DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

A DTM utolsó időmérőjén is egy csatornafedél okozott gondokat

Nem alakult zökkenőmentesen a Német Túraautó-bajnokság hockenheimi fináléjának második kvalifikációja, ugyanis egy csatornafedél miatt félbe kellett szakítania azt: előbb Gary Paffett találta el a meglazult elemet, a mögötte érkező Paul di Resta pedig defektet is kapott – alább mutatjuk az incidenst videón is.

Maga az időmérő pedig a DTM-ben megszokott módon szorosan alakult: a pole-t Tom Blomqvist zsebelte be, megelőzve a bajnokesélyesek közül legjobban szereplő René Rastot és a címvédő Marco Wittmannt. A további bajnokaspiránsok közül Jamie Green az ötödik legjobb időt érte el, ám tízhelyes büntetése miatt csak a 15. pozícióból indulhat, míg az éllovas Mattias Ekström tizedikként zárt, de őt is hátrébb sorolták, egész pontosan a 14. kockába. A matematikailag még szintén esélyes Mike Rockenfeller a hetedik helyről rajtol. A mindent eldöntő futam ma 15:15-kor startol.

Így áll a tabella Rast időmérős pontjai után: 1. Ekström 172 pont; 2. Green 163 p.; 3. Rast 161 p.; 4. Rockenfeller 152 p.

 

F3: A legutolsó futamon dőlt el a második hely sorsa

A Prema versenyzője, Maximilian Günther futamgyőzelmet szerzett a Formula-3-as Európa-bajnokság harmadik versenyén Hockenheimben. Fő riválisa, Joel Eriksson azonban másodikként futott be, így szoros csatában 5 pont előnnyel kettőjük közül a svédé lett a bajnokság ezüstérmes pozíciója. A Ferrari kínai védence, Guan Yu Zhou harmadikként végzett, negyedik helyre szorítva az F3-as Eb-címet tegnap bebiztosító Lando Norrist.

Mick Schumacher csupán 18. pozícióban zárta az év utolsó futamát, a német versenyző újonc szezonjában egyetlen dobogót gyűjtött, 12. helyen zárta az összetettet, és 3. helyen az újoncok pontversenyét (érdemes megjegyezni, hogy ezt az értékelést is Norris nyerte, hiszen első szezonját futotta).

Két pontra csökkentette lemaradását Michelisz a bajnokságban

Furcsa helyzet alakult ki a WTCC-ben: a bajnokság hivatalos csatornáin továbbra sem tudatta a nagyvilággal, oszt-e félpontokat a három kör után biztonsági autó mögött leállított főversenyért. A helyszínen azonban az illetékesek azonban már közölhették, hogy pontozzák a második futamot, hiszen Ningbóban mindenki tényként kezeli ezt.

A bajnokság ezáltal extrém szorossá vált: Thed Björk 200,5, Tiago Monteiro 200, Michelisz Norbert pedig 198,5 ponttal rendelkezik. A magyar versenyző így értékelte a vasárnapi futamokat:

Harmadszor is ralikrosszbajnok lett az egykori F1-es versenyző

2015 és 2016 után 2017-ben is a Global Rallycross Championship – az Egyesült Államok ralikrosszbajnoksága – legjobbja lett Scott Speed, aki 2006-ban és 2007-ben a Toro Rosso Formula-1-es pilótája volt. Speednek csupán nyolcadik helyre lett volna szüksége a Los Angeles-i szezonzárón, de második lett, ezzel bebiztosította a végső sikert csapattársával, a szintén harmadik bajnoki címére vadászó Tanner Fousttal szemben. A versenyzők az Andretti istálló által felkészített Volkswagen Bettle-lel szerepelnek a szériában.

Így bemutatóztak a japán Super GT gépszörnyetegei Hockenheimben

Újabb jel arra, hogy a DTM és a japán széria egyre közelebb kerül egymáshoz: előbbi bajnokság idényzárójának szombati napján a Super GT autói is pályára gurultak egy bemutató keretében – íme:

 

Így dobta el vb-esélye utolsó maradékát a japán esőben Valentino Rossi

A MotoGP Japán Nagydíja után már matematikailag sem esélyes Valentino Rossi a világbajnoki címre: a 8. helyen haladó olasz, aki nemrég kettős lábtöréséből tért vissza mesésen, a 8-as kanyarban veszítette el Yamahája irányítását.

Ennél menőbb busztúrát elképzelni sem tudunk!

A japán Super GT-ben már megszokott jelenség, most viszont Fujiban az endurance-világbajnokság szervezői is „pályaszafari” járatot indítottak: öt busz gurult ki a pályára, miközben a WEC-gépek is ott köröztek mellettük – nem akármilyen élmény lehetett!

 

Így üzentek a WTCC versenyzői Tiago Monteirónak

A Honda portugál világbajnoki éllovasa még szeptemberben szenvedett komoly tesztbalesetet, amely miatt nem tud rajthoz állni a hétvégi versenyeken Motegiben – pilótatársai videóüzenetben kívántak jobbulást neki:

 

Ébresztőket beállítani: vasárnap is korán kell kelnünk!

A WEC mezőnye Fujiban, a MotoGP-sek Motegiben, a WTCC szereplői Kínában, míg a DTM-sek és az F3-sok a Hockenheimringen feszülnek egymásnak – a németeknél ráadásul biztosan bajnokot is avatunk, ahogy a hosszútávú-vb-n is van erre esély, így nem érdemes semmiről sem lemaradni!

Vasárnap:

4:00-10:00 WEC, futam (9:00-tól Eurosport 1)

7:00-7:45 MotoGP, futam (Spíler TV)

8:25-8:50 WTCC, első futam (M4 Sport)

9:35-10:05 WTCC, második futam (M4 Sport)

10:55-11:30 FIA Formula-3, harmadik futam (17:00, Digi Sport 2)

12:00-12:20 DTM, második időmérő

15:15-16:15 DTM, második futam (23:50-től M4 Sport)

 

20:00- NASCAR, futam

DTM: Rajtbüntetést kapott vasárnapra a bajnokság első két helyezettje

Eleve roppant izgalmasnak ígérkezett a hockenheimi idényzáró második felvonása, hiszen négy pilóta áll húsz ponton belül, ám mint kiderült, az első két helyezettet még büntetik is. Az összetettet vezető Mattias Ekström Maro Engelt szorította le a pályáról a 12. körben, amiért figyelmeztetést kapott a svéd, s mivel ez már a harmadik volt neki, automatikusan öthelyes hátrasorolással díjazták. Eközben a tőle mindössze kilenc pontra lévő Jamie Green a Timo Glockkal szemben bemutatott, ugyancsak leszorítós manőver miatt kapott tízhelyes rajtbüntetést – vajon ezek René Rast és Mike Rockenfeller malmára hajtják majd a vizet vasárnap?

green-bünti-1

Ő lenne a világ legszerencsésebb madara?

Pár éve Phillip Islanden sokkal rosszabbul járt az Andrea Iannonével találkozó sirállyal, most a Moto3-ban szereplő Livio Loi „megkegyelmezett” egy madárnak Motegiben:

 

Michelisz főfutamos győzelemre hajt az első sorból

Tudta, hogy nem az övék a leggyorsabb autó, így az időmérős második hely remek eredmény, de nem érné be ennyivel – így értékelt a Honda magyar pilótája a kínai kvalifikációt követően:

 

Porsche-tarolás a japán időmérőn – vasárnap bajnokavatás?

A Formula-1-es bemutatkozásra készülő Brendon Hartley vezetésével a világbajnoki éllovas #2-es Porsche szerezte meg a pole-t Fujiban, a WEC aktuális fordulóján, így az Earl Bamberrel és Timo Bernharddal kiegészülő trió akár már vasárnap behúzhatja a címet: előnyük jelenleg 51 pont a #8-as Toyotával szemben, s ha ezt megőrzik, már két futammal a vége előtt ünnepelhetnek. Az Anthony Davidson, Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima hármas elé ráadásul a németek másik autója is befért, így csak a harmadik helyről kezdhetik meg a 6 órás futamot.

Az LMP2-esek között a Nelson Piquet Jr. fémjelezte #13-as Oreca volt a leggyorsabb, míg a GTE Próban a #91-es Porsche, az amatőrök között pedig a #61-es Ferrari érte el a legjobb eredményt a szombati esős időmérőn.

porsche-wec-fuji-2

37 ezred döntött a pole-ról Hockenheimben

A hétvégén rendezik a DTM utolsó fordulóját, amelynek első, szombati versenyére Timo Glock szerezte meg a rajtelsőséget: az F1-et is megjárt német a címben is említett minimális különbséggel utasította maga mögé BMW-s társát, Maxime Martint. Őket két audis követte a sorban Jamie Green és René Rast révén, míg a harmadik sorba pedig két Mercedes kvalifikált Edoardo Mortarának és Robert Wickensnek köszönhetően. A bajnoki éllovas Mattias Ekström csak tizedik lett, de még így is esélye lehet rá, hogy már a ma délután 14:45-kor startoló versenyen behúzza az összetett elsőséget.

glock-dtm-kvali-hockenheim-1

Eldőlt: megvan a bajnoki cím a McLaren tehetségének!

Bár már néhány hete a Red Bull Ringen is csak néhány kanyar választotta el ettől – akkor egy utolsókörös ütközés miatt végül nem jött össze neki –, Lando Norris a hockenheimi évadzáró első versenyén bebiztosította az év végi elsőségét a Formula-3-as Európa-bajnokságon. Ehhez egy második hely is elegendő volt: hét tizeddel a győztes Joel Eriksson mögött futott be, így a hátralévő két futamon már tét nélkül versenyezhet a McLaren tesztpilótai ülésével is szóba hozott, a 18. életévét hamarosan betöltő brit pilóta.

norris-f3-bajnok-1

Brendon Hartley és Sergio Perez egy csatája a múltból

A Toro Rosso beugrója és a Force India pilótája 2008-ban a brit Formula-3-as bajnokságban találtak egymásra. Ma mindketten 27 évesek, Hartley F1-es bemutatkozására készül, Perez hetedik éve a mezőny tagja. A csata harmadik szereplője Nicky Tandy, aki ma Hartley csapattársa a Porsche WEC csapatában. A brit F3-as bajnoki címet abban az évben pedig egy másik Red Bull-növendék, Jaime Alguersuari nyerte, aki mára már visszavonult a versenyzéstől.

Buemi őszintén a montreali kirohanásáról: Igazam volt!

Sebastien Buemi szolgáltatta az idei nemzetközi versenyszezon egyik legfelkapottabb botrányszerűségét, amikor a Formula-E szezonhajrájában, a balul sikerült első montreali futamot követően három riválisával, da Costával, Frijnsszel és Abttal is heves szóváltásba keveredett élő adásban. A kedélyek július óta lecsillapodtak, a mezőny már a negyedik szezonra készül, és a valenciai teszten már könnyedebb hangulatban szembesíthették a svájci pilótát a történtekkel. Buemi viszont továbbra is úgy érzi, hogy minden kijelentése jogos volt, legközelebb is legfeljebb csak a tévékamerákat tüntetné el a közelből, mielőtt nekiesik valakinek.

„Mindenki nagy sztorit próbált belőle csinálni, pedig nem voltam tiszteletlen senkivel szemben. Egyszerűen odamentem hozzájuk, hogy tisztázzuk a helyzetet, és sajnos épp a kamera is vette” - emlékezett vissza Buemi. „Figyelni fogok rá, hogy többé ne a kamera előtt csináljam, de ami a többi részét illeti, teljesen tisztelettudó voltam, le akartam tisztázni a többiekkel a helyzetet, és úgy éreztem, hogy igazam is van.”

„Persze mostanra magunk mögött hagytuk. A továbbiakban mindent megteszek, hogy ne a közelükből rajtoljak, mert ha az ember a mezőny sűrűjéből indul, mindig nagyobb az esélye, hogy a start után sérülést szed össze az autóval. De ami történt, az már a múlt, és nem tudunk rajta változtatni.”

 

Valakinek müzli, valakinek libamáj – Mi a legösszetettebb étel, amit az F1-esek főzni tudnak?

Alonso: paella

Bottas: spárgás rizottó

Grosjean: libamáj

Hülkenberg: wokban készült zöldségek csirkével

Kvjat: csirkés rizs

Hamilton: csirke fajitas

Massa: nem tudok jól főzni

Ricciardo: bircher müzli

Ocon: steak

Wehrlein: steak

Perez: tészta

Stroll: paradicsomos tészta

Verstappen: tojás

Magnussen: tojás

Vandoorne: rántotta

Ericsson: taco

Raikkönen: „Sokféle ételt meg tudok főzni, és meg is tudom enni, a feleségemmel együtt.”

Szavazz: Mercedes, BMW vagy Audi?

A három legnagyobb német gyártó autói a legkedveltebb modellek között vannak Európában, népszerűségükre pedig ráerősít, hogy nagy nemzetközi versenysorozatokban is találkozhatunk a nevükkel. Ráadásul a DTM képében saját bajnokságuk is van, amelyben az Audi, a Mercedes és a BMW minden évben lemeccselheti, hogy melyikük is a legjobb. De vajon olvasóink között mik az erőviszonyok? Melyik gyártónak drukkoltok igazán, melyik áll legközelebb a szívetekhez?

Felöltötte a Renault öltözékét Sainz

Carlos Sainz nem vár év végéig, már az USA Nagydíjtól a Renault versenyzője lesz: egy héttel a verseny előtt napvilágot láttak az első fotók a spanyolról új csapata öltözetében és tűzállójában. Sainz távozása – Pierre Gasly japán kötelezettségével kiegészülve – lehetővé tette, hogy a Toro Rossóhoz egy egészen váratlan versenyző, a WEC-világbajnok Brendon Hartley ugorjon be.