Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese
https://formula.hu/parc-ferme/29074
Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.
Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.
Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.
Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton
Válogatott focista akar lenni Massa kisfia!
https://formula.hu/parc-ferme/29631
A Felipe Massával készült exkluzív beszélgetésünk során feltűnt a virtuális stúdióban a brazil versenyző kisfia, Felipinho is, akitől megtudtuk, hogy az aszfaltozottnál közelebb áll szívéhez a füves pálya. Felipe és Felipinho Massát a Formula Podcast legújabb adásában hallhatjátok 34:19-ről.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Nyitott lenne a sprintkvalifikációra a Magyar Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/29632
A Brit Nagydíjon mutatkozott be az F1 idei nagy újítása, a sprintkvalifikáció, amely alapvetően pozitív fogadtatásban részesült a vezetőség és a pilóták egy részének oldaláról egyaránt. Az már eldőlt, hogy Monzában lesz második alkalommal rendhagyó a menetrend, míg a szezon harmadik sprintjét a híresztelések szerint az új szaúdi pályán rendezhetik. A Hungaroring tehát kimarad, Ariane Frank, a Magyar Nagydíj promótere azonban örülne, ha a jövőben a mogyoródi helyszín is rendezhetne sprintet:
„Egy sprintfutammal egyértelműen növelni lehetne a kilátogató nézők számát. Sajnos nem mi döntünk róla, hol rendezik ezeket” – nyilatkozta a Motorsport.com holland kiadásának. „Silverstone-ban láthattuk először, s azt kell mondanom, hogy izgalmasnak találtam. Úgy tűnt, mindenki pozitívan nyilatkozott róla, leszámítva Sebastian Vettelt. Úgy gondolom, tényleg ad hozzá valamit, plusz izgalmat csempész a sportba. Mindenképp több csatát eredményez a pályán, ami mindig jó. Ilyen tekintetben a sprint jobb, mint egy hagyományos kvalifikáció.

Végül mégis a Nissan Formula-E-csapatában köthet ki Albon
https://formula.hu/parc-ferme/29629
Alexander Albon két évet töltött el a Formula-1-ben, miután azonban a Red Bull 2021-re már csak tartalékosként számított rá, a brit-thai a DTM-ben kötött ki. Viszont elképzelhető, hogy jövőre újra formulaautózni fog, még ha nem is az F1-ben, a Nissan ugyanis megerősítette, hogy Albon is rajta van a listájukon 2022-re. A Nissan jelenleg Sebastien Buemivel és Oliver Rowlanddel képviselteti magát az elektromos világbajnokság mezőnyében, ám utóbbi az idény végén otthagyja őket.
A dolog pikantériája, hogy 2018-ban már egyszer leszerződtette Albont a Nissan, ám akkor azt a kontraktust felbontották a Toro Rossó-s ajánlat miatt. Francois Sicard, a Nissan csapatmenedzsere a The-Race.com szaklapnak elmondta, hogy azóta is figyeli a két fél egymás teljesítményét, de azt is hozzátette, hogy nemcsak az ex-F1-es pilóta szerepel a lehetőségeik között.

Szabályt módosít az FIA a Formula-E-futamon történtek miatt
https://formula.hu/parc-ferme/29625
Fordulatos hétvégén van túl az elektromos sorozat, melyen Lucas di Grassi egy érdekes taktikával nyerhetett volna. A korábbi bajnok a londoni forduló vasárnapi futamán, a nyolcadik helyen haladt, amikor egy biztonsági autós fázis következett, az Audi viszont ezt kihasználva hívta ki a pilótáját a bokszutcába, aki így is gyorsabb volt a mezőnynél és ezzel a trükkel az élre ugrott.
Később ezért a felügyelők megbüntették Di Grassit, hiszen nem állt meg teljesen a saját garázsa előtt, ám mivel a csapata nem értett egyet a döntéssel, nem szólt a versenyzőjének a büntetésről, aminek viszont újabb szankció lett az eredménye. Hasonló eset már tavaly is előfordult Berlinben, akkor teljes pályás sárga zászló alatt szerzett előnyt a Mahindra két autója, így ahogy abban az esetben, úgy most is módosítani akarnak a szabályokon.
Frederic Bertrand, az FIA igazgatója elmondta, hogy a teljes biztonsági autóra vonatkozó szabály 38.11-es cikkelye esetében mostantól ugyanúgy bezárják a kiskaput. A szabály jelenleg úgy szól, hogy a Safety Car fázis alatt a bokszutca bejárata és kijárata nyitva marad, így az autók szabadon bemehetnek a bokszba, feltéve, hogy megállnak a garázsuk előtt.
UNSEEN FOOTAGE!@Lucasdigrassi almost pulled off an audacious move after nipping through the pitlane to grab the lead during a safety car period.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 25, 2021
But it was ruled he didn't come to a stop before exiting the pit and was black flagged for declining a drive-through penalty. pic.twitter.com/DeXEI11K0V
Bottas mindenkori párja megjavította eddigi legjobb egyéni olimpiai eredményét
https://formula.hu/parc-ferme/29630
Elképesztő érdekességre hívta fel a figyelmet Bognár Viktor kollégánk Valtteri Bottas sportoló párjai kapcsán. A finn F1-es pilóta korábban Emilia Pikkarainen úszónő házastársa volt, aki három olimpián (2008 Peking, 2012 London és 2016 Rio) is képviselte a hazája színeit, s egyéniben a Londonban 200 pillangón elért 27. helyezés volt a legjobb eredménye (öt éve a 4x100-as vegyes váltóban tizenegyedik lett). Tőle azonban idő közben elvált a Mercedes versenyzője, s immár Tiffany Cromwell ausztrál kerékpárossal alkot egy párt, aki vasárnap a női mezőnyversenyben a 26. helyen ért célba – azaz egy pozícióval előkelőbb helyen zárt, mint Pikkarainen korábban!
További érdekesség, hogy azzal, hogy az országúti kerékpárosok számára a Fuji Speedwayen volt a befutó, Bottas barátnője elmondhatja magáról, hogy többször versenyzett a japán F1-es pályán, mint maga Bottas!

Időpontot cserélhet egymással a Szaúd-arábiai és az Abu Dhabi Nagydíj?
https://formula.hu/parc-ferme/29628
Elképzelhető, hogy változtatni fognak a 2021-es Formula-1-es évad legvégén – számolt be róla a RaceFans.net szaklap. Felmerült ugyanis, hogy felcseréljék a december 5-re és 12-re kiírt Szaúd-arábiai és Abu Dhabi Nagydíjakat. Az ok természetesen a koronavírus-járvány: bár még hónapok vannak hátra a versenyekig, a szervezőket állítólag aggasztja, hogy az Egyesült Arab Emírségek jelenleg „vörös zónának” minősül a briteknél, így tíznapos karantén várna az onnan karácsony előtt hazautazó F1-es csapatokra.
Ha egy héttel előrébb kerülne a menetrendben az Abu Dhabi GP, s a szezon a vadonatúj dzsiddai pályán zárulna, akkor ennek az időnek a jelentős részét már letöltené a személyzet az utolsó futamig. A szaúdi motorsportszövetség elnöke, Khalid Bin Sultan Al Faisal herceg jelezte: egyelőre nem keresték meg őket időpont-módosítás kapcsán, és bár ők nem szeretnének kifejezetten az utolsó versenynek otthont adni, ha ezzel segítenének a Formula-1-nek, megvizsgálnák a lehetőséget. Egyébként annyira nem preferálják a naptár végét, hogy állítólag 2022-ben már az évad elejére kerülhet a Szaúd-arábiai Nagydíj.
Szintén az ottani futam kapcsán merült fel, hogy Silverstone és Monza mellett náluk tartsák a harmadik sprintkvalifikációt, amely formátum a Brit GP-n elnyerte a herceg tetszését. Ami pedig azt illeti, hogy esetleg egy második dzsiddai fordulóval pótolnák a törölt Ausztrál Nagydíjat, a herceg elmondta, hogy ezzel kapcsolatban sem kaptak még megkeresést – igaz, sajtóhírek szerint erre a bahreini külső nyomvonal vagy Katar pályázik a legjobb esélyekkel.

Massa: A 2009-es baleset nem része az életemnek
https://formula.hu/parc-ferme/29627
Felipe Massával készített beszélgetésünk során természetesen nem lehetett megkerülni a 2009-ben, a Hungaroringen történteket – a brazil klasszis elmondta, mire emlékszik arról a kis híján végzetes szombatról, de azt is, hogy mire nem… A beszélgetés e részét 42:15-től hallhatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Még Verstappen macskáinak is köze van a Mercedeshez
https://formula.hu/parc-ferme/29622
Anno, a karanténidőszakban szinte megszokott jelenség volt, hogy a home office-ban dolgozókat megzavarta egy-egy, a munkaterületre besétáló családtag vagy házikedvenc. Akár még az F1-eseknél is előfordult ez, elég csak Charles Leclerc barátnőjére gondolni, aki a monacóit szimulátoros közvetítés közben kérlelte, hogy nyissa ki neki a bejárati ajtót. Bár a pilóták azóta már rég visszatérhettek a pályára, a virtuális valósággal így sem szakított teljesen mindenki.
Max Verstappen például a hétvégén csapata, a Team Redline színeiben a Spái 24 órás szimulátorversenyen vett részt, és mint otthonról dolgozó versenyzőnek, nem volt tökéletes a nyugalma. A verseny közben ugyanis váratlan vendégei akadtak. "Van egy kis technikai problémám, a macskáim a szimulátor körül rohangálnak. Remélem, nem ugranak a fék mögé, mert akkor biztos, hogy palacsinta lesz belőlük" – mondta csapattársainak a holland, aki úgy tűnik, teljesen rendbe is jött a Brit Nagydíjon történt balesete után.
A macskák nevei pedig? Természetesen kikről másokról lennének elnevezve, mint a valóságban is zavaró tényezőkről. "Lewis és Toto" – vágta rá Verstappen, mikor felmerült, kik is a betolakodók. Persze a neveket csak ideiglenesen kapta a két kiskedvenc, a holland még az elején tisztázta, valójában Jimmy és Sassy névre hallgatnak a háziállatai.
A beszélgetést az alábbi videón lehet végighallgatni.
A Mercedes 2022-es autója már a szélcsatornában van
https://formula.hu/parc-ferme/29623
Ugyan az idei autó sok leszorítóerőt vesztett a Red Bullhoz képest és egyelőre "alulról" próbál kihozni valamit a szezonból a Mercedes, de cserében a következő idényre tervezett technikával már remekül áll az utóbbi éveket uraló istálló. Toto Wolff csapatvezető az RTL-nek elmondta, hogy már teljesen újszülött az autó, hiszen "kigyerekként" az első lépéseit teszi a szélcsatornában, ahol a csapat már a teljesítmény növelésén dolgozik. Mint mondta, innen persze még messze van a munka vége, az első tesztig több másodpercet is találhatnak akár, de az tény, hogy a tervek szerint halad a projekt, nincs késés.
Azt az Auto Motor und Sport szivárogtatta ki, hogy mikor és hol láthatjuk majd ezt az autót (is) először élesben, ez itt olvasható!

fotó: dppi
Jó a hangulat: a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt vezérigazgatója nem is bánná, ha leesne egy trófea a Magyar Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/29624
A mai napon szerkesztőségünk is ott volt a Magyar Nagydíj sajtótájékoztatóján, a Hungaroringen, ahol többek között azt is megtudhattuk, hogy az utolsó hétre megint felpörögtek a jegyeladások és eddig a belépők nagyjából hetven százalékát vásárolták meg külföldi nézők. A hétvégével kapcsolatos információkról írtunk már ebben a cikkben, most viszont egy poénos mondat is elhangzott dr. Simon Attilától, a trófeákért felelős Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt vezérigazgatójától, akitől megkérdezték, hogy készülnek-e tartalékkal, ha esetleg leesne és eltörne egy díj.
Azt válaszolta, hogy természetesen megoldják, a trófea "teteje" amúgy is rögzítve van, hogy ne tudjon leesni, de ő személy szerint nem is nagyon bánná, ha leesne és eltörne egy, mert akkor a világ biztosan a herendi porcelánról beszélne egy ideig...

Így alakult a Verstappen-Hamilton párharc eddig
https://formula.hu/parc-ferme/29615
Idén Max Verstappen és Lewis Hamilton között óriási háború zajlik az egyéni világbajnoki címért. Még a szezon felénél sem járunk, de már most annyi dráma lezajlott az élmezőnyben, mint az utóbbi években egy egész szezon alatt. Nézzük, hogyan alakult a két pilóta helyzete világbajnoki pontokat tekintve az első tíz versenyen.
The twists and turns of the title battle (so far...)
— Formula 1 (@F1) July 24, 2021
Reminder, we're not even halfway through this season #F1 pic.twitter.com/mw7sjpQI5P
A Red Bull Racing megint valami látványos dologgal készül
https://formula.hu/parc-ferme/29620
Abban már semmi meglepő nincs, hogy az energiaitalos alakulat sokszor készít meghökkentő videókat, amivel aztán elég nagy sikert aratnak a közösségi médiában is. Silverstone-ból például egészen lenyűgöző felvételeket tettek közzé, előtte pedig egy vadászrepülő és egy londoni busz is képbe került. Ezúttal David Coulthard vitt ki egy F1-es versenygépet egy farmra, a dologról pedig hamarosan többet is megtudhatunk.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tucatnyi különböző nyelven Verstappen és Hamilton ütközése
https://formula.hu/parc-ferme/29618
Érdekel, hogyan kommentálták különböző nyelveken Max Verstappen és Lewis Hamilton Brit Nagydíjon történt ütközését? Az alábbi montázsnak hála meghallgathatjuk többek között az angolon kívül az olasz, a holland, a svéd és a japán kommentátor reakcióját a nagy port kavart esetre.
A collision you could hear all around the world... #BritishGP #F1 pic.twitter.com/8kgYDGagAs
— Formula 1 (@F1) July 25, 2021
ERC: Óriásit ment Herczig, az utolsó szakaszon szerzett dobogós helyezést
https://formula.hu/parc-ferme/29621
Ezen a hétvégén Olaszországban állomásozik az ERC mezőnye, ahol óriási eredményt ért el a Herczig Norbert, Ferencz Ramón páros. A SKODA Rally Team Hungária duója elképesztő felzárkózást mutatott be, így az utolsó szakaszt megnyerve három tizedmásodperces előnnyel szerezte meg a harmadik helyezést. Az eredmény értékéről sokat elárul, hogy Herczigék olyan WRC-sztárokat utasítottak maguk mögé, mint Andreas Mikkelsen, Craig Breen és Nikolay Gryazin. A címvédő és listavezető Alekszej Lukjanuk összetörte az autót.
További részletekkel később jelentkezünk.

Fotó: SRTH
Úgy látszik, mindenkit elkapott az olimpiai láz
https://formula.hu/parc-ferme/29614
Pénteken indult útjára a tokiói olimpia, amely sokakat megihletett. Korábban a Mercedes csapata posztolt egy képet a közösségi médiában, melyen az olimpia jelképét, az öt karikát hozták össze, de hozzájuk hasonlóan tett a NASCAR is, akik különböző színű csavarokból rakták ki a szimbólumot. Az autósportnak és főként a mostani nyári játékoknak egyébként több köze van az autósporthoz, mint azt gondolnánk, a Fuji Speedway ugyanis az országúti kerékpár versenyek egyik fő helyszíneként szolgál.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bár a csapat kirúgta őt, Perez bízik az Aston Martin sikerében
https://formula.hu/parc-ferme/29611
Sergio Perez annak ellenére szorít az Aston Martin F1-es projekt sikerességéért, hogy a csapat tavaly egy élő szerződést bontott fel vele Sebastian Vettel kedvéért. Lawrence Stroll csapatfőnök öt éven belül világbajnoki címet szerezne, ami a mexikói pilóta szerint elérhető cél.
"Öt év alatt sok minden történhet. Szerintem Lawrence és a csapata is tisztában van vele, hogy a Formula-1-es sikerhez sok idő kell. Szerintem az a kérdés, mennyire gyorsan tudnak fejlődni. Az biztos, hogy nagyszerű emberekkel dolgoznak. Bízom benne, hogy hosszú évekig együtt maradnak, mert történelmileg a csapat erősen kötődik az emberekhez" - idézte őt a Racefans.

DTM: Technikai hiba az élen, a Mercedes megörökölte a győzelmet
https://formula.hu/parc-ferme/29619
A szombat után a vasárnap is a Mercedes napja volt a DTM lausitzringi fordulóján, ahol a hétvége zárófutamát Maximilian Gotz nyerte. A német pilóta a harmadik pozícióból rajtolva örökölte meg a győzelmet, miután az élen álló Kelvin van der Linde Audija néhány másodpercre rejtélyes módon leállt a célegyenesben. A dél-afrikai pilóta újra tudta indítani az autót, de az elsőről a harmadik helyre csúszott vissza, és itt is intették le őt. A dobogó második fokára a Red Bull fiatalja, Liam Lawson állhatott fel a Ferrarival. A pole-pozícióból rajtoló Philip Ellis a negyedik lett.
A széria első két fordulóját követően van der Linde 4 ponttal vezeti a bajnokságot Lawson előtt, míg Ellis hátránya 11 egység a harmadik helyen.
A futam végeredménye:

Forrás: Motorsport.com
Ricciardo a monacói hétvégét is átvariálná
https://formula.hu/parc-ferme/29612
Megihlette az F1 sprintversenyes újítása Daniel Ricciardót. A Brit Nagydíjon bemutatott formátum a hétvége egyik központi témája volt, és a szombati esemény után pilóták, csapatvezetők, újságírók és rajongók egyaránt kifejtették, hogyan lehetne még dolgozni rajta. A McLaren versenyzője azonban ennél is tovább ment, a sport újító hozzáállása annyira magával ragadta, hogy ő maga is egészen elképesztő ötletelésbe kezdett. Szerinte ha már átalakítgatják a hétvégéket, a sokat kritizált Monacót sem hagyhatják ki, és rögtön elő is állt a saját javaslatával. "Csak időmérőt kellene tartani Monacóban. Csak egy három napos kvalifikációt, és a három nap legjobb köre a győztes" – hangzott az ausztrál elképzelése, a rá jellemző komolysággal. Mit szólnánk egy ilyenhez?

FE: Vandoorne pole-t szerzett a londoni esőben
https://formula.hu/parc-ferme/29617
Pályafutása negyedik rajtelsőségét szerezte a Formula-E-ben Stoffel Vandoorne. A belga pilóta a Mercedes autójával szerzett pole-pozíciót az elektromos széria londoni fordulójának vasárnapi időmérő edzésén. Vandoorne mindössze 0,041 másodperccel futott jobb időt a nissanos Oliver Rowlandnál, aki így a második helyet szerezte meg. A szombati pole-pozíciós Alex Lynn egy falérintés után is mindössze 0,067 másodpercet kapott, így a harmadik lett.
Külön érdekessége az eső áztatta időmérő edzésnek, hogy nem kevesebb, mint nyolc pilóta kapott 1000 eurós pénzbüntetést, miután a levezető köreik ideje meghaladta a kvalifikációs idejük 120%-át.
Provisional grid for Round 13
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 25, 2021
2021 @Heineken #LondonEPrix

WRX: Szabó negyedik helyen nyitotta a szezont
https://formula.hu/parc-ferme/29616
Hosszas várakozás után július 23-24-e között rendezték meg a Ralikrossz-világbajnokság idei első fordulóját a spanyolországi Barcelonában, ahol Szabó Krisztián Marcus Grönholm csapatát erősítve állt rajthoz. A magyar pilóta a szezonnyitón a döntőbe jutva a negyedik helyet szerezte meg. A világbajnoki mezőny további két magyarja közül Kárai Tamás az elődöntőkig küzdötte előre magát, a saját futamán szintén egy negyedik helyen zárt. Mózer Attila a 14. pozícióban távozott Spanyolországból. Ezzel párhuzamosan elrajtolt az Európa-bajnokság is, amelyen Szíjj Zsolt a döntőig jutott, ahol egy riválisnak kiosztott büntetésnek köszönhetően a harmadik helyet szerezte meg.
A világbajnokság következő állomása Svédországban lesz augusztus 20-22.-én, ahol szintén szerepel az RX3 mezőny, valamint elindul a Euro RX1 bajnokság is.











