DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Russell a bokszutcából rajtol Szingapúrban

A Mercedes ifjú britje a 11. rajthelyet lesz kénytelen feladni Szingapúrban, miután a Mercedes úgy döntött, hogy egy teljesen új erőforrással vágnak neki a versenynek Russell esetében. A 63-as rajtszámú autóba új belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor és és központi elektronika is került a kvalifikációt követően. Mivel a csere nem került jóváhagyásra az FIA technikai delegáltja által, ezért a szokásos mezőny végi start helyett Russell a bokszutcából lesz kénytelen a mezőny után eredni.

Elővigyázatossági motorcsere a Ferrarinál

Fél órával az Emilia-Romagna-i Nagydíj első szabadedzésének kezdete előtt a Ferrari jelentette, motort cserélnek Carlos Sainz autójában. A csere elővigyázatossági jellegű: az Ausztráliában történt kicsúszás miatt nem akarnak kockázatot vállalni a sprintfutamos hétvégén, ahol több pont szerezhető és probléma esetén bukható el. A csere büntetést nem von maga után.

Megérkezett az eső Imolába

Ahogyan arra az előrejelzések alapján számítani lehetett, már a pénteki napon elkezdett esni az eső az Emilia-Romagna-i Nagydíj helyszínén. Erről több csapat is posztolt nemrégiben a közösségi médiában, de talán a Red Bull fotói a legbeszédesebbek.  

 

A pénteki napot nyitó Formula-3-as szabadedzésen számos kicsúszás történt, háromszor szakították meg piros zászlóval, végül újra sem indították, a Formula-2-es startot pedig halasztják.

Vajon melyik pilótának szurkol Emma Raducanu?

Az már korábban kiderült, hogy a fiatal teniszezőnő nagy rajongója a technikai sportoknak, így a Formula-1-nek is, arról azonban egészen mostanáig még nem számolt be, hogy melyik pilótának szurkol. A világranglista 12. helyén álló Raducanu nemrégiben Porsche Tennis Grand Prix hivatalos oldalának adott egy interjút melyben beszélt a gyerekkori élményeiről, de többek között azt is elmondta, kivel szimpatizál a jelenlegi mezőnyből.

„Szeretnék egyszer egy 911-est vezetni, mert az a kedvencem, vagy talán a szuper sportos 718 Cayman GT4-et. Ami az F1-es pilótákat illeti, Daniel Ricciardo a kedvencem, mivel szerintem a képességei és a laza stílusa nagyon szórakoztató és elősegíti a gyors tanulást és fejlődést. A motorsport egy nagyon klassz tevékenység, imádom a sebesség és a versenyzés érzését. Az extrém gyorsulást és a kemény fékezést, de érdekel a mérnöki oldala is. Még 6 éves kislányként kezdtem el gokartozni, ami nagyon különleges volt, pozitív módon megkülönböztetett a többi lánytól és fiútól. Nagyon jól éreztem magam, amint elkezdtem magabiztosabban versenyezni, később aztán a motokrossz egy nagyobb lépcsőfokot jelentett a gokartozáshoz képest. Ebben rengeteg móka is volt, hiszen legyünk őszinték, melyik gyerek nem szereti, ha koszos lesz a sárban” – mondta Raducanu.

Beszólt Verstappen Hamiltonnak a Chelsea-pletyka miatt

A brit sajtó szerint Lewis Hamilton is bekerülhet a londoni klubcsapat tulajdonosi körébe, mivel 10 millió dollárral szállna be az egyik érdeklődő, Martin Broughton ajánlatába. Max Verstappenhez is eljutott a pletyka, aki csípősen reagált rá, Hamilton korábbi klubpreferenciájára emlékeztetve:

„Azt hittem, hogy Arsenal-szurkoló! Ha Arsenal-rajongóként meg akarod venni a Chelsea-t, az elég érdekes. Én PSV-drukker vagyok, és sosem venném meg az Ajaxot. De mindenki azt csinál a pénzével, amit akar” – mondta a PA hírügynökségnek Imolában Verstappen. Hozzátette még, ha ő focicsapatot vásárolna, teljeskörű tulajdonos akarna lenni, hogy döntéseket hozhasson, nem akarna apró részesedést birtokolni.

Csupán három Ferrari-versenyző győzött eddig Imolában

30. alkalommal tartanak Formula-1-es nagydíjat Imolában, az Enzo és Dino Ferrariról elnevezett pályán, amely jóval közelebb található a Scuderia maranellói főhadiszálláshoz, mint Monza, az eddigi 29 versenyen (melyek az Olasz, San Marinó-i és legújabban Emilia-Romagna-i Nagydíj titulust viselték) mégis csak három pilóta nyert a hazai csapat színeiben, összeadva nyolc alkalommal.

A botrányos 1982-es San Marinó-i Nagydíjat Didier Pironi nyerte, a rákövetkező évben pedig honfitársa, Patrick Tambay győzött Imolában. 16 évet kellett várni a csapat következő sikerére hazai terepen: 1999-ben nyert Michael Schumacher, aki soron következő hét évben hatra növelte imolai diadalai számát, ő győzött az utolsó, 2006-os kiadáson. A Ferrari idei formáját ismerve Charles Leclerc vagy Carlos Sainz jó eséllyel pályázik rá, hogy negyedik tagként kerüljön a szűk társaságba.

Figyelem: pénteken lesz az F1-es időmérő – íme a program

A sprintformátum szerint dolgozik ezen a hétvégén a Formula-1, így péntek délután már időmérőt rendeznek Imolában. Íme az első nap programja:

9:55-10:40 Formula-3, szabadedzés

10:30-11:15 Superbike, első szabadedzés (12:45-től Aréna4)

10:55-11:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

11:05-11:50 Formula-2, szabadedzés

13:30-14:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

15:00-15:45 Superbike, második szabadedzés (17:00-tól Aréna4)

14:55-15:25 Formula-3, időmérő (M4 Sport)

15:10-15:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:50-16:20 Formula-2, időmérő (M4 Sport)

17:00-18:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A hétvége teljes menetrendje itt megtekinthető!

-00122010_016

Kikerült a Cupra versenyzőnégyeséből Nagy Dániel

Az elektromos túraautó-bajnokságban, az ETCR-ben tavaly még Zengő Motorsporttal együttműködő Cupra nemrég bejelentette, hogy partnert vált, és Mattias Ekström istállójára, az EKS-re bízza versenygépeit. A márka azóta megtette a versenyzői bejelentést is, mely értelmében a 2021-es felállás felét tartotta meg: nem meglepő, hogy maga Ekström, a széria címvédő bajnoka marad versenyzői státuszban is, rajta kívül még Jordi Gené folytatja az e-Racer volánja mögött.

Új jövevény viszont Tom Blomqvist, aki a DTM és GT-versenyzés mellett az elektromos sorozatokban is jártas már a Formula-E révén, ahol az előző szezonig szerepelt, valamint Adrien Tambay, akinek neve a DTM-ből lehet ismerős. Búcsúzott a köteléktől Mikel Azcona, aki a WTCR mellett az ETCR-ben is a Hyundait erősíti, valamint a tavalyi mezőny egyetlen magyarja, Nagy Dániel. Idén Michelisz Norbert erősíti az ETCR-t hazánkból.

Győzelme ellenére sem biztos Espargaro maradása az Apriliánál?

Történelmi sikert ért el az áprilisi eleji Argentin Nagydíjon Aleix Espargaro, aki nemcsak a saját, hanem az Aprilia első MotoGP-s győzelmét is aratta. Hosszan kellett várnia erre a diadalra a spanyolnak és a márkának egyaránt, akik 2017 óta küzdöttek közösen ezért a célért. A mostani eredmény ellenére sem biztos ugyanakkor, hogy Espargaro 2023-tól is a noale-i gyártót fogja erősíteni – legalábbis a motoros az Amerikai GP után arról beszélt, hogy az első egyeztetések nem alakultak túl jól, de így is szeretné jelenlegi alakulatával folytatni:

„Az a szándékom, hogy további két évig maradjak az Apriliánál. Nagyon erősnek és gyorsnak érzem magam, maradni akarok. Még nem kaptam ajánlatot. Az első egyeztetések a menedzseremmel igen csalódáskeltők voltak. Nagyon szomorú vagyok, mert rendkívül messze vagyunk egymástól. De van még idő, és remélem, értékelni fogják az évek során elvégzett munkámat. Bizonyítottam, hogy gyors vagyok és van tapasztalatom a motorok fejlesztésében. Úgyhogy ha lesz mozgás a paddockban, lesz más lehetőségem is. De még egyszer: maradni szeretnék az Apriliánál” – idézi a Crash.net Espargarót. Hozzá hasonlóan egyébként még a csapattárs Maverick Vinalesnek sincs szerződése 2023-ra (ahogy amúgy a MotoGP-mezőny túlnyomó többségében sem).

aleix-espargaro-aprilia-2022-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Balesetek miatt rövidítették le az IndyCar tesztjét – videó

Helio Castroneves is a falba csapódott, de Alexander Rossi és Will Power is hibázott - emiatt lerövidítették az IndyCar szerdai tesztjét Indianapolisban. 

 

 

 

Halláskárosodásra hivatkozva akarták megakadályozni helyiek a Miami Nagydíjat

Az évek során többször is tiltakozott a helyi lakosok egy része a Formula-1-es Miami Nagydíj megvalósítása ellen, s ez nem volt másként még bő két héttel az első verseny előtt sem. A beszámolók szerint a tiltakozók egy csoportja konkrétan arra hivatkozva akarta lefújni a Hard Rock Stadion körül felhúzott pályán rendezendő eseményt, hogy az F1-es autók hangja miatt fennáll a halláskárosodás veszélye – olyannyira, hogy a közel lakók akár a hallásukat is elveszíthetik.

Ennek kapcsán még a minap is tartottak egy tárgyalást, amelyen azonban a bíró lesöpörte az asztalról az aggályokat. Egyfelől indoklásában kiemelte, hogy az esetleges károsodás könnyen elkerülhető (például akár azzal, hogy az emiatt aggódók egyszerűen otthon maradnak a futam idején), másfelől arra is rámutatott, hogy a potenciális hallásvesztést igazoló bizonyítékok többségében spekuláción alapulnak, és egyáltalán nem tekinthetők megalapozottnak a Formula-1-es zajszintekről szóló információk fényében. Ezzel az utolsó akadály is elhárult a május 8-i Miami Nagydíj elől.

miami-stadion-f1-1

Esővel tarkított hétvégére készülhet az F1 Imolában

Az előrejelzések alapján nem csak a sprintfutam kavarhatja meg a kártyákat a hétvégi Emilia-Romagna-i Nagydíjon: a RacingNews365.com szakoldal által közzétett várható időjárás szerint akár a hétvége mindhárom napján eshet az eső Imolában. A péntek lehet a legvizesebb nap a háromból, ez pedig a délután esedékes időmérőt befolyásolhatja. Szombaton van esély rá, hogy a sprintre száraz pályán kerüljön sorra, de aznap sem kizárt, hogy záporok alakulhatnak ki délután és este. Vasárnap pedig ismét megnő a csapadék esélye jelen állás szerint: az idézett hírportál szerint mindössze 30 százalék az esély arra, hogy az évad negyedik futama lemegy eső nélkül. Emlékezhetünk rá: tavaly ugyancsak beleszólt az eső az imolai eseményekbe, akkor Max Verstappen nyerte a versenyt.

imola-eso-f1-dppi

Imola valóban egyedülálló kilátással rendelkezik

 A hétvégén ismét visszatér az F1 Imolába. Ezen a helyszínen 1980-ban rendezték az első versenyt, és bár 2006-tól kezdve egy darabig kikerült a naptárból, 2020 óta ismét a részét képezi. A pályán több különleges pont is van, ahonnan meglehet tekinteni az eseményeket, az F1 Instagram-oldala pedig kiemelt néhányat ezek közül.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A Ferrari különleges plakáttal készül a hétvégére

Hazai versenyhétvégére készül a Ferrari, ami igazán különleges lehet a számukra, hiszen az erőviszonyok alapján jelenleg az olaszok tűnnek a legerősebbnek a mezőnyben. A maranellói alakulat ennek megfelelően egy igazán egyedi plakáttal készülődik az Emilia-Romagna-i Nagydíjra.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

David Schumacher visszatér a Formula-3 mezőnyébe

Ismét az F3-ban versenyezhet David Schumacher, akinek az idei szezonban a DTM-ben szereplő Winward csapatánál lenne jelenése. A német versenyző Imolában Ayrton Simmons helyére érkezik a Charouz Racinghez, de nem ez az egyetlen változás, miután az alakulat a Formula-2-ben is pilótát cserél, David Beckmann ugrik be Cem Bolukbasi helyére, aki még nem alkalmas a versenyzésre a Szaúd-Arábiában elszenvedett balesete miatt. Az F3-ban korábban már bejelentettek egy cserét a Jenzer Motorsportnál, de a szerdán az is kiderült, hogy Juan Manuel Correa sem lehet ott a hétvégén, a jerezi teszten összeszedett sérülései miatt, így az az ART Grand Prix csak két autót indít majd.

A Ferrari egy újabb Leclerc-Verstappen csatára számít

Idén már többször is összecsapott egymással a világbajnoki címvédő Max Verstappen, valamint a pontversen éllovasa, Charles Leclerc. Azt egyelőre nem tudni, hogy Imolában folytatódik-e kettejük párharca, a maranellóiak viszont már nagyon készülnek rá. Ennek egyik jele, hogy nemrégiben egy fotót posztoltak a versenyzőkről, melyhez az alábbiakat fűzték hozzá a közösségi oldalaikon: „Nem biztos, hogy a szívünk bírni fogja a negyedik futamot egymás után, amikor ők ketten küzdenek egymással, de mi készen állunk rá” – állt a posztban.

Így épül az Aston Martin új gyára - videó

A csapat tett közzé egy helyzetjelentő videót az új "okosgyár" épüléséről, amely a tervek szerint az F1 legmodernebb objektuma lesz.

Leclerc Gilles Villeneuve Ferrariját vezette Fioranóban - videó

A Ferrari világbajnokjelöltje a márka egy legendás autóját vitte táncba Olaszországban - a rövid videó ezen a linken vagy a fotóra kattintva megtekinthető!

pf5_6

Mansell forgása, Hakkinen kiesése, Alonso és Schumacher csatája – drámai imolai pillanatok

Az évek során rengeteg emlékezetes momentummal szolgált az egyszer Olasz Nagydíjnak, a legtöbbször San Marinó-i Nagydíjnak, az utóbbi években pedig Emilia-Romagna-i Nagydíjnak otthont adó legendás helyszín – ezekből készített egy ötös válogatást a mostani futam előtt az F1 YouTube-csatornája, a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

alo-msc-imola-video

Három IndyCar-versenyen indul a női csapatfőnök istállója, női versenyzővel

A 2021-es Indy 500-on szereplő Paretta Autosport idén is feltűnik a sorozatban, az ikonikus 500 mérföldes helyett három épített és utcai helyszínen: a Road Americán, Mid-Ohióban és Nashville-ben.

Beth Paretta csapattulajdonos egy évvel ezelőtthöz hasonlóan a svájci versenyzőnőt, Simona de Silvestrót választotta ki pilótának. A csapat az Ed Carpenter Racinggel működik együtt technikai partnerként – a csapat harmadik autóját Ed Carpenter számára csak az oválversenyeken nevezi be, így a többi helyszínen szabad az autóhoz tartozó műszaki stáb, amely az említett három forduló De Silvestro Chevrolet-ját szolgálja ki.

Spába vitte az asszonyt a 20. évfordulóra Alex Wurz

Az egykori Formula-1-es dobogós és Le Mans-győztes 20. házasság évfordulóját ünnepli a nejével. Egy Twitter-posztban filozofált azon, hogy ilyenkor szokás spába vinni ünnepelni a feleséget – nos, ő is így cselekedett, csak épp nem fürdőbe, hanem abba a bizonyos Spába vitte szeretett feleségét, ahol az egyik Wurz-gyerek versenyez a hétvégén.