Vettelé az év rádiózása: „Who let the dogs out?”
https://formula.hu/parc-ferme/27348
A Bahreini Nagydíj második edzésén egy pályára szaladó kutya okozott (másodjára) piros zászlós megszakítást, a Ferrari németje pedig le is csapta a magas labdát, s az év rádiózását produkálva elkezdte énekelni a Who let the dogs out? című slágert, hozzátéve, hogy ha tudja, hogy a kutyákat is beengedik a pályára, elhozta volna a sajátját is…
SEB!#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/E7dHEeUreK
— Mattzel89 (@Mattzel89) November 27, 2020
Két telefonhívás intézte el De Vries kirúgását
https://formula.hu/parc-ferme/36066
Miközben Daniel Ricciardo a silverstone-i Pirelli-teszten körözgetett a Red Bull autójában, két telefonhívás megpecsételte Nyck de Vries sorsát – számolt be róla az ESPN. Christian Horner a helyszínen figyelte az ausztrál teljesítményét, aki hibázott is ugyan, de egyúttal egészen gyors tempót mutatott: legjobb köre alig maradt el Verstappen szombati pole-pozíciós idejétől – persze eltérő körülmények között, ezt hozzá kell tenni.
A csapatfőnök felhívta Helmut Markót, hogy beszámoljon neki Ricciardo jó produkciójáról, aki köszönte az információt, majd nem sokkal később visszahívta Hornert, és közölte, hogy kirúgta De Vriest a csapattól. Ezt követően szellőztette meg a holland sajtónak a távozó versenyző menedzsere a hírt, ami azt eredményezte, hogy a Red Bullnak a tervezettnél korábban meg kellett tennie a hivatalos bejelentést.
Leclerc és Norris is esélyes a Red Bullnál?
https://formula.hu/parc-ferme/36065
Egy olasz sajtóértesülés szerint a Liberty Media megpróbálja abba az irányba terelni az F1 nagycsapatait, hogy két közel azonos képességű pilóta versenyezzen náluk, ami elősegítheti a tényleges, kiélezett küzdelmet abban az esetben is, ha egy istálló kiemelkedik a mezőnyből. A Red Bull pedig úgy tűnik, hogy nyitott is lenne erre, hiszen a hírek szerint már május végén érdeklődtek Leclerc-nél azzal kapcsolatban, hogy van-e esély arra, hogy a Ferrarival elválnak az útjaik – nem mellesleg az Aston Martin is megkörnyékezte a monacóit –, s Lando Norris is az energiaitalosok célpontja lehet, sőt a brit tehetség ügynökét Silverstone-ban látták is Helmut Markóval beszélgetni – jóllehet ennek más oka is lehet.
Mindenesetre most az év azon szakában járunk, amikor pilótapiaci pletykák egyre gyakoribbak lesznek, s amíg ennyi nyitott kérdés van a mezőny összetételét illetően 2024-re és különösképpen 2025-re, addig valószínűleg ezeknél meredekebb felvetések is elő fognak kerülni.
Minden programját leállítja az Audi: az F1 a lényeg
https://formula.hu/parc-ferme/36064
Minden gyári támogatást leállít motorsport-fronton az Audi, kivéve a 2026-tól kezdődő F1-es projektet. Az információt Rolf Michl, az Audi Sport igazgatója erősítette meg a Motorsport-Magazine kérdésére: állítólag a döntés megszületett, és az érintett csapatok, pilóták már meg is kapták az ezzel kapcsolatos tájékoztatást.
Ez azt jelenti, hogy a 2024-es lesz az utolsó Dakar, amin részt vesz a gyári Audi, és a GT3-as túraautós projek is privát csapatokhoz kerül. Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója már korábban is jelezte, hogy a vállalat célja egy top F1-es istálló létrehozása a már megszerzett Sauberrel közösen, ennek szentelik a figyelmüket, erre költik a pénzüket, és már építik is a csapatot: nemrég megszerezték James Key-t, valamint Neel Janit is, a tervezett új F1-es motorjukat pedig már idén szeretnék beindítani.
Közlekedési rend az F1-es Magyar Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/36063
A Hungaroring osztotta meg az alábbit azzal, hogy a jövő heti Magyar Nagydíjra autóval érkezők legyenek tisztában a közlekedési renddel.
Bemutatta új idei Gulf-festését a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/36062
A Williams F1-es csapata három idei futamon, Szingapúrban, Katarban és Japánban fogja használni a most kiválasztott dizájnt: több választási lehetőséget adott meg az istálló az év korábbi szakaszában, és ezek közül a szurkolók szavazatai alapján döntötték el, hogy melyik lesz a befutó
Végül a "Bolder than Bold" névre hallgató terv győzött, ezt a klasszikusnak mondható Gulf-dizájnt láthatjuk három hétvégén keresztül:
All the angles of the #GulfFanLivery #WeAreWilliams #GulfxWilliams @GulfOilIntl pic.twitter.com/ooO2dnWMN5
— Williams Racing (@WilliamsRacing) July 11, 2023
Sétálj Baumgartner Zsolttal a Hungaroringen és nyerj két jegyet az F1-es Magyar Nagydíjra!
https://formula.hu/parc-ferme/36061
Ha rendelkezel bármilyen jeggyel az idei Magyar Nagydíjra, és szívesen sétálnál egy kört a Hungaroring aszfaltcsíkján a verseny hetében, hogy megnézd, hol köröznek majd Verstappenék és mindeközben meghallgasd az első és eddig egyetlen magyar F1-es versenyző, Baumgartner Zsolt történeteit, lájkold a Hungaroring Facebook-oldalát és írd meg kommentben, hogy kivel jönnél sétálni!
Játssz szerda estig, hogy velünk tarthass július 18-án 18 órakor! Kétszer 2 db sétajegyet sorsolnak ki a kommentelők között.
Sorsolás: 2023. július 12. 19.30.
Horner szerint Ricciardo semmit sem vesztett el a formájából
https://formula.hu/parc-ferme/36060
A mai napon hivatalosan is bejelentette az AlphaTauri, hogy a soron következő Magyar Nagydíjon már Daniel Ricciardo ül az autóba Nyck de Vries helyett.
Ricciardo a mai napon a Red Bull-lal tesztelt Silverstone-ban a Pirelli "megbízásából", ezek után pedig az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner nyilatkozott magáról a hírről, illetve a mai tapasztalatáról:
„Nagyszerű látni, hogy Daniel nem vesztett el semmit a formájából azért, mert távol volt a versenyzéstől. Nagyon lenyűgözően vezetett ma, és izgatottan várjuk, hogy a szezon hátralévő része mit hoz Daniel számára, aki kölcsönben az AlphaTaurinál fog szerepelni” – idézi Hornert a RacingNews365.com.
Videó: Ricciardo már meg is forgott a Red Bull-lal
https://formula.hu/parc-ferme/36059
Daniel Ricciardo ülhetett be a Silverstone-ban rendezett Pirelli-teszten a Red Bullba, és ahogy arról beszámoltunk, ez a gyakorlás már valószínűleg az AlphaTaurival való visszatérését készíti elő Nyck de Vries helyén.
Az ausztrál pilóta mindenesetre hamar megforgott: íme egy rövid jelenet a tesztjéről.
Daniel Ricciardo off to a strong start in the Red Bull at Silverstone today #F1 #RB19 #DR3 pic.twitter.com/SDhb20kNnS
— Richie Dow (@RichieDow90) July 11, 2023
„Messze Lando a legjobb...” – Norrist szeretné a Red Bull?
https://formula.hu/parc-ferme/36058
Hétvégén ismét kiderült, hogy különösen jó viszonyt ápol egymással Max Verstappen és Lando Norris: szépeket mondtak egymásról, örültek egymás sikereinek, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt is elejtette, hogy a nála megrendezett BBQ-partin is remekül érezték magukat.
Az már korábban kiderült, hogy a Red Bull megpróbálta megszerezni Norrist, dr. Helmut Marko pedig ismét elismerte, hogy komolyabb tárgyalásokban álltak már, mielőtt a brit pilóta szerződést hosszabbított a McLarennel. De vajon szeretné-e még leigazolni?
„Landónak 2025-ig szerződése van a McLarennel, de messze ő a legjobb pilóta a fiatalabb generációból. Ráadásul a fiatalos karaktere miatt ő illene a legjobban a Red Bullhoz. Az sem titok, hogy jó barátságot ápolnak Maxszal” – mondta Marko az osztrák Kleine Zeitungnak.
Irreális háttérsztori: Brad Pitt karaktere 30 év után fog visszatérni az F1-be
https://formula.hu/parc-ferme/36057
A Formula-1-ről készülő hollywoodi produkció kapcsán okkal szúrhatja a motorsport-rajongók szemét, hogy Brad Pitt 59 évesen fogja eljátszani egy versenyző, Sonny Hayes karakterét. A film producereként ténykedő Lewis Hamilton ezt még annyival elintézte, hogy a színész „mintha visszafelé öregedne”, „és hát végső soron ez egy film”, Pitt azonban elárult néhány morzsát a háttérsztoriból, ami magyarázni igyekszik életkorát a filmben.
Eszerint – írja a The Race – Sonny Hayes még a 90-es években versenyzett a Formula-1-ben, de egy szörnyű baleset miatt a fiatal elhagyta a királykategóriát. Más szériákban versenyzett, de végül barátja, az APX GP tulajdonosa (őt játssza Javier Bardem) rábeszéli, hogy legyen tehetséges fiatal, Joshua Pearce csapattársa. A Silverstone-tól fogva forgatás kedvéért valódi F1-es bokszutcába költöző APX GP-ről tudni érdemes még, hogy az utolsó helyezett csapat, amelyik még sosem szerzett pontot. Hogy innen merrefelé fog kanyarodni a sztori, egyelőre még mindenki fantáziájára van bízva.
A McLaren a bokszban is a Red Bull fő F1-es kihívójává vált?
https://formula.hu/parc-ferme/36055
Az elmúlt években a Red Bull volt a leggyorsabb a kerékcserék során, idén viszont eleinte a Ferrari is felvenni látszott velük a versenyt a bokszban. Most viszont úgy fest, nemcsak a pályán, hanem ezen a téren is szintet lépett a McLaren: Spielberg után az F1-es Brit Nagydíjon is a wokingiak produkálták a leggyorsabb szervizelést. A szerelők konkrétan 2,23 másodperc alatt cserélték le a közepes keverékű abroncsokat keményekre Lando Norris autóján – hogy miért nem a lágyakra váltottak, arról itt beszélt Andrea Stella csapatfőnök –, ami ugyan 16 századdal lassabb a Red Bull idei 2,07-es legjobbjánál, amit Barcelonában állítottak be, de Silverstone-ban elegendő volt az első helyre a Ferrari és az Aston Martin előtt. Ezzel immár a McLaren két elsőséget számlál e tekintetben a Red Bull (5) és a Ferrari (3) mögött. Videón Norrisék vasárnapi kerékcseréje:
„Jól érzem magam a csapatnál” – De Vries reagált a nyomásra
https://formula.hu/parc-ferme/36056
Egyre élénkebbek azok a hangok, hogy a Red Bull akár már szezon közben lecserélheti Nyck de Vriest az AlphaTaurinál, aki a vele szemben támasztott elvárásoktól és a csapattárs Yuki Tsunodától is elmarad. A két fő jelölt erre Liam Lawson és Daniel Ricciardo, Helmut Marko pedig már nem is tagadta határozottan azt, hogy akár az ausztrál is esélyes lehet a holland ülésére. Mindenesetre amikor De Vriest a jövőjét illetően egyre jobban rá nehezedő nyomásról kérdezték az F1-es Brit Nagydíj után, az újonc igyekezett hűteni a kedélyeket:
„Boldog vagyok azzal, ahol vagyok, még mindig jól érzem magam a csapatnál, imádom, amit csinálok. A legjobbamat nyújtom, és ez minden, amit tehetek, nincs mit mondanom erről. Nem változott sem a hozzáállásom, sem az elkötelezettségem és a munkamorálom, szóval csak a lehető legjobban kell teljesítenünk” – fogalmazott a RacingNews365.com hasábjain De Vries.
A holland egyébként utolsóként ért célba Silverstone-ban, közvetlenül Tsunoda mögött, így úgy fest, az AlphaTauri fejlesztései, közte az új padlólemezzel, nem váltak be: „Nagy reményeink voltak, de senki sem ül a babérjain, mindenki növeli a teljesítményt” – mondta erről De Vries.
„Sosem használtam DRS-t”: zseniális önirónia az egykori F1-estől
https://formula.hu/parc-ferme/36053
A Brit Nagydíj nézése közben a 2015-ben a Manor színeiben pár F1-es futamot is teljesítő IndyCar-pilóta, Alexander Rossi rövid és velős véleményt fogalmazott meg az állítható hátsó szárnyról a Twitteren: „A DRS béna.” Az amerikai versenyző hamar megkapta a magáét a kommentek között, mindenekelőtt az IndyCarban működő hasonló előzéssegítő rendszer, a push to pass kapcsán, de egy tweetelő azt is bedobta, hogy Rossi is használta a DRS-t, amikor még a Manornál versenyzett.
A válasz egészen szenzációsra sikeredett: „Nem használtam. Sosem voltam egy másodpercen belül az előttem lévőhöz képest.”
Új alelnökkel erősíti a motorsportos projektjeit az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/36054
Némileg átalakítja a vállalati struktúráját az Alpine: a Renault viry-chatilloni motorrészlegének eddigi ügyvezető igazgatója, az ezt a posztot továbbra is megtartó Bruno Famin lesz mostantól az Alpine Motorsports új alelnöke. Ezzel a francia márka az autósportos tevékenységét igyekszik erősíteni: Famin fogja átfogni az összes projektet, beleértve a Formula-1-es alakulatot, a WEC-es programot, a terepralit – ahol a 2025-ben beszálló Dacia Dakar-projektjében segédkeznek –, valamint az Alpine Akadémiát is. A szakember közvetlenül a vezérigazgató Laurent Rossinak fog jelenteni, míg az említett projektek vezetői, így az F1-es istálló csapatfőnöke, Otmar Szafnauer pedig neki.
Kötelessége a celebeknek megszólalni a rajtrácson?
https://formula.hu/parc-ferme/36052
Megan Thee Stallion után újabb hírességgel keveredett összetűzésbe rajtrácssétái során a riporterként dolgozó egykori versenyző, Martin Brundle. A Brit Nagydíj előtt a modellként és színészként is roppant népszerű Cara Delevingne-t próbálta megszólítani, de nem kapott engedélyt erre egy Delevingne közelében álló férfitól, majd miután hiába próbálta meggyőzni arról, hogy jogában áll megszólaltatni a hírességet, duzzogva elsétált egy cinikus megjegyzést mormolva: „Pedig biztosan hihetetlenül érdekes lett volna…”
— f1mediafan (@f1mediafan) July 9, 2023
A színésznő később a Twitteren (amit nem használ túl gyakran, hiszen két hónap után először posztolt), ezt írta: „Azt mondták nekem, hogy mondjak nemet, szóval így is tettem” – majd hozzátette egy újabb posztban: „Egyébként pedig nagyon jól éreztem magam ma, és örülök, hogy ott lehettem, nem érdekel, más mit gondol.”
Delevingne később retweetelt egy posztot, mely leszögezte, hogy a rajtrácssétára feljogosító pass átvételével az átvevő csak abba egyezik bele, hogy lefilmezhetik, de nem kötelessége interjút is adni, éppen ezért a színésznőnek minden joga megvolt nemet mondani, ráadásul egy F1-es személy mondta neki, hogy utasítsa vissza Brundle-t, kiemelve a kulcsmondatot: „A nem az nem”.
Horner BBQ-bulira hívta az összes F1-es pilótát
https://formula.hu/parc-ferme/36051
A Brit Nagydíj egyik sajtótájékoztatóján ejtette el azt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, hogy múlt héten barbecue-partyra hívta az F1-es mezőny minden tagját saját otthonába. Állítólag a mezőny nagyjából fele jelent meg végül, és Horner ezt annak kapcsán említette meg, hogy Max Verstappen és Lando Norris milyen jól kijön egymással: szerinte ott is rögtön a versenyzésről kezdtek beszélni, élvezik egymás társaságát.
NASCAR: Az időjárás miatt meglepő eredmény született Atlantában
https://formula.hu/parc-ferme/36050
A Chicagóban tett utcai pályás kitérő után az atlantai oválon folytatódott a száguldás a NASCAR Cup Series mezőnye számára. Ezen a pályán a hétvége korábbi alakulása miatt nagyon jó esély mutatkozott arra, hogy valamelyik Fordban ülő pilóta ünnepelhet a végén, mivel az időmérő edzésen az első hat helyet a kék oválos márka versenyautói foglalták el. A pole-pozíciót Aric Almirola szerezte meg, mellőle pedig Ryan Blaney indulhatott, aki az első szakaszt meg is nyerte, de a középső etapban is egy Ford zárt az első helyen, miután Brad Keselowskit intették le elsőként.
Ekkor még úgy látszott, semmi sem állítja meg a Fordot használó csapatokat, ám egy komoly vihar közeledett a pálya felé. A csapadék végül 75 körrel az eredeti táv befejezte előtt érkezett meg, ám ekkorra már túl voltak a futam felén, ami elég volt ahhoz, hogy kihirdessék a végeredményt. Ezzel William Byron kaparintotta meg a győzelmet, begyűjtve idei negyedik sikerét, ami viszont elképesztő ebben, hogy kétszer is a mezőny végén járt, egy alkalommal pedig körhátrányban is volt. A Hendrick Motorsports pilótája egyszer büntetés miatt került hátra, miután elgurult egy kereke a pitben, majd később Corey LaJoie autójával ütközött. A kiállások miatti kavarodás, valamint a nagy sietség azonban a segítségére volt, a versenyt pedig az ő szempontjából nézve a legjobbkor szakították félbe. Ehhez persze sokat tett hozzá Ryan Preece és Bubba Wallace ütközése is, ami miatt jöhetett a sárga zászló, kicsivel később pedig a piros is, ami már a viadal végét jelentette.
Szintén örülhetett még a második és a harmadik helyen záró Daniel Suarez és AJ Allmendinger, mögöttük pedig Michael McDowell és Kyle Busch zárt még a legjobb ötben, noha korábban egyikük sem rendelkezett túl jó esélyekkel. A folytatás július 16-án következik a New Hampshire Motor Speedwayen.
Min fejleszt a Red Bull a Magyar Nagydíjra? Verstappen megválaszolta…
https://formula.hu/parc-ferme/36049
Az RB19 újításokat kap a soron következő versenyre. A silverstone-i futamgyőztesnél az FIA-sajtótájékoztatón próbáltak puhatolózni, milyen területeken igyekszik javítani a csapat eleve kiválóan működő, szezon 10. nagydíját is megnyerő autóját. Max Verstappen frappáns választ adott:
„A légellenálláson, az alacsony sebességen, a közepes sebességen, a magas sebességen… A DRS-hatáson, a gumihasználaton, ezeken mind dolgozunk. A fékteljesítményen is. Tényleg, nem viccelek!”
Fotó: DPPI
Verstappen közel száz pont előnyben, nagyot ugrott a McLaren – így áll a világbajnokság az F1-es Brit Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/36048
Max Verstappen győzött Silverstone-ban (is), ezzel pedig 99 pontnyira növelte az előnyét a vb-tabella élén a csapattárs Sergio Perezzel szemben. Fernando Alonso a haloványabb hétvége ellenére is őrzi a harmadik helyét Lewis Hamilton előtt. A hétvége nagy nyertese persze a két McLaren-pilóta: Lando Norris már konkrétan a kilencedik a négy élgárda versenyzői mögött.
A konstruktőrök között pedig az ötödik helyre kapaszkodott fel a wokingi istálló, megelőzve a most nullázó Alpine-t, de a Williams is előretört a remek Brit Nagydíjnak köszönhetően a hetedik helyre, pontegyenlőséggel ugyan, de előzve a Haast. Itt a Red Bull még hatalmasabb előnyben a Mercedesszel szemben.
Az F1-es világbajnoki pontversenyek állása a Brit Nagydíj után:
VERSENYZŐK | CSAPATOK | ||||||
1. | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | 255 | 1. | Red Bull-Honda RBPT | 411 | |
2. | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | 156 | 2. | Mercedes | 203 | |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | 137 | 3. | Aston Martin-Mercedes | 181 | |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 121 | 4. | Ferrari | 157 | |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | 83 | 5. | McLaren-Mercedes | 59 | |
6. | George Russell | Mercedes | 82 | 6. | Alpine-Renault | 47 | |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 74 | 7. | Williams-Mercedes | 11 | |
8. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 44 | 8. | Haas-Ferrari | 11 | |
9. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 42 | 9. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 | |
10. | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 31 | 10. | AlphaTauri-RBPT | 2 | |
11. | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | 17 | ||||
12. | Pierre Gasly | Alpine-Renault | 16 | ||||
13. | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 11 | ||||
14. | Nico Hülkenberg | Haas-Ferrari | 9 | ||||
15. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 5 | ||||
16. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo-Ferrari | 4 | ||||
17. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 | ||||
18. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 2 | ||||
19. | Nyck de Vries | AlphaTauri-Honda RBPT | 0 | ||||
20. | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | 0 |
A többi versenysorozat összetett pontversenyeinek állása IDE KATTINTVA érhető el!
Russell: A McLaren az ellenfél, nem fognak hátracsúszni
https://formula.hu/parc-ferme/36047
A Brit Nagydíj időmérője óta foglalkoztatja az F1 közönségét a kérdés, a McLaren bravúrja – Norris második és Piastri harmadik helyezése – egykörös csoda volt-e, vagy versenytempóban is felzárkózott fejlesztéseinek köszönhetően a wokingi csapat. George Russell, aki a hatodik rajthelyről indul, utóbbira számít:
„Rendkívül meglepődtem rajtuk, lenyűgöző munkát végeztek, nem is tudom, honnan jött az a teljesítmény, ha a múlt hétvégét nézzük is. És a versenytempójuk is gyors volt. Érdekes lesz a futamon, mert sokszor előfordul, hogy egy-egy csapat gyors szombaton, vasárnap viszont hátrafelé lépdel. Most viszont van egy olyan sanda gyanúm, hogy a McLarennel nem feltétlenül ez fog történni. Tehát harc vár ránk” – jósolt a kvalifikáció után nyilatkozó Russell McLaren–Mercedes küzdelmet a dobogós helyekért.
A két brit csapat autói között ott lesznek a rajtrácson még a Ferrarik, de hozzájuk képest Russell jobb versenytempóra számít: „Nagyjából tudjuk, hol lesz a Ferrari: talán egy-két tized az előnyünk hozzájuk képest, kérdés, elég lesz-e ez a pályán előzni, vagy a bokszutcában kell. De a McLarenek ott lesznek.”
Fotó: DPPI