DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap

Michelisz: Ez már nem egyszerűen pechsorozat

Az első futamon elért hatodik helye után dobogós reményekkel várhatta a második hungaroringi WTCR-verseny startját Michelisz Norbert, hiszen a harmadik helyről rajtolhatott, ráadásul Rob Huff fel sem tudott állni a pole-pozícióba. Az első kanyar felé menet azonban megint ütközésbe keveredett a Hyundai pilótája, idén már nem először – minderről így írt saját honlapján vezetett blogjának legfrissebb bejegyzésében:

„Mint minden versenyzőt, engem is végigkísértek a balszerencsés esetek a pályafutásom alatt, de ami ebben az évben történik velem, arra már nem lehet ráfogni, hogy pechsorozat. Ahhoz ez már túl hosszú ideje tart és mindig hasonló módon történik meg a baj, a rajt utáni pillanatokban. Idén a nyolc futamból négyen történt valami, ami ellehetetlenített – egy defekt és a hungaroringivel együtt már három rajt utáni ütközés. Emiatt vagyok nagy lemaradásban a bajnoki pontversenyben, és ezzel a jelenséggel kezdenem kell valamit. Még nem tudom pontosan, hogy mit, mert a korábbi eseteket és már a mostanit is ezerszer végigpörgettem magamban, és arra jutottam hogy nem csinálnék másként semmit. Azt sem érzem, hogy másként kezelem a versenyhelyzeteket, mint a korábbi években. Valamiért mégis sorozatosan rosszkor voltam a rossz helyen.”

„Vegyük a konkrét esetet. A második futam rajtja sajnos nem sikerült jól, kipörögtek a kerekeim, ezért Néstor Girolami elém került. Nem estem kétségbe, mert az első kanyar féktávján így is ott voltam a harmadik helyen, nem volt veszve semmi. Előttem Santiago Urrutia és Girolami mentek az élen, védekeztek a pálya belső ívén és sejtettem, hogy korán fogják megfékezni a kanyart. Azért, hogy én később fékezhessek, kicsit kihúzódtam mögülük, mert ezáltal nem akartam lehetőséget adni a mögöttem érkezőknek arra, hogy még későbbi fékezéssel kívülről körbe autózzanak. A baj az volt, hogy ugyanez Girolaminak is eszébe jutott, de hozzám képest kis fáziskéssel, így amikor ő balra húzta az autóját a féktávon, akkor én már félig ott voltam mellette. Ha maradok Urrutia és Girolami mögött, valószínűleg vesztek néhány helyet, de versenyben maradok, azt azonban nem tudhattam előre, hogy az argentin váratlanul így reagál majd és ez lesz a vége. Mindenképpen végig kell gondolnom, hogy mit csinálhatnék jobban, és ebből a szempontból jól jön, hogy nagyobb szünet van a következő fordulóig, mert van idő az ötletek megfoganására.”

Michelisz szerint azért így is volt pozitívuma a hazai hétvégének – a teljes bejegyzés ITT olvasható.

michelisz-hung-baleset-1

Ricciardo imádná, ha dobogón végeznének

Daniel Ricciardo elhessegette azokat a feltételezéseket, miszerint az idei Visa Cash App RB a Red Bull tavalyi autójának a másolata lenne, mindenesetre rendkívül élvezné, ha sikerülne egy nagyobb előrelépést megtenniük 2024-ben.

„48 órán belül mindenre választ kapunk. Néhány ember azt gondolja, hogy mi leszünk az idei év Aston Martinja vagy a Pink Mercedes” – utalt Ricciardo a 2020-as Racing Pointra, mely nagyban hasonlított az egy évvel korábbi Mercedeshez.

„Meglepő lenne, de imádnám, ha képesek lennénk dobogós helyezésekért harcolni. Mindenesetre úgy gondolom, hogy az emberek reálisabban értékelik majd a helyzetet, ha meglátják, hogy milyen eredményekre vagyunk képesek.”

„Természetesen használunk néhány alkatrészt a Red Bulltól, de ezek megengedettek a szabályok alapján” – tette hozzá Ricciardo.

Így orvosolták a bahreini csatornafedélgondokat az F1-es szezonnyitóra

A múlt heti előszezoni teszten kétszer is meg kellett szakítani a csapatok munkáját, mert a 11-es kanyar felszakadt egy csatornafedél-darab. A második nap során jelentkezett problémát még hegesztéssel igyekeztek orvosolni, ám amikor másnap ugyancsak előállt a gond, már egyértelmű volt, hogy más megoldásra lesz szükség. A bahreini pálya illetékesei pedig léptek is: a helyszíni jelentések szerint az ominózus részen, valamint a 7-es kanyarnál is betonnal öntötték tele a csatornákat, amelyeket aztán a rázókő színeire festettek, ahogy az Albert Fabrega szakíró Twitterre feltöltött fotóin is látható:

 

A RacingNews365.com és a The Race szaklapok szerint a pálya más pontjain emellett extra hegesztéssel igyekezték elejét venni a hasonló problémáknak. Amelyeket egyébként az új ground-effect autók szívóhatása mellett az is kiválthatott múlt héten, hogy a versenyzők szélesebben fordultak, jobban kihasználták a rázókövet a 11-es kanyar előtti szakaszon, mint korábban.

Itt a TCR World Tour hétfordulóssá kurtított 2024-es versenynaptára

Nemrég már beszámoltunk róla, hogy a TCR Australia közölte, hogy a szervezők szállítási és logisztikai problémák miatt – amelyeket a Vörös-tengernél kialakult helyzet váltott ki – kikerült a TCR Világsorozat idei menetrendjéből a két ausztrál forduló. A Motorsport Világtanács szerdai ülésén ratifikálták is ezt a lépést, így eldőlt, hogy az immár FIA-státuszt kapó World Tour 2024-ben csak hét fordulóból fog állni.

Viszont ezzel egyidejűleg a naptárral kapcsolatos utolsó kérdőjel is kiegyenesedett, hiszen eddig nem lehetett tudni, pontosan hol rendezik majd a júliusra kiírt brazíliai futamokat. Nos, a mai bejelentésből kiderült, hogy az F1-es nagydíjnak is otthont adó interlagosi pálya lett a befutó. További változás, hogy a kínai futamok szeptember közepi időpontról átkerültek október közepére, így időben közelebb került a ZhoZhou pályán rendezendő forduló a makaói fináléhoz. A TCR Világsorozat egyébként egy európai, egy afrikai, egy észak-amerikai, két dél-amerikai és két ázsiai állomást fog tartalmazni az előttünk álló szezonban.

A World Tour idei mezőnyével kapcsolatban amúgy mindezidáig annyi bejelentés történt hivatalosan, hogy az új GOAT Racing két Hondát fog indítani a bajnokságban.

A TCR Világsorozat 2024-es naptára:

Április 19-21. Vallelunga, Olaszország
Május 3-4. Marrakesh, Marokkó
Június 7-8. Mid-Ohio, USA
Július 20-21. Interlagos, Brazília
Augusztus 2-4. El Pinar, Uruguay
Október 19-20. ZhuZhou, Kína
November 14-17. Makaó, Kína

tcr-vallelunga

Sajtó: Horner úton az F1-es Bahreini Nagydíjra – de nem tudja, mi a döntés

Szerdán a médianappal megkezdődik a Formula-1-es szezonnyitó Bahreini Nagydíj hétvégéje, de továbbra is a levegőben lógó a Christian Horner ellen zajló vizsgálat, amelyet „nem megfelelő viselkedés” miatt indított a Red Bull a csapatfőnök ellen egy külső szakértő bevonásával. Hétfőn mi is írtunk róla, hogy sajtóértesülések szerint napokon belül megszülethetett az ítélet Horner kapcsán, most viszont a Motorsport.com és a Sky Sports is úgy tudja, hogy mindettől függetlenül a lassan két évtizede az istállót vezető Horner úton van Szahírba. A Sky Sports riportere azt is hozzátette: mindez nem jelenti azt, hogy kedvező döntés születik a csapatvezető szempontjából, amelyet akár már szerda este, a sajtónap végén megismerhetünk, ugyanis tudomása szerint még maga Horner sem tudja, milyen ítélet született vele kapcsolatban.

f1-horner-redbull-bahrein-teszt

Tippjátékunkban is indul az F1-es szezon, a pénteki időmérő kezdetéig tippelhettek a Bahreini Nagydíjra

Ebben a szezonban is folytatódik a Formula.hu Péter Loránd által fejlesztett F1-es tippjátéka: a bajnokság részletei, szabályzata, működése ezen a linken elérhető, és ha csatlakoztok a Formula.hu bajnokságához, akkor minden hónapban nyerhettek, hiszen aki az adott hónapban a legtöbb pontot szerzi, az jutalomban részesül. Egy-két újítással is készültünk a szezonra, vannak új tippelési lehetőségek, és már látszanak is a kiszámolt szorzók.

Részletek a Formula.hu Tippjáték menüpontjában és a https://formula-tipper.com/login oldalon, és ne feledjétek: ahogy tavaly, úgy idén is az időmérő kezdetéig adhatjátok le a tippjeiteket, ami most magyar idő szerint péntek délután 17:00.

Játékra fel!

tipper1

Mikor kezdődik az F1-es Bahreini Nagydíj?

A mai sajtónappal megkezdődik az F1-es szezonnyitó hétvégéje, így érdemes ismét áttekinteni, hogy mikor is kezdődnek az egyes események, hiszen ahogy arról többször írtunk már, ezúttal szombatin rendezik a versenyt, és nem vasárnap.

Íme az F1-es menetrend:

Csütörtök

12:30-13:30 Első szabadedzés

16:00-17:00 Második szabadedzés

 

Péntek

13:30-14:30 Harmadik szabadedzés

17:00-18:00 Időmérő

 

Szombat 

16:00 Futam

 

A hétvége teljes menetrendje más sorozatokkal és a tv-közvetítésekkel együtt ezen a linken megtekinthető!

 

Hogy mi várható a hétvégétől, azt ebben a rövid videónkban foglaltuk össze:

Videó: Verstappen a világ leggyorsabb drónja ellen

Remek videót tett közzé a Red Bull, melyben a világ leggyorsabb drónja veszi fel a versenyt Max Verstappen 2024-es versenyautója ellen.

A Dutch Racing Gods által megalkotott drón egy igazán különleges találmány, hiszen nincs a világon még egy olyan drón, amelyik hasonló sebességre lenne képes, emellett pedig videófelvételt is készít – rendkívül jó minőségben.

A drón végsebessége 350 km/h, gyorsulása pedig jobb, mint egy F1-es autóé: mindössze négy másodperc alatt képes 300 km/h-s sebesség elérésére.

Minden eddiginél korábban megjelenik az F1 24-es videojáték – videó

Az EA Sports az új Formula-1-es szezon előestéjén bejelentette, hogy minden eddiginél korábban, már május 31-én érkezik majd a 2024-es hivatalos Formula-1-es videojáték, az F1 24. Túl sok részletet egyelőre nem árultak el róla, csupán annyit, hogy átalakították és kijavították benne a karriermódot. Egy rövid kedvcsináló viszont már érkezett is a játékhoz:

Nem fogja az Alpine F1-es autóját tesztelni Mick Schumacher

Kettős szerepköre van 2024-ben Mick Schumachernek: miközben tavalyhoz hasonlóan maradt a Mercedes Formula-1-es teszt- és tartalékpilótája, eközben az Alpine leszerződtette az endurance-világbajnoki alakulatába is. A WEC-ben jelenleg a szezon előtti tesztet teljesítő, a hétvégén pedig a katari évadnyitón be is mutatkozó német többször is elmondta, hogy nem titkolt célja visszajutni az F1-be – az Alpine autóját viszont biztosan nem vezetheti majd idén:

„Nem, nem tehetjük. Nem tervezünk ilyesmit, mivel Jack Doohan személyében van saját tartalékversenyzőnk, Mick pedig a Mercedes tartalékosa. A Mickkel kötött szerződésünk kizárólag az endurance-ra vonatkozik” – húzta alá Bruno Famin, az Alpine csapatfőnöke. Famin egyébként a 2025-ös versenyzői felállást illetően megjegyezte: elégedettek a jelenlegi Esteban Ocon, Pierre Gasly párossal, de hozzátette, hogy sok opciójuk lehet és mindenre fel kell készülniük a várhatóan őrültnek ígérkező átigazolási piacon.

wec-mick-schumacher-alpine

Megtartotta egyik fontos partnerét az F1

Az F1 bejelentette, hogy meghosszabbította együttműködését a német DHL-lel, és továbbra is ez a cég lesz a sportág kiemelt logisztikai partnere. A DHL már több mint húsz éve dolgozik együtt az F1-gyel, és fontos szerepet játszik a sportág 2030-ra kitűzött karbonsemlegességi törekvéseiben is. A szerződéshosszabbítás időtartamát nem jelentették be, csak hogy egy új hosszútávú megállapodást írtak alá egymással.

Domenicali_01_resize_2

„Lauda megakadályozta volna Hamilton átigazolását a Ferrarihoz”

Február első napján derült ki, hogy Lewis Hamilton aktiválta a kilépési záradékát a Mercedesszel kötött szerződésében, így a szezon végén elhagyja eddigi legnagyobb sikerei helyszínét, s jövőre már a Ferrari pilótája lesz az F1-ben. Gerhard Berger korábbi Formula-1-es versenyző és csapatvezető azonban úgy véli, ha a Mercedesnél annak idején ügyvezetői jogkör nélküli elnöki pozíciót betöltő legenda, Niki Lauda máig élne, az osztrák meggátolta volna az évtized szenzációját:

„Niki mindent megtett volna azért, hogy biztosra menjen, hogy Lewis Hamilton nem igazol át a Ferrarihoz. Ez megijesztette volna, és meg is akadályozta volna” – vélekedett Berger az AutoBild hasábjain. Lauda egyébként annak idején kulcsszerepet játszott abban is, hogy Hamiltont sikerült 2013-ra átcsábítani a Mercedeshez a McLarentől.

f1-hamilton-lauda

fotó: DPPI

Verstappen és a Red Bull is a Laureus-díj jelöltjei között

Közzétették a sport Oscarjának is nevezett Laureus-díj 2024-es jelöltjeit, s ahogy az lenni szokott, a Formula-1-es világbajnok versenyző és csapat is szerepel a listán a maga kategóriájában: Max Verstappen az Év férfi sportolója, a Red Bull Racing pedig az Év csapata díjra esélyes. A hollandnak ezért olyan más klasszis sportolókkal kell „megküzdenie”, mint a tavaly is három Grand Slam-tornát nyerő teniszező, Novak Djokovic, a Manchester City focicsapatával a BL-trófeát elhódító Erling Haaland, az argentin labdarúgó Lionel Messi, valamint a budapesti atlétikai-vb-n aranyérmet szerző rúdugró Armand Duplantis és sprinter Noah Lyles. A Red Bull mellett a csapatok között jelölt a Manchester City, a spanyol női futballválogatott, a német férfi kosárlabda-válogatott, az európai Ryder Kupa-csapat (golf) és a Springboks rögbicsapat.

Verstappen maga egyébként többször elmondta már, hogy nem rajong a több sportágat összehasonlító díjakért. Pedig egyszer, két éve már meg is kapta a Laureus-díjat, s a tavalyi dominanciáját látva akár újra esélye is lehet erre. Az F1-es pilóták közül amúgy rajta kívül Michael Schumacher (kétszer), valamint Sebastian Vettel és Lewis Hamilton nyert még Laureust, míg a csapatoknál a Renault, a Brawn GP és a Mercedes is volt díjazott.

f1-verstappen-redbull-2023

Háromautós, háromezredes befutó a NASCAR-ban – videó

Vasárnap az Atlanta Motor Speedwayen rendezték a NASCAR Cup Series idei második versenyét, amelyen elképesztően szoros befutó döntött: David Saurez, Kyle Busch és Ryan Blaney fej fej mellett érkeztek meg a célvonalhoz. A fotófinis visszanézése után végül három ezredmásodperces különbséggel Suarezt hozták ki győztesnek. Íme, videón a befutó, valamint alább a verseny teljes összefoglalója:

Szavazás: Hogy tetszik a Drive to Survive új évada?

Február 23-án, pénteken, azaz a bahreini F1-es teszt utolsó napján jelent meg a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának friss, szám szerint hatodik évada, amely tíz epizódon keresztül dolgozza fel a tavalyi szezon történéseit. A részek olyan sztoriszálakra koncentráltak többek között, mint az Aston Martin év eleji meglepő szárnyalása, Nyck de Vries kirúgása, Daniel Ricciardo visszatérése, majd sérülése, a McLaren gyengélkedése és feltámadása, valamint szerepet kap a sorozatban a Ferrari, a Mercedes és Hamilton, a Haas és a Williams is.

A Drive to Survive évek óta megosztja a rajongókat, hiszen tagadhatatlan a szerepe a sportág népszerűségének növekedésében, közben sokszor csúsztat és ferdít a valós történésekhez képest. Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére a most megjelent új évaddal kapcsolatban, szavazzatok az alábbi modul segítségével:

Ne maradj le: szezonnyitó akciók a Formula Webshopban!

Új szezonindító akciókkal készültünk az F1-es idény rajtjára: webshopunkban most jelentős kedvezménnyel vásárolhatók meg különböző termékeink, vagy termékcsomagjaink! A 2023-as idényt összefoglaló Száguldás és cirkusz, illetve a nemzetközi és hazai szériákkal foglalkozó Autósport évkönyv mellett aktuális ajánlatunk az F1-es futamokat feltüntető 2024-es, lapozható falinaptárunk, de különböző poszterek is megvásárolhatók a Formula Webshopban.

Akciós termékeink erre a linkre vagy a képre kattintva rendelhetők meg!

webcover

Ezeken felül pedig az Autósport és Formula Magazin nyomtatott kiadása is megrendelhető: a legfrissebb lapszámunkat a szezonrajthoz igazítottuk, és minden megtalálható benne, amit az F1-es idényről tudni érdemes. Részletek ezen a linken!

Ezért látták együtt Sainz apját és a Red Bull vezetőségét Bahreinben

A közösségi oldalakon terjedt el az a fotó, amelyen az látható, hogy a héten rendezett előszezoni teszten Carlos Sainz immár négyszeres Dakar-győztes édesapja, idősebb Carlos Sainz a Red Bull vezetőségével, Christian Horner csapatfőnökkel, Helmut Marko F1-es tanácsadóval és Adrian Newey vezető technikai igazgatóval találkozik és beszélget. Természetesen egyből beindultak a találgatások, hogy esetleg emögött az állhat, hogy a Ferraritól Lewis Hamilton érkezése miatt távozni kényszerülő ifjabb Sainz jövőjéről tárgyaljanak, akinek egy opció lehet a Red Bull családjába való visszatérés, hiszen a spanyol az ő neveltjük volt és közel három idényen át a Toro Rossónál versenyzett.

Sainz szerint azonban fölösleges bármi ilyesmit belelátni a találkozóba, aminek meglehetősen prózai oka volt: „Ha láttátok édesapámat, hogy odament köszönni Helmut Markóhoz, nem szabad elfelejteni, hogy nagyszerű a kapcsolata vele. Ugyanígy jó a kapcsolatunk Toto Wolff-fal is. A mezőnyben bárkivel teljesen normális ez az év ezen szakaszában. Három-négy hónapja nem láttuk egymást, nyilván köszönni fogtok egymásnak” – idézi a Ferrari-pilóta szavait a Crash.net portál.

Az új Ferrari jobban ellenáll a szélnek

A Ferrari számára pozitívan zárult a teszt, hiszen komolyabb megbízhatósági problémák nélkül, és jó tempót mutatva teljesítették a három napot, de Charles Lerclerc igyekezett visszafogni az elvárásokat – azt persze ő is aláhúzta, hogy az előrelépés egyértelmű. „A szimulátorban az első körtől kezdve úgy éreztük, hogy némi széllel együtt is könnyebb vezetni az autót, és a pályán is egyből jó volt az érzés, ahogy megérkeztünk. Sikerült rögtön stabilnak lennünk, és ez segít a versenytávok teljesítésekor.”

„A vezethetőség és a versenyképesség azonban két nagyon különböző dolog” – folytatta Leclerc. „Tavaly sokat küszködtünk a stabilitással, mert az autó egy kicsit össze-vissza ment, ha akár csak egy kis szél is fújt. De ez nem feltétlenül jelenti azt, különösen a kvalifikáción, hogy ennek köszönhetően sokat fogunk nyerni. És ez nem jelent semmit a Red Bullhoz képest” – mondta a monacói versenyző, aki azt is leszögezte, hogy a gumikezelést illetően is egyértelmű előrelépést érzékelt.

leclerc-2024

Button évekig a WEC-ben akar maradni

Jenson Button 2019 vége óta mindössze kilenc autóversenyen vett részt (igaz, ebben volt két 24 órás futam is), idén viszont végre ismét teljes szezont fut, méghozzá a Jota színeiben az endurance-világbajnokságban. A nemrég már 44. születésnapját ünneplő egykori F1-es világbajnok leszögezte, hogy több évre tervez a WEC-ben:

„Szerintem ez nem csak egy évre szól, nem akarok ide-oda ugrálni. 44 éves vagyok, már nem fogok sokáig versenyezni, most mindent beleadok, mert a következő néhány évben el akarok érni valamit. Nem akarok váltani a bajnokságok között, úgy gondolom, hogy évekig a WEC-ben leszek” – mondta Button, aki vezetési szempontból is összehasonlította az F1-et és a WEC-t:

„Időre van szükség az autó rendszereinek megtanulásához. Amikor jönnek a rádióban, és azt mondják, hogy multi ez meg multi az, az bizony sok tud lenni. Sokkal több dolgot kell csinálni ebben az autóban, mint egy F1-esben, annyira fejlett technikailag, hogy az kész őrület! Az F1-ben sok olyan dolgot a színfalak mögött csinálnak, amit mi az autóban is meg tudunk csinálni. Annyi mindent kell állítgatni… Meg kell érteni a rendszereket, hogy hol vannak a kormánykeréken, és milyen hatással lehetnek az autóra.”

jota-2024

Puma-festésű autó az F1-es hétvégéken

Az F1 Academy nevű kizárólag hölgyversenyzők számára nyitott F4-es nevelősorozat 15 állandó versenyzője közül 14-et már bejelentettek, így azon öt pilóta közül is immár négynek a neve ismert, akiket nem az F1-es csapatok neveznek a bajnokságba – s akik ennek megfelelően valamilyen más partner festését viselik magukon.

lovinfosse-2

Azt már korábban tudni lehetett, hogy a holland Emely de Heust a Red Bull mint cég támogatja, azaz a Red Bull Racing által nevezett Hamda Al Qubaisi, és húga, az RB-t képviselő Amna mellett az ő autóján is megjelennek majd az energiaitalosok – a múlt héten pedig azt jelentették be, hogy a francia Lola Lovinfosse a Charlotte Tilbury festését hordozza autóján (ld. a fenti képet).

nobels-puma

Az elmúlt napokban két újabb versenyző kilétét ismerhettük meg. Az ART a mclarenes Bianca Bustamente és a williamses Lia Block mellett a brazil Aurelia Nobelst indítja a sorozatban, aki bár Ferrari-junior, nem a maranellóiak, hanem a széria egyik hivatalos partnere a Puma dizájnjával ékesített autót igyekszik majd sikerre vinni.

nobels-puma-2

A másik újonnan bejelentett pilóta Jessica Edgar, a korábbi Red Bull-nevelés Jonny Edgar kuzinja, akinek festését maga a sorozat adja.

edgar-academy

Aggódhat a Red Bull a Ford-szerződés miatt?

A brit Financial Times számolt be arról először, hogy bár a Red Bull és a Ford tavaly év elején aláírták a 2026-tól érvényes megállapodást, melynek értelmében az amerikai óriáscég lesz az energiaitalosok mindkét csapatának technikai partnere, a szerződésben szerepel egy „kilépési záradék”, melyet a Ford aktiválhat abban az esetben, ha úgy látja, hogy az együttműködés káros a márkára nézve.

ford

A Ford Performance Motorsports vezetője, Mark Rushbrook néhány nappal ezelőtt Daytonában reagált az úgynevezett Horner-ügyre, azaz a Red Bull csapatfőnökével szemben zajló vizsgálatra: „Családi vállalatként, és olyan cégként, amely nagyon magas viselkedési és integritási normákhoz tartja magát, ugyanezt várjuk el partnereinktől is” – mondta, majd így folytatta:

„Úgy tűnik számunkra, és erről is tájékoztattak minket, hogy a Red Bull nagyon komolyan veszi a helyzetet, és természetesen aggódnak a márkájuk miatt. Ezért is zajlik egy független vizsgálat, és amíg nem látjuk, hogy mi az igazság, addig túl korai lenne kommentálni az egészet.”