DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Így alakult az ikonikus Alonso–Schumacher vb-csata 2006-ban

 A Racing Statistics most a 2006-os szezon alakulását ábrázolta egy virtuális grafikával. Az az év a Renault-ról és Ferrariról szólt: Fernando Alonso és Michael Schumacher a világbajnoki címért, Giancarlo Fisichella és Felipe Massa a harmadik helyért vetélkedtek.

Az F1 tárgyal a spái rajongók kártalanításáról

Rövid közleményt adott ki szerdán a FOM arról, hogy a Formula-1 és a Belga Nagydíj promótere vizsgálja a lehetőségeket azzal kapcsolatban, hogyan tudnák kárpótolni a vasárnap gyakorlatilag elmaradt futam helyszíni nézőit, akik jegyet váltottak a spái versenynapra. Mint írják, ezzel szeretnének köszönetet mondani a rajongók elszántságáért, a pontos részletek azonban egyelőre nem ismertek.

Az már korábban kiderült Jean Todt FIA-elnök közleménye alapján, hogy a FOM, az FIA és a csapatok megtárgyalják majd a belgiumi futam tapasztalatait, az esetleges szabályváltoztatásokról szóló egyeztetésre pedig az F1 Bizottság októberi ülésén fog sor kerülni.

belga-nezok-dppi

fotó: dppi

A Williams és Russell minden dicséretet megérdemel

A Formula Podcast Belga Nagydíjat kiértékelő adásában természetesen nem mehettünk el szó nélkül a parádés esős időmérős kört repesztő, és ezzel végül első dobogóját is megszerző brit pilóta és csapata teljesítménye mellett. A vonatkozó részt 45:27-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Olyan történt a silverstone-i MotoGP-futamon, amire csaknem 50 év volt utoljára példa

Fabio Quartararo újabb domináns győzelméről és az Aprilia első MotoGP-s dobogójáról marad emlékezetes a Brit Nagydíj, de érdemes azt is kiemelni a vasárnapi futamról, hogy az első hat helyen hat különböző gyártó versenyzői végeztek – azaz az összes jelenlegi márka képviseltette magát a top 6-ban! Legutóbb hasonlóra az 1972-es Jugoszláv Nagydíjon volt példa a királykategóriában: akkor Alberto Pagani győzött egy MV Agustával, mögötte pedig sorban egy Yamaha, egy König, egy Suzuki, egy Husqvarna és egy Kawasaki futott be, míg most a Quartararo, Alex Rins, Aleix Espargaro, Jack Miller, Pol Espargaro, Brad Binder hatos révén Yamaha, Suzuki, Aprilia, Ducati, Honda, KTM volt a gyártók sorrendje az első hat pozícióban. Ilyen tekintetben egyértelműen aranykorát éli a MotoGP, hiszen szemlátomást bármelyik motorral van esély az erős szereplésre, ami a kiegyenlített erőviszonyokra utal.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-gyartok-dobogo-britgp

Raikkönen, Norris, Leclerc, Verstappen, Perez – balesetek egész sora a legjobb spái onboard videók között

Bár a versenyt gyakorlatilag elmosta az eső, azért a Belga Nagydíjról is elkészült a szokásos válogatás a legjobb fedélzeti kamerás felvételekkel, csak most éppen főként az edzéseken készült videók szerepelnek benne. Láthatjuk többek autótörése mellett Lewis Hamilton és Nicholas Latifi majdnem ütközését, George Russell parádés Q3-as produkcióját és persze Fernando Alonso szenzációs sisakkamerás körét is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-norris-video

Instagram-baki Hamiltontól: Russellt jelölte meg a kutyája helyett

Lewis Hamilton közösségi médiás posztján derül az internet: a hétszeres világbajnok szunyókálós képet osztott meg Roscoe társaságában, de a kutya Instragram-profilja helyett véletlenül vagy talán szándékosan George Russellt jelölte meg. A poszt azóta nem érhető el.

Persze a kommentelőket sosem kell félteni. Valaki egyértelmű utalásnak látja, hogy Russell lesz Hamilton jövő évi csapattársa a Mercedesnél, más ennél is tovább megy: szerintük a kép egy metafora, melynek jelentése, hogy a brit arról álmodik, Russell személyében egy újabb Bottast, egy hűséges ölebet kap.

Sóderágyakkal tehetik biztonságosabbá az Eau Rouge-t és Spa több kanyarját

Az elmúlt években többször is kritikák kereszttüzébe került az F1-es Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps. Különösen az Eau Rouge és Raidillon kanyarok kombinációját tartják veszélyesnek: két éve itt szenvedett halálos balesetet a Formula-2-ben Anthoine Hubert, idén pedig a spái 24 óráson, valamint a W Series és az F1 időmérőin is komoly incidensek történtek az ikonikus ponton.

Mindezek hatására, és mert Spa a közeljövőben motorversenyeket is rendezne (a motoros Endurance-világbajnokság, azaz az EWC elvileg már jövőre 24 órás futamot bonyolíthat le a belga helyszínen), komoly biztonsági átalakításokat eszközölhetnek novembertől kezdve a tél folyamán a pályán. Az Auto Motor und Sport információi szerint a nyomvonalhoz nem nyúlnak, az említett Eau Rouge–Raidillon kombinációban ugyanakkor megnövelnék a bukóteret és a korlátokon is javítanának. Emellett visszatérhetnek a sóderágyak is ott, valamint a pálya több pontján, így a La Source-ban, a Stavelot-ban, a Blanchimont-ban és a Les Combes-ban – igaz, Daniel Ricciardo például nem annyira támogatja a kavicságyak ötletét, mert az ausztrál szerint nagy tempónál fejre állíthatja az autókat. Az AMuS szerint 80 millió eurót költhetnek a téli átalakításokra.

f1-spa-dppi

Az 1991-es Jordan festése a jövő évi autókon is jól mutatna

Az interneten sok elképzelést lehetett találni arról, hogy milyennek képzelik el a rajongók a jövőre bemutatkozó új aerodinamikai szabályok szerint épült autókat. Az alábbi alkotás is hasonló, melyen a Jordan istálló 1991-es szezonban használt legendás zöld dizájnját láthatjuk, a képek pedig Simon Colabufalo munkásságai. Az autót, melyen az ikonikus 7Up festés is szerepelt, nemrégiben tesztelhette Mick Schumacher Silverstone-ban.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

GP CORNER (@gp_corner) által megosztott bejegyzés

Videón Vinales első apriliás körei

Kalandos hetei vannak Maverick Vinalesnek, az egyszer biztos! Azok után, hogy még a MotoGP nyári szünete előtt bejelentették, hogy a szezon végén távozik a Yamahától, a Stájer GP után szabotázs gyanúja miatt előbb felfüggesztette őt a csapata, majd nem sokkal később azonnali hatállyal kitette a szűrét. Ez viszont azt is jelentette, hogy az Apriliával 2022-re leszerződő spanyol a tervezettnél korábban felülhetett az RS-GP-re, s ezt a noalei gyártó ki is használta: Vinales kedden és szerdán Misanóban teszteli először a vasárnap első MotoGP-s pódiumát begyűjtő márka versenygépét.

Azt egyelőre nem tudni, hogy esetleg éles versenykörülmények között is láthatjuk-e már idén a többszörös futamgyőztes versenyzőt az Aprilia színeiben, mindenesetre itt az első videó és néhány kép arról, ahogy az olasz pályán köröz új játékszerével:

 

vinales-aprilia-motogp-teszt-1

vinales-aprilia-motogp-teszt-2

vinales-aprilia-motogp-teszt-3 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Miért nem lehetett hétfőn megtartani a nagydíjat?

Sokakban felmerülhetett a vasárnapi várakozás során, hogy miért nem halasztották el az F1-es Belga Nagydíjat másnapra. Számos okból kifolyólag ez egy pillanatig sem volt reális forgatókönyv, többek között ezt is körbejártuk a Formula Podcast spái futamértékelőjében, amelynek vonatkozó részét 12:16-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Időjárás-előrejelzés: Zandvoortban is esni fog?

Az elmúlt hétvége bizarr jelenetei után egyértelműen az mindenki szándéka, hogy soha többé ne ismétlődjön meg minden idők egyik legkellemetlenebb eseménysorozata Forma-1-es futamon. Az időjárás istenei előtt azonban fejet kell hajtanunk. Bár egyelőre úgy tűnik, Zandvoort megússza eső nélkül a pénteki és szombati napot, vasárnap kezdődik a bizonytalanság.

A weather.com előrejelzése alapján a Holland Nagydíj szabadedzései és időmérője esőmentes lesz, és bár a felhők jelenléte nincs kizárva, többnyire napsütéssel és 20 fok feletti hőmérséklettel számolnak. A vasárnap ezzel szemben nem kecsegtet túl kedvező körülményekkel.

Egyes előrejelzések szerint a futam napjára eső várható. Ez azt jelentené, hogy a csapatoknak ismét szélsőséges körülmények között kell bizonyítaniuk, ha egyáltalán el tud rajtolni a mezőny. Bármelyik megoldást választják a bírák, a szombati időmérős eredményeknek ezen a hétvégén is jelentős szerepe lehet.

A fentiekkel ellentétben arról is olvashatunk, hogy az eső csupán vasárnap estefelé érheti el a zandvoorti pályát, de az sem kizárt, hogy már szombatról vasárnapra, az éjszaka folyamán megérkezik. Ez elsősorban a széltől és a záporok, illetve zivatarok kialakulásának és mozgásának sebességétől függ majd. Ám ezek egyelőre mindössze találgatások, de egy biztos: a helyzet nem tűnik olyan kilátástalannak, mint a spái versenynapon.

Videó: így labdázott Vettel és Mick Schumacher Spában

Sebastian Vettel anno Michael Schumacherrel is dekázott, most pedig példaképe fiával ütötte el az időt a Belga Nagydíj leállása idején:

Ez várja/várta az érkező F1-es mezőnyt a zandvoorti pályán - videó

Drónvideó a pálya állapotáról:

Itt pedig már a pálya videója a csapatok érkezéséről:

 

Magyar sikerek a hegyi-Eb-n

Szlovéniában, az Ilirska Bistrica versenyen Nagy Norbert az abszolút 29. helye mellett óriási fölénnyel, több mint két másodperces előnnyel nyerte meg a Group5 kategóriát, amellyel újabb trófeát szerzett a hegyi-Eb-n. A kategória harmadik helyét szintén egy magyar versenyző, Szepesi Péter szerezte meg. Hernády László a horvát bajnokságban a kategória első helyén zárt.

Az eredmények ide kattintva megtekinthetők!

pf_1

Bottas egy Mercedest már biztosan vezet majd

Új szolgálati autót kapott Valtteri Bottas. A Mercedes GT Black Series modellje a Belga Nagydíj után, hétfőn érkezett meg a finn pilóta monacói otthonába. A festés az F1-es autó dizájnját idézi, Bottas pedig közösségi médiás posztja alapján nagyon örült új járművének.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Sainz és Leclerc még a bőröndpakolásban is versenyeznek

Tripla versenyhétvége van, a Belga Nagydíj után azonnal utazni is kell tovább. A Ferrari ehhez passzoló feladatot választott pilótáinak legújabb kihívásvideójában. Vajon Carlos Sainz vagy Charles Leclerc pakolja be gyorsabban a bőröndöt (természetesen meghatározott szabályok szerint)? Két, egymástól teljesen eltérő módszert láthatunk, Leclerc pedig felveti azt a problémát, amit valószínűleg mindenki átélt már csomagolás közben: „Ez sokkal kisebb, mint gondoltam!” Hogy mi lett a pakolóverseny vége, megnézhetitek IDE vagy a képre kattintva.

Kifakadó Vettel, ujjongó Russell és Gasly vacsorája – így szólt a rádió Belgiumban

Akármekkora zűrzavar volt a Belga Nagydíjon, vasárnap, de még a hétvége korábbi szakaszában is elhangzott néhány emlékezetes üzenet a csapatrádióban. IDE vagy a képre kattintva meg is hallgathatjátok őket.

Hamiltonék márkatársa, akire büszke a Mercedes

„Ez a hős” – írta hivatalos Twitterére a Mercedes. A csapat a pályatisztító brigád zöld munkagépére büszke, amely a természet erejével küzdve próbálta eltakarítani a vizet Spa aszfaltjáról, mint tudjuk, hiába. Tény, hogy a Mercedes márkájú jármű sofőrének fárasztóbb napja volt, mint Lewis Hamiltonnak vagy Valtteri Bottasnak.

Udvarias Norris: gratulált Verstappen győzelméhez

A Formula-1 történetének talán legfurcsább győzelmét aratta Max Verstappen a Belga Nagydíjon, ami inkább a bokszban zajlott, semmint a pályán. De a győzelem az mégis csak győzelem, és ahogy a pódiumceremónia sem maradt el, úgy a gratulációk sem. Bár Verstappen elsősége érdekelte a legkevésbé a mezőnyt, volt, aki mégsem felejtette el, hogy hirdettünk egy győztest is. Verstappen jó barátja, a történteket értetlenkedve fogadó Lando Norris még az elégedetlenség közepette is megőrizte humorérzékét, és kezet nyújtott holland riválisának: „Remek verseny, haver. Hihetetlenül vezettél!” Verstappen jóízű nevetése a végén tökéletes konklúziója a vasárnapi szürreális eseményeknek.

Domenicali: Nem láttuk a radaron a sok esőt

Keményen ostorozzák a Formula-1 illetékeseit amiatt, hogy négy órán keresztül – vis majorra hivatkozva az elvileg szabályokban foglalt háromórás időkeret helyett – húzták-halasztották a Belga Nagydíj kezdését, végül pedig érdemi futam nélkül ért véget a nap. A széria első embere, Stefano Domenicali megvédte a stewardokat: azt mondta, az időjárás-előrejelzés radarképe megtévesztő volt, az eső enyhülésére számítottak, ami lehetővé tette volna a versenyzést.

„Nekem nincs beleszólásom a kezdési időpontokba, azt a stewardok változtathatják meg. A hozzánk eljutó információ azt állította, hogy amit láttunk, normál eső volt. Semmi jele nem volt annak, hogy ennyire súlyos lesz az esőzés. Máskülönben a stewardok tudtak volna döntést hozni” – idézi az F1 elnök-vezérigazgatóját az Autosport. „Láthattuk, hogy még az idő visszaszámlálását is megállították, hogy időt nyerjünk, hátha később meg lehet tartani a versenyt. Az ilyen körülmények között lehetetlen előrejelezni. Akár délelőtt 11-től kezdve is zuhoghatott volna” – mondta Domenicali, akitől bővebben itt lehet olvasni.

Marquez ütközése, testvérharc az élen, először dobogón az Aprilia – a Brit GP legjobb pillanatai

Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a MotoGP silverstone-i futamának legemlékezetesebb momentumairól, benne többek között Marc Marquez és Jorge Martin ütközésével és Fabio Quartararo újabb domináns győzelmével – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

britgp-video-top5

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!