DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

Nem sok 70 éves nagymama tud úgy autóval fánkozni, mint Mattias Ekström anyukája

A Dakar Rali után és az Extreme-E szezonja előtt lévő, eközben az e hétvégi WRC-beugrásra készülő Mattias Ekström különleges meglepetéssel készült szülei számára. Elhívta őket arra a havas tisztásra, ahol gyerekkorában megtanulta a versenyzés fortélyait, és odaadta nekik új utcai Cupráját egy menetre. Mivel szülei szintén autósportos múlttal rendelkeznek, nem ijedtek meg a kihívástól, sőt anyja, Agneta az életkorát meghazudtolva még némi lelkes fánkozást is bemutatott a havon.

Rákapott a paddock az alkoholmentes sör ízére

Nem hittük volna, hogy az alkoholmentes sörök Formula-1-es térnyeréséről fogunk beszámolni, pedig most ezt tesszük: miután pár napja Carlos Sainz személyes szponzora, az Estrella Galicia 0,0 csatlakozott a Ferrarihoz, most a nap mint nap újabb partnereket bejelentő Aston Martin egyesítette erejét a Peroni Libera 0.0% márkával.

A Magyarországon nem forgalmazott alkoholmentes sör neve szerepelni fog az AMR21-en és a versenyzők overalljain, ezen túlmenően reklámfilmeket ígérnek Vettel és Stroll szereplésével.

A Formula.hu iparági forrásokból származó információi szerint az olasz Peroni eredetileg a Ferrarival tárgyalt, de velük nem sikerült megállapodni, éppen a Sainz által hozott Estrella Galicia miatt – hiszen két Hivatalos Sör nem fér meg egy motorhome-ban.

A Peroni sörfőzde nem először lesz jelen az autó-motorsportban: világos sörük, a Nastro Azzurro neve a motorrajongók számára lehet nagyon is ismerős. Valentino Rossi pályafutását első éveiben ez a márka szponzorálta, még első királykategóriás világbajnoki címét is a Nastro Azzurro Hondával szerezte 2001-ben.

Elkeresztelték az Aston Martin F1-esét

Egy héttel a bemutatás előtt a Formula-1-be gyártóként visszatérő Aston Martin elárulta, hogy hívják idei versenygépét: a modell neve AMR21 lesz. Ez követi a Racing Point névadási szokását, mivel a tavalyi autót RP20-nak hívták.

Az autó körülbelül 50 %-ban egyezik meg a (Mercedesszel közeli rokonságot mutató) RP20-szal, fejlesztése pedig már tavaly augusztusban elkezdődött. A csapat által közzétett fotó alapján a 01-es számú karosszéria már január 18-án napvilágot látott: ez a kép azt is sejteti, milyen árnyalatú lesz a csapat zöldje. A fényezésbe rózsaszín is kerülhet, mivel a Racing Point korábbi főszponzora, a BWT végül az Aston Martinnál marad.

Az AMR21 jövő szerdán, március 3-án mutatkozik be, közép-európai idő szerint 16 órakor.

Mikulás, hógokart, rénszarvas, kutyaszán: Mindent kipróbáltak a WRC-pilóták a lappföldi futam előtt

A DirtFish készített rövid összeállítást arról, hogy a hétvégén, Lappföldön, Rovaniemi körül megrendezendő Arctic Rali előtt mi mindent próbáltak ki a Hyundai WRC-pilótái.

Egy japán sorozatban folytathatja karrierjét az F2-től elköszönt Alesi

A Super GT GT300-as géposztályának egyik autóját tesztelheti Jean Alesi fia, Giuliano. A 21 éves pilóta az F2-t és a Ferrari pilótaakadémiáját maga mögött hagyva idén év elején Ázsia felé vette az irányt abban a reményben, hogy ott több lehetősége lesz kibontakozni. A március 6-7-e között megrendezett okayamai teszten a Team Thailand biztosít számára egy Lexus RC F GT3-as típust. Bár a versenyző eddig a széria idei hivatalos nevezési listáján sem szerepelt, a Motorsport úgy tudja, minimum a szezon első felét teljesíteni fogja a thaiföldi csapattal.

A Ferrari januárban egyfajta búcsúajándékként lehetőséget adott Alesi számára, hogy életében először F1-es autót vezethessen. Ennek kapcsán a pilóta édesapja elárulta, miért döntöttek arról, hogy maguk mögött hagyják Európát.

03320023_008

Fotó: DPPI

Dupla villanyfényes futammal indul a Formula-E első vb-szezonja – itt a program

Február utolsó hétvégén végre elrajtol a Formula-E hetedik idénye, amely során immár világbajnoki rangot kap a sorozat, így annak győztesét is világbajnokként emlegethetjük majd az F1-hez, a WRC-hez, a WRX-hez és a WEC-hez hasonlóan. Az évad a tervezettnél később, viszont történelmi versennyel kezdődik meg, hiszen Szaúd-Arábiában rendezik meg az elektromos bajnokság történetének első villanyfényes futamát – sőt, rögtön a másodikat is, ugyanis két fordulót bonyolítanak le pénteken és szombaton. Mutatjuk tehát a két Diriyah ePrix programját a tv-közvetítéssel együtt:

Csütörtök (február 25.)    
16:15 - 17:00 1. szabadedzés  
     
Péntek (február 26.)    
12:00 - 12:30 2. szabadedzés  
14:00 - 15:00 1. időmérő  
18:00 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
     
Szombat (február 27.)    
11:45 - 12:30 3. szabadedzés  
14:00 - 15:00 2. időmérő  
18:00 2. futam (tv: Eurosport 2, élő)

fe-1

Szuperség: A Ferrari is beszáll a WEC hiperkorszakába

Csak történelmi léptékben értelmezhető az a bejelentés, amit a Ferrari tett: 2023-ban beszállnak a Hosszútávú-világbajnokság idéntől LMH névre keresztelt és hiperautókat használó új csúcskategóriájába. Ez azért fontos lépés, mert bár a Ferrari autói jelenleg is ott vannak a WEC mezőnyében, és a márka sohasem hagyott fel igazán a sportautózással, ám jelenlétük a GT-kategóriákra korlátozódik Az aktuális Sportautó-világbajnokság csúcskategóriájában - ami jelenleg az LMH - azonban már 1973 óta nem szerepeltek, azaz pontosan 50 év után térnek oda vissza.

A Ferrari közleményéből kiderül, hogy a márka alapos elemzés után döntött a WEC élvonalában való részvétel mellett, az elmúlt hetek tervezési és szimulációs periódusa után pedig most megkezdték az autó fejlesztését is. További részletekről, mint a tesztprogram és a versenyzők kiléte, még korai beszélni, de az elkövetkező bejelentésekben ezekre is sor kerül majd.

A WEC 2021-es szezonja április 4-én kezdődik, az új érában pedig a Toyota, az Alpine és a Glickenhaus autói alkotják majd az LMH mezőnyét. A következő években azonban jelentős létszámnövekedés várható, hiszen bejelentette már a kategóriához való 2022-es csatlakozását a Peugeot is, emellett az Audi, a Porsche és az Acura LMDh típusú autót épít, amely az amerikai IMSA sportautó-bajnokság élkategóriáját képezi, ám a szabályok lehetőséget kínálnak majd arra, hogy az LMH és az LMDh gépei azonos mezőnyben versengjenek egymással.

Massa legnagyobb pillanatainak listája hemzseg a „mi lehetett volna, ha” helyzetektől

Felipe Massa pályafutásának legbriliánsabb momentumai kerültek sorra a Formula-1 YouTube-csatornájának sorozatában, s a 2008-ban kis híján vb-címet szerző brazil legnagyobb teljesítményei között nem egy olyat felsorakoztattak, amelyeknek balszerencsés vége lett a pilóta szempontjából, kezdve a 2008-as hungaroringi elfüstöléssel (amelyet egy parádés rajt és domináns vezetés előzött meg) a 2010-es hockenheimi csapatutasításon át az interlagosi drámáig. Persze ezeken túl is volt pár emlékezetes megmozdulása a közkedvelt versenyzőnek – a videó átkattintás után nézhető:

Csapata és versenyzői egyperces néma csenddel tisztelegtek Fausto Gresini emléke előtt

Kedden közel két hónapos küzdelem után belehalt a koronavírus-fertőzés szövődményeibe a legendás MotoGP-csapatfőnök, Fausto Gresini. A versenyzőként két 125 köbcentis vb-címet szerző klasszis csapatának Moto2-es és Moto3-as részlege a napokban épp Valenciában készül egy privát teszten az egy hónap múlva startoló idényre: az istálló úgy döntött, az eredeti terveknek megfelelően részt vesz a gyakorláson, méghozzá Gresini ikonikus matricát ragasztva a motorjukra. Emellett a két-két versenyző és a csapattagok – valamint több más alakulat tagjai is – egyperces néma csenddel tisztelegtek a 60. születésnapja után nem sokkal elhunyt Gresini előtt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Hogyan kell gyorsan menni hóban, sötétben? Megmutatja a WRC2 listavezetője

Andreas Mikkelsen a hétvégi Arctic Ralira készül a Skoda Fabia Rally Evóval, a tesztről pedig közzétett egy belsőkamerás felvételt - a korábbi többszörös WRC-futamgyőztes második sebességi fokozatból rajtol és később sem nagyon vált vissza, csak amikor nagyon muszáj. A sötét és a hó/jég együtt bámulatos kombináció, de a szöges gumik jól kapaszkodnak...

Az elektromos túraautós sorozatban indul a Zengő Motorsport tavalyi futamgyőztese

A Cupra a minap bejelentette, hogy véglegesítette az idén induló Pure ETCR-ben bevetni kívánt felállását: a már korábban megerősített Jordi Genéhez és Matthias Ekströmhöz csatlakozik Mikel Azcona is. A fiatal spanyol, aki néhány kört már meg is tett az elektromos túraautóval az aragóniai versenypályán, 2018-ban a TCR Európa-kupa bajnoka lett, tavaly pedig a Zengő Motorsport színeiben a WTCR-ben is versenyt nyert, öt év után szállítva győzelmet a magyar csapatnak.

azcona-etcr

Azcona ETCR-es szerepvállalása ugyanakkor nem jelenti azt, hogy szakít a Zengővel: a pilóta a TouringCarTimes.com szaklapnak elmondta, hogy szeretné a világkupában is indulni. Nem áll messze tőle az egyébként, hogy több sorozatban is szerepeljen: tavaly ősszel kis túlzással minden hétvégén versenyzett a különböző TCR-bajnokságban.

A Zengő Motorsport egyébként egyelőre nem árult el részleteket az idei tervei kapcsán – idejük még bőven van, hiszen a WTCR-szezon csak júniusban indul, s eddig csupán a Honda és az Audi jelentett be versenyzőket –, azt viszont néhány hónapja már elárulták az Eurosport Hungarynek, hogy még az előző évinél is nagyravágyóbb elképzeléseik vannak.

cupra-etcr-2

„Miért változtatnánk valamin, amivel jól érzem magam?” – íme, Verstappen új sisakja

Sergio Perez után a Red Bull másik pilótája, Max Verstappen is bemutatta 2021-es bukófestését. A holland a videóban elmondja, hogy immár harmadik éve fog fehér alapú sisakot viselni, és a dizájn nem is változik sokat a tavalyi verzióhoz képest, viszont szeretne még eredményebben szerepelni vele:

Niki Laudáról nevezte el új hiperautóját a Brabham legendás tervezője

Február 22-án, azaz a két éve elhunyt háromszoros F1-es világbajnok születésnapján mutatták be a T.50s Niki Lauda modellt, amelyet Gordon Murray tervezett. A legendás szakember két évig dolgozott együtt az osztrák pilótával a Brabhamnél: ehhez a korszakhoz kötődik az emlékezetes „ventilátoros” autó is, amely egyetlen versenyét meg is nyerte Laudával a volánnál. Ez a jellegzetesség vissza is köszön a most leleplezett, 3,1 millió angol font értékű hiperautón – amelyen a „fancar” felirat is megjelenik –, amelynek pályaverziója 852 kg-t nyom, és 725 lóerő leadására képes 3,9 literes, V12-es Cosworth-erőforrás hajtja.

lauda-hiperauto-1

lauda-hiperauto-2

A Ferrari miatt bűnhődött tavaly az Alfa is, de idén nagyot léphetnek előre Raikkönenék

A korábbi F1-es pilóta, most már FIA-s versenybíró Mika Salo szerint a Ferrari 2020-as "büntetése" miatt volt ilyen rossz szezonja tavaly az Alfa Romeónak is. Salo a saját közösségi oldalán beszélt arról, hogy a nagy port kavart FIA-Ferrari paktum miatt tavaly kevesebb üzemanyagot használhattak az olaszok és a partneristállók az erőforrásaikban, 2021-ben viszont ismét a maximumra tekerhetik majd a Ferrari által átdolgozott motort. Salo szerint a Ferrari büntetése miatt kellett kevesebb üzemanyaggal működtetniük a rendszert 2020-ban, ebben az évben viszont ez már nincs így, ezért ő arra számít, hogy az Alfa igenis jól fog szerepelni - sokat javulhatnak a megfelelő motorral.

alfa

fotó: Alfa Romeo

Csaknem három hónap után ült ismét versenyautóba Grosjean – és már össze is törte azt

Eljött a nagy nap: a november végén a Formula-1-es Bahreini Nagydíjon ijesztő balesetet szenvedett Romain Grosjean ma tette meg első métereit a Dale Coyne Racing IndyCar-autójával. Az első jelentések szerint nem is alakult rosszul a francia pilóta tesztje a Barber Motorsport Parkban, néhány kör után ugyanis csupán 1,1 másodpercre volt a legjobb köridőtől.

 

Aztán azonban az 1-es kanyarban hibázott és a korlátnak ütközött: Grosjean jól van, az autó viszont megrongálódott. Bár az első hírek szerint ezzel véget is ért az ex-F1-es tesztnapja, de kiderült, hogy elég gyorsan sikerült megjavítani az autóját, így azóta már vissza is tért a pályára.

Így alakult a nagy Schumacher-Villeneuve csata 1997-ben

A 24 évvel ezelőtti F1-es szezon a Ferrari és a Williams két fenegyereke közti csatáról ismert. Az infografikán a pontverseny alakulását láthatjuk az elsőtől az utolsó nagydíjig. A szezon közepétől fogva vezető, első ferraris vb-címéért hajtó Schumachert a hajrára megelőzte a kanadai rivális, de az idényzáró Európa Nagydíj előtt ismét a német volt az élen – mint az jól ismert, a párharc a Jerezben történt ütközés következtében csúcsosodott ki, melyet követően a bajnokság végeredményből diszkvalifikálták Schumachert.

Érdekes a főképp Frentzen, Coulthard és Alesi között zajló csata is sok-sok ponttal a két esélyes mögött a harmadik helyért: amelyből végül bajnoki ezüstérem lett.

Az első körök királya: Antonio Giovinazzi

Az Alfa Romeo olasz pilótája rengeteg helyet nyert 2020-ban a rajt után, ezekről készült egy hétperces összeállítás - a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva indul!

Videón a lelkes Perez és új bukósisakja

Ahogy azt már korábbi felvételeken is láthattuk, a Red Bullhoz átigazolt Sergio Perez amennyire lelkesen, legalább akkora alázattal csatlakozott új, élmezőnybeli csapatához. Ma az istálló autójának leleplezése után boldogan mutatta meg idei sisakfestését. A fejvédőt ölbe véve elárulta, hogy bár évek óta rózsaszínben versenyzett, az ő kedvence mindig is sárga volt, ezért idén örömmel tért vissza ehhez a színhez.

Nézzük a fontosabb jellemzőket:
- A sisak tetejére került a mexikói zászló, így az onboard kamerán az rendszeresen látható lesz.
- A tarkórészre a "Soha ne add fel" feliratot festették, így minden beöltözéskor ez az üzenet várja.
- Két oldalra és a homlokrészre sötétkék alapon a Red Bull jól ismert logója került fel a csapatnévvel együtt.

Perez összességében nagyon elégedett a végeredménnyel. Élesben még nem is használhatta, de máris ezt tartja karrierje kedvenc bukósisakjának. A mexikói kedden már pályára is vitte az új dizájnz egy 2019-es RB15-ös volánja mögött (erről galéria ITT), hogy szerdán már az idei autót is kipróbálja Silverstone-ban.

Eu6npzKUcAUW2b8

Eu6npzOVIAIvzKz

Eu6npzKU4AgTDms

Mozgásban az Alpha Tauri megújult festése

Először mutatta meg mozgás közben 2021-es F1-es autófestését az Alpha Tauri. Az istálló február 19-én leplezte le idei konstrukcióját, amivel Pierre Gasly és Yuki Tsunoda állhat rajthoz. Az újonc japán ma Imolában pályára is hajtott a megújult színezéssel:

Pár napja így nézett ki egy repülőgép ablakából a Hungaroring

Bánki Ágnes küldte nekünk a képeket: