Ezzel a felállással tesztel a Haas Bahreinben
https://formula.hu/parc-ferme/34798
Közeledünk az egyetlen szezont megelőző teszthez, amelyet már az idénynyitó helyszínén, Bahreinben tartanak majd három napon át. A munka február 23-án veszi kezdetét a csapatoknak pedig a lehető legtöbb időt ki kell használniuk majd a kevés gyakorlási lehetőség okán. Az istállók között elsőként a Haas jelentette be, hogy a következő héten milyen felállásban dolgoznak majd. A csütörtöki nyitónapon Nico Hülkenberg hajthat majd ki délelőtt a pályára, majd a délutáni program során csapattársa, Kevin Magnussen váltja őt. Ez felosztás megcserélődik a pénteki napon, míg szombaton ugyanabban a sorrendben ülhetnek autóba, mint csütörtökön.
Az amerikai istálló ezzel a bejelentéssel még egy dologban első lett, hiszen idei festésüket is ők mutatták meg először, a VF-23-as nevet viselő autót pedig múlt szombaton mutatták meg teljes valójában.
Our schedule for pre-season testing in Bahrain next week is confirmed #HaasF1 pic.twitter.com/G6sXftQapW
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 17, 2023
Hamiltont kellemes élmények érték a gyárban
https://formula.hu/parc-ferme/37120
A péntek este az FIA évzáró gáláján a karrierje első F1-es bajnoki harmadik helyéért járó trófeát átvevő Lewis Hamilton a sajtó képviselőinek elmesélte, hogy a szezonzárót követően ellátogatott csapata, a Mercedes két angliai gyárába, Brackleybe és Brixworth-be, ahol ezúttal is nagyon kellemes élmények érték:
„Ez mindig eléggé érzelmes pillanat. Nagyon hosszú ideje vagyok az istállónál, de minden egyes alkalommal, amikor visszamész Brixworth-be és Brackleybe, eszedbe jut, hogy milyen nagy csapat visz téged előre” – mondta a brit, majd hozzátette: „Egyesek újak a csapatnál, akkor csatlakoztak, amikor én már itt voltam, mások viszont már jóval előttem itt voltak, sőt vannak olyanok is, akik már az első nagydíjamon is az erőforrásaimon dolgoztak.”
A diverzitás mellett rendre kiálló Hamilton ezúttal sem mulasztotta el hangsúlyozni ennek fontosságát: „Elképesztő látni a fejlődést és a növekedést. A csapatunk egyre sokszínűbbé válik, ami nagyon tetszik nekem, hiszen látom, hogy jó irányba haladunk.”
Japánban történt Zak Brown legkínosabb pillanata
https://formula.hu/parc-ferme/37119
Zak Brown, a McLaren első embere számos emlékezetes pillanatot átélhetett már F1-es versenyhétvégéken, és nem csak a versenypályákon! Az amerikai üzletember egy podcastben színt vallott autósportos karrierje legkínosabb pillanatáról, mely a Japán Nagydíj hétvégéjén esett meg vele:
„Azt hittem, ellopták az órámat, és Japánban nagyon komolyan veszik a lopást. Jelentettem, és a rendőrséget is bevonták, olyan volt az egész, mint egy gyilkossági helyszín, annyira komolyan vették. Érthető módon a szállodai személyzet tagjai is eléggé feldúltak voltak, azt hitték, hogy ott történt a lopás” – idézte fel Brown a történteket.
Aztán az eset gyors fordulatot vett: „Aztán... megtaláltam az órámat. A bőröndömben volt. Nagyon kínos volt.”
Alonso: Nem eshetünk visszább az 5. helynél
https://formula.hu/parc-ferme/37117
A 2023-as szezon első szakaszában az Aston Martin minden várakozást felülmúlt, hiszen a legtöbbször ők voltak a Red Bull legközelebbi üldözői, és csak elvétve fordult elő, hogy Fernando Alonso nem végzett dobogón. Aztán a fejlesztési versenyben lemaradtak, de a végeredmény így is meghaladta a szezon előtti elvárásokat – az viszont kulcsfontosságú, hogy a 2024-es idény ne hozzon visszalépést, ahogy arra a spanyol is felhívta a figyelmet a sajtó képviselőinek nyilatkozva:
„Mindig is azt mondtuk, hogy ez az Aston Martin első éve versenyképes istállóként. Sok változás történt a csapatnál, új gyár és így tovább. Szóval ha jövőre visszább lépünk, az rossz lesz, tovább kell haladnunk előre” – mondta Alonso, aki karrierje során nem először jobb helyen zárt egyéniben, mint csapata a konstruktőri pontversenyben:
„Ötödikek lettünk a konstruktőrök között, jövőre ezen javítanunk kell. Negyedik, harmadik, második, mindegy, mindenképpen örömteli lenne. Ami pedig engem illet, a nyolc idei dobogós helyezés után remélhetőleg jövőre is valami hasonlót tudok majd elérni.”
Ruandában rendezik a jövő évi FIA-gálát
https://formula.hu/parc-ferme/37116
Nem mindenki fogadta osztatlan lelkesedéssel azt a döntést, hogy a 2023-as FIA díjátadó gálát Azerbajdzsánban rendezik meg: Lewis Hamilton azt tette szóvá a rendezvényen, hogy környezetvédelmi szempontból aggályos, hogy miközben az FIA székhelye Párizsban található, a gála összes fontos szereplőjét át kellett reptetni az onnan mintegy 4000 kilométerre található Bakuba.
Nos, azt egyelőre nehéz megmondani, bárki szót emel-e majd a 2024-es díjátadó helyszíne ellen, melyet első ízben rendeznek meg majd az afrikai kontinensen, méghozzá a motorsportjáról vajmi kevéssé ismert Ruanda fővárosában, Kigaliban.
A szövetség évvégi gáláját eddig kizárólag Európában és Ázsiában rendezték meg, az öreg kontinenstől legtávolibb helyszín Új-Delhi volt 2011-ben.
Albon lesz a pilótapiac egyik főszereplője?
https://formula.hu/parc-ferme/37115
A Formula Podcast legújabb adásában a 2023-as F1-es szezon összes versenyzőjéről rövid véleményt mondtunk, és sorba is rendeztük őket az idei produkciójuk alapján. Az idény egyik legkellemesebb meglepetését Alexander Albon szolgáltatta, aki a paddockban terjedő vélemények szerint a nagy pilótakeringő egyik kulcsszereplője lehet. Jelenleg 13 ülés sorsa kérdéses még 2025-re, s a bizonytalan felállású csapatok jó részénél szóba kerülhet a Williamsnél másodvirágzását élő brit-thai versenyző.
A Formula Podcast nagy pilótaértékelője itt hallgatható meg:
Min kellene még Verstappennek változtatnia?
https://formula.hu/parc-ferme/37114
A 158 nagydíjon rajthoz álló, s hosszú évek óta az F1-es közvetítések egyik arcának számító Martin Brundle újságírói és versenyzői szemüvegen keresztül is véleményt formált Max Verstappenről, aki szerinte nagyon hálás interjúalany, de azért tökéletesnek nem nevezné a hozzáállását: „Mindig is üdítő volt interjút készíteni, és egyszerűen csak beszélgetni vele. Nagyon közvetlen és őszinte, amit látsz, azt kapod tőle, és láthatóan nem különösebben érdekli, hogy mások mit gondolnak.”
„Azonban úgy érzem, hogy egy kicsit több diplomácia és kiegyensúlyozottabb kommunikáció jobban illene az örökséghez, amit hátrahagy. Végül is mindannyian csak őrzői vagyunk ennek a nagyszerű sportnak, miközben keresztülmegyünk rajta” – folytatta Brundle, aki azt is kifejtette, hogy változott Verstappen pályán mutatott viselkedése az évek során:
„Persze tizenévesen, amikor bemutatkozott az F1-ben, kissé vad volt, de ezt rendbe tette, és ma már a nyugalom mintaképe a pályán, és ugyanolyan tisztességes, mint bárki más, ha kemény versenyzésről van szó. Nem értem, miért tekintik sokan még mindig egyfajta gonosztevőnek.”
Mit vár 2024-ben De Vriestől a Toyota?
https://formula.hu/parc-ferme/37113
2024-ben a Toyota hypercar-csapatának tagja lesz Nyck de Vries, aki a #7-es autóban váltja majd Jose Maria Lopezt, akit a gyártó a GT-projektre helyezett át. Az F1-ből távozó hollandról az FIA-gálán a bajnok #8-as autó stábját kérdezték meg:
„Szerintem ő ismeri az enduranca-versenyzést, versenyzett az LMP2-ben és velünk is sokat tesztelt már. Maga a versenyhétvége viszont nem könnyű, amikor egy óra alatt kell felkészülni, meg kell osztani az autót a többiekkel, szóval ez elég egyedi, és idő kell, amíg hozzászokik az ember. De jó csapattársai vannak, és maga a csapat is tapasztalt, úgyhogy felkészült lesz, és nem hiszem, hogy gondjai adódnak – de szem előtt kell tartani, hogy ez endurance, hosszúak a futamok, és célba kell érni” – válaszolta erre Sebastien Buemi.
„Én is voltam pár éve hasonló helyzetben, szerintem Nyck jól felkészült, és a csapat, valamint a csapattársak miatt hamar felveheti a ritmust. Tesztelt már, biztos, hogy meglesz a tempója” – tette hozzá Brendon Hartley, aki korábban szintén az F1-ből érkezett ide.
2024-ben újra olimpikon lesz Nasszer Al-Attiyah
https://formula.hu/parc-ferme/37112
A katari versenyző már az 53. életévét tölti majd be idén december 21-én, éppen nemrég igazolt el a Toyota gyári csapatától és váltott a Prodrive Hunterre, hogy januárban zsinórban harmadik, összességében hatodik Dakarját próbálja megnyerni, és hogy zsinórban harmadszor legyen a tereprali világbajnoka. Emellett azonban más feladatai is lesznek: a párizsi olimpián ismét részt vehet majd agyaggalamb-lövészként.
Al-Attiyah korábban hatszor volt már olimpikon, 1996-tól 2016-ig minden ötkarikás játékon ott volt, és 2012-ben, Londoban olimpiai bronzérmes lett ebben a sportágban. 2024-ben újra megpróbálja: mint mondta, nagyon szereti az agyaggalamb-lövészetet és sokat segít neki az autóversenyzésben is.
fotó: FIA
Két Toyota-pilóta is balesetet szenvedett, ki kellett hagyniuk az FIA-gálát
https://formula.hu/parc-ferme/37111
A WRC-ezüstérmes Elfyn Evans, illetve a WEC világbajnok formációjának tagja, Brendon Hartley is balesetet szenvedett az elmúlt napokban: a Toyota mindkét pilótájának ki kellett hagynia emiatt a mai FIA-díjátadót.
Evans kerékpárral szenvedett balesetet és megsérültek a bordái, emiatt pedig az orvosok azt tanácsolták, hogy ne üljön repülőre, így nem tudott elutazni Bakuba, a gála helyszínére. Sok ideje egyébként nincs arra, hogy felépüljön a sérüléséből, ugyanis bő egy hónap múlva kezdődik a szezon Monte-Carlóban, és ő maradt a Toyota egyetlen vb-esélyes versenyzőej 2024-re.
Míg Hartley ugyan bejelentkezett videón, de elmondta, hogy egy baleset következtében eltörte egy csontját a lábában, így Monacóban lábadozik, de az első tesztre felépül, nem lesz probléma.
Éjszakai futamnak szeretné az F1 a Madridi Nagydíjat?
https://formula.hu/parc-ferme/37110
Mint az a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában is elhangzott és később más sajtóértesülések is beszámoltak róla, közel állhatnak a felek a megállapodáshoz arról, hogy 2026-tól Formula-1-es nagydíjat rendezzenek Madridban. Az utcai helyszín révén abban a szezonban két spanyol forduló lehet, mivel a Circuit de Catalunya-Barcelona versenypályának 2026-ig érvényes a szerződése, hosszabb távon viszont gyaníthatóan a katalán állomás helyét veheti át a Madridi Nagydíjat az F1-es versenynaptárban.
A Motorsport.com értesülései szerint ráadásul az F1 azt szeretné elérni, hogy esti – sőt, akár éjféli! – versenyt rendezzenek a spanyol főváros utcáin. Ezzel Madrid lehetne az első európai helyszín, ahol villanyfényben versenyeznek a száguldó cirkusz szereplői. A lap ugyanakkor úgy tudja, hogy maguk a madridi szervezők inkább ragaszkodnának a megszokott nappali időponthoz.
Több magyar gokartos is a legjobb tízből rajtolhat a Rotax Grand Finals elődöntőin
https://formula.hu/parc-ferme/37109
Ahogy telik az idő, természetesen egyre nagyobb a tét a Rotax világdöntőn, ahol a gokartosok már túl is vannak az időmérős selejtező futamokon, így megszülettek a rajtpozíciók az elődöntőkre. MicroMaxban Rózsa Dominikot csak 35.-ként értékeltk, miután öt másodperces büntetést kapott a második selejtező futamon, emiatt csak a 22. helyről vághat majd neki a pénteki elődöntőnek. A MiniMaxban indulóknak már most is óriási a tét, hiszen itt összesen 72 versenyző indult el, ami miatt két részre lett osztva a mezőny. A három selejtező futamot követően Fally Márkó a 14., Deniel Lukjanov pedig a 20. helyet szerezte meg összesítésben. Mindketten a második elődöntőbe lettek beosztva, ahol a 7., illetve a 10. pozícióból indulhatnak majd, s mindkét elődöntő első 18 helyezettje kerül be a szombati fináléba.
A Junior géposztályban Lipovics Patrik a 29. helyet szerezte meg összesítésben, ő az A jelű elődöntőt a 17. helyről kezdheti majd meg. A Seniorok között Krepcsik Áron számára még a végső győzelem sincs elérhetetlen messzeségben, hiszen az egyik selejtező futamon az 5. helyet szerezte meg, míg a két másikon 7. lett, összességében pedig a 8. legtöbb pontot gyűjtötte a három futamon, így a B elődöntőben a 4. pozícióból rajtolhat, míg Juráncsik Balázs a 17.-ről.
A DD2-es kategóriában Szabó Bende fogott ki hatalmas napot csütörtökön, aki a 4. és 8. helyen zárta aznap a két selejtező futamot, így az A csoport 6. helyét szerezte meg, míg Vida Benedek a B csoport 19. helyéről küzdhet meg a döntőbe jutásért pénteken este. Az E20 Senior géposztályban pedig Deák Dominik a 9. helyet szerezte meg összesítésben.
Fotó: ROTAX Karting
F1 23: Verstappen, Alonso, Hamilton, Ferrarik
https://formula.hu/parc-ferme/37108
Megérkezett az utolsó frissítés az F1 23 című játék versenyzői pontszámaihoz: természetesen Max Verstappen zárt az élen, mögötte következik Fernando Alonso, Lewis Hamilton, majd a Ferrari két versenyzője. Rajtuk kívül Norris, Perez, Russell, Albon és Gasly került be az első tízbe.
A frissítés (és egyúttal a szezon) legnagyobb előrelépője Oscar Piastri volt, aki a harmadik leggyengébb pontszámmal kezdte az „évet” júniusban, a két újabb egységgel viszont immár Esteban Ocont is beérte a 11. helyen, míg a legtöbbet, szintén két pontot Logan Sargeant veszítette, aki ezzel idén első és egyetlen versenyzőként 70 alá esett.
Az F1 23 decemberi pontszámai:
Max Verstappen | 96 |
Fernando Alonso | 93 |
Lewis Hamilton | 92 |
Charles Leclerc | 90 |
Carlos Sainz | 90 |
Lando Norris | 88 |
Sergio Perez | 87 |
George Russell | 87 |
Alexander Albon | 86 |
Pierre Gasly | 86 |
Esteban Ocon | 85 |
Oscar Piastri | 85 |
Daniel Ricciardo | 84 |
Yuki Tsunoda | 83 |
Valtteri Bottas | 81 |
Guanyu Zhou | 81 |
Nico Hülkenberg | 80 |
Lance Stroll | 80 |
Kevin Magnussen | 78 |
Logan Sargeant | 69 |
Zárja ki! – Horner adott egy tanácsot Pereznek
https://formula.hu/parc-ferme/37107
A 2024-es F1-es szezon egyik visszatérő témája volt Sergio Perez gyengélkedése: a mexikói versenyző egy erősebb szezonkezdés után májustól folyamatosan súlyos vereségeket szenvedett Max Verstappentől, így rengeteg szó esett róla mind a sajtóban, mind a paddockban, hogy rövidesen, akár már 2023 során véget érhet számára a Red Bull-os kaland – 2024 végén pedig le is jár a szerződése, s egyelőre nem sok jel mutat a hosszabbítás irányába.
Christian Horner csapatfőnök, aki úgy tűnik, hogy „még nem mondott le” versenyzőjéről, egy podcastben elmondta, szerinte milyen változásra lenne szükség a mexikói részéről: „Max csapattársának lenni a paddock legnehezebb feladata. Nézzük csak meg például a japán futamot, ahol Max első köre rögtön két másodperccel gyorsabb volt, mint a többieké. Ránézel az adatokra, és azt kérdezed magadtól: Már megint hogy csinálja ezt?”
„Checo problémája az, hogy folyton Maxhoz hasonlítja magát” – fejtette ki a brit csapatfőnök. „Ki kell Maxot zárnia a fejéből, ezt kell tennie. Koncentráljon magára, legyen önmaga legjobb változata. Ahogy a szezon első szakaszában láttuk, ez elegendő.”
Sargeant szerint a teljesítménye „nem volt mindig olyan rossz”
https://formula.hu/parc-ferme/37106
A szezon közben kiakolbólított Nyck de Vries, a „családi csapatnál” szenvedő Lance Stroll, valamint a világbajnok által gyakorlatilag megsemmisített Sergio Perez mellett Logan Sargeant nyújtott kimondottan gyenge teljesítményt a 2023-as F1-es szezonban, ennek ellenére a mezőnyből utolsóként az amerikai versenyző szerződését is meghosszabbította csapata.
Bár Sargeant csak egyetlen pontot szerzett idén (azt is két kizárásnak köszönhetően), a Williamsnek így is sikerült megszereznie a konstruktőri bajnokság 7. helyét, ami elmondása szerint nagyon sokat jelent a számára. „Mindent tőlem telhetőt megtettem, hogy megtartsuk ezt a helyet, de Alex egész évben fenomenális munkát végzett, így ezt elsősorban neki köszönhetjük. Szerintem idén kiemelkedően teljesített, az autónkkal nem mindig volt könnyű pontokat szerezni, de Alex mindig rátett egy kicsit, hogy biztosítsa a pontszerzést.”
Amikor pedig a saját teljesítményéről kérdezték, Sargeant így nyilatkozott: „Szerintem nem volt mindig olyan rossz volt, mint amilyennek látszott, különösen a nyári szünet óta. Büszke vagyok rá, hogy végigküzdöttem az évet. Jó volt látni az év során elért fejlődést, remélhetőleg a jövőben többet tudok majd hozzátenni.”
Gendersemleges lett az F2 és az F3 szabályzata
https://formula.hu/parc-ferme/37105
Az FIA módosította a Formula–2 és a Formula–3 szabálykönyvét, hogy a versenyzőkre utaló kifejezéseket gendersemlegesen írja le. Eddig az F1, az F2 és az F3 sportszabályzata hímnemű nyelvezetet és névmásokat használt (azaz he, his, him stb.), amit nemcsak azért kritizáltak, mert nők is részt vehetnek a bajnokságban, hanem azért is, mert potenciális jogi kiskapukat teremt, mintha bizonyos szabályok kizárólag a férfi versenyzőkre vonatkoznának.
Az F2 és az F3 sportszabályzatának frissített, 2024-es kiadásában a korábban használt kifejezések helyett semleges megfogalmazások szerepelnek, így például a he helyett the driver (azaz: a versenyző) jelenik meg számos helyen. Ugyanez a változtatás az F1 sportszabályzatában még nem történt meg, de a jövőben itt is várható egy hasonló módosítás.
Az idei FIA F3-as szezonban egy hölgyversenyző indult, Sophia Floersch személyében, míg a Formula–2-ben utoljára a tavalyi idény utolsó négy fordulójában szerepelt női pilóta Tatiana Calderon személyében.
Piastri: „Egy hétvégén öt percet látom a barátaimat”
https://formula.hu/parc-ferme/37103
Az F1-es pilóták barátnői és feleségei közül jó néhányan párjukkal együtt élvezik a reflektorfényt, ám Oscar Piastri kedvese nem tartozik közéjük. A fiatal ausztrál versenyző egy podcastben elmondta, hogy ez egy tudatos döntés a részükről: „Magánügyként kezeljük a kapcsolatunkat, még ha nem is titkolózunk, mint mások, de igen, megtartjuk magunknak, és igyekszünk távol maradni a reflektorfénytől. Idén jó néhány versenyre eljött, ami nagyon jó volt” – mondta Piastri, majd így folytatta:
„Mindannyian egy fizioterapeutával vagy egy trénerrel utazunk, és gyakran viccelődünk azzal, hogy többet látjuk őket, mint a barátnőnket vagy a partnerünket vagy bárki mást, ami igaz is! Az elmúlt három évben az edzőmmel, Kimmel jól éreztük magunkat. A barátnőm, Lily is eljött néhány versenyre, ami remek, ahogy a szüleim is, ám ők még mindig Ausztráliában élnek, így nem a legkönnyebb számukra, hogy minden futamra elutazzanak.”
Piastri arról is szót ejtett, hogy örül, ha a magánélete fontos szereplői ellátogatnak a nagydíjakra, de túl sokat nem tud velük foglalkozni: „Félreértés ne essék, a versenyhétvégék nagyon szórakoztatóak, de ez a munkám, ez a hivatásom, így komolyan kell vennem. A barátaimat is elvittem néhány versenyre, de úgy öt percig láttam őket egy hétvégén…”
A nap fotója: egy képen a 2023-as FIA világbajnokságokat nyerő autók
https://formula.hu/parc-ferme/37102
Péntek este rendezik Bakuban az FIA év végi díjkiosztó gáláját, amely előtt a hagyományoknak megfelelően összegyűjtötték egy csoportképre az összes világbajnoki széria adott évi győztes konstrukcióját. Balról jobbra haladva láthatjuk a Tereprali-vb-n diadalmaskodó Toyotát, az F1-es Red Bullt, a WRX-es Volkswagent, a WRC-s Toyotát, a Formula-E-ben csak a csapatok között diadalmaskodó Envision–Jaguart (egyéniben Jake Dennis az Andretti–Porschével lett világbajnok), valamint a WEC-ben arató Toyotát – azaz a hat világbajnoki sorozat felében a Toyota bizonyult a legjobbnak 2023-ban.
„Minden nyitott 2025-től kezdődően” – Horner a Red Bull második F1-es üléséről
https://formula.hu/parc-ferme/37101
Hiába végzett a vb-összetett második helyén Sergio Perez és kap emiatt méltatást rendszeresen a Red Bull vezetőségétől, a halovány és több hibát is felvonultató 2023-as produkciója kapcsán rendre felmerül, hogy nem biztos a helye a mexikóinak a szerződése 2024 végi lejárta után. Sokan ráadásul az AlphaTauri színeiben idén menet közben az F1-es mezőnybe visszatérő Daniel Ricciardót gondolják az utódjának.
Christian Horner a minap a Sky Sports F1-nek nyilatkozott a Red Bull második ülésének sorsa kapcsán: „Csapatként a lehető legversenyképesebb párossal akarsz kiállni. A megfelelő dinamikát szeretnéd a csapatodban. Max és Checo egy elképesztően sikeres páros. Checo a velünk töltött három éve alatt sorban negyedik, harmadik és második helyen végzett – jó úton halad! Danielt jól ismerjük, remek, hogy újra a Red Bull kötelékeiben tudhatjuk őt. Természetesen minden nyitott 2025-től kezdődően. Szóval nem vagyunk rossz helyzetben azzal, hogy vannak belső és egyúttal külső opcióink is” – utalt arra a csapatvezető, hogy a saját versenyzőiken kívül is nézelődhetnek Max Verstappen leendő társa után (a pletykák során rendre Lando Norris neve merül fel a legtöbbször).
Megkezdődtek az időmérők a Rotax világdöntőn – magyarok a top 10-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37100
Megkezdődött az érdemi része a bahreini Rotax Grand Finalsnek, ahol az utolsó szabadedzés mellett megtartották az első időmérőket és selejtező futamokat. A MicroMax kategóriában Rózsa Dominik a 19. helyet szerezte meg a kvalifikáción, majd a selejtező futamon három pozíciót javítva a 16. helyen végzett. A MiniMax kategóriában vitézkedő Fally Márkó és Deniel Lukjanov a két részre osztott hatalmas mezőnyben az 5. és a 26. helyről rajtoltak, a versenyt pedig a 9. és a 15. pozícióban zárták.
A Juniorok között Lipovics Patrik a 19. helyen fejezte be a selejtező futamot, a Senior kategóriában pedig Krepcsik Áron a legjobb magyar eredményt elérve, a hetedik helyrőn indulva tartotta meg pozícióját, míg Juráncsik Balázs a kategória másik selejtezőjében végzett a 15. helyen. A DD2-ben is két indulónk volt, itt Szabó Bende a 13., Vida Benedek 25. lett az időmérőn, a selejtező futamjukon pedig mindketten a 14. pozícióban végeztek, míg az E20 Senior géposztályban Deák Dominik a 10. helyről indulva végzett a 8. helyen.
Fotó: ROTAX Karting
Még az F1-esek pulzusára is negatív hatással van a rengeteg utazás
https://formula.hu/parc-ferme/37099
Nem elég, hogy a versenyek darabszámát illetően is egyre bővül a Formula-1-es versenynaptár – már idén is 24 futamot rendeztek volna, s jövőre is ez a terv –, a nagydíjak között sokszor óriási a távolság földrajzilag. Nem is kell messzire visszamennünk, hiszen a szezon végén Las Vegasból Abu Dhabiba utazott a száguldó cirkusz, ami kereken 12 órás időzónaugrásnak felel meg. George Russell már korábban is beszélt arról, hogy szerinte ennek köze van ahhoz, hogy az idény végére sokan lebetegedtek a csapattagok közül, most pedig azt is elárulta, hogy még a pulzusszámokat illetően is kimutatható, hogy megviseli a szervezetüket a sok utazás:
„Az időzónák közötti ugrálás miatt az éjszakai alvás közbeni átlagpulzusom 25 százalékkal magasabb, mint ha állandó helyszínen lennék” – magyarázta a Mercedes F1-es pilótája a RacingNews365.com szaklap hasábjain. „Nyáron két hetet töltöttem egy helyen, ami a leghosszabb az elmúlt három évben, s a pulzusom a valaha volt legalacsonyabb volt. Télen is valamelyest stabilizálódik egy alacsony szinten. Aztán amint indulnak az utazások, ez megnövekszik. De egyértelműen kevesebbet alszom, kevesebbet töltődik fel, ami mind természetesen, ha ugrálsz mindenfelé. Szóval ezt nemcsak így érezzük, hanem az adatok is alátámasztják.”