Mint két tojás
https://formula.hu/parc-ferme/2371
A két Benetton-festésű Alfa Romeo bő három évtizeddel ezelőtt:
Megkérdezték Hamiltont, hogy melyik a kedvenc Mercedese
https://formula.hu/parc-ferme/32185
Az esélyegyenlőségért küzdő hétszeres F1-es világbajnoknak a Mulberry Schools Trust tanulói tehettek fel egy-egy kérdést, szóba került többek között a kedvenc étele (a karibi és az indiai ételt emelte ki), a hobbijai, hogy minek kell klappolnia ahhoz, hogy jó versenyző legyen valaki, de megkérdezték tőle azt is, hogy melyik a kedvenc F1-es Mercedese, amit valaha vezetett. Hamilton viszont nem nevezett meg egyet sem azok közül, amelyekkel világbajnok lett, azt mondta, hogy egy "régi" autó a kedvenc, amit egy bemutató erejéig vezethetett - az évtizedekkel korábbi technikát "rémisztő", de közben "üdítő" volt vezetni, így azt jelölte meg, mint a kedvenc F1-es Mercedesét.
Hamilton azt mindenesetre pár napja már elmondta, hogy a 2009-es McLaren volt pályafutása legrosszabb autója és az idei Mercedes közel áll hozzá - szóval ha az lett volna a kérdés, hogy melyik a legkevésbé kedvelt F1-es Mercedese, akkor alighanem ezt mondta volna...
Dermesztő: a pilóta feje mellett szúrta át az autót a korlát a baleset során
https://formula.hu/parc-ferme/32186
Egy hétvégi lengyelországi raliversenyen történt az eset - alighanem sokakban felrémlett Robert Kubica története...
Péntek: jön a szabadedzések napja
https://formula.hu/parc-ferme/32187
MotoGP, DTM és IndyCar is lesz az előttünk álló hétvégén, a pénteki nap menetrendje a következő módon alakul:
09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
11:10 - 11:55 DTM, 1. szabadedzés
14:10 - 14:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
15:35 - 16:20 DTM, 2. szabadedzés
22:00 - 23:00 IndyCar, 1. szabadedzés
A hétvége teljes programja itt olvasható!
Tíz magyar a ralikrossz-Eb nyirádi szezonnyitójának nevezői között
https://formula.hu/parc-ferme/32184
Megérkezett a ralikrossz-Európa-bajnokság május 21-22-i évadnyitójának nevezési listája, rengeteg magyarral: hatan az RX1-ben, négyen az RX3-ban képviselik majd a hazai színeket Nyirádon. A 22 fős RX1 kategóriában szurkolhatunk majd a négyszeres hazai bajnok Kárai Tamásnak, a korábbi országos bajnok Kiss Lászlónak, valamint Koncseg Zoltánnak, Mózer Attilának, Mózer Márknak és – közülük a többszörös Eb-dobogós Kárai és Mózer Attila neveztek teljes szezonra.
Az RX3 létszáma 13 fő, amelynek szintén közel harmadát a magyarok teszik ki: az Eb-n tavaly dobogót szerző Szíjj Zsolt, a Super1600-at idehaza az elmúlt két évben megnyerő Körmöczi Balázs, valamint Ferjáncz András és Répási Róbert, akik valamennyien erre az egy hétvégére neveztek be.
A McLaren helyett az Aston Martin csapatát vásárolhatja fel az Audi?
https://formula.hu/parc-ferme/32183
Természetesen nem maradhattunk pusmorgás nélkül a Formula Podcast imolai kiértékelőjében: a fő témát továbbra is a Volkswagen levegőben lógó F1-es csatlakozása szolgáltatja, ráadásul az egyik márkájuk kapcsán egy igen érdekes híresztelést is hallottunk – a vonatkozó rész 1:19:28-tól indul:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Cupra: Ha lesz ügyfélcsapatunk, az a Zengő lesz
https://formula.hu/parc-ferme/32182
Már csak alig több mint egy hét van hátra a Túraautó-világkupa pau-i szezonnyitójáig, de még mindig csupán 15 nevezőt jelentettek be hivatalosan. Az egyik levegőben lógó kérdés éppen magyar érdekeltségű: a tavalyi szezont dupla győzelemmel záró Zengő Motorsport jövője sem tisztázott még. Zengő Zoltán csapatvezető néhány hete eléggé lehangoló nyilatkozatot tett, amelyben elsősorban a hazai támogatók hiányáról beszélt, miközben utalást tett rá, hogy több WTCR-en kívüli márkával is egyeztetett, Rob Huff és Johan Kristoffersson személyében pedig két sztár is beülne az autójukba.
Zengőék eddig a Cupra partnerei voltak, az viszont már eldőlt, hogy az elektromos szériában biztosan nem folytatják együtt. A WTCR-ben azonban még lehet, hogy igen: Xavi Serra, a Cupra technikai igazgatója a TouringCarTimes.com szaklapnak arról beszélt, hogy bár lehet, hogy Leon Competition lesz az utolsó benzines versenygépük, az ügyfeleiket továbbra is támogatni fogják – bár már nem gyári szinten, mint eddig:
„Nem szakításról van szó a csapattal, csak ez is része a Cupra benzinmotoros szerepvállalásai csökkentésének. Nem adjuk fel az ügyfeleinket az ilyen bajnokságokban, ezt bizonyítjuk a nemzeti sorozatokban, a nemzetközi porondon ugyanakkor az elektromos hajtás felé mozdulunk el” – mondta el Serra, aki azt kiemelte, hogy ha szerepet fognak vállalni a Túraautó-vk-n, akkor azt biztosan a magyar csapattal fogják megtenni, de végső döntés még nem született Zengőék részéről: „Ha lesz ügyfélcsapatunk, az a Zengő lesz. Elég sok utolsó pillanatos döntést hoznak még ezen a héten is, miközben kevesebb mint két hét van a rajtig. Minden eszközük megvan, a döntés az övék.”
A Renault-vezér megerősítette, hogy tárgyalnak az Andrettivel
https://formula.hu/parc-ferme/32181
Hónapok óta téma, hogy az Andretti a közeljövőben csatlakozna a Formula-1-es mezőnyhöz, szándékaik pedig olyannyira komolyak, hogy állítólag már meg is egyeztek a Renault-val a motorpartneri szerződésről. Luca de Meo, a francia cég elnök-vezérigazgatója a megállapodást nem, a tárgyalásokat azonban gyakorlatilag megerősítette az F1only.fr lapnak adott interjúban:
„Vannak egyeztetések, nem én menedzselem ezt, sokkal inkább Laurent Rossi. Érdekesnek tűnik, mert egy jó projekt van mögötte, kompetens emberekkel, akik jót tehetnének a Formula-1-nek. Természetesen a jelenlegi helyzetben igyekszünk keresni valakit, akivel egyesíthetjük az erőinket. Egy ponton a Red Bullnak és a McLarennek is adtunk el erőforrásokat, de már nem ez a helyzet” – utalt arra De Meo, hogy pillanatnyilag csak a saját csapatukat, az Alpine-t látják el motorokkal. A vezérigazgató azt is hozzátette: nem akarják, hogy bárki is az Alpine B csapata legyen, De Meo hisz benne, hogy minden konstruktőrnek önállónak kell lennie az F1-ben.
A mesterművén dolgozik Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/32180
Lewis Hamilton közzétett egy gondosan megkomponált képet – a Mercedes gumiraktárában áll, vörösen izzó fények világítják meg – és egy sejtelmes szöveget:
„A mesterművemen dolgozom. Én döntöm el, mikor készül el” – posztolta a hétszeres világbajnok, táptalajt adva a találgatásoknak, hogy vajon mit is akar ezzel mondani. Egyesek úgy gondolják, Helmut Markónak válaszolt, aki szerint Hamilton fejében az járhat, vissza kellett vonulnia a tavalyi év végén.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
DTM: A Porsche a leggyorsabb a szezonnyitó előtti utolsó teszten
https://formula.hu/parc-ferme/32179
Hétvégén rajtol a Német Túraautó Bajnokság szezonja Portugáliában – a verseny előtt a portimaói pályán két napon át tesztelt a mezőny. Különleges körülmények közt gyakorolt a mezőny, a körözés délután 5-től este 10-ig tartott, mivel napközben még a tévékamerákat telepítette a sorozat. Kedden az ADAC GT Masters 2021-es bajnoka és DTM-újonc Ricardo Feller 1:41,573-mal a nap leggyorsabbja volt az Abt Audijával, a Bernhard-féle Porschét vezető Thomas Preining előtt.
Az Audi uralmát – a márka a két hockenheimi tesztnapon is a leggyorsabb volt Marius Zug és Nico Müller révén – szerdán megszakította a Porsche, az SSR norvég újonca, Dennis Olsen a két napot tekintve is leggyorsabb volt 1:41,378-cal. Majdnem három tizedet kapott tőle az audis Müller, míg a harmadik Nicki Thiim lett Lamborghinivel. A három márka foglalta el az első hét helyet, a legjobb Mercedes a nyolcadik Luca Stolz, a legjobb BMW a kilencedik Sheldon van der Linde lett a második tesztnapon, Ferrarit pedig csak a 11. helyen találunk Felipe Fraga révén. Ami a nagy neveket illeti: a visszatérő háromszoros DTM-bajnok René Rast 12., a címvédő Maximilian Götz 13., Sebastien Loeb pedig 28. helyen zárta az utolsó tesztnapot.
Egy dolog teljesen eltűnt az Alpine-nál Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/32176
Az Alpine egy nagy vállalást tűzött ki a 2022-es szezonra: a víztechnológiában érdekelt főszponzorral, a BWT-vel együtt célként jelölték ki, hogy az év során teljesen elhagyják az egyszer használatos műanyag palackokat.
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj volt az első versenyhétvége, amelyen az Alpine-nál egyáltalán nem használtak eldobható műanyag palackokat. A cél a folytatásban minden versenyen, valamint az estone-i és viry-i gyárakban is kiiktatni az egyszer használatos üvegeket.
„Nincs B bolygónk a műanyagok problémájára” – mondja a csapat videójában Fernando Alonso, aki a rajongókat is cselekvésre biztatja: „Arra bátorítunk, hogy próbálkozz és vedd ki a te részed. Nem számít, milyen apróság, minden számít.”
We're aiming to eliminate single use plastic bottles at both factories & all races across the season.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 27, 2022
We’re making a small swap for a big change.
There is no Planet B, & we encourage you to try and do your bit to help. No matter how small it all makes a difference!
@BWTGlobal pic.twitter.com/VNZQUuh9LN
Jos Verstappen: Tetszett, ahogy Max lekörözte Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/32178
Nagy a kontraszt a két 2021-es rivális idei szezonja közt, a különbség pedig Imolában volt legmarkánsabb: Max Verstappen eddigi legfölényesebb szereplésével húzta be a grand slamet, Lewis Hamilton viszont egész hétvégén nem fért az első tízbe – a két autó csak akkor találkozott a pályán, mikor a Red Bull kört adott a Mercedesnek. A pillanat nem titkolt elégedettséggel töltötte el Verstappen édesapját.
„Az igazat megvallva élvezettel néztem, hogy Max lekörözi Hamiltont, azok után, mi minden történt a tavalyi évben. Hamiltonra rájárt a rúd, miközben a csapattársa, George Russell kiegyensúlyozottabbnak tűnt. Nincs gyakran lehetőség lekörözni egy Mercedest” – írta rovatában a Verstappen.com-on Jos. Fia versenyzése kapcsán hozzátette: „Maxnak kiváló hétvégéje volt Imolában, egyetlen hibát sem követett el, erős volt, teljesen övé volt az irányítás. A Red Bull egyértelmű lépést tett a jó irányba.”
Ma a Ferrari, két nap alatt az AlphaTauri volt a legszorgosabb a Pirelli-teszten
https://formula.hu/parc-ferme/32177
Kedden és szerdán négy csapat még Imolában maradt, hogy a Pirelli fejlesztés alatt álló 2023-as gumijait tesztelje. A második napon Charles Leclerc és Carlos Sainz 114 kört tett meg a Ferrarival, Yuki Tsunoda 103-at az AlphaTaurival, Robert Kubica pedig 100-at az Alfa Romeóval.
Összesítve az AlphaTauri (Gasly és Tsunoda) 244, az Alfa Romeo (Zhou és Kubica) 220, az Alpine (Ocon, csak kedden) 122, a Ferrari (csak szerdán) pedig 114 kört teljesített az imolai gumiteszten.
Mekkorát is hibázott valójában Leclerc Imolában?
https://formula.hu/parc-ferme/32175
A Formula Podcast Emilia-Romagna-i Nagydíjat kiveséző adásában természetesen az egyik központi témát a Ferrari világbajnoki éllovasának első komolyabb megingása jelentette – a vonatkozó részt 33:16-tól hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Max Verstappen másodjára ért el grand slamet
https://formula.hu/parc-ferme/32174
Karrierje során második alkalommal volt képes a Red Bull holland pilótája egy adott versenyhétvégén megszerezni a pole-pozíciót, az elejétől a végéig vezetni a versenyt, és megfutni a leggyorsabb kört a futamon. A címvédő először a tavalyi Osztrák Nagydíjon tudta ezt abszolválni, most pedig a vonatkozó ranglista 14. helyére jött fel, beérve olyan bajnokokat, mint Juan Manuel Fangio, Jack Brabham, Mika Hakkinen, és Nico Rosberg.
A Mercedes továbbra sem feledkezett meg a tehetségeiről
https://formula.hu/parc-ferme/32173
Úgy tűnik a német márka nemcsak a háttérben, de a közösségi médiában is igyekszik felhívni a figyelmet az általuk támogatott fiatal versenyzőkre. Az ART Grand Prix színeiben induló Frederik Vesti a Formula-2 főfutamán a hatodik helyen zárt, amivel megszerezte első pontjait a sorozatban. Ezt a teljesítményt a Mercedesnél is méltatták, így az alábbi üzenetet tették közzé a Twitteren: „Szép munka Frederik Vesti. Top 10-es helyezés a sprinten, és az első F2-es pontjaid egy hatodik hellyel a főversenyen” – állt a bejegyzésben.
And @Formula2 was a support category for the #ImolaGP! Well done @frederik_vesti on a top 10 in the Sprint and your first F2 points with P6 in the Feature Race pic.twitter.com/Cvg5cWuCQB
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 26, 2022
Bruno Spengler az ETCR-ben is szerencsét próbál
https://formula.hu/parc-ferme/32172
Rutinos pilótákkal erősített az idei szezonra a Romeo Ferraris csapata az FIA ETCR sorozatban. Az Alfa Romeo Giuliákkal induló alakulat korábban már megnevezett két ismert pilótát, Maxime Martin és Luca Filippi személyében, a minap pedig azt is bejelentették, hogy Bruno Spengler vezetheti a harmadik autójukat. A kanadai versenyző a Német Túraautó-bajnokság egyik legjobbja volt, idén pedig először próbálhatja ki magát élesben egy elektromos versenygép volánja mögött. Spenglernek egyébként volt már tapasztalata hasonló technológiával, miután a Formula E-ben az Andretti tartalékosa volt korábban.
Romeo Ferraris announces their third driver for 2022: @BrunoSpengler !
— FIA ETCR (@FIA_ETCR) April 26, 2022
Read more: https://t.co/knTymKKBW9#FIAETCR #RomeoFerraris #RealElectricCarRacing pic.twitter.com/zkWJ1uitLE
Rendkívüli változást jelentett be az IndyCar
https://formula.hu/parc-ferme/32171
Jelentősen megváltozik az Indy 500 kvalifikációjának lebonyolítása. A részletekről nemrégiben számolt be a népszerű amerikai szériát bírtokló Penske Entertainment. Az eddigi lebonyolítás két napos volt, a szombati napon minden résztvevő pályára hajtott, hogy teljesítsen egy négykörös etapot, ezek után pedig a negyediktől a tizedik sorig végleges lett a felállás, míg vasárnap az utolsó 11. sorért és a versenyre való kvalifikálásért, valamint az első 3 sorért, folytak újabb harcok. Utóbbi szakasz a Fast 9 névre hallgatott, ám ezt mostantól elfelejthetjük.
Az új szabályok értelmében a második napon már a legjobb 12 pilótának lesz lehetősége újabb próbálkozásra, a Fast 12 keretein belül, közülük pedig a leggyorsabb hat, ismét pályára hajthat, hogy eldöntse a legjobb rajthelyek, továbbá a pole pozíció sorsát. A kvalifikáció győztese 100.000 dolláros bónuszt kap, de bajnoki pontokat is osztanak majd. A 12. helyezett egy ponttal, míg a rajtelsőséget elhódító versenyző 12 egységgel gazdagodik. Változik még ezen felül az utolsó sorért vívott küzdelem elnevezése is, a korábbi Bump Day helyett érkezik a Last Chance Qualifying, persze csak abban az esetben, amennyiben a maximális 33-nál több résztvevő indulna el.
New look. Same historic weekend.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) April 26, 2022
The 2022 @PPG Presents Armed Forces Qualifying weekend will have a new format and new championship point allocations.
Click below for the full breakdown of changes.#INDYCAR // #Indy500 https://t.co/CNZfVBXj35
A McLaren ünneplését kritizálta az Andretti pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/32170
A Formula-1-ben teljesen megszokott látvány a leintéskor, hogy a csapattagok a bokszfalon ünneplik versenyzőjüket, mikor átszeli a célvonalat, és ez Imolában sem volt másképp. A McLaren tagjai ráadásul egy pocsék szezonkezdet után fejlődtek óriásit és állhattak dobogóra az olasz pályán, így érthető volt az örömük. Ahogyan az alábbi videón is látszik, a wokingiak eufórikus állapotban voltak, ám az ünneplés formájával nem ért egyet Jake Dennis, aki jelenleg az Andretti színeit képviseli a Formula-E-ben. A brit versenyző szerint könnyen tragédia lehet az ilyesmiből.
„Dolgok, amiket szeretsz látni, mert annyira varázslatos. De egy csúszás a szerelőtől nem szép látvány. Van egy olyan érzésem, hogy ez csak akkor fog megváltozni, ha valami rossz történne” –írta Instagram sztorijában Dennis, aki legközelebb a hétvégén Monacóban indul majd az elektromos szériában.
I can’t stop watching this small clip, just love this camera angle from the McLaren Unboxed guys leaning a camera over the pit wall pic.twitter.com/8guRcKwSLX
— Matt Amys (@mattamys) April 25, 2022
Rajtkáosz és a ferrarisok hibái – a legjobb imolai onboard videók
https://formula.hu/parc-ferme/32169
Természetesen az Emilia-Romagna-i Nagydíjról is készült belső kamerás válogatás az F1 részéről, a főszerepben többek között Charles Leclerc-rel, Carlos Sainzcal, Lando Norrisszal és Valtteri Bottasszal – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Hamilton: A W13-as majdnem olyan rossz, mint a 2009-es McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/32168
Egyelőre inkább a küszködésről szól a Mercedes és különösen Lewis Hamilton 2022-es Formula-1-es idénye: ennek a mélypontja Imolában jött el, ahol gyakorlatilag esélye sem volt a pontszerzésre. A hétszeres világbajnok még a szombati sprintet követően nyilatkozott először úgy, hogy idén már kiszálltak a vb-harcból, de egyúttal arra is utalást tett, hogy a W13-as az egyik legrosszabb autó, amelyet az F1-ben vezetett, a 2009-es McLarenhez hasonlítva az idei Mercedest:
„Vannak olyanok, akik azt mondják, hogy sosem volt rossz autóm. De mindenkit biztosíthatok róla, hogy volt: a 2009-es autóm nagyon-nagyon messze volt, az volt a legrosszabb autóm valaha. Ez a mostani élmény nincs messze ettől, de úgy gondolom, rengeteg potenciál rejlik benne, ahogy abban az autóban is rejlett. Annak idején megjavítottuk azt az autót és visszatértünk a harcba, és messzemenőkig hiszek benne, hogy a csapatom ezt is meg tudja csinálni” – idézi a RacingNews365.com Hamiltont. 2009-ben egyébként szintén egy jelentős szabályváltoztatás okán esett vissza a mezőny végére az előző évben vb-t nyerő McLaren, de ahogy arra Hamilton is utalt, a szezon második felére magára találtak a wokingiak, s a brit két győzelmet is tudott aratni.