WEC: Ezzel a két versenyzőpárossal debütál a Peugeot
https://formula.hu/parc-ferme/32578
Csatlakozik a Hosszútávú Világbajnoksághoz a Peugeot a 9X8 névre hallgató radikális, szárny nélküli Hypercarjával: a bemutatkozást a szezon második félidejét jelző monzai 6 órás futamra, a hétvégi Le Mans-i egynapost követő versenyre tűzték ki. A márka hat versenyzője, akik között találhatók korábbi F1-esek, Formula-E-bajnok és abszolút Le Mans-győztes is, már korábban ismert volt, a Peugeot azonban most a két autó közt is szétosztotta őket a július 10-i versenyre.
A #93-as autót két volt Formula-1-es húzónév vezeti, a kétszeres Formula-E-bajnok Jean-Eric Vergne és a DTM-bajnok Paul di Resta, társuk a dán Mikkel Jensen lesz, akinek eddigi legjobb eredménye az ELMS és IMSA kategóriabajnoki címe. A #94 versenygép legénységét a 2013-as Le Mans-i 24 órás nyertese, Loic Duval alkotja a 2016-os LMP2-es bajnok Gustavo Menezes és James Rossiter társaságában. Utóbbit eredetileg tartalékpilótaként szerződtette a Peugeot, de versenyzői pozícióhoz jutott, miután Kevin Magnussen kilépett a csapatból, hogy elfogadja a Haas F1-es ülését.

Marko: Feltámadás volt Verstappen győzelme
https://formula.hu/parc-ferme/39730
Helmut Marko a Red Bull „feltámadásának” nevezte Max Verstappen monzai győzelmét, amely egyúttal minden idők leggyorsabb Formula–1-es futama lett. A négyszeres világbajnok holland a pole-pozícióból rajtolt az Olasz Nagydíjon, és bár az első körben a sikán levágása miatt vissza kellett engednie Lando Norrist maga elé, gyorsan visszaszerezte a vezetést, majd 19,2 másodperces előnnyel nyert.
„Két futammal ezelőtt, Magyarországon még annak is örültünk volna, ha egyetlen pontot szerzünk, most pedig 20 másodperccel győztünk. Max végig kontroll alatt tartotta a versenyt, az egyetlen aggodalmunk egy esetleges biztonsági autó volt, ezért is halogattuk a kerékcserét” – mondta Marko a Sky DE-nek. A Red Bull tanácsadója szerint a monzai siker igazi fordulatot jelenthet: „Ez most egy feltámadás volt, mindannyian rendkívül boldogok vagyunk.”
Marko kiemelte, hogy az istálló új padlólemeze is jobban teljesített a vártnál, ami önbizalmat adhat a szezon hátralévő részére. „Tavaly Monza volt a legrosszabb versenyünk, most viszont egészen más a helyzet. A gyors pályák, mint Baku, kifejezetten fekszenek nekünk. Szingapúrban még sosem nyertünk, de úgy gondolom, a legtöbb helyszínen képesek leszünk önálló erőből az élmezőnyben küzdeni.”

WSBK: Razgatlioglu újabb triplával távolodott Bulegától
https://formula.hu/parc-ferme/39731
Bő egy hónappal a Balaton Park-i forduló után Magny-Cours-ban folytatódott a hétvégén a Superbike-világbajnokság 2025-ös szezonja, az eredmények azonban nagyon hasonlóan alakultak. Toprak Razgatlioglu ugyanis Franciaországban is behúzta mindhárom futamot: ezzel már zsinórban négy (!) versenyhétvégén produkált tökéletes teljesítményt a török.
A BMW címvédője mögött mindháromszor kihívója, Nicolo Bulega végzett, ezzel 26-ról 39-re nőtt a ducatis lemaradása Razgatliogluval szemben. A dobogó harmadik fokán is triplázást láthattunk Alex Lowes és a Bimota révén, míg az összetettbeli pódiumért folyó versenyben Danilo Petrucci két negyedik és egy nyolcadik helyet gyűjtve erősítette meg pozícióját Andrea Locatelli és Alvaro Bautista előtt.
Ami a többi kategóriát illeti: a Supersportban Stefano Manzi mindkétszer az utolsó körben gyűrte le Can Öncüt, ezzel tovább növelte kettejük között a különbséget; a Supersport 300-ban Loris Veneman és David Salvador nyerte a két futamot, utóbbi ezzel 11 pontra felzárkózott Benat Fernandez mögé a vb-összetettben; a női vb-n pedig a két bajnokaspiráns, Maria Herrera és Beatriz Neila osztozkodott a győzelmeken, viszont utóbbi hat pontra megközelítette honfitársát a jerezi évadzáró előtt.
A Superbike-vb állása:
| 1. | Toprak Razgatlioglu | BMW | 469 |
| 2. | Nicolo Bulega | Ducati | 430 |
| 3. | Danilo Petrucci | Barni Ducati | 260 |
| 4. | Andrea Locatelli | Yamaha | 236 |
| 5. | Alvaro Bautista | Ducati | 230 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Utólag figyelmeztették egy futam előtti kihágásért a két Aston Martint
https://formula.hu/parc-ferme/39729
Az Olasz Nagydíj leintése után két órával tették közzé a versenyfelügyelők azt a két dokumentumot, amelyben Fernando Alonso és Lance Stroll futam előtt történt kihágásáról döntöttek.
A két Aston Martin 14:25-kor, azaz a bokszutca futam előtti kinyitásakor indultak a pályára. Nem teljesítettek próbarajtot, így a kijárati vonalnál elhaladtak a próbarajtra sorakozó versenyzők mellett. Ez a szabálynak megfelelően történt, az azonban megszegte a vonatkozó előírást (a versenyigazgatói jegyzetek 13.5-ös pontját), hogy az előzéseket követően nem a versenyívre fordultak, hanem visszatértek a bokszkijárati sávra.
A stewardok dokumentuma kiemeli, a szabálysértés veszélytelen volt. Ezért a két versenyző, az utolsóként célba ért Stroll és a felfüggesztés miatt kiesett Alonso figyelmeztetésben részesült.
Három versenyző, Bearman, Ocon és Antonelli időbüntetést kapott, valamint büntetőpontokkal távozott Monzából – róluk itt írtunk.

Fotó: Aston Martin
Ketten is a bokszutcából rajtolnak
https://formula.hu/parc-ferme/39728
Az Alpine megerősítette, hogy Pierre Gasly a bokszutcából kezdi meg az Olasz Nagydíjat motorcsere miatt.
Már tegnap az is biztossá vált, hogy Isack Hadjar sem állhat fel a rajtrácsra ugyanezen okból, a fiatal Racing Bulls-versenyző az időmérő után maga is utalt rá, hogy büntetésre számít.
Íme a teljes rajtrács a 2025-ös Olasz Nagydíjra!

Briatore elmondta, mikor döntenek Gasly csapattársáról
https://formula.hu/parc-ferme/39727
Az Alpine szombaton hivatalosan bejelentette, hogy Pierre Gasly többéves szerződéshosszabbítást írt alá a csapattal, amelynek értelmében 2028-ig biztos helye van az enstone-i alakulatnál.
A frania versenyző csapattársának kiléte egyelőre nem ismert, a Sky Sports ezen témát firtató kérdésére Flavio Briatore, az Alpine tanácsadója így reagált: „Nem, még nem döntöttünk. Úgy gondolom, hogy Franco jó munkát végez. Az elején megmutatkozott a tapasztalatlansága, mint sok újoncnak, de az elmúlt három-négy futamon sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott.”
„Talán Franco lesz az, aki választunk. Majd meglátjuk. Még négy-öt futamunk van, hogy gondolkodjunk, és novemberben meg kell hoznunk a döntést.”

Domenicali: Nincs már hely több csapatnak az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39726
A Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali ismét erős utalást tett arra, hogy nem kívánják tovább bővíteni a mezőnyt a közeljövőben a Cadillac jövő évi megérkezésén túl. Az F1 első embere nemrég utazó tudósítónknak, Mészáros Sándornak is arról beszélt egy exkluzív interjúban a mezőny összetétele kapcsán, hogy „a jövőre vonatkozóan soha ne mondd, hogy soha, de rövid távon nem látom, hogy bármi is történne azon túlmenően, ami jövőre történik majd”, most pedig a FOM-vezér arra hivatkozva ismételte meg ugyanezt, hogy logisztikailag nem lenne hely például a paddockban egy újabb istállónak:
„Óvatosnak kell lennünk. Csak komoly jelentőségű ajánlatokat értékelünk, mert szerintem már most elértük azt a pontot, hogy nincs több hely: logisztikailag a határon vagyunk” – idézi a Motorsport Domenicalit, aki ezért egy jelenlegi csapat felvásárlásán keresztül látja elképzelhetőnek új formációk érkezését: „Nagy érdeklődést látok befektetők részéről, hogy jelenlegi franchise-ok közül vásároljanak – nevezzük így őket, mert exponenciálisan nő a csapatok értéke –, és ezáltal az F1-be való pénzügyi befektetés iránti érdeklődés is növekszik. Első kézből látjuk ezt, hiszen számos megkeresést kapunk, és ugyanez igaz a csapatokra is. De éppen azért, mert jól mennek a dolgaink, óvatosnak kell lennünk és meg kell védenünk annak az értékét, amit felépítettünk.”
Emlékezhetünk rá, hogy az Andretti projektjeként induló Cadillac is csak vért izzadva tudta kiharcolni a helyet 2026-tól az F1-es rajtrácson – ehhez Michael Andrettinek háttérbe, a General Motorsnak pedig az előtérbe kellett vonulnia –, erről így nyilatkozott Domenicali:
„Mindig mondtuk, hogy számunkra kulcsfontosságú, hogy minőségi projekt legyen terítéken, hogy közép és hosszú távon megvizsgáljuk. Amikor megkaptuk az Andretti-projekt ajánlatát, negatív volt a hozzáállásunk – és nem azért, mert az Andretti nem jó. Mario egy legenda, a sportunk ikonja, és a barátunk. De egyszerűen nem láttuk azt a tartalmat a projekt mögött, amelyet szükségesnek éreztünk. A dolgok megváltoztak, amikor beszállt a General Motors. Jelentős befektetést láttunk egy tízéves tervvel, és azonnal kedvezően is nyilatkoztunk, mert úgy véljük, így a projekt hozzáadott értéket jelenthet a rendszernek. Már most látjuk ezt: invesztálnak az amerikai piacba, hogy népszerűsítsék a kezdeményezésüket, ami garantálja a hasznot.”

„Leclerc szerelmes Monzába” – Vasseur
https://formula.hu/parc-ferme/39725
A Ferrari csapatfőnöke különleges szavakkal jellemezte Charles Leclerc kötődését a monzai versenypályához, ahol már két alkalommal, 2019-ben és 2024-ben is diadalmaskodni tudott a Scuderiával.
„Charles szerelmes Monzába, a pályába, a rajongókba, mindenbe. A hét eleje óta nagyon nyugodt. Meglátjuk, milyen eredményt hoz a hétvége, még sok idő van vasárnap estig” – mondta Vasseur.
„Tavaly nem voltunk túl jók a kvalifikáción, de a versenyen sikerült visszakapaszkodnunk” – tette hozzá a francia csapatvezető.
_4b472b45-a00a-436f-a9dc-7d449810a027.jpg)
Jos Verstappen leidiótázta Perez édesapját
https://formula.hu/parc-ferme/39724
Keményen válaszolt Antonio Pereznek Jos Verstappen: Sergio Perez édesapja nemrég azt mondta, hogy ha a fia ugyanolyan autót kapott volna a Red Bullnál, mint Max Verstappen, akkor ő is világbajnok lenne már.
A holland a közösségi médiában válaszolt:
„Micsoda egy idióta az…” – fogalmazott.
„Mindig ugyanolyan autót kapott, csak nyomni kell a gázt.”

fotó: Red Bull Content Pool
MotoGP: Kettős KTM-vezetés pénteken Barcelonában, Bagnaia csak a 21.
https://formula.hu/parc-ferme/39723
Két héttel a Balaton Park-i Magyar Nagydíj után a Katalán GP-vel folytatódik a MotoGP szezonja Barcelonában. A pénteki edzések pedig a KTM sikerét hozták: a délelőtti tét nélküli gyakorláson Pedro Acosta volt a leggyorsabb, míg délután be kellett érnie a második hellyel, miután az 1:38,141-es új körrekord révén egy tizeddel megelőzte őt gyári kollégája, Brad Binder. Ráadásként a top 10-ben ott volt még a hajrában bukó Enea Bastianini is a hatodik helyen az osztrákok motorjával.
Binder és Acosta mögött a Marquez testvérek következtek Alex, Marc sorrendben, azaz a vb-éllovas negyedikként zárta a napot. Marco Bezzecchi az ötödik az Apriliával, míg a top 10-ben feltűnt még Franco Morbidelli, a hondás Johann Zarco és Luca Marini, valamint Ai Ogura is. Yamaha viszont nem fért a Q2-es helyekre, de csalódáskeltőn kezdett Jorge Martin és főleg Francesco Bagnaia is: a gyári ducatis mindössze a 21. időt motorozta péntek délután.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Brad Binder | KTM | 1'38.141 | |
| 2. | Pedro Acosta | KTM | 1'38.245 | 0.104 |
| 3. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'38.280 | 0.139 |
| 4. | Marc Márquez | Ducati | 1'38.365 | 0.224 |
| 5. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'38.403 | 0.262 |
| 6. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'38.490 | 0.349 |
| 7. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'38.511 | 0.370 |
| 8. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'38.511 | 0.370 |
| 9. | Luca Marini | Honda | 1'38.522 | 0.381 |
| 10. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'38.599 | 0.458 |
| 11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'38.602 | 0.461 |
| 12. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'38.656 | 0.515 |
| 13. | Joan Mir | Honda | 1'38.730 | 0.589 |
| 14. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'38.760 | 0.619 |
| 15. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'38.774 | 0.633 |
| 16. | Alex Rins | Yamaha | 1'38.832 | 0.691 |
| 17. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'38.915 | 0.774 |
| 18. | Jorge Martín | Aprilia | 1'38.982 | 0.841 |
| 19. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'39.024 | 0.883 |
| 20. | Aleix Espargaró | Honda | 1'39.157 | 1.016 |
| 21. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'39.170 | 1.029 |
| 22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'39.186 | 1.045 |
| 23. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'39.308 | 1.167 |
| 24. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'40.002 | 1.861 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ricciardo megerősítette a visszavonulását, a Ford Racing nagykövete lett
https://formula.hu/parc-ferme/39720
A nyolcszoros F1-es futamgyőztes Daniel Ricciardo a 2024-es Szingapúri Nagydíjon jó eséllyel utoljára állt rajthoz a száguldó cirkuszban, azonban a versenyzés világának ezzel korántsem fordított hátat. Nemrégiben arról számoltunk be, hogy kisebb sérüléssel úszott meg egy motoros balesetet, most pedig egy titokzatos bejegyzést tett közzé az X-en.
Az ausztrál pilóta egy Ford Raptor előtt pózol a képen, amelyhez sejtelmesen csak ennyit írt: „Továbbiak hamarosan...", melyre a Ford Racing oldala egy emojival reagált. Vajon a Baja 1000-esen, esetleg a Dakaron, vagy valahol máshol láthatjuk újból Daniel Ricciardót? Ahogyan ő fogalmazott, hamarosan megtudjuk...
FRISSÍTÉS: Időközben már ki is derült, hogy Daniel Ricciardo a Ford Racing márkanagykövete lesz, azon belül is kifejezetten a Raptor típust fogja népszerűsíteni az ausztrál, aki egyúttal azt is bejelentette, hogy a versenyzői napjait már maga mögött hagyta, így valószínűleg már aligha láthatjuk őt versenyautó volánja mögött.
More around the corner… pic.twitter.com/Rg0szD9Q9K
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) September 4, 2025
Hivatalos: Steinerék felvásárolták a Tech3 MotoGP-csapatát
https://formula.hu/parc-ferme/39722
A Katalán GP péntekjén rendhagyó sajtótájékoztatón jelentették be, amit már hosszú hónapok óta pletykáltak: egy Günther Steiner vezette konzorcium veszi át a Tech3 alakulatát. A Haas korábbi F1-es csapatfőnöke 2026 elejétől veszi át az évtizedek óta fennálló gárdát, az idei szezont továbbra is Herve Poncharal irányítja majd az istállót – ő egyébként jövőre is marad tanácsadóként a csapat kötelékeiben. Steiner lesz a Tech3 vezérigazgatója, a többek között korábban túraautó-világbajnoki istállót is irányító Richard Coleman pedig majd az új csapatvezető a Tech3-nél.
A sajtótájékoztatón Poncharal és Steiner egyaránt hangsúlyozta: 2026-ra semmi nem változik az eredeti tervekhez képest, azaz továbbra is két KTM-et fognak indítani a MotoGP-ben (emellett amúgy a Moto3-as formációt is átveszik természetesen), amelyeken Maverick Vinales és Enea Bastianini fog ülni. Steiner a sajtótájékoztatón azt is elmondta: az első évben ő maga is meg akarja tanulni a MotoGP kihívásait, és legfeljebb azt követően nézik meg, min lehetne esetleg módosítani, viszont addig is mindent úgy folytatnak, ahogy Poncharal vezette az istállót – amelynek a neve sem változik, így továbbra is Tech3-ként ismerhetjük majd őket.
Poncharal arról is beszélt, hogy hosszú ideje fontolgatta, hogyan adhatná át a stafétát másnak, de nehéz döntés volt, hiszen a MotoGP az élete, viszont a Liberty Media megjelenése után felgyorsultak a folyamatok, többekkel is tárgyaltak, s így lettek végül Steinerék a befutók.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Időmérők, F1-es szabadedzések – a pénteki program
https://formula.hu/parc-ferme/39721
A pénteki napon már a pályán is kezdetét veszi az akció az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában, de emellett lesz Superbike és MotoGP is. Mutatjuk a mai programot!

9:35-10:20 Formula–3, szabadedzés
10:20-11:05 Superbike, első szabadedzés
10:45-11:30 MotoGP, első szabadedzés
11:00-11:45 Formula–2, szabadedzés
13:30-14:30 Formula–1, első szabadedzés (M4 Sport)
15:00-15:45 Superbike, második szabadedzés
15:00-15:30 Formula–3, időmérő (M4 Sport)
15:00-16:00 MotoGP, edzés
15:55-16:25 Formula–2, időmérő (M4 Sport)
17:00-18:00 Formula–1, második szabadedzés (M4 Sport)
Domenicali megerősítette: Portugália, Törökország és Németország is érdeklődik az F1 iránt
https://formula.hu/parc-ferme/39719
Három európai helyszín is szívesen visszatérne a Formula-1-es versenynaptárba – erősítette meg egy nyilatkozatában Stefano Domenicali. Az utóbbi években óriási az érdeklődés az F1-es futamrendezés iránt, köszönhetően a sport elképesztő fellendülésének. A versenynaptár már második éve fut a maximálisnak kijelölt 24 versennyel, így bekerülni roppant nehéz a körforgásba – de nem is lehetetlen, hiszen a 2026-os menetrendhez képest a Holland Nagydíj kikerül majd 2027-re a kalendáriumból, Spa kétévenkénti szerződéssel fog rendelkezni, és egyelőre Barcelona jövője is kérdéses.
Azon túl, hogy az afrikai kontinens több országa (Dél-Afrika és Ruanda elsősorban), valamint Thaiföld érdeklődése régóta jól ismert, Domenicali most három korábbi európai helyszínt emelt ki: név szerint Portimaót, Isztambult (kettejükről az elmúlt hetekben már tudni lehetett, hogy jelentkeznének), valamint újdonságként Németországból a Hockenheimringet:
„Zandvoort 2026-ban rendezi az utolsó nagydíját, szóval egyeztetünk újdonságokkal, beleértve váltakozó futamokkal. De nem lesz sok belőlük: egy vagy kettő, nem több. Barcelona érdeklődik a rotációs hely iránt. Ott van Portugália, Törökország és újabban Hockenheim – amelynek új a tulajdonosi köre – mutatott érdeklődést. A legfontosabb, amelyet a lehetséges rendezőknek meg kell érteniük, hogy nagyon kevés hely van, szóval anyagilag erősnek kell lennie, aki az asztalhoz ül” – idézi az F1 vezérigazgatóját a Motorsport.com szakoldal.

Döntött a Pramac Yamaha: Miller marad Razgatlioglu mellett a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39718
Folytatódik a versenyzői bejelentések hete a MotoGP-ben: a Honda és a VR46 után ezúttal a Yamaha és a Pramac Racing közölte, hogy egyéves szerződéshosszabbítást írtak alá Jack Millerrel. Ezzel teljessé vált a hangvillások szatellit gárdájának felállása, hiszen azt már hónapokkal korábban jelezték, hogy leigazolták a Superbike-világbajnokságon harmadik vb-címe felé menetelő Toprak Razgatlioglut. Az viszont kérdés volt, hogy ki lesz a török sztárújonc csapattársa, ugyanis bár Miguel Oliveira rendelkezett eredetileg szerződéssel 2026-ra is, a sérülés által is hátráltatott portugálnál jobb teljesítményt nyújtott Miller (és előbbi kontraktusában állítólag szerepelt egy erre vonatkozó kitétel is).
Végül a Yamaha a Balaton Park Circuiten az egyre több felmerülő név (a Moto2-es Diogo Moreairát és Manuel Gonzalezt is szóba hozták az alakulattal) már meglehetősen türelmetlennek tűnő ausztrál mellett döntött, aki így folytathatja a megkezdett munkát, nem mellesleg a V4-es motorblokk fejlesztésében is részt vehet. A japán gyártó és a Pramac egyúttal megköszönte Oliveirának a munkát: az egyelőre nem világos, hogy a portugál hol folytathatja, de a The Race információi szerint egyfelől az Apriliánál lehet tesztversenyző – bár ezért a lehetőségért nem lelkesedett a Magyar GP-n –, másfelől a Superbike-vb-n lehet akár a Honda, akár a BMW motorosa.

A mostani bejelentéssel amúgy hivatalosan már csak egy hely kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson, de szinte biztos, hogy az LCR Hondánál a Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira fogja váltani Somkiat Chantrát Johann Zarco oldalán.
A MotoGP 2026-os mezőnye jelen állás szerint:
Ducati: Marc Marquez, Francesco Bagnaia
Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer
VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli
Aprilia: Marco Bezzecchi, Jorge Martin
Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura
KTM: Pedro Acosta, Brad Binder
Tech3 KTM: Maverick Vinales, Enea Bastianini
Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins
Pramac Yamaha: Jack Miller, Toprak Razgatlioglu
Honda HRC: Joan Mir, Luca Marini
LCR Honda: Johann Zarco, ??? (Diogo Moreira?)
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sajtó: Veterán mérnök távozhat a Ferraritól
https://formula.hu/parc-ferme/39717
Az olasz Corriere dello Sport értesülései szerint Jock Clear a 2025-ös F1-es szezon végén távozhat a Ferraritól. A jelenleg 61 éves mérnök korábban dolgozott a Benettonnál, a Williamsnél, a Hondánál, majd annak későbbi Brawn- és Mercedes-inkarnációinál: Jacques Villeneuve versenymérnöke volt a kanadai 1997-es vb-címe alkalmával, de később dolgozott Michael Schumacher, Nico Rosberg és Lewis Hamilton mellett is. Maranellóba 2014-ben tette át a székhelyét, ahol többek között vezető teljesítménymérnökként és a Ferrari-akadémia felelőseként tevékenykedett.
A Scuderia egyelőre nem kommentálta a Clearrel kapcsolatos híreszteléseket, és az sem világos, merre vezethet a veterán szakember útja, ha tényleg távozik. Az idézett riport viszont hozzáteszi: ebben az esetben Marc Gené veheti át majd a Ferrari-akadémia vezetését. Gené 36 F1-es nagydíjon indult a Minardival és a Williamsszel, később pedig évekig a Ferrari tesztpilótája volt, jelenleg nagykövetként dolgozik a vörösöknél.

fotó: DPPI
Aron ül Colapinto autójába Monzában pénteken
https://formula.hu/parc-ferme/39716
Paul Aron ülhet be Franco Colapinto helyére az Alpine-nál a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a csapat szerdán.
Az észt pilóta Silverstone-ban és a Hungaroringen a Stake-nél szerepelt már szabadedzésen idén, most viszont az őt egész évre tartalékként foglalkoztató enstone-iaknál vezethet – az időzítés érdekes, hiszen egy ideje már ott lóg a levegőben, hogy vajon Colapinto meddig maradhat még az autóban.

fotó: DPPI
Hogyan került Leclerc kezébe egy telefon Zandvoortban?
https://formula.hu/parc-ferme/39715
Sok kérdés merült fel azzal kapcsolatban, hogy milyen telefon kerülhetett Charles Leclerc kezébe, amikor Kimi Antonelli hibája után kiesett a Holland Nagydíjon – vajon a sajátját hordta magánál, vagy milyen mobil kerülhetett elő?
Ian Parkes, a Racingnews365.com újságírója tette fel a kérdést a Ferrarinak ezzel kapcsolatban, majd leírta a megoldást: azon a bizonyos dombon egy Leclerc által jól ismert fotós dolgozott, akitől a Ferrari pilótája elkérte a telefont egy rövid időre – ahelyett, hogy visszaballagott volna a paddockba.

fotó: F1
„Megalázó volt a McLaren” – Toto Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/39714
A Mercedes csapatvezetője hangzatos mondattal írta le azt, hogy mit gondolt a McLaren zandvoorti fölényéről – főleg arról, amikor a verseny végén a wokingi autók kemény keverékű gumikon körözött, a többiek pedig a lágy abroncsokon sem tudták megközelíteni őket, sőt…
„Amit láttunk a futam végén, a McLareneket a kemény gumikon és mindenki mást a lágyakon… az megalázó mindenki számára. Na, ez lehet a cím!” – tette hozzá az újságíróknak mosolyogva.
„Maga a hétvége kiegyensúlyozott volt Max, a Ferrarik és közöttünk, ezúttal Max volt a leggyorsabb, szóval nem lehetünk elégedettek. Hogyan örülhetnénk egy negyedik helynek?”

fotó: Ollé Iván
„Motivációt ad Hadjar dobogós helyezése” – Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39713
Liam Lawson a Holland Nagydíj után hatalmas eredménynek nevezte a Racing Bulls első F1-es dobogós helyezését, még úgy is, hogy a saját versenye csalódással zárult. A fiatal új-zélandi Carlos Sainzcal ütközött, így csak a 12. helyen ért célba, miközben jó pontszerzési esélyei voltak.
Csapattársa, Isack Hadjar azonban negyedikként haladt a hajrában, majd Lando Norris kiesésével a harmadik helyre lépett, megszerezve a csapat első dobogós helyezését a Racing Bulls név alatt. A csapattól utoljára Pierre Gasly állhatott pódiumon 2021-ben Bakuban, még AlphaTauri-színekben.
„Ez hatalmas eredmény, mindenkit ösztönöz a csapatnál, és ad egy kis motivációt, hogy továbbra is keményen dolgozzunk. A mi oldalunkról ez jól mutatja az autó teljesítményét. Isack nagyszerű munkát végzett, nagyon erős volt mostanában, és jó volt látni, hogy ilyen eredményekre képes” – mondta Lawson.

Sajtó: Mick Schumacher a McLaren WEC-projektjénél köthet ki?
https://formula.hu/parc-ferme/39712
Újabb pletykák röppentek fel Mick Schumacher jövője kapcsán. A jelenleg az Alpine endurance-világbajnoki alakulatát erősítő németet néhány hete szóba hozták a Cadillackel, ahol állítólag kettős szerepkört tölthetett volna be: egyrészt átvehette volna a teljes szezont jövőre már nem futó Jenson Button helyét a WEC-ben, másrészt az új F1-es istálló teszt- és tartalékversenyzője lehetett volna. Mindez ideálisnak tűnhetett Schumacher szempontjából, hiszen egyfelől folytathatta volna sportautós karrierjét, miközben fél lábbal visszatért volna a Formula-1-be, amely továbbra is a fő álma a németnek.
A The Race azonban úgy tudja, hogy a tárgyalások megszakadtak a felek között, Schumacher nem lesz a Cadillacé. Opció lehet ezek után az Alpine-nál maradás is, és állítólag Bruno Famin, az Alpine Motorsport alelnöke meg is tartaná őt, az idézett szaklap szerint azonban ez sem valószínű. Viszont Schumacher képbe kerülhetett a McLarennél: a The Race szerint „pozitív tárgyalások” zajlanak a korábbi F1-es pilóta és a WEC csúcskategóriájába egy fejlesztési év után 2027-ben beszálló márkával. Ez a projekt hasonló vonzerővel bírhat, mint akár a Cadillac, akár az Alpine, hiszen Schumacher folytathatja a sportautós karrierjét, miközben olyan gyártónál szerepel, amely a Formula-1-ben is jelen van (bár ahogy az Alpine-nál, úgy a McLarennél is valószínűtlen, hogy a jövőbeli terveik között szerepel a német).
