Minden ötödik futamot piros zászló szakít meg
https://formula.hu/parc-ferme/35243
Egyre gyakrabban látunk piros zászlót a Formula-1-ben, ezt pedig a statisztika is alátámasztja. Mióta az 1971-es Kanadai Nagydíjat köd miatt megszakították (az Indianapolis 500-at leszámítva elsőként az F1 történetében), 82 nagydíjat intettek le piros zászlóval, évtizedenként a következő megoszlásban:
70-es évek: 12
80-as évek: 20
90-es évek: 20
2000-es évek: 6
2010-es évek: 11
2020-tól: 13
Fotó: DPPI
Leclerc az új barátnőjével nyaral Szardínián
https://formula.hu/parc-ferme/36269
Mivel érdemi hírből kevesebb jut a nyári szünetre, hozzunk elő egy bulvársztorit: Charles Leclerc új barátnőjével nyaral az utóbbi hetekben. A fotók alapján a 21 esztendős Alexandra Saint Mleux a Leclerc családdal, a Ferrari-pilóta párjaként pihen, és többször is fotózták őket együtt előbb Monacóban, majd az elmúlt időszakban Szardínián. Egyes bulvárpletykák szerint Alexandra korábban baráti viszonyt ápolt Leclerc előző párjával, Charlotte Sine-vel.
449 millió dollárt termelt az idei F1-es Miami Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/36268
Gigantikus számot közöltek az F1-es Miami Nagydíj szervezői: az esemény 449 millió dollárral járult hozzá a helyi gazdasághoz. A hétvége három napja alatt 195 millió dolláros jegybevételt produkált a floridai rendezvény, és a különböző eladásokkal, bevételekkel együtt Miami szélesebb környezetét vizsgálva 449 millió dolláros bevételt hozott a térségnek az F1.
Ez a szám jól mutatja, hogy miért érdemes manapság versenyt rendezni a hatalmas költségek ellenére, és miért állnak sorban a helyszínek azért, hogy bekerülhessenek a versenynaptárba.
Indy500 és Le Mans-i 24 órás: ezeken is indulna a Williams F1-es pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/36267
Logan Sargeant a Paddock Magazine-nak és Horváth Dánielnek adott interjújában említette meg azt, hogy más versenyek, szériák is mozgatják az F1-en kívül, bár jelenleg természetesen első sorban a száguldó cirkusz körül forognak a gondolatai, hiszen első évét tapossa ebben a közegben. Azt azonban megemlítette, hogy a későbbiekre két legendás verseny is szerepel a tervei között:
„Szeretnék versenyezni az Indy500-on és a Le Mans-i 24 óráson. Ezek a futamok nagy presztízzsel bírnak, és szerepelnek a listámon. Biztos vagyok benne, hogy egy nap rajthoz fogok állni ezeken” – nyilatkozta Sargeant.
A Williams F1-es újonca arról is beszélt, hogy szabadidejében leginkább golfozni szeret manapság: jó 4-5 órára elszakadni a telefonjától, és csak jól érezni magát a barátaival, ez kapcsolja ki. Ezen felül a mezőny egyetlen amerikai pilótája minden időt megragad arra is, hogy hazalátogasson Floridába, azzal kapcsolatban viszont nem érez nyomást, hogy ő képviseli az országát az F1-ben.
fotó: Williams Racing
Videó: így szól a Lamborghini új hypercarja Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/36266
A 2024-es WEC-szezonban már Danyiil Kvjattal és Romain Grosjeannal a csúcskategóriában támad a Lamborghini, a gyártó pedig már teszteli is az új LMDh-autóját. Egy videói az imolai próbaútról:
A Le Mans-győztes autó előtt tiszteleghet F1-es festésével a Ferrari az Olasz Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36265
Az olasz Formu1a.uno újságírója, Giuliano Duchessa írt arról, hogy információi szerint a Ferrari F1-es csapata különleges festéssel készül az Olasz Nagydíjra: az idei Le Mans-i 24 órást megnyerő WEC-autó előtt tiszteleghez a monzai dizájn.
Nagy csodákra azért nem kell számítani, a WEC-autó festésében igazából a sárga szín jelent meg kicsit hangsúlyosabban, valószínűleg ez nyilvánul majd meg az SF-23-ason is.
fotó: dppi
Videó: így driftelt Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/36264
Hamar megtanította a driftelés művészetére az F1-es világbajnok Max Verstappent Mad Mike: ez kiderül a Red Bull összefoglaló videójából.
Russell elmondta, min kellene változtatni az F1-es sprinthétvégéken
https://formula.hu/parc-ferme/36263
A 2023-as idényre változott a sprintfutamos nagydíjak lebonyolítása: immár külön kvalifikációt kapott a szombati rövid verseny, amely már nem határozza meg a vasárnapi futam rajtsorrendjét – azaz kvázi a szombat egy teljesen különálló sprintnap lett a hétvégéken belül. Ezzel az F1 megszabadult az előző két évben az időmérő után, a sprint előtt rendezett második szabadedzéstől is, amely teljesen feleslegesnek bizonyult, hiszen a kvalifikáció kezdetével már életbe lépnek a parc fermé-szabályok, azaz nem lehetett hozzányúlni a beállításokhoz. Ez egyébként most is így van, hogy az egyetlen szabadedzés után már nem módosíthatnak az autón a csapatok – márpedig George Russell szerint ez így nincs jól:
„Komoly kihívást jelenthet. Továbbra sem szeretem azt, hogy nem változtathatunk az autók beállításain az első szabadedzés után” – idézi a brit szavait a Motorsport.com portál. „Úgy gondolom, ez egyfajta ismeretlent vihet a sportba, ami izgalmas lehet. De ez olyan, mintha egy teniszező csak egy órával a wimbledoni döntő előtt kapná meg az ütőjét és azt mondanánk neki: ’ez van, birkózz meg vele’. És mindenféle gyakorlás vagy edzés nélkül előtte. Nem igazán így működik a többi sport. Értem, hogy miért csináljuk így. Ugyanakkor jó lenne, ha végre lehetne hajtani bizonyos változtatásokat a hétvége egy pontján.”
Nem véletlen, hogy épp Russell dobta be a témát, hiszen a nyári szünetet megelőző Belga Nagydíjon például sokat számíthatott, hogy a két Mercedes-pilóta eltérő szárnykonfigurációt választott: a fiatalabb brit nagyobb leszorítóerős csomaggal ment, amit hibának ítéltek meg utólag, s elképzelhető, hogy ezt kiküszöbölhették volna, ha van lehetőségük módosítani a hétvége során.
„Őrület, kibe futhat bele az ember a nyaralásán!”
https://formula.hu/parc-ferme/36262
George Russell posztolta a fenti szöveget az Instagramon: a fotó tanúsága szerint épp egyszerre gondolták úgy Daniel Ricciardóval (és a párjaikkal), hogy kilátogatnak Martin Garrix fellépésére – illetve a Mercedes-versenyzőt valószínűleg hívta is, legalábbis a bejegyzés szövege erről árulkodik.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Érdekesség, hogy a nyári szünet első napjaiban pedig két másik F1-es pilóta, Max Verstappen és Lando Norris fotózkodott együtt a világhírű holland DJ-vel:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Elárverezik Raikkönen egyik utolsó F1-es McLarenjét
https://formula.hu/parc-ferme/36261
Aukcióra bocsátják a 2006-os McLaren MP4/21-est, konkrétan a 02-es sorszámú karosszériát, amellyel Kimi Raikkönen versenyzett abban a szezonban a bahreini évadnyitótól a júliusi Francia Nagydíjig. Ez volt a McLaren első króm festésű autója, s az első, amelyet a Mercedes V8-as erőforrása hajtott meg. Eredményességben ugyan nem legendás a gép, hiszen abban az idényben nem győzött a wokingi alakulat, viszont így is fűződik hozzá egy ikonikus pillanat, amikor Raikkönen a monacói kiesése után már a futam közben egy jachton lazított. Az autó értékét nagyjából 2,5-3,5 millió dollár köré becslik.
fotó: DPPI
Együtt Indianapolisban az IndyCar és a NASCAR: a hétvége menetrendje
https://formula.hu/parc-ferme/36260
Közös versenyhétvégét rendez Indianapolisban az IndyCar és a NASCAR, ennek (is) köszönhetően előbbi futamára – amely idén már a második lesz az épített pályán – már szombaton sor kerül majd. Mutatjuk a programot a legfontosabb eseményekkel és a tv-közvetítésekkel együtt:
Péntek (augusztus 11.) | ||
15:00-16:30 | IndyCar, 1. szabadedzés | |
18:30-20:00 | IndyCar, Időmérő | (tv: Aréna4, élő) |
22:00-22:30 | IndyCar, Utolsó edzés | |
Szombat (augusztus 12.) | ||
03:00 | NASCAR Truck Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
20:15 | IndyCar, Futam | (tv: Match4, élő) |
23:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Vasárnap (augusztus 13.) | ||
20:30 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
Golf, Harvard: ezt csinálja De Vries az F1-es elküldése óta
https://formula.hu/parc-ferme/36259
Nyck de Vriest mindössze tíz verseny után menesztette az AlphaTauritól a Red Bull, a helyére pedig a visszatérő Daniel Ricciardót ültették be. A holland egy rövid közleményt leszámítva nemigen nyilatkozott eddig az elküldése óta, viszont a napokban részt vett a Gran Turismo film holland premierjén, ahol a RacingNews365.com portállal beszélgetve elmondta, hogy nehezen élte-e meg a kirúgását: „Igazából nem. Rengeteg támogatást kaptam, és valójában elég természetesen mentek a dolgok. Sokat golfozom azóta” – jegyezte meg De Vries.
Egyelőre azt nem tudni, mit hoz De Vries számára a jövő, de a Formula-E-ben és az endurance szakágban elért sikerei alapján alighanem lesz kérője – ahogy a menedzsere szerint vannak is érdeklődők több szériából. Mindenesetre a holland pilóta a közeljövőben más területen is ki fogja magát próbálni, ahogy azt például Nicholas Latifi esetén is láthatjuk: „Sosem tanultam korábban, valójában még a középiskolát sem fejeztem be. Szeptemberben viszont fogok járni egy kurzusra a Harvardon. Tárgyalás és vezetés a neve, egy kicsit tanulni fogok ezekről. Leginkább azért, mert tetszik, hogy most van egy kis időm és érdekel, hogy más dolgokat is tanuljak.”
Nem csak Perez és Ricciardo esélyes a Red Bull F1-es ülésére?
https://formula.hu/parc-ferme/36257
Többször is hangsúlyozta a Red Bull, hogy a haloványabb szombati produkciók ellenére nincs veszélyben Sergio Perez ülése 2024-re, hiszen szerződéssel rendelkezik a következő szezonra. Amely azonban lejár a jövő év végén, így 2025-öt illetően nyitott a kérdés, hogy ki lesz Max Verstappen kollégája. Sokak szerint Daniel Ricciardót is azért ültette be a lehető leghamarabb az AlphaTauriba Nyck de Vries helyére a Red Bull, hogy felmérjék, hogy az ausztrál esélyes lehet-e Perez utódjaként. Most azonban Christian Horner elárulta, hogy nem csak az említett két pilóta közül kerülhet ki a befutó:
„Nagyszerű a helyzet, amiben vagyunk, hiszen óriási az érdeklődés. És nem csak ezekről a versenyzőkről van szó, hanem a mi látókörünkön kívüli pilótákról is 2025-re vonatkozóan” – nyilatkozta a csapatfőnök a Sky Sports F1-nek. Tény, hogy az elmúlt hetekben többek között Lando Norrist és Oscar Piastrit is szóba hozták a Red Bull-lal, emellett ott vannak a saját neveltjeik is, kezdve Yuki Tsunodával és az F1-es debütálásra váró Liam Lawsonnal.
Horner ugyanakkor azt is elmondta, hogy Perez óriási népszerűségnek örvend a csapatnál, köszönhetően nem kis részben annak, hogy 2021-ben is segítette Verstappen a Lewis Hamilton elleni kőkemény vb-küzdelemben, ráadásul mint arra rámutatott, még mindig második a tabellán és a hollandon kívül csak ő nyert futamot 2023-ban – úgyhogy a fő céljuk, hogy segítsenek a mexikóinak megtalálni a szombati formáját.
Halálos baleset a Nordschleifén, ketten is életüket vesztették
https://formula.hu/parc-ferme/36258
Egy gyári tesztpilóta és utasa halt meg szerdán a Nordschleifén: egy Porschével történt a baleset, amelyben más autó nem vett részt. Az áldozatok a Goodyear gumigyártó alkalmazottai voltak, akik egy tesztprogramon vettek részt. A vállalat hivatalosan is részvétét fejezte ki a munkatársaik elvesztése miatt, hozzátéve, hogy mindenben támogatják a hatóságot az eset kivizsgálásában. Az egyik áldozat a 39 éves Christian Franck, a luxemburgi RTL információi szerint évek óta dolgozott hivatásos tesztelőként, a másik áldozat pedig a cég egyik német gumiszerelője volt.
A Nürburgring szerda esti nyílt napját törölték. A pályát egyébként az úgynevezett „touristenfahrten" időszakokban bárki használhatja nagyjából 20 euróért körönként. A rendőrség szerint tavaly 77 baleset történt a nyílt napokon, amelyben egy ember meghalt.
Sorba tudják-e rendezni magukat az F1-es pilóták életkor szerint?
https://formula.hu/parc-ferme/36256
A nyári szünetet kitöltendő friss Grill the Grid-epizódokkal jelentkezik a Formula-1: ezúttal a mezőnynek azt a feladatot adták, hogy életkor szerint állítsák magukat sorrendbe. Néhányakon már az is kifogott, hogy felülre kellett tenni a táblán a legfiatalabb versenyzőt, viszont abban legalább senki sem tévedett, hogy ki a mezőny rangidőse… A videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Vettel reagált a Formula-E-pletykákra
https://formula.hu/parc-ferme/36255
Mi is írtunk nemrég arról a közösségi médiában terjedő híresztelésről, miszerint a Formula-1-ből tavaly visszavonult Sebastian Vettel az elektromos formulaautós világbajnokságon térhet vissza a volán mögé. A pletyka azon alapult, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől (akit azóta már leigazolt az Envision, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért.
A leírás illik Vettelre – a négyszeres világbajnok német azonban a Motorsport.com spanyol kiadásának határozottan cáfolta a pletykákat: „Nem állok tárgyalásban arról, hogy az ABT Cuprával vagy bármely más csapattal a Formula-E-ben versenyezzek. Szavakat adtak a számba, és szeretném tisztázni, hogy jelenleg nem tervezek visszatérni az autósportba” – fogalmazott Vettel.
Együtt evett-ivott Wolff, Stroll, Briatore és Domenicali
https://formula.hu/parc-ferme/36254
Flavio Briatore, a korábbi F1-es csapatfőnök osztotta meg az alábbi képet a közösségi oldalán azzal, hogy este a barátaival, akik jelesül az Aston-tulajdonos Lawrence Stroll, az F1-fővezér Stefano Domenicali, valamint a Mercedes-főnök Toto Wolff voltak. A képen nem látszik Wolff törött könyöke, de az osztrák még a nyári szünet elején járt pórul.
Briatore posztja szerint egy elegáns olasz étterem, a Billionaire Porto Cervo szolgált a nagyágyúk találkozójának helyszínéül.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Marad!” – bejelentette egyik versenyzőjét a Gresini Ducati
https://formula.hu/parc-ferme/36253
A Gresini Racing szerda késő este egy rövid Twitter-posztban erősítette meg, amit eddig is szinte biztosra lehetett venni: Alex Marquez 2024-ben is náluk fog versenyezni. A bejelentésről szóló bejegyzésben egy fotó látható a spanyol versenyzőről és a csapattulajdonos Nadia Padovaniról, ami mellé annyit írtak csak, hogy „Marad!”, párhuzamba állítva a két futballista, Neymar és Gerard Pique egykori barcelonás posztját (bár ironikus, hogy annak idején pár nappal később Neymar mégis átigazolt a PSG-hez…). Marquez hosszabbítása nem meglepő, hiszen idén valósággal újjászületett a hondás évek után a GP23-as Desmosedicin, s épp a múlt hétvégi Brit Nagydíjon győzni is tudott a vizes pályán rendezett sprintfutamon.
A csapattársának kiléte azonban erősen kérdéses, ugyanis Fabio di Giannantonio halovány teljesítménye miatt valószínűsíthető, hogy az olasznak nem lesz maradása. Az ülésre a legfrissebb hírek szerint a Moto2-ben vitézkedő Tony Arbolino és Jake Dixon esélyes, de felmerült már Franco Morbidelli és Joan Mir neve is.
¡SE QUEDA!
— Gresini Racing (@GresiniRacing) August 9, 2023
HE STAYS!
RIMANE CON NOI!#GresiniFamily pic.twitter.com/mvy8bINYPU
Onboard videó: így hajtotta meg Mick Schumacher édesapja F1-es Mercedesét
https://formula.hu/parc-ferme/36252
A német pilóta még Goodwoodban ülhetett bele Michael Schumacher egykori F1-es Mercedesébe, a csapat most erről tett közzé egy felvételt.
Megvehetjük Schumacher egyik ikonikus F1-es Ferrariját
https://formula.hu/parc-ferme/36251
Augusztus 16-tól lehet licitálni Michael Schumacher egyik legendás F1-es Ferrarijára. A 215-ös számú F12001B a 2002-es szezon elején aratott futamgyőzelmet Schumacher alatt az Ausztrál Nagydíjon, és pole-pozíciót is szerzett: a 2001-es autó kicsit módosított változataként addig teljesített szolgálatot, amíg a Scuderia el nem készült a 2002-es modellel.
Az autó a kaliforniai Monterey városában "vesz részt" a Sotheby aukcióján. A hétszeres világbajnok másik legendás F1-es Ferrarija, az F2003-GA tavaly 14,9 millió dollárért, vagyis valamivel több, mint ötmilliárd forintért kelt el.
fotó: dppi
Csökkenthetik Perez F1-es fizetését? Marko reagált
https://formula.hu/parc-ferme/36250
Mint arról mi is beszámoltunk néhány napja, felröppentek olyan sajtóértesülések, miszerint van egy záradék Sergio Perez szerződésében, amely lehetővé teszi a fizetése csökkentését, amennyiben 125 pontnál nagyobbra hízik a hátránya a csapattárs Max Verstappennel szemben az összetettben. Márpedig a nyári szünetre fordulva most épp ennyi a különbség a két Red Bull-os között – az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko azonban kitalációnak nevezte a híreszteléseket:
„Nem tudom, ez már megint honnan jött. Teljes mértékben légből kapott az egész. A szerződéseket pontosan szabályozzuk, nem lesz fizetéscsökkentés. Csak újra és újra ugyanazt tudom elmondani: mindkét pilótánk az élen van a versenyzői világbajnokságban és vezetjük a csapatértékelést is” – nyilatkozta az F1-Insidernek Marko, hozzátéve: „Max a saját ligájában versenyez, éppen ezért nincs okunk Perezt érintő lépéseken gondolkodnunk. Továbbra is szerződése van a Red Bull Racinggel 2024-re.”