Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese
https://formula.hu/parc-ferme/29074
Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.
Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.
Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.
Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton
Sóderágyakkal tehetik biztonságosabbá az Eau Rouge-t és Spa több kanyarját
https://formula.hu/parc-ferme/29973
Az elmúlt években többször is kritikák kereszttüzébe került az F1-es Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps. Különösen az Eau Rouge és Raidillon kanyarok kombinációját tartják veszélyesnek: két éve itt szenvedett halálos balesetet a Formula-2-ben Anthoine Hubert, idén pedig a spái 24 óráson, valamint a W Series és az F1 időmérőin is komoly incidensek történtek az ikonikus ponton.
Mindezek hatására, és mert Spa a közeljövőben motorversenyeket is rendezne (a motoros Endurance-világbajnokság, azaz az EWC elvileg már jövőre 24 órás futamot bonyolíthat le a belga helyszínen), komoly biztonsági átalakításokat eszközölhetnek novembertől kezdve a tél folyamán a pályán. Az Auto Motor und Sport információi szerint a nyomvonalhoz nem nyúlnak, az említett Eau Rouge–Raidillon kombinációban ugyanakkor megnövelnék a bukóteret és a korlátokon is javítanának. Emellett visszatérhetnek a sóderágyak is ott, valamint a pálya több pontján, így a La Source-ban, a Stavelot-ban, a Blanchimont-ban és a Les Combes-ban – igaz, Daniel Ricciardo például nem annyira támogatja a kavicságyak ötletét, mert az ausztrál szerint nagy tempónál fejre állíthatja az autókat. Az AMuS szerint 80 millió eurót költhetnek a téli átalakításokra.

Az 1991-es Jordan festése a jövő évi autókon is jól mutatna
https://formula.hu/parc-ferme/29968
Az interneten sok elképzelést lehetett találni arról, hogy milyennek képzelik el a rajongók a jövőre bemutatkozó új aerodinamikai szabályok szerint épült autókat. Az alábbi alkotás is hasonló, melyen a Jordan istálló 1991-es szezonban használt legendás zöld dizájnját láthatjuk, a képek pedig Simon Colabufalo munkásságai. Az autót, melyen az ikonikus 7Up festés is szerepelt, nemrégiben tesztelhette Mick Schumacher Silverstone-ban.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videón Vinales első apriliás körei
https://formula.hu/parc-ferme/29971
Kalandos hetei vannak Maverick Vinalesnek, az egyszer biztos! Azok után, hogy még a MotoGP nyári szünete előtt bejelentették, hogy a szezon végén távozik a Yamahától, a Stájer GP után szabotázs gyanúja miatt előbb felfüggesztette őt a csapata, majd nem sokkal később azonnali hatállyal kitette a szűrét. Ez viszont azt is jelentette, hogy az Apriliával 2022-re leszerződő spanyol a tervezettnél korábban felülhetett az RS-GP-re, s ezt a noalei gyártó ki is használta: Vinales kedden és szerdán Misanóban teszteli először a vasárnap első MotoGP-s pódiumát begyűjtő márka versenygépét.
Azt egyelőre nem tudni, hogy esetleg éles versenykörülmények között is láthatjuk-e már idén a többszörös futamgyőztes versenyzőt az Aprilia színeiben, mindenesetre itt az első videó és néhány kép arról, ahogy az olasz pályán köröz új játékszerével:


Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Miért nem lehetett hétfőn megtartani a nagydíjat?
https://formula.hu/parc-ferme/29970
Sokakban felmerülhetett a vasárnapi várakozás során, hogy miért nem halasztották el az F1-es Belga Nagydíjat másnapra. Számos okból kifolyólag ez egy pillanatig sem volt reális forgatókönyv, többek között ezt is körbejártuk a Formula Podcast spái futamértékelőjében, amelynek vonatkozó részét 12:16-tól hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Időjárás-előrejelzés: Zandvoortban is esni fog?
https://formula.hu/parc-ferme/29969
Az elmúlt hétvége bizarr jelenetei után egyértelműen az mindenki szándéka, hogy soha többé ne ismétlődjön meg minden idők egyik legkellemetlenebb eseménysorozata Forma-1-es futamon. Az időjárás istenei előtt azonban fejet kell hajtanunk. Bár egyelőre úgy tűnik, Zandvoort megússza eső nélkül a pénteki és szombati napot, vasárnap kezdődik a bizonytalanság.
A weather.com előrejelzése alapján a Holland Nagydíj szabadedzései és időmérője esőmentes lesz, és bár a felhők jelenléte nincs kizárva, többnyire napsütéssel és 20 fok feletti hőmérséklettel számolnak. A vasárnap ezzel szemben nem kecsegtet túl kedvező körülményekkel.
Egyes előrejelzések szerint a futam napjára eső várható. Ez azt jelentené, hogy a csapatoknak ismét szélsőséges körülmények között kell bizonyítaniuk, ha egyáltalán el tud rajtolni a mezőny. Bármelyik megoldást választják a bírák, a szombati időmérős eredményeknek ezen a hétvégén is jelentős szerepe lehet.
A fentiekkel ellentétben arról is olvashatunk, hogy az eső csupán vasárnap estefelé érheti el a zandvoorti pályát, de az sem kizárt, hogy már szombatról vasárnapra, az éjszaka folyamán megérkezik. Ez elsősorban a széltől és a záporok, illetve zivatarok kialakulásának és mozgásának sebességétől függ majd. Ám ezek egyelőre mindössze találgatások, de egy biztos: a helyzet nem tűnik olyan kilátástalannak, mint a spái versenynapon.

Videó: így labdázott Vettel és Mick Schumacher Spában
https://formula.hu/parc-ferme/29967
Sebastian Vettel anno Michael Schumacherrel is dekázott, most pedig példaképe fiával ütötte el az időt a Belga Nagydíj leállása idején:
Ez várja/várta az érkező F1-es mezőnyt a zandvoorti pályán - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29966
Drónvideó a pálya állapotáról:
Itt pedig már a pálya videója a csapatok érkezéséről:
Spa Zandvoort! Thanks @F1 for a very good morning at https://t.co/THo6f7tS36 Circuit Zandvoort!#Countdown #DutchGP #F1 #Formula1 #ReadyToRoar #CircuitZandvoort pic.twitter.com/UtO9a6qE7v
— Dutch Grand Prix (@f1_dutchgp) August 30, 2021
Magyar sikerek a hegyi-Eb-n
https://formula.hu/parc-ferme/29965
Szlovéniában, az Ilirska Bistrica versenyen Nagy Norbert az abszolút 29. helye mellett óriási fölénnyel, több mint két másodperces előnnyel nyerte meg a Group5 kategóriát, amellyel újabb trófeát szerzett a hegyi-Eb-n. A kategória harmadik helyét szintén egy magyar versenyző, Szepesi Péter szerezte meg. Hernády László a horvát bajnokságban a kategória első helyén zárt.
Az eredmények ide kattintva megtekinthetők!

Bottas egy Mercedest már biztosan vezet majd
https://formula.hu/parc-ferme/29964
Új szolgálati autót kapott Valtteri Bottas. A Mercedes GT Black Series modellje a Belga Nagydíj után, hétfőn érkezett meg a finn pilóta monacói otthonába. A festés az F1-es autó dizájnját idézi, Bottas pedig közösségi médiás posztja alapján nagyon örült új járművének.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sainz és Leclerc még a bőröndpakolásban is versenyeznek
https://formula.hu/parc-ferme/29963
Tripla versenyhétvége van, a Belga Nagydíj után azonnal utazni is kell tovább. A Ferrari ehhez passzoló feladatot választott pilótáinak legújabb kihívásvideójában. Vajon Carlos Sainz vagy Charles Leclerc pakolja be gyorsabban a bőröndöt (természetesen meghatározott szabályok szerint)? Két, egymástól teljesen eltérő módszert láthatunk, Leclerc pedig felveti azt a problémát, amit valószínűleg mindenki átélt már csomagolás közben: „Ez sokkal kisebb, mint gondoltam!” Hogy mi lett a pakolóverseny vége, megnézhetitek IDE vagy a képre kattintva.
Kifakadó Vettel, ujjongó Russell és Gasly vacsorája – így szólt a rádió Belgiumban
https://formula.hu/parc-ferme/29962
Akármekkora zűrzavar volt a Belga Nagydíjon, vasárnap, de még a hétvége korábbi szakaszában is elhangzott néhány emlékezetes üzenet a csapatrádióban. IDE vagy a képre kattintva meg is hallgathatjátok őket.
Hamiltonék márkatársa, akire büszke a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/29959
„Ez a hős” – írta hivatalos Twitterére a Mercedes. A csapat a pályatisztító brigád zöld munkagépére büszke, amely a természet erejével küzdve próbálta eltakarítani a vizet Spa aszfaltjáról, mint tudjuk, hiába. Tény, hogy a Mercedes márkájú jármű sofőrének fárasztóbb napja volt, mint Lewis Hamiltonnak vagy Valtteri Bottasnak.
This hero. pic.twitter.com/654Lx2wpyu
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 30, 2021
Udvarias Norris: gratulált Verstappen győzelméhez
https://formula.hu/parc-ferme/29960
A Formula-1 történetének talán legfurcsább győzelmét aratta Max Verstappen a Belga Nagydíjon, ami inkább a bokszban zajlott, semmint a pályán. De a győzelem az mégis csak győzelem, és ahogy a pódiumceremónia sem maradt el, úgy a gratulációk sem. Bár Verstappen elsősége érdekelte a legkevésbé a mezőnyt, volt, aki mégsem felejtette el, hogy hirdettünk egy győztest is. Verstappen jó barátja, a történteket értetlenkedve fogadó Lando Norris még az elégedetlenség közepette is megőrizte humorérzékét, és kezet nyújtott holland riválisának: „Remek verseny, haver. Hihetetlenül vezettél!” Verstappen jóízű nevetése a végén tökéletes konklúziója a vasárnapi szürreális eseményeknek.
Lando to Max: "Great race, mate. Unbelievable drive." #F1 pic.twitter.com/WOO8wgRpQa
— PlanetF1 (@Planet_F1) August 30, 2021
Domenicali: Nem láttuk a radaron a sok esőt
https://formula.hu/parc-ferme/29961
Keményen ostorozzák a Formula-1 illetékeseit amiatt, hogy négy órán keresztül – vis majorra hivatkozva az elvileg szabályokban foglalt háromórás időkeret helyett – húzták-halasztották a Belga Nagydíj kezdését, végül pedig érdemi futam nélkül ért véget a nap. A széria első embere, Stefano Domenicali megvédte a stewardokat: azt mondta, az időjárás-előrejelzés radarképe megtévesztő volt, az eső enyhülésére számítottak, ami lehetővé tette volna a versenyzést.
„Nekem nincs beleszólásom a kezdési időpontokba, azt a stewardok változtathatják meg. A hozzánk eljutó információ azt állította, hogy amit láttunk, normál eső volt. Semmi jele nem volt annak, hogy ennyire súlyos lesz az esőzés. Máskülönben a stewardok tudtak volna döntést hozni” – idézi az F1 elnök-vezérigazgatóját az Autosport. „Láthattuk, hogy még az idő visszaszámlálását is megállították, hogy időt nyerjünk, hátha később meg lehet tartani a versenyt. Az ilyen körülmények között lehetetlen előrejelezni. Akár délelőtt 11-től kezdve is zuhoghatott volna” – mondta Domenicali, akitől bővebben itt lehet olvasni.

Marquez ütközése, testvérharc az élen, először dobogón az Aprilia – a Brit GP legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/29958
Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a MotoGP silverstone-i futamának legemlékezetesebb momentumairól, benne többek között Marc Marquez és Jorge Martin ütközésével és Fabio Quartararo újabb domináns győzelmével – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Red Bull kis híján elvette Verstappen győzelmét – végül csak az ő döntésükön múlt
https://formula.hu/parc-ferme/29957
Mint ismert, a Belga Nagydíjat végül verseny nélkül nyerte meg Max Verstappen azért, mert ő volt a leggyorsabb a szombati időmérő edzésen és az F1 végül erre osztotta ki a hétvégi pontokat. Mint kiderült, nem sokon múlt, hogy a Red Bull lábon lője magát és saját pilótáját: Christian Horner csapatfőnök a Sky Sports kamerája előtt elárulta, hogy komolyan gondolkodtak azon, hogy erre a hétvégére motort cserélnek a hollandnak.
Horner szerint mindenképp be kell vállalniuk emiatt egy rajtbüntetést még ebben a szezonban, mert a balesetek miatt annyi motorjuk ment tönkre, hogy a maximálisan felhasználható mennyiséggel nem tudják végigcsinálni az évet, Spa pedig ideális választásnak tűnt erre, hiszen a hosszú egyenesek miatt itt elég könnyű előzni és hátulról is fel lehet zárkózni. Végül elvetették az ötletet és úgy döntöttek, hogy elnapolják a cserét, egyúttal a büntetést is - pedig ha a csere mellett döntenek, akkor Verstappen önhibáján kívül elesik a győzelemtől, George Russell nyer, Lewis Hamilton pedig második...

fotó: dppi
A fák sem voltak biztonságban a Barum Ralin, ez a nagy balesetek versenye volt – videók
https://formula.hu/parc-ferme/29956
Dominik Sritesky már az első napon rommá törte a Skodáját, meg is kellett állítani a futamot emiatt:
Jari Huttunen az útra borított egy fát:
A legnagyobb drámát pedig Eric Cais szenvedte el: a 22 éves pilóta élete teljesítményét nyújtotta, simán vezetett, ám az utolsó gyorsaságin, biztos előnyben megcsúszott és beesett az erdőbe, ezzel eldobta a győzelmet.
A magyar bajnoki futamokon is megforduló Nikolai Landa sem fért el az úton:
De ez a jelenet is kieséssel zárult:
A biztonsági autó pilótája lenne a nap versenyzője?
https://formula.hu/parc-ferme/29953
Nem sok akciót láthatott a pályán a közönség a Belga Nagydíj alkalmával. A mezőny mindössze kettő kört tett meg a Safety Car mögött, így pedig legalább annyit sikerült elérni, hogy a legjobb tíz pilóta fél pontokkal gazdagodjon. Sokkal többször lehetett viszont látni az orvosi és a biztonsági autót körözni, így joggal vetődött fel a Mercedes Twitter oldalán az, hogy utóbbi pilótája, Bernd Mayländer legyen a nap versenyzője. Ezt a címet normális esetben a nézői szavazatok alapján osztják ki a futamok után, erre viszont most nem volt lehetőség.
Driver of the Day? @BerndMaylaender pic.twitter.com/ZS7VNquBaD
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 29, 2021
Megszakadt Rosberg csapatának győzelmi sorozata az Extreme-E-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29955
Grönlandon rendezték a hétvégén az idén indult elektromos tereprali-sorozat harmadik fordulóját, az Északi-sarki X-prix-t. A szombati időmérők után úgy tűnt, ezúttal is folytatódhat Lewis Hamilton és Nico Rosberg csapatainak párharca: a Sebastien Loeb, Cristina Gutierrez által fémjelzett X44 sorozatban harmadszor bizonyult a legjobb kvalifikálónak. A döntőkben eddig a Johan Kristoffersonnal és Molly Taylorral felálló Rosberg X Racing tudott felmutatni hibátlan mérleget, ez a széria azonban vasárnap megszakadt – viszont nem Loebék jóvoltából!
Az Extreme-E történetének első ötös fináléjában ugyanis végül Timmy Hansen és Catie Munnings, azaz az Andretti United párosa diadalmaskodott, megelőzve Jenson Button gárdáját, a JBXE-t (Kevin Hansen, Mikaela Ahlin-Kottulinsky), míg a dobogót Carlos Sainz és Laia Sanz duója tette teljessé. Vagyis sem Hamilton, sem Rosberg alakulata nem fért fel a dobogóra: Loebék negyedikek lettek, míg a sokáig a vezetésért csatázó Kristoffersonék egy kemény landolás és leállás után az ötödik helyen végeztek a döntőben. Búsulniuk így sem kell, a Rpsberg X Racing ugyanis továbbra is vezeti a bajnokságot 93 ponttal, kilenc egységgel megelőzve az X44-et és tizenhéttel a grönlandi győztes Andrettit. Az Északi-sarki X-prix elődöntőiről és döntőjéről itt nézhető meg egy összefoglaló:
Az első kör alapján hirdettek végeredményt, mégis osztottak pontokat – hogy is van ez?
https://formula.hu/parc-ferme/29954
Több mint három óráig tartó várakozás után a biztonsági autó mögött megtett két kör után intették le a Formula-1-es Belga Nagydíjat. A két kör elérésével az volt a versenyirányítás célja, hogy hivatalosan is versenynek minősíthessék a futamot, hiszen a szabályok szerint ennyi után oszthatnak fél pontokat. Igen ám, a szabálykönyvben azonban az is benne van, hogy piros zászlós megszakítás esetén az utolsó előtti teljesített kör alapján kell végeredményt hirdetni, ami a spái futam esetén az első (biztonsági autós) kört jelenti – s a hivatalosan közzétett eredménylistán valóban egykörösnek is könyvelték el a versenyt.
Joggal merülhetett fel a kérdés, hogy akkor mégis miért osztanak ennek ellenére is (fél) pontokat az első tíz helyezett számára. Nos, az FIA magyarázata szerint ilyen tekintetben az a mérvadó, hogy az éllovas befejezett-e két teljes kört: mivel a győztesnek nyilvánított Max Verstappen háromszor is átszelte a célvonalat, pontosabban az időmérés szerinti kontrollvonalat (hiszen a megszakítás után még harmadszor is áthaladt rajta a bokszban), ez a feltétel teljesült. Tehát a végeredmény meghatározásakor az első kör vége számított, a pontosztás szempontjából viszont az, hogy Verstappen több mint két kört teljesített – avagy ez is megmutatta, mennyire szürreálisan alakult a spái vasárnap.

fotó: dppi












