A Ferrari messzire néz: Továbbra is náluk van a Palantir
https://formula.hu/parc-ferme/31476
A maranellói istálló kedden bejelentést tett arról, hogy tovább folytatja az együttműködést a Palantir Technologies vállalattal, amely világvezető adatelemző platformok fejlesztése területén. A cég eddig is együttműködött a Scuderiával, de mostantól magasabb szintre, csapatpartnerré lép elő: a megállapodás révén a versenypályán is várható egy kisebb előrelépés, az adatok elemzése válik gyorsabbá a Palantir legfrissebb generációs szoftverének köszönhetően.
A fantasy-rajongók azonban vélhetően azért kapták fel a fejüket, mert a palantír (jelentése: ami messzire lát) A Gyűrűk Ura mágikus gömbje, az úgynevezett látókő. A 2003-ban alakított Palantir Technologies is innen kapta a nevét.
We are very happy to announce the renewal of the partnership with @PalantirTech becoming our Team Partner! https://t.co/mPjsLve4LL
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 10, 2022
We can’t wait to start the 2022 championship together #essereFerrari pic.twitter.com/iOpycgJmfv
A WRC versenyzői kívánhattak valamit az igazi Mikulástól
https://formula.hu/parc-ferme/28247
Nem mindennapi házigazdája volt az Arctic Ralinak - illetve ott, ahol a WRC-járt, éppenséggel mindennapi, hiszen a "hivatalos" Mikulásnak a finnországi Rovaniemiben van a téli rezidenciája (a nyári pedig egyébként a Botteni-öböl partján, Kemiben). A karácsonyi ajándékosztó öregúrnak február végére felszabadult az ideje, így a versenyhétvége előtt fogadta is a Hyundai és a Toyota versenyzőit otthonában, s kedélyesen elbeszélgetett velük. A mezőny tagjai egyébként ezen kívül is igyekeztek autentikus programokkal hangolódni a versenyre, így kutyaszánon is utaztak, na meg a jégen való gokartozás sem maradt el. A vasárnapi díjátadón aztán ismét feltűnt a Mikulás, így további vicces-bizarr felvételek készülhettek.
We've made lots of new friends today, and we even had the chance to meet Santa Claus! @TGR_WRC #WRC #ArcticRallyFinlandpic.twitter.com/fNnZNf4hta
— Sébastien Ogier (@SebOgier) February 23, 2021
Blooper Alert! Santa was very good and I was too impressed! It was pretty special to meet him today and I can’t wait to come back here with my family to show them this beautiful place and present Camille to Santa Claus #WRC #ArcticRallyFinland #Rovaniemi #HMSGOfficial pic.twitter.com/v61I6QVb7j
— Thierry Neuville (@thierryneuville) February 23, 2021
Yesterday was a fun day!!
— Arctic Rally Finland (@RallyFinland) February 24, 2021
Big thanks to our partners CapitalBox @Roikaupunki and @VisitRovaniemi for organizing this beautiful event and to all the driver’s and teams for the good vibes! #ArcticRallyFinland #WRC #ARF21 #Rovaniemi #ArcticCapital #VisitRovaniemi #MRautioOy pic.twitter.com/4tEjLiX08P

50 év után fog ismét murvás pályán versenyezni a NASCAR
https://formula.hu/parc-ferme/28246
A NASCAR Cup Series egyik állandó helyszíne, a Bristol Motor Speedway oválja a betonborítása és az extrémrövid, mindössze 858 méteres hossza révén eddig is a szezon legkülönlegesebb pályája volt, az idei versenye azonban még egy szempontból egyedivé válik, ugyanis az elmúlt hónapok során murvapályává alakították! A hosszú munkafolyamat során több réteg földet helyeztek le és egyengettek el a tennessee-i ovál teljes vonalán - az egyik réteg még ugyanaz volt, amit a pálya legutóbbi, 2001-es murvásításakor is használtak.
A NASCAR csúcskategóriája azonban akkor nem versenyzett itt, a sorozatnak legutóbb több mint ötven éve, 1970-ben az észak-karolinai State Fairgrounds Speedway-en volt murvaversenye. Az idei megmérettetésre - amelyre már minden Covid-biztos ülőhely elkelt - március 28-án kerül sor.
Videók az építésről és egy tesztmenetről:
Szó szerint trófeát kaptak az Arctic Rali győztesei
https://formula.hu/parc-ferme/28245
Több lappföldi sajátosságot felvonultatott a WRC-naptárba beugróként kerülő Arctic Rali díjátadója: jelen volt az eseményen a finn Mikulás, a győztesek, Ott Tanak és navigátora, Martin Jarveoja trófeája pedig a szó szoros értelmében trófea volt, egy-egy megboldogult szarvas agancsát kapták meg.



Így nézne ki a 2021-es BMW F1
https://formula.hu/parc-ferme/28243
A bajor márka 2009-ben fejezte be szerepvállalását a Formula-1-ben, a számos látványos dizájnt megálmodó Sean Bull azonban megrajzolta, hogyan nézne ki a gyártó versenygépe, ha azóta is a mezőnyben lenne vagy visszatért volna oda.



Idekívánkozik, hogy Sean Bullról elsősorban F1-es koncepciói jutnak az eszünkbe, a grafikus azonban a valóságban is tervez az autósportban: a Dragon Penske fényezése a Formula-E-ben az ő alkotása.

Mick-rajongók figyelmébe: Az ifjú Schumacher hat percen keresztül ül a Haasban
https://formula.hu/parc-ferme/28242
Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a Haas csatornáján hosszas videóban megosztott üléspróba mennyire fontos pillanata a felkészülési időszaknak: itt szabják a versenyzőre nem csupán az ülést, de a pilótafülke többi tartozékát is, ami elengedhetetlen, hogy a pilóta fizikailag kibírja a másfél-két órás nagydíjakat a szűk utastérbe szíjazva.
Érkezik a Drive to Survive 3. évada – azért mindent ne higgyünk el, amit látunk…
https://formula.hu/parc-ferme/28237
A Formula Podcastben megvitattuk, hogy mire és miért jó, egyúttal mire nem jó az F1-es sorozat. A vonatkozó rész 01:23:24-től hallgatható!
Előkerült a felvétel, melyen fejtetőre áll Lynn autója a Formula-E futamán
https://formula.hu/parc-ferme/28244
Két nagy baleset is történt a Formula-E szezonnyitó dupla hétvégéjén Szaúd-Arábiában. A szombati szabadedzésen Edoardo Mortara fék nélkül száguldott a védőfalba, a futamon pedig Alex Lynn borult nagyot, melyet követően le kellett inteni a versenyt.
A közvetítésben semmit sem mutattak, utólag látott napvilágot az a felvétel, amelyen a Mahindra fejtetőre borulva, nagy sebességgel száguld át a bukótéren (az alábbi videóban második helyen ez is megtalálható). Azóta egy újabb, biztonsági kamera által rögzített videó is előkerült, amelyen látható maga az ütközés: Lynn Mitch Evans Jaguarját próbálja belülről előzni, de hely híján a falnak csapódik, az autó levegőbe emelkedik és kereszttengelye körül 180 fokos fordulatot leírva fejtetőn ér földet, majd a tehetetlenség miatt tovább csúszik. Evans, aki „repülőbalesethez” hasonlította az ütközést, félreállt, hogy Lynn segítségére siessen.
A brit versenyzőt a beavatkozók emelték ki az autóból, majd kórházba szállították, de rövidesen kiengedték: Dilbagh Gill csapatfőnök elmondása szerint pár ütéssel és zúzódással megúszta, és Rómában biztosan indulni fog.
Először csapott össze WRC-futamon a ralikrossz két klasszisa
https://formula.hu/parc-ferme/28241
A hétvégi Artic Rali egyik érdekes harca a WRC-3 kategóriában zajlott, ebben a géposztályban ugyanis a Ralikrossz-világbajnokság két nagyágyúja is rajthoz állt: Mattias Ekström (2016 bajnoka) és Johan Kristoffersson (2017, 2018 és 2020 bajnoka). Egyikük számára sem idegen a ralizás, de együtt először indultak egy versenyen.
Mattias Ekström és Emil Bergkvist 5., Johan Kristoffersson és Patrick Barth 10. helyen zárta a WRC3 kategória értékelését. A 2016-os WRC-bajnok, Ekström megújult csapata, az EKS JC színeiben csupán 2 perc 34 másodperccel maradt el a győztes Teemu Asunmaától a Skoda Fabia R5 Evóval, míg a Volkswagen Polo GTI R5-tel induló Kristoffersson hátránya több mint 10 perc volt.

A számok azonban ebben az esetben csalókák: a háromszoros világbajnok Kristofferssonnak volt vezetői hibája, a második napon a hófalba csúszott. Szakaszeredményei alapján ő volt gyorsabb, az utolsó két gyorsaságit (köztük a pontokat érő Power Stage-t) a 2. helyen zárta. Ekström legjobb részeredménye 3. helyezés volt a 6. szakaszon.
Persze az is árnyalja a képet, hogy Ekström 15 éves kihagyás után, 2006 óta először indult WRC-n, míg Kristoffersson az elmúlt években résztvevő volt, főképp Svédországban, és a WRC-3 és WRC-2 értékelésben is állt már a dobogó harmadik fokán.

Hamilton régebben így járta körbe a pályákat
https://formula.hu/parc-ferme/28240
Gyerekkori fotót osztott meg a világbajnok azzal, hogy kisebb korában sok autót letakarított azért, hogy vehessen egy ilyen snakeboardot - a gokartos időszakban így járta körbe a pályákat és amúgy is nagyon élvezte a járművet...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mit szóltok Carlos Sainz első ferraris sisakjához?
https://formula.hu/parc-ferme/28239
A Mission Winnow rajta van:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Claire Williams megkérdőjelezi saját magát: volt egyáltalán joga vezetni a Williams F1-es csapatát?
https://formula.hu/parc-ferme/28238
A Dorilton Capital megérkezése után a Williams család kivonul a legendás F1-es istállóból és Claire Williams is leköszönt, mint csapatfőnök - a hónapokkal ezelőtti események óta Williamsnek volt ideje átgondolnia a helyzetet és kielemeznie, hogy mit csinált a csapatfőnökként töltött időszaka során. Azóta viszont folyamatosan azt kérdezgeti magától, hogy volt-e egyáltalán joga ahhoz, hogy ő legyen a csapatfőnök?
"Az idő túlnyomó részében szégyellem magam és azt kérdezgetem, hogy tényleg ezt tettem-e az emberekkel, s*ggfej voltam-e, egyáltalán volt-e ahhoz jogom, hogy én legyek a csapatfőnök? Én mindent beleadtam, amit tudtam, szerintem nem tudtam volna ennél többet. A vége már elég nehéz volt számomra is. Nagyon makacs tudok lenni és sosem adom fel, de talán lehet, hogy itt fel kellett volna. Mostanában ezeket a kérdéseket teszem fel magamnak" - árulta el Claire Williams a Motorsport-Totalnak adott interjújában.

fotó: dppi
Grosjean az oválon nem versenyez, Pietro Fittipaldi helyettesíti
https://formula.hu/parc-ferme/28235
Romain Grosjean már korábban is beszélt arról, hogy fél az oválpályás versenyzéstől, a tavalyi balesete után pedig még jobban felerősödött benne az, hogy nem feltétlenül akar ő olyan tempóval száguldozni centikre a többiektől és a faltól. Ezért úgy döntött, hogy nem versenyez azokon az IndyCar-futamokon, amelyek oválpályán zajlanak majd - ez négy verseny kihagyását jelenti majd a francia számára a 17 futamosra tervezett bajnokságban.
Most viszont az is kiderült, hogy ki ugrik be helyette: az, aki tavaly az F1-ben is helyettesítette, vagy Pietro Fittipaldi. A fiatal 2020-ban két F1-es versenyen ugrott be Grosjean helyére, most az említett négy IndyCar-futamot "kapja meg" helyette és nem ismeretlen számára a sorozat, versenyzett már itt - úgy fogalmazott, hogy az F1-es körökben való megmaradás és az IndyCarban való versenyzés ideális forgatókönyv számára 2021-re.
Persze a közösségi médiában már fel is bukkant az a vélemény, hogy ezek szerint Fittipaldi tulajdonképpen Grosjean dublőre...

fotó: dppi
Bemutatták a rollerbajnokság 100 km/óra felett repesztő gépeit
https://formula.hu/parc-ferme/28232
A motorsport világa még nem nagyon tudja, hogyan kategorizálja a Formula-E-ből kinövő legújabb elektromos kezdeményezést, noha kétségtelen, hogy definíció szerint az elektromos rollerek versenyeztetését célzó, eSkootr névre keresztelt bajnokság is technikai sportnak számít. Most bemutatták az extrém helyszíneken versenyzendő, a sportvilág számos szakágából nevezőket vonzani szándékozó széria sporteszközét, az S1-X nevű elektromos rollert, amellyel 100 km/óra feletti csúcssebességet, a kanyarokban pedig akár 50°-os dőlési szöget ígérnek.
A bajnokság a tervek szerint még 2021 során elstartol.
Top speed 100km/h +
— eSC (@ESC_live) February 25, 2021
Lean angles up to 50 degrees
Carbon Fibre Chassis
Take a closer look at the #eSkootr S1-X
Autólerakat lett Európa leghíresebb oválpályájából
https://formula.hu/parc-ferme/28233
Az Egyesült Államokban talán szentségtörés lenne az ilyesmi, Európában azonban nincs nagy hagyománya az oválpályás versenyzésnek, és az USA formulaautós élsorozata is már 2002-ben járt Rockinghamben legutóbb a CART képében. De nemcsak az ovál, hanem a belső pályaszakasz sincs már használatban a 2018-as tulajdonosváltás óta, azóta ugyanis az angliai helyszín bezárta kapuit mindenféle versenyzési és vezetéstechnikai tevékenység előtt és autólerakattá vált.
Egy nagyszerű versenypálya tündöklését és hanyatlását örökíti meg ez a két kép.


Régi álom teljesülhet az F1 visszatérésével Dél-Afrikába!
https://formula.hu/parc-ferme/28234
Az F1 történetében eddig csak két évben, 1992-ben és 1993-ban fordult elő, hogy mind a hat ember által lakott kontinensen nagydíjat rendeztek. A sport irányítását átvevő Stefano Domenicali azt sejteti, megnőttek az esélyei az afrikai kontinens visszatérésének a versenynaptárba. Erről beszéltünk mi legutóbbi podcastadásunkban, maga Domenicali pedig az Autósport és Formula Magazin legújabb számának hasábjain. Hallgassatok és olvassatok belénk!

Leclerc idei sisakján még több a krikszkraksz, mint a tavalyin
https://formula.hu/parc-ferme/28231
2020-ban még piros háromszögféleségek, idén pedig már fehér-fekete nonfiguratív formák adják Charles Leclerc sisakjának alapmintázatát, amit persze bőségesen fednek a Ferrari szponzormatricái, a 16-os rajtszám és a monacói zászló.
New year, new helmet
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) February 27, 2021
What do you think ? pic.twitter.com/aLJMgLyxAC
Minimum tíz évre tervez Szaúd-Arábiában az F1
https://formula.hu/parc-ferme/28230
Új – vitatott megítélésű – ország csatlakozik 2021-ben a versenynaptárhoz, Szaúd-Arábia, amely Bahreinnel és az Egyesült Arab Emírségekkel együtt háromra növeli a közel-keleti helyszínek számát. December 3-5-én az első nagydíjat Dzsiddában tartják, de terv szerint 2023-ban átköltöznek Kiddijába, a most épülő tervezett városba.
A Formula-1-es menedzsment versenypromóciókért felelős vezetője, Chloe Targett-Adams egy webkonferencián elmondta: a nagydíjat a következő legalább tíz évben szándékoznak megrendezni, mivel ez is része Szaúd-Arábia Vízió 2030 elnevezésű stratégiai tervének.

„Fenomenális, hogy sikerült megállapodást kötni, aláírni és bejelenteni a világjárvány alatt. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy oda mehessünk versenyezni, része hosszabb távú terveinknek azt illetően, hogyan akarjuk építeni sportunkat a Közel-Keleten. Két hosszú távú kapcsolatunk, Bahrein és Abu Dhabi, egyaránt hihetetlenül sikeres. Az első verseny Dzsiddában ideiglenes utcai pályán lesz, amely már most kezd formát ölteni, ami szintén nem egyszerű eredmény a pandémia során. A szaúdi csapat ebben is fenomenális” – idézi a Szaúd-Arábiáról legdicsérőbb szavakkal beszélő Motorsport.com Targett-Adamset. Hozzátette, a lakosság hatalmas, nagy a fiatalok aránya, és jelentős az érdeklődés a motorsport és autóipar iránt.
A hét belső kamerás felvétele: Perez még sohasem tűnt ilyen gyorsnak!
https://formula.hu/parc-ferme/28229
"Az első gyorsköröm!" - ezzel a felkiáltással osztotta meg az izgatott Sergio Perez az alábbi belső kamerás felvételt, amely a Red Bull silverstone-i filmforgatási napján készült, és amely tényleg átadja a sebességérzetet. A mexikói már véleményt is formált a számára nagyon új technikáról az idei és a két évvel ezelőtti autóban töltött körei alapján.
My first fast lap!!! #RedBullRacing #ChargeOn #F1 pic.twitter.com/3HXaYpp13M
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) February 26, 2021
Új logója van a Peugeot-nak, búcsúzik az álló oroszlán
https://formula.hu/parc-ferme/28228
Bár már 50 éve a két lábon álló, mellső lábaival támadó oroszlán a Peugeot összetéveszthetetlen logója, valójában az évek során többször is finomított már az embléma formatervén a francia márka, sőt 1970-et megelőzően még egészen más pozitúrákat is felvett az állatok királya. Most viszont elérkezett a fél évszázad óta legnagyobb imázsváltás ideje a Peugeot-nál. Az alábbi videó végigveszi a logó formálódásának folyamatát az 1858-as kezdetektől fogva, a végén pedig bemutatja a teljesen új szimbólumot, amellyel az 1960-as években használt stílus tér vissza.
We are forward thinkers, but we never forget where we come from. Our new logo is a radical expression of our timeless commitment to modernity. #LionsOfOurTime pic.twitter.com/fCgtuEk3VT
— Peugeot (@Peugeot) February 27, 2021









