Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach
https://formula.hu/parc-ferme/3076
Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

Melyik F1-es csoporttal töltenétek el a karantént?
https://formula.hu/parc-ferme/25084
Az ötös csoport különösen érdekesnek tűnik!

Amikor egy pilótának finoman szólva sincs jó napja
https://formula.hu/parc-ferme/25081
Nem elég, hogy egy elég amatőr hibát vét, még fel is ül az autója egy bójára, ráadásul mindez egy szuperspeciálon történik, amikor rengeteg ember látja élőben, van szpíker is, aki kommentálja a küzdelmét...
Születésnapját ünnepli a ralisport történetének egyik legnagyobb alakja, idősebb Carlos Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/25082
58. életévét töltötte be 2020. április 12-én Carlos Sainz. A "Matador" két világbajnoki címet nyert a WRC-ben és még több alkalommal csak az utolsó pillanatban csúszott le róla - volt, hogy már csak pár száz métert kellett volna begurulnia a célig, de megállt alatta az autó. Ebben és a balszerencsés átigazolásaiban is hasonlít a pályafutása honfitársáéra, Fernando Alonsóéra - rengeteg alkalommal lett második-harmadik az év végi összesítésben, nagyjából másfél évtizedes pályafutása során 26 futamot nyert és 97 alkalommal állhatott dobogóra. Előbbi adat az all-time lista negyedik, utóbbi pedig a második helyére elég jelenleg, azóta pedig többször nyert már Dakart is, legutóbb éppen idén év elején.
Isten éltesse "Sanyi bácsit", íme egy videó a WRC-s kalandjairól:
Ha a McLaren egy '80-as években futott sorozat lenne - videó
https://formula.hu/parc-ferme/25080
Úgy néz ki, hogy Wokingban is unatkoznak.
Lemaradtál? Visszanézheted a tavalyi Olasz Nagydíj ismétlését
https://formula.hu/parc-ferme/25078
Az F1 tegnap lepte meg meg a rajongókat a 2019-es szezon egyik legjobb futamának megismétlésével. Ha lemaradtál róla, most bepótolhatod, ahogy Charles Leclerc hosszú évek után újra ferraris győzelemmel örvendezteti meg a tifosit.
A Haas is szabadságolásokkal igyekszik túlélni a krízist
https://formula.hu/parc-ferme/25079
A legtöbb kis- és középcsapathoz hasonlóan az amerikai tulajdonosú Haas is kötelező szabadságra küldi dolgozóinak egy jó részét, legalábbis azokat, akik a nagy-britanniai bázison tevékenykednek. Az ottani kormány ugyanis átvállalja a dolgozók bérének 80%-át, így az istálló jelentős anyagi terhektől szabadul meg ebben a nehéz időszakban. Korábban többek között a McLaren, a Renault, a Raing Point és a Williams is hasonló segítséget vett igénybe, igaz utóbbi csapat ettől drasztikusabb lépésre is kényszerült.

Egy elfeledett újítás: Sisakkamera az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/25077
A Formula-1 még az Ecclestone-érában kísérletezett a pilóták sisakjára erősített kamerák alkalmazásával, de sajnos a megoldás nem vetette meg a lábát a sorozatban. Ellentétben például az IndyCarral, ahol az utóbbi években rendszeresítették a megoldást. Az F1-ben így nézett ki egy rajt az eszközzel:
Hamilton hajának jót tett a bezártság
https://formula.hu/parc-ferme/25076
Talán sosem volt még olyan dús hajkoronája Lewis Hamiltonnak, mint manapság. A brit pilóta régebben sokat küzdött haja épségéért, aminek legutóbbi Instagram-bejegyzése alapján megvan az eredménye.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Felbontotta az operatőrök szerződéseit az F1
https://formula.hu/parc-ferme/25075
Sajtóértesülések szerint a Formula-1 az idei évre felbontotta a közvetítésekben kulcsszerepet játszó operatőrök szerződéseit, ám ez nem azt jelenti, hogy feladta a versenyrendezések reményét. A döntésre azért volt szükség, mert mostanra a versenynaptár közel 50%-a parkolópályára került, és egy kamerakezelő személy kontraktusában az is szerepel, egy szezonban hány versenyen, és pontosan mely helyszíneken kell részt vennie. Egyszerűbb tehát felbontani, és a szezonkezdet előtt újat kötni, mint folyton módosításokkal lekövetni a változásokat - közölte a Racefans.
Ráadásul könnyen előfordulhat, hogy az idény bizonyos versenyei zárt kapuk mögött kerülnek megrendezésre, ebben az esetben pedig a közvetítőcsapat is kevesebb emberrel vonulna a helyszínre.

Fotó: DPPI
Összehasonlítás: Melyik versenygép a leggyorsabb az austini F1-es pályán?
https://formula.hu/parc-ferme/25074
Mindig is érdekelt, a különböző versenyautók és -motorok hogyan teljesítenének egymás ellen ugyanazon a pályán? Az alábbi összehasonlítás segít képet adni arról, nagyjából milyen erőviszonyok uralkodnak a különböző sorozatok között.

Leclerc elborzadt, amikor véletlenül egy Red Bull-lal csatlakozott a versenyhez
https://formula.hu/parc-ferme/25073
Csúnyát bakizott a Ferrari F1-es pilótája egy tegnapi virtuális versenyen, amelyen figyelmetlenségből egy Red Bull-lal nevezett be. A hibát felismerve, sűrű bocsánatkérések közepette arról győzködte versenytársait, indítsák újra a futamot.
"No! No Red Bull... " @Charles_Leclerc's horrified reaction when he accidentally selects a @RedBullRacing in @Formula1game.
— RaceFans (@racefansdotnet) April 10, 2020
"I'll call Christian and tell him" quips @Alex_Albon.#F1 pic.twitter.com/XwygWzutE3
Kezdődhet a darálás, ingyenes lett az F1 TV
https://formula.hu/parc-ferme/25072
Harminc napra ingyenessé tette havidíjas online szolgáltatását a Liberty Media. Az F1 TV-n több mint hatszáz korábbi verseny mellett szezon- és futamösszefoglalók, valamint exkluzív dokumentumfilmek is megtekinthetők. Ezen a linken kapsz egy hozzáférési kódot, majd útmutatót a folytatáshoz. Figyelmeztetés: mivel alapvetően ez egy fizetős szolgáltatás, a regisztrációhoz meg kell adnod a bankkártyád adatait, de az első harminc nap során nem fogják levonni a havidíjat, csak ha májusban a folytatás mellett döntesz.

A Ferrari-szurkolók számára kedves 2019-es futamot ismétel ma az F1
https://formula.hu/parc-ferme/25071
Azok után, hogy a minap még a Michael Schumacher és Jacques Villeneuve ütközését hozó 1997-es jerezi viadalt tűzte műsorára, ma 16 órától a 2019-es Olasz Nagydíj lesz terítéken, amelyet Charles Leclerc nyert a maranellóiak hazai pályáján, Monzában, többek között Lewis Hamilton ellen is parádésan védekezve.
A futam az alábbi videóban (vagy az F1 Facebook-oldalán) nézhető majd 16 órai kezdettel (a videó a YouTube-ra átkattintva fog indulni!), de egyébként az F1 TV is 30 napra ingyenesen elérhetővé vált a koronavírus-járványra való tekintettel, ahol 1400 órányi tartalom várja az érdeklődőket:
A Formula-E is elhalasztotta az új autójának bevetését
https://formula.hu/parc-ferme/25070
Akárcsak a Formula-1, az elektromos sorozat is úgy döntött a csapatok, az FIA és a széria vezetői között történt megbeszélésen, hogy a koronavírus-járványra való tekintettel költségcsökkentési célzattal elhalasztják a Gen2 EVO névre keresztelt új karosszéria bemutatkozását. A jelenlegi Gen2-es verzió továbbfejlesztett változatán többek között módosított első szárny, hajlított hátsó légterelő és cápauszony található, de ezt csak a 2021/2022-es idényben láthatjuk élesben – pedig eredetileg egybeesett volna a Formula-E világbajnoki rangra emelkedésével.
A jelenleg egyébként a világjárvány miatt két hónapos szüneten lévő bajnokság szereplőinek e-voksolása során arról is döntés született, hogy a csapatok a következő két évad során csupán egyszer módosíthatnak a hajtáslánc-elemeken: vagy megtartják a mostani rendszert a következő szezonra is és akkor nyúlnak hozzá, vagy már most újítanak és akkor azt a verziót használják két évig.

A Renault is csatlakozott a személyzetét szabadságra küldő csapatok táborához
https://formula.hu/parc-ferme/25069
A McLaren, a Williams és a Racing Point után negyedikként a Renault is bejelentette, hogy az enstone-i gyárában dolgozók „jelentős részét” szabadságra küldi május 31-ig. Köszönhetően a brit kormány intézkedéseinek, a dolgozók – beleértve a menedzsment tagjait is – a fizetésük 80 százalékát így is megkapják. Ami a motorrészleget illeti Viry-Chatillon-ban, ott részmunkaidőt vezetnek be első körben 12 hétig, de ezt persze a koronavírus-helyzet alakulásától függően felülvizsgálhatják.

Hat F1-es versenyzővel indul jótékonysági virtuális bajnokság
https://formula.hu/parc-ferme/25068
Összesen 19 versenyző – köztük hat Formula-1-es – fogott össze, hogy létrehozzon egy virtuális minibajnokságot, amely segít adományokat gyűjteni a koronavírus elleni harchoz a WHO-nak. A három fordulóra szombaton, kedden és pénteken este 19 órától kerül sor, a versenyt a pilóták Twitch-csatornáin lehet majd követni.
A résztvevők névsora igencsak veretes: az F1-ből Charles Leclerc, Alexander Albon, Lando Norris, George Russell, Antonio Giovinazzi és Nicholas Latifi fogja képviseli magát, de indul még többek között Antonio Felix da Costa, Giuliano Alesi, Arthur Leclerc, Pietro Fittipaldi és a labdarúgókapus Thibaut Courtois. További szereplők és részletek Latifi videós posztjában:
Announcement Really excited to launch #RaceForTheWorld with a group of other drivers. The goal is to help raise money for the @WHO Covid-19 Solidarity Response Fund while providing some entertainment along the way! Donations can be made at https://t.co/HRVJxjVDjI pic.twitter.com/jMfQadAttj
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) April 10, 2020
Leclerc is beállt az Olasz Vöröskeresztet támogató adománygyűjtés mögé
https://formula.hu/parc-ferme/25067
A Ferrari fiatal pilótája is megosztotta azt az oldalt, ahol bárki adományokkal segítheti az olaszországi Vöröskereszt munkáját a koronavírus elleni harcban. A kezdeményezés mögé Leclerc mellett olyan sportolók álltak be többek között, mint Cristiano Ronaldo vagy épp Gianluigi Buffon.
In this moment of emergency even the tiniest action can lead to an enormous result. Let’s join together and continue fighting this challenge with courage. Help me support those who never give up. Donate to at https://t.co/dx7bcB7RYi
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) April 10, 2020
#BeyondTheMask pic.twitter.com/RkCmnQx56N
Videó: A tíz legnagyszerűbb hazai győzelem az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/25066
Alain Prost első diadala, Fernando Alonso valenciai csodája, Lewis Hamilton silverstone-i esőtánca és Ayrton Senna brazíliai átoktörése – többek között ezek is szerepelnek az alábbi válogatásban (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):
Kevesebb futam, több Ecclestone! Minden, ami a héten történt az F1-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/25063
Formula-1-es elemzőműsorunk legújabb adásában kitárgyaljuk a kényszernaptár kapcsán felmerült legújabb ötleteket, a legnagyobb bajba jutott csapatok jövőjét, Daniel Ricciardo fizetését és Bernie Ecclestone fizikumát is.
A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – íratkozz fel, kövess minket!
Hogyan készül a versenyzői ülés?
https://formula.hu/parc-ferme/25065
Az alábbi videóban a Jaguar Racing jóvoltából nyerhetünk bepillantást ebbe:









