DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Videó: Tíz „elfeledett” eset, mikor csapattársak ütköztek

Ezzel a címmel töltötte fel legújabb videóját YouTube-csatornájára a Formula-1. Van azért benne jó néhány, melyek mindenki emlékezetében élénken élnek a mai napig...

F1-es hang egy energiaitalos doboz segítségével? Nem gond!

A YouTube-on található az alábbi videó, melynek már közel kétmillió megtekintése van. A videóban szereplő fiatalember egy energiaitalos doboz segítségével imitálja egy Formula-1-es autó hangját. Jól mutatja, mennyire hiányzik már az F1, hogy ilyenekre kell ráfanyalodnunk.

Így búcsúzott csapata Adrian Campostól

Mint mi is beszámoltunk róla, hatvanéves korában elhunyt Adrian Campos, aki többek között olyan tehetségeknek segített eljutni a Formula-1-ig, mint Fernando Alonso vagy Lando Norris. A Formula-2-ben és Formula-3-ban is megforduló csapat megemlékezett elhunyt vezetőjéről, a spanyolországi Alzirában található központjában. A képre kattintva galéria tekinthető meg a tiszteletadás pillanatairól.

 

MiniDrivers: Jenson Button első győzelme, avagy a 2006-os esős Magyar Nagydíj

A MiniDrivers karikatúra-sorozat legújabb részében egészen 2006-ig kalauzolnak el bennünket. A múltidéző rész - friss futamok hiányában - a 2006-os Magyar Nagydíjig visz vissza bennünket, ahol Jenson Button élete első győzelmét szerezte meg.

Videó: Perez győzelme a kulisszák mögül

Megjelent az F1 Inside Story harmadik része, melyben Sergio Perez első győzelme van a középpontban. A mexikói még a 2020-as Szahíri Nagydíjon aratott győzelmet, miután egy rajtbaleset miatt az utolsó helyre esett vissza.

Mazepin talán nem versenyezhet az orosz zászló színei alatt

Az Oroszországot sújtó doppingbotrány következtében a Nemzetközi Sport Döntőbíróság azt a határozatot hozta meg 2020 decemberében, hogy az orosz sportolók nem képviselhetik hazájukat semmilyen sporteseményen, két éven keresztül. Ez persze nem jelenti azt, hogy az orosz sportolók nem vehetnének részt a világeseményeken, egyszerűen csak Oroszországot szankcionálják ezzel a lépéssel, mivel állítólag az állam vastagon benne volt a doppingügyek elsimításában, hogy megtartsa magának az aranyérmekkel járó dicsőséget.

Ezzel az olimpián és a jelenleg is zajló kézilabda-világbajnokságon is csak a nemzeti sportföderáció színeiben indulhatnak az oroszok, így nem kerül majd semmilyen adat egy-egy sportban elért sikert követően Oroszország statisztikáiba. Az F1 új botrányhősét, Nyikita Mazepint is ez a veszély fenyegeti, aki szintén nem valószínű, hogy a fehér-kék-piros trikolor alatt indulhat az F1-ben, helyette pedig az Orosz Automobil Szövetség égisze alatt versenyezhet majd.

Korai volt az Ausztrál Nagydíj halasztása? Nézők előtt indul az AusOpen

A február 8-án kezdődő Australian Open tenisztorna a holland NOS értesülései szerint 50%-os kapacitással veheti kezdetét, ami azt jelenti, hogy naponta 30.000 nézőt engednek majd be a Melbourne Parkba. Ezt a hírt elnézve, felmerülhet a kérdés, hogy nem volt-e korai elnapolni az Ausztrál Nagydíjat novemberre, ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy minden teniszező teljesíti az ausztrál kormány által előírt 14 napos karantént a torna előtt, amire a Formula-1-es csapattagoknak aligha lenne lehetősége.

Az ausztrálok egyébként kimagaslóan kezelik a koronavírust, hiszen amikor bejelentették, hogy módosítják a versenynaptárat, húsz pozitív esetről tudtak Ausztráliában, most pedig, egy fél hónappal később mindössze hat olyan lakosa van a szigetországnak, aki igazoltan koronavírussal fertőződött. Egy 25 millió ember által lakott országban ez egy meghökkentően alacsony szám.

A Caterham elhagyatott gyára egy posztapokaliptikus világra hasonlít

A Szakállas Felfedező, vagyis a The Bearded Explorer fantázianevű youtuber töltött fel oldalára egy videót, melyben bemerészkedett a Formula-1-ben 2010 és 2014 közt jelen lévő, azonban ez idő alatt pontot sem szerző Caterham egykori főhadiszállására. Málló falak, lógó vezetékek, de még ott hagyott karbonelemek is útjába akadtak. A néhai gyár inkább egy posztapokaliptikus világképre hasonlít, mintsem egy F1-es gyárra, ami hét éve még üzemelt.

Utolsó helyről az élre? Perez még csak a hatodik, akinek sikerült

Sergio Perez Szahíri Nagydíjon aratott győzelme sok szempontból rendkívüli, de keveset beszélnek arról, hogy a mexikói úgy ért célba az első helyen, hogy a futam egy pontján (egész pontosan a rajt utáni kiforgatásának következtében az 1. és a 6. kör között) a versenyben lévők közül az utolsó helyen haladt a pályán. Ilyen mélységből pedig nagyon keveseknek sikerült csak feljutni a dobogó tetejére, és mindegyik ilyen eset ebben az évezredben történt. Ezeket foglalja össze az alábbi videó.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

Sportvilágmegváltó? Hamilton átformálná az F1-et, mielőtt távozik

Versenyzői szerződése még nincs, az agendáját azonban már elkészítette Lewis Hamilton, amellyel célja, hogy egészen más állapotban hagyja maga mögött az F1-et, mint amilyenben találta 2007-es debütálásakor. Hogy mit ért ez alatt, azt kifejti az Autósport és Formula Magazin legújabb számának hasábjain, s egyúttal az F1-en kívüli projektjeiről, a zenei karrierről és a saját versenycsapatáról is beszél.

ham_1

Az Aston Martin legutóbb a szivarautók idejében járt az F1-ben

A Formula-1-be 61 év kihagyás után visszatérő márka első királykategóriás versenyautójára, a DBR4-re emlékezik, amely 1959-ben vett részt néhány versenyen. 

Változott az imolai F1-es futam neve, és nem egyszerűbb lett

Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia-Romagna, vagyis Made in Italy és Emilia-Romagna-i Nagydíj. Így fogják nevezni a 2021-es F1-es szezon második állomását, az április 18-án Imolában rendezendő futamot, jelentette be Luigi di Maio, Olaszország külügyminisztere, valamint Stafano Bonaccini, az Emilia-Romagna-i régió elnöke. Bár a módosítás apróságnak tűnik, a főszponzor helyét elfoglaló "márkajelzés" a Motorsport.it szerint az állami szerepvállalást jelzi az ország Monza melletti másik F1-es nagydíjában: a feltételezések szerint az állam vállalja át a Liberty Media felé fizetendő 10 millió eurós versenyrendezési jogdíjat, cserébe a nagydíjhétvége az olasz gazdaság népszerűsítéséért, fellendítéséért lesz majd felelős.

A Made in Italy kifejezésnek pedig Olaszországban mélyebb jelentése van pusztán a termékek csomagolására nyomtatott betűknél. Identitás- és büszkeségépítő mivolta is kialakult legkésőbb akkor, amikor a Ricchi e Poveri zenei formáció 1983-ban megénekelte egyik legismertebb művében!

Nem két, nem három, hanem nyolc autó haladt át a célvonalon szinte egyszerre

Fél másodpercen belül zárt egymáshoz az első nyolc helyezett a Mazda MX-5 Cup futamán, Daytonában - a befutó itt megnézhető:

Szokatlan színeket villantott meg a Mercedes

„Hamarosan érkezik” és „F1 W12” felirattal tett közzé egy posztot a közösségi médiában a Mercedes. Bár nem derül ki a csapat autóbemutatójának időpontja, pár érdekesség azért kiszúrható az ízelítőből: a szokásos névadást folytatva W12-nek hívják az autót, és nagyon érdekes a kép alsó sarkában található vörös. Talán az Ineoshoz van köze, amely szponzorként már tavaly is csempészett néhány bordó foltot a fekete autóra, idén pedig tulajdonostárssá vált.

Idén már nem csak a rasszizmusra, hanem más dolgokra is felhívná a figyelmet az F1

Stefano Domenicali, a Formula-1 ügyvezetője igazgatója szerint a sportágnak folytatnia kellene a We Race As One kampányát, ami az egységességet hirdeti. A száguldó cirkusz a 2020-as szezon előtt tért rá erre az útra, a koronavírus mellett a faji megkülönböztetéssel szemben is egységességre biztatott, utóbbi ellen többször is felszólalt - ennek egyik élharcosa természetesen Lewis Hamilton volt, de Domenicali szerint a többi pilótának is "nagykövetként" kellene viselkednie ebben a helyzetben.

Hozzátette: tavaly elsősorban a rasszizmus ellen léptek fel, de úgy érzi, hogy a futamok előtti percekben minden fontos dologra, minden értékre felhívhatják a figyelmet a We Race As One keretein belül. Azt is elmondta, hogy a versenyők egyre jobban megértik, hogy ők a nagykövetek és hogy milyen erejük van a tetteiknek, ők, a vezetők pedig azt szeretnék, ha a sportág aktív lenne ebben a kérdésben.

00120036_038 (1)

fotó: dppi

Bioüzemanyagra tért át a WTCR, és egycsapásra lekörözte az F1-et

Zöldül a Túraautó-világkupa: a sorozat bejelentette, hogy az FIA technikai részlegének alapos kiválasztási folyamatát követően a következő két évben a P1 Racing Fuels lesz a sorozat bioüzemanyag-beszállítója.

A megegyezés révén a WTCR először használ bioüzemanyagot, amelynek 15 %-át teszi ki megújuló összetevő: bioetanol (cellulózból és fás biomasszából), valamint bioszintetikus üzemanyag. Ez a széria első lépése a százszázalékos fenntartható üzemanyag irányába. A motorok teljesítménye ugyanakkor az ígéret alapján nem fog csökkenni.

Ezzel a lépéssel a WTCR lekörözte a Formula-1-et is: a királykategória hibrid motorjait hajtó benzinnek csupán 5,75 %-a bioüzemanyag. Ráadásul a 10 %-ra emelést, amelyet eredetileg 2021-re, a szabályok csúszásával 2022-re tűztek ki, a Mercedes és Red Bull tovább halasztaná. A távlati célok persze az F1-ben is a teljesen fenntartható üzemanyag irányába mutatnak, 2030-ra pedig a nagy terv teljesen karbonsemlegessé tenni a világbajnokság lábnyomát.

Nézz szaladó F1-es versenyzőket

Bár holtszezon van, a Formula-1-es versenyzők most sem bírják a sétatempót. Egyesek, mint Sainz, Schumacher, Leclerc vagy Tsunoda már F1-es autóval nyomják, Ocon és Bottas ralizik, Hamilton hegynek felfelé halad lendületesen, mások pedig futóedzéseket tartanak. Verstappen Monacóból, Gasly pedig Dubajból tett közzé egy azonos tematikájú videót szinte azonos időben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Biztonsági és orvosi autót loptak el egy brit versenypályáról

Szokatlan bűnügyi hír bukkant fel a nagy-britanniai Lincolshire megyei rendőrségi honlapján. A hatóságok arról írtak, hogy a Louth városa mellett található Cadwell Park versenypályáról ismeretlen tettesek elloptak egy BMW X5 típusú orvosi és egy BMW M240i típusú biztonsági autót. A két jármű összértéke meghaladja a 100 000 fontot (kb. 40 millió forint).

A rendőrség a lakosság segítségét kéri a január 26-án hajnalban történt eset kapcsán.

cadwell-1

cadwell-2

Fotók: lincs.police.uk

F1-et is megjárt pilóta térhet vissza az F2-be

Az egykori Marussia istálló Formula-1-es versenyzője, Roberto Merhi idén újra Formula-2-ben állhat rajthoz az Autosport értesülései szerint. A spanyol pilóta annál az MP Motorsportnál merült fel potenciális versenyzőként, ahol 2018-ban egy csonka szezont már eltöltött. A pilóta a lapnak nyilatkozva úgy fogalmazott, "nem száz százalék, de van némi esély" az ülésre. Az F2 mellett a WEC és a tengerentúli versenyzés is érdekli őt, így ezeket a lehetőségeket sem zárta ki.

Merhi karrierjének állomásai szokatlan sorrendet követnek: junior karrierje során számos nemzeti F3-as és Formula Renault-s szériában, valamint a DTM-ben is rajthoz állt, mielőtt 2014-ben a Caterham F1-es tesztpilótája lett. A következő szezont a Marussiánál töltötte az F1-ben, majd előbb a WEC-ben, később az F2-ben is megfordult. Az utóbbi két évet szintén a WEC-ben töltötte.

robertomerhi1

Fotó: DPPI

Utoljára hét éve tartottak kollektív F1-es tesztet az év ilyen korai szakaszában

Amikor az F1-es „téli teszt” még a szó szoros értelmében volt értendő: utoljára 2014-ben rendeztek januárban közös gyakorlást. A hibrid motorokra váltó királykategória Jerezben gyakorolt. Január 29-én a teszt második napját tartották, amelyet Jenson Button zárt az élen a McLarennel Kimi Raikkönen (Ferrari) és Valtteri Bottas (Williams). Az akkori beszámolók meg is jegyezték, a Mercedes-motoros autók versenyképesnek tűnnek…

Felkutattunk egy összefoglalót a január 29-i tesztnapról. A mára már nem aktív Button és Nico Rosberg mellett felbukkan néhány érdekes arc: megszólal a nagyon fiatalnak tűnő Bottas, az akkor még Ferrari alkalmazásában álló, ma már Mercedest erősítő James Allison, valamint Pat Symonds a Williams újdonsült műszaki főnökeként, aki most Ross Brawn keze alatt a Liberty Mediának dolgozik.