DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Már márciusban bejelenthetik a Red Bull–Porsche együttműködést

Az elmúlt időszakban egyre intenzívebbé váltak az azzal kapcsolatos híresztelések, hogy a Volskwagen Csoport akár két márkával is beszállhat a Formula-1-be motorgyártóként az új hajtásláncok 2026-os bevezetésekor. A Motorsport-Total.com most arról számolt be, hogy különösen a Porsche érkezésére van jó esély, ugyanis a Red Bull-lal olyan előrehaladott állapotban zajlanak a tárgyalások, hogy voltaképpen már csak a két fél vezérkarának kell rábólintani a majdani együttműködésre – ez pedig a hírek szerint akár már idén márciusban is megtörténhet.

A Porsche – és mellette még az Audi is – állítólag azóta érdeklődik komolyan az F1-es szerepvállalás iránt, hogy döntöttek arról, hogy a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályok szerint megszűnik az MGU-H használata. A Red Bull pedig ideális partner lehet, hiszen az idei évtől már saját motorrészlegük van – igaz, nemrég kiderült, hogy egészen 2025-ig, azaz a jelenlegi erőforrások használatának utolsó évéig támogatja őket a Honda, így az esetleges új márka egy addigra már jól kiépült infrastruktúrába csatlakozhat be.

rb-2022-hatulrol

Ricciardo Le Mans-t nyerhetett volna, de a Red Bull megakadályozta az indulását

Érdekes történetre derült fény a Bahreini Nagydíj hétvégéjén. Daniel Ricciardo ugyanis elárulta, hogy már évekkel ezelőtt is kapcsolatba került Andreas Seidllel, aki jövőre a McLarennél lesz a főnöke, néhány éve viszont a Porschénél töltött be hasonló pozíciót.

Az ausztrált pedig szerették volna megnyerni a Le Mans-i projektjükhöz: Seidl maga is elismerte, hogy 2015-ben indulhatott volna Ricciardo a legendás 24 óráson – méghozzá azzal az autóval, amelybe végül Nico Hülkenberg ült be aktív F1-esként, s amellyel a német meg is nyerte a versenyt. Csakhogy a Red Bull akkor meggátolta ezt:

„Igen, voltak egyeztetéseink akkoriban” – idézi Seidlt az Autosport.com szaklap. „Sajnos akkor nem kapta meg az engedélyt arra, hogy csatlakozzon a projekthez. Érdekes tapasztalat lett volna nekünk és neki is. Az autó, amellyel indult volna, később meg is nyerte a Le Mans-t.”

ricciardo-2015-dppi

10:10-től F2-es futam, majd jön az F1 - íme a szombati program

Mutatjuk, hogy mikor érdemes bekapcsolni a tv-t szombaton:

10:10 Formula-2, 1. futam (tv: M4 Sport, élő)

12:00 - 13:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:00 - 16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

tolják

fotó: dppi

Sainznak szerveznek külön tesztet, Ricciardónak és Vettelnek nem

A Ferrari új szerzeménye, Carlos Sainz csütörtökön beszélt arról: az egyetlen hivatalos 2021-es háromnapos teszt – amelyet Charles Leclerc-rel kell elfeleznie – biztosan kevés lesz ahhoz, hogy integrálódjon új csapatába: a megoldás egy privát gyakorlás lehet korábbi modellel. Pénteken, a csapatvezetők sajtótájékoztatóján Mattia Binotto meg is erősítette: dolgoznak rajta, hogy Sainz januárban a csapat két évvel ezelőtti modelljét tesztelhesse.

„Az biztos, hogy másfél nap nagyon kevés idő. Nyilván próbálunk valamit szervezni Carlos számára, hogy gyorsíthassunk a csapatba való integrációján, a mérnökökkel, autóval, munkamódszerünkkel, folyamatainkkal való ismerkedésen. A szimulátor fontos lesz ebben a tekintetben, de próbálunk összehozni egy tesztet is január környékén egy korábbi autóval, hogy beilleszkedhessen és megismerhesse a folyamatokat és csapattagokat” – mondta Binotto az online sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett.

A másik két csapatváltónak, a McLarenhez igazoló Daniel Ricciardónak és az Aston Martinhoz pártoló Sebastian Vettelnek is ugyanennyi hivatalos tesztlehetőség jut, ennek ellenére leendő csapataik számukra nem intéznek privát tesztet. Andreas Seidl a McLaren Mercedes-motorra váltását nevezte meg kizáró okként, Otmar Szafnauer pedig arra hivatkozott, hogy a csapatnak nem áll módjában kétéves autót bevetni – hogy miért, nem részletezte, csak azt, hogy Vettel helyette sokat fog szimulátorozni.

Vettelé az év rádiózása: „Who let the dogs out?”

A Bahreini Nagydíj második edzésén egy pályára szaladó kutya okozott (másodjára) piros zászlós megszakítást, a Ferrari németje pedig le is csapta a magas labdát, s az év rádiózását produkálva elkezdte énekelni a Who let the dogs out? című slágert, hozzátéve, hogy ha tudja, hogy a kutyákat is beengedik a pályára, elhozta volna a sajátját is…

Amikor két autóra hat pilótát szerződtetett a Sauber…

Legutóbbi podcastadásunkban az F1 utóbbi évtizedeinek legnagyobb botrányait vettük sorra, és természetesen nem mehettünk el szó nélkül amellett, amikor a 2015-ös évadnyitó Ausztrál Nagydíjon egy sereg pilóta állította, hogy leszerződött a Sauberrel, az élükön a bíróságot is meglátogató Giedo van der Gardével. A vonatkozó részt 27:34-től hallgathatjátok:

 

F2: A rivális a pole-pozícióban, Schumacher csak tizedik

Közel két hónapos szünet után bahreini duplával zárul a Formula-2-es szezon. Mick Schumacher a bajnokság éllovasaként érkezett Szahírba, jelentős, 22 pontos előnnyel, üldözője, Callum Ilott viszont már a pénteki – szokásostól eltérően két F1-es szabadedzés közé beszorított – időmérőn elkezdte a felzárkózást, hiszen idei ötödik pole-pozíciója megszerzésével 4 pontot máris lefaragott hátrányából. Mick Schumacher több mint nyolc tizedmásodpercet kapott a másik Ferrari-akadémistától, szombaton 10:10-kor a 10. rajthelyről kell felzárkóznia.

Ilott mellől az első sorból az idei időmérőkön többször megvillanó Felipe Drugovich indul, a második sort Dan Ticktum és Marcus Armstrong alkotják. Még Schumachernél is rosszabbul alakult a kvalifikáció a pontverseny harmadik helyezettje, Yuki Tsunoda számára, aki megforgást követően lefulladt a pályán. A piros zászlót kiváltó incidensig nem volt gyorsköre, így a Red Bull protezsáltja csak a mezőny legvégéről indulhat.

Az időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány
Callum Ilott UNI-Virtuosi 1:41.479  
Felipe Drugovich MP Motorsport 1:41.870 0.391
Dan Ticktum DAMS 1:42.047 0.568
Marcus Armstrong ART Grand Prix 1:42.052 0.573
Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 1:42.065 0.586
Giuliano Alesi MP Motorsport 1:42.074 0.595
Nikita Mazepin Hitech Grand Prix 1:42.139 0.660
Jehan Daruvala Carlin 1:42.191 0.712
C.Lundgaard ART Grand Prix 1:42.259 0.780
10  Mick Schumacher Prema Racing 1:42.283 0.804
11  Louis Delétraz Charouz Racing System 1:42.316 0.837
12  Roy Nissany Trident 1:42.338 0.859
13  Pedro Piquet Charouz Racing System 1:42.481 1.002
14  R.Shwartzman Prema Racing 1:42.654 1.175
15  Jack Aitken Campos Racing 1:42.848 1.369
16  Théo Pourchaire BWT HWA RACELAB 1:42.967 1.488
17  Marino Sato Trident 1:43.170 1.691
18  Sean Gelael DAMS 1:43.191 1.712
19  Guilherme Samaia Campos Racing 1:43.286 1.807
20  Luca Ghiotto Hitech Grand Prix 1:43.366 1.887
21  Artem Markelov BWT HWA RACELAB 1:44.019 2.540
Yuki Tsunoda Carlin 1:57.048 15.569

 

Négy éve ezen a napon: Rosberg a világbajnok, Hamilton csak gratulálhat

2016. november 27-én koronáztak utoljára világbajnoknak olyan F1-es pilótát, akit nem Lewis Hamiltonnak hívtak. Nico Rosberg szinte tökélets szezont futott abban az évben, a végén pont annyit "koptatott" el az előnyéből, hogy bajnok legyen és bár Hamilton szándékosan lassan haladt és megpróbálta a többiek "ölébe lökni" csapattársát, ez nem jött össze - Rosberg megcsinálta, bajnok lett, Hamiltonnak pedig nem maradt más, mint a gratuláció.

Az F1 erről készített rövid videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Rali: Megvan a 2021-es hazai versenynaptár-tervezet

Itt vannak a futamok és hogy melyik osztály versenyezhet rajtuk:

 

vincze-bitto

fotó: Bitto Zsolt 

Ez a három pálya esélyes a kieső Vietnám helyére – az anyagiak (is) dönthetnek közöttük

A Formula-1 által néhány hete kiadott előzetes 2021-es versenynaptár rekordot jelentő 23 fordulót tartalmaz, ám az eredetileg a Vietnámi Nagydíjnak fenntartott április 25-i hely üresen áll. A szokatlan okokból elmaradó futam helyére így több pálya is pályázhat: az Olasz Automobil Klub elnöke, Angelo Sticchi Damiani szerint például Imola szeretné megkaparintani a lehetőséget. Mikor ennek lehetőségéről kérdezte a Gazzetta dello Sport az F1 sportigazgatóját, Ross Brawnt, a szakember azt is elárulta, kik vannak még versenyben: „Jó versenyt láttunk idén Imolában, ahogy Portugáliában és Törökországban is, szóval még minden nyitott. Meglátjuk, hogyan alakulnak a fejlemények.”

Brawn viszont azt is elismerte, hogy ezúttal az idei koronavírus-járvány miatti speciális helyzettel ellentétben a döntésben már jóval nagyobb szerepet fognak játszani az anyagi szempontok is: „Kétségtelen, hogy jövőre szeretnénk visszatérni a normál kerékvágásba, ezért kereskedelmi szempontból is alaposan mérlegeljük a dolgokat. Néhány ország jobb helyzetben van másoknál, mert jobb kereskedelmi ajánlatot tudnak tenni, s ezt számításba kell vennünk. A lehető leggyorsabban vissza kell térnünk a normál pénzügyi szintre.”

imola-f1-dppi

Kötelezővé teszik minden F1-es és MotoGP-pályán a fénypaneleket

Csütörtökön bejelentették, hogy 2022-től kezdődően minden Formula-1-es és MotoGP-s nagydíjnak otthont adó pálya számára előírás lesz a főként a zászlójelzéseket és egyéb fontos üzeneteket – például biztonsági autó pályára küldése – közvetítő LED-panelek felszerelése. Az F1-ben már most is rendszeresen használják ezeket (a MotoGP-ben még nem gyakori), ám eddig az F1 promótere szállította őket versenyről versenyre. Két év múlva viszont már az FIA Grade 1-es és a FIM Grade A-s minősítéshez is szükséges lesz a fénypanelek kihelyezése, ezzel is növelve azok biztonságát, míg 2023-tól már többek között a WEC és a Superbike-világbajnoki viadaloknak otthont adó helyszínek számára is előírják ugyanezt.

led-panel-1

Déltől jön az F1-es szabadedzés, aztán az F2-es időmérő - íme a mai program

10:35-től kezdődik a mai program Bahreinben, íme a menetrend:

Péntek (november 27.) 

10:35 - 11:20Formula-2, Szabadedzés 

12:00 - 13:30Formula-1, 1. szabadedzés(tv: M4 Sport, élő)

14:15 - 14:45Formula-2, Időmérő(tv: M4 Sport, élő)

16:00 - 17:30Formula-1, 2. szabadedzés(tv: M4 Sport, élő)

bah

fotó: dppi

Stroll még a reggelizőasztalhoz is magával viszi a pole-pozíciós díját

A kanadai két hete óriási meglepetésre végzett az élen az F1-es Török Nagydíj időmérőjén, s úgy tűnik, az ezért járó díjabroncsot minden pillanatban maga mellett akarja tudni:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Ferrari-csocsó: Vettelnek nem nagyon megy a kapuban

A Ferrari-pilóták egész szezonon át tartó kihívássorozatában a Leclerc csapat és a Vettel csapat ezúttal asztalifociban mérkőzött meg. Amikor Sebastian Vettel mozgatta a hátsó traktus bábuit, csak úgy potyogtak a gólok a kapujába és 5:0-ra elvesztették a mérkőzést. Noha visszavágót kértek és Vettel átállt a csatár posztjára, ekkor is csak egy kicsit tudtak maszkírozni Charles Leclerc-ék fölényén, akik ezúttal 5:2-re nyertek. Nem is volt kérdés, ezen a terepen melyik fél a jobb.

Könnyen vezethető, de lassú autót hagyományoznak utódjaikra Magnussenék

A hírek szerint két újonc ülhet a Kevin Magnussen és Romain Grosjean párosától megváló Haas felszabadult autóiba: Mick Schumacher debütálása borítékolható, csapattársa szintén a Formula-2-ből Nyikita Mazepin lehet. A Bahreini Nagydíj sajtótájékoztatóján azt kérdezték a versenyzőktől, milyen autót hagyományoznak utódjaikra.

„Nem tudom, hogy ők érkeznek-e, de bárki fog beülni, nem gondolom, hogy nehezen vezethető autót kap – legalább” – mondta Magnussen az online sajtótájékoztatóra meghívott lapoknak, köztük a Formula.hu-nak. „Sokszor, amikor az autót vezettem, azt gondoltam, most biztos versenyképesek leszünk, mert az érzés jó. De nem voltunk azok… Lassúak vagyunk, mert kicsit mindenből hiányzik. Emiatt vagyunk versenyképtelenek, nem azért, mert az autót olyan nehéz lenne vezetni.”

Grosjean is egyetértett csapattársa összegzésével: „Az F1 általában nehéz az újoncok számára, de ahogy Kev elmondta, az autó kissé alulkormányzott jellegű, így ebben a tekintetben nem túl nehéz vezetni. Nem tudom, mi várható a 2021-es gumikkal, de az biztos, hogy gyorsabb lesz, mint amihez hozzá vannak szokva” – mondta a francia.

Fotó: Haas

Amikor Maradona Rossival, Schumacherrel és Loebbel bandázott

A 60 éves korában elhunyt Diego Maradona halálhíre uralja a médiát - és nem kivétel ez alól a motorsportos közösségi média sem, ahol több jeles személyiség közös fotói és videói is előkerültek az argentin futballsztárral.

 

Jean Todttal és Michael Schumacherrel 2005-ben Monacóban.

 

Itt pedig Fernando Alonsóval.

 

Dani Sordóval és Sebastien Loebbel a WRC-n.

 

Még egy kis Loeb a 2008-as Argentin Raliról.

 

Maradona 2008-ban nagyon élte a technikai sportokat, a MotoGP San Marinó-i Nagydíján a Yamaha vendégeként Valentino Rossi felé fejezte ki imádatát látványosan.

 

A viszonzás sem maradt el: a "Doktor" Maradona-mezben lépett fel a dobogó legfelső fokára, miután megnyerte a 2015-ös Argentin Nagydíjat.

Megvan Magnussen jövő évi csapata?

A Formula-1-es karrier minden bizonnyal (legalább átmenetileg) lezárult Kevin Magnussen számára, a dán pilótával nem hosszabbított szerződést a Haas, máshol pedig nincs számára hely, így más szériában versenyezhet tovább. Volt szó többek között az IndyCarról is, a Motorsport most viszont saját forrásaira hivatkozva azt írja, az amerikai sportautó-bajnokságban, az IMSA-ben fog indulni Chip Ganassi csapatánál. A portál úgy tudja, hogy Magnussen a Ganassi Racing egyik Cadillacjét fogja vezetni a teljes szezon során.

00120026_298

fotó: dppi

Ilyen fotók láttán irigykedünk igazán az F1-esekre

Elérkezett az idő a Formula-1 idei tizenötödik fordulójára, amit a napsütötte Bahreinben rendeznek meg. A már helyszínen tartózkodó csapatok között közkedveltnek számít a szahíri paddock, ami a képek láttán egyáltalán nem meglepő.

EnvSyOUWMAAJSfL

EnvXl8UXYAYCImc

Di Grassiék új sportot próbáltak ki: a gokartos paintballt

Mint valami autós-lövöldözős videójáték...

 

Kubica újabb lehetőséget kap az Alfa Romeótól

A hétvégi Bahreini Nagydíj első szabadedzésén ismét pályára gördül Robert Kubica, aki az Alfa Romeo tesztpilótájaként idén negyedik alkalommal kap FP1-es gyakorlási lehetőséget a csapattól. A lengyel korábban Ausztriában, Magyarországon és Nagy-Britanniában ülhetett az Alfa autójába, miközben a DTM-ben is aktív szerepet vállalt. Most Kimi Raikkönen autójába ülhet be.

"Örülök, hogy augusztus után ismét vezethetek. Hosszú időnek tűnik, de DTM-es programommal és a bázison való szimulátorozással elfoglalt szezont teljesítettem. Most, hogy vége a DTM-nek, ismét teljes erővel az Alfa Romeóra koncentrálhatok. Bízom benne, hogy a munkám hozzájárul a csapat törekvéseihez" - idézte a Motorsport a lengyelt.

kubica-2020-tszt1

Koronavírusos a Red Bull sportigazgatója

A Red Bull Racing hivatalos közleményben tudatta, hogy a szokványos, futam előtti kötelező koronavírus-tesztelés során pozitív eredményt hozott Jonathan Wheatley sportigazgató mintája. Wheatley a protokollnak megfelelően tíznapos karanténba vonul, az állapotáról nem közöltek többet. Annyit árultak még el, hogy a feladatait több ember között osztják majd szét, viszont a teszteredményének nincs semmilyen hatása a csapat többi tagjára, ahogy a pályán elvégzett munkára sem.

bull_1