Fausto Gresini karácsony környékén kapta el a koronavírus-fertőzést, azóta a bolognai kórház intenzív osztályán ápolták. Állapotáról hol biztatóbb, hol kevésbé biztató fejlemények láttak napvilágot, néhány napja viszont már egyértelmű romlásról számolt be a csapata. Hétfő este az olasz sajtóban terjedni is kezdett a hír, hogy elhunyt a csapatfőnök, ám ekkor mind az istálló, mind Gresini fia cáfolta ezt.
Kedd délelőtt viszont sajnos már a Gresini Racing erősítette meg, hogy a 60. születésnapját néhány hete ünneplő legenda elveszítette a harcot a kór, és főleg annak szövődményei – tüdőgyulladása is volt – ellen: „A hír, amit soha nem akartunk közölni, de sajnos kénytelenek vagyunk megosztani veletek. A koronavírus elleni közel két hónapos küzdelem után elhunyt Fausto Gresini, néhány nappal a 60. születésnapját követően” – olvasható az alakulat rövid közleményében.
Gresini versenyzőként és csapatvezetőként is ikonikus alakja volt a gyorsaságimotoros-világbajnokságnak. Aktív motorosként a 125 köbcentis géposztály egyik kiemelkedő versenyzője volt a nyolcvanas években, 21 nagydíjgyőzelmet aratott és kétszer – 1985-ben és 1987-ben – vb-címet is szerzett a kategóriában, a másodikat ritkán látható domináns teljesítménnyel, a tizenegy futamból tízet megnyerve.
1997-ben aztán csapatot alapított, amely három világbajnoki győzelmet tud felmutatni: Daijiro Kato 2001-ben a 250-esek között, Toni Elias az első Moto2-es szezon során, míg a legnagyobbak között idén debütáló Jorge Martin 2018-ban a Moto3-ban diadalmaskodott a színeikben (emellett 2019-ben Matteo Ferrari révén a MotoE Világkupa első kiírását is ők nyerték). Eközben a királykategória mezőnyének is hosszú évek óta állandó tagja a gárda, a 2000-es évek közepén több futamgyőzelmet is aratott velük Sete Gibernau és Marco Melandri. A csapat történetéhez tartozik két szomorú haláleset is: a már említett Kato, valamint Marco Simoncelli is a Gresini Racing versenyzőként szenvedett halálos balesetet a MotoGP-ben. Gresiniék jelenleg mindhárom vb-kategóriában érdekeltek, a MotoGP-ben az Aprilia gyári partnereként szerepelnek – igaz, jövőre újra teljesen privát alakulatként fognak indulni a legnagyobbak között.