DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Nelson Piquet és Nelson Piquet - Long Beach & Long Beach

Harmincöt év - ugyanaz a név, ugyanaz a helyszín, ugyanúgy első győzelem:

pf_piquets

Idén sokkal népszerűbb lett a WRC

Komoly ugrást mértek a Rali-világbajnokság idei futamainak televíziós nézettségében. A The Checkered Flag számolt be róla, hogy az idei szezon eddigi három versenyhétvége, a Monte-Carlo, a Svéd és a Mexikó Rali összefoglalóit 242 millió néző követte világszerte, ami 15%-os növekedést jelent 2019-hez képest. A legtöbben, 100 millióan a Monte-Carlo Ralit követték figyelemmel.

A nagy lendületet ebben a sorozatban is a világjárvány törte meg: az eddigi utolsó, március végi forduló óta sorozatos futamtörlésekről kapunk hírt, a legközelebbi futam jelen állás szerint a szeptember végi Török Rali.

ralivb12020

Fotó: DPPI

Tudjátok, miről híres a képen látható Mercedes?

A Mercedes-Benz C291 a sportautó-világbajnokságot nyerő Sauber C9 és Mercedes-Benz C11 utódja volt az 1991-es szezonban. A modell a szezonzáró 430 kilométeres autopolisi versenyt nyerte meg, Karl Wendlinger és Michael Schumacher duójával: a németnek egészen 2010-ig ez volt utolsó szereplése a márkával.

Fotó: Twitter / Mercedes-AMG F1

Marquez az egyik legtöbbet kockáztató motoros a GP-ben, de a Man-szigeti TT még neki is sok

Azt nem lehet mondani, hogy Marc Marquez ne lenne bevállalós a versenypályákon, legutóbbi magazinunk elemzésében is ezt emeltük ki egyik erősségeként, viszont az utcai viadalok csúcsának tartott Man-szigeti TT-n ő sem szívesen indulna el – minderről a GPOne.com szaklapnak beszélt a nyolcszoros világbajnok:

„Rendkívül tisztelem az ott versenyző motorosokat, de nekem nem tetszik. Szeretem élvezni a motorozást és a határokat keresni, de a Man-szigeten az életedet kockáztatod, én így látom. Azért motorozok, hogy jól érezzem magam, nem azért, hogy szenvedjek és veszélyeztessem az életemet.”

marquez-dppi

Jöhetnek a szidalmak – kendőzetlen vélemény Mick Schumacherről

Legutóbbi podcastadásunkban sorra vettünk 10 olyan feltörekvő fiatalt, akikről azt gondoljuk, hogy akár már jövőre bekerülhetnek az F1-be. Természetesen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia is köztük van, ugyanakkor azt is elmondtuk, miért csupán az ötödik helyre került felsorolásunkban – hallgassátok meg a vonatkozó részt (meg persze a teljes adást):

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

 

Hamilton gyászol: meghalt szívinfarktusban a kutyája

A hatszoros F1-es világbajnok az Instagramon számolt be Coco haláláról egy érzelmes posztban: „Tegnap este 9 körül otthon, a családja körében meghalt az én szeretett Cocóm. A kicsi szíve feladta, úgy gondoljuk, szívinfarktusa volt. Próbáltam újraéleszteni, de hasztalan volt minden. A legjobb napja volt a tegnapi, hosszú ideje nem láttam ilyen boldognak. Rendkívül különleges kutya volt, sok problémával látott napvilágot, és nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy örökbe fogadtam. A tenyésztője azt mondta, el akarja altatni, mert nem tudja megadni neki azt, ami szükséges a túléléséhez, rengeteg dolgon ment keresztül, hogy azzá az élénk, mégis lusta kutyává váljon, aki volt. Az utolsó napján különleges pillanatokat töltöttünk együtt, amit soha nem fogok elfelejteni. Hiányozni fog a horkolása, és az, hogy milyen boldog volt, amikor engem láthatott. Csupán 6 éves volt, egészséges és boldog. Természetesen a szívem szakad meg érte, de remélem, már egy jobb helyen van Diane nénikémmel. Szerettem volna ezt megosztani veletek, és köszönöm azoknak, akik szerették.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Last night at around 9pm, my beautiful little girl Coco died at home with the family by her side. Her little heart gave in, we think it was a heart attack. I tried to revive her but it was no use. She’d had the best day, happier than I’d seen her in a long time. She was such a special dog, born with so many problems and I feel so lucky to have adopted her. Her breeder said she was going to have to put her down as she wouldn’t be able to afford all the things she would need to survive, she went through a lot to become the bouncy, lazy loving dog she was. On her last day, we shared a special moment playing together which I will never forget. I will miss her snoring and how happy she was always to see me. She was only 6, healthy and happy. Naturally, my heart is broken but i hope she’s in a better place with my Aunty Diane. Wanted to share with you and thank those of you who loved and cared for her. #coco #restinpeace

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

 

Mugellóban tesztel jövő héten a Ferrari

Bár egyelőre csak a Racing Point tesztelt a 2020-as autójával február óta, egyre több csapat aktivizálja magát a spielbergi idénynyitó közeledtével. A Ferrari már tegnap is kihajtott az idei versenygépével Maranello utcáira, jövő héten viszont a 2018-as modellel rendes tesztet is fognak teljesíteni. Méghozzá nem is akárhol, hanem Mugellóban, ahol a hírek szerint egyre valószínűbb, hogy versenyt is fognak rendezni szeptemberben.

Noha eredetileg a Ferrari Fioranóban körözött volna Charles Leclerc-ről és Sebastian Vettellel, végül azért esett Mugellóra a választásuk a június 23-i teszt kapcsán a potenciális futam mellett, mert a szintkülönbségei jobban emlékeztetnek a Red Bull Ringre. Mindenesetre ha a toszkán pálya valóban nagydíjnak ad otthont idén, a maranellóiak számára minden egyes megtett kör előny lehet a versenyhétvége során a mezőny nagy része számára ismeretlen helyszínen.

ferrari-2018-f1-teszt-dppi

Kétszeres DTM-bajnok érkezik a szimulátorbotrány miatt kirúgott Abt helyére

Amiről nemrég még pletykaként írtunk, most hivatalosan is megerősítést nyert: René Rast fogja helyettesíteni Daniel Abtot a Formula-E idei hátralévő versenyein. Abt szűrét azok után tette ki az Audi, hogy a Formula-E hivatalos szimulátorversenyén egy profi e-sportolót indított maga helyett. A négykarikás márka házon belül oldja meg a pilóta pótlását, hiszen Rast is az Audi kötelékeibe tartozik, csak épp a DTM-ben, ahol kétszeres bajnoknak (2017 és 2019) mondhatja magát.

Rast szereplése azok után vált biztossá, hogy a Formula-E a minap bejelentette, hogy augusztus 5-től 13-ig hat berlini versennyel zárják le a koronavírus-járvány miatt február végén félbeszakadt szezont, így nincs ütközés a Német Túraautó-bajnokság naptárával.

rast-audi

„Gyakorlatilag biztos” a második olasz F1-es futam – a kérdés csak az, hogy hol

Amióta június elején bejelentették az átalakított versenynaptár első szakaszát, folyamatosak a találgatások arról, hogy további európai állomások kerülhetnek a menetrendbe. Olaszországból több pálya is eséllyel pályázik erre: Mugello és Imola beugróként, míg Monza egy esetleges duplázással. Nos, akármelyikük is lesz a befutó, az már szinte fix, hogy az egyikük mindenképp, Firenze polgármestere ugyanis így nyilatkozott a minap: „A második olaszországi nagydíj gyakorlatilag biztos” – idézi a Sky Italia Dario Nardellát.

A Sky szerint egyébként Mugello a legesélyesebb a beugrásra, és a firenzei polgármester is abban bízik, hogy a Ferrari tulajdonában lévő pálya kap lehetőséget arra, hogy először F1-es versenyt rendezzen – amely egyébként épp a maranellói istálló 1000. nagydíja lenne a száguldó cirkuszban.

dppi-olasz-f1

A Professzor legnagyobb F1-es pillanatai

Briliáns autókezelés, szenzációs felzárkózások és persze az Ayrton Sennával vívott csaták – Alain Prost remekléseiből készített top 10-es válogatást a Formula-1 YouTube-csatornája (a videó átkattintás után indul!):

 

Az IndyCar iowai futamán visszaengedik a nézőket

A június elején Texasban elrajtolt IndyCar-szezonra még két zárt kapus hétvége vár Indianapolisban és a Road Americán, de ezt követően, az Iowa Speedway-n, július 17-18-án már rajongók lesznek a lelátókon.

A 250 mérföldes villanyfényes dupla forduló szervezői első körben a korábban megvásárolt jeggyel és éves belépőkkel rendelkezőket értesítik, majd ezt követően a megmaradt helyeket kezdik értékesíteni. Természetesen szigorú keretek között engedik vissza a rajongókat: belépésnél lázmérés történik, továbbá az iowai állami előírások szerint a különböző csoportok között két méter távolságot kell tartani. Arról nem szólt a hír, hogy ennek megfelelően maximum hány nézőt tud fogadni a 30 ezer férőhelyes pálya.

A WTCR-szezonnyitó helyszínén teszteltek Tassi Attiláék

Hosszú hónapok várakozása után végre ismét autóba ülhetett a 21. életévét néhány napja betöltő pilóta: az idén mind a négy Hondát indító Münnich Motorsport ugyanis a Salzburgringen lendült akcióba mind a négy versenyzőjével (Tassi mellett idén Esteban Guerrieri, Nestor Girolami és Tiago Monteiro vezeti majd a Civiceket). A hivatalosan két külön csapatból álló alakulat két napig körözött az osztrák pályán, ahol szűk három hónap múlva majd elrajtol a Túraautó-vk idénye.

münnich-teszt-2

münnich-teszt

Hamilton a teste erősítésébe vezeti az érzelmeit és az energiáit

Újabb fotót posztolt magáról és kidolgozott felsőtestéről a hatszoros F1-es világbajnok, aki mindezt így kommentálta: „A világban jelenleg zajló események kapcsán egyedül az edzésbe tudok menekülni, hogy az érzelmeimet és az energiáimat a testem erősítésébe vezessem. Ez volt a legjobb edzőidőszakom eddig, nem tudom abbahagyni és nem is fogom! Rendkívül fontos manapság, hogy fizikailag és mentálisan is aktívak maradjunk, ezért is arra bátorítanálak titeket, hogy továbbra is tartsátok formában magatokat, még ha csak 20 percig is. Minden kis edzés számít” – írta Hamilton, míg a Mercedes annyival osztotta meg a lenti képet, hogy „Lewis nem hagyta ki az edzőtermeket”.

 

Milyen utakon lehet eljutni az F1-ig?

Legutóbbi podcastadásunkban azokat a tehetségeket vettük sorra, akik akár már jövőre bemutatkozhatnak a Formula-1-ben, de azt is kiveséztük, egyáltalán milyen úton-módon lehet bekerülni a száguldó cirkuszba. Ez utóbbira vonatkozó részt (meg persze a teljes adást) hallgathatjátok meg alább:

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

 

Az új viselet: További F1-esek maszkban

Lando Norrisról és Carlos Sainzról a McLaren silverstone-i tesztjén – amely rendhagyó módon Formula-3-as autókkal zajlik –, Danyiil Kvjatról pedig az Alpha Tauri üléspróbáján készültek maszkos képek. Nézegessük, mert a következő hónapokban csak ilyen portrékat fogunk látni.

Russell hálás lehet, hogy nem elhízva jön elő a karanténból

A Williams fiatal pilótája a kijárási korlátozások idejére visszaköltözött a szülői házba, ahol a családjával és a személyi edzőjével együtt töltötte az utóbbi heteket. A helyzetet kihasználva édesanyja próbálja minél jobban elkényeztetni őt, hiszen Russell évek óta nem töltött ennyi időt otthon. A pilóta erről is mesélt, miközben bemutatta lakóhelyét a Sky Sports F1-nek.

A Mercedes utcai autókba szereli a legbonyolultabb F1-es technológiát

A Formula-1-ben használt hőenergia-visszanyerő rendszer utcai autókban való alkalmazását tervezi a Mercedes. A kipufogógázok hőjét elektromos energiává alakító MGU-H már a márka következő generációs típusaiban feltűnhet. Ez az az alkatrész, ami bonyolultsága miatt a legtöbb fejfájást okozza az F1-es motorgyártóknak, ám a német márka nagy potenciált lát benne. A versenyautókkal ellentétben az utcai modellekben nem a teljesítménynövelés a céljuk, hanem a motor reakcióidejének javítása és a turbólyuk minimalizálása. Ennek megfelelően a hőenergiából táplálkozó apró elektromos motor a turbófeltöltő kompresszorkerekét fogja meghajtani percenként 170 000-es fordulatszámon.

mercedes-motor1

Fotó: DPPI

Nem a szokásos időpontban rajtol a Le Mans-i 24 órás

A 2020-as egynapos versenyt eredetileg a mögöttünk hagyott hétvégén rendezték volna meg, de a koronavírus miatt áthelyezték a szeptember 19-20-i hétvégére. A 88. Le Mans-i 24 órásról újabb részletek derültek ki: a programot öt napba sűrítik. Szerdán lesz a gépátvétel, a zsúfolt csütörtöki napon pedig három 180 perces szabadedzést, valamint egy 45 perces időmérőt tartanak.

Pénteken 60 perces edzés jön 30 perces Hyperpole-lal, a 2020-as újítással: ebben a felvonásban 24-en vehetnek részt 62 induló közül. A futam 14:30-kor kezdődik szombaton és ugyanekkor ér véget vasárnap, fél órával korábban, mint a szokásos rajt-cél időpont. 2009 óta minden évben 15:00-kor startolt a 24 órás.

Egyelőre nem született döntés arról, engednek-e nézőket az eseményre. Korábbi hír, hogy a versenyt megelőző hagyományos tesztnap is elmarad.

A ralikrossz-vb legnagyobb felzárkózásai

Rövid futamai miatt a ralikrossz nem az a műfaj, ahol idő van nagy felzárkózásokra, néhány pilótának azonban – ha kezére játszottak más hibái is – sikerült. Loeb, Block, Bakkerud és mások ihletett napjai:

A McLaren jobb híján F3-as autókkal tesztel

Napról napra egyre inkább felpezsdül az élet az F1-ben, a Racing Point és a Renault tegnapi tesztje után ma a McLaren is pályára hajtott. A wokingi gárda megfelelő technikák híján a Carlin F3-as autóival költözött ki Silverstone-ba, ahol tipikus brit időjárás fogadta Carlos Sainzt és Lando Norrist.

Leclerc Maranello közútjain autózott a 2020-as géppel

F1-es autó hangjára ébredtek Maranello lakói csütörtök reggel. Charles Leclerc a helyi szurkolók nagy örömére lábon vitte Fioranóba, a Ferrari saját tesztpályájára az idei F1-es autót, ahol 1972 óta a márka minden egyes új típusa megteszi az első métereit. Az istálló részéről ez egyfajta üzenet volt a rajongók felé, hogy az F1-ben is újraindult az élet.

 

EaxQZqGXgAAMWct