Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. augusztus 9. kedd

Zöldségből és gyümölcsből nem volt hiány Romain Grosjean fotóján

Időnként igazán elgondolkodtató képeket posztolnak a korábbi F1-es pilóták. Nemrégiben Nico Rosberg osztott meg egy fura fotót, most pedig Romain Grosjean mutatott be egy egészen érdekes műalkotást, melyen többféle kerti termény, valamint felhőket ábrázoló tojások is szerepelnek. A francia versenyző az alábbit megjegyzést fűzte ehhez a képhez: „Ha felhőt látsz a nap mögött, az lehet, hogy egy tojás...” – írta Twitter-oldalán.

  

De Vries: Jórészt nem rajtam múlik, kapok-e F1-es lehetőséget

Nyck de Vriest az elmúlt években többször is szóba hozták a Formula-1-gyel, ami nem is meglepő, hiszen korábban megnyerte a Formula-2-t, jelenleg pedig a Formula-E regnáló világbajnoka. Idén kétszer is lehetőséget kapott szabadedzésen – egyszer a Williams, egyszer a Mercedes színeiben –, de Toto Wolff Mercedes-főnök az utóbbi szereplése kapcsán elismerte, hogy lehet, hogy el kell engedniük a hollandot, ha nem találnak neki érdekes F1-es projektet (a Formula-E-ben pedig a csapatot átvevő McLaren már jelezte, hogy sem őt, sem Stoffel Vandoorne-t nem akarja megtartani).

Amikor magát De Vriest kérdezték arról, lát-e esélyt az F1-es szereplésre, így felelt: „Szerintem összességében a Formula-1 egy rendkívül dinamikus üzlet, ahol minden nagyon gyorsan változik. Az egyetlen dolog, amit tehetek, hogy elvégzem a munkám, minden mást igazából nem én irányítok. Úgyhogy csak erre koncentrálok, aztán majd az idő eldönti, hol kötök ki” – idézi a pilótát a RacingNews365.com szaklap. A 27 éves versenyző arra a felvetésre, hogy a kora miatt bezárult-e már előtte az F1-es ajtó, így felelt:

„A karrierem korai szakaszától kezdve az a hozzáállásom, hogy csak úgy folytathatom sikeresen a pályafutásom, ha teljesítek a pályán és a legjobbamat nyújtom – ez az egyetlen, amit tehetek. Nyilván láthattunk olyat, mint például Brendon Hartley esetében, aki azok után jutott az F1-be, hogy már megjárta az Endurance-vb-t, szóval sosem tudhatjuk, mit hoz a jövő. De realistának és őszintének kell lennie, és az egyetlen, amit irányítani tudok, hogy miképp teljesítek a pályán.”

devries-f1-mercedes-2022-dppi

fotó: DPPI

Az Alpine szerint minden megvan Oconban a vezérszerephez

A 2023-as szezonban már nem Fernando Alonso lesz Esteban Ocon csapattársa az Alpine-nál, s egyelőre még erősen kérdéses az Oscar Piastri körül kialakult helyzet kapcsán, hogy ki fogja pótolni az Aston Martinhoz igazoló spanyolt. Akárki is ülhet be a franciák másik autójába – az egyik esélyes egyébként a McLarentől várhatóan épp fiatal honfitársa által kitúrandó Daniel Ricciardo –, Otmar Szafnauer szerint Oconban megvan minden ahhoz, hogy vezérpilótává lépjen elő náluk:

„Esteban egy szupertehetség” – idézi a csapatfőnököt a Motorsport.com. „Dolgoztam vele a Force Indiánál, s akkor Sergio Perez volt a csapattársa. És ugyanolyan gyors volt, mint Sergio, keményen harcolt vele, és ha visszaemlékszünk, mindig együtt álltak a rajtrácson. Olykor még össze is ütköztek a futamokon! És láthatjuk, Sergio mire képes.”

„Ugyanez igaz Fernandóval, bár neki megvan az a képessége, hogy gyorsan kihozza a köridőt az autóból. Három-négy kör után már 99,9 százaléknál jár, a maradék egy tized később jön meg, míg Estebannak kicsit több időbe telik, míg kihozza a maximumot az autóból. De végül szombaton és vasárnap is mindig ott van a szeren. Meg kell tanulnia kicsit hamarabb eljutni oda, de dolgozunk ezen. Aztán képes-e vezetni a csapatot? Egyértelmű, hogy egyre jobb lesz. Van már egy győzelme, idén pedig szép pontokat szerzett nekünk. És még többet fog tanulni, mire elérkezünk a következő évhez.”

ocon-2022-hun-f1-dppi

Ezek voltak az idei szezon eddigi legjobb csatái

A Formula-1 készített válogatást a 2022-es szezon eddigi legszebb kerék a kerék elleni küzdelmeiből. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf5_7

Coulthard szerint Leclerc most olyanokat hibázik, amilyeneket korábban Verstappen

Charles Leclerc hibáiról és önkritikus hozzáállásáról kérdezte David Coulthardot a Channel4. Az expilóta szerint a monacói még nem áll készen arra, hogy a Ferrari vb-esélyeivel járó terheket hibátlanul cipelje, de amint megugorja ezt a lécet, bármire képes lehet.

„Nem lepődtem meg a franciaországi hozzáállásán a hibája után, mert a teljes, Formula-1-ben töltött idejére ez jellemző. Emlékezzünk vissza a 2019-es Azerbajdzsáni Nagydíjra, amikor falba tette a Ferrarit és azonnal elkezdte magát ostorozni, hogy 'hülye vagyok, hülye vagyok'. Nem hülye ő, hanem egy rendkívül gyors versenyző. Viszont még mindig tart nála az érési folyamat az F1-ben lévő legnagyobb nyomás alatt, amit a Ferrari jelent. Az több, mint egy gyártó, az egy ország, egy világszintű rajongótábor. Amint ezeket az apró hibákat kiküszöböli, akkor lesz az igazi és emlékezzünk rá, hogy Max Verstappen is ilyen hibákat vétett korábban” – mondta Coulthard.

lec12

fotó: dppi

Mindössze egy hely kiadó a NASCAR Cup Series rájátszásában

Továbbra is elképesztően fordulatos a NASCAR királykategóriájának idei szezonja, melynek alapszakaszában szokatlanul idő előtt elkelhet minden hely a rájátszásban. A kieséses szakaszba egy futamgyőzelemmel automatikusan be lehet kerülni, ez alól pedig csak az jelent kivételt, ha 16-nál többen nyernek, vagy ha nincs ennyi győztes. Jelenleg 15-nél járunk, mivel legutóbb Kevin Harvick diadalmaskodott a Michigan International Speedwayen. A pole-pozíciót meglepetésre Bubba Wallace szerezte meg, aki az egész hétvégén nagyszerű tempóra volt képes, de az első két szakaszt is Toyotával induló pilóta nyerte. Először Christopher Bell, majd féltávnál Denny Hamlin látta meg elsőként a zöld kockás zászlót. Bár ismét történt pár látványos baleset, a végjáték viszonylag lazára sikerült, miután Harvick jelentős előnyt autózott ki Wallace előtt, így majdnem két év után nyert, és valószínűleg bebiztosította helyét a folytatásban. Mivel még három futam hátra van az alapszakaszból, így akár az sem elképzelhetetlen, hogy őrült módon 16 felé emelkedik a győztesek száma. Az elkövetkezendő három hétvégén sorrendben Richmond, Watkins Glen, és Daytona következik a mezőny számára.

Napokon belül meglesznek a 2023-as szabálymódosítások

Az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem tweetelte ki, hogy a napokban elfogadhatják a delfinezés megfékezésének érdekében bevezetésre kerülő változtatásokat a 2023-as F1-es szezonra vonatkozóan. Ben Sulayem szerint mind a tíz csapatfőnökkel és mind a húsz pilótával átbeszélték a helyzetet, a Motorsport Világtanács mostani ülésén pedig be is terjesztik a javaslatot. Az FIA már a következő fordulótól, Spától életbe léptet egy direktívát erre a szezonra vonatkozóan, 2023-ra viszont módosítanak is a szabályokon, amelyeket már nagyon várnak az érintettek: Toto Wolff, Mattia Binotto és Christian Horner is beszélt arról nemrég, hogy a jövő évi erőviszonyokat is meghatározhatja ez a lépés.

-00122027_027

fotó: dppi

Vettel és Hamilton barátok maradnak

Lewis Hamilton reagált úgy Sebastian Vettel visszavonulására a Hungaroringen, hogy nemcsak versenytársak, hanem barátok is lettek az évek során. Erre reagált a négyszeres világbajnok német:

„Az emlékeket, az érzelmeket, a pillanatokat és azokat az embereket viszem magammal, akiket megismertem. Lewis nyilvánvalóan az egyik központi figurája az utóbbi éveknek és az egyik barátom, akit szereztem, ez pedig így is marad. Sokkal nehezebb lenne visszavonulni, ha az azzal járna, hogy ezt mind elveszítjük ezekkel az emberekkel együtt. Nyilván nem fogom őket olyan gyakran látni és kicsit más lesz az egész, de a barátságok és a kapcsolatok megmaradnak” – idézi Vettel szavait a RacingNews365.com.

bi_1

fotó: dppi

A szingapúri F1-es pálya is bekerült az új Call of Dutyba

Némi meglepetésre a szingapúri Formula-1-es pálya is bekerült a választható helyszínek közé az új Call of Duty videójátékba. A pályával kapcsolatban elvileg nem lesznek F1-es márkajelzések, de az információk szerint a paddock-komplexum, a bokszutca és több részlet is elérhető lesz a helyszínen. Íme egy erről szóló videó:

 

Borulás, baleset, félelmetes ugratók és iszonyatos tempó: ez volt az idei Finn Rali – videó

Ott Tanak mestermunkája és sokszor 100%-on felüli kockázatvállalása adta a hétvégi finn WRC-futam gerincét, de Oliver Solberg például az első kanyarban törte össze a Hyundait (majd üvöltött, végül a könnyeivel küszködve adott interjút) – a hétvége sok szép és látványos jelenete megtekinthető a Dirtfish videójában, ami ezen a linken, vagy a képre kattintva indul!

pf2_23

 

Solberg jelenete pedig itt:

pf3_18

Ezek voltak az idei legnagyobb csaták Verstappen és Leclerc között – eddig

Úgy kezdődött az idény, hogy Max Verstappen és Charles Leclerc szenzációs küzdelméről szólhat majd 2022 – aztán nem így történt, az F1 mindenesetre a nyári szünetben összeszedte a két klasszis eddigi legszebb pengeváltásait. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_28

 

Mégis találtak törést Aleix Espargaro lábában

Aleix Espargaro a MotoGP Brit Nagydíjának negyedik szabadedzésén mutatott be egy nagy tempójú highside bukást, amely után alig egy órával csodával határos módon a hatodik helyen végzett az időmérőn – pedig a baleset helyszínéről még hordágyon vitték el. Bár vasárnap is voltak fájdalmai, a futamon is rajthoz állt, s ott kilencedik lett, egyetlen hellyel a vb-éllovas Fabio Quartararo mögött befutva.

Hétfőn aztán az Aprilia rövid közleményben tudatta, hogy az újabb orvosi vizsgálatok mégis állapítottak meg törést a spanyolnál: a jobb lábának sarokcsontja tört el. Az orvosok emiatt egyhetes szigorú pihentetést írtak elő Espargarónak, amely során mankót fog használni. Műtétet nem igényel a sérülés a közlemény szerint, amely szerint a cél, hogy az összetettben 22 pontos hátránnyal második versenyző a lehető legjobb fizikai állapotban érkezzen meg a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra.

aleix-espargaro-motogp-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így reagált Michelisz a Hyundai csapatutasítására

Az Anneau du Rhin pályán rendezett WTCR-hétvége második versenyén sokáig a harmadik helyen haladt Michelisz Norbert, ám amikor felzárkózott mögé BRC-s csapattársa, Mikel Azcona, arra kérték, hogy adja át a dobogós pozíciót a világkupa összetettjét vezető spanyolnak. Idén már nem először került sor elengedésre a Hyundainál, de emlékezhetünk rá, hogy 2019-ben, amikor Michelisz harcolt a bajnoki címért, őt is többször elengedtek a márkatársak. Éppen ezért a magyar versenyző nem is volt bosszús a történtek miatt, a közösségi oldalain a következőt írta: „Egy csapat tagjának lenni az egyik legjobb dolog a világon. És ha ezt érzed, akkor nem olyan nehéz csapatjátékosnak lenni. 4. és 4. hely ma, szuper hétvége volt!” – összegezte az elzászi hétvégét Norbi. A kommentek között maga Azcona is köszönetet mondott neki.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

November közepén, utolsó előtti futamként rendezhetik a Las Vegas-i Nagydíjat

Néhány hónapja jelentette be a Liberty Media és a Formula-1, hogy a 2023-as szezontól kezdődően Las Vegas is versenyt rendez, így Austinnal és Miamival együtt már három fordulót fognak tartani az Egyesült Államokban. A Motorsport.com most egy március végi keltezésű szándéknyilatkozatról szóló levél alapján arról írt, hogy egyfelől a Las Vegasszal kötött szerződés 2027-ig, azaz öt évre szól, valamint az is kiderül belőle, hogy az első futam időpontja 2023. november 18. lenne. Ez egy szombati nap, méghozzá a hálaadás hete előtti szombaté, de ebben nincs meglepetés, hiszen már az eredeti bejelentésben is szerepelt, hogy nem vasárnap, hanem helyi idő szerint szombat este rendeznék a nagydíjat, hogy az amerikaik főműsoridőben, az európaiak pedig már vasárnap reggel nézhessék.

A lap szerint ez amúgy azt jelenti, hogy Las Vegas az egy héttel későbbi, évadzárónak szánt Abu Dhabi Nagydíjjal alkothat párt, mivel az F1 vezetése szeretné november utolsó hétvégéjén befejezni a szezont. A teljes 2023-as versenynaptárt egyébként várhatóan október elején tehetik közzé Stefano Domenicali szerint.

vegas-f1

Az életét megváltoztató élménnyel gazdagodott Afrikában Hamilton

Lewis Hamilton az Instagramon fotóválogatással számolt be arról, hogy többek között Namíbiában töltötte a Magyar Nagydíj óta eltelt időt, hogy elmondása szerint felkutassa a gyökereit: „Idén olyasmivel töltöm a nyári szünetet, amit már évek óta meg akartam tenni” – írta a hétszeres világbajnok pilóta. „Végre felkutatom a gyökereimet Afrikában, és srácok, ha azt mondom, hogy ez egy alapvető tapasztalat volt, még alá is becsülöm a dolgokat. Ez az életemet megváltoztató kaland volt. Úgy érzem, új nézőpontot találtam az élethez, még erősebbé vált az állatok iránt érzett imádatom, és még szorosabbá vált a kapcsolatom a testvéreimmel, akikkel együtt voltam ezen az utazáson. Bármerre is tekintek, mindenhol gyönyörű dolgokat látok, és úgy érzem, feltöltődtem és békére leltem.”

„Az első állomásom Namíbia volt, az egyik legcsodálatosabb hely, amit a saját szememmel láthattam. A szavak és a képek nem adják át a valóságot. Szürreális volt a hőlégballonos utazás. Oldalasan kellett leszállnunk, amit biztosan nem felejtek el soha. Nem tudnék ennél jobb helyet elképzelni erre a kikapcsolódásra. Békét és világosságot küldök mindenkinek, indulok a következő állomásra…”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Ha lemaradtál az IndyCar nashville-i őrületéről, itt pótolhatod a lényeget!

Csaknem kétórás csúszással startolt el az IndyCar vasárnapi futama, de megérte annak, aki ennek ellenére fennmaradt – aki pedig nem, az az alábbi összefoglalóban megnézheti a legfontosabb momentumokat:

Huff: Masszívan túlteljesítünk, nem fogjuk megkönnyíteni Azcona dolgát

Rob Huff idei második győzelmét aratta vasárnap az elzászi WTCR-forduló második versenyén, ezzel ő lett az első, aki a Zengő Motorsport színeiben egy szezonon belül egynél több diadalt tudott felmutatni (ez még anno Michelisz Norbertnek sem sikerült). A 2012-es világbajnok nem is győzte dicsérni a csapat produkcióját a futam után – szavait a TouringCarTimes.com szaklap idézi:

„Masszívan túlteljesítünk. Egy héttel a szezon kezdete előtt azt sem hittük, hogy versenyezni fogunk. Másfél napot teszteltünk, és ennyi volt. Azért teljesítünk így és szerzünk ilyen eredményeket, mert nagyon összeállt a csapat. Rendkívül közel vagyunk egymáshoz, elképesztően motiváltak vagyunk és nincs rajtunk nyomás. Nem voltak elvárásaink a szezon előtt, ezért olyan érzés ez a mostani, mintha repülőszőnyegen ülnénk és kihasználjuk minden pillanatát. Most az a feladatunk, hogy meghajtsuk Mikelt az évad hátralévő részében.”

Huff továbbra is a világkupa összetettjének harmadik helyén áll, hátránya 54 pont két fordulóval a vége előtt az éllovas hyundaios, Mikel Azcona mögött. Az esélyekről így beszélt a brit: „Nem akarjuk megkönnyíteni a dolgát. Izgalmas, mert az első futamon veszítünk néhány pontot, majd a másodikon vissza is szerezzük. Nem hiszem, hogy egyikünk is hibázott volna idén. Mindketten az összes futamot pontszerzőként fejeztük be, és ez a lényeg. Meg kell várnunk az idény végét, hogy lássuk, mi lesz, de tovább fogjuk nyomni.”

huff-zengo-podium-wtcr-1

Folytatódott a MotoGP elképesztő silverstone-i sorozata

Mi is írtunk róla, hogy az előző hét Brit GP-t hét különböző motoros nyerte, azaz 2013 óta senki sem tudott duplázni Silverstone-ban a királykategóriában (2018-ban az eső és a rossz vízelvezetés miatt nem tudták megrendezni a versenyt, 2020-ban a koronavírus-járvány miatt kikerült a naptárból a forduló). Ez a széria pedig vasárnap sem szakadt meg – bár Maverick Vinales majdnem „elrontotta” a sormintát –, hiszen Francesco Bagnaia győzött a Ducatival. Így már nyolc különböző győztesnél járunk zsinórban a szigetországi versenyen: név szerint Jorge Lorenzo, Marc Marquez, Valentino Rossi, Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins, Fabio Quartararo és Bagnaia tartozik ebbe a sorba.

bagnaia-dppi-silv-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Mercedes is a kötelékeiben akarta tudni Alonsót?

Fernando Alonso a Magyar Nagydíj utáni hétfőn jelentette be, hogy 2023-tól az Alpine helyett az Aston Martint fogja erősíteni. A két csapat idei szereplése alapján nehéz megérteni, miért is döntött a váltás mellett a spanyol. Ted Kravitz, a Sky riportere azonban egy érdekes és elsőre kissé vad elmélettel állt elő, miszerint a Mercedes is örült annak, hogy Alonso az ő hajtásláncukkal felszerelt autót fog vezetni a következő szezontól:

„Ez azt is jelenti, hogy Fernando újra Mercedes-motoros autót fog vezetni, ami érdekes szempont lehet” – fogalmazott Kravitz. „Fernando azóta nem ment Mercedes-erőforrással, hogy 15 éve először elhagyta a McLarent. Szóval ez beleegyezést igényelhetett Toto Wolfféktól, amit nyilván megkapott. Nevetséges arra gondolni, hogy a Mercedes újra a kötelékeiben akarta tudni Fernandót, csak hogy lássa, hogy milyen? Ha esetleg Lewis valamilyen okból a távozás mellett döntene, és egy világbajnokot ültetnének George mellé, nem lenne-e jó némi rálátás arra, hogyan is teljesít még 41 évesen is? Gondolhatnánk, hogy ez eléggé valószínűtlen, de a mostani bejelentés is bizonyította, hogy bármi lehetséges az F1-ben!”

alonso-mercedes-dppi-f1

fotó: DPPI

Október elején jelenthetik be és 24 futamos lehet a jövő évi F1-es naptár

Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a Liberty Media befektetőinek egyeztetésen beszélt néhány részletről a 2023-as versenynaptár kapcsán. Az olasz szakember elmondása szerint „október eleje környékén” tehetik közzé a jövő évi előzetes menetrendet. Két oka lehet, hogy még várni kell a bejelentésre: egyfelől a levegőben lóg Kyalami esetleges visszatérése, amely a hírek szerint befolyásolhatja például a Belga Nagydíj sorsát is, másfelől a Formula-1 szeretné némileg átszervezni a versenynaptárt, hogy fenntarthatóbbá váljon az utazások szempontjából, azaz igyekeznek még jobban csoportosítani az egy régióban rendezendő versenyeket.

Amelyek a tervek szerint márciustól novemberig oszlanak majd el, s amelyek száma pedig elérheti akár a 24-et is Domenicali szerint: „Nagyon-nagyon magas a jelentkezések száma. De nem mondhatunk többet, hiszen nyilván még véglegesítjük a részleteket. De egyértelmű, hogy néhánnyal több futamra számíthatunk jövőre, mint idén, viszont kevesebbre, mint 25, ez biztos” – fogalmazott az F1 vezére a RaceFans.net szerint. Az idei 22 forduló mellé már bejelentett módon érkezni fog Katar és Las Vegas és a koronavírus-helyzettől függően visszatér Kína is, viszont szinte biztosan kiesik a Francia Nagydíj, míg Spa-Francorchamps helye attól függhet, hogy sikerül-e már jövőre megvalósítani a Dél-afrikai GP-t.

f1-start-2022-dppi-barcelona

fotó: DPPI

Melyik versenyző tervezi a legjobb F1-es pólót?

Újabb kihívás elé állították a Formula-1-es pilótákat: ezúttal a rajztehetségüket kellett megcsillogtatni azáltal, hogy F1-es pólót kellett tervezniük. A megvalósítás spektruma igen széles lett: volt, aki csak szöveget írt a pólóra, mint például Fernando Alonso, más a saját logóját vázolta fel, de születtek kifejezetten ötletes alkotások is, mint például Yuki Tsunodáé. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

polo-f1-video