Michelisz gratulált Miláknak: „Átérzem, milyen az, amikor a legfontosabb versenyed előtt technikai probléma adódik”
https://formula.hu/parc-ferme/29639
Szerda hajnalban megszületett a második magyar aranyérem a tokiói nyári olimpián: Szilágyi Áron kardvívónk harmadik sikere után most Milák Kristóf hozta a papírformát és nyerte meg olimpiai csúccsal a 200 méteres férfi pillangóúszást. Az úszónak gratulált hazánk egyetlen világkupagyőztes autóversenyzője, Michelisz Norbert – méghozzá némi humort is belecsempészve:
„Gratulálok, Kristóf! Fantasztikus úszás volt! És külön átérzem, milyen az, amikor életed legfontosabb versenye előtt technikai probléma adódik, de azt is tudom, hogy ettől csak szebb lesz a győzelem!” – írta sportolói oldalán a WTCR 2019-es bajnoka. Mint emlékezetes, két éve Norbinak a motorjával adódtak gondjai a mindent eldöntő utolsó sepangi futamot megelőzően – míg Miláknak ma a gatyája szakadt el néhány perccel a döntő előtt, amit aztán a call roomban kellett átcserélnie…
2017-hez hasonló felfogásban építi új autóját a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31220
Az olasz La Gazzetta dello Sport számolt be arról, hogy információi szerint Mattia Binotto csapatfőnök kérésére hasonló felfogásban építi új, 2022-es autóját a Ferrari, mint anno 2017-ben és 2018-ban. A portál szerint ugyanazok az emberek felelősek a kulcsszektorokért, akik akkor, Binotto pedig nagyon hasonló munkát kért tőlük - a teljes 2021-es szezont erre szánták, kulcsterületekre költöttek sok pénzt kutatásra és fejlesztésre, illetve szakembereket is igyekeztek "behúzni" a Mercedestől és a Red Bulltól. A portál szerint főleg a felfüggesztéssel kapcsolatban próbáltak ki sok dolgot és mivel anyagilag, illetve infrastruktúrában mindenük adott a legjobb munka elvégzéséhez, ezt igyekeztek is kihasználni. Ahogy 2017-ben, úgy most is agresszíven "támadják" az új szabályok adta lehetőségeket.
A Gazzetta kiemelte, hogy az idén visszatérő ground effect hatást sok fiatal mérnök nem ismeri olyan szinten, mint az a Rory Byrne, aki a nyolcvanas években is az F1-ben dolgozott és most is fontos beosztásban segíti a Ferrarit.
fotó: dppi
Eldőlt, hol versenyzik idén Valentino Rossi
https://formula.hu/parc-ferme/31221
A kilencszeres világbajnok olasz motoroslegenda 2021 végén intett búcsút a MotoGP-nek, ám a bukósisakját egyáltalán nem akasztotta végleg szögre. Karrierje folytatásaként a sportautózást választotta, most pedig eldőlt, pontosan hol: a WRT pilótájaként a GT World Challenge Europe nevű sorozatban versenyez majd, ráadásul egy teljes szezonon át! A legendás 46-os rajtszámot megtartva a Doktornak olyan futamokon is lehetősége lesz így rajthoz állni, mint a Spái 24 órás.
Az olasz versenyző természetesen izgatottan várja az új kihívást. „Boldog vagyok, hogy csatlakozhatok ehhez a csapathoz és ehhez a sorozathoz. Mindenki tudja rólam, hogy mindig is nagy rajongója voltam az autóversenyzésnek, és hogy a MotoGP-karrierem után ki szerettem volna próbálni magam négy keréken is. Most teljes mértékben a profi autóversenyzésnek szentelem az életemet” – nyilatkozta Rossi, bevallva, hogy egy kicsit ideges is a nagy kaland előtt.
A Ferrari korábbi partnere gyártja az új F1-es felniket minden csapat számára
https://formula.hu/parc-ferme/31219
A RacingNews365 információi szerint a hétvége folyamán hivatalosan is bejelentik, hogy a BBS nevű cég fogja gyártani az összes F1-es csapat számára az új, 18 colos felniket. A tendert még 2019-ben írták ki, de senki más nem jelentkezett, így a BBS szerepe nem kérdés, ez inkább formális bejelentés lesz, a vállalat ettől kezdve hirdetheti magát úgy, mint a Formula-1 kizárólagos beszállítója ezen a területen.
A BBS-ről azt kell tudni, hogy korábban a Ferrari felnijeit gyártotta, de 2011 óta nem vállalt szerepet az F1-ben és a portál úgy tudja, hogy több csapat is aggódik a minőség miatt - valaki olyat szerettek volna, aki az utóbbi években is aktív volt a sportágban. Az aggodalmakat súlyosbította, hogy a BBS 2020-ban csődeljárás alá került.
fotó: dppi
Amiért ne hagyd bekapcsolva a webkamerát – előadja: Lando Norris
https://formula.hu/parc-ferme/31218
Ismerős a szituáció, amikor home office-ban ülve bekapcsolt webkamerával kell végezni a teendőket, de az otthon kényelmében mégis nehéz ragaszkodni a dress code-hoz? Kompromisszumos megoldás ilyenkor, ha csak a „rendezett” felsőteste látszik az embernek, ám mint az a járvány kezdete óta megannyi, internetre feltöltött videóból kiderült, egy óvatlan pillanat is elég a lelepleződéshez.
Ebbe futott bele Lando Norris is, aki videóüzenetben köszönte meg a BRDC-nek a neki ítélt John Cobb Emléktrófeát. A McLaren fiatalja egy lakásból, az alkalomhoz illően öltözve jelentkezett be, ám elkövette azt a hibát, hogy azelőtt távozott a képernyő elől, mielőtt kikapcsolta volna a kamerát. Egész alakos képen pedig már hirtelen nem is tűnt annyira ünnepinek az öltözete…
It would be a shame to not share BRDC Member @landonorris lovely acceptance speech with you all for his acceptance of The John Cobb Memorial Trophy Congratulations Lando!
— BRDC (@BRDCSilverstone) January 12, 2022
(Watch until the end)* pic.twitter.com/ZfivC7BrCP
Megvan, mikorra vizsgálja ki a szezonzárón történteket az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/31217
A 2021-es szezon utolsó versenyén, az Abu Dhabi Nagydíjon történtek jókora port kavartak. A Mercedes a megkérdőjelezhető bajnokavatás után óvást nyújtott be, majd annak elutasítását követően fellebbezési szándékát is jelezte, noha abból végül nem lett semmi (állítólag Michael Masiért cserébe, bár ezt az információt az Ezüst Nyilak tagadták). Az FIA biztosította az F1 világát arról, alaposan kivizsgálja, mi vezetett a hajrában tapasztalt fejetlenséghez, miközben Lewis Hamilton feltehetően erre várva hallgatásba burkolózott.
A Sky Sports értesülései alapján az egy hónapja zajló történetnek még mindig nincs vége, ám most már legalább látni a fényt az alagút végén. Értesüléseik szerint ugyanis a szövetség február 3-ra ígéri a vizsgálat lezárását, melyet a Motorsport Világtanács gyűlése után közölhetnek is.
Három hét múlva tehát talán már többet fogunk tudni Lewis Hamilton és Michael Masi jövőjéről is.
Meglepetésre készül az F1-be (?) és Le Mans-ba érkező Audi
https://formula.hu/parc-ferme/31216
Már az ősz folyamán is előkerültek azzal kapcsolatos információk, hogy az Audi a következő motorszabályokkal együtt megérkezik az F1-be, de az utóbbi hetekben egyre erősebbek ezek a hangok, egyes értesülések szerint már el is dőlt az ügy, csak a hivatalos bejelentés késik. Az Audi igazgatótanácsának tagja, Oliver Hoffmann nem árult el részleteket a német Sport1-nek adott interjújában, de annyit igen: nagyon élvezik a Dakart az elektromos autójukkal, megerősítette, hogy 2023-tól ott lesznek Le Mans-ban a Hypercar kategóriában és utalt arra, hogy több fronton is szeretnének belefolyni a motorsportba.
"Meglepetést akarunk okozni a motorsport-projektünkkel" - mondta Hoffmann, aki természetesen nem is tagadta (a megerősítés elmaradása mellett), hogy beszállnak a száguldó cirkuszba.
fotó: dppi
Mick Schumacher a hivatalos tesztig nem próbálhatja ki az új Haast
https://formula.hu/parc-ferme/31215
Továbbra sincs kirobbanó anyagi helyzetben a Haas F1-es csapata, ettől Mick Schumacher legutóbbi nyilatkozata tanúskodik. A sereghajtó német fiatalja ugyanis arról beszélt az Auto Motor und Sportnak, hogy egyelőre nem vezethette a 2022-re teljesen megújuló autót. Mint mondta, a csapatnak egyelőre nincs meg a szimulátora, bár ennek a következő szezonra változnia kell - hozzátette, hogy minden bizonnyal csak majd "élesben", a barcelonai teszten próbálhatja ki először a technikát.
fotó: dppi
Fontos mérföldkőhöz ért új F1-es autójával az AlphaTauri
https://formula.hu/parc-ferme/31214
A faenzai istálló a közösségi oldalán jelentette be, hogy átment az FIA töréstesztjén a 2022-es F1-es autó - ezzel ők a másodikak, akik ezt közlik, elsőként a Haas számolt be hasonlóról még decemberben.
season 2022: first step completed for the AT03
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) January 12, 2022
while there is a lot going on in our factory in Faenza, we've passed the #F1 crash tests! pic.twitter.com/0r3rDpfba4
A Hyundai különleges játékkal hangol a WRC-szezon rajtjára, versenyzői reakcióidőit méri - videó
https://formula.hu/parc-ferme/31213
A nagy csatából végül az észt tandem, Ott Tanak és Martin Jarveoja jött ki győztesen.
Videó: Teszten dobta szakadékba az M-Sport vadonatúj autóját Craig Breen - másfél héttel a szezonnyitó előtt
https://formula.hu/parc-ferme/31212
A jövő héten megrendezésre kerülő Monte-Carlo Rali előzzi utolsó teszteket teljesítik a csapatot, az M-Sport friss igazolása, Craig Breen pedig a lehető legrosszabbul zárta a maga napját: egy apró hiba után a szakadékba esett a csapat vadonatúj Rally1-es autójával. A most debütáló hibrid technikák esetében különösen fájó, hogy ennyire kevéssel a futamot megelőzően sikerült egy ekkorát esni - szerencsére senki sem sérült meg, de az autó nincs túl jó állapotban.
Így igyekezett lenyűgözni főnökét Grosjean az első napján
https://formula.hu/parc-ferme/31211
Romain Grosjean útja a kis híján végzetes, 2020-as Formula-1-es balesete után a tengerentúlra vezetett, ahol az IndyCarban az idei szezonban nem másnál kapott helyet, mint Michael Andrettinél. Ennek örömére a francia egy cigánykerékkel üdvözölte főnökét, amikor első munkanapján felkereste őt az irodájában.
How to impress your boss in your first day at work! @FollowAndretti @michaelandretti @IndyCar pic.twitter.com/H0ti3PDlZ1
— Romain Grosjean (@RGrosjean) January 12, 2022
Rutinos pilótákkal debütál a Prema a WEC-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31209
A főként a Formula-2-ből és Formula-3-ból ismert csapat, a Prema tavaly jelentette be, hogy csatlakozik a hosszútávú versenyek mezőnyéhez. Most pedig azt is közölték, kikkel állnak rajthoz a szériában. Három versenyzőjük közül kettőnek már igen nagy tapasztalata van a WEC-ben, Robert Kubica és Louis Deletraz a 2021-es Európa-szériát meg is nyerték, a svájci pedig úgy fogalmazott, még mindig van befejezetlen ügyük Le Mans-ban. Társuk az újonc Lorenzo Colombo lesz, akit tavaly az F3-ban figyelhettünk.
LINE-UP ANNOUNCEMENT
— PREMA (@PREMA_Team) January 12, 2022
Prema ORLEN Team announces 2022 @FIAWEC drivers
: Full announcement here https://t.co/YPOfdZOt6e#driverannouncement #fiawec #enduranceracing#lemans24 pic.twitter.com/eJGONVYCB0
Esportból a valóságba: F2-es versenyző lett a szimulátorosból
https://formula.hu/parc-ferme/31210
Cem Bolukbasi neve ismerősen csenghet azoknak, akik figyelemmel követték-követik a Formula-1 hivatalos Esports bajnokságát. A török versenyző három éven át volt tagja a virtuális mezőnynek, 2019 után azonban a valós versenyautókra kezdett koncentrálni, és többek között a GT4 European Seriesben és az ELMS-ben szerepelt. Kitartása meghozta gyümölcsét, 2022-re ugyanis bekerült az F1 előszobájába: a Formula-2-es Charouz Racing System szerződtette őt. Ezzel ő az első szimulátorversenyző, akinek sikerült a nevelőszériába kerülnie.
Cem becomes the first driver to graduate from F1 Esports to @Formula2 #F1Esports #RoadToF1 pic.twitter.com/o33XYwyi2g
— Formula 1 (@F1) January 12, 2022
Mi történik a Mercedesnél egy F1-es futam alatt?
https://formula.hu/parc-ferme/31208
A Mercedes a Katari Nagydíjig repít vissza és egy négyperces videóval vezet végig minket azon, hogy mi is történt ott az úgynevezett "Race Support Roomban", vagyis hogy verseny közben hogyan dolgozik ott a szakembergárda.
Kiknek jár le idén a szerződése?
https://formula.hu/parc-ferme/31207
Ugyan a szezonkezdetre még kicsit várnunk kell, 2022 már most számos kérdést vet fel. Érkeznek az új autók és az új szabályok, az erőviszonyokra pedig mindenki kíváncsi: lesz-e vajon olyan évünk, mint 2021? Biztosra vehetjük azonban, hogy nem csak az újdonság varázsa áll majd a középpontban. Tekintve, hogy a mezőny felének biztos csak a helye már a jövő évre is, mozgolódást várhatunk a pilótapiacon is.
Persze a Formula-1 gondosan védett világában semmit nem lehet biztosra venni, ám jelen állás szerint tíz pilóta szerződése jár le 2022 végén. Sem a Williams, sem az AlphaTauri párosa nem érezheti magát teljes biztonságban, de rajtuk kívül Mick Schumacher is csak egy éves hosszabbítást kapott. Hasonlóképp az idei egyetlen újonc, Guanyu Zhou is hivatalosan egy szezonra érkezett első körben. 2021 meglepetésembere, Carlos Sainz is csupán ezen év végéig kötelezte el magát a Ferrari pilótájaként (bár neki a ráadás már most érik), és a Red Bulltól Sergio Perez is egy extra évet kapott egyelőre. Nagy kérdés még, hogy mi lesz a nagyöregekkel, Sebastian Vettellel és Fernando Alonsóval; a német már tavaly is fontolgatta a visszavonulást, és a széthulló Aston Martin ismét kérdésessé teheti a jövőjét, Alonso viszont a jelek szerint a visszatérése után is harap még, mint ifjúkorában.
A harmadik rutinos róka, Lewis Hamilton folytatása azonban már most, élő szerződése ellenére kérdésessé vált, és ha idénre végül marad is, 2023-as szereplésére a történtek fényében már aligha lehetne fogadni.
2022-ben is összeáll a Montoya-McLaren páros az Indy 500-on
https://formula.hu/parc-ferme/31206
Bő négy hónap van még az autóversenyzés egyik klasszikus versenyéig, de már körvonalazódik a mezőny. Kedden újabb résztvevő neve vált biztossá, ráadásul a viadal történetében nem is akárkié: a kétszeres Indy 500-győztes Juan Pablo Montoya idén is visszatér a megmérettetésre. A döntést az a McLaren, pontosabban annak IndyCar-csapata, az Arrow McLaren SP jelentette be, akik a tavalyi együttműködés után, Pato O’Ward és Felix Rosenqvist mellett harmadik pilótájukként indítják őt. Az ex-F1-es 2021-ben a kilencedik helyen ért célba, idén azonban úgy véli, reális esélyük lehet a győzelemre.
Nem lesz Ferrari-akadémista az F2-ben idén
https://formula.hu/parc-ferme/31205
A legendás Formula-1-es istálló már 2009 vége óta működteti pilótanevelő programját, 2022-ben így a tizenharmadik szezonjukat kezdik a különböző szériákban. Az idény előtt helyzetjelentést adtak a maranellói központból, kik és hol képviselik majd őket. A programnak idén összesen kilenc pilóta tagja, hét fiatalember – Mick Schumacher, Robert Svarcman, Arthur Leclerc, Dino Beganovic, James Wharton, Oliver Bearman és Rafael Camara –, és két hölgyversenyző, Maya Weug és Laura Camps Torras.
Feltűnhet, hogy nincs a listán két olyan név, akit tavaly még ott láthattunk. Az egyik a 2021-es szezont a Formula-2-ben töltő Marcus Armstrong, aki szakított az akadémiával, és egyelőre azt sem tudni, a karrierjét hol folytatja. A másik a már tavaly is az Alfa Romeo kispadján ülő Callum Ilott, akinek most egy év szünet következik az akadémista karrierjében, miután teljes állású versenyzőként az IndyCarba került.
A jelentés alapján az olaszok idén három kategóriában képviseltetik magukat, ebbe azonban nem tartozik majd bele az F1 közvetlen előszobája. Svarcman F2-es távozásával (a fiatal orosz F1-es tesztpilótai feladataira szeretne koncentrálni) és Armstrong elengedésével ugyanis ezúttal a Formula-2-ben nem lesz Ferrari-támogatott pilóta, ami a kategória 2017-es indulása óta nem fordult elő. A feljebb lépésre a legesélyesebb az ifjabbik Leclerc lehetett volna, ám a mai bejelentés alapján őt még egy évre az F3-ban tartják.
A nevelőszériákban tesztelik majd a környezetbarát üzemanyagot
https://formula.hu/parc-ferme/31204
2026-tól újabb lépcsőfok következik majd a száguldó cirkusz életében, ekkorra tervezik ugyanis az új motorformula debütálását, mellyel egy környezetbarátabb korszak kezdődik majd a Formula-1-ben. Az újfajta hibrid erőforrásokat – hiszen azok lesznek továbbra is, a királykategória nem áll át kizárólag az elektromos meghajtásra – egy fenntarthatóbb üzemanyag hajtja majd, amelyet élesben mégsem az F1-ben vetnek be először.
A sportág technikai igazgatója, Pat Symonds elárulta, a terveik szerint a juniorszériák kapnak először a környezetbarát üzemanyagból, és csak ezután fogják a Formula-1-ben is alkalmazni. Erre pedig ésszerű a magyarázat. „Mielőtt a Formula-1-ben bevezetjük, a Formula-2-ben és a Formula-3-ban fogjuk bevetni a fenntartható üzemanyagot. Ennek oka, hogy ezek a szériák egyetlen motort és ezáltal egyfajta üzemanyagot is használnak. A Formula-1-ben azonban számos cég érdekelt, többfajta motor van, és muszáj mindennek tökéletesnek lennie. Nem fejleszthetünk olyan üzemanyagot, ami valakit előnybe hoz a többiekkel szemben” – mondta a szakember, aki nem aggódik amiatt, hogy az F1 még így az új üzemanyag révén sem lesz elég fenntartható és veszélybe kerül majd a jövője.
Verstappen tényleg komolyan veszi a virtuális versenyzést
https://formula.hu/parc-ferme/31203
A Formula-1 legújabb világbajnokáról már régóta köztudott, hogy elég sűrűn szimulátorozik, időnként pedig versenyeken is rajthoz áll. Ez így lesz a hamarosan megrendezésre kerülő virtuális Le Mans-i 24 óráson is, melynek hétvégéjén Max Verstappen is részt vesz a Team Redline színeiben. A holland pilóta ugyanazt csapatot erősíti, akárcsak tavaly, akkor végül a 25. helyen zártak.
Az eseményt 2020-ban rendezték meg először az eredeti 24 órás helyén, melyet a koronavírus miatt ősszel bonyolítottak le a szokásos nyári időpont helyett, idén azonban külön helyet kapott. A versenyre január 15 és 16 között kerül sor.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kerékcsereverseny a Dakar-menőknél: Két perc alatt végeznek
https://formula.hu/parc-ferme/31202
A Dakar Ralin annyira mindennapos, hogy egy defektes kereket le kell cserélni, hogy a versenyzők és navigátorok villámgyors munkát végeznek. A Red Bull 1,82 másodperces F1-es rekordja azért nincs veszélyben, de tekintve a körülményeket bravúros az alábbi videón látható teljesítmény.
A hétfői speciálon az összetett első két helyén álló Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb is bajba került. Miután észlelték a defektet, rögtön kipattantak és hozták a pótkereket. Al-Attiyah és Matthieu Baumel a Toyota bal elsőjét cserélték le, 1 perc 17 másodperc múlva pedig hajtottak is tovább. Loeb és Fabien Lurquin kicsit tovább ügyködtek, 1 perc 54 másodperc alatt végeztek a jobb hátsóval, de azt hisszük, így sem tudnánk utánuk csinálni.
What happens when both leaders suffer punctures? Who's the quickest to get back on track?
— DAKAR RALLY (@dakar) January 11, 2022
That’s what happened yesterday at the beginning of the stage. Relive the remote duel between Sébastien Loeb and Nasser Al-Attiyah. ⏱#Dakar2022 pic.twitter.com/E2IwK0BRpE