A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Tassi harmadik az időmérőn a Zöld Pokolban, zajproblémák a Zengő Motorsportnál
https://formula.hu/parc-ferme/26723
A Hyundai visszalépése után Michelisz Norbert és három márkatársa nélkül startolt el a WTCR második hétvégéje a Nordschleifén. Gyakorlati értelemben véve ráadásul még egy magyar szereplővel kevesebb szerepelt a naplemente alatt, már majdnem sötétben rendezett időmérőn: Boldizs Bence köreit érvénytelenítették, mivel a Zengő Motorsport újoncának Cupráján túl hangos volt a kipufogó – ráadásul ugyanezért csapattársa, Mikel Azcona is figyelmeztetést kapott.
Az ezúttal egyetlen 40 perces etapból álló időmérő jelentős részét Jack Young Renault-jának sóderágyból való kivontatása és az emiatti sárga zászlós fázis tette ki. A pole-pozíciót végül Nestor Girolami szerezte meg a Hondával, megelőzve az utolsó mért körét kieső és sokáig vezető összetettbeli éllovast, Yann Ehrlacher-t. Tassi Attila a két szabadedzésen látott erős formát folytatva a harmadik helyre kvalifikálta magát – ezzel szerzett három vk-pontot –, megelőzve Thed Björköt és Tom Coronelt. Azcona az említett problémák ellenére is hatodik, míg a Zengő harmadik pilótája, a Nordschleife-újonc Kismarty-Lechner Gábor 14. lett, viszont csaknem két perccel volt lassabb, mint az éllovas Girolami.
Az időmérő végeredménye:
| 1. | Néstor Girolami | Honda | 8'51.802 | |
| 2. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 8'52.965 | 1.163 |
| 3. | Attila Tassi | Honda | 8'54.091 | 2.289 |
| 4. | Thed Björk | Lynk & Co | 8'54.870 | 3.068 |
| 5. | Tom Coronel | Audi | 8'55.087 | 3.285 |
| 6. | Mikel Azcona | Cupra | 8'55.241 | 3.439 |
| 7. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 8'55.307 | 3.505 |
| 8. | E.Guerrieri | Honda | 8'55.590 | 3.788 |
| 9. | Jean-Karl Vernay | Alfa Romeo | 8'56.264 | 4.462 |
| 10. | N.Berthon | Audi | 8'56.377 | 4.575 |
| 11. | Yvan Muller | Lynk & Co | 8'56.981 | 5.179 |
| 12. | Gilles Magnus | Audi | 8'58.999 | 7.197 |
| 13. | Tiago Monteiro | Honda | 9'02.573 | 10.771 |
| G.K.-Lechner | Cupra | 10'40.456 | 1'48.654 | |
| Jack Young | Renault | |||
| Bence Boldizs | Cupra |

Vettelt nem zárja ki a Ferrari - vagyis nem jobban, mint eddig
https://formula.hu/parc-ferme/26721
Az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján (melyen a Formula.hu is részt vett) megkérdezték Sebastian Vettelt arról, hogy érez-e bármilyen változást a Ferrarinál azóta, hogy bejelentették a Racing Pointhoz való átigazolását. A német azt mondta, hogy nem - nem zárják ki a mérnöki megbeszélésekről, vagy hasonló dolgokból, illetve nem jobban, mint eddig, hiszen mint mondta, az már régebb óta világos, hogy ő nem marad a Ferrarinál, így az ilyen jellegű változások már egy ideje megtörténtek. Hogy mik ezek, azt nem részletezte.

fotó: dppi
A Toyota elnöke gratulált a Le Mans-győzelemhez – de volt mihez valójában?
https://formula.hu/parc-ferme/26719
A Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota versenyistállójának legutóbbi, Le Mans-ban aratott győzelmét. Kétségkívül szép eredmény sorozatban háromszor megnyerni a világ egyik legnívósabb futamát, de a sorozat jelenlegi helyzetét elnézve vajon tényleg van ok örömre a Toyotánál? Erre kerestük a választ legutóbbi podcast-adásunkban. Röviden: igen.
Ismét megműtötték Zanardit, reagál a vizuális és akusztikus ingerekre
https://formula.hu/parc-ferme/26717
Újabb operáción esett át Alex Zanardi, aki még hónapokkal ezelőtt szenvedett súlyos fej- és arcsérülésekkel járó balesetet egy kézzel hajtott kerékpáros versenyen. Az olasz ex-F1-es legendát azóta többször is megműtötték már, rövid időre a kórházból is kiengedték, ám napokkal később vissza kellett szállítani az intenzív osztályra. Jelenleg is a milánói San Raffaele Kórházban kezelik, amely intézmény közleménye szerint újabb koponya- és arcrekonstrukciós operációt hajtottak végre. Emellett azt is megemlítik, hogy Zanardi a kezelés során reagált vizuális és akusztikus ingerekre, de a közlemény kiemeli, hogy ezek alapján még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni.

Alonso kisiskolásnak érezte magát a Renault gyárlátogatásakor
https://formula.hu/parc-ferme/26716
Fernando Alonso sok-sok kihagyott év után hét elején visszatért a csapathoz, ahol 2002-ben megkezdődött F1-es karrierjének legsikeresebb időszaka. A Renault még júliusban jelentette be a spanyol leigazolását, ám a gyárlátogatásra egészen mostanáig várni kellett. Ezzel kapcsolatban a kétszeres világbajnok elárulta, mennyire érzelmes volt visszatérni az épületbe, amit anno úgy kiismert, mint a saját tenyerét. Az üléspróbával, szimulátorozással és a jövő évi program átbeszélésével eltöltött napot az első iskolai napjához hasonlította.
Hozzátette: a csapat fejlődését örömmel figyeli, és már most igyekszik minél többet segíteni a csapatnak.
"It's like a first day at school"
— Formula 1 (@F1) September 24, 2020
Join @alo_oficial as he makes his emotional return to Enstone
@RenaultF1Team pic.twitter.com/Sv4rMcX77q
Tényleg összeeresztenek 30 000 embert az Orosz Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/26715
Nem viccelt Oroszország kormánya, amikor arról beszélt, mennyi nézőt tervez beengedni az F1 szeptember 27-i futamára. Oroszország a világ négy országából az egyik, ahol a koronavírusos esetek száma meghaladta az egymillió főt, emellett napról napra több ezernyi új fertőzöttet találnak. Ennek ellenére a most hétvégi, Szocsiban megrendezésre kerülő nagydíjra eladtak 30 000 jegyet, így a pálya 50%-os kapacitással fog működni, természetesen járványügyi intézkedések mellett.
Az Orosz Nagydíj az idei második verseny, ahová nézőket engednek be. A Toszkán Nagydíj kezdte a sort 3000 szurkolóval.

Fotó: Mercedes
Alonso elárulta, mennyi ideig tervez az F1-ben maradni
https://formula.hu/parc-ferme/26714
Még bele sem kezdett második F1-es korszakába a 2018 végén visszavonult Fernando Alonso, máris az azt követő terveiről faggatták őt. A Renault-hoz jövő évben visszatérő spanyol az utóbbi két évet többek között a Dakaron, a Le Mans-i 24 óráson és az Indy 500-on való versenyzéssel töltötte, és elmondása szerint előfordulhat, hogy utóbbihoz a Formula-1 után még visszatér. Így derült ki, hány évig számol a száguldó cirkusszal.
"Nem tudom, mit fogok két, három, négy év múlva csinálni. Azt semmi sem garantálja, hogy visszatérek [az Indy 500-hoz]. Persze szeretném megnyerni, de komoly kihívás, így már annak is örülök, hogy idén célba értem rajta" - idézte őt a PlanetF1.
A 39 éves pilóta hozzátette: idős korában visszatekintve egészen biztosan hálás lesz, amiért ennyi különböző szériában rajthoz állhatott.

Fotó: DPPI
Minden akadály elhárult a WTCR hungaroringi rendezése elől, de egy fontos kérdésre továbbra sincs válasz
https://formula.hu/parc-ferme/26713
Az MNASZ elnöke, Oláh Gyárfás az alábbi posztot tette közzé a közösségi médiában. Minden készen áll az október 17-18-i közös túraautó- és kamionversenyre, azt illetően azonban továbbra sincs döntés, szurkolhatnak-e nézők a Norbiknak és többi magyarnak a lelátókon.
„Minden akadály elhárult, így a mai napon aláírtam az MNASZ-HUNGARORING-FIA háromoldalú rendezői szerződést, mely alapján sorra kerülhet a WTCR és ETRC magyarországi futama a Hungaroringen október 17-18-án. Sportszakmailag így már nincs akadálya a versenynek, ezért pedig köszönettel tartozom a Hungaroring vezetésének is, hiszen ebben a nehéz helyzetben nem kis felelősség a rendezvényt lebonyolítani. Bízunk benne, hogy egyéb korlátozások nem akadályozzák meg az esemény megrendezését, és közel 3 hét múlva újra magyar versenyzők köröznek majd a Hungaroringen. Tudom, hogy nézői szempontból a legfontosabb kérdés, hogy látogatható-e az esemény, de ebben a tekintetben egyelőre nincs végső döntés. Addig is drukkoljunk a hétvégén a magyar srácoknak a Nürburgringen” – olvasható a posztban.
A bajnokság, amelyik utoljára állt le és leghamarabb kezdődött újra
https://formula.hu/parc-ferme/26700
A magyar gokart 2020-as helyzete volt a téma az AFM stúdiójában: Horváth Péterrel, a Magyar Gokart Szövetség főtitkárával beszéltünk a hazai utánpótlásról.
A Nordschleifén már festéssel szerepel a Zengő három autója
https://formula.hu/parc-ferme/26712
A Túraautó-világkupa idei második, német versenyén változik a három Cupra Leon Competicion TCR-rel rajthoz álló Zengő Motorsport külalakja. Mikel Azcona, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor csupasz fehér autóval indultak a zolderi szezonnyitón, a Nürburgringen azonban megkapták az idei dizájnt, amelyet továbbra is a fehér alap dominál, de a jól ismert neonzöld és fekete egészíti ki.
A hétvége rendhagyó menetrenddel csütörtöktől szombatig tart Németországban, érdemes memorizálni az időpontokat.




Ti tudjátok, hogy hol készült ez a fotó? Annyit segítünk, hogy Magyarországon!
https://formula.hu/parc-ferme/26710
Szóval a kép:

Hamilton bekerült a világ legbefolyásosabb emberei közé
https://formula.hu/parc-ferme/26711
Még ha nem is abban az értelemben, amire talán sokan gondolnak: a TIME 100 olyan embert válogatott össze idén is, akik szerintük a legnagyobb hatást fejtik ki a világra. Hamilton erre került fel a sportolói teljesítménye mellett azzal, hogy küzd a rasszizmus és a környezetszennyezés ellen is - a listán egyébként politikusok, zenészek, sportolók kaptak helyet. A lista itt megtekinthető!

fotó: dppi
Elveszi a WRC-csapat irányítását a négyszeres világbajnoktól a Toyota
https://formula.hu/parc-ferme/26709
A Toyota kedden bejelentette, hogy 2021-től nem Tommi Makinen fogja irányítani a gyártó WRC-programját – utána motorsport-tanácsadóként fog dolgozni a japánoknál. Hogy mindez pontosan mit jelent, azt egyelőre nem tudni, mert a közlemény szerint az autók működtetése és a csapat bázisa továbbra is marad Makinennél Finnországban – úgy néz ki, hogy egyszerűen csak kap a feje fölé egy vezetőséget a Toyota Gazoo Racing Europe révén.
A Toyota hosszú szünet után 2017-ben tért vissza a WRC-be Makinen vezetésével, méghozzá komoly sikerekkel, hiszen rögtön a második versenyüket megnyerték, 2018-ban konstruktőri, 2019-ben pedig egyéni világbajnoki címet szereztek Ott Tanakkal és 2020-ban is vezetik a gyártók pontversenyét, egyéniben pedig övék az első két, sőt, egy pont híján az első három hely. Makinen sikerén persze nem kell nagyon csodálkozni: pilótaként sorozatban négyszer lett világbajnok a Mitsubishivel a kilencvenes évek végén.

fotó: dppi
Vettel vs. Hamilton, Leclerc külső íves előzése, rajtbalesetek – az Orosz Nagydíjak elfeledett pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/26708
Mivel csak 2014 óta látogat a Formula-1-es mezőny Szocsiba, nem lehet túl sok elfelejtett momentumot összeválogatni, az F1 YouTube-csatornája viszont megpróbált összeállítani egy ötös listát a (szerintük) kevésbé emlékezetes pillanatokból (a videó átkattintás indul!):
Ezt az egyedi szimulátort rendelte Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/26707
A Ferrari F1-es pilótájának nevével fémjelzett szimulátor-szörnyeteget mutatott be a Teleios. A cég a versenyző megrendelésére állította össze az alábbi szerkezetet, ami az autók pilótafülkéjére emlékeztető burkolatában négy monitort, egy kagylóülést, profi kormányt és pedálsort, de még egy légbefúvót is rejt. A leírás szerint minden funkció a vezető kényelmét és teljesítményét szolgálja, az állítható pozíciójú pedálsor, ülés és monitorok elhelyezése pedig egy olyan környezetet teremt, amiben semmi sem terelheti el a vezető figyelmét a versenyzésről.


Ez a sportrekord: a Formula-E ugyanannyi szén-dioxidot köt meg, mint amennyit kibocsát
https://formula.hu/parc-ferme/26706
Az elektromos sorozat büszkén hírdeti, ők lettek az első sport a világon, amely elnyerte az ENSZ karbonsemlegességi tanúsítványát, azaz működésével zéró karbonlábnyomot hagy maga után a világban. Az FE a 2014-es megalakulása óta a környezettudatosság élharcosa, ami formabontóan hatott az egyébként "pazarló", "benzinégető" benyomást keltő autósportban. A működése során a lehetséges összes helyen elektromos energiát használó, a megújuló erőforrásokat támogató sorozat azonban most mérföldkőhöz érkezett: az elért karbonsemlegesség azt jelenti, hogy az FE a saját maradék karbonkibocsátását (pl. az elkerülhetetlen repülőutak által) is ellentételezni tudja olyan zöld projektek támogatásával, amelyek üvegházhatású gázokat kötnek meg, vagy azok kibocsátása nélkül állítanak elő energiát. Közleményében a Formula-E listázta is azokat az országokat, amelyekben világszerte befektetett a biomassza, a szélenergia vagy más megújuló erőforrások általi energiatermelésbe.
A bejelentéssel párhuzamosan a Formula-E bajnoka, Lucas di Grassi is fogadalmat tett: mostantól csakis olyan cégekkel hajlandó összekötni a nevét, amelyek tesznek a környezetszennyezés visszaszorításáért, hogy a világ egy jobb és élhetőbb hely legyen.
De mégis kit hoznak lázba a rajtrácsfiúk? Hát a versenyzőlányokat!
https://formula.hu/parc-ferme/26705
Sebastian Vettelt vagy Lewis Hamiltont biztosan nem fogjuk soha látni rajtrácsfiúk mellett pózolni (főleg amióta száműzve lettek az F1-ből a táblatartók), és bár korábban általános megrökönyödést váltott ki a pilótákból, amikor egyes pályákon, például Monacóban hölgyek helyett srácokat állítottak az autók elé, azért van az autósportban egy fontos kisebbség, akik örömmel veszik ezt a változatosságot: a női versenyzők!
A Le Mans-i 24 órás kellemes csalódása volt az LMP2-ben a Richard Mille Racing női alakulata, ahol a volánnál a versenyen egyaránt újonc Beitske Visser, Tatiana Calderon és Sophia Flörsch a kategória 9., az összetett 13. helyére hozták be az Oreca-Gibsont. Az ünneplés és a rengeteg gratuláció mellett azonban Visser egy másik különleges pillanatot is fontosnak talált megosztani a közösségi oldalán: a rajt előtti közös fotót a rajtrácsfiúval, ami számukra üdítő látvány volt azok után, hogy egész karrierjük során az ő autóik előtt is rajtrácslányok jelentették a dekorációt.
First time for everything, we even had a grid boy @SophiaFloersch @TataCalde pic.twitter.com/lTcQRegQTu
— Beitske Visser (@beitskevisser) September 21, 2020
Szereted a múltidéző cikkeket? Akkor a Formula Retro csoportban a helyed!
https://formula.hu/parc-ferme/26703
Néhány hete indult el a Formula Retro Facebook-csoport, ahol honlapunk évfordulós és egyéb múltidéző cikkjeit osztjuk meg napi rendszerességgel, így ha kifejezetten érdekelnek az ilyen témájú olvasmányok, akkor csatlakozz minél hamarabb IDE vagy a képre kattintva:

Vincze és Velenczei csatájáról szólt az idei Eger Rali
https://formula.hu/parc-ferme/26699
Turán Frigyes hibázott, az első helyért pedig két Skoda feszült egymásnak a Rali1-es bajnokság következő futamán – végül a bajnok Vincze – Bacigál páros jött ki ebből győztesen, így át is vette a vezetést a tabellán. Összefoglaló az AFM Motorsporthíradóból.
A szezonzáróra sem megy el az LMP1 egyik legkitartóbb csapata
https://formula.hu/parc-ferme/26704
A vezetőség döntését követően a WEC bahreini szezonzáróján sem áll rajthoz a Rebellion Racing - közölte a Motorsport. Az LMP1 mellett hosszú évek óta kitartó svájci istálló év elején döntött úgy, hogy ez lesz az utolsó szezonja a Hosszútávú Világbajnokságon, ám akkor még arról szóltak a hírek, hogy ha esélyük lesz a világbajnoki címre a Toyota ellen, akkor végigcsinálják a szezont. A múlt hétvégi Le Mans-i 24 órást követően azonban a gárda akkora hátrányt szedett össze a fejlettebb, gyári technikát használó japánok ellen, hogy kiestek a küzdelemből. A svájci gárda az évek alatt az egyik legismertebb és legelismertebb szereplőjévé vált a sorozatnak, amiért mindannyian hálásak, de most már valami mást akarnak csinálni.
A döntés egyben azt jelenti, hogy az LMP1-esek utolsó "igazi" szezonjának utolsó futamára mindössze két autó, a #7-es és a #8-as Toyota marad, és persze a bajnoki cím is közöttük dől el. A következő évtől jönnek a hypercarok.

fotó: REBELLION Racing