DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Videó: Így dobnak kosárra az F1-es pilóták

Mi is megírtuk, hogy az NBA-vel való együttműködés apropóján büntetődobó párbajt rendeztek a Formula-1-esek számára az USA Nagydíj helyszínén, Austinban. Most minderről mozgóképes összefoglalót is láthatunk – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

kosar-f1-video

Kitiltották a NASCAR versenyeiről a konföderációs zászlót

Szerdán az amerikai versenysorozat, a NASCAR azonnali hatállyal betiltotta az Amerikai Konföderációs Államok zászlójának használatát az összes versenyen. Alig néhány nappal korábban a mezőny egyetlen afroamerikai pilótája, Bubba Wallace – akinek autójára a Black Lives Matter (A fekete életek is számítanak) festés került a martinsville-i versenyre – tette szóvá: az elnyomás és rasszizmus szimbólumának tartott konföderációs zászlónak, melyet sűrűn látni a lelátókon, semmi helye a versenyeken.

A NASCAR, amely egyébként már évek óta nem javasolta a zászló használatát, rögtön lépett, és a következő közleményt adta ki:

„A konföderációs zászló jelenléte a NASCAR eseményein ellentétes kötelezettségvállalásunkkal, hogy szívélyes és befogadó környezetet teremtsünk valamennyi rajongónk, versenyzőnk és az egész ipar számára. Az emberek verseny iránti szeretet révén való összehozása és az ebből kialakuló közösség az, ami különlegessé teszi rajongóinkat és ezt a sportot. A konföderációs zászló használatát kitiltjuk a NASCAR minden eseményéről és helyszínéről” – olvasható a közleményben. Egy másik szabálymódosítás is történt: törölték az előírást, hogy kötelező minden csapattagnak állva maradni az amerikai himnusz alatt.

A vasárnaponként és szerdánként is versenyző sorozat hét versenyen van túl a koronavírus miatt történt megszakítás óta, de nézők természetesen még nem jelenhettek meg a pályán, így a konföderációs zászló tilalma is akkor lép életbe, ha megnyitják a kapukat a nézők előtt. Ez is rövidesen megtörténik: vasárnap ezer katonát, egy héttel később ötezer rajongót engednek a lelátókra.

Elhunyt Batai János, a hazai autóversenyek népszerű műsorvezetője

Csütörtökön távozott az élők sorából Batai János, akinek hangját az utóbbi 25 évben számtalan hazai autóversenyen hallhattuk. A hírt fia közölte a közösségi médiában. A korábban válogatott röplabdázóként is elismert sportoló élete második felében vált a magyarországi autó- és ralikrossz-versenyek állandó hangjává. 56 éves volt.

image_750x_5ee215e4ab45c

Mit gondolsz a statisztikádról? Nem érdekel. Mit változtatnál az F1-en? Nem számít

Kimi Raikkönennel az argentin Infobae portál készített interjút, legalábbis próbált: a finn versenyző nem erőltette meg magát, és három mondatnál hosszabb választ egyetlen kérdésre sem adott. Ez persze nem jelenti azt, hogy az interjú ne lenne érdekes: elhangzott a finn szájából, hogy év végén bizony tényleg visszavonulhat, más válaszokon pedig az utánozhatatlan Raikkönen-stílus miatt lehet jól szórakozni. Íme néhány:

Milyen érzés 300 km/h felett F1-es autót vezetni?

Normális. Ezt csináltam életem nagy részében. Móka, főleg a határon.

V10, V8 és V6 motorokkal is versenyeztél. Melyik volt a kedvenc időszakod?

Nem igazán érdekel. Mindegyik motorformulának megvoltak a jellegzetességei, a versenyzőn múlt, mit hozott ki belőle.

Idén te válhatsz a legtöbb nagydíjon részt vevő versenyzővé. Törekedsz erre a statisztikára vagy hidegen hagy?

Nem érdekel. A végén nem ez fog boldoggá tenni, se nem az, hány évet voltam a Formula-1-ben. Más dolgokra fogok emlékezni, nem a versenyek számára.

Mit változtatnál a mai Formula-1-en?

Nem nagyon számít, mert nem mi, versenyzők hozzuk a szabályokat. Mi el tudunk vezetni bármilyen autót, amit építenek nekünk. A mi dolgunk alkalmazkodni és a lehető leggyorsabbnak lenni.

Fotó: DPPI

Visszatért a versenypályára Leclerc is

Míg a Mercedes pilótái, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a két évvel ezelőtti W09-et tesztelték, Charles Leclerc-nek szerdán be kellett érnie egy gokarttal „rozsdamentesítés” céljából. Egyelőre: a Ferrarinál is tervben van egy teszt korábbi modellel.

Amíg a többiek régebbi autókkal gyakorolgatnak, a Racing Point pályára viszi az ideit

A Racing Point június 17-én egy médianap keretében a 2020-as versenyautójával gördül pályára Silverstone-ban, ezzel megtörve a világjárvány okozta kényszerszünetet. A Formula-1-ben manapság a privát tesztek a két évnél idősebb technikákkal engedélyezettek, filmezési szándékkal azonban évi két alkalommal az idei autóval is pályára gördülhetnek az istállók. Ezt a lehetőséget használja ki a Racing Point, aminek így speciális Pirelliken 100 kilométernyi tesztre lesz lehetősége. A pilóta Lance Stroll lesz.

A napokban a Mercedes a 2018-as autójával gyakorolt Silverstone-ban, miközben a hírek szerint a Ferrari Fioranóban készül hasonló műveletre.

racingpoint-teszt-2021

Fotó: DPPI

Mi lesz veled, Williams? Ez a név nem tűnhet el!

44 szezon, 114 futamgyőzelem, 16 világbajnoki cím - röviden ez a mérlege az 1975 óta versenyző grove-i alakulatnak, ami az utóbbi egy-két évben komoly nehézségekkel szembesült. A mezőny végére visszacsúszva az alakulat anyagi biztonsága, így egyben a jövője vált ingataggá. A bizonytalanság közepette azt taglaltuk, vajon milyen sorsra juthat a szebb napokat is megélt F1-es istálló.

Végre egy bringa, aminek az Eau-Rouge-ban is megfelelő a tapadása

Ezzel a kerékpárral új vagánysági szintre emelhető a futam előtti pályabejárás.

Elmaradhattak ugyan a májusi futamok, de mi csak azért is megrendezhettük őket!

Nemrég megjelent az Autósport és Formula Magazin júniusi száma – a koronavírus-járványra való tekintettel (remélhetőleg utoljára) digitális formában –, amelyben folytattuk kényszerből elindított, de izgalmas sorozatunkat, amelyben az előző évek, évtizedesek eseményei után rendeztük meg az adott hónapban elmaradó nagydíjak fiktív változatát. Ebbe a számba ráadásul három futam is bekerült – olvassátok el a „mi” Holland, Spanyol és Monacói Nagydíjainkat:

Az Autósport és Formula Magazin 2020. júniusi száma online megtekinthető itt:

https://issuu.com/formula-magazin/docs/afm-2020-06

monaco-fiktiv-magazin

Raikkönen egyik legnagyobb győzelmét ismétli az F1

Bár már belátható közelségbe került a 2020-as szezonkezdet, nem áll le a retro vetítésekkel a Formula-1 hivatalos csatornája, amely szerda este 20 órától a 2005-ös Japán Nagydíjat tűzi műsorára. A suzukai viadal eleve izgalmasnak ígérkezett az időmérőn kialakult szokatlan rajtsorrend okán – de többet nem is mondunk, hanem kattintsatok ma este 20 órától a videóra (egész pontosan itt át a YouTube-ra):

Videó: Csaknem három és fél hónap után Hamilton is pályára gurult

Szerdán folytatódott a Mercedes silverstone-i privát tesztje, ahol Valtteri Bottas keddi szereplése után a regnáló világbajnok, Lewis Hamilton vitte pályára a 2018-as bajnokautóját:

 

Elég jó a Perez–Stroll kettős egy gyári Aston Martinhoz?

Legutóbbi podcastadásunk sztárvendége Otmar Szafnauer, a hamarosan Aston Martinná alakuló Racing Point csapatfőnöke volt, ennek apropóján pedig többek között az alakulat leendő versenyzőiről is szót ejtettünk. A vonatkozó részt (meg persze a teljes adást) az alábbiakban hallgathatjátok meg:

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

Hogy mekkora volt a Schumacher-fölény 2003-ban? Ekkora

A 2003-as szezonban élen töltött körök számát szemlélteti ez a grafika - és nemcsak Michael, de Ralf Schumacher is a többiek előtt van!

Íme egy F1-es tabella, amit a Williams vezet

Ugyanis így áll a virtuális bajnokság:

pf12_2

Nosztalgia: A kölyökképű Vettel odacsapott élete első időmérőjén

Archív videóra akadtunk, egy német nyelvű interjúra Sebastian Vettellel a 2007-es USA Nagydíj időmérője után – a német élete első versenyhétvégéjéről, melyen az előző futamon, Kanadában balesetet szenvedett Robert Kubicát helyettesítette.

Az akkor még csupán 19 éves, kölyökarcú Vettel a BMW-vel nem csupán a Q3-ba jutott be, de ott megszerezte a hetedik rajtkockát. (A futamon nyolcadik lett, ezzel minden idők legfiatalabb pontszerzője akkori rekordját állította be.) Tovább emeli a videó értékét, hogy az egyik interjúztató a háromszoros világbajnok Niki Lauda.

F1-es mini rádiós kvíz: Ki, mikor, mit mondott?

Keményvonalas rajongóknak ajánlott a Formula-1 összeállítása: hat rádióüzenet kapcsán kell a négy-hat lehetőség közül kiválasztani a helyes választ különböző kérdésekre. A megoldókulcsot a poszt kommentjei közt találjátok.

DTM-sztár lehet a kipenderített Abt utódja

Házon belülről pótolhatja az Audi a Formula-E-ben Daniel Abtot, akit szimulátoros csalása miatt függesztett fel (gyakorlatilag rúgott ki) a német márka. Az Audi Sport Abtnál a korábbi bajnok Lucas di Grassi mellett felszabaduló ülés fő várományosa René Rast a DTM-ből, aki júliusban a Lausitzringen tesztelni is fogja a csapat elektromos versenygépét.

A Német Túraautó-bajnokságban eltöltött három szezonja alatt két bajnoki címet szerző Rast az Audi vezérpilótája a DTM-ben, de 2021-re állás nélkül marad, mivel a márka kiszáll a szériából. Bár Rast mindenekelőtt túraautó-versenyzőként ismert, a Formula-E sem teljesen ismeretlen számára, 2016-ban Berlinben helyettesítette Antonio Felix da Costát, aki éppen a DTM miatt hagyta ki a fordulót.

Mivel a Formula-E öt verseny után leállított szezonjának folytatása még képlékeny, Rast sem tudja, versenyezhet-e már a 2019-20-as idény befejező szakaszában: ez csak akkor lehetséges, ha az időpontok nem ütköznek a DTM sűrű módosított naptárával. Egybeesés esetén Nico Müller és Robin Frijns is nehéz helyzetbe kerül, hiszen ők is párhuzamosan szerepelnek a két szériában.

Az említett Müllert, Rast márkatársát szintén esélyesnek emlegették az Audi ülésére, ő azonban leszögezte, szerződése a szezon végéig a Dragon istállóhoz köti.

A bajnok szerint észre sem lehet venni a szélvédőt az IndyCar-autókban

A mögöttünk hagyott hétvégén elrajtolt az IndyCar szezonja, így debütálhatott a sorozatban a fejvédő eszköz, az aeroscreen - a halo helyett itt erre esett a választás, amit a Red Bull az F1-ben is nagyon szorgalmazott. A szélvédő elsőre remekül vizsgázott, már ami azt illeti, hogy mennyire zavarja a pilótákat - a bajnok Josef Newgarden szerint fel sem tűnt neki, hogy ott van előtte. Mint mondta, ugyanannyit látni, mint tavaly, szerinte nagyon okosan oldották ezt meg, egyáltalán nem zavarta a látásban.

A szezonnyitóról készített fotóválogatásunk itt megtekinthető!

indy_2

fotó: IndyCar

Viharosan indult az országos gokartszezon

A járványügyi korlátozások enyhítésének köszönhetően végre éledezni kezdett a hazai autósport. A gokartos szakág tért leghamarabb magához, az országos bajnokság május végén Kecskeméten az időjárás viszontagságai ellenére megrendezhette a szezonnyitót. Az erről készült riportunk itt megtekinthető.

Habsburg-uralom a DTM-teszt második napján

A Nürburgringen zajlik a Német Túraautó-bajnokság hivatalos négynapos tesztje, melyet eredetileg márciusra, Monzába ütemeztek volna. A keddi napon tizenegyen ültek autóba, az Audi gyári formációjának új igazolása, Ferdinand Habsburg pedig letette névjegyét a leggyorsabb körrel. A BMW Philipp Eng csupán egy századdal maradt le tőle, az újonc Robert Kubica az ART autójával nyolcadik lett.

Már jövőre Indianapolisba csábítanák az F1-et

Ha az Indianapolis Motor Speedway tulajdonosán múlna, már 2021-ben Formula-1-es futamot rendeznének a legendás versenypályán. Roger Penske úgy fogalmazott, körbejárja "a lehetőséget egy F1-es futamra 2021-ben, 2022-ben vagy 2023-ban az Indianapolis Motor Speedwayen" - idézte a Racefans a Sirius XM podcastjében elhangzott kijelentést.

Penske az IndyCar versenynaptárára is kitért. Ezzel kapcsolatban elárulta, az épített, az utcai és az oválpályák jelenlegi arányával elégedett, de szeretné néhány helyszínnel kibővíteni a sorozat menetrendjét.

indy2007start

Fotó: DPPI