DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Már csak négy futam van hátra, de még mindig 18-an lehetnek világbajnokok a MotoGP-ben

Persze csak matematikailag, de ez alighanem kiválóan megmutatja, mennyire őrült és fordulatos is a 2020-as szezon. A vb-éllovas Joan Mir 121 ponttal áll az élen, ami mindössze az eddigi tíz forduló alatt begyűjthető egységek 48,4 százaléka, ami rendkívül alacsony érték. Csak összehasonlításképp: tavaly Marc Marquez 88,42 százalékos mutatóval zárta az idényt, de még a hasonlóan változatos – összesen kilenc különböző győztes hozó (idén nyolcnál járunk) – 2016-os évad során is 66,22 százalékos eredményt produkált a spanyol. A MotoGP-érában a legkisebb számot e tekintetben Nicky Hayden nevéhez fűződik, aki a megszerezhető pontok 59,3 százalékával a zsebében ülhetett fel a trónra.

Mindez pedig azt eredményezi, hogy mivel a hátralévő négy versenyen még összesen 100 pont szerezhető, így a 21 ponttal 18. helyen álló Cal Crutchlow-nak is van még matematikai esélye a vb-címre. Eddig mindössze négyen kerültek körön kívülre ilyen tekintetben: Iker Lecuona (20 pont), Bradley Smith (11), Stefan Bradl (8) és Michele Pirro (4) – közülük utóbbi kettő, sőt Andrea Iannone doppingügyét is ide számolva tulajdonképpen utóbbi három csak helyettesként szerepel(t) a mezőnyben. Persze reálisan az első négyesnek – Mir (121), Fabio Quartararo (115), Maverick Vinales (109), Andrea Dovizioso (106) – van esélye a világbajnoki elsőségre, de amilyen meglepetéseket láthattunk eddig idén, Takaaki Nakagamit (92), Franco Morbidellit (87), Alex Rinst (85), Jack Millert (82) és Pol Espargarót (77) sem szabad még teljesen leírni (igaz, Miller például saját bevallása szerint már Le Mans-ban letett a címről).

motogp-aragon

Videó: Az öt legnagyobb formulaautós baleset Portimaóból

Bár a Formula-1-es mezőny először látogat el az Algarve International Circuitre, különböző szériák már versenyeztek ott az elmúlt bő egy évtizedben – az ezeken történt balesetekből készült az alábbi válogatás:

Portimaóban kész hullámvasút vár a pilótákra

Hétvégén ismét F1-es futam következik, méghozzá egy különleges. A mezőny ugyanis egy szinte ismeretlen pályára látogat el, ahol eddig futamot még nem, csak tesztet rendezett a sorozat. A Mercedes tesztpilótája, Esteban Gutierrez megmutatja, milyen egy kör a portugáliai Portimao versenypályán.

Red Bull a tengerparton, felhőkarcoló tetején és a Golden Gate-en

A leginkább vállalkozó kedvű Formula-1-es istállónak az Egyesült Államokban számos dobása volt: vagy autóval parádéztak az ország közismert helyszínein, vagy a versenyzőkkel (főleg Ricciardóval és Verstappennel) hoztak össze valamilyen őrültséget. A csapat nyolc rendhagyó emléket gyűjtött össze az USA-ból, és a rajongókat kérik arra, hogy segítsenek kiválasztani az első számút:

Furcsa baleset: falnak ugratott egy gokartos

A videót megosztó David Sera is azt kérdezi, hogy "ez hogyan lehetséges?" és egyet kell vele értenünk...

 

Bottas kiakadt azon, hogy a férfiak több pénzdíjat kaptak egy versenyen, mint a nők

A Flandriai körverseny egy országúti kerékpárverseny Belgiumban, egyike az öt Monumentumnak, az öt legnagyobb presztízzsel rendelkező egynapos versenynek. Egy dolog viszont felbosszantotta vele kapcsolatban a kerékpározásban nagy jártassággal bíró Valtteri Bottast: a férfi első helyezett 20 ezer eurót kapott, a női pedig 1400 eurót - Bottas azt a kérdést tette fel, hogy vajon a nők nem ugyanolyan keményen dolgoznak meg a győzelemért? "Nem a pénz a lényeg, hanem az egyenlőség."

 

Töréstesztet teljesített a Ferrari és a Renault 2022-es autója

Bár még az idei szezon vége is távolinak tűnik, a csapatok már javában dolgoznak az izgalmas változásokkal kecsegtető 2022-es autókon - már amennyit az FIA ebből engedélyez. Az idén elszabadult világjárvány gazdasági következményei miatt az új technikai szabályok bevezetését korábban 2021-ről egy évvel eltolták, és az autók aerodinamikai fejlesztését idén év végéig megtiltották, a csapatok bizonyos elemeken így is dolgozhatnak. Ezek közé tartozik a pilótafülke is, aminek frontális törésztesztjét a napokban a Ferrari és a Renault is sikerrel teljesítette. A többi csapat tesztje még várat magára.

ferrari-detail-20201

Fotó: DPPI

Az első 2021-es futamtörlés: Elmarad egy ausztrál klasszikus

A Covid-19 már a 21-es szezonon érezteti hatását. A bathursti 12 órás verseny szervezője, a Supercars bejelentette, hogy nem tartják meg a versenyt februárban: a háttérben az Ausztráliába beutazó külföldiekre vonatkozó szabályok állnak, melyek a várakozások szerint a következő több mint három hónapban sem fognak enyhülni. A 12 órás versenyt 2022-ben tervezik megtartani legközelebb.

A Bathurst 12 a világ egyik legnagyobb GT-versenye, amelyre azért is szegeződik nagy figyelem, mert a motorsport számára eseménytelenebb téli időszakban tartják a déli féltekén, a legendás Mount Panoramán. Ráadásul Ausztráliáról lévén szó olyan is előfordulhat, hogy kenguruk szállják meg a pályát, mint történt tavaly egy edzésen.

A versenyt 1991-ben rendezték meg először, az 1993-as kiadás győztesei között a korábbi Formula-1-es világbajnok, Alan Jones is szerepelt. Jelenlegi formájában a globális GT-versenyzés legfontosabb szereplői utaznak el rá. Bajnoksági szinten az Intercontinental GT Challenge része, amely így a spái 24 órással fog elkezdődni.

Patrese repülésétől Senna és Prost harcáig – a Portugál Nagydíjak sokkoló pillanatai

A hétvégén 1996 után először rendeznek Portugál Nagydíjat a Formula-1-ben, ennek apropóján összeszedték a korábbi – értelemszerűen még Estorilban, nem pedig az új Algarve Circuien tartott – versenyek legdrámaiabb pillanatait (a videó átkattintás után nézhető meg!):

 

Így szurkolt a második dobogóját szerző öccsének Marc Marquez

A nyolcszoros világbajnok továbbra is partvonalon kívülre szorul jerezi kartörése okán, de természetesen a tv-n keresztül nyomon követi a MotoGP őrült idényét. Ráadásul az utóbbi két versenyen öccsének, a királykategóriában idén debütáló Alex Marqueznek is komoly eredményekért szurkolhatott: Le Mans-ban az esőben lett második, az Aragóniai Nagydíjon pedig szárazon ismételte meg ugyanezt a helyezést. Marquezék otthon őrjöngve figyelték a testvér produkcióját – az alábbi videóban látható a reakciójuk a motoros egyik előzésére, egy majdnem bukására, valamint a célba érésére:

 

Marc egyébként a leintés után a Twitteren büszkélkedett Alex teljesítménye láttán: „Hello, mindenki! Én vagyok Alex Marquez bátyja!” – írta viccesen a sérült repsolos.

Szavazz: Hány győzelemnél fog megállni Lewis Hamilton?

91. nagydíjsikerével az Eifel GP-n utolérte Michael Schumacher abszolút csúcsát a Mercedes pilótája, s alighanem csak idő kérdése, mikor válik egyedüli rekordtartóvá. A kérdés viszont adott: vajon milyen magasra helyezi a lécet a brit, hány győzelemmel a háta mögött ér majd véget a pályafutása? Erre vagyunk kíváncsiak:

Hamilton és a csapattársak – tényleg könnyű dolga lenne?

Alonso, Kovalainen, Button, Rosberg és Bottas oldalán versenyzett eddig Lewis Hamilton F1-es pályafutása során. Nem mindenki izzasztotta meg – erről beszélgettünk a Formula Podcastben.

Hétéves, példaképe Ken Miles, sérült lábbal született – és gokartversenyeken ér el jobbnál jobb eredményeket

Ő Matthew Knoesen, aki gerincvelő-sérüléssel és dongalábbal született, lábai működése térd alatt korlátozott. A komolyabb járáshoz merevítőre van szüksége és gyakran kényszerül kerekesszékbe.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Matt did it!! 1st place!! Absolute legend! After a tough practice session, Matt did so well in the first heat, coming in second. Heat 2 was a bit of a crazy one, but Matt nailed it and came in a full 15 seconds ahead of the next kart and overall 12 seconds ahead of second place. This incredible performance secured first place overall! We are so incredibly proud of our amazing boy! Impossible is Nothing! #firstplace #trophytime #winner #numberone #gokart #buckmorepark #bambinokartinguk #disabilityawareness #differentlyabled #spinalcordinjury #wingsforlife #whizzkidz #redbull #redbullracing #futuretalent #raceday #results #nothingcanstopme #impossibleisnothing

Matt Knoesen (@makomatt27) által megosztott bejegyzés,

Ennek ellenére hároméves kora óta autóversenyző akar lenni. Hat és fél évesen versenyzett először egy Bambino gokartban, és már harmadik futamán a dobogóra állt. Jelenleg egy olyan Honda Cadet gokarttal gyakorol, amelyben nincs módosítás, ugyanúgy kell nyomnia a gázt, mint az épeknek. A fiatal versenyzőpalánta példaképe Ken Miles, nagy álma pedig az, hogy a Le Mans Classicon induljon egy Ford GT40-nel, hőse ikonikus autójával.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Karting time!! Matt getting ready to go out on track with his @spinaltrack monkey shouting him on! This is Matt’s first open practice at @officialbayfordmeadowscircuit in his Honda Cadet kart and he is LOVING being out with other karts at last! Matt is raising awareness for @wingsforlife and @whizzkidzuk A huge thanks as always for helping us get out on track goes to @dentaldynamix @empire_ent_group_ @tillettracingseats and @greenerworkwear #bayfordmeadows #letsgo #gokarting #startingkarting #hondacadet #projectone #rpmraceengines #redbullracing #whizzkidz #wheelchair #wingsforlife #disabilityawareness #spinalcordinjury #spinaltrack #differentlyabled #futuredriver #nothingcanstopme

Matt Knoesen (@makomatt27) által megosztott bejegyzés,

Egy nap, három futam: Ez történt a WTCR-ben a Hungaroringen (videók)

Sűrű napja volt a túraautós mezőnynek vasárnap, hiszen a hétvége mindhárom futamát ebbe a napba sűrítették bele. Sajnos a jó rajthelyek ellenére egy magyarnak sem – közéjük vesszük a zengős Azconát is – sikerült dobogóra állni a hazai versenyen, de jelentős szerepet vállaltak a nap során zajló számos csatában.

A három futam összefoglalói szövegesen itt találhatók meg, és videósan is összegyűjtöttük őket egy helyre:

A Barrichello családban nem bízzák a véletlenre a vírusvédekezést

Családi fotó az Autodromo Velocittáról, a Stock Car Brasil versenyéről, ahova a mezőny tagját, a 11-szeres Formula-1-es futamgyőztest, Rubens Barrichellót fia, Fefo is elkísérte. Ami viszont igazán megragadta figyelmünket a képen, az a dupla vírusvédelem: maszk és arcpajzs is van apán és fián.

Roscoe újra kölyökkutya lett, mióta Hamilton vegán étrenden tartja

Arról tett közzé egy hosszabb posztot kedvenc felületén, az Instagramon a Formula-1 hatszoros világbajnoka, milyen változások történtek bulldogjával, amióta növényi étrenddel táplálja Roscoet. Előtte nyolc évig őt is, mint az átlagemberek az átlagkutyákat, húsos kutyaeledeleken tartotta.

„A légzése mindig rossz volt, amiért sosem tudott túl nagy távot megtenni, és az ízületei is fájtak. Bőrallergiája is volt.”

Három hónapja viszont minden megváltozott: „Úgy döntöttem, átállítom őt vegán étrendre. Ez megváltoztatta az életét. Most már nincsenek légzési bajai, nincsenek torokgondjai, nem melegszik ki, mint korábban, és szeret futkározni. Nincsen allergiája sem. Olyan, mintha újra kölyökkutya lenne!” – büszkélkedett a posztban Hamilton, hozzátéve tanácsát, hogy aki hasonló életmódváltásban gondolkodik kutyája számára, előtte konzultáljon állatorvosával.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

This is Roscoe, I’ve had him for 8 years now. He loves to travel, he loves sticks, loves basketball and football. He ate normal dog food all of his life, as well as food with meat in it. His breathing has always been bad, which meant he was never able to walk very far and his joints would hurt. He also had skin allergies. 3 months ago, I decided to transition him to a vegan diet. It has changed his life. He now doesn’t have any breathing issues, his throat is no longer restricted, and he doesn’t overheat like he did before and he loves to run. He also has no allergy issues. He’s like a puppy again! It’s been amazing to see these changes in Roscoe and I’m so grateful to be able to share this. That said, I always recommend consulting with your vet before making any changes to your pet’s diet to ensure their nutritional needs are being met – which is the most important thing.

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Rekordtartó elektromos modellt hajtott meg a Nürburgringen Nico Rosberg

Az Eifel Nagydíj előtt volt lehetősége a 2006-os világbajnoknak beülnie egy Volkswagen ID.R-be, amely tavaly 6:05,336-os idővel új pályacsúcsot állított fel a Nordschleifén az elektromos-meghajtású autók között, a vloggerként (is) tevékenykedő német pedig természetesen videót is csinált a nürburgringi eseményből:

Hungaroringi álomrajtrács: Magyar újonc magyar csapattal a pole-pozícióban

Abban a luxusban van részünk, hogy a WTCR magyar versenyhétvégéjének mindhárom futamán volt/lesz magyar versenyző vagy csapat az első rajtsorban. Az első futamra a Zengő Motorsport spanyolja, Mikel Azcona kvalifikált a második rajtkockába (bár dobogóra végül nem állt: az 1. futam beszámolója itt olvasható), a 12:15-kor induló második versenyen a szintén zengős Boldizs Bence állhat fel a pole-pozícióba, és a 16:15-ös harmadik futamon is lesz egy remek helyről kezdő magyar, Tassi Attila a Münnich Hondával a második rajtkockában.

Boldizs Bence kétségtelenül rövid WTCR-pályafutása eddigi legnagyobb lehetősége előtt áll. Az újonc pilóta legjobb eredménye a 10. helyezés volt a Nordschleifén a Cuprával eddig. Kalandos úton került az első kockába hazai pályán: eredetileg 11. helyet szerzett a Q2-ben, kihasználva a hazai pálya előnyét, Gilles Magnus köreinek elvétele miatt viszont egy pozíciót előrelépett, ami a fordított rajtrács pole-ját jelenti. Érdemes lesz figyelni a déli versenyt!

Boldizs Bence augusztusban az Autósport és Formula Magazin stúdióvendége volt, még a szezon kezdete előtt beszélt arról, mi várható idén:

Két világbajnoki címmel is az F1 legjobbjai között van Alonso

A Formula-1 valaha volt tíz legjobb versenyzőjét állította össze a Formula Podcast stábja, s a listán a jövőre visszatérő Fernando Alonso is helyet kapott. Hogy miért? Hallgassátok meg a vonatkozó részt 31:00-tól, meg persze a teljes adást is:

 

Ősszel született a legkevesebb, télen a legtöbb világbajnok

Sok érdekességet talál, aki valamilyen megfontolásból összegyűjti és böngészni kezdi a 33 Formula-1-es világbajnok születésnapját. Tudtátok-e például, hogy…

- Ősszel született a legkevesebb világbajnok, szám szerint 5. A legtöbben télen születtek, 11-en, míg nyáron 10-en, tavasszal 7-en. Ez azért is érdekes, mert a jelenleg két legnagyobb tehetségnek tartott Max Verstappen és Charles Leclerc is őszi.

- Van egy hónap, amelyben egyetlen világbajnok sem született, mégpedig a május. A legtöbben, 5-en februárban és áprilisban születtek.

- Az F1 két legsikeresebbje egyaránt januári, sőt alig négy nap választja el születésnapjukat: Michael Schumacher január 3-án született (a legkorábban az év során a bajnokok közül), míg Lewis Hamilton 7-én.

- Két októberi világbajnok van: az október 17-én születésnapos Kimi Raikkönen, valamint a legelső a sorban, Giuseppe Farina, aki október 30-án látta meg a napvilágot 1906-ban.