DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

Három Lynk & Co-pole Aragóniában, Azcona a legjobb „magyar”

A hétvégén rendezik a WTCR szezonzáróját a két héttel ezelőtti fordulónak is otthont adó Motorland Aragon versenypályán. A délelőtti szabadedzést megcsúsztató ködnek az időmérőre már nyoma sem volt, a Hondánál viszont így is borús lehetett a hangulat, ugyanis három autójuk is kiesett a Q1-ben: Tassi Attila csak 14. lett, ráadásul motorcsere miatt az első futamon nem is onnan, hanem a mezőny végéről indulhat, de az ő szempontjukból sokkal rosszabb hír, hogy a vk-összetettért harcoló, az FP2-n műszaki gondokkal sújtott Esteban Guerrieri pedig mindössze a 18. pozícióból, miközben az éllovas Yann Ehrlacher simán továbbjutott (méghozzá az egy pontot is érő ötödik helyen). A magyarok közül ez Michelisz Norbertnek (9. rajthely az első futamra) és Boldizs Bencének (12.) sikerült, ahogy a Zengő Motorsporttal a vk-dobogóért harcoló Mikel Azconának is, aki a harmadik rajthelyével három pontot is begyűjtött, Kismarty-Lechner Gábor ellenben mért kör nélkül az utolsó lett.

A Q2-ben aztán a talpon maradt magyar érdekeltségű autók is elvéreztek: Azcona épp csak lecsúszott a harmadik etapról, így egy ötödik és egy hatodik rajthelyet szerzett a második és harmadik futamra; Michelisz kilencedik lett, ezzel a fordított rajtrácsos második viadalon a második kockából startolhat; Boldizs viszont 11. helyen zárt, így ő ebből a pozícióból vághat neki a második és harmadik versenynek is. A fordított rajtrácsos pole-t a tabellán negyedik helyen álló Yvan Muller vághatta zsebre.

A Q3-ban aztán Santiago Urrutia volt a leggyorsabb, ahogy az első etapban is, így az argentin pilóta két rajtelsőséget is begyűjtött a Lynk & Cóval. Ehrlacher lett mögötte a második, így összesen öt ponttal növelte a fórját Guerrierivel szemben, akinek ezzel már 31 egység a hátránya. Nathanael Berthon, Thed Björk és Jean-Karl Vernay tette teljessé az első öt sorrendjét.

lynk-co-wtcr-aragon

Kiderült, mi lesz a Las Vegas-i F1-es pálya neve

November közepén rendezik meg az első Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjat (korábban már volt futam a kaszinóvárosban, de akkor a Caesars Palace hotel nevét viselte a verseny), az utcai pálya nyomvonala pedig érinteni fogja legendás Stripet is. Nem meglepő, hogy ez végül bekerült a pálya hivatalos nevébe is: a szervezők ugyanis bejelentették, hogy a Las Vegas Strip Circuit nevet veszi fel a helyszín.

Az F1 a 2023-as évad utolsó előtti állomásaként látogat el Las Vegasba (ez lesz a harmadik amerikai futam Miami és Austin után), ahol 38 év után először rendeznek majd helyi idő szerint szombati – egész pontosan szombat esti, azaz magyar idő szerint már vasárnap reggeli – futamot.

las-vegas-2023-2_1

Jöhet a London Nagydíj?

A The Times közölt egy cikket arról, hogy ismét elkezdődtek a tárgyalások a Liberty Mediával arról, hogy a közeljövőben F1-es nagydíjat rendezhessen London városa. A tervek szerint 2026 augusztusában lehetne tető alá hozni a rendezvényt, de a beszélgetések még korai stádiumban vannak, és a lap szerint tizenkét hónap áll rendelkezésre ahhoz, hogy minden összeálljon.

Ennyi idő alatt nagyjából 250 millió fontot kellene begyűjteni magánbefektetőktől, magát a pályát pedig majd a Formula-E futamainak helyszínéül szolgáló ExCel körül kellene megépíteni. London polgármestere támogatta az ötletet.

london

Videó: ez történt tavaly Szaúd-Arábiában

Nem mellékesen egy rakétatámadás pénteken, de most vonatkoztassunk el ettől, és koncentráljunk a dolog sportszakmai oldalára. A 2022-es Szaúd-arábiai Nagydíjon Sergio Perez indult az élről, de a Ferrari - némileg meglepő módon - ügyes taktikai húzással beugratta a mexikót egy korai kerékcserére, azt követően pedig egy jókor érkező biztonsági autós fázisnak köszönhetően Charles Leclerc és Max Verstappen harcolt a leintésig a győzelemért. Egy másodperc sem volt kettejük között a célba éréskor. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

A tavaly is használt keverékeket viszi a Pirelli Dzsiddába

Miután Bahreinben debütált az új C1-es keverékű abroncs, Szaúd-Arábiában semmi újdonságnak nem örülhetünk majd, már ami a Pirelli abroncsait illeti. A tavaly is látott receptet viszik magukkal idén is Dzsiddába, így a C2-es keverék lesz a kemény, a C3-as a közepes, a C4-es pedig a piros oldalfalú lágy gumi. Mario Isola szerint Dzsidda egy tipikus utcai pálya, ahol a sok safety car miatt nehéz pontosan megállapítani, milyen keverék volna az ideális választás, de mivel a tavalyi versenyen egy korai biztonsági autós fázist követően Charles Leclerc és Max Verstappen az utolsó pillanatig nagyot harcoltak a győzelemért, így nem változtatott a Pirelli.

Ezekkel a módosításokkal próbálják meg biztonságosabbá tenni a szaúdi F1-es pályát

Rengeteg kisebb-nagyobb változtatást eszközöltek a dzsiddai F1-es pályán, hogy a versenyzést izgalmasabbá és biztonságosabbá tegyék - járt utána a Racing News 365. A módosításokat még a tavalyi futamot követően hajtották végre, hogy a pilóták ne "vakon" vezessenek, hiszen az egymásba fűződő S alakú kanyarok a betonfalak között gyakorlatilag beláthatatlanok ennél a sebességnél.

Az FIA, az F1 és a pályát tervező Tilke cégének közreműködésével az alábbi változtatásokat kivitelezték: a 14-es és a 20-as kanyarnál 7,5, illetve 5 méterrel hátrébb vitték a falat, valamint a 8-as és 10-es kanyarnál is módosítottak a védőkerítést tartó falakon. A kivitelezők egyik legnagyobb aggálya az volt, hogy a falak közti távolság növelésével a sebesség is nőni fog. Ezt a 3-as, 14-es, 19-es és 20-as kanyarokban bordázott rázókövekkel, míg a 4-es, 8-as, 10-es, 11-es, 17-es és 23-as kanyarokban magasított kerékvetőkkel próbálták meg kiküszöbölni. Emellett a 22-es és 23-as kanyart is kissé átszabták, hogy 50 km/órával csökkentsék a sebességet, valamint a DRS-zónák és a hozzájuk tartozó érzékelési pontok is kisebb változásokon estek át.

Három évesen jet-skizik, quaddal kétkerekezik, utánfutóval parkol, Ferrarit vezet az ötszörös világbajnok kisfia

Nem véletlenül követik már majdnem egymillióan Zayn Sofuoglu Instagram-oldalát: még autósportot ismerő szemmel is meghökkentő, amit a még mindig csak hároméves (áprilisban tölti be a négyet) török kissrác művel. Zayn oldalára napi rendszerességgel kerülnek fel a fotók és videók, amelyeken éppen egy motoron, gokartban vagy quadon ül (sokszor felnőtt méretűn), de látunk olyan felvételt is, ahol utánfutóval kanyarodik és parkol. Legutóbb pedig egy ezer lóerős Ferrarira vetett szemet: a gokartpályán vezette az SF90 Stradalét, a biztonságot szem előtt tartva sisakban. Megvan az oka, hogy az egyik fotón még Erdogan elnök is kezet csókol a csodagyereknek.

A név nem véletlen egybeesés: Zayn édesapja az ötszörös Supersport-világbajnok motorversenyző, Kenan Sofuoglu – a kisfiú az ő ikonikus 54-es rajtszámát használja. (Akárcsak a 2021-es Superbike-világbajnok, Toprak Razgatlioglu, aki szintén Sofuoglu mentoráltja.) Érdemes megnézni az említett Instagram-profilt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Zayn Sofuoğlu

Alonso olyan, mint Gilles Villeneuve: „Az elmúlt húsz évben csak ő hasonlított rá”

A párhuzam Torquil Jones filmrendezőtől származik: a kanadai Ferrari-pilóta és Didier Pironi barátságát és ellenségeskedését, valamint családjuk tragikus eseményeket követő történetét feldolgozó dokumentumfilmjét, a Villeneuve Pironit március 19-én mutatják be a Sky videómegosztóján. A rendezőt arról kérdezték, a jelenlegi mezőnyben ki hasonlít a legendás Villeneuve-re. A válasz gondolkodás nélkül érkezett:

„Fernando Alonso. Többen is mondták a nevét, akikkel interjút készítettem a film miatt. Azt mondták, az elmúlt húsz évben egyedül ő hasonlított bármiben Gilles-re. Ő az, aki a 12. helyen van, de úgy küzd a 11. pozícióért, hogy az autó is szétesik, csak az az egy hely legyen meg. Nem számítanak a pontok, nem számít a helyezés: ilyen Alonso. Csak az számít neki, hogy gyorsabb legyen a másiknál, semmi más – ezért Fernando” – mondta a GP247-nek adott interjúban Torquil Jones.

Rossi nem akart szerepelni a Marquez-dokumentumfilmben

Néhány hete jelent meg az Amazon Prime Videón a Marc Marquez: All In című ötrészes dokumentumfilm-sorozat, amely elsősorban a nyolcszoros világbajnok motoros tavalyi kálváriáját, műtétjét és visszatérését dolgozza fel, de egyúttal érinti a karrierjének korábbi meghatározó pillanatait is. Így értelemszerűen szóba kellett kerülnie a Valentino Rossi és közte történt 2015-ös botrányos eseményeknek, amely kapcsán Marquez keményen fogalmazott az olasz legendáról a sepangi eseményeket illetően. Ám míg más epizódokban nagy riválisai, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa szintén megszólaltak, Rossi nem tűnt fel ilyen formában a szériában – mint azt a rendező, Jaime Perez a Revolónak elárulta: maga a Doktor döntött így.

„Egyeztettünk Valentinóval, de nem akart szerepelni. Marc Marquezről szólt a dokumentumfilm-sorozat, de beszéltünk esetekről Lorenzóval vagy épp a Pedrosával töltött első évekről, ahol erős dolgokat mondott. Elmentünk hozzájuk, elmagyaráztuk nekik, mi ez, és élve a jogaikkal igent mondtak, míg Rossi, szintén élve a jogaival, nemet mondott” – fogalmazott a rendező.

motogp-rossi-marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Használja-e a Ferrari F1-es vétóját Vasseur?

Bár többször is felmerült, hogy eltörölhetik, még a legutóbbi Concorde-egyezményben is helyet kapott a Ferrari vétója, amelyet még 1980-ban harcolt ki csapatának Enzo Ferrari annak érdekében, hogy a Bernie Ecclestone-féle FOTA (azaz a csapatok szövetsége) ne alakíthassa át az F1 szabályait a maranellóiak beleegyezése nélkül. A vétó értelmében a Scuderia elméletileg bármely szabályváltoztatás elé akadályt gördíthet, amelyről úgy véli, hogy árthat a sportnak, a gyakorlatban azonban csak elvétve alkalmazták ezt: legutóbb 2015-ben, amikor leszavazták, hogy korlátozzák a partnercsapatoktól a motorokért kérhető árat.

Amikor felvetették neki a témát, Frederic Vasseur, a Ferrari új csapatvezetője is arra utalt, hogy nem kívánnak élni a vétó lehetőségével, mert meg vannak elégedve a szabályalkotók munkásságával: „Azt hiszem, a Ferrari sosem élt korábban a vétó erejével, köszönhetően az F1 Bizottságban végzett munka színvonalának – még ha olykor nem is vagyunk egy véleményen és harcolunk egymással. Úgy gondolom, az F1 Bizottság munkájának színvonala nagyon jó, s ha valamivel előállunk, a következő lépésben már közel véglegesítjük is. Úgyhogy őszintén szólva nem igazán látom, hol használhatnánk a vétónkat rövid távon” – idézi Vasseurt az F1i.com szakoldal.

f1-vasseur-ferrari_1

fotó: DPPI

NASCAR: Byron megállíthatatlan volt a végjátékban, majdnem a szerelőjét is elütötte

A Phoneix Raceway volt a kupasorozat legutóbbi állomása, amely egy fontos helyszín mindenki számára, hiszen az idény utolsó futamát is itt rendezik majd. Az első sorból Kyle Larson és Denny Hamlin indulhattak, mögöttük pedig az előző futam győztese William Byron, valamint Brad Keselowski várták, hogy megkapják a zöld zászlót. A futam túl sok izgalmat nem hozott az első két szakasz gyakorlatilag olyan volt, mintha csak ott folytatódott volna minden, mint egy héttel korábban. A Hendrick Motorsports autói ugyanis kifejezetten gyorsak voltak, Byron vitte el az első etapot míg Larson másodikat.

Az utolsó körökre azonban mégsem ők tűntek a legesélyesebbnek. A pálya egyik nagymenője, a rutinos Kevin Harvick a 15. helyről indulva kapaszkodott fel az élmezőnybe, majd az első helyre is felugrott és sikerült jelentős előnyt kiautóznia. Innen úgy tűnt, senki sem kapja el, de csalódnia kellett. Jött egy sárga zászló Harrison Burton hibája miatt, ahol többen is kiálltak friss gumikért, ám amíg a Stewart-Haas Racing pilótájának négyet cseréltek, addig a riválisok kettővel is megelégedtek. Így került az élre Byron, akinek mondhatni tökéletes lett a kerékcseréje, mivel a szerelője is épphogy el tudott ugrani előle, de szerencsére senki sem sérült meg és időt is nyertek.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR on FOX (@nascaronfox) által megosztott bejegyzés

Az újabb zöld zászlónál aztán AJ Allmendiger, Noah Gragson  és Ty Gibbs akadtak össze, így megint jöhetett a sárga és mivel a körök már elfogytak volna, ezzel egyúttal a hosszabbítás is. Itt az elindulás utáni pillanatokban Larson majdnem a falnak nyomta Byront, akinek viszont ismét szerencséje volt, mivel a mögötte érkező Tyler Reddick meglökte őt, amivel elég lendületet nyert ahhoz, hogy az élre kerüljön és ott is maradjon. A 25 éves pilóta mögött a kavarodást ügyesen kihasználó Ryan Blaney lett a második, Reddick pedig a harmadik. Byron mostani sikere azt jelenti, hogy minden eddigi futamot egy Chevrolet nyert, erre pedig 22 esztendeje nem volt példa.

Folytatás vasárnap az Atlanta Motor Speedwayen.

Oscar-díjat nyert Jean Todt párja

Volt minimális autósportos vetülete a magyar idő szerint hétfő hajnalban megrendezett 95. Oscar-gálának, ugyanis a legjobb női főszereplő kategóriában jelölt volt az a Michelle Yeoh is, aki 2004 óta egy párt alkot az akkor még a Ferrari Formula-1-es csapatát irányító, később több cikluson át az FIA elnökeként tevékenykedő Jean Toddtal. A maláj színésznő számos alkalommal feltűnt az F1-es nagydíjhétvégéken is Todt oldalán. Éjszaka pedig történelmet írt, ugyanis Michelle Yeoh megkapta az Oscar-díjat az este során egyébként taroló Minden, mindenhol, mindenkor című filmben nyújtott alakításáért, s ezzel az első ázsiai nő lett, aki győzni tudott ebben a kategóriában.

„A tiszta kegyelem és az óriási boldogság pillanata! Nagyon büszke vagyok Michelle-re, aki megkapta a legjobb színésznőnek járó Oscar-díjat” – posztolta Todt egy közös kép kíséretében.

Toyota-uralom a WEC szezon előtti prológján

A hétvégén rendezték az Endurance-világbajnokság idény előtti tesztjét Sebringben, ahol először láthattuk egyszerre pályán a hét gyártót, amely idén a Hypercar kategóriában rajthoz áll (ide kattintva galéria is nyílik róluk). A tempót a címvédő Toyota diktálta: a négy etapból háromszor is a japán márka volt a leggyorsabb. A legjobb időt a #7-es Toyotában ülő Jose Maria Lopez érte el még szombat délelőtt, 1:48,208-as ideje ezredekkel maradt az élen a testvérautót vezető Brendon Hartley vasárnap délutáni 1:48,216-os körével szemben. A Toyotákhoz a mezőny egyetlen Cadillacje került a legközelebb: Earl Bamber 1:48,429-es ideje a szombat délutáni szakasz legjobbja volt. Ezután jött a két LMDh Porsche: Michael Christensen 1:48,957-et ért el, Kevin Estre 1:49,285-ös eredménye viszont már több mint egy másodperccel elmaradt az etalon időtől. A Ferrarik közül Nicklas Nielsen az utolsó órában ugrott fel a hatodik pozícióba, az #51-es egység viszont a vasárnap jelentős részét kénytelen volt kihagyni, miután James Calado összetörte az autót az 1-es kanyarban. Így az Antonio Giovinazzi nevével is fémjelzett csapat elé a két Peugeot is befért, míg a maradék két gyártó közül a Vanwall több mint egy másodperccel megelőzte a Glickenhaust.

Ami a többi géposztályt illeti: az LMP2-ben a United Autosports bizonyult a leggyorsabbnak Filipe Albuquerque 1:50,577-es ideje révén, megelőzve a WRT-s Robert Kubicát, aki az utolsó etapot az élen zárta, valamint a Premát erősítő Doriane Pint. A GTE Am összesített eredménylistáját pedig a Porsche uralta, a Project 1 színeiben szereplő Matteo Cairoli 1:59,170-es időt futott, míg a második helyen Michelle Gatting köre révén a női egység, az Iron Dames végzett.

A WEC prológja ezzel véget ért, a hétvégén – egész pontosan – pénteken a Sebringi 1000 mérföldessel pedig elrajtol a 2023-as szezon és vele a sportautózás új (arany)korszaka is.

wec-toyota-sebring-prolog

Videón László Martinék látványos borulása az ERC-évadnyitón

Mint arról beszámoltunk, idejekorán véget ért az egyik magyar egység, László Martin és Berendi Dávid számára a Rali-Eb portugáliai első fordulója, miután felborultak és összetörték a Skodát. Szerencsére a pilóta és a navigátor is épségben megúszta a balesetet – amelyről készült nézői felvétel, amely alapján kisebb csoda, hogy csak az autó sérült:

Pont ellentétes irányba halad az FIA – Hamilton

Nagy felzúdulást váltott ki az év elején, amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, hogy mostantól engedélyhez kötik a politikai és vallási megnyilvánulásokat a pilóták számára. Az FIA azóta pontosította az előírásokat, de ez sem csitította el a kritikus hangokat – beleértve a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki így beszélt minderről még Bahreinben a Formula.hu jelenlétében:

„Amikor olvastam a hírt, ez azt mutatta nekem, hogy rossz irányba megyünk: ez épp ellentétes, amit próbálok elérni a csapattal, valamint a sport részvényeseivel zajló párbeszéd során. Még mindig sokan vannak, akik nem teljesen értik vagy hiszik el, mennyire fontos, hogy befogadó környezetben éljünk. Úgy gondolom, az én feladatom és a mi feladatunk rávilágítani ennek pozitívumaira.”

Érdemes megemlíteni, hogy míg az FIA-t kritizálta Hamilton, addig az F1 vezérigazgatóját, Stefano Domenicalit méltatta ugyanebben az ügyben: „Stefano egy nagyszerű vezető és rendkívül családközpontú. Nagyon jól érti ezt, és már fel is szólalt mindez ellen, úgyhogy tovább fogunk dolgozni azért, hogy a helyes irányba menjünk.”

f1-hamilton-bahrein

Két új győztes csapattal indult az Extreme-E szezonja

A hétvégén Szaúd-Arábiában, a Sivatag xPrix-vel vette kezdetét az elektromos tereprali-bajnokság 2023-as kiírása, amelyben immár helyszínenként két-két versenyt rendeznek. A szombati első fordulót egy büntetés döntötte el: hiába ért célba elsőként a döntőben a Johan Kristoffersson, Mikaela Ahlin-Kottulinsky fémjelezte Rosberg X Racing, sárga zászló hatálya alatti gyorshajtásért hátrasorolták őket, így a győzelmet az első diadalát arató Veloce Racing örökölte meg Kevin Hansennel és Molly Taylorral.

 

Vasárnap aztán szintén egy olyan alakulat nyert, amely korábban még egyszer sem: az első versenyen második helyezést elérő Sainz XE Team húzta be a szezon második fináléját, a volánnál Mattias Ekströmmel és Laia Sanzcal. Akárcsak előző nap, ismét a Veloce Racing és Rosbergék tették teljessé a dobogót. A fenti és a lenti videóban visszanézhető mindkét nap döntős eseményei:

Az új csapatfőnök kijelentette: marad a Williams név az F1-ben

A Williams család néhány éve teljesen kiszállt a Dorilton Capital által felvásárolt csapat vezetéséből, így azóta időről időre felmerülnek aggodalmak azzal kapcsolatban, hogy esetleg a Williams név is eltűnhet a rajtrácsról. A legtöbb statisztikai mutatóban a Ferrari mögött második-harmadik helyen álló alakulat nemrég kinevezett új csapatfőnöke, a Mercedestől érkezett James Vowles azonban mindenkit megnyugtatott: nem lesz névváltás. „A Williams egy ikonikus márkanév, és nem látok rá okot, hogy elhagyjuk a sport legikonikusabb brandjét a Ferrarin kívül” – jelentette ki Vowles a Motorsport-Total.com szaklapnak nyilatkozva.

Vowles egyébként arról is beszélt, hogy még idén véglegesítenék, hogy ki lesz a motorpartnerük a 2026-tól induló új érában – erről itt írtunk bővebben. A Williams egyébként pontszerzéssel indította a 2023-as évadot: Alexander Albon szerint a tavalyhoz képesti fejlődésük az Aston Martiné mögött a legjobb a mezőnyben.

f1-williams-bahrein

fotó: DPPI

Felborultak László Martinék az ERC-szezonnyitón

A hétvégén rendezik Portugáliában a Rali-Eb 2023-as nyitányát, a Rally Fafét, amelyen két magyar egység is rajthoz állt. László Martin és Berendi Dávid párosa számára azonban idő előtt véget ért a verseny: a vasárnap késő délelőtti szakaszon ugyanis felborultak és összetörték a Skodát. Szerencsére a Topp-Cars Rally Team jelentése szerint a pilóta és a navigátora is jól van a baleset után. Az ERC másik magyar indulója, Csomós Miklós a 13. szakaszt követően a 13. pozíciót foglalja el az ERC összetettjében.

 

Elkezdődtek a munkálatok: a monacói F1-es pálya több mint felét újraaszfaltozzák

Bár még két és fél hónapot várnunk kell a Formula-1-es Monacói Nagydíjra, máris megkezdődtek a helyszínen a munkálatok – igaz, a száguldó cirkusz előtt még a Formula-E is ellátogat a hercegségbe május elején. A Motorsport.com francia kiadása szerint idén nagyjából a nyomvonal felét újra is aszfaltozzák a nagydíjat megelőzően: a lap arról írt, hogy többek között a célegyenest magába foglaló szakasz, valamint az alagút is új aszfaltot kap. A Monacói Automobil Klub szerint mindez 15 ezer négyzetméternyi és ezáltal 1800 tonnának megfelelő aszfaltot igényel. A munkálatokra jórészt éjszaka kerül sor, ezzel is minimalizálva a forgalomban okozott fennakadást.

f1-monaco

Zajlik a WEC-prológ: mozgásban a Ferrari, a Toyota és a többiek – videók

A jövő hétvégi szezonnyitó helyszínén, Sebringben tesztel az Endurance-világbajnokság mezőnye: szombaton az első etap során a két Toyota diktálta a tempót, a második szakaszban viszont már egy hajszállal a Cadillac volt a leggyorsabb, miközben a Ferrarik a negyedik-ötödik helyen végeztek. Az alábbi videóban mozgásban is megcsodálhatjuk a hétgyártóssá (Toyota, Peugeot, Ferrari, Porsche, Cadillac, Glickenhaus, Vanwall) duzzadó Hypercar/LMDh-élkategória és persze a többi géposztály versenygépeit (ide kattintva pedig galéria nyílik az elitkategóriáról):

Alonso egyik első villanása

A Formula–1 múltjának legkülönlegesebb mozzanatait bemutató, s a sportág kiscsapatai iránt különös vonzalommal viseltető UnracedF1 Twitter-csatornája Fernando Alonso F1-es karrierjének egyik korai hőstettét elevenítette fel: a sergeghajtó Minardival versenyző spanyol újonc már az időmérőn is remekelt, hiszen mindkét Benettont és az egyik Jaguart is megelőzte, az alábbiakban pedig azt láthatjuk, amint a szezon során még dobogót is szerző Giancarlo Fisichellát kergeti le a pályáról annak a csapatnak az autójával, mely ekkor már több mint másfél éve pontot sem szerzett.