A Williams nehéz anyagi helyzete ismert a Formula-1-ben: az elmúlt évek pocsék eredményei révén a csapat bevételei is megcsappantak, a koronavírus miatti leállás pedig tovább nehezíti a nagy múltú istálló életét. A Williams tavaly év végén eladta alkalmazott technológiai részlegét, WAE-t – jövedelmező üzletágát –, a friss hírek szerint pedig 50 millió font (20 milliárd forint) értékű kölcsönt vett fel.
„A WAE 2019 végi eladása után új kölcsön felvételének folyamatába kezdtünk” – idézi az Autosport Claire Williams csapatfőnök-helyettest. „Több opció mérlegelése után a befejeztük a folyamatot hitelezők konzorciumával. A kölcsön biztosítja azokat a forrásokat, amelyekre szükségünk van az előrelépéshez.”
A hitelezők a HBSC bank, a csapat korábbi partnere, valamint a Latrus Racing, Michael Latifi cége. A kanadai üzletember a csapat pilótája, Nicholas Latifi édesapja és az egyik fontos szponzor, a Sofina vezérigazgatója. Ráadásul másik csapatnál, a McLarennél is érdekelt 10 %-os tulajdonosként.
Claire Williams összegről természetesen nem beszélt, de a Pitpass.com jogi dokumentumokhoz jutott hozzá, ahonnan kiderül, hogy a jelzálogra felvett hitel 50 millió font. A fedezet a Williams történelmi autógyűjteménye, csapat 100 versenygépével, melyek értékét 20 millió fontra becsülték fel, a földterületet és az épületeket pedig 30 millió fontra.
Ha a Williams nem tudja visszafizetni a kölcsönt, nem csupán a csapat infrastruktúrája kerül a hitelezőkhöz, a bankhoz és Latifihoz, hanem az istálló gazdag múltja is – 50 millió fontért, amely csekélynek tűnik ahhoz képest, hogy a csapat éves Formula-1-es költségvetése ennek nagyjából kétszerese.