers (Álmodozók).

Négy szám jelent meg, melyek Focus (Fókusz), Heartbeat (Szívdobogás), Limitless (Végtelen) és The Dream Continues (Az álom folytatódik) címre hallgatnak, Leclerc és az ismert francia zenész, Sofiane Pamart zongorajátékával. A felvételt két nap alatt rögzítették a stúdióban, derül ki Leclerc posztjából, a YouTube-on itt meghallgatható lemezt pedig bakelitverzióban is kiadják, jelenleg előrendelhető.

A Ferrari ötszörös nagydíjgyőztese már a 2023-as szezon közben kiadta több zongoraszámát, tárgyilagos címekkel: AUS23, MIA23 és MON23, ahonnan hamar kiderül, melyik nagydíjat követően készültek – Pamart már ezek elkészítésében segítette őt.

Videó: Misanóban gurult pályára az új F1-es VCARB

Miközben a csapatok jelentős része Silverstone-ban tartja meg a bejáratást egy filmforgatási nap keretében – vagy épp Barcelonában, ahogy azt a Stake F1 Team tette még a múlt héten –, a két olasz istálló hazai földön maradt. Két napja a Ferrari a saját fioranói pályáján körözött, ma pedig a Visa Cash App RB az elsősorban a MotoGP-futamairól ismert misanói létesítményben gurította ki először a garázsból a VCARB 01-est. Íme, néhány rövid felvétel az átalakuló istálló első autójának első métereiről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

„Természetesen segíteni fogok Charles-nak, ha kell” – Sainz

Érdekes helyzetben lesz a 2024-es F1-es szezonban Carlos Sainz, hiszen úgy kell teljesítenie egy egész évadot a Ferrarinál Charles Leclerc csapattársaként, hogy már tudni lehet, hogy az idény végén távozik a vörösöktől (az egyelőre nem dőlt el, hol folytatja pályafutását). A spanyol azonban az SF-24-es bemutatója kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen leszögezte: ennek ellenére ugyanúgy segíteni fogja minden tekintetben a Scuderiát, mint eddig – és ebbe az is beletartozik, ha esetleg Leclerc segítésére kérik a versenyeken, mert ő áll majd jobban a vb-címért folyó harcban:

„Természetesen. Mindig is csapatjátékos voltam. Úgy gondolom, bármit csináltam a Formula-1-ben, mindig nagyszerű csapatjátékos voltam, szerintem ilyen értelemben mindegyik csapatomnál példás voltam versenyzőként. Egyértelműen segíteni fogok Charles-nak, ha ezt kell tennem – pontosan ugyanúgy, ahogy Charles-tól is számítok segítségre, ha én harcolnék a világbajnoki címért” – tette hozzá Sainz.

f1-sainz-leclerc-ferrari

Itt nézheted élőben a Red Bull F1-es autóbemutatóját

Ma este nézhetjük meg a címvédő Red Bull idei F1-es autóját, az RB20-ast, amely a riválisok után, a sorban utolsóként lepleződik majd le. Az energiaitalos istálló eseményét az alábbi linken a YouTube-on lehet majd követni este 20:30-tól:

Két szponzor, két dizájn: bemutatták az LCR Hondákat

A Honda szatellit csapata, az LCR folytatta csütörtökön a MotoGP-s bemutatók sorát, s mint azt már évek óta megszokhattuk, az istálló két motorját és versenyzőjét más főszponzor támogatja. Így az újonnan igazolt Johann Zarco a Castrol zöld-fehér-piros színeit magán viselő, de a tavalyi kéket elhagyó RC213V-vel indul csatába 2024-ben, míg csapattársa, az LCR-nél már a hetedik idényére készülő Takaaki Nakagami versenygépe ismét az Idemitsu némi arannyal megbolondított fekete-piros-fehér dizájnjában pompázik. Íme, a két motor és a két versenyző:

motogp-lcr-1-zarco

motogp-lcr-2-nakagami

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nem Hamilton ferraris átigazolása miatt sietett Norris hosszabbításával a McLaren

A pilótakeringő eddigi legfontosabb fejleménye idén, hogy Lewis Hamilton a 2024-es szezon végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a Ferrari pilótája lesz, de emellett történt két másik bejelentés is, hiszen Charles Leclerc-rel a vörösök, Lando Norrisszal pedig a McLaren hosszabbított „több évre”. Felmerült, hogy a wokingiak azért írtak alá ilyen gyorsan Norrisszal, akinek eleve 2025 végéig szólt a kontaktusa velük, hogy kivegyék őt a pilótapiacról és így fel se merülhessen Hamilton potenciális mercedeses utódjaként. Zak Brown elnök-vezérigazgató a McLaren szerdai bemutatója után viszont cáfolta ezt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva:

„Tudatában voltunk annak, hogy lehetnek esetleges mozgások, de ennek igazából semmi köze Landóhoz. Aláírtunk vele. Korábban igazából csak arra vártunk, hogy visszatérjen, hogy megtehessük a bejelentést. De tudtuk, hogy Lando és persze Oscar is, de vele már korábban hosszabbítottunk, mindketten kelendő portékák. Úgyhogy ez kevésbé szólt konkrétan arról, ami Lewisszal, a Ferrarival és a Mercedesszel zajlott, sokkal inkább arról, hogy tudtuk, hogy Lando mindenkinél a lista tetején szerepel, beleértve minket is.”

f1-norris-hamilton

fotó: DPPI

Horner ott lesz a Red Bull F1-es bemutatóján, Marko nem kommentál

A hírek szerint még akár hetekig elhúzódhat Christian Horner ügye, amelyről egyelőre hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a Red Bull külső szakértő bevonásával belső vizsgálatot indított ellene „nem megfelelő viselkedés” miatt. A jelek szerint azonban a kellemetlen ügy ellenére Horner továbbra is maximálisan betölti csapatfőnöki teendőit: a minap az RB20-as silverstone-i bejáratásán ott látták a bokszutcában, a friss beszámolók szerint a Milton Keynes-i gyárban is járt, a PlanetF1.com és több más portál is arról számolt be, hogy a csapat csütörtök este sorra kerülő F1-es csapat- és autóbemutatóján is jelen lesz.

A Red Bull oldaláról a múlt hétfői szűkszavú közlemény óta senki nem kommentálta az ügyet. Az energiaitalosok F1-es tanácsadója, Helmut Marko sem árult el semmit, amikor az OE24 interjút készített vele és arról kérdezte, hogy találkozott-e Hornerrel az autó bejáratásán: „Ezt és mást sem tudok mondani ebben a témában. Amíg a vizsgálat folyamatban van és nincs eredmény, nem fogok semmit mondani. Ez egy folyamatban lévő vizsgálat. Remélem, rövidesen csillapítani tudjuk a hullámokat.”

A Horner-vizsgálatról a Pitwall e heti adásában is részletesen beszéltünk:

Két tartalékpilótával vág neki a szezonnak a Mercedes

Frederik Vesti lesz a Mercedes Formula-1-es csapatának tartalékversenyzője 2024-ben. A dán pilóta második helyen végzett a tavalyi F2-es bajnokságban, mindössze 11 ponttal elmaradva a bajnokká avatott Sauber-junior, Theo Pourchaire mögött. A 22 éves Mercedes-akadémista jövőre nem tér vissza a Formula-2-be, helyette az európai Le Mans-széria LMP2-es kategóriájában fog rajthoz állni a Cool Racing csapatában.

Vesti tavaly kétszer is vezette a német istálló autóját F1-es szabadedzéseken, először Mexikóban, majd Abu Dhabiban. A dán pilóta azzal a Mick Schumacherrel osztja majd meg tartalékversenyzői szerepkörét, aki szintén a hosszútávú versenyzés világában foglalja el magát F1-es kötelességei mellett, ő az Alpine Hypercar-csapatában szerepel majd. Nagy valószínűséggel idén is láthatjuk majd Formula-1-es szabadedzésen Vestit a ma délelőtt bemutatott W15 volánja mögött. 

Quartararo elismerte: történt már kezdeti kapcsolatfelvétel más MotoGP-s gyártókkal

Ha csak Fabio Quartararo megnyilvánulásaiból indulunk ki, könnyen elképzelhető, hogy a Yamaha hasonló sorsra fog jutni, mint a Honda, és a riválishoz hasonlóan elveszítik a sztárversenyzőjüket. A 2021-es világbajnok ugyanis többször jelezte már, hogy bár a hangvillásokhoz húz a szíve, ha nem tudják meggyőzni arról, hogy képesek fejlődni az elmúlt másfél év küszködései után, benne van a pakliban, hogy elhagyja őket. A Yamaha vette is a lapot, több szakembert megszereztek a Ducatitól és igyekeztek Quartararo kérdéseit meghallgatva fejleszteni a motoron – igaz, a sepangi teszt tapasztalatai alapján ez csak részben sikerült egyelőre.

A francia Malajziában a Motorsport.com szaklapnak elárulta: valóban változott a csapat mentalitása és agresszívebbé vált a munkájuk, de hogy ez elég lesz-e a maradásához, az még kérdés, ugyanis már történt kapcsolatfelvétel más gyártókkal. „Történt reakció arra, amit kértem, még ha ennek az eredménye talán nem az, amit akartunk. A kezdeti kapcsolatfelvétel már megtörtént más márkákkal, de a Yamaha biztosan tudni fog erről. Most a Yamahán múlik, hogy lássuk, milyen lépéseket tesznek. Meglehetősen elégedett vagyok azzal, amit csináltak, de ez annak a kérdése, hogy lássuk, hogyan fejlődnek rövid távon a dolgok” – mondta el Quartararo.

motogp-quartararo-yamaha-sepang-teszt

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ecclestone cáfolja, hogy a lemondást tanácsolta volna Hornernek

Az utóbbi napokban több sajtóértesülés is arról számolt be, hogy többek között Bernie Ecclestone is azt tanácsolta Christian Hornernek, hogy mondjon le a Red Bull csapatfőnöki posztjáról. Az információk szerint Horner ezt nem szeretné meglépni, és a múlt héten kirobbant botrány kapcsán tartott pénteki meghallgatásán is védekezett a vádakkal kapcsolatban, illetve ott lesz csütörtökön a csapat autóbemutatóján is. 

A sajtóhírekre pedig most Ecclestone reagált: az F1 korábbi ura a közösségi oldalán posztolta azt, hogy teljességgel valótlan az a híresztelés, mely szerint ő a lemondást tanácsolta volna Hornernek, de ennél többet nem tett hozzá az ügyhöz.

A Horner-ügyről részletesebben beszéltünk Pitwall című műsorunkban:

Nézd élőben a Mercedes F1-es autóbemutatóját!

A McLaren bemutatója finoman fogalmazva is elmaradt a várakozásoktól (itt írtunk róla), magyar idő szerint 11:15-kor viszont megnézhetjük a W15-ös Mercedest, és a csapat a YouTube-on közvetíti is az eseményt.

Exkluzív: Tsunoda új edzővel készül a 2024-es szezonra

Miután Yuki Tsunoda és korábbi trénere, Michael Italiano útjai a tavalyi szezon végén elváltak, a Visa Cash App RB japán versenyzője új trénerrel készül a 2024-es szezonra.

Az igazán szemfülesek már észrevehették, hogy Tsunoda a közösségi médiában több bejegyzést is közzétett, melyeken John Noonan társaságában végez edzésmunkát.

Noonan a Formula.hu megkeresésére megerősítette, hogy az idei szezonban a Formula-1-ben fog dolgozni, Yuki Tsunodát támogatva.

John Noonan egy rendkívül tapasztalt és nagy szakmai tudással rendelkező edző, aki legutóbb Frederik Vesti mellett tevékenykedett a Formula-2-ben. A brit szakember több sportágban szerzett már tapasztalatot, korábban például a Premier League-ben szereplő Chelsea-nél és Evertonnál is megfordult.
 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Yuki Tsunoda (@yukitsunoda0511) által megosztott bejegyzés

Ferrari: Több mint 50 év után tért vissza a sárga csík

A Ferrari legújabb, SF-24-es kódjelű autója természetesen vörös alapszínű, méghozzá ugyanaz a vörös, mint amit a maranellóiak endurance-versenygépe, a 499P visel, de ezen túllépve jó néhány érdekességet is felfedezhetünk a dizájnban, mely több szempontból különbözik elődeitől.

sf24-reszlet-1

A fényezést tekintve a fekete szín az idei trendektől eltérően jelentősen visszább szorult, ezzel együtt fontosabb szerepet kapott az autón a fehér és a sárga – utóbbi amellett, hogy a Ferrari második számú színe, egyfajta főhajtás az autón sárga csíkkal aratott tavalyi Le Mans-i győzelem előtt. A sárga csík egyébként 1968 után tér vissza az F1-es autóra, és először kombinálják azt egy fehérrel.

sf24-reszlet-2

Ugyanezek a színek alkotják a rajtszámot is, a 16-os és az 55-ös ezúttal is a márka hivatalos betűtípusával, a Ferrari Sansszal került fel az autóra, ezúttal a dőlt változattal.

sf24-reszlet-3

Sainz pályára vitte az új Ferrarit!

A csapattól a szezon végén távozó Carlos Sainzot érte a megtiszteltetés, hogy először taposhasson bele a gázba a Ferrari idei versenygépe, az SF-24 leleplezését követően. A Ferrari ezt a videót tette közzé az X-en:

Gyorshír: Horner ott volt Silverstone-ban!

Ma délelőtt megtartották a Red Bull legújabb autója, az RB20-as „bejáratását” Silverstone-ban, méghozzá zárt kapuk mögött, de néhány videó azért kikerült a közösségi médiába.

Ennél talán fontosabb hír, hogy Christian Horner a holland De Telegraaf beszámolója szerint ott volt a silverstone-i eseményen, és a tervek szerint részt vesz a csapat csütörtöki bemutatóján is. Horner jövője a csapattal azt követően vált kérdésessé, hogy a Red Bull egy független vizsgálatot indított a brit csapatvezető ellen, akivel pénteken hosszú órákon át tárgyalt a megbízott.

A vizsgálat még hetekig eltarthat.

 horner-bad-boy

„Kib***ottul elegem van!” – Nézz bele az új Drive to Survive-évadba!

A bahreini teszt utolsó napján, február 23-án érkezik a Drive to Survive új évada, mely 10 epizódban foglalja össze a tavalyi szezon történéseit. Az évad epizódjainak címei egyelőre nem ismertek, de hogy mi mindenről lesz szó a széria legújabb, immáron hatodik felvonásában, arról néhány információmorzsát elcsippenthetünk a rövid, de annál hatásosabb előzetesből: