A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Frissített F1-naptár már a hét első felében?
https://formula.hu/parc-ferme/27779
Egy ideje már tudjuk a pletykák alapján, hogy az eredetileg bejelentett kalendáriumhoz képest borul az idei F1-es menetrend eleje, a Formula.hu információi szerint pedig hamarosan a részletek is nyilvánosságra kerülhetnek. Úgy tudjuk, hogy az illetékesek az utóbbi napokban gőzerővel dolgoztak a versenynaptár elejének átdolgozásán, mostanára pedig olyan állapotba jutottak az egyeztetésekkel, hogy bizonyos részleteket rövidesen be is jelentenek majd. Forrásaink szerint a módosításokról hamar, akár már a hét első felében megérkezhet a hivatalos tájékoztatás - a Formula.hu szokás szerint beszámol majd a részletekről!

Végre nem bizonytalanná, hanem biztossá vált egy idei F1-es futam sorsa
https://formula.hu/parc-ferme/27776
Persze a világ mai körülményeiről tudjuk, hogy a biztosat is felülírhatja, mindenesetre a barcelonai versenypálya - amely eddig csak csillagos megjegyzéssel szerepelt a 2021-es F1-es versenynaptárban - bejelentette, hogy megkötötte az új szerződést a Liberty Mediával, amely garantálja a Spanyol Nagydíj megrendezését az idei évben. A megállapodás egyelőre erre az évre szól, amikor is Barcelona F1-es debütálásának 30. évfordulóját ünnepli, ám már dolgoznak a szerződéshosszabbításon.
Az eredeti, decemberben közölt 2021-es naptár szerint a május 9-i Spanyol Nagydíj az ötödik állomás lenne az idei menetrendben, ám rengeteg a változó: egyrészt az április 25-i időpontra még nem neveztek meg helyszínt, másrészt a tavaszra tervezett Ausztrál Nagydíj és Kínai Nagydíj is későbbre csúszhat a járványhelyzet hatására. A Formula.hu információi szerint azonban közel a megvilágosodás, ugyanis a Liberty Media január 12-én délelőtt közölhet információkat a szezon első versenyeivel kapcsolatban.

Loeb odaadta a pótkereket Romának, majd defekt miatt kiesett a Dakarról
https://formula.hu/parc-ferme/27775
A Dakar Rali előző napjain komoly hátrányt összeszedő Sebastien Loeb a hétfői maratoni szakaszon feladta a versenyt. A francia és navigátora, Daniel Elena két defektet is összeszedett a menet alatt, s végül a csapat, a Bahrain Raid Xtreme közleménye szerint pótkerék hiányában ragadtak a sivatagban és kényszerültek kiállni. A történethez hozzátartozik, hogy az előző versenynapon a csapat szervizkamionja hibásodott meg, emiatt nem tudta időben teljesíteni a szakaszt ahhoz, hogy elláthassa alkatrészekkel Loeb és Nani Roma autóját. Mivel az összetettben Roma állt jóval előkelőbb pozícióban, Loeb a hétfői szakasz kezdetén neki adta a tartalékalkatrészek zömét, köztük a pótkereket, aminek hiánya aztán a Sakaka és Neom közötti szakaszon a francia kiesését eredményezte.
Az újonc csapat állva maradt autójával azonban Roma még az 5. helyen áll az összetettben, 2 óra és 20 perc lemaradással a vezető Stephane Peterhansellel szemben.
Grosjean kezén még látszik a sérülés, de már meg tudja ölelni a gyerekét
https://formula.hu/parc-ferme/27774
A francia versenyző már kötés nélkül van:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Örökös magyar bajnok és hazánk egyik legismertebb versenyzője az AFM stúdiójában
https://formula.hu/parc-ferme/27773
Erős volt a felhozatal az Autósport és Formula Magazin januári stúdiófelvételén, egy sokszoros magyar bajnok és egy nemzetközi szinten már bizonyított fiatal túraautós voltak a meghívott vendégek.
A hazai ralikrossz nagy öregje Kotán Péter, aki 1987 óta versenyez a magyar bajnokságban, amelyet nyolc alkalommal nyert meg: eredményeinek köszönhetően örökös bajnoki címet kapott. A nosztalgiában és sztorizásokban dúskáló beszélgetés január 17-én, 13 órakor kerül adásba a FIX TV-n.

A 22 éves Nagy Danit keveseknek kell bemutatni, évek óta jelen van a túraautózás nemzetközi szintjén, a WTCR-ben dobogón is állt, hangját pedig kommentátorként sűrűn halljuk. A vele készült interjú február elején lesz látható a Spíler 1-en.

Visszatér a Rich Energy az F1-be?
https://formula.hu/parc-ferme/27772
A Haas F1-es csapatába beszálló, majd onnan botrányos körülmények között távozó Rich Energy vezére, William Storey közzétett egy videót a közösségi oldalán. Storey ebben azt mondja, hogy bár 2019-ben névadó szponzorai voltak a Haasnak, de aztán a cég bajba került különböző okok miatt, amiket viszont azóta legyőztek, van már egy nagyon sikeres motoros versenycsapatuk, most pedig izgatottak amiatt, hogy visszatérnek a Formula-1-be. Szerintetek hol, hogyan?
A message to motorsport fans#RichEnergy #F1 #Motorsport #British #EnergyDrink #Entrepreneur pic.twitter.com/gCt9A0Akdx
— William Storey (@richenergyceo) January 10, 2021
360 fokos videóval ülhetünk be Tom Coronelék mellé a Dakaron
https://formula.hu/parc-ferme/27771
Ennél közelebb nehezen kerülhetünk a Dakar Rali közelébe, amelyen Tim és Tom Coronel idén is egy saját építésű versenyautóval, A Szörnyeteggel álltak rajthoz.
Austin is nevezett a hóval borított F1-es pályák szépségversenyére
https://formula.hu/parc-ferme/27770
A németországi Nordschleifétől és a belgiumi Spa-Francorchampstól teljesen megszokott látvány a januári hóval borított versenypálya, na de az amerikai Austintól? Az Egyesült Államok Texasban fekvő F1-es nagydíjhelyszínén olyan havazást tapasztaltak a napokban, amire évtizedek óta nem volt példa.
Alright, who has a snow plow? pic.twitter.com/eVjS55eyyF
— Circuit of The Americas (@COTA) January 10, 2021
Most már a Hungaroringnek kell következnie.
Minyonnak öltözve motorozott Alex Marquez, majd fennakadt egy fán
https://formula.hu/parc-ferme/27769
Nem egészen tudjuk hova tenni ezt az alábbi videót, úgyhogy csak száraz tényközlésre hagyatkozva leírjuk, hogy a második MotoGP-szezonjára készülő Alex Marquez minyon-maskarába öltözve (erre volt már példa a tavaly tavaszi karanténidőszakban is) motorozgatott a spanyolországi hóban, majd egy elvétett manőver után beakadt egy fa ágai közé. Minden további az LCR Honda versenyzőjének Instagram-videójában:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha mindenki az első F1-es csapatánál versenyezne még mindig…
https://formula.hu/parc-ferme/27767
Első csapatuk – jelenlegi – overalljába öltöztette a WTF1 a versenyzőket. Ha sosem váltottak volna csapatot, Fernando Alonso és Carlos Sainz az Alpha Tauri, Lewis Hamilton és Kevin Magnussen a McLaren, Sebastian Vettel és Sergio Perez az Alfa Romeo versenyzői lennének. Kimi Raikkönen pedig... Várjunk, ő most is az Alfa versenyzője.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az F2, a tesztpilótaság és az IndyCar után a NASCAR következik a balhés Ferrucci számára
https://formula.hu/parc-ferme/27766
A még mindig csupán 22 éves Santino Ferrucci eredményei helyett elsősorban botrányaival tett szert szélesebb ismertségre: a Haas korábbi fejlesztőpilótája 2018-ban négyfutamos eltiltást kapott a Formula-2-ben silverstone-i ámokfutása – értsd: hogy megleckéztesse, szándékosan ütközött csapattársával, mobiltelefonnal a kezében vezette versenyautóját a paddockban és nem jelent meg a stewardok előtt meghallgatásra – után. Csapata kirúgta, de a tengerentúlon, az IndyCarban új otthonra talált. Legjobb eredménye négy negyedik hely volt, és emlékezetes, hogy a bajnokság virtuális szériáját nem vette túl komolyan, ütközéseivel kivívva a riválisok haragját.
A Dale Coyne Racingnél töltött két teljes szezon után Ferrucci újra vált, a NASCAR Xfinity Serieshez csatlakozik, ahova részleges szezonra szerződött a Sam Hunt Racinghez. Az amerikai elmondta, nehéz dolga lesz, mivel teszt nélkül ül a csapat Toyotájába. Hozzátette azt is, hogy a NASCAR-ban mindenki szívélyesen fogadta.

Nyolc órán át rekedt a sivatagban Loeb és Elena
https://formula.hu/parc-ferme/27765
Rájár a rúd a Dakar Ralin a kilencszeres világbajnokra, Sebastien Loebre, aki egy vadonatúj projekttel, a Bahrain Raid Xtreme és Prodrive BRX1-esével indult ötödik alkalommal a maratonon. A francia és navigátora, Daniel Elena számára szinte minden nap tartogat valamilyen fennakadást, a hatodik szakasz azonban a többit is felülmúlta: miután a 97. kilométernél eltört a felfüggesztés, nyolc órán át kellett várakozniuk a sivatagban.
„Meglepetésre az első szervizkamionon nem volt tartalék. A jelölésekkel volt gond, ezért két jobb oldali alkatrészt hoztak egy bal és egy jobb helyett. Még 250 kilométer hátra volt a speciálból, ezért várnunk kellett. A kamionok elindultak tartalékért, de elég sokáig tartott” – idézi a Motorsport.com Loeböt. A nyolcórás várakozás után a csere mindössze 20 percet vett igénybe. A 305-ös számú egység hajnali háromkor ért be a táborban: szerencséjükre a pihenőnap következett.
A ralilegendának és társának a vasárnapi folytatás során sem volt szerencséje, most a kerékcsapágy tört el, ami két óra időveszteséget jelentett. A páros a 42. helyen áll, 13 és fél órával az éllovas Stephane Peterhansel mögött. Loebék átkapcsoltak tesztüzemmódba, illetve szükség esetén az előkelő ötödik helyen álló csapattársat, Nani Romát segítik. „Már nem vagyok versenyben, így a következő napokban azt teszem, amit a csapat kér. Frusztrált vagyok-e? El kell fogadni a helyzetet, a versenyek ilyenek” – nyilatkozta Loeb, aki hiába uralta a WRC-t a maga idejében, a Dakarba újra és újra beletörik a bicskája.
Loebék incidense 4:00-tól az összefoglalóban:
Ezek voltak az év legdurvább balesetei
https://formula.hu/parc-ferme/27764
Sokáig várt vele az F1-es YouTube-csatorna, de végül elkészítette a tízes válogatást a szezon legdrámaibbnak titulált baleseteiről. Valószínűleg nem lőjük le a poént, ha eláruljuk, Romain Grosjean bahreini horrorja került az első helyre. De ezen kívül is voltak bőséggel olyan csattanások, amiket nézni is fájt. (A videó a YouTube-ra átkattintva indul.)
Vajon hogy töltötte Mattias Ekström és Tom Coronel a szünnapot a Dakaron? Versenyzéssel
https://formula.hu/parc-ferme/27763
Ha már az igazi autók pihentek, akkor elő lehetett venni a távirányítós verziókat - így lehet feltöltődni a Dakaron az első hét után...
— DAKAR RALLY (@dakar) January 9, 2021
It’s THAT day of the week: rest day!
Time to play: @mattiasekstroem @TomCoronel
Who do you think will win this epic game?#Dakar2021 pic.twitter.com/1tSTTbq8pj
Kiderült egy fontos dolog Hamilton szerződésével kapcsolatban
https://formula.hu/parc-ferme/27762
Továbbra sem került aláírás Lewis Hamilton új szerződésére, egyes pletykák szerint a Mercedes nem akarja kifizetni a kért összeget, de mivel a csapat tulajdonosa a gyártón kívül Toto Wolff és az Ineos is, így ebben nem dönthet egyedül. Az Ineosszal kapcsolatban sokan azt gyanítják, hogy a befektetése érdekében kifizeti Hamilton kérését gond nélkül, most azonban azt mondta Jim Ratcliffe, a cég vezetője, hogy nem, nem fognak beleszólni ebbe az ügybe. Hozzátette, hogy Hamilton szerződése teljes egészében Toto Wolff döntésén múlik, ő fogja megmondani, hogy mi lesz a vége - ők egyébként (a cég) továbbra is úgy gondolják, hogy Hamilton a mezőny legjobbja annak ellenére, hogy hány éves.

fotó: dppi
Dobogón végeztek kategóriájukban Rossiék a Gulf 12 óráson
https://formula.hu/parc-ferme/27761
Nem idegen Valentino Rossitól az autóversenyzés, s ahogy az előző télen, most is elindult a Gulf 12 óráson, amelyet azonban most nem decemberben és nem Abu Dhabiban, hanem január elején és Bahreinben rendeztek. Az nem változott, hogy ezúttal is féltestvére, a MotoGP-ben idén debütáló Luca Marini, valamint jó barátja, Alessio „Uccio” Salucci volt a két társa, s ismét egy Ferrari 488 GT3-ast vezettek, amely természetesen a #46-os rajtszámot viselte.
Az időmérő után a nyolcadik helyről várhatták a két hatórás részletben lefutott verseny rajtját Rossiék, akik rögtön a start után javítottak néhány helyezést, majd egy áthajtásos büntetést is letöltve (a bokszutca-kijáratnál hajtották át a fehér vonalon) végül a negyedik helyen értek célba a 12 autót számláló mezőnyben. A Pro Am kategóriában, amely az indulók felét adta, ez harmadik pozíciót, azaz dobogót jelentett a „Doktor” és társai számára.

Flavio Briatore szerint jó lehet az Alpine új vezére, Alonsónak csak egy jó autó kell
https://formula.hu/parc-ferme/27760
Többen is úgy vélik, hogy a Suzuki MotoGP-csapatától érkező Davide Briviót hátráltatni fogja a tapasztalatlansága a Formula-1-es csapat irányításában, de Flavio Briatore, az istállót világbajnoki címekig juttató korábbi szakember szerint ez nem lesz probléma. Mint mondta, az F1-es szerepvállalása előtt neki sem volt tapasztalata, versenyt sem nézett, aztán mégis sikeres tudott lenni. Hozzátette, hogy azon a poszton az embereket kell jól kezelni, ezt pedig Brivio biztosan jól csinálta a Suzukinál, úgyhogy pár hónap alatt mindent meg fog tanulni, amit kell - biztos, hogy jó okkal választotta őt a Renault (Alpine).
Ami pedig Fernando Alonsót és az ő kezelését illeti: szerinte addig semmilyen gond lesz, amíg az autó hozza az Alonso által elvárt szintet. Ez a sportág a nap végén nem szól másról, mint arról, hogy kié a leggyorsabb autó - ha az Alpine jól fog teljesíteni, akkor abból Alonso is ki fogja hozni a maximumot és semmilyen probléma nem lesz a pilótával.

fotó: dppi
A USF1 és a Stefan GP voltak az F1 legnagyobb szélhámosságai(?)
https://formula.hu/parc-ferme/27759
A Formula Podcast legutóbbi adásában a bukott F1-es projektettel foglalkoztunk - szóba kerültek bizonyos szélhámosságok is, amelyeknek komolysága körül azért joggal vetődnek fel kérdőjelek...
A vonatkozó rész 23:10-től meghallgatható!
Bekeményítenek a kanadai F1-es szurkolók, akik fél éve a pénzükre várnak
https://formula.hu/parc-ferme/27757
Petíciót indítottak a pénzük visszaszerzése érdekében azok a rajongók, akik jegyet vásároltak a meg nem rendezett 2020-as Kanadai Nagydíjra - írta a grandprix247.com. A montreali F1-es futam sok más helyszínhez hasonlóan a világjárvány kitörése következtében maradt el úgy, hogy arra számos rajongó hónapokkal a történtek előtt jegyet vásárolt. A verseny szervezői a futamtörlés hivatalos bejelentése után biztosítottak mindenkit arról, hogy a 2021-es versenyre automatikus belépést kapnak, de ha ezzel nem kívánnak élni, akkor visszakapják a belépő árát.
Ez tavaly júliusban volt, és különböző források szerint sokan még mindig a pénzükre várnak, ami általában 100 ezer forintos nagyságrendre rúg.

Fotó: DPPI
A középső ujj, mint egyezményes jel az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/27755
Mindannyian tudjuk, a Formula-1-ben mennyire érzelemdús, adrenalinnal túlfűtött helyzetek alakulhatnak ki. A pilóták pedig - ezt hajlamosak vagyunk időnként elfelejteni - hozzánk hasonlóan szintén emberek, akiknél időnként elgurul a gyógyszer. Ilyen pillanatokról mutatunk most egy válogatást, avagy nézzük, az utóbbi két évtized során ki mutogatta a leggyakrabban a középső ujját másoknak.