Vettelé az év rádiózása: „Who let the dogs out?”
https://formula.hu/parc-ferme/27348
A Bahreini Nagydíj második edzésén egy pályára szaladó kutya okozott (másodjára) piros zászlós megszakítást, a Ferrari németje pedig le is csapta a magas labdát, s az év rádiózását produkálva elkezdte énekelni a Who let the dogs out? című slágert, hozzátéve, hogy ha tudja, hogy a kutyákat is beengedik a pályára, elhozta volna a sajátját is…
SEB!#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/E7dHEeUreK
— Mattzel89 (@Mattzel89) November 27, 2020
„Most már félek kihajtani a bokszból!” – Verstappen elviccelte az időmérős bakiját
https://formula.hu/parc-ferme/36046
Pole-t szerzett ugyan az F1-es Brit Nagydíjra Max Verstappen, de neki is volt egy necces momentuma a szombati kvalifikáción. Még a Q1 végén, a piros zászlós megszakítás alatt találta el a bokszutca falát, ahogy ki akart kanyarodni a garázsából, ami miatt első szárnyat is kellett cserélni a Red Bullján. A sajtótájékoztatón így elevenítette fel a történteket, megidézve az interneten sok éve elterjedt, fiatalkori Charles Leclerc-esetnél a monacói által használt akcentust is: „Volt az a kis ’incsidensem’ a bokszban, ahol megsérült az első szárnyam. Egy kis alulkormányzottság lépett fel, ahogy kijöttem a garázsból. Túl sok volt a hátsó tapadás, szóval új szárnyat kellett feltennünk, de ez természetesen azt jelentette, hogy a sor végéről kellett indulnom az utolsó köröm előtt” – fogalmazott a vb-éllovas, aki ezután előzte meg Lewis Hamiltont is a pályán.
Amikor arról kérdezték Verstappent, hogy a bokszbaki hatással volt-e az önbizalmára, viccelődve reagált: „Hogy eltaláltam a falat a bokszutcában? Azt hiszem, most már félek kihajtani a bokszból! Nem, ennek semmi köze az önbizalomhoz. A mérnököm kérdezte, mi történt, mondtam neki, hogy alulkormányzottság. Előfordul néha. Legutóbb épp itt találtam el egy igazi falat néhány éve” – utalt az emlékezetes Hamiltonnal történt 2021-es ütközésre. „Egyszer már ütköztem a bokszutcában is, de nem az F1-ben.”
Formula-3: Taroltak a Trident újoncai
https://formula.hu/parc-ferme/36045
Kisajátította a Formula-3 silverstone-i főfutamának első rajtsorát a Trident: az újonc Leonardo Fornaroli a szezonban először indulhatott a pole-pozícióból, őt csapattársa, Oliver Goethe követte.
Fornaroli elhúzott a rajtnál, Pepe Martí és Goethe pedig egymást szorongatták a második helyért. Pár kör eltelte után jönnie kellett a biztonsági autónak, mivel a pálya több pontján is kisebb összeérések történtek, a Williams-junior Luke Browningnak fel is kellett adnia a futamot. A tridentes páros jól kapta el az újraindítást az élen, Martít Paul Aron üldözte mögöttük. Az utolsó helyről induló Ferrari-akadémista Dino Beganovic szépen lopta magát előre a mezőnyben, a tizedik körre már 14 pozíciót javított.
A futam kétharmadához közeledve elkezdtek kopni a gumik, Fornaroli az élen feltűnően lelassult, így Goethe le is hagyta csapattársát. Plusz izgalmakat hozott a végére a csepergő eső, ennek esett áldozatául Roberto Faria is, aki egy összeérés után a pályaszéli falnak csapta autóját, megint jöhetett a biztonsági autó. Az utolsó két körben aztán a gyenge esőben próbáltak a pilóták a pályán maradni, az élen nem is történt változás. Oliver Goethe első futamgyőzelmét aratta, valamint Bahrein óta első pontjait szerezte. Fornarolinak be kellett érnie a második hellyel, míg Martí a dobogó alsó fokára állhatott fel.
Your provisional Feature Race top ten at Silverstone #BritishGP #F3 pic.twitter.com/mQpCJcq1lZ
— Formula 3 (@Formula3) July 9, 2023
Kézsérülés is hátráltatja Verstappent az F1-es Brit Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36044
Max Verstappen a silverstone-i időmérőn sem talált legyőzőre, ismét pole-pozíciót szerzett. Ám mint az a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón kiderült: minimális sérülés is hátráltatja őt az F1-es Brit Nagydíjon. A holland ugyanis egy kötéssel a kezén jelent meg a médiaeseményen, amelyre természetesen rákérdezett egy újságíró. Verstappen azonban nem tulajdonított túl nagy jelentőséget a dolognak és a pontos részleteket sem árulta el:
„Kicsit érdekesen néz ki, nem igaz? Ez csak egy kézsérülés” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében. „Megsérült egyszerre az ujjam és a kezem, de rendben van vezetés közben. Először nem tudtam rendesen összeszorítani a kezem, de ez is újra rendben van most. Nem tudom, pontosan hogyan, nagyon furcsa. Az adrenalin persze segít, de vezetés közben amúgy sem igazán gondolok rá. Pénteken még nehezebb volt az ügy, de a szombat már nagyjából rendben volt megint.”
fotó: Red Bull Content Pool
Helyszíni: ezt tapasztaltuk a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton
https://formula.hu/parc-ferme/36043
McLaren-bravúr, Verstappen-pole, lógó orrú Perez, egymással kedélyesen elbeszélgető Wolff és Leclerc, megjelenő Vijay Mallya: Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója foglalta össze legutóbbi videós bejelentkezésében, hogy mi történt a Brit Nagydíj F1-es paddockjában szombaton.
A videó megtekinthető ezen a linken a YouTube-csatornánkon (amelyre érdemes feliratkozni), vagy az alábbi képre kattintva is!
F1-es Brit Nagydíj, monzai 6 órás, F2, F3, DTM: a vasárnapi menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/36038
Elérkeztünk az igazi futamnaphoz: több kategóriát és szériát is nézhetünk ma, íme a menetrend.
Vasárnap (július 9.) | ||
09:20 | Formula-3, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:55 | Formula-2, Főfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
12:30-18:30 | WEC, Monzai 6 órás, Futam | (eurosport.hu, előfizetés után élő) |
13:30 | DTM, 2. futam | |
16:00 | Formula-1, Futam | (tv: M4 Sport, élő) |
16:00-18:00 | Extreme-E, 2. versenynap, döntők |
Mi történt megint Verstappen és Hamilton között az időmérőn?
https://formula.hu/parc-ferme/36042
Egy hete Spielbergben is egymásra talált a két többszörös F1-es világbajnok a kvalifikáción: akkor Toto Wolff meg is jegyezte, hogy Max Verstappen szerinte revánsot akart venni Lewis Hamiltonon az 1-es kanyarban a feltartásával, amiért előtte pedig a holland érte utol a pálya végén a Mercedest. Most a Q1 hajrájában történt majdnem incidens közöttük, amikor Verstappen úgy előzte meg Hamiltont, hogy a brit közben a gumiját melegítette a kivezető körön. Ezt az esetet azonban egyik érintett sem lihegte túl:
„Ez csak a kivezető kör volt, nekem meg nagyon hidegek voltak az abroncsaim, mert a legtöbbek előttem friss szettet raktak fel, én viszont maradtam a használtakon. Csak próbáltam elmenni mellette, de nyilván ő pedig igyekezett felmelegíteni a gumikat, úgyhogy beletelt egy kis időbe, mire találtam helyet, ahol megelőzhettem” – magyarázta el az eseményeket Verstappen az időmérő utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. Hamilton is úgy fogalmazott, hogy ő „nem versenyzett senkivel”, s ezúttal Wolff is úgy vélte, hogy semmi szokatlant nem láthattunk a Q1 végén.
Bottast kizárhatják az F1-es Brit Nagydíj időmérőjéről
https://formula.hu/parc-ferme/36041
Nem elég, hogy a Q1 végén leálló autója miatt nem tudott részt venni a kvalifikáció második felvonásában, így eredetileg csak a 15. rajthelyet szerezte meg Silverstone-ban, valószínűleg azt sem tarthatja meg Valtteri Bottas. Az utólagos mintavételnél ugyanis nem tudtak a szabályokban előírt egy liternyi mennyiségű üzemanyagot kinyerni az Alfa Romeójából: az FIA közlése szerint csupán 0,090 liternyi mintát tudtak kinyerni a finn autójából. Jo Bauer technikai delegált szerint az egyliteres előírás és a bokszba való visszatéréshez szükséges üzemanyag együttesen 2,39 litert tett volna ki, ezért az ügyet jelentette a felügyelőknek. Márpedig ha a csapatot vétkesnek találják, az ilyenkor járó büntetés a kizárás, így Bottas alighanem a mezőny végéről startolhat majd csak a vasárnapi Brit Nagydíjon.
FRISSÍTÉS: Bottast végül ki is zártak a kvalifikációról.
fotó: DPPI
A Balaton Park Circuiten tesztelte a Hyundai TCR-autóját Bucsi Attila
https://formula.hu/parc-ferme/36040
„A vadonatúj Balaton Park Circuiten teszteltünk a M1RA-val. Ismeretlen pálya nekem is, a csapatnak is, és egyelőre mindenkinek. Összehasonlíthatatlan a Hyundai i30 N TCR változata mindenhez képest amit eddig vezettem, ez már igazi versenyautó. Persze nem ok nélkül tesztelünk, több informacióval később jelentkezünk” – írta közösségi oldalán Bucsi Attila, a M1RA fiatal túraautósa.
17 ezred döntött a WEC monzai időmérőjén a Toyota és a Ferrari között
https://formula.hu/parc-ferme/36039
Kiélezett küzdelmet hozott a WEC monzai hatórás versenyének időmérője: végül a #7-es Toyota szerezte meg a pole-t Kamui Kobayashi kezei között, de a japán veterán csak 17 ezredmásodperccel előzte meg Antonio Fuocót és az #50-es Ferrarit.
Kobayashi 1:35,358-as idejéhez végül többen is közel tudtak menni: a másik Toyotával Brendon Hartley lett a harmadik, a #93-as Peugeot-val remek eredményt ért el Jean-Eric Vergne és behozta a negyedik helyre a franciák sokat szapult autóját, de a #2-es Cadillac is négy tizedmásodperces lemaradáson belül zárt a pole-hoz képest. Antonio Giovinazzi nem tudott igazán jó kört futni az #51-es Ferrarival, így csak hatodik lett, majd jön a másik Peugeot, és ezúttal a Porsche tűnt lassabbnak a top öt gyártó közül. A Glickenhaus és a Vanwall a várt tempót produkálta.
Az LMP2-ben a Team WRT #41-ese szerezte meg a pole-t Robert Kubicával a #28-as Jota előtt (három és fél tizeddel), míg a GT-autók között az Iron Dames női egysége volt a leggyorsabb, méghozzá több mint négy tizedmásodperccel.
A Hypercar kategória végeredménye:
1. | #7 Toyota | Kamui Kobayashi | 1:35,358 |
2. | #50 Ferrari | Antonio Fuoco | +0,017 |
3. | #8 Toyota | Brendon Hartley | +0,102 |
4. | #93 Peugeot | Jean-Eric Vergne | +0,304 |
5. | #2 Cadillac | Alex Lynn | +0,362 |
6. | #51 Ferrari | Antonio Giovinazzi | +0,413 |
7. | #94 Peugeot | Gustavo Menezes | +0,422 |
8. | #5 Porsche Penske | Frédéric Makowiecki | +0,615 |
9. | #38 Jota Porsche | Yifei Yei | +0,830 |
10. | #6 Porsche Penske | Kevin Estre | +1,139 |
11. | #708 Glickenhaus | Olivier Pla | +1,256 |
12. | #99 Proton Porsche | Harry Tincknell | +1,310 |
13. | #4 Vanwall | Esteban Guerrieri | +2,731 |
fotó: dppi
Videó: óriási baleset és totálkár a svéd ERC-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/36037
A Royal Rali rendkívül gyors murvás pályákon zajlik, ahol egy apró hibából is hatalmas baleset lehet: így járt a norvég Frank Tore Larsen is, aki a dobogóért harcolt, amikor szombat délelőtt rommá törte a Volkswagen Polót.
Szerencsére a pilóta és navigátora is sértetlenül szálltak ki a roncsból.
Ingyenes különbuszok és egyéb segítség az F1-es Magyar Nagydíjra való utazásban
https://formula.hu/parc-ferme/36036
Július 21-23. között rendezik a Formula-1-es Qatar Airways Magyar Nagydíjat, amire idén is óriási az érdeklődés, a vasárnapi versenynapra már tavaly decemberben elkelt az összes belépő - számolt be a Hungaroring.
A Hungaroringgel kötött megállapodás értelmében a MÁV-VOLÁN-csoport a látogatók minél gördülékenyebb ki- és hazajutásának elősegítése érdekében készül a háromnapos versenyre: a MÁV-START gödöllői járatai KISS és FLIRT motorvonatokkal, a MÁV-HÉV járatok több kocsival kiegészülve közlekednek, a Volánbusz pedig ingyenes különbuszokat indít.
A jegyváltás megkönnyítése érdekében a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz érintett, menetrendszerinti járataira fixáras, egyútra vagy oda-vissza utazásra jogosító jegyet is bevezetnek.
F3: Williams-junior nyerte a félig esős, félig száraz sprintet
https://formula.hu/parc-ferme/36035
Az F3 pénteki időmérője után Sebastian Montoya kezdhette az élről a fordított rajtrácsos sprintfutamot Jonny Edgar és Taylor Barnard előtt. Már a felvezető kör alatt elkezdett cseperegni az eső, a mezőny azonban továbbra is a száraz abroncsoknak szavazott bizalmat.
Montoya simán tartotta a vezetést a rajt után, Edgar viszont folyamatosan esett vissza, a harmadik körben már a pontszerző helyeken kívül autózott. Barnard mögé a két Williams-akadémista, Franco Colapinto és Luke Browning jöttek fel. A középmezőnyben több látványos előzésnek is szemtanúi lehettek a szurkolók, az élmezőny azonban érintetlenül haladt. Eközben lassan megérkezett az erősödő esőzés, így a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, a szárazgumikon egyre inkább szenvedtek a pilóták. Meg is kezdődtek a kerékcserék, először a mezőny hátsó felében, majd az előrébb haladók is kijöttek a kék oldalfalú abroncsokért. A végére csupán az első tíz maradt a szárazokon, hat körrel a vége előtt pedig újraindították a versenyt egy végső sprintre.
A nedves körülmények között jött a dráma: Barnard kiütötte az élről Montoyát, aki így a pontszerző helyekről is kicsúszott, Colapinto pedig kihasználta a helyzetet és átvette a vezetést. A bajnokságot vezető Gabriel Bortoleto és Christian Mansell feljöttek az első háromba. A Williams juniorja aztán simán behozta az első helyre az MP Motorsportot, Bortoleto tovább növelte előnyét az összetettben, míg Mansell első dobogós helyezését ünnepelhette a szezonban. A sokáig kényelmesen vezető Montoya három pontot tudott megmenteni a csalódást keltő futam végén.
Your Top 10 from the Sprint Race! #BritishGP #F3 pic.twitter.com/oZ1FHeWpN0
— Formula 3 (@Formula3) July 8, 2023
Mikor kezdődik az F1-es Brit Nagydíj?
https://formula.hu/parc-ferme/36034
A brit időszámítás egy órával eltolódik a magyarhoz képest, így a szombati időmérő és a vasárnapi nagydíj is 16:00-kor kezdődik magyar idő szerint. Silverstone-ban ez 15:00-s kezdést jelent.
„Nem tudom, hogy Toto jár-e kocsmába” – Horner nem barátkozna Wolff-fal
https://formula.hu/parc-ferme/36032
Az elmúlt években a csapatfőnökök frontján egyértelműen Christian Horner és Toto Wolff között a legnagyobb a feszültség: ez főleg a 2021-es végletekig kiélezett vb-harc során csúcsosodott ki, de legújabban a 2026-os motorszabályokról alkotott véleményen is érződik. Éppen ezért a Red Bull csapatfőnöke nem érzi reálisnak, hogy barátságot kötne kollégájával – így felelt arra a kérdésre, hogy koccintanának-e közösen:
„Nem vagyok benne biztos, hogy Toto olyan ember, aki kocsmába jár” – viccelődött Horner a talkSport adásában. „De sosem hittem ebben. Ő keményen próbálkozik, hogy legyőzzön minket, mi keményen próbálkozunk, hogy előttük maradjunk. És míg tiszteletnek lennie kell, nem látom, hogy hamis barátság alakuljon ki közöttünk. Számomra ez nem reális. Ez része a sportnak és a versengésnek. És nagyon könnyű megrángatni a láncait! Kell is lennie versengő rivalizálásnak, ez nem egy kertiparti. Azért vagyunk itt, hogy győzzünk, hogy versenyezzünk, ezt minden csapattag tudja. Fontos, hogy érezzék ezt a rivalizálást az emberek, ez hajtja őket arra, hogy jobban teljesítsenek. Nyerni akarunk.”
Helyszíni: a Williams van a középpontban az F1-es Brit Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36033
Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója a silverstone-i F1-es paddockban tölti a hétvégét, ahonnan már szállított is egy exkluzív sztorit pénteken: erről és a helyszíni hírekről számolt be legutóbbi videós bejelentkezésében.
A videó megtekinthető YouTube-csatornánkon ezen a linken vagy a képre kattintva!
Jön az időmérő az F1-es Brit Nagydíjon – itt a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/36031
Magyar idő szerint 16 órakor kezdődik a nap legfontosabb eseménye, de előtte láthatjuk az F2 és az F3 sprintfutamát – de emellett lesz WEC és DTM is:
Szombat (július 8.) | ||
10:20 | Formula-3, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:45-11:45 | WEC, 3. szabadedzés | |
12:30-13:30 | Formula-1, 3. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
13:30 | DTM, 1. futam | |
14:15 | Formula-2, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
14:40-15:45 | WEC, Időmérő | (eurosport.hu, előfizetés után élő) |
16:00-17:00 | Formula-1, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
16:00-18:00 | Extreme-E, 1. versenynap, döntők |
Sztrókot kapott nemrég Jackie Stewart
https://formula.hu/parc-ferme/36030
Nemrég sztrókot kapott a háromszoros F1-es világbajnok Jackie Stewart: erről maga az expilóta mesélt a Daily Mailnek. A 84 éves skót Jordániában tartózkodott Hussein koronaherceg esküvőjén, amikor az egyik este megtörtént a baj. Túl sok emléke nincs az eseményekről Stewartnak, aki azonban szerencsére mostanra jobban van, s a hétvégén a Brit Nagydíjon is tiszteletét fogja tenni.
„Ez az esküvő előtti éjszaka történt. Felébredtem az éjszaka során, hogy furcsán érzem magam” – mesélte 1969, 1971 és 1973 világbajnoka. „Összeestem, aztán nem emlékszem. Elég sokáig eszméletlen voltam. Jordániában szállítottak kórházba. A fiam, Paul és a felesége ott voltak az esküvőn egy másik emeleti hálószobában. Mai napig nem tudom, hogyan jutottam el Paul szobájába, valamennyire magamnál kellett lennem. Bejuttattak a mentőautóba, de erre sem emlékszem. Őfelsége a legjobb orvosokat bocsátotta a rendelkezésemre.”
„A lehető leghamarabb haza akartam jutni, a bahreini koronaherceg pedig nagylelkűen felajánlotta a repülőjét, hogy visszautazzak Európába. Addigra nagyjából rendben voltam, még ha nem is tudtam túl jól sétálni. Most rengeteg fizioterápián veszek részt és majdnem teljesen tökéletesen tudok már járni. Minden jól halad, a hétvégén pedig ellátogatok Silverstone-ba.”
Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin
https://formula.hu/parc-ferme/36029
Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.
Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.
A Formula-3 időmérőjének végeredménye:
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | |
1 | 4 | L.Fornaroli | Trident | 1:45.520 | ||
2 | 6 | Oliver Goethe | Trident | 1:45.646 | 0.126 | |
3 | 23 | Pepe Martí | Campos Racing | 1:45.874 | 0.354 | |
4 | 24 | C.Mansell | Campos Racing | 1:45.909 | 0.389 | |
5 | 5 | G.Bortoleto | Trident | 1:45.910 | 0.390 | |
6 | 1 | Paul Aron | Prema Racing | 1:45.945 | 0.425 | |
7 | 15 | Gabriele Mině | Hitech Pulse-Eight | 1:46.040 | 0.520 | |
8 | 16 | Luke Browning | Hitech Pulse-Eight | 1:46.046 | 0.526 | |
9 | 10 | Franco Colapinto | MP Motorsport | 1:46.064 | 0.544 | |
10 | 27 | Taylor Barnard | Jenzer Motorsport | 1:46.155 | 0.635 | |
11 | 11 | Mari Boya | MP Motorsport | 1:46.163 | 0.643 | |
12 | 12 | Jonny Edgar | MP Motorsport | 1:46.169 | 0.649 | |
13 | 14 | S.Montoya | Hitech Pulse-Eight | 1:46.249 | 0.729 | |
14 | 8 | Grégoire Saucy | ART Grand Prix | 1:46.270 | 0.750 | |
15 | 25 | Hugh Barter | Campos Racing | 1:46.277 | 0.757 | |
16 | 3 | Zak O:Sullivan | Prema Racing | 1:46.332 | 0.812 | |
17 | 17 | Caio Collet | Van Amersfoort Racing | 1:46.468 | 0.948 | |
18 | 7 | Kaylen Frederick | ART Grand Prix | 1:46.620 | 1.100 | |
19 | 26 | Nikita Bedrin | Jenzer Motorsport | 1:46.732 | 1.212 | |
20 | 31 | M.Cresswell | PHM Racing by Charouz | 1:46.906 | 1.386 | |
21 | 18 | R.Villagómez | Van Amersfoort Racing | 1:46.971 | 1.451 | |
22 | 19 | Tom Smith | Van Amersfoort Racing | 1:47.037 | 1.517 | |
23 | 9 | Nikola Tsolov | ART Grand Prix | 1:47.054 | 1.534 | |
24 | 21 | Max Esterson | Rodin Carlin | 1:46.914 | 1.394 | |
25 | 20 | Oliver Gray | Rodin Carlin | 1:47.270 | 1.750 | |
26 | 22 | Ido Cohen | Rodin Carlin | 1:47.447 | 1.927 | |
27 | 28 | Alejandro García | Jenzer Motorsport | 1:47.560 | 2.040 | |
28 | 29 | Sophia Flörsch | PHM Racing by Charouz | 1:47.613 | 2.093 | |
29 | 30 | Roberto Faria | PHM Racing by Charouz | 1:47.778 | 2.258 | |
30 | 2 | Dino Beganovic | Prema Racing | 2:45.962 | 1:00.442 |
A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.
A Formula-2 időmérőjének végeredménye:
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | |
1 | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix | 1:39.832 | ||
2 | 24 | Kush Maini | Campos Racing | 1:39.945 | 0.113 | |
3 | 11 | Ayumu Iwasa | DAMS | 1:39.952 | 0.120 | |
4 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | 1:39.957 | 0.125 | |
5 | 8 | Oliver Bearman | Prema Racing | 1:39.989 | 0.157 | |
6 | 4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | 1:39.991 | 0.159 | |
7 | 3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | 1:40.001 | 0.169 | |
8 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 1:40.019 | 0.187 | |
9 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | 1:40.026 | 0.194 | |
10 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | 1:40.052 | 0.220 | |
11 | 16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | 1:40.135 | 0.303 | |
12 | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | 1:40.198 | 0.366 | |
13 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | 1:40.314 | 0.482 | |
14 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | 1:40.368 | 0.536 | |
15 | 9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | 1:40.400 | 0.568 | |
16 | 20 | Roman Staněk | Trident | 1:40.526 | 0.694 | |
17 | 22 | R.Verschoor | Van Amersfoort Racing | 1:40.561 | 0.729 | |
18 | 25 | Ralph Boschung | Campos Racing | 1:40.815 | 0.983 | |
19 | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | 1:40.950 | 1.118 | |
20 | 21 | Clément Novalak | Trident | 1:41.106 | 1.274 | |
21 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | 1:41.457 | 1.625 | |
22 | 23 | J.M.Correa | Van Amersfoort Racing | 1:42.084 | 2.252 |
Króm, fehér és brit színek – a pilóták speciális silverstone F1-es sisakfestései
https://formula.hu/parc-ferme/36028
A hétvégi Brit Nagydíj sem múlhat el különleges bukósisakdizájnok nélkül. Többen, így például Pierre Gasly és Valtteri Bottas a brit nemzeti lobogó színeit és motívumait építették be a fényezésbe; Lando Norris sisakja a McLaren autójához hasonlóan részben krómba borult; Esteban Ocon bukója fehérré változott, rajta az összes csapattag nevével; Guanyu Zhou a gokartos éveit idézte meg; Fernando Alonso fejvédője pedig zöldbe öltözött, az Aston Martin hazai nagydíja előtt tisztelegve. Íme, a teljesség igénye nélkül a silverstone-i egyedi megoldások:
You voted on @socios to have ‘Oh So British’ helmet design for this weekend… and here it is!@StiloOfficial helmet design by @tiffanycromwell#VB77 #F1 #BritishGP pic.twitter.com/NcJDwLEyfM
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) July 6, 2023
Special helmet for a special weekend A tribute to everyone in my team who make it all possible #Thankyou #Merci pic.twitter.com/i9kR3YKFSN
— Esteban Ocon (@OconEsteban) July 6, 2023
Chrome with added @googlechrome #ad pic.twitter.com/smjrlgUtmf
— Lando Norris (@LandoNorris) July 6, 2023
NEW HELMET for, brings back to the karting days!#BritishGP #TeamZHOU pic.twitter.com/t6TBntOFEN
| Zhou Guanyu (@ZhouGuanyu24) July 6, 2023
Special helmet Special race. Home Grand Prix for @AstonMartinF1 . #f1 #silverstone #astonmartin pic.twitter.com/dkMBua9BqU
— Fernando Alonso (@alo_oficial) July 5, 2023
Meglepetésdobogóst vár a Brit Nagydíjon a kétszeres világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/36025
Szokásos F1-es rovatában fejtegette a silverstone-i esélyeket Mika Hakkinen: a finn újabb győzelmet vár Max Verstappentől a gyors és sodró vonalvezetésen, erős szereplésre számít az Ausztriában sprinten és nagydíjon is dobogót szerző Sergio Pereztől, de ezek mellett egy merész tippet is leadott.
„Érdekes lesz a Red Bull mögötti szoros csata. Három csapat esélyes a dobogóra, az Aston Martin, a Mercedes és a Ferrari, de bedobok most egy kívülállót is tippként. Lando Norris az Ausztriában elért negyedik helytől frissen érkezik, és hajtani fog, hogy még jobb legyen a fejlesztett McLarennel. A csapattársa, Oscar Piastri is igyekezni fog, hogy ott legyen vele. A harc nagyon szoros, Ausztriában mind a 20 autó 0,858 másodpercen belül volt a Q1-ben. Ez azt jelenti, hogy egy jól működő fejlesztéssel sokat lehet nyerni. Ha a McLarené beválik, akkor Norris nagy hazai eredményben reménykedhet” – olvasható az Unibeten Hakkinen véleménye.
A hatszoros F1-es dobogós Norris 2020 óta minden szezonban szerzett legalább egy pódiumot, idén egyelőre azonban adós vele. A 23 éves brittel Hakkinen mellett a Formula.hu több szerzője is számol a silverstone-i hétvégén – mi is leadtuk tippjeinket a versenyre.
Fotó: DPPI