Bent a Pace Car - a visszatérő Silvestro alkotott
https://formula.hu/parc-ferme/2956
Megtörtént a verseny első komolyabb incidense, Simona de Silvestro tett taccsra James Jakes autóját - ám pár körös szerelést követően Jakes vissza tudott térni.

Fiatalon gokartozott és motokrosszozott, most pedig óriási F1-rajongó a történelmet író teniszezőnő
https://formula.hu/parc-ferme/30082
Szombaton rendezték a tenisz US Open női fináléját, amelyen Emma Raducanu győzött, ezzel a 18 éves brit az első lett a sporttörténelemben, aki a selejtezőből indulva Grand Slam-tornát nyert – tette mindezt ráadásul szettveszteség nélkül, élete második GS-versenyén. A román és kínai szülőktől származó tehetség azonban akár a technikai sportoknál is kiköthetett volna: elmondása szerint fiatalon gokartozott és motokrosszozott is (sok más egyéb tevékenység mellett), és kifejezetten büszke volt rá, hogy a csoportokban rendre ő volt az egyetlen lány.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Manapság pedig hatalmas Formula-1-rajongó Radunacu: ha teheti, mindig megnézi vasárnaponként a futamokat, az idei Brit Nagydíjra pedig ki is látogatott. Ennek ellenére nem Lewis Hamilton, hanem Daniel Ricciardo a kedvence: „A pályán kívül rengeteget mókázik, és roppant nyugodtnak tűnik, a pályán mégis rendkívül versenyképes” – magyarázta a teniszezőnő.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Raducanu amúgy évtizedek óta az első brit női Grand Slam-bajnok, így többek között Hamilton is posztolt róla, de a McLaren és Christian Horner Red Bull-főnök is gratulált neki. „Hihetetlen volt látni a menetelését, a koncentrációját és az eltökéltségét, emellett nyilván egy kedves személyiség is. Az Egyesült Királyság és én is roppant büszke vagyok rá. Egyértelműen egy inspiráló személy, megmutatta, hogy bármi lehetséges” – mondta el Hamilton nem sokkal a monzai verseny előtt.
Dupla győzelemmel zárt Kiss Norbi Zolderben
https://formula.hu/parc-ferme/30088
A hétvégén Belgiumban rendezték meg a Kamion-Európa-bajnokság idei harmadik állomását. Az összetettet vezető Kiss Norbert rögtön a szombati időmérőn jelezte, hogy ki az úr a háznál ezúttal is: megszerezte a pole-t. Amit aztán az első versenyen győzelemre is váltott, így a szezonban már ötödik sikerét jegyezte a kétszeres Eb-győztes. A fordított rajtrácsos második futamon nagy küzdelemben nyolcadik lett a Révész Racing pilótája.
Vasárnap ugyancsak a leggyorsabb volt a kvalifikáción Kiss, egy parc fermé-kihágás miatt azonban elvették a köreit, így a mezőny végéről kellett startolnia a harmadik futamon. Onnan aztán egészen a negyedik helyig kapaszkodott előre parádés versenyzéssel, majd a hétvége zárásaként az utolsó versenyen az ötödik kockából indulva újabb győzelmet szerzett. Norbi – aki mellett Adam Lacko és Jochen Hahn nyert még futamot a hétvégén – a zolderi duplával továbbra is vezeti a pontversenyt.

Ricciardo a nap versenyzője címet is behúzta
https://formula.hu/parc-ferme/30086
Daniel Ricciardo remekelt a monzai hétvégén. Nem elég, hogy behúzta első mclarenes győzelmét, még a nap versenyzőjévé is választották. A címet utoljára a 2020-as Toszkán Nagydíjon szerezte meg, futamgyőztesként pedig 2018-ban, Monacóban intették le.
Úgy tűnik, az ausztrál visszatért!

Mutatjuk, hogyan alakult a szavazás.
Daniel Ricciardo – 34,5%
Valtteri Bottas – 28,6%
Lando Norris – 8,5%
Sergio Perez – 5,1%
Max Verstappen – 4,6%
Itt az Olasz Nagydíj összefoglalója és Hamiltonék ütközése
https://formula.hu/parc-ferme/30084
Daniel Ricciardo győzelme, a kettős McLaren-siker, esetleg Bottas felzárkózása a dobogóig vagy inkább Hamilton és Verstappen újabb ütközése ugrik majd be nektek, ha azt mondjuk, hogy a 2021-es Olasz Nagydíj? Egy biztos, a 2020-as versenyt követően az idei futam sem okozott csalódást Monzában. Az Olasz Nagydíj összefoglalója a képre kattintva tekinthető meg!
Erre a képre kattintva pedig Hamilton és Verstappen újabb ütközését nézhetitek meg több kameraállásból!
Videókon Verstappen és Hamilton újabb ütközése
https://formula.hu/parc-ferme/30083
Az Olasz Nagydíj féltávjánál, a Mercedes-pilóta bokszkiállása után ütközött össze, amikor a holland az első sikán külső ívén támadta ellenfelét – a Red Bull így a hétszeres világbajnok autójának a tetején landolt, és mindkét vb-aspiráns számára a sóderágyban ért véget a futam. Íme, több kameraállásban a jelenet:
Incident between Hamilton and Verstappen from different angles and slow-mo. #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/0FBliE0EFR
— deni (@fiagirly) September 12, 2021
Max Verstappen and Lewis Hamilton crash #Formula1 #ItalianGP pic.twitter.com/RAoyoY7XTq
— Pierre Henry (@pete_pedrinho10) September 12, 2021
Who is at fault, Verstappen or Hamilton? Also, thankfully Halo did its job, it was a nasty collision. #monzaf1 #ItalianGP pic.twitter.com/b8fEfHTh2g
— Syed (@Drakeswriter1) September 12, 2021
Vajon melyik Aston-pilóta legózza össze hamarabb a legendás Bond-autót?
https://formula.hu/parc-ferme/30081
Nemcsak az autókon megjelenő 007-es logóval promózza a rövidesen a mozikba érkező új James Bond-filmet a franchise-hoz szorosan kötődő Aston Martin a monzai F1-es hétvégén, hanem a Sebastian Vettel és Lance Stroll számára adott újabb kihívással is, amelyben a legendás DB5-öst kellett befejezniük a versenyzőknek legóból – a német pedig nem nyugodott addig, amíg mindenki részlet a helyére nem került!
A sprint, George Russell szemszögéből – szó szerint!
https://formula.hu/parc-ferme/30076
George Russell használja ezen a hétvégén a sisakkamerát, a sprintkvalifikáción pedig különösen érdekes felvételek készültek általa.
Just mega! #ItalianGP @GeorgeRussell63 pic.twitter.com/YOVCzmfXwm
— Formula 1 (@F1) September 11, 2021
MiniDrivers: Az olasz sprint kifigurázva
https://formula.hu/parc-ferme/30078
A MiniDrivers készítői ezúttal sem tétlenkedtek, s a silverstone-ban először látott sprinthez hasonlóan, az Olasz Nagydíj különleges eseményének vicces változatát is elkészítették még aznap este. A csodára váró Hamiltont Lando Norris ugratja, Alonso pedig kirúgással riogatja Vettelt. Az olasz sprint legfontosabb pillanatai kifigurázva!
Eseménydús főfutamon őrizte meg vezető helyét Piastri
https://formula.hu/parc-ferme/30080
Vasárnap délelőtt a főfutammal zárta az Olasz Nagydíj hétvégéjét a Formula-2 mezőnye. Hogy két hónap után kicsit felelevenítsük a szabályokat, ezen a versenyen kötelező a kerékcsere és mindkét elérhető gumikeverék használata.
A pole-pozícióból a bajnokságot vezető Oscar Piastri indult, a tegnapi győztes Jehan Daruvala és bajnoki riválisa, Guanyu Zhou előtt. A rajt után a kínai rögtön le is hagyta a Carlin pilótáját, és Piastri nyomába eredt. Némi szabad versenyzés után azonban már az első körben lassítás következett, Guilherme Samaia megpördülése és pálya közepén való leparkolása miatt ugyanis a biztonsági autó közreműködésére volt szükség. A 30 körös futam 4. körében újraindult a versenyzés, a rajt után a harmadik helyre felkapaszkodó Liam Lawson pedig azonnal meg is lepte Zhout, és elvette tőle a második helyet.
Hamarosan ismét a pályára hajthatott Bernd Mayländer, Jüri Vips ugyanis technikai probléma miatt leparkolt, nem éppen a legbiztonságosabb helyen; Dan Ticktum nem is tudta elkerülni a váratlanul félrehúzódó észtet. A biztonsági autós fázis lehetőséget adott a mezőnynek a kötelező kerékcserére. Néhány pilóta akadt csak, akik nem éltek ezzel, de Piastrinak nem kellett megvárnia őket; magabiztosan előzte azokat, akik nem álltak ki előtte, és erőből visszavette a vezetést. Egyedül Ticktum maradt az ausztrál előtt, de a következő biztonsági autós időszakban ő is hátrébb került a boksziállás révén.
Mayländer újabb szereplésére ezúttal Lawson miatt volt szükség, akinek autójában beindult a tűzoltó berendezés, így kénytelen volt félreállni. A repülőrajt után Zhou néhány kanyaron át még megszorongatta bajnoki riválisát, Piastri azonban tartotta magát, és megnyerte a főfutamot, növelve az előnyét a kínai előtt. A harmadik helyen Ticktum végzett, aki az utolsó pillanatokban utasította maga mögé Theo Pourchaire-t. A futam végül egy negyedik biztonsági autós fázissal ért véget, miután a hajrában Bent Viscaal és David Beckmann összeütköztek.

Az F2 főfutamának eredménye:
| Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
| 1 | Oscar Piastri | Prema Powerteam | 30 | |
| 2 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 30 | 1.000 |
| 3 | Dan Ticktum | Carlin | 30 | 1.800 |
| 4 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 30 | 2.000 |
| 5 | Jehan Daruvala | Carlin | 30 | 2.400 |
| 6 | Robert Shwartzman | Prema Powerteam | 30 | 2.700 |
| 7 | Richard Verschoor | MP Motorsport | 30 | 3.300 |
| 8 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | 30 | 3.500 |
| 9 | Roy Nissany | DAMS | 30 | 3.900 |
| 10 | Marcus Armstrong | DAMS | 30 | 4.400 |
| 11 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 30 | 5.000 |
| 12 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 30 | 8.600 |
| 13 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 30 | 8.700 |
| 14 | Jake Hughes | HWA Racelab | 30 | 10.100 |
| 15 | Ralph Boschung | Campos Racing | 30 | 17.000 |
| Bent Viscaal | Trident | 28 | 2 kör | |
| David Beckmann | Campos Racing | 28 | 2 kör | |
| Liam Lawson | HitechGP | 21 | 9 kör | |
| Alessio Deledda | HWA Racelab | 14 | 16 kör | |
| Marino Sato | Trident | 9 | 21 kör | |
| Jüri Vips | HitechGP | 7 | 23 kör | |
| Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 29 |
F2-re hangolódva: ilyen volt a tegnapi két futam
https://formula.hu/parc-ferme/30075
Ma a főfutammal zárul a Formula-2-esek Olasz Nagydíja. A két hónap kihagyás miatt „berozsdásodott” versenyzők már tegnap is igencsak élvezetes műsort szolgáltattak. Nézzétek meg, hogyan tértek vissza! (Kattintsatok a képekre!)
Itt a vasárnapi program, főszerepben az F1!
https://formula.hu/parc-ferme/30079
| 09:40 - 10:00 | MotoGP, Warm up | (arena4.hu) |
| 10:25 | Formula-2, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
| 11:00 | Moto3, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
| 12:20 | Moto2, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
| 12:30 | Porsche Szuperkupa, Futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
| 13:25 | Kamion-Eb, 3. futam | |
| 14:00 | MotoGP, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
| 15:00 | Formula-1, Futam | (tv: M4 Sport, élő) |
| 15:50 | Kamion-Eb, 4. futam | |
| 21:30 | IndyCar, Futam | (arena4.hu) |

Íme a sprint legjobb pillanatai – merthogy voltak!
https://formula.hu/parc-ferme/30074
Sokan vélték úgy az idei második sprintkvalifikáció után, hogy ez még a silverstone-i próbálkozásnál is unalmasabb volt. Az F1 azonban most bebizonyítja (vagy legalábbis megpróbálja), mennyire nincs igazunk! A videó a képre kattintva indul.
2022-re tolódhat Grosjean Mercedes-tesztje
https://formula.hu/parc-ferme/30070
Tavalyi horrorisztikus balesete után tett nagylelkű ajánlatot Romain Grosjeannak a Mercedes, akik nem szerették volna, ha a Formula-1-ben hosszú éveket eltöltő franciának a majdnem tragikus Bahreini Nagydíj lenne az utolsó emléke a királykategóriáról. Grosjean az eredeti tervek szerint a Francia Nagydíj hétvégéjén tesztelhette volna a Mercedest, a váratlan naptárváltozások azonban keresztülhúzták a számításaikat. Miután a versenyt előrébb hozták, az már ütötte Grosjean IndyCar-szereplését, így a tesztnapot későbbre halasztották.
A mikorról azóta sem érkeztek hírek, egészen idáig. Toto Wolff ugyan konkrét dátumot ezúttal sem nevezett meg, de már körvonalazódnak a tervek. „Mindenképpen megtartjuk azt a tesztet. Még nincs meg a pontos időpont. A szeptember jó lehetőség lett volna, de már nem az, így nagy eséllyel 2022-re fog tolódni, de mindenképpen megrendezzük” – erősítette meg a Mercedes csapatfőnöke a szándékukat.
Grosjean egyébiránt úgy tűnik, azóta megtalálta a számításait az Egyesült Államokban, az IndyCar következő szezonjában Michael Andretti csapatába várják őt.

Parabolica, mától fogva a neved Alboreto kanyar
https://formula.hu/parc-ferme/30072
Megtörtént a monzai pálya ikonikus utolsó kanyarjának átnevezése, a korábbi hírnek megfelelően. A szombaton tartott rövid „keresztelőn” az F1 vezetése és Michele Alboreto családtagjai mellett a Ferrari is képviselve volt – valamint elhozták a 20 éve elhunyt olasz egykori versenygépét is.



F2: fölényes győzelem és csaták az utolsó pillanatig a második sprinten
https://formula.hu/parc-ferme/30073
Hasonlóan eseménydús második sprintverseny kerekedett a Formula-2-ben, mint reggel. A „kicsik” egyébként is mindig gondoskodnak a versenyhétvégék izgalmairól, ezúttal azonban extra faktor volt a hosszú, négyhetes kihagyás és az ebből fakadó kiéhezettség a vezetésre.
Az első helyről a reggeli versenyhez hasonlóan David Beckmann indult, de ismét nem sikerült megőriznie a pozíciót a start után; Jehan Daruvala rögtön át is lépett rajta. Mögöttük is zajlott a helyezkedés, a futam elején és utána is a sárga zászlók, megforgások és koccanások helyett az előzések játszották a főszerepet. Néhány kisebb eset történt, úgymint Christian Lundgaard piruettje az első körben, Enzo Fittipaldi kavicságyba sodródása vagy Jake Hughes koccanása csapattársával, Alessio Deleddával, de szerencsére csatákból többet láthattunk.
A top 10-ben a legkiélezettebb egy hármas küzdelem volt: a bajnokságot vezető Oscar Piastri tavalyi F3-as és idei bajnoki riválisával is összecsapott. Végül mind Piastri, mind Guanyu Zhou az első sprintversenyt megnyerő Theo Pourchaire elé kerültek, aki egy elfékezés után újabb pozíciókat veszített. A dobogós helyeken hasonlóan komoly párbaj zajlott, a harmadik helyen haladó Bent Viscaal kitartóan támadta Beckmannt, és végül sikerrel járt. A német pilóta ezután ritmust és gumit vesztve további támadásokat szenvedett el, Robert Svarcman átvette tőle az utolsó dobogós pozíciót, majd Lawson is megelőzte. Svarcman ezzel visszatért a bajnoki meccsbe, miután két riválisa, Piastri és Zhou hátrébb vívtak egymással, egészen a leintésig. Daruvala pedig eközben senkitől sem zavartatva megnyerte a versenyt.

Az F2 második sprintversenyének eredménye:
|
|
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség |
| 1 | Jehan Daruvala | Carlin | 21 | |
| 2 | Bent Viscaal | Trident | 21 | 6.100 |
| 3 | Robert Shwartzman | Prema Powerteam | 21 | 9.300 |
| 4 | Liam Lawson | HitechGP | 21 | 9.900 |
| 5 | David Beckmann | Campos Racing | 21 | 10.800 |
| 6 | Jüri Vips | HitechGP | 21 | 11.100 |
| 7 | Oscar Piastri | Prema Powerteam | 21 | 11.700 |
| 8 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 21 | 12.200 |
| 9 | Ralph Boschung | Campos Racing | 21 | 12.900 |
| 10 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 21 | 15.400 |
| 11 | Dan Ticktum | Carlin | 21 | 15.600 |
| 12 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | 21 | 17.800 |
| 13 | Richard Verschoor | MP Motorsport | 21 | 21.700 |
| 14 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 21 | 25.400 |
| 15 | Marcus Armstrong | DAMS | 21 | 26.800 |
| 16 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 21 | 33.200 |
| 17 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 21 | 35.300 |
| 18 | Roy Nissany | DAMS | 21 | 40.000 |
| 19 | Alessio Deledda | HWA Racelab | 21 | 43.400 |
| 20 | Marino Sato | Trident | 20 | 1'22.500 |
| DNF | Jake Hughes | HWA Racelab | 2 | 19 kör |
| DNF | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 20 | 12.000 |
Újabb futamtörléssel vált véglegessé a MotoGP idei versenynaptára
https://formula.hu/parc-ferme/30071
Az Aragóniai Nagydíj szombati napján közzétette a FIM és a Dorna a végleges(nek szánt) 2021-es versenynaptárat. Két apró, igazából csak adminisztratív változás vagy még inkább csak pontosítás történt az eddigi változathoz képest. Az Argentin Nagydíjat ugyanis még csak most törölték hivatalosan: az eredetileg áprilisra kiírt futamot először csak elhalasztották a koronavírus-járvány miatt, ám a pandémiás helyzet és a termasi bokszépület leégése miatt eddig is gyakorlatilag biztosra vehető volt, hogy nem látogat a dél-amerikai országba a gyorsaságimotoros-vb mezőnye. Ezzel eldőlt, hogy a szezon eleji katari duplát leszámítva idén csak az Amerikai GP-re utaznak Európán kívülre a motorosok: bár Austin kapcsán is lehetett hallani problémákról a megugrott fertőzésszámok miatt, most úgy tűnik, az ottani forduló nincs veszélyben.
A másik pontosítás pedig az október 24-re a Malajziai Nagydíj helyett kiírt második misanói versenyt érinti, amely megkapta a hivatalos elnevezését. A Formula-1-es imolai futamhoz hasonlóan itt is Made in Italy Emilia-Romagna-i Nagydíj lesz a név, a futam főszponzora pedig a Nolan lesz.
Így tehát összesen 18 állomásból áll a 2021-es évad, ebből a mostani aragóniai viadallal együtt hat van már csak hátra. Egyúttal egyébként azt is bejelentették, hogy november 18-án és 19-én kétnapos jerezi tesztet tartanak az idény után.
A MotoGP-naptár hátralévő része:
| Szeptember 12. | Aragóniai Nagydíj, Motorland Aragon |
| Szeptember 19. | San Marinó-i Nagydíj, Misano |
| Október 3. | Amerikai Nagydíj, Austin |
| Október 24. | Emilia-Romagna-i Nagydíj, Misano |
| November 7. | Algarve-i Nagydíj, Portimao |
| November 14. | Valenciai Nagydíj, Valencia |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Még repülőgépverseny is volt a 100 évvel ezelőtti első Olasz Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/30069
Centenáriumot ünnepel hétvégén az olasz autósport, hiszen 100 évvel ezelőtt, 1921. szeptember 4-én rendezték az első Olasz Nagydíjat – akkor még nem Monzában, hanem alig száz kilométerrel arrébb, Brescia közelében egy 17,3 kilométeres közúti pályán.

Nem csupán a korabeli automobilok versenyeztek Montichiariban, a pálya helyszínén, hanem motorkerékpárok, sőt repülőgépek is. Reggel 8 órakor, az autók rajtjának pillanatában a kétfedelű gépek felszálltak a közeli repülőtérről, és ellentétes irányban szálltak végig a pályavonal felett. Az autók között – ne számítsunk nagy mezőnyre, hatan indultak összesen – a 30 körös futamon a francia Jules Goux győzött 3 óra 35 perces időeredménnyel, egy háromliteres Ballot volánja mögött, amely a Pirelli gumiabroncsiat használta.

A következő év elején született meg a döntés, hogy Olaszországnak épített versenypályára van szüksége, hogy az autógyárak modelljeiket tesztelhessék: mindössze 110 nap alatt épült fel a monzai aszfaltcsík, ahol 1922 szeptemberében megtartották a második Olasz Nagydíjat – és kevés kivételtől eltekintve azóta is valamennyit.
Úton a csúcsra – exkluzív interjú Lando Norrisszal
https://formula.hu/parc-ferme/30064
Lando Norris csillaga egyre fényesebben az F1 egén, de vajon mit csinál másképpen, jobban a McLaren suhanca, mint eddig? A brit reménységgel készült interjúnkat az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legfrissebb számában olvashatjátok – természetesen sok más érdekes téma mellett!

Fordulatos versennyel és Pourchaire-győzelemmel tért vissza az F2
https://formula.hu/parc-ferme/30068
Majdnem pontosan két hónapos kihagyás után ültek újra autóba a Formula-2 pilótái. Talán ennek is köszönhető, hogy egy kaotikus, incidensekben és autósérülésekben gazdag első sprintversenyt láthattunk Monzában szombat reggel.
Az első helyről induló David Beckmannt Jüri Vips szinte azonnal meg is előzte, és az észt pilóta ezután sokáig magabiztosan, aggodalom nélkül autózhatott. Mögötte azonban zajlottak az események, két-három körönként meglendült a sárga zászló. Az első nagyobb koccanás Dan Ticktum és Felipe Drugovich között történt, az egyes kanyarban értették félre egymást, a britnek ez pedig kiesést jelentett, míg a mezőny többi tagjának biztonsági autót. Később Drugovich is kiállni kényszerült a versenyből, miután megpördült és a falba csúszott.
Nem ő volt az egyetlen piruettező, Roy Nissany a legrosszabb helyen, a pálya közepén forgott meg a brazil esete után nem sokkal, a bajnokságot vezető Oscar Piastrinak kisebb csodára volt szüksége ahhoz, hogy elkerülje. Mivel az izraeli ezután le is parkolt a pályán, Bernd Mayländer ismét a pályára gurult.
A futam utolsó körei is tartogattak még izgalmakat, Vips az előretörő Theo Pourchaire-rel csatázott, és egy elfékezés után a fiatal francia át is vette a vezetést, majd öt másodperces előnnyel be is kocogott a célba, második győzelmét aratva idén. Az észt pilóta azonban ezután sorra veszítette a pozíciókat, Guanyu Zhou, Robert Svarcman, a 19. helyről felkapaszkodó Christian Lundgaard és Piastri is elment mellette. Az eredmény a befutókor ez is maradt az élen, azonban Svarcman a bokszutcai vonal átlépése és jogosulatlan előnyszerzés miatt öt másodperces büntetést kapott, így a dobogóra Lundgaard állhatott még fel.

Az F2 első sprintversenyének végeredménye:
| Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
| 1 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 21 | |
| 2 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 21 | 4.300 |
| 3 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 21 | 6.900 |
| 4 | Oscar Piastri | Prema Powerteam | 21 | 7.600 |
| 5 | Liam Lawson | HitechGP | 21 | 9.700 |
| 6 | Robert Shwartzman | Prema Powerteam | 21 | 10.700 |
| 7 | Bent Viscaal | Trident | 21 | 11.500 |
| 8 | Jüri Vips | HitechGP | 21 | 12.700 |
| 9 | Jehan Daruvala | Carlin | 21 | 13.100 |
| 10 | David Beckmann | Campos Racing | 21 | 15.200 |
| 11 | Marcus Armstrong | DAMS | 21 | 15.600 |
| 12 | Jake Hughes | HWA Racelab | 21 | 18.800 |
| 13 | Alessio Deledda | HWA Racelab | 21 | 20.300 |
| 14 | Ralph Boschung | Campos Racing | 20 | 1 kör |
| 15 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | 18 | 3 kör |
| DNF | Marino Sato | Trident | 16 | 5 kör |
| DNF | Richard Verschoor | MP Motorsport | 10 | 11 kör |
| DNF | Roy Nissany | DAMS | 9 | 12 kör |
| DNF | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 8 | 13 kör |
| DNF | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 4 | 17 kör |
| DNF | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 2 | 19 kör |
| DNF | Dan Ticktum | Carlin | 1 | 20 kör |
Így fest egy kör Monzában a pilóta szemszögéből – videó
https://formula.hu/parc-ferme/30063
Néhány hete Spa-Francorchamps-ban Fernando Alonso kapott egy kamerát a sisakjába, most az Olasz Nagydíj helyszínén George Russell lett a kiválasztott ezen a téren. Íme, ezt látja a williamses versenyző a kormány mögül a legendás helyszínen – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:





