DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Először tartanak éjszakai versenyt a Formula-E-ben

A városi pályákon versenyző elektromos széria egészen hetedik szezonjáig várt első villanyfényes futamával. A 2020/21-es évad harmadik és negyedik fordulóját képező Diriyah ePrix lesz a mérföldkő a helyi idő szerint este 8 órakor startoló futamokkal. A szaúd-arábiai verseny 2018-ban tízéves szerződéssel csatlakozott a Formula-E-hez, és már korábban tervben volt, hogy először tartanak éjszakai futamot.

A Formula-E 2020/21-es versenynaptára – amelynek minden futamát 2021-ben rendezik – jelenleg alakulóban van. Csupán az első két helyszínt erősítették meg: január 16-17-én Chilében, Santiagóban, február 26-27-én pedig Szaúd-Arábiában, Rijádban tartanak két-két versenyt.

Hat éve már, hogy Maldonado felöklelte Gutierrezt - videó

A 2014-es Bahreini Nagydíjon borította tetőre Esteban Gutierrezt Pastor Maldonado - minden szögből megnézhető a meglehetősen látványosan, de szerencsére baj nélkül lezajló esemény. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

A korábbi F1-es szerint az IndyCar nagyon feküdne Magnussennek

A Haasnál kitelt az ideje és jelen állás szerint 2021-ben nem fog a Formula-1-ben versenyezni Kevin Magnussen, de van, aki szerint nem kell aggódnia, mert az IndyCar tárt karokkal várja majd. Marcus Ericsson szintén kiszorult az F1-ből két évvel ezelőtt, azóta pedig Amerikában versenyez - ő beszélt Magnussen helyzetéről a dán BT-nek.

"Kevin hasonló helyzetben van, mint én voltam az F1-es karrierem végén: nehéz megmutatni, hogy mit tudunk, ha a csapat egyáltalán nem jó. Az IndyCarban többet jelent a pilóta, nyilván itt is vannak gazdagabb csapatok, de több múlik a versenyzőn, ez engem nagyon motivált. Ami Kevint illeti: korábban is érdeklődött egyéb szériák iránt és olyan agresszíven vezet, amivel szerintem feküdne neki az IndyCar."

magesz_1

fotó: dppi

A Mercedes már most talált megoldást az FIA egyik jövő évi szabályára

A következő szezonra módosítani kell a Formula-1-es autók diffúzorait annak érdekében, hogy az FIA szerint nagyjából tíz százalékkal csökkenjen a leszorítóerő. Az olasz Motorsport viszont úgy tudja, hogy James Allison vezetésével a Mercedes már most ki is küszöbölte ezt a problémát és ezt a tíz százalékot tulajdonképpen eltüntette a jövő évi autó tervezésekor. A portál szerint az új alkatrészek parádés eredményeket hoztak a szélcsatornában és ezek alapján ugyanolyan leszorítóerővel kezdhetik meg a 2021-es idényt, mint amilyennel most rendelkeznek - nem jó hír ez a riválisok számára...

ajjajj

fotó: dppi

Magyar versenyző is kipróbálta az elektromos ralikrosszt

A hazánkban jól ismert német Volland Racing is csatlakozik az elektromos ralikrosszhoz, ennek jegyében pedig a csapat két versenyzője, Jurij Belevszkij és Marton Gergely Greinbachban kipróbálta a STARD által fejlesztett, Projekt E-ben szereplő Ford Fiesta ERX-et.

„Arra számítottam, hogy sokkal nehezebb lesz a vezethetőség a tömege miatt, de a súlyt szinte csak fékezés közben lehet érezni. Nagyon könnyű vezetni, az azonnali erő pedig őrület” – jellemezte a magyar versenyző az autót. Marton Gergely etapjáról egy fedélzeti kamerás felvételt is közzétettek.

126175667_3350130155112574_2282411568323172483_o

A DAS-nak nem így kellene működnie

Hajmeresztő pillanatokat élt át a múlt hétvégi Makaói Nagydíj túraautós kategóriájában Cheang Kin Sang, aki az időmérő edzés alatt nagy sebességgel haladva arra lett figyelmes, hogy a Mini Cooper S kormánya egyszerűen a kezében maradt. A makaói nemzetiségű pilóta nem pánikolt be, a gázt óvatosan elvéve a kiálló csonkkal kormányozta tovább az autót, amíg egy hosszabb egyenes szakaszhoz nem ért. A versenyzőt a másnapi futamon egy kör hátránnyal a 12. pozícióban értékelték.

Előretört a KTM, mélyben a Honda – így zárult a csapatok és a gyártók versenye a MotoGP-ben

A MotoGP-ben az egyéni vb-cím mellett két titulust osztanak még ki: a csapatokét és a gyártókat. Előbbiben a versenyzők összes eredménye számít, így nem meglepő, hogy Joan Mir és Alex Rins révén a motorosok között első és harmadik helyen végző Suzuki zárt az élen (először), megelőzve az egyúttal legjobb privát Petronas SRT Yamahát. Szembetűnő a KTM fejlődése, a gyári csapatuk a harmadik helyen végzett, miközben a címvédő Repsol Honda mindössze a két sereghajtót tudta felülmúlni Marc Marquez nélkül.

A csapatok világbajnokságának végeredménye:

1. Team Suzuki Ecstar 310 p.
2. Petronas Yamaha SRT 248 p.
3. Red Bull KTM Factory Racing 222 p.
4. Ducati Team 213 p.
5. Pramac Racing 183 p.
6. Monster Energy Yamaha 178 p.
7. Red Bull KTM Tech3 152 p.
8. LCR Honda 148 p.
9. Repsol Honda 101 p.
10. Esponsorama Ducati 87 p.
11. Aprilia Racing Team Gresini 54 p.

suzuki-csapatvb-motogp

A gyártók között csak az adott márka legjobb motorosának eredménye számít minden nagydíjon. Kellett ugyan a Yamahától a szelepügy miatt levont 50 pont is, de a Ducati 2007 után tudta újfent elhódítani az első helyet ebben az értékelésben. A hangvillások így is másodikak lettek, de nagyon szoros volt a versenyfutás a Suzukival és a KTM-mel, miközben a Honda messze lemaradva tőlük ötödik lett, mindössze az Apriliát megelőzve.

A gyártók világbajnokságának végeredménye:

1. Ducati 221 p.
2. Yamaha 204 p.
3. Suzuki 202 p.
4. KTM 200 p.
5. Honda 144 p.
6. Aprilia 51 p.

ducati-gyartoi-vb

Idilli karácsonyi reklámban szerepel a Raikkönen család

Kimi Raikkönen kisfia levelet ír a Mikulásnak, kislánya és felesége ajándékot csomagol, aztán elmennek együtt szánkózni – a Jégember és családja a főszereplője a Gugguu divatcég (akivel Minttu Raikkönen már korábban is működött együtt) ünnepi reklámklipjének:

Hamilton az apjával teniszezve ünnepelte hetedik vb-címét

„Apám és én nem vagyunk túl jók teniszben, de igyekszünk javulni” – írta az alábbi poszthoz Lewis Hamilton. „Mindig nyeséssel szoktam őt legyőzni, és mindig bedőlt neki, de mostanra megtanulta, és ma végre legyőzött… Mindig kérdezik tőlem, hogyan fogok ünnepelni. Van egy életünk, amit ünnepelhetünk, és úgy ünneplek, hogy a családommal töltöm az időt.”

A videót elnézve azért aligha lesz Federerék kihívója a Hamilton-família – bár Roscoe-nak még lehetnek vonalbírói ambíciói…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Videó: Marquez sérülésétől Mir vb-címéig – ez volt a MotoGP 2020-as szezonja

Sokáig emlékezetes idényt láthattunk idén a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájában, amelynek már meg is érkezett a hivatalos összefoglaló klipje:

Goodwoodban egy helyre gyűlt egy rajtrácsnyi izgalmas McLaren

F1-es, utcai és Can-Ames McLaren is pályára gördült a Goodwood SpeedWeek névre keresztelt eseményen, amit idén először rendeztek Nagy-Britanniában, az európai autóversenyzés őshazájában. Szebbnél szebb példányok mozgásban.

Alonso továbbra is két végén égeti a gyertyát

A Renault elkötelezett jövőbeli pilótájaként, és segítőjeként Fernando Alonso egy elfoglalt embernek számít, de nem róla lenne szó, ha nem vállalna be még egy-két mellékprojektet a főállása mellé. Most például egy új gokartcsapat elindítását vállalta magára, ami jövő hétvégén az Adriára látogat.

Videó: ez volt a 67. Makaói Nagydíj

A koronavírus-világjárvány miatt a megszokottól jelentősen eltérő képet mutattak az idei Makaói Nagydíj különböző kategóriái. Formula-4-ben a nemzetközi mezőny helyett kizárólag makaói, kínai és hongkongi versenyzők neveztek a viadalra, akik közül Charles Leong Hon Chio nyerte a 12 körös futamot.

Ez a pilótanő is home office-ba költözött a járvány elől

Kijárási korlátozások, társas érintkezés kerülése... az emberiség nagy része a világjárvány miatt bevezetett korlátozásokat nyögi. Közéjük tartozik Louise Cook brit raliversenyző is, aki jobb híján a szimulátorát kihasználva most a saját otthonában rendez versenyeket. Íme ezek közül az egyik a Dirt Rally 2.0-ban.

Leclerc kipróbálta, milyen a kamera másik oldalán lenni

Charles Leclerc hétvégén az olaszországi Imolában tartózkodik, ahol öccse a Regionális Formula Európa-bajnokság aktuális fordulóját teljesíti. Az alkalmat kihasználva a Ferrari pilótája helikopterre szállt, hogy felülről is megnézze az egyik futamot. Tapasztalatai alapján a kamera másik oldalán is jól teljesítene. Mit gondolsz?

Izgalmas idényzárók után spanyol és olasz vb-cím a Moto3-ban és a Moto2-ben

Mindkét kisebb kategóriában a vasárnapi szezonzáró Portugál Nagydíjon dőlt el a világbajnoki elsőség sorsa. A Moto3-ban még három versenyzőnek volt esélye erre Albert Arenas, Ai Ogura és Tony Arbolino révén, s egészen az utolsó körig izgalmas volt a küzdelem, de végül a mindössze 12. helyen befutó Arenas megőrzött néhány pontot az előnyéből, így az Aspar Team motorosa nyerte a világbajnokságot. A portimaói futamon a mezőny végéről az ötödik helyig felzárkózó úgy lett négypontos lemaradással ezüstérmes, hogy egy versenyt kénytelen volt kihagyni amiatt, mert karanténba kellett vonulnia, miután koronavírus-fertőzöttel került kapcsolatba egy repülőgépen, míg Ogura úgy lett vb-harmadik (Arbolinóval azonos pontszámmal), hogy nemhogy futamot nem nyert 2020-ban, hanem egyetlen kör végén sem vezetett az egész idény során.

A Moto2-ben nem kevesebb, mint négy motoros volt még matematikailag harcban a címért, s Luca Marini és Sam Lowes reális esélyekkel is rendelkezett a Portugál GP bizonyos pontjain. Enea Bastianini azonban okos motorozással, az ötödik helyen beérve megnyerte a világbajnokságot, így vb-címmel a zsebében lép fel jövőre a MotoGP-be. Marini zárt a második (ő lesz jövőre Bastianini társa az Esponsorama Ducatinál), Lowes pedig a harmadik helyen a vb-összetettben – a brit úgy lett bronzérmes, hogy a márciusi katari nyitányt sérülés miatt kihagyta, múlt héten pedig megint nagyot bukott és két törött csonttal versenyzett Portimaóban.

A versenyt egyébként Remy Gardner, a korábbi világbajnok legenda Wayne Gardner fia nyerte, első győzelmét szerezve, míg a Moto3-ban Raul Fernandez diadalmaskodott.

arenas-2

Ezek voltak az F1 pilótáinak legfájdalmasabb pillanatai

Egy nagyszerű összeállítást készítettek az F1 Youtube-oldalára, amiben összefoglalták, az aktuális mezőny versenyzőinek melyek voltak a legszívfájdítóbb pillanatok a sorozatban. A videó átkattintás után indul el.

Videó: hátborzongató pillanatok a Moto2-ben

Döbbenetes pillanatokat élt át szombaton a Moto2-ben Aron Canet, aki a szezonzárón a pálya egyik féktávjához érve elesett, és az aszfalton csúszva az ideális íven állt meg. Mögötte pillanatokon belül érkeztek a többiek, így elképesztő szerencse, hogy senki sem találta el őt.

A motorok mai programja ezen a linken elérhető.

Sajtó: Schumachert hamarosan bejelenti a Haas

Az olasz La Gazetta dello Sport szerint a Haas F1-es istállója "a napokban" bejelenti, hogy Mick Schumachert is autóba ülteti az F1-es szezonzárója után megrendezésre kerülő fiatal pilóták tesztjén. A közvélemény a Haas egyik állandó 2021-es pilótájának várja a német versenyzőt, de erről egyelőre semmilyen hivatalos információ nem látott napvilágot.

A tesztet december 15-én rendezik Abu Dhabiban.

mickschumi-f2win

Fotó: DPPI

A nap néznivalója: Alonso és a mandarinkihívás

Már megszokhattuk: ha felüti a fejét valami új netes őrület, Fernando Alonso biztosan az elsők között lesz az autóversenyzők közül, aki felül a hájpvonatra - és nem történt ez máshogy most sem! Az NBA-legenda Pau Gasol alapítványa a gyümölcsfogyasztás fontosságára igyekszik felhívni a figyelmet a #FruitImpact névre keresztelt kihívással, ami mögé honfitársa, Alonso is azonnal beállt az alábbi videóval. A feladat: három mandarint távolról bedobni egy szatyorba. (Ehhez előbb el kell mennük mandarint vásárolni, és ha a dobálás után megesszük őket, máris tettünk egy apró lépést az egészségesebb életmód felé.)

Na de milyen sikerrel teljesítette a feladatot az F1 kétszeres és a WEC egyszeres világbajnoka? Az alábbi videóból kiderül:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés