Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach
https://formula.hu/parc-ferme/3076
Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

Ilyen sanyarú egy F1-es tartalék élete
https://formula.hu/parc-ferme/24615
A Renault-tól Williamshez idén csatlakozó Jack Aitken posztolta az alábbi fotót, amely Barcelonában, a csapat filmes napján készült. Ha be kell ugrani, majd felkeltik…
This Reserve Driver business is hard graft... @Williamsracing filming day at Barca (I promise I did do some work ) pic.twitter.com/F6HBkEpGtQ
— Jack Aitken - (@JaitkenRacer) February 23, 2020
A ti hetetek is jól összefoglalható egy-egy Bottasszal?
https://formula.hu/parc-ferme/24617
Minden napra egy Bottas: a Mercedes így illusztrál egy hetet vasárnaptól hétfőig Valtteri Bottas testbeszédével.
Your week as told by @ValtteriBottas! pic.twitter.com/2G58V5a5bJ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 23, 2020
Öt-tíz évbe is telhet, mire megvalósul a Miami Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/24616
A Formula-1 tulajdonosa, az amerikai Liberty Media kemény fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, egy második versenyt is szervez az Egyesült Államokban. A városi Miami Nagydíj jelen állás szerint 2021-re van kitűzve (a legelső terv még 2019-ről szólt), de a Formula-1 első embere, Chase Carey ennek fényében most egészen pesszimista nyilatkozatot tett.
Bár épp a napokban érkezett egy pozitív hír, miszerint Miami-Dade County képviselőtestületében a nagydíj számára pozitív eredménnyel zárult egy szavazás, az ellenállás jelentős mind a lakók, mind a helyi politika szintjén: a tiltakozók minden követ megmozgatnak, hogy akadályt gördítsenek az F1 elé. Ez indokolja Carey meglehetősen pesszimistának tűnő becslését.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy az USA-ban az ilyen dolgok időbe telnek” – mondta a Motorsport-Totalnak. „Másrészről el kell mondanunk, hogy tovább tart, mint reméltük. Frusztráló, mert rengeteg időt fektettünk bele, de úgy tűnik, az ügy egyre csak bonyolódik. Megbirkóztunk azzal, hogy az időkeret több mint öt évet vesz igénybe. A jelenlegi cél az, hogy mához képest öt-tíz éven belül verseny legyen. Ehhez viszonyítva 12 hónap nem jelentős, de ez nem jelenti azt, hogy nem vagyunk egyre frusztráltabbak.”

Férfiak között is futamot nyert a W Series bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/24614
A thaiföldi szezonzáró második futamán megszerezte első futamgyőzelmét az F3 Asia sorozatban Jamie Chadwick. A női formulaautós sorozat, a W Series legjobbja, a Williams fejlesztőpilótája Pietro Fittipaldi utólagos büntetésével örökölte meg a futamgyőzelmet. A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az abszolút sorrendben még a büntetés után is csak második helyen végzett (akárcsak az első versenyen), az elsőként befutó Ukyo Sasahara, a tavalyi bajnok azonban nem szerezhet pontokat.
Chadwick rövid ideig már egy hónappal ezelőtt is győztesnek mondhatta magát: januárban Abu Dhabiban épp az ő győzelmét vették el a leintés után, mivel kiugrott a rajtnál. A brit pilótalány korábban is nyert már férfi ellenfelekkel szemben, 2018-ban a brit F3-ban, az MRF Challenge-ben pedig bajnoki címet is szerzett egy éve.
Az ázsiai Formula-3-as széria bajnoka Joey Alders lett, fő kihívóját, Jack Doohant legyőzve. A bajnokság neve onnan lehet ismerős, hogy tavaly Keszthelyi Vivien – Chadwick riválisa a W Seriesben – indult a téli szezonban, a magyar hölgy legjobb eredménye 8. hely volt.

Így osztja csapatokba 6+1 DTM-versenyzőjét a BMW
https://formula.hu/parc-ferme/24613
Közölte 2020-as csapatkiosztását a bajor márka: ne tévesszen meg senkit, ha az alábbi felsorolásban hétnél több nevet és ismétlődéseket lát. A hat gyári autót két csapat, az RMG és RMR készíti fel, mivel azonban a csapatbajnokságban csak kétautós formációkat értékelnek, egy fiktív istálló, az RMR is szerepel a nevezésben. A hat gyári egységhez a Robert Kubicát indító ART jön még hozzá.
BMW Team RMG: Marco Wittmann, Timo Glock, Lucas Auer.
BMW Team RBM: Philipp Eng, Sheldon van der Linde, Jonathan Aberdein.
BMW Team RMR: Lucas Auer, Jonathan Aberdein.
ART Grand Prix: Robert Kubica.

Videó: az idei év eddigi leggyorsabb F1-es köre
https://formula.hu/parc-ferme/24611
Valtteri Bottas egészen gyorsan, a 2020-as téli tesztidőszak harmadik napján megdöntötte a tavaly februárban futott leggyorsabb kört. 1:15,732 az új referenciaidő.
Gyönyörű retro raliautókat hajtanak meg Nagy-Britanniában
https://formula.hu/parc-ferme/24607
Méghozzá majdnem 150 autót csodálhatnak meg az erre fogékonyak - akiknek lehetőségük van, a helyszínen, mi sajnos „csak” képernyőn keresztül.
THIS IS EPIC! Head down to watch the live rally action with @RallyingGroupB. 140+ cars are bringing the exhilarating energy outdoors pic.twitter.com/ZBnKd67gSo
— Race Retro (@RaceRetro_) February 22, 2020
Komoly bravúr egyáltalán kilátni az IndyCar aeroscreennel felszerelt autóján
https://formula.hu/parc-ferme/24605
Vagy legalábbis nagyon szokatlan a kameraállás. Persze a versenyzőknek valószínűleg semmilyen problémájuk nincs ezzel.
#TBT to a few laps around a wet and cold @COTA last week. Can't wait for that Florida sunshine!#INDYCAR | @Team_Penske | @hitachiauto | @Hitachi_US | @TeamChevy
— Josef Newgarden (@josefnewgarden) February 20, 2020
@INDYCAR pic.twitter.com/7mtDY63vvE
WEC: Zsinórban harmadszor is a pole-ban a Rebellion
https://formula.hu/parc-ferme/24612
Közép-európai idő szerint vasárnap éjszaka zajlott a Hosszútávú Világbajnokság időmérő edzése Austinban, amely a Rebellion egyetlen autójának sikerét hozta: a szezon végén versenyzést befejező istálló pilótái, Gustavo Menezes és Norman Nato – akik Bruno Sennával alkotnak triót – 1:47,530-as átlaggal szerezték meg a rajtelsőséget Sanghajhoz és Bahreinhez hasonlóan, miután a második szabadedzés és a kvalifikáció közti néhány órában motort cseréltek a versenygépben.
A #7-es Toyota (Conway, Kobayashi, Lopez) 1,631 másodperc hátránnyal szerezte meg a második rajtkockát, míg a #8-as egység (Buemi, Nakajima, Hartley) 1,901 másodperces deficittel lett harmadik. A teljesítménykiegyenlítő rendszer a kalkuláció szerint Buemiéket 2,21, a bajnokságot vezető Conway-éket 2,77 másodperccel lassítja hétvégén: a brit erről azt mondta, a Toyota nem esélyes a győzelemre a hatóráson, hacsak nem történik rendkívüli esemény.
A rajtrács negyedik kockáját már a legjobb LMP2-es egység, a COOL Racing (Lapierre, Borga, Coigny) foglalja el: mindössze három LMP1-es indul a Lone Star Le Mans-on, mivel a Team LNT távolmaradt az eseménytől.

A McLaren majmai McGregort másolják
https://formula.hu/parc-ferme/24608
A papaja páros szokásához híven nem bír magával.
Strutting into another @F1 season. @CarlosSainz55 @LandoNorris
— McLaren (@McLarenF1) February 22, 2020
Cc: @TheNotoriousMMA pic.twitter.com/VvEemSd2X9
Ma lenne 71 éves Niki Lauda
https://formula.hu/parc-ferme/24610
1949. február 22-én látta meg a napvilágot Andreas Nikolaus Lauda, az F1 háromszoros osztrák világbajnoka, aki tavaly májusban hosszas betegség után veszítette életét. Rá emlékszik ma több F1-es csapat is, amelyekkel tevékeny karrierje során együtt dolgozott.
Gone but never forgotten.
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2020
Niki, thinking of you on what would’ve been your 71st birthday pic.twitter.com/VVnElnBY07
Remembering Niki - The legend would have turned 71 today #essereFerrari #CiaoNiki pic.twitter.com/Rs0EKXhInK
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 22, 2020
Remembering the legendary Niki Lauda, who was born #OnThisDay in 1949.
— McLaren (@McLarenF1) February 22, 2020
A giant of our sport who played an integral role in the McLaren story. pic.twitter.com/GCwskNbvXY
Beköszöntött a tavasz a MotoGP-ben is
https://formula.hu/parc-ferme/24606
Megkezdődött a motorosok háromnapos katari tesztje, azóta pedig szép lassan már a mezőny nagyja ki is rajzott a pályára.
And our #QatarTest is underway as @alexmarquez73 heads out for his fifth outing on the RC213V! pic.twitter.com/3dsRTC2h4Q
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) February 22, 2020
Time for @marcmarquez93 to get a taste of the @losailcircuit under the sun. The #QatarTest now fully under way. pic.twitter.com/HXibpS8L9r
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) February 22, 2020
Time to get out on track at #QatarTest
— PETRONAS SRT (@sepangracing) February 22, 2020
Franky's already set some quick times. Looks like Fabio is ready to go join him. Let's do this! #PETRONASmotorsports | #MotoGP | #SepangRacingTeam | #FM21 | #FQ20 | pic.twitter.com/9Q58Im5XV3
There’s a reason for the phrase ‘Roaring 20s’ . Warming up our beasts ready for testing @MotoGP @JoanMirOfficial @Rins42 #SUZUKing #QatarTest #Roaring20s pic.twitter.com/FvxuZQART8
— Team SUZUKI ECSTAR (@suzukimotogp) February 22, 2020
Ez volt a pénteki tesztnap két és fél percben
https://formula.hu/parc-ferme/24609
Bottas legjobb köre, négy piros zászló, megpördülések - röviden így zajlott a téli teszt harmadik napja.
Ha Barcelona, akkor magyar Raikkönen-drukkerek a helyszínen
https://formula.hu/parc-ferme/24604
Hasan Bratic Instagramra feltöltött fotójában egy méretes magyar zászló tűnik fel, benne Hajrá Kimi felirattal. Kolégánk, Mészáros Sándor szerint ez a zászló még akkor is ott volt minden alkalommal Barcelonában, amikor Raikkönen még csak nem is versenyzett az F1-ben.
Kedves gesztussal búcsúztatta távozó szakemberét a Haas
https://formula.hu/parc-ferme/24602
Munkatársai által aláírt padlólemez-elemet kapott ajándékba a Haastól távozó egyik szakember. Rick az istálló első szezonja óta az amerikai istállónál dolgozott, mint technikus.
Today we say goodbye to our garage technician Rick, who has been with us since we started racing in 2016.
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 21, 2020
Good luck in the future Rick, we’ll miss you! #HaasF1 pic.twitter.com/iR88bxfDlZ
Egyedüli magyarként indul a Formula Renault Európa-kupában Tóth László
https://formula.hu/parc-ferme/24597
Hazánk 19 éves autóversenyzőjével áll rajthoz az olasz Bhia Tech Racing csapata az európai formulaautós szériában - derült ki csütörtöki bejelentésükből. A bajnokság idén tíz helyszínt látogat meg, májusban az F1 betétsorozataként Monte-Carlóban is felvonul, szeptember utolsó hétvégéjén pedig a Hungaroringen állomásozik.
Tóth László gokartozással kezdte, majd különböző nemzeti Formula-4-es sorozatokban folytatta pályafutását. Tavaly az első alkalommal megrendezésre kerülő Autósport Játékokon hazánkat képviselte, és az F4-esek között egy negyedik és helyet szerzett a 19 fős mezőnyben. A pilóta karrierjét a Nicolas Todt által vezetett All Road Management egyengeti.

Új pilótához került Vincze Ferenc bajnok autója
https://formula.hu/parc-ferme/24600
2020-ban Vizelli András, a ladás közönségkedvenc fogja vezetni Vincze Ferenc Skodáját, amivel a pilóta tavaly megnyerte a magyar bajnokságot. A gép Borsodnádasdon, a Mátéhegyi Ökopark rendezvényén pénteken testközelből is megtekinthető volt.



Különleges gumikkal készül a Holland Nagydíjra a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/24603
A zandvoorti pálya egyedisége miatt új abroncsfelhozatallal készül a Holland Nagydíjra a Pirelli. Az F1 gumiszállítója a pálya utolsó, döntött kanyarjára készül az új típusokkal, amelyek közül a C2-es, második legpuhább keveréket a csapatok már a jövő heti teszten kipróbálhatják. Drasztikus változásokra nem kell készülniük, a prototípus legfőbb jellemzője, hogy valamivel ellenállóbb a megszokott abroncsoktól.
Érdekesség, hogy csak az első kerekeken változtattak, és azokat is csak akkor fogják élesben használni, ha azt indokoltnak találják. Előbb felmérik a frissen leaszfaltozott pálya tulajdonságait, és megvárják a csapatok visszajelzéseit is, szóval ez elsősorban egy óvintézkedésnek számít.

Fotó: DPPI
Fél év lenne lemásolni a Mercedes trükkjét
https://formula.hu/parc-ferme/24599
Jelenleg nincs olyan istálló az F1 paddockjában, amelyet ne foglalkoztatna a Mercedes tegnap felfedezett megoldása, a DAS, amivel a pilóta menet közben tudja állítani a kerekek széttartását. Ilyenkor minden, valamire való mérnök fejében végigfut a gondolat, hogy ezt érdemes lehet lemásolni, ám a Racing Point technikai igazgatója szerint ehhez komoly erőforrások szükségesek.
"Ez nem egyszerű. Még az olyan csapatoknak is, mint a Ferrari vagy a Red Bull, hat hónapba telne lemásolni. Az autó orrát, de talán még a karosszériát teljesen át kellene tervezni" - nyilatkozta Andy Green. Az tehát egyértelmű, hogy a megoldást jó ideig kizárólag a Mercedes fogja tudni használni, így most az a kérdés, mekkora előnyük származik belőle.

Fotó: DPPI
A Williams szponzora támogatja a kis Hamilton szezonját a BTCC-ben
https://formula.hu/parc-ferme/24596
Zsinórban a második évben marad a Brit Túraautó-bajnokságban Nicolas Hamilton, csapatot és márkát váltva: a Motorbase Ford Focusa helyett Volkswagen CC volánja mögé ül a Team Hard színeiben. Említésre érdemes a 27 éves, mozgáskorlátozott pilóta főtámogatója is, a ROKiT telekommunikációs vállalat, amely a Formula-1-ben a Williams névadó szponzora.
A versenyző célja az lesz, hogy ezúttal a BTCC minden fordulóján részt vehessen, hiszen 2015-ben csak részleges szezont futott, tavaly pedig az utolsó két fordulót hagyta ki anyagi problémák miatt.
„A tavalyi év nagy kihívás volt számomra. Közel kerültem ahhoz a realitáshoz, hogy a karrieremnek vége lehet, ami igazán nehéz volt. Az emberek azonban kitartottak mellettem, segítettek, hogy fókuszált és pozitív maradjak. Most kiváló helyen vagyok, hogy új fejezetet kezdhessek el” – nyilatkozta a hatszoros világbajnok öccse, aki 2011-ben kezdett versenyezni, az évek során a BTCC mellett a brit Renault Clio Kupában és a túraautó Európa-kupán szerepelt a mezőny hátsó traktusában.
