Az elég hamar eldőlt, hogy esős versenyt hoz majd nekünk az idei Belga Nagydíj, a drámából pedig szintén hamar kaptunk egy kis ízelítőt: közel fél órával a futam előtt az egyik installációs kör során Sergio Perez a falba tette a Red Bullt és az autó olyan súlyosan megsérült, hogy a csapat jelentette: a mexikói el sem tud majd rajtolni.
Az a bizonyos rajt aztán el is tolódott, szűk fél óra várakozás után a biztonsági autó mögött elküldték a mezőnyt egy felvezető körre, de olyan áldatlan állapotok uralkodtak a pályán, hogy sem a tapadás, sem a látási viszonyok nem tették lehetővé azt, hogy elindítsák a futamot. Mindenki visszatért a bokszba és folytatódott a várakozás, hiszen sötétedésig még bőven volt idő…
Közben kiderült, hogy az extrém várakozás miatt Sergio Perez autóját mégis képes összerakni a Red Bull, a kérdés már csak az maradt, hogy mikor, hol, vagy hogy egyáltalán láthatjuk-e a pályán – az eső nem nagyon akart enyhülni, így különböző forgatókönyvek játszódtak le mindenki fejében. A „háromórás limitet” már elfelejthettük, voltak pilóták, akik ettek/ittak/csukott szemmel pihentek, mások labdáztak, próbálták élesen tartani magukat – bizonyos információk szerint az érintettek egy sprintfutam ötletén dolgoztak, a hétfői verseny viszont maximum a nézők körében merült fel komolyabban. Időről időre beküldték a biztonsági, vagy az orvosi autót, hogy letapogassa a vízátfolyásokkal tarkított pályát, de abszolút semmi más nem történt – csak annyi, hogy a háromórás „órát” 17:00-nál leállították, hogy egy óra maradjon még hátra, ha esetleg, valamikor mégis elindítanák a futamot. Az nyilvánvalóvá vált, hogy egy félpontos verseny lehet a maximum, ami kihozható a dologból, a kérdés az maradt, hogy ezt hogyan lehet elérni…
Végül több mint három órával a tervezett rajt után, 18:00 után jött az üzenet: 18:17-kor elrajtolhat a mezőny a biztonsági autó mögött, ébresztő! Mindenki feltette az extrém esős gumikat és az időmérő sorrendjében szépen felállhattak a Maylander mögé, Perezzel a sor végén.
Mielőtt azonban nagyon megörültünk volna, hogy versenyt látunk, kiderült, hogy dehogy látunk: két kört ment a mezőny a biztonsági autó mögött, ezzel teljesítették a fél pontokhoz előírt limitet, azt biztosították, majd visszaálltak a bokszba és kezdődött elölről a várakozás. Elindult a korábban megállított óra, amely 60 percről számolt vissza, az pedig világossá vált, hogy itt nem lesz verseny, mert az eső még mindig esett – ezt egész nyugodtan be is jelenthette volna az F1, de nem tette, tovább várta mindenki az elkerülhetetlent.
Végül 18:44-kor jelentették be: ennyi volt, nem indítják újra a versenyt, az eredeti sorrend szerint leintették ezt a napot és fél pontokkal értékelik, ami történt.
Így tehát a Belga Nagydíj pontszerzői:
1. Max Verstappen 12,5 pont
2. George Russell 9 pont
3. Lewis Hamilton 7,5 pont
4. Daniel Ricciardo 6 pont
5. Sebastian Vettel 5 pont
6. Pierre Gasly 4 pont
7. Esteban Ocon 3 pont
8. Charles Leclerc 2 pont
9. Nicholas Latifi 1 pont
10. Carlos Sainz 0,5 pont