„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
Repülés a monacói öbölbe - a valóság, a rekonstrukció és a képregény
https://formula.hu/parc-ferme/14514
Túlzás nélkül minden idők egyik leghíresebb F1-es balesete történt 1955-ben épp ezen a napon: ekkor repült Alberto Ascari autójával a monacói öbölbe. Alant az eset felvétele, animált rekonstrukciója és egy az autó kiemeléséről készült fotó mellett az eset képregényes újraértelmezése is látható:


Ha IndyCar-autókat néznél ÉLŐ-ben, ma még megteheted!
https://formula.hu/parc-ferme/14520
Stream az utolsó Indy 500-edzésről itt:
Egy egészen különleges gokartverseny...
https://formula.hu/parc-ferme/14513
Feltűnik valami különleges az alábbi videóban?
Na és a rajt pillanataiban...?
Így viszont már világos, ugye?
Szívbemarkoló képpel búcsúzik Nicky Haydentől a MiniBikers
https://formula.hu/parc-ferme/14517
A Kentucky Kölyök és Super Sic már együtt száguldanak...


Van, akikkel Monaco kíméletes tud lenni
https://formula.hu/parc-ferme/14512
Pontosabban amikkel... Ezek pedig a gumiabroncsok, derül ki a Pirelli előzetes infografikájából:

Világbajnok ellenfele lesz Keszthelyi Viviennek
https://formula.hu/parc-ferme/14511
A Nürburgringre látogat a hétvégén az Audi TT-kupa, s a mezőny állandó tagjai közt szokás szerint vendégpilóták is autóba ülnek majd - köztük lesz a legendás Johnny Cecotto, aki nagyon fiatalon lett gyorsaságimotoros-világbajnok, s később még az F1-be is belekóstolt, igaz, ott már kevesebb siker jutott neki. A képen szintén versenyző fiával látható:

Kocsit cserélt Michelisz a hétvégére!
https://formula.hu/parc-ferme/14510
Legalábbis ezt írta kísérőszövegként az alábbi képhez:

A nap idézete: Alonso és a Honda-motor
https://formula.hu/parc-ferme/14509
„Hozzászoktam már, hogy az időmérő és a futam előtt cserélik ki a motoromat.”
/Alonso azután, hogy a vasárnapi edzés és kvalifikáció között erőforrást cseréltek Indy 500-as McLaren-Andrettijében./

Fel a falra: Hosszú idő után újra poszter az AFM-ben
https://formula.hu/parc-ferme/14508
Az Autósport és Formula Magazin májusi kiadásában Vettel és Michelisz Norbi rajongóit várja egy kis ajándék: a lap nagyméretű posztert tartalmaz a két versenyzőről, persze nem ez az egyedüli ok, amely miatt is érdemes megkeresni az újságárusoknál: ahogy az megszokott, az elmúlt hónap fontos történései, valamint háttércikkek olvashatók az F1-ből, illetve nemzetközi és hazai motorsportból.

Nézd vissza Alonso élete négy leggyorsabb körét
https://formula.hu/parc-ferme/14507
A cím nem túlzás, hiszen a spanyol világbajnok 372,241 km/órás átlagsebességgel szerezte meg az 5. helyet a kvalifikáción: ez a tempó jóval magasabb a Formula-1-esnél. Alonso a jövő heti versenyen biztosan nem fogja túlszárnyalni, mivel a McLaren-Honda-Andrettit kifejezetten időmérőre lőtték be.
Ide biztos hogy nem tettük volna az ujjunkat!
https://formula.hu/parc-ferme/14506
Max Chilton, a Ganassi versenyzője az Indy 500 rajtsorrendről döntő, vasárnapi időmérőjén a pályán minden centiméterét kihasználta arra, hogy minél jobb időt fusson - az egykori F1-es a 15. helyről kezdheti meg a száguldást május 28-án.
Max Chilton va a necesitar ropa interior nueva... #Indy500 pic.twitter.com/SuagCZ72Ny
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2017. május 21.
A ganassisok nagyon elemükben voltak, ugyanis Charlie Kimball lemásolta társa mutatványát - ő a 16. helyre kvalifikált.
REPLAY: @charliekimball clips the SAFER Barrier in turn 2 at @IMS during his #Indy500 qualifying run. #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/ai1ZMc7NUa
— IndyCar Series (@IndyCar) 2017. május 21.
Ez az ugrás nem jött össze
https://formula.hu/parc-ferme/14505
A WRC2-ben szereplő Quentin Gilbert csak a szoksásos mutatványt akarta bemutatni egy emelkedő után, ám arra nem számított, hogy landoláskor sikerül fejreállítania Skodáját.
A Mercedes vezetői sikerrel teljesítették a történelmi Mile Migliát
https://formula.hu/parc-ferme/14504
Toto Wolff, a brackley-i F1-es alakulat sportigazgatója, és Aldo Costa mérnökigazgató ezen a hétvégén autóba ült, méghozzá a világ egyik legrégebbi hosszútávú versenyén, az olaszországi Mile Miglián. A páros mosolyára joggal ülhetett ki mosoly vasárnap délután, ugyanis a festő tájakon való száguldás után célba értek az 1952-es Mercedes-Benz 300 SL W 194 Prototype-pal.


Alonso a legjobb pole-esélyes az utolsó edzésen!
https://formula.hu/parc-ferme/14502
A spanyol versenyző tovább folytatta remek szereplését Indianapolisban: azok után, hogy a hetedik helyen továbbjutott a pole-ért harcoló legjobb kilenc közé szombaton, a mindent eldöntő kvalifikációt megelőző edzésen legjobbnak bizonyult a Fast Nine-ba bejutott kilenc versenyző közül - igaz, az Ed Carpenter Racing autói, valamint a Scott Dixon-Tony Kanaan duó nem hajtott pályára a gyakorláson.
A Motorsport információi szerint Alonso autójában a pole-edzés előtt elővigyázatosságból motort cserél az Andretti Autosport csapata.

Kíváncsi vagy, mi történt a DTM második lausitzi versenyén?
https://formula.hu/parc-ferme/14503
Ebből az összefoglalóból minden kiderül!
Kiderült, ki helyettesíti Bourdais-t az Indy 500-on
https://formula.hu/parc-ferme/14501
Noha korábban azt mondta, nem a helyettes megtalálása jelenti számára a prioritást, a csapattulajdonos Dale Coyne nem várt sokat a döntéssel: a szombati időmérő edzésen nagyot bukó, és a szezon hátralévő részét nagy valószínűségel kihagyni kényszerülő Sebastien Bourdais 18-as rajtszámű Dallara-Hondáját az a James Davison kapta az Indy 500-ra, aki már kétszer indult a Brickyardon, legutóbb 2015-ben, éppen a Dale Coyne Racing színeiben.

Nagyot esett Pauban Mick Schumacher ellenfele
https://formula.hu/parc-ferme/14500
A német F4-es bajnokság címvédője, Joey Mawson az F3-as Európa-bajnokság paui hétvégéjének első versenyén csapta korlátnak autóját - a pilótának szerencsére semmi baja nem esett, ám autójáról ez kevésbé mondható el. Az ausztál mögött érkező Jake Dennis szintén ugyanott törte meg autóját, igaz, a Carlin olcsóbban megúszta a brit pilóta incidensét.
Schumachernek gyorsan el kell felejtenie a paui F3-as hétvégét
https://formula.hu/parc-ferme/14499
A Prema Powerteam pilótája nem a legszebb emlékei között őrzi meg az F3-as Európa-bajnokság idei harmadik hétvégéjét: a 18 éves német a szombati első futamon büntetést kapott Habsburg Ferdinánd sárga zászló alatti előzése miatt, így a nyolcadik helyett a kilencedik pozícióban zárt, ráadásul egy büntetőpontot is írtak a licencére.
A vasárnap sem sikerült jobban számára: a második futamon 11.-ként intette le a kockás zászló, a harmadikon pedig csak a 12. lett. Csapattársának, Maximilian Günthernek azonban minden összejött: szombati harmadik helye után mindkét vasárnapi versenyt sikerült megnyernie. A Mercedes fiatal pilótája a második futamon a rajtnál gyorsulta le a pole-ból induló Lando Norrist, a hétvége utolsó összecsapásán pedig a brit pilóta balesetéből tudott profitálni, ezzel mindössze két egységre csökkentve hátrányát a McLaren védence mögött.

Újabb borzalmas bukás történt a Brit F4-ben
https://formula.hu/parc-ferme/14497
Néhány héttel azt követően, hogy Billy Monger mindkét lábát elveszítette Doningtonban elszenvedett bukása után, újabb komoly baleset borzolta a kedélyeket a brit Forma-4-es bajnokságban. A sorozat Oulton Parkban rendezett fordulóján Jamie Caroline csúszott ki a pálya egyes kanyarjában, és fejre állt autójával.
A versenyzőt azonnal a pálya orvosi központjába szállították, ahonnan hamar megnyugtató hírek érkeztek: a pilóta magánál van, és az első vizsgálatok alapján nem szenvedett komoly sérülést - Caroline állítólag csak a kezét fájlalja.

A MotoGP-ben is divat lett lelátón síró kisfiút mutatni
https://formula.hu/parc-ferme/14496
A Yamaha olasz motorosa, Valentino Rossi az utolsó körig harcban állt a győzelemért csapattársával, Maverick Vinalesszel a MotoGP Francia Nagydíján, az utolsó körben azonban kétszer is hibázott. A kör felénél még csak a vezetést vesztette el, ám két kanyarral a vége előtt kicsúszott a második helyről. Rossi hiába állt fel, nem ült vissza motorjára, így célba sem ért Le Mans-ban, míg spanyol kollégája a győzelemig száguldott.
A baleset után a szemfüles rendező észrevett egy arcához kapó, szomorú kissrácot a lelátón - akárcsak egy hete, az F1-es Spanyol Nagydíj idején, amikor Kimi Raikkönen adta fel a versenyt - vajon ő kap meghívást a paddockba?
The final lap of the #MotoGP #FrenchGP
— Stevie (@SweepFan) 2017. május 21.
Despair for The Doctor @ValeYellow46 #VR46 pic.twitter.com/cap2bb1RgF #FrontEndWashOut
When @ValeYellow46 fell #gpfrancemoto #MotoGP #46 pic.twitter.com/m0EnIKmAhC
— Patrick Escande (@Valmy212) 2017. május 21.