DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd

Hamilton az FIA döntéséről: Én továbbra is ki fogom mondani, amit gondolok

Természetesen Lewis Hamilton is kapott kérdést a Mercedes mai autóbemutatója után azzal kapcsolatban, hogy mit gondol az FIA szólásszabadságot kissé korlátozó szabályáról, mely szerint a pilótáknak engedélyt kell kérniük bizonyos megszólalások előtt. Hamilton válasza nem okozott meglepetést:

„Nem igazán követtem a híreket a tél folyamán, de erről a tiltásról hallottam. Nem igazán lepődtem meg, de semmi sem fog meggátolni abban, hogy beszéljek azokról, amik a szenvedélyeimet jelentik vagy a meglévő problémákról. A sportunknak felelőssége van abban, hogy beszéljen bizonyos dolgokról, hogy nyilvánosságot adjon fontos témáknak. Buta lennék direkt büntetéseket begyűjteni, de továbbra is ki fogom mondani, amit gondolok. Stefano Domenicali támogatása csodálatos, és szerintem minden pilóta egyöntetűen felsorakozott a szólásszabadság mellett” – mondta Hamilton a Formula.hu részvételével zajló eseményen.

f1-hamilton-mercedes_1

fotó: dppi

 

Ez volt Hamilton legjobb és leggyengébb nem világbajnok szezonja?

A 2007-es volt Lewis Hamilton pályafutásának legjobb éve, mikor nem szerzett világbajnoki címet – legalábbis a The Race szaklap összeállítása szerint, amely a Mercedes-pilóta kilenc olyan szezonját rangsorolta, amelyben nem nyert vb-címet. A helyezés nem meglepő: Hamilton nagyon közel került az elsőséghez újonc létére, ráadásul egy kivételes rekordot is felállított, élete első kilenc nagydíján dobogóra állt.

A lista második helyén a 2010-es év áll, mikor Hamilton még matematikai vb-esélyes volt a szezonzárón az év egészét tekintve csak harmadik erő McLarennel, a harmadik pedig a 2009-es, mikor a szabályváltozás után rettentő gyengén indult a wokingiak szezonja, Hamilton végül mégis nyert két futamot.

A szakírók a lista végére sorolták a 2011-es szezont, melyet Hamilton is eddigi legrosszabb évének nevezett: bár nyert három nagydíjat, abban az idényben vezetői hibát hibára halmozott. Az utolsó előtti helyen 2013 áll, első éve a Mercedesszel, amely során szintén szétszórt volt és a fékekkel küszködött. A 2022-es szezont a hetedik helyre tették, mint pályafutása egyetlen győzelem nélküli évét.

A Williams még egy évet szánt Sargeantnek az F2-ben

Logan Sargeant egyetlen Formula-2-ben töltött szezon után – amely során negyedik lett az összetettben két futamgyőzelemmel – már a Formula-1-ben folytatja. A Williams versenyzői akadémiájának eredeti forgatókönyve két szezon lett volna az utánpótlásosztályban.

„Kétéves tervünk volt Logannel az F2-ben. Szerintem mindenki így kezdi. A szezon kezdete után, főleg Silverstone-ban és az azt követő versenyeken azonban nagyon hamar láttuk a benne levő potenciált, és azt, hogy talán nem lesz szüksége két szezonra” – mondta az Autosportnak Sven Smeets, a Williams sportigazgatója. Hozzátette: nem várták el a fiatal pilótától, hogy bajnok vagy minimum második legyen az F2-ben, helyette a fejlődését figyelték, ez alapján pedig nyáron már számoltak vele.

Sargeantre vonatkozóan az F1-ben is kétéves terve van a csapatnak: „Nem mondhatjuk neki azt Bahreinben, hogy győzze le Alexet, az nem lenne korrekt vele szemben. A cél a fejlődés, a tanulásra fordítani ezt a szezont, aztán ’24-ben már mindent beleadni” – fogalmazta meg Smeets.

Fotó: Williams

Két évre kitiltották a fociból a korábbi Ferrari-csapatfőnököt

A Scuderiát 2015 és 2018 közt vezető Maurizio Arrivabene is szigorú büntetést kapott a Juventus költségvetési botrányában – az olasz klubcsapatnál meghamisították a játékosigazolások pénzügyi elszámolását, közel 100 millió dollárt megspórolva. Arrivabenét, aki a Juventus vezérigazgatójaként az igazgatótanács többi tagjával együtt november végén mondott le a botrány kirobbanása miatt, de feladatait ideiglenesen még ellátta, két évre eltiltották az olasz labdarúgásról, ám a döntéshozók kérvényezték, hogy a tilalom az UEFA és FIFA hatáskörére is kiterjedjen.

A klub vezetőségének 11 tagját büntették, a legszigorúbb, kétéves eltiltást Arrivabene mellett a Juventus volt elnöke, Andrea Agnelli – a Ferrari-elnök John Elkann unokatestvére – és a sportigazgató, Fabio Paratici is kétéves eltiltást kapott. A csapat megúszta a kizárást, de 15 pontot levonnak tőlük a bajnoki tabellán az olasz sportbíróság döntése alapján.

Alonso beköszönt: hamarosan a gyárban lesz

Fernando Alonso az edzőteremből jelentkezett be egy videós üzenet formájában: mint mondta, keményen dolgozik, de hamarosan az Aston Martin gyárában lesz szimulátormunka és üléspróba céljából. A kétszeres világbajnok kőkeményen készül az új szezonra, nemrég arról posztolt, hogy hogyan edzi a reflexeit.

 

Russell mellett Wolff is keményen készül az idei szezonra

Érdekes videót posztolt közösségi oldalaira George Russell. A pilóták közül, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, sokan számolnak be szurkolóik számára a kőkemény edzésmunkáról, ezúttal azonban a brit pilóta által feltöltött videóban a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is feltűnik súlyemelés közben. A felvételek tanulsága szerint az osztrák szakember is kiváló formában van.

A Verstappen-Perez és a Leclerc-Sainz kettős lett az F1-es mezőny legösszeszokottabb csapattárspárja

Az Alpine-nál Pierre Gasly, a McLarennél Oscar Piastri, az Aston Martinnál Fernando Alonso, a Haasnál Nico Hülkenberg, az AlphaTaurinál Nyck de Vries, a Williamsnél pedig Logan Sargeant érkezése miatt lesz új felállás az F1 2023-as szezonjában.

Ez azt a helyzetet idézi elő, hogy összesen négy olyan istálló marad a mezőnyben, amely ugyanazzal a párossal vág neki ennek az idénynek, mint a tavalyinak, közülük pedig az Alfa Romeónál a Valtteri Bottas - Guanyu Zhou és a Mercedesnél a Lewis Hamilton - George Russell duó is csak egy szezont ért meg eddig együtt.

Így a vonatkozó összevetésben rangidősnek számít az alig két esztendeje összeülő Max Verstappen - Sergio Perez és Charles Leclerc - Carlos Sainz kettős, vagyis a Red Bull és a Ferrari párosa.

f1-2023-drivers

Az AlphaTauri a Ferrari miatt nem szerződtette Mick Schumachert

Gyakorlatilag a 2022-es idény végéig bizonytalan volt a fiatal pilóta helyzete, aki végül a Mercedes tartalékpilótája lett, miután megvált tőle a Haas istállója és a Ferrari juniorjai közül is kikerült. Az AlphaTauri csapatfőnöke Franz Tost most a német RTL-nek adott interjúban árulta el, hogy a tavalyi évben jó esély mutatkozott Schumacher szerződtetésére. „Számomra személy szerint ő már akkor is téma volt. Tényleg szerettem volna, ha Mick ül az egyik autónkban, mert biztos vagyok abban, hogy tehetséges és megvan benne az, ami egy sikeres F1-es karrierhez szükséges” – mondta el a csapatvezető, aki azt is megerősítette, hogy „politikai okok” miatt hiúsult meg a megállapodás, mivel az előző esztendőben Schumacher még a maranellóiak kötelékébe tartozott. „Később már nem került sor a megállapodásra, de én személy szerint nagyon sokra tartom őt” – tette hozzá Tost.

Sergio Perez édesapja szerint Mexikónak biztosan lesz F1-es világbajnoka

Továbbra is bizakodó fia karrierjével kapcsolatban Antonio Perez Garibay, aki úgy gondolja, hogy a 33. életévét nemsokára betöltő versenyző még mindig nem hozta ki magából a maximumot, így reméli, hazája hamarosan egy Formula-1-es világbajnokot ünnepelhet. „A Red Bull csapatával való kapcsolata a legjobb, ami vele történhetett. Ez a két év minden szempontból a legfontosabb volt számára. A mexikói szurkolók a legjobbak a világon, Checo Perezből pedig még nem láttuk a legjobbat. Ez egy olyan élmény, amelyet Mexikó számára nehéz megismételni, szóval ki kell élveznünk. Az idő múlásával Mexikónak biztosan lesz egy Formula-1-es bajnoka” – mondta el a büszke édesapa a Cancha MX weboldalának. A sportág történelmében egyébként eddig 15 ország adott világbajnokot, ezt a számot pedig akár a mexikóiak is növelhetnék, ha Perez egyszer tényleg csúcsra jutna.

Le Mans lehet a McLaren következő célja

Az F1 továbbra is prioritást élvez a wokingiak számára, akik emellett már más szériákban is jelen vannak Zak Brown vezetésével. A McLaren ugyanis az IndyCar, a Formula-E és az Extreme-E sorozatokban is jelen van, a vezérigazgató pedig a RacingNews365 cikke szerint egyértelművé tette, hogy a WEC bajnokságát, így egyúttal a Le Mans-i 24 órást versenyt is szeretnék megcélozni. „Szeretném, ha Le Mans-ban versenyeznénk a sportautók között. A csillagoknak persze ehhez együtt kell állniuk, a megfelelő időben a megfelelő helyen kell lenniük, miközben biztosnak kell lennünk abban, hogy elégedettek vagyunk a meglévő programjainkkal, de ha egy varázspálcám lenne, és valamelyik versenysorozatban szerepelhetnék, akkor az a sportautózás lenne” – mondta el Brown.

Fotók: Leclerc és Gasly kosarazott is egyet az NBA párizsi meccsén

Ahogy arról beszámoltunk, Charles Leclerc, Pierre Gasly és Esteban Ocon együtt tekintette meg a Párizsban rendezett Detroit-Chicago NBA-mérkőzést, Leclerc viszont arról is posztolt a közösségi oldalán, hogy Gaslyval a labdát is a kezükbe fogták: a képeken a franciák két korábbi NBA-sztárja, Tony Parker és Joakim Noah is látható. Leclerc végül annyit írt a képekhez, hogy jobb, ha marad a vezetésnél...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Hivatalos az Alfa-bemutató időpontja is

Az Alfa Romeo hivatalosan bejelentette, hogy február 7-én mutatja be új 2023-as F1-es autóját. Így már csak a Haas bemutatójának időpontja ismeretlen.

 

Leclerc, Gasly és Ocon egy NBA-meccsen töltötték az időt

A Covid-járvány óta először rendezett újra európai mérkőzést az NBA. Párizsban ezúttal a Detroit Pistons és a Chicago Bulls összecsapását élvezhette a közönség, melynek soraiban Pierre Gasly, Esteban Ocon és Charles Leclerc is helyet foglaltak. A versenyzők erről közösségi oldalaikra is feltöltöttek néhány képet, melyen látszik, hogy kifejezetten jól érezték magukat. A pilóták a pálya mellől élvezhették végig a találkozót, melyet a Bulls 126-108-ra nyert meg.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Ismét eladó Schumacher 1991-es F1-es Jordanje

Alig másfél év után újra eladóvá vált Michael Schumacher debütáló F1-es autója, az 1991-es Jordan. Az eredeti állapotába visszaállított autót (a 6-os alvázszámú Jordan 191), amivel Schumacher a Belga Nagydíjon szerepelt, Bonhams aukciósház kínálja, elsőre 1,4 és 2 millió euró közé árazta be, vagyis többre értékelte, mint amennyiért 2021-ben eladták. Az autót február 2-án fogják elárverezni Párizsban.

f1-schumacher-spa-1991-jordan

fotó: dppi

Russell vagy Norris világbajnoki címében reménykedik az F1 legendája

Az Egyesült Királyság fantasztikus helyzetben van Sir Jackie Stewart szerint. A sportág háromszoros világbajnoka úgy véli, a hétszeres bajnok Lewis Hamilton, valamint a két fiatal tehetség, George Russell és Lando Norris révén hazájából származik a világ három legjobb pilótája. „Az emberek csodálatos helyzetben vannak. Nagy-Britanniában van most a világ három legjobb autóversenyzője. Ott van Lewis, aki újra és újra győzni tudott, sajnos egy német céggel, de ez a csapat Brackley-ben építteti az összes autóját, mert Nagy-Britannia a motorsport technológiai központja. Szeretném, ha valamelyik fiatal autóversenyzőnk megnyerné az idei bajnokságot, az fantasztikus lenne” – idézte a korábbi F1-es pilótát a Crash.net weboldala.

Így élesíti reflexeit Fernando Alonso - videó

Az F1-es pilóták komoly edzésmunkával készülnek a 2023-as szezonra, a napi feladatok között pedig a reflexek fejlesztésére is odafigyelnek. Ennek láthatjuk fényes bizonyítékát az alábbi videón is, amit az Aston Martin tapasztalt versenyzője töltött fel saját közösségi oldalára. A felvételek alapján a spanyolok kétszeres világbajnoka 41 esztendősen továbbra sem tűnik lassúnak. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Toto Wolff eladja különleges Ferrariját

A szuperautók értékesítésére szakosodott Tom Hartley Junior weboldalán általában nem mindennapi autócsodák találnak gazdára, most azonban egy Ferrari F40 leírásánál az eddigieknél is érdekesebb dolgot lehet olvasni. A jármű állítólag a Mercedes F1-es csapatfőnöke, Toto Wolff gyűjteményéből származik, most pedig eladásra kínálják náluk. Az oldal információi szerint a szóban modell mindössze 5 536 kilométert futott és az egyike annak a 27 darabnak, amelyet újonnan Spanyolországba szállítottak, továbbá Ferrari „Red Book” Classiche tanúsítvánnyal rendelkezik, amely megerősíti, hogy még mindig megőrizte eredeti alvázát, karosszériáját, motorját és sebességváltóját. A német márka csapatfőnöke még tavaly említette meg, hogy valószínűleg eladja néhány autóját, amit az alábbi Ferrari meghirdetése is alátámaszt.  

Úgy tűnik, Dzsiddába még legalább 2027-ig ellátogat az F1

A verseny szervezői árulták ezt el, akik azt mondták, hogy most az a legfőbb feladatuk, hogy biztosítsák, hogy a pálya megfelel majd a jövőbeli követelményeknek. Az eredeti tervek szerint Qiddiyába, egy sivatag közepén álló megaprojekt részeként épülő szórakoztató városba költözött volna néhány év után a Szaúd-arábiai Nagydíj, ám mivel késnek a munkálatokkal, így egyre valószínűbbnek tűnik, hogy 2027-ig továbbra is Dzsidda ad otthont a versenynek. Hivatalos megerősítés egyelőre nem érkezett az F1 részéről.

A 2006-os Magyar Nagydíj, ahogyan eddig nem hallhattuk

Avagy így szólt a rádió a 2006-os Magyar Nagydíjon, amely az első esős verseny volt Mogyoródon. Nézzétek és hallgassátok meg, miként szerezte meg karrierje első futamgyőzelmét a születésnapját csütörtökön ünneplő Jenson Button. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Fordulat: Pourchaire mégis marad az F2-ben

A tegnapi bejelentéscunamit követően csütörtökre is maradt friss hír az F2 tarsolyában, az ART ugyanis megerősítette, hogy a tavalyi szezon ezüstérmese, Theo Pourchaire újabb évet teljesít a csapat színeiben az F1 előszobájának számító sorozatban. A francia pilóta korábban pénzügyi okokra hivatkozva azt állította, hogy 2023-ban már nem tér vissza a rajtrácsra, legutóbb azonban már úgy fogalmazott, hogy az F2 is egy lehetőség az idei szezonra. A széria történetének legfiatalabb futamgyőztese boldogan reagált a francia alakulat bejelentésére.

„Nem is lehetnék boldogabb, ugyanis az ART Grand Prix színeiben folytathatom a karrieremet, egy olyan csapatnál, amelyet már a családomnak tekintek. Számos intenzív pillanaton mentünk keresztül az elmúlt három évben, a 2023-as felkészülés szempontjából pedig lényeges, hogy a csapat ismer engem, és tudja, hogyan hozzon nyerő helyzetbe. Tavaly nem voltunk túl sikeresek, de értékes tapasztalatokkal gazdagodtunk és sokkal erősebben térünk vissza. Minden tőlem telhetőt megteszek majd, hogy megszerezzem a bajnoki címet az ART-nek” – idézi Pourchaire-t a RaceFans.

A még mindig csak 19 esztendős francia csapattársának kilétét egyelőre homály fedi, miután a Mercedes támogatását élvező Frederik Vesti a Prema gárdájához szerződött a 2023-as szezon előtt.