DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

A világ legfurcsább pályabejárása a WTCC-ben

A WTCC mezőnye egy mindenki számára ismeretlen helyszínre, a kínai Ningbóba érkezett erre a hétvégére, két versenyző, Tom Chilton és Esteban Guerrieri pedig úgy gondolták, a helyi tradicionális járművel, egy riksával járják körbe a komoly szintkülönbségeket is tartalmazó 4015 méteres vonalvezetést. Persze mint a volán mögé befogott Chilton elmondta, ezt a járművet hajtani egyáltalán nem könnyű, a helyzetet pedig még különösebbé tette, hogy mindketten kínaiul próbáltak beszélni az utazás során. A videó tanúsága szerint aztán a kavicságyban ért véget számukra a kaland.

Érdekesség, hogy a ningbói pályát az a dél-afrikai Alan Wilson tervezte, aki az 1980-ban az F1-be is kvalifikálni próbáló versenyzőnő, Desire Wilson férje.

ningbo

Vissza a másik életbe: Alonso az Indy 500-as sisakfestésével versenyez Austinban

"Sisak az USA Nagydíjra" - ezzel a rövid szöveggel osztotta meg az alábbi képet Fernando Alonso az Instagramon, egyértelművé téve, hogy az Egyesült Államokban azt a sisakfestést fogja viselni a hétvége során, amelyről az országban jelenleg a legtöbben ismerhetik. A spanyol emlékezetes debütálást ejtett meg idén a világ leghíresebb oválpályás versenyén, és bár több körön át az élen is állt, a futam hajrájához érve tönkrement narancssárga Andrettijében a Honda-motor.

alonso-austin-sisak

Egy bajnokság, ami kegyetlenül látványos

Bemutatjuk a Stadium Super Truck szériát

Negyven év után is tud neki újat mutatni a Mecsek Rali

Hétvégén már az 51. Mecsek Ralit rendezik, Keszler Mátyás pedig negyven éve, 1977 száguldozik ezeken az utakon. A baranyai autósport egyik legendája idén is unokájával, Fuller Biankával indul a futamon, a pályákat pedig már meg is nézte, hiába lakik az egyik szakasz szomszédságában. Keszler Mátyással a bama.hu készítet interjút.

– Komolyan kell vennünk, mert elég vad pályák vannak idén. Az új gyorson, a goricain az első négy kilométeren nincs lassító, s tele van háromszáz–ötszáz méter hosszú egyenesekkel. Közben fakitermelés van, csúszik az út, tele van bukkanókkal, oda kell figyelni nagyon. Egyébként, bevallom, tetszik. Igazi ralipálya, csak a hazai mezőny nincs hozzászokva ennyi egyeneshez, mindig belassítanak minket. A pécsváradi egy csodás pálya. Mondjuk nem könnyű. Sok a farönk, a bukkanó. Nagyon szorítok, hogy ne legyen semmi rumli, és rendben lemenjen a dolog – nyilatkozta a hatvanhat éves Keszler.

A teljes interjú ezen a linken olvasható!

keszlermátyás

Kihagyhatatlan: Buemi elaludt a versenyautójában

A világ legjobb autóversenyzői az év során ide-oda utazgatnak az időzónák között, de a látszat ellenére az ő szervezetüknek sem mindig könnyű alkalmazkodni az időeltolódáshoz. A WEC Fujiban rendezett hétvégéjére megérkező Sebastien Buemi úgy gondolta, pár pillanatra lehunyja a szemét még az edzés előtt, miután befészkelte magát autója kényelmes ülésébe, de kicsit hosszabb szunyókálás lett belőle. Mérnöke hiába beszélt a fülére, hogy le kellene ellenőrizniük a rádió működését, a svájci csak horkolással válaszolt. Buemin toyotás csapattársai, Kamui Kobayashi és Anthony Davidson is jól szórakoztak, végül utóbbi ébresztette fel, miután egy nagyot ütött az autó oldalára.   

 

Akcióban Micheliszék, a DTM és a MotoGP mezőnye is - mutatjuk a hétvégi programot!

Szombat

 

2:55-3:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Spíler TV)

6:30--7:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Spíler TV)

7:10-7:50 MotoGP, időmérő (Spíler TV)

7:30-8:20 WEC, időmérő

9:15-10:45 WTCC időmérő és MAC3 (M4 Sport)

10:50-11:25 FIA Formula-3, első futam (Digi Sport 3)

11:45-12:05 DTM, első időmérő

14:45-15:45 DTM, első futam (23:05-től M4 Sport)

17:20-17:55 FIA Formula-3, második futam

 

Vasárnap

 

4:00-10:00 WEC, futam (9:00-tól Eurosport 1)

7:00-7:45 MotoGP, futam (Spíler TV)

8:25-8:50 WTCC, első futam (M4 Sport)

9:35-10:05 WTCC, második futam (M4 Sport)

10:55-11:30 FIA Formula-3, harmadik futam (17:00, Digi Sport 2)

12:00-12:20 DTM, második időmérő

15:15-16:15 DTM, második futam (23:50-től M4 Sport)

20:00- NASCAR, futam

fotó: dppi

Így számolt be a híradó az első, 1936-os Magyar Nagydíjról

Nem írtuk el az évszámot, hiszen jóval az 1986-os verseny előtt rendeztek egy Magyar Nagydíjat 1936. június 21-én a Népligetben, melyet egy legenda, Tazio Nuvolari nyert meg. Így számolt be az eseményről a magyar és olasz filmhíradó:

Kémügybe keveredett a Ferrari szponzora

Komoly bajban lehet a Ferrari F1-es csapatát támogató Kaspersky: izraeli kémek törték fel a rendszerüket és jelezték az amerikaiaknak, hogy orosz kémek akartak információkat szerezni az amerikai hírszerzésről. Az ügy onnan indult, hogy titkos információkat loptak el olyan, az NSA-vel szerződésben álló cégek gépeiről, amelyeken Kaspersky vírusírtót használtak és az izraeliek szerint a washingtoni kormányzati számítógépeken éppen ezért szeptember 13-án le is tiltották a Kaspersky használatát.

A gyanú szerint a cég szoros kapcsolatban áll Moszkvával, de ezt a Kaspersky tagadja és kéri a szükséges információkat ahhoz, hogy vizsgálatot indíthasson az ügyben - állításuk szerint ők nem tudtak semmiféle orosz tevékenységről, sőt, felajánlották a forráskódot is bizonyítékként az amerikaiaknak, akik ezt elutasították. Hozzátartozik a képhez, hogy a német titkosszolgálat szerint az egész vádnak semmi alapja és ők továbbra is nyugodtan használják a Kasperskyt kormányzati szinten.

Mivel a vírusírtó minden fájlhoz hozzáfér egy adott számítógépen, így mindent meg is tud szerezni az, aki irányítani tudja a programot - az mindenesetre érdekes kérdés, hogy hogyan tudja több állam is feltörni a Kaspersky rendszerét, hiszen a cég a világ egyik legelismertebb kiberbiztonsági cége...

raikkönen-ferrari_1

fotó: dppi

 

Schumacher borzalmas USA Nagydíja belülről

2012-ben hiába rajtolt az ötödik helyről a hétszeres világbajnok, tizennégy kör alatt a tizennegyedik pozícióig csúszott hátra:

Így néz ki az Oxxo Racing Nagy-Britanniában versenyző piros-fehér-zöld kamionja

A kétszeres Európa-bajnok istálló versenyzője, Ryan Smith harcban van a brit kamionbajnokság címéért, melyet tavaly is megnyert a csapattal: előnye 34 pont a tabellán.

A szériából még két forduló van hátra (Pembrey hétvégén és Brands Hatch november 4-5-én), melyekre a magyar csapat különleges, nemzetiszínű festéssel készült: a Jasmin névre hallgató kamion új ruháját Pembrey előtt mutatták be. Nektek hogy tetszik?

WEC-pilóta a legnagyobb esélyes a Toro Rosso F1-es ülésére

A Motorsport.com információi szerint Brendon Hartley-t szeretné beültetni a Toro Rossóba Franz Tost, az F1-es istálló csapatfőnöke jövő hétvégén Austinban. A jelenleg a Porsche WEC-csapatával szerződésben álló versenyző 2009-ben és 2010-ben tesztpilóta volt a Red Bullnál, 2008-ban részt is vett egy teszten, de ezen felül nincs F1-es tapasztalata. A Toro Rossónál viszont egyelőre nem tudják, hogy hogyan álljon össze a 2018-aa pilótapáros, mert ha lehet, Danyiil Kvjatnak már nem feltétlenül adnának lehetőséget - egy ülésre beférhet Pierre Gasly, egy azonban még kiadó.

Erre a pozícióra nem biztos, hogy Hartley a legesélyesbb, de arra igen, hogy Austinban megnézze őt a csapat, Tost ugyanis mindenképpen új embert szeretne kipróbálni. A kérdés az, hogy a szerződéseivel (jövőre már az IndyCarban versenyezne, most hétvégén még a Porschével van jelenése a WEC japán futamán) hogyan sikerül dűlőre jutni, de ha ez megoldható, akkor a Motorsport szerint ő lesz a befutó - ha nem, akkor Sebastien Buemi kaphat lehetőséget.

hartley

fotó: dppi

 

Lewis Hamilton és Usain Bolt egymás ellen Austinban

Érdekes módosítást jelentettek be a jövő hétvégi USA Nagydíj programjában, amelyben immár áll egy olyan sor, miszerint vasárnap helyi idő szerint 11:50-kor Lewis Hamilton és a sprinterlegenda Usain Bolt "gyorsköreit" nézheti majd a közönség. Bizonyára meglepetésnek szánják a szervezők, hogy mi sül majd ki ebből, és a nézők addig is kíváncsian várhatják, hogy a futáshoz vagy az autóversenyzéshez áll-e majd közelebb az, amit ők ketten csinálni fognak.

Ezzel viszont meg fog valósulni az az érdekes együttállás, hogy Lewis Hamilton két hétvége leforgás alatt a rövődtávú és a hosszútávú síkfutás jelenlegi legnagyobb alakjával is találkozik, hiszen a Japán Nagydíjon a négyszeres olimpiai bajnok Mo Farah volt a vendége, Austinban pedig a 100 méter valaha volt legsikeresebb atlétája és jelenlegi világcsúcstartója köszönti majd.

lewishamilton2508

Kiszáll a Renault, jön a Nissan a Formula-E-be

Már korábban is lehetett hallani ilyen sejtéseket, de a Motorsport bennfentes szerzője immár tényként közli, hogy az elektromos széria eddigi mindhárom évének bajnokcsapata, a Renault hamarosan átadja a nevezési jogát a vele szoros kapcsolatban álló Nissannak. Mivel a Renault és a Nissan partnersége az autóipar egyik legszorosabb ilyen együttműködése két nagyvállalat között, valójában különösebb felhajtás nélkül lezavarhatják egymás között a kiszállást és a beszállást. 

Mivel egyelőre nem terveznek semmiféle bejelentést, az átállás valószínűleg majd csak a jövő év végén kezdődő ötödik szezonra történik meg, a negyedikre még marad a Renault, amely ezt követően teljes kapacitásával a Formula-1-es bajnoki törekvéseire helyezheti majd a hangsúlyt. A Formula-E-ben jelenleg már csak a japán gyártók számítanak nagy hiányzónak, de a Nissan révén ezt is kipipálhatja majd a sorozat: a cég a nagy mellényúlásnak bizonyult 2015-ös Le Mans-i program óta először tér majd vissza az autóversenyzés világporondjára. Az FE-csapat életében viszont lehet, hogy tényleg csak minimális változások történnek majd ezzel: úgy tűnik, a jelenlegi személyzetet alkotó e.dams megmarad társpartnerként, és a lap szerint még a Toyotának sem lenne gondja azzal a WEC-ben, hogy pilótájuk, Sebastien Buemi egy rivális japán gyártóval is szerződésben álljon.  

renault-fe

Véletlenül tökegyformára festette autóit a Formula-E két csapata

A kék különféle árnyalatai az "elektromosság színeiként" igencsak népszerűek a Formula-E csapata között, a negyedik szezon előtt azonban már kissé túlzásba estek ezzel a csapatok. Az Andretti és a NIO (átnevezte magát a NextEV, amellyel korábban Nelson Piquet Jr. bajnok lett) dizájnereinek fejében ugyanis pont ugyanaz az türkízkékes elképzelés fogalmazódott meg, így október első napjain, a valenciai teszteken mindketten nagyon hasonló autókat mutattak be, amelyeket így verseny közben szörnyen nehéz lenne megkülönböztetni. A két csapat emberei is tudják, hogy ez így nem maradhat, ezért egyezkedésekbe kezdtek, hogy a december 2-i szezonnyitóig valahogy megkülönböztessék magukat egymástól. Valószínűleg egyikük engedni fog majd, és változtat a festésén. A "ki volt ott előbb" elv alapján a NIO-t illetjé a jog (felül), az ő autójuk az előző szezonban is hasonlóan festett. Hogy még érdekesebb legyen, a Jaguar is szereti ezeket az árnyalatokat (legalul), de ők most kimaradtak ebből a vitából.

DLK-LGYWkAAsagd

DLMeL6yWkAAh8Dw

Szavazz: Kinek adnád a Toro Rosso autóját Austinban?

Kiderült, hogy Pierre Gaslyra nem számíthat a Toro Rosso az USA Nagydíj hétvégéjén, de ezáltal csak még intenzívebbé váltak a találgatások azt illetően, hogy ki kaphatja meg a beugrási lehetőséget a csapattól erre az egy versenyre. Mi lehet a Red Bull vezetőinek preferenciája? Valaki, akivel dolgoztak már együtt korábban? Akinek van tapasztalata az idei autókkal? Aki F1-es versenytapasztalattal is rendelkezik? Esetleg kapóra jönne egy amerikai pilóta?

Kíváncsiak vagyunk a ti gondolatmenetetekre is:

Idén sem maradhatott el a minimotorverseny Motegiben

A tavalyi év sikerein felbuzdulva idén is elektromos motorokkal való szórakozással indították a Japán Nagydíj hétvégéjét a motoros világbajnokság sztárjai. A minipályán minimotorokkal rendezett futamon a Marc VDS versenyzője, Tito Rabat győzött. A mezőnyben ott volt még többek között Scott Redding, Aleix Espargaro és Alex Rins is - kár, hogy a MotoGP legnagyobbjai nem voltak túlságosan vevők ilyesfajta bolondozásra. 

Felismered a versenypályákat a rajz alapján?

Ha érzed magadban a tudást, próbáld ki magad a Formula.hu kvízében: a pályarajzok alapján kell megmondanod, mely versenyhelyszínt látod. A játékhoz előzőleg regisztrálni kell, ide vagy a képre kattintva indul.

Hamilton Mexikóban világbajnok lesz – Szerintetek

Szavazást hirdettünk arról, olvasóink szerint melyik versenyen nyeri meg a világbajnoki címet Lewis Hamilton. A válaszadók 15 %-a hisz abban, hogy már a soron következő USA Nagydíjon, míg a legtöbben, 39 % azt mondja, a rákövetkező versenyen, Mexikóban hódítja el a címet – ehhez akkor 50 pontos előnnyel kell rendelkeznie, most 59 ponttal vezet.

16 % szerint a döntés az utolsó előtti versenyig húzódik, és mindössze 4 % hisz abban, hogy Hamilton csupán a szezonzárón lesz negyedszer is világbajnok.

Olvasóink több mint negyede azonban azt az opciót választotta, hogy nem Lewis Hamilton lesz az F1 2017-es világbajnoka. Matematikailag Sebastian Vettel és Valtteri Bottas arathat még végső győzelmet.

 

 

Teszteltük az elektromos rollert, amely a terepen dolgozó F1-es újságírók álma

Kétség sem fél hozzá, hogy a Hungaroring és más pályák néha végtelennek tűnő szervizútjain sokkal kellemesebb egy ilyen kis jószággal közlekedni, mint lejárni lábainkat. Részletek a Futurer rollerről itt.

Szenzációs: tökéletesen utánozza a versenyautó hangját egy sörösdobozzal