DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd

Bemutatták Micheliszék 2022-es autófestését

Noha a Túraautó-világkupa szezonrajtja a csehországi forduló törlése miatt csak május elején lesz esedékes, a Hyundaiokat indító BRC Racing megtartotta hivatalos csapatbemutatóját, amelyen lerántották a leplet az autófestésről is. Az előző években megszokott szürke mellett valamelyest nagyobb teret kap a vörös szín a dizájnban az Elantrán, amelyek közül az egyiket idén is Michelisz Norbert fogja vezetni, míg az új csapattársa a Zengő Motorsporttól átigazoló Mikel Azcona lesz.

brc-hyundai-2022

A WTCR közleményéből két dolog derült még ki: egyrészt a BRC Racing intenzív tesztprogramot teljesített már eddig is, számos európai pályán gyakoroltak, másrészt mind Norbi, mind Azcona megtartja az eddig használt #5-ös és #96-os rajtszámát.

brc-hyundai-2022-2

brc-hyundai-2022-3

Helyszíni: Óriásplakáttal csitítják a szenvedélyes Perez-rajongókat Mexikóvárosban

"No hay rivalidad fuera de la pista!" - Nincs rivalizálás a pályán kívül! Ezt hirdeti a Mexikóvárosi Nagydíj szervezőinek "Racepect" elnevezésű kampánya, amelynek célja, hogy csitítsa az elképesztően szenvedélyes Perez-drukkereket, akik mostanában meglehetősen bosszúsak kedvencük idei szereplése miatt. A kampány elemei mindenütt fellelhetőek a városban, az óriásplakátokból sok van és nagyon jól látható helyekre tették ki azokat.

  

Jelentős áttervezést igényelne a hungaroringi MotoGP, de „megvizsgálják a lehetőségét”

Mint arról korábban írtunk, folyamatosak az egyeztetések a felek között arról, hogy a MotoGP a közeljövőben visszatérjen Magyarországra. Mivel a néhány éve bejelentett vadonatúj hajdúnánási pálya jelen állás szerint aligha fog megépülni, a fókusz más helyszínek felé terelődött: a Balaton Park Circuitre és a Hungaroringre. A 2024-es versenynaptárba be is került a Balaton Park tartalékhelyszínként – és a MotoGP trendjeit ismerve éppenséggel nem is lehet kizárni egy beugrást, hiszen az utóbbi években többször is le kellett fújni (és nem csak a koronavírus-járványból kifolyólag) futamokat, s például az idén az erre a sorsra jutó Kazah Nagydíj és a Sokol Circuit a jövő évi menetrendben is szerepel. A Dorna egy korábbi közleményében arról is írt, hogy ezek után a tervük az lenne, hogy 2025-ben pedig már a Hungaroring adjon otthont a Magyar GP-nek.

A téma előkerült azon a szerdai pályabejárással egybekötött sajtóbeszélgetésen is, amelyen a Hungaroring fejlesztésének második üteméről beszéltek. Gyulay Zsolt az MTI tudósítása szerint az esetleges MotoGP-futam rendezése kapcsán arról beszélt, hogy a pálya elsődlegesen a Formula-1-re lett tervezve és ez most is „mindent felülír”, de kaptak arra vonatkozó felkérést, hogy vizsgálják felül, át lehet-e úgy alakítani a terveket, hogy a mogyoródi aszfaltcsík alkalmas legyen a gyorsaságimotoros-vb fogadására is. „Év végéig meg fogjuk vizsgálni ennek a lehetőségét is” – fogalmazott a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, de azt megjegyezte, hogy van pár, nehezen áthidalható nehézség. Nem meglepő módon ez elsősorban a bukóterekkel kapcsolatos, hiszen a motorversenyzéshez sokkal nagyobbakra van szükség: Gyulay elmondása szerint például a depó támfalát át kellene tervezni ehhez, illetve az utolsó, 14-es kanyarnál „egy fél hegyet el kellene bontani”.

hungaroring-felujitas-3

Forrás: MTI; Fotó: Hungaroring Média

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A pályaelhagyások szankcionálásának hiányosságára hívta fel a figyelmet Albon

Egész évben, de különösen néhány helyszínen, mint például a Red Bull Ring, Katar és némileg a legutóbbi F1-es USA Nagydíjnak otthont adó Circuit of the Americas, komoly problémát jelentenek a négykerekes pályaelhagyások és azok szankcionálása. Alexander Albon is büntetésben részesült vasárnap, de a thai-brit elsősorban azt kifogásolta, hogy túl későn kapta meg az egyes kiszélesítések miatti figyelmeztetést, így nem is tudta, hogy büntetést kockáztat:

„Frusztráló. Az egész versenyen egyetlen strigulám volt, aztán egyszer csak egyik körről a másikra három lett. Úgyhogy egyetlen figyelmeztetés után egyből büntetésig jutottam” – magyarázta Albon, akit a RaceFans.net portál idézett. „Vagy ennyire le vannak maradva, vagy valami van. Beszéltünk már korábban erről, hogy nagyon nehéz megmondani, hogy a határokon belül maradtál-e. Aztán ha nem kapsz figyelmeztetést, majd hirtelen egymás után hármat is, az szerintem nem fair. Ha lemaradásban van a rendszerük, talán fel kellene tenniük a kezüket és mondaniuk valamit, és némileg nagyobb mozgásteret kialakítani, mert ez így egyből tönkretette a futamomat.”

Albon főnöke, a Williamst irányító James Vowles azt is hozzátette, hogy pilótája esetében további furcsaság volt, hogy a 6-os kanyarért kapta a büntetést eredményező figyelmeztetések, amely pontja a pályának egyébként nem számított kritikusnak a hétvége korábbi részében Austinban. Albon amúgy Lewis Hamilton és Charles Leclerc kizárása révén mégis szerzett két pontot az USA Nagydíjon, hiszen előrelépett a kilencedik helyre.

f1-albon-williams-austin

Történelmi Honda-rekordot múlhat felül idén a Ducati a MotoGP-ben

Fennállása legerősebb szezonját futja 2023-ban a MotoGP-ben a Ducati, amit jól mutat, hogy a gyártói vb-címet már korábban bebiztosították, és szinte az is eldőlt, hogy az egyéni cím is valamelyik versenyzőjükhöz kerül, hiszen a KTM-es Brad Bindernek a 142 pontos hátrányából éppen csak van még matematikai esélye a 148 begyűjthető vb-egység fényében. A dominanciát pedig még jobban jellemezheti, hogy egy örökrekordot is megdönthet idén a bolognai márka.

A Ducati ugyanis már 13 nagydíjgyőzelemnél jár az évad során (természetesen a sprintelsőségek nem számítanak ebbe bele), miután csupán egy hondás és két apriliás diadal született ezen kívül, s mivel még négy versenyt rendeznek, ezzel átadhatják a múltnak a Honda rekordját az egy szezonon belüli győzelmeket illetően. Ezt a japán gyártó 15 sikerrel tartja 1997-ből és 2003-ból, Mick Doohan és Valentino Rossi fénykorából. Fontos azonban megjegyezni, hogy míg idén a Ducatinak 20 verseny áll a rendelkezésére az első helyek halmozására, addig 1997-ben csak 15, 2003-ban pedig 16 nagydíjat rendeztek – ami azt is jelenti, hogy előbbi évben az összes versenyt a Honda nyerte, míg utóbbiban is csak egy diadalt engedtek át, éppen az első MotoGP-s sikerét jegyző Ducatinak.

 

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Ha kivesszük Maxot a képletből, a Red Bull csak a negyedik legjobb csapat”

Egyelőre nem úgy tűnik, hogy Sergio Perez rátalálna korábbi formájára: bár az F1-es USA Nagydíjon jobban szerepelt, mint a megelőző suzukai és katari fordulókon, így is tetemes volt a hátránya a sprintet és a futamot megnyerő Max Verstappenhez képest. Bár Christian Hornerék a gyengébb produkció ellenére is kitartanak 2024-re a mexikói mellett, Jenson Button úgy véli, ha az idény végéig sem javul Perez teljesítménye, lépniük kell az energiaitalosoknak:

„A Red Bull nem engedheti meg magának, hogy egy utast cipeljen magával a következő évre, mivel a többi csapat érkezik meg rájuk” – vélekedett a 2009-es világbajnok a Sky Sports F1 műsorában. „Pontosan ugyanazt akarják, mint Sergio: hogy megtalálja a formáját. Szerintem mindannyian ezt szeretnénk. Úgy gondolom, ha ez a hátralévő futamokon nem történik meg, a Red Bullnak döntést kell hoznia a következő évre. Ha nem tudja megmutatni, hogy visszanyerte a lendületét, akkor mit tennénk egy Premier League-edző vagy egy F1-es csapatfőnök helyében? Azt mondanánk, hogy ’oké, ez így rendben lesz’?”

Button arra is rámutatott, hogy Perez eredményei alapján a Red Bullnál jelenleg a Mercedes, a Ferrari és a McLaren is ütőképesebbnek tűnik: „Ha kivesszük Maxot a képletből, a Red Bull csak a negyedik legjobb csapat. És így kell ezt nézni. Max jelenti a különbséget, és óriási a differencia közöttük.”

f1-verstappen-perez-redbull_2

Formula-E-tűz: Egy ember kórházban, halasztják a második tesztnapot

Mint arról beszámoltunk, kedden nem sokkal dél után, a két etap között tűz ütött ki a bokszutcában a Formula-E valenciai tesztjén. A beszámolók szerint egy kisebb robbanás történt az akkumulátor-beszállító, a WAE garázsában. A személyzetet gyorsan evakuálták, s a Formula-E közleménye szerint hamar sikerült megfékezni a tüzet.

Azonban amíg zajlanak a vizsgálatok a tűz keletkezésének pontos okával kapcsolatban, az elektromos formulaautós világbajnokság szervezői úgy döntöttek, elhalasztják a szerdára tervezett második tesztnapot. Helyette a csütörtöki médianapot hozzák előbbre abban a reményben, hogy aznap már újra pályára gördülhetnek az autók. A közleményben azt is hozzátették, hogy egy embert el kellett látniuk az orvosoknak, akit elővigyázatossági vizsgálatok miatt kórházba is szállították az incidenst követően.

fe-tuz-valencia-1

fotó: DPPI

Statisztika: Norris szárnyal, Perez nem

Sorozatban negyedik dobogós eredményét hozta a hétvégi USA Nagydíjon Lando Norris: az Olasz Nagydíj óta minden futamon ott volt a top háromban, háromszor második, egyszer pedig harmadik lett azok után, hogy most Lewis Hamiltont kizárták előle.

Érdekesség, hogy ezzel Norrisé a leghosszabb aktív sorozat a mezőnyben a dobogón terén, hiszen Max Verstappen Szingapúrban nem fért fel rá.

Ugyanakkor érdekes párhuzam, hogy Sergio Perez éppen az Olasz Nagydíj óta nem állt dobogón, sőt a top hétbe (!) is először került be azóta, hogy a száguldó cirkusz elhagyta Európát-

Kérdés, hogy Norris a hátralévő négy hétvége alatt megelőzheti-e az idei dobogók számában Perezt: a mexikói nyolcnál tart és ezzel második Verstappen mögött, majd Fernando Alonso következik héttel, Norris pedig már hatnál tart.

f1-norris-mclaren

Másodszor is lehetőséget ad fiataljának a Red Bull

Isaac Hadjar, a Red Bull-junior F2-es újonc az RB19-est vezetheti az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén, amikor a legtöbb csapat újoncot ültet majd az autójába a szabályok értelmében. A Red Bull azonban most nyomatékosította, hogy Hadjart szeretné megnézni, ugyanis már a korábban bejelentett program előtt, a most következő hétvégén, a Mexikói Nagydíjon F1-es autóba ülteti: ezúttal az AlphaTaurit vezetheti majd Yuki Tsunoda helyett.

f1-hadjar-redbull

Verstappen hamarosan a konstruktőri vb-címét is bebiztosíthatja

Még négy versenyhétvége van hátra a 2023-as F1-es szezonból, és az egyéni, valamint a konstruktőri vb-cím sorsa is eldőlt, de Max Verstappen dominanciáját jól jellemzi az, hogy a holland pilóta Mexikóban akár a „Max Verstappen Racing” konstruktőri vb-címét is bebiztosíthatja.

A háromszoros világbajnok jelenleg 222 ponttal vezet csapattársa, Sergio Perez, valamint 265-tel a legjobb nem Red Bull-pilóta, Lewis Hamilton előtt: 466 egységet szerzett eddig.

Csapatként a Red Bull mögött a Mercedes a legsikeresebb, a csillagosok 344 pontnál tartanak, vagyis 122 pont a hátrányuk Verstappennel szemben.

Egy csapat egy futamon maximálisan 44 pontot gyűjthet, ha elviszi az első két helyet és a leggyorsabb körért járó pluszpontot is, míg a sprinten 15 egységet szerezhet maximálisan egy kétautós formáció. A négy hétvégéből egy sprintes lesz még, Brazília, így 4x44, plusz 1x15 pont gyűjthető – ez összesen 191.

Ez azt jelenti, hogy a soron következő Mexikóvárosi Nagydíj után még 147 pont (3x44, plusz 1x15) szerezhető, ennyivel kellene jobban állnia Verstappennek a Mercedesnél – ez azért nem egyszerű feladat, hiszen 25-tel többet kellene szereznie, mint a két Mercedesnek együtt.

Brazília viszont teljesen reális lehetőség: utána már csak 88 pont gyűjthető, vagyis ha addig nem esik vissza Verstappen formája, akkor két versenyhétvégével a szezon előtt egyedül is megnyerheti a konstruktőri vb-címet a Red Bullnak… 

SI202309230127_resize

Miért vagyunk izgatottak a WEC következő szezonja miatt?

Mick Schumacher Alpine-t tesztelt, de egyébként is nagyon érdekesnek ígérkezik a 2024-es WEC-szezon. Erről is beszéltünk Pitwall című műsorunk legutóbbi adásában:

Győzelmi ranglista a hibrid éra 200. F1-es futama után

Az USA Nagydíj volt a turbó hibrid éra 200. versenye, ez idáig pedig összesen 13 pilóta nyert futamot az új motorszabályok 2014-es bevezetése óta. Az élen természetesen Lewis Hamilton áll, aki hat világbajnoki címet szerzett 2014 és 2020 között, a második az F1-et jelenleg domináló Max Verstappen, a harmadik pedig - kisebb meglepetésre - az a Nico Rosberg, aki már hetedik éve, hogy visszavonult az F1-től.

Győzelmek a turbó hibrid érában:

1. Lewis Hamilton - 81 győzelem
2. Max Verstappen - 50
3. Nico Rosberg - 20
4. Sebastian Vettel - 14
5. Valtteri Bottas - 10
6. Daniel Ricciardo - 8
7. Sergio Perez - 6
8. Charles Leclerc - 5
9. Carlos Sainz - 2
=10. Kimi Raikkönen, Pierre Gasly, Esteban Ocon, George Russell 1-1

WEC-Ferrariba ül Robert Svarcman

A WEC-csapat Le Mans-győztes hypercarját teszteli a bahreino újoncteszten Robert Svarcman: a Ferrari F1-es tartalékjának ezúttal sem jut hely a száguldó cirkuszban, a hosszútávú-vb elsőbálozói között viszont kipróbálhatja a Scuderia 499P névre hallgató autóját.

Érdekesség, hogy mellette a másik újonc Lilou Wadoux lesz, egy női pilóta, aki az első nő a Ferrari versenyzői között, és tavaly már kipróbálhatta a Toyota világbajnok hypercarját is.

387783275_702460431917970_9141854775740423419_n

Tűz miatt kiürítették a valenciai pályát, ahol épp a Formula-E tesztel

Épp zajlik a Formula-E tesztje Valenciában, illetve csak zajlana, ugyanis miközben Nyck de Vries interjút adott, megszólaltak a tűzjelző szirénák. Ez általában fals riasztás, de nem ezúttal, ugyanis hatalmas füstfelhő csapott fel a paddockban. A Formula-E által kiadott hivatalos közlemény szerint nincs hír sérültekről, a személyzetet pedig a parkolóba evakuálták a pálya mellől.

 

 

Verstappent nem érdekli a pfújolás: Akkor is én vihetem haza a trófeát

Ahogyan a mercedeses időkben Lewis Hamiltont, úgy most Max Verstappent is egyre többszö pfújolják ki a lelátókról. A holland sokak szerint unalmassá teszi a Formula-1-et sorozatos győzelmeivel - az idei 18 futamból 15-öt ő nyert -, míg mások szerint ez inkább lenyűgöző. Mindenesetre Verstappen az USA Nagydíj eredményhirdetésén is megkapta a magáét a közönség egy részétől, de őt ez a legkevésbé sem zavarta.

"Nem izgat" - kezdte a Viaplaynek adott rövid nyilatkozatában. "Végső soron én vagyok az, aki hazamehet a trófeával, szóval felőlem rendben van" - mondta a háromszoros világbajnok, akit az sem érdekel, ha ez a tendencia Mexikóban is folytatódik majd, ahol csapattársa hazai versenye következik, akivel volt néhány kisebb-nagyobb összetűzése az elmúlt egy év alatt. "Akkor is én fogok hazamenni a trófeával" - tette hozzá.


Fotó: Red Bull Content Pool

Norris: Az Aston minden egyes fejlesztésével csak egyre lassabb lett

Miközben a McLaren az elmúlt versenyeken sorozatosan a pódiumon végzett, Katarban pedig Oscar Piastri révén a sprintet is megnyerték, addig az Aston Martin a kezdeti tündöklést követően alaposan visszaesett a szezon előrehaladtával.

Lando Norris nem is volt rest kicsit odaszólni a közvetlen riválisnak, akiket az USA Nagydíjon meg is előztek a konstruktőri pontversenyben: "Úgy érzem, hogy jó formában vagyunk, miközben az Aston pedig... Hát nem is tudom... Úgy fest, mintha minden egyes fejlesztésükkel csak lassabbá tették volna az autójukat. A szezon elején még a Red Bull-lal versenyeztek, most pedig mindketten kiestek a Q1-ben" - nyilatkozta Norris Austinban, ahol a Formula.hu is jelen volt.


Fotó: McLaren

Tsunoda majdnem szívrohamot kapott, mielőtt ráment a leggyorsabb körre

Szokatlan versenyző neve mellé került a leggyorsabb kör és az azért járó bónuszpont az F1-es USA Nagydíjon. A tizedik helyezett Yuki Tsunoda előtt azzal nyílt lehetőség, hogy egy bokszkiállásnyira nőtt az előnye a mögötte haladó Alexander Albonnal szemben, akit még büntettek is pályaelhagyások miatt. Ám mint utóbb kiderült, Tsunodára alaposan ráhozta a frászt az AlphaTauri, amikor szóltak neki: „Hogy őszinte legyek, majdnem szívinfarktust kaptam, amikor ki kellett állnom a bokszba, mert először azt hitte, valami probléma van a motorral. Aztán amikor hallottam, hogy rámegyünk a leggyorsabb körre, megnyugodtam, de persze így is komoly volt a nyomás. De összejött a leggyorsabb kör, ami jó.”

Tsunodának először adódott lehetősége rámennie a leggyorsabb körre: „Elképesztően élveztem, nyilván sok gumikezelés után kellett egyből időmérős üzemmódba kapcsolni, egyszerre volt izgalmas és élvezetes, lenyűgöző volt a tapadás az alacsony üzemanyagszint mellett” – fogalmazott. A japánt amúgy Lewis Hamilton és Charles Leclerc kizárása után nyolcadikként értékelték, amellyel az AlphaTauri már két pontra megközelítette a Haast a konstruktőri vb-tabellán, ráadásul a jelek szerint a fejlesztéseik is működni látszanak. Tsunoda 1:38,139-es utolsó körét videón is mutatjuk:

Felismerte a Mercedes: gyorsulniuk kell a kerékcseréknél

Miközben a Red Bull rendszeresen 2-2,5 másodperces kerékcseréket produkál, a McLaren pedig két hete az F1-es Katari Nagydíjon 1,8 szekundumos világrekordot is felállított, a Mercedes feltűnően nem jeleskedik ezen a téren. Az austini futamon például a Max Verstappentől a célban alig két másodperccel elmaradó Lewis Hamiltonnál 3,6 és 3,4 másodpercig tartott a két bokszkiállás, ami a brit versenyző is szerepet játszhatott abban, hogy megnehezítették a saját dolgukat a győzelemért folyó csatában. Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is felismerte, hogy fejlődniük kell ezen a téren, méghozzá nem is emberi szempontból, mivel eddig nem is fektettek nagy hangsúlyt erre a területre:

„Az elmúlt 12 évben az volt a hozzáállásunk, hogy nem kell világbajnokoknak lennünk a bokszkiállások terén” – ismerte el a Motorsport.com által idézett Wolff. „Csak el kell kerülnünk a nagyon lassú kerékcseréket. De most eljutottunk egy olyan helyzethez, ahol felismertük, hogy annyira nagy lett a versengés ezen a téren, hogy emelnünk kell a szintünkön. Ez az eszközöket és az ezt érintő tudományt illeti, ahogy felállunk, mert ezek a 3-3,5 másodperces kiállások is szerepet játszottak.”

f1-hamilton-pit-mercedes

Komoly fogfájással küzdött Leclerc az F1-es USA Nagydíjon

Bár pénteken pole-t szerzett Austinban Charles Leclerc, a vasárnapi futam már nem alakult jól számára, hiszen az egykiállásos stratégiájával – amelyről a Ferrari-főnök Frederic Vasseur is elismerte utólag, hogy hibás döntés volt – egészen a hatodik helyig csúszott hátra, majd azt a pozíciót is elbukta, mivel kizárták technikai szabálytalanság miatt. Ám mint kiderült, a monacói versenyzőt más is kínozta Texasban:

„Fogfertőzésem volt, amely azt hiszem, a bölcsességfogamat érintette. Úgyhogy komoly fájdalmaim voltak csütörtökön, pénteken kissé enyhültek, aztán most már rendben volt. Nagyon komoly fájdalomcsillapítókat szedtem csütörtök óta. Valamilyen okból kifolyólag most egészen rendben van, mert vettem be fájdalomcsillapítókat a futam előtt. Olykor intenzívebb volt a fájdalom, de ez az autóban nem érintett.”

f1-leclerc-ferrari-3-austin

A világrekord után is győztes formában a bokszban a McLaren – videó

Azok után, hogy az F1-es Katari Nagydíjon 1,8 másodperces kerékcseréjükkel világcsúcsot döntöttek, a McLaren Austinban is a leggyorsabb bokszkiállást produkálta. Igaz, ezúttal „csak” 2,07 szekundum alatt végeztek Lando Norris autóján, de így is megelőzték a riválisokat. Ezzel a McLaren már idei ötödik elsőségét könyvelhette el e tekintetben, amivel utolérték a Ferrarit, s csak a nyolcszor leggyorsabbnak bizonyuló Red Bull előzi meg őket. Íme, Norris szervizelése az USA Nagydíjról:

A Formula Regionalból egyből az F2-be ugrik a Mercedes Kimije

Túlzás nélkül lehet állítani, hogy a feltörekvő fiatal versenyzők között a Mercedes által patronált Andrea Kimi Antonelli az egyik legfényesebb tehetség. Az olasz pilóta az utóbbi két idényen belül csak úgy halmozta a bajnoki sikereket: tavaly egyszerre győzött a német és az olasz Formula-4-ben, valamint az Autósport Játékokon is aranyérmet szerzett a kategóriában, míg idén év elején a Formula Regional közel-keleti szériájában nem talált legyőzőre, majd ezt az eredményt az európai bajnokságban is megismételte.

Nem véletlen, hogy a Mercedes úgy döntött, nagyot ugrik a 17 éves reménységgel: az F3-as lépcsőfokot kihagyva jövőre rögtön a Formula-2-ben, azaz az F1 közvetlen előszobájában debütálhat majd. Méghozzá nem is akármelyik alakulatnál: a bajnokság egyik legjobbjának számító Prema Racingnél. „Óriási ugrás lesz ez, és tisztában vagyok vele, hogy nagy kihívás vár rám, hiszen magas a színvonal” – nyilatkozta Andrea Kimi Antonelli a Mercedes közleményében.

andrea-kimi-antonelli