Még egy pontokat nem érő futam megnyerése is óriási örömöt okozott a W Seriesben
https://formula.hu/parc-ferme/22659
Persze érthető is, hiszen a második asseni futamot a bajnokság állása alapján megfordított rajtrács első helyéről indulva az a Megan Gilkes nyerte, aki a tabella tökutolsó helyén állt nulla szerzett ponttal. Így pedig egy amúgy tét nélküli futam megnyerése is óriási örömmel jár, pláne ha az az adott győzelem mindössze három ezredmásodpercen múlik.
Hugs and celebrations all round for Megan Gilkes. #WSeries pic.twitter.com/T2T56Su4pr
— W Series (@WSeriesRacing) 2019. július 21.
Raikkönen hibája, Verstappen csatái a Mercedesekkel – a legjobb portimaói onboard felvételek
https://formula.hu/parc-ferme/28855
Megérkezett a szokásos belső kamerás válogatás az F1-es Portugál Nagydíjról is: az összeállításban a címben említetteken kívül többször feltűnik Lando Norris és Esteban Ocon is (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!).
Együtt hódítaná meg Le Mans-t és Daytonát a Porsche és a Penske
https://formula.hu/parc-ferme/28854
Azt már néhány hónapja tudjuk, hogy a Porsche érdeklődését is felkeltette az Endurance-világbajnokság és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship közös élkategóriájának szánt LMDh, amely egy géposztályban fog szerepelni a WEC-ben a múlt hétvégén bemutatkozott hiperautókkal. Most pedig azt is bejelentette a német márka, hogy nem kisebb nevű csapattal, mint a Penskével fogják közösen működtetni az LMDh-projektet. A Penske és a Porsche kapcsolata nem új keletű: a hetvenes és a 2000-es években is nyertek bajnoki címeket a Can-Am bajnokságban, illetve az Amerikai Le Mans-szériában.

A Porsche Penske Motorsport két gyári LMDh-autóját 2023-tól láthatjuk majd a WEC és az IMSA versenyein, köztük a csúcseseménynek számító Le Mans-i és Daytonai 24 órásokon is, de a tervek szerint az új prototípus már az idei év vége előtt pályára fog gurulni. A Porsche egyébként szeretne ügyfélautókat is szerepeltetni mindkét bajnokságban.

A TCR Európa-kupában egyesíti újra erőit Nagy Dániel és a Zengő Motorsport
https://formula.hu/parc-ferme/28853
A hétvégén rajtol a TCR Europe 2021-es szezonja, s a Slovakia Ring-i nyitányon lesz magyar induló is. Nagy Dániel és a Zengő Motorsport ugyanis bejelentette, hogy a fiatal pilóta a csapat egyik Cuprájával áll rajthoz. A két fél nem ismeretlen egymás számára, hiszen Dani 2016-ban és 2017-ben másfél szezont töltött el Zengőéknél a Túraautó-világbajnokságon, míg az utóbbi három szezonban már az Európa-kupa mezőnyét erősítette előbb a M1RA, majd a BRC Racing Team színeiben. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mik a tervek az évad további részére, mindenesetre a szlovákiai fordulóra komolyak a célkitűzések: „A mai napon tettem meg az első métereket az autóval, így a kihívás nem is lehetne nagyobb. Az elmúlt években kétszer is az utolsó fordulóig harcban voltam a kontinensbajnoki címért, így a cél nem is lehet más, mint a minél erősebb dobogós helyezés” – írta hivatalos sportolói Facebook-oldalán Nagy Dani.
A TCR Európa-kupával kapcsolatos fejlemény egyébként, hogy a csapatok egyöntetűen megszavazták, hogy két futamot „mínuszolhatnak” a versenyzők az év végi pontösszesítésnél, amelybe így a hétfordulós idény 14 versenyéből 12-nek az eredménye fog mindenkinél beleszámítani. A széria indoklása szerint erre a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások jelentette nehézségek miatt van szükség.

Világsztárok, dráma és botrány Boldogkőn
https://formula.hu/parc-ferme/28848
Hiába érkezett három világsztár a magyar bajnokság első versenyére, a Boldogkő Ralira, mégis a címvédő Hadik András zsebelte be a legtöbb pontot – a futamgyőztest és Turán Frigyest kizárták... Az AFM versenyriportja:
Összezavarodott Hamilton, elszánt Alonso – így szólt a rádió Portugáliában
https://formula.hu/parc-ferme/28846
Megérkezett a jól megszokott rádiós válogatás a legutóbbi F1-es futamról, a Portugál Nagydíjról. Hallhatjuk többek között Max Verstappen kiakadását, a "vérre" éhező Fernando Alonsót és az összezavarodottságában kék zászlóért kiáltó Lewis Hamiltont.
33 hónappal gerincsérülése után ült újra versenyautóba Robert Wickens
https://formula.hu/parc-ferme/28851
A kanadai versenyző 2018-ban, az IndyCar poconói futamán szenvedett súlyos gerincvelő-sérülést, amelynek következtében egy időre szinte teljesen lebénultak alsó végtagjai. Hosszú, küzdelmes és fájdalmas munkával - amit közösségi oldalán részletesen dokumentált - Wickensnek sikerült komoly lépéseket tennie a felépülés érdekében, s lassan visszanyerte az irányítást lábai felett. Bár szimbolikus jelleggel visszatért már a volán mögé, amikor 2019-ben az IndyCar torontói versenye előtt a mezőny felvezetőautóját kormányozta teljes kézi vezérléssel, ám a nagy áttörés, a versenyautóba való visszatérés most jött el: Mid-Ohióban egy Hyundai Veloster TCR-t vezetett, amely az IMSA szervezete alá tartozó Michelin Pilot Challenge versenyautója. Ez a gép szintén teljes egészében kézi vezérléssel volt irányítható - a bajnokságban egy másik mozgássérült versenyző, Michael Johnson vezeti.
Never Say Never: Wickens Returns to Cockpit of IMSA Race Car
— IMSA (@IMSA) May 4, 2021
Read more: https://t.co/AKzBsBCrCs#IMSA / @robertwickens / @Hyundai pic.twitter.com/3EJcTldQgO


Fent és lent: lepontoztuk a Portugál Nagydíj résztvevőit!
https://formula.hu/parc-ferme/28852
A Formula Podcast futamértékelői adásainak idei újítása, hogy rendre pontozzuk a versenyzők adott hétvégi teljesítményeit. Hogy miképp láttuk a portimaói produkciókat, 1:03:51-től hallgathatjátok meg:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
„2009-ben vagy 2010-ben Spában megjelent Jos Verstappen egy kiskölökkel” – F1-es terepszemle Mészáros Sándorral
https://formula.hu/parc-ferme/28847
A Formula Podcastből a hangját már mindenki jól ismerheti: kollégánk, Mészáros Sándor az Autósport és Formula Magazin stúdiójában járt, ahol Hamiltontól át az újoncokig terepszemlét tartott a mezőnyről, sztorizott egy jót első találkozásáról Max Verstappennel, megemlékezett az első születésnapját nemrég ünneplő podcast sztárvendégeinek impozáns soráról, és arról is mesélt, milyen a vírushelyzetben egy Formula-1-es versenyhétvégén újságíróként dolgozni. Nézzétek és hallgassátok!
Sportruházati márkával szövetkezett a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/28850
A 2022-es szezontól a Castore prémium sportruházati gyártó szállítja a McLaren csapatruházatát - közölte a csapat kedden késő délután. A két fél többéves szerződést kötött egymással, aminek megfelelően a márka neve a csapattagok ruházatán kívül a pilóták tűzálló overalljain is feltűnik. Együttműködésük azonban nem most kezdődik, tavaly év végén már bemutatták első közös ruhakollekciójukat, amit a Castore az utcai autókat gyártó McLaren Automotive-val készített.
A Castore-t 2015-ben alapították, székhelye a nagy-britannia liverpool, termékeit pedig több, mint 50 országban értékesítik.

Hamilton többször állt a vb-tabella élén, mint korábban bárki
https://formula.hu/parc-ferme/28844
Ez és további számszaki érdekességek a Portugál Nagydíj statisztikai összefoglalójában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Így javított hét helyezést Ricciardo Portugáliában
https://formula.hu/parc-ferme/28845
A McLaren ausztrál pilótája szörnyen rossz eredményt ért el a Portugál Nagydíj időmérőjén, amelyen csak a 16. pozíciót szerezte meg. Nagy küzdelmek vártak rá a másnapi futamon, de minden tapasztalatát bevetve egyesével vadászta le ellenfeleit, és végül a két pontot érő kilencedik helyen ért célba. Előzéseit az F1 az alábbi videóban foglalta össze számunkra. Ebből az is kiderült, hogy a pilóta páholyból nézte végig Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi ütközését.
Vasárnap ezer szurkoló veheti birtokba a Spanyol Nagydíj lelátóit
https://formula.hu/parc-ferme/28843
Az előzetes számításoktól eltérően szurkolókat is láthatunk a hétvégi Spanyol Nagydíjon, méghozzá ezer főt. A helyi járványügyi intézkedéseknek megfelelően ez a maximum, amit vasárnap megengedhet magának egy szabadtéri rendezvény Spanyolországban.
A helyszínre érkezők hőmérsékletét a belépéskor ellenőrizni fogják, a maszkviselés kötelező, a táplálkozás viszont tiltott, a pálya területén senki sem fogyaszthat ételt vagy italt.

Fotó: DPPI
„Szerencse, hogy élek” – riválisa féktárcsája vágta meg a Moto3-as versenyző nyakát
https://formula.hu/parc-ferme/28842
Pedro Acosta újabb zseniális győzelmét már megénekeltük a Spanyol Nagydíj Moto3-as futama kapcsán, de érdemes szót ejteni a befutónál mögötte lezajlott jelenetekről is. A versenyben sokat vezető Deniz Öncü ugyanis az utolsó kanyarban próbálta támadni Jaume Masiát, azonban elcsúszott, így mindketten elestek, és vitték magukkal Darryn Bindert is.
A leintés után aztán Öncü az Instagram-sztorijában osztott meg egy fotót, amelyen egy vágás látszik a nyakán: „Hogy őszinte legyek, szerencse, hogy élek. Amikor Darryn Binder átment a fejemen, az első féktárcsája megvágta a nyakamat. Sokkal rosszabbul is alakulhatott volna!” – írta a fiatal török versenyző. Az alábbiakban mutatjuk a balesetet, lentebb pedig erősebb idegzetűeknek a képet:
It all came down to the last corner in #Moto3!
— MotoGP™ (@MotoGP) May 2, 2021
Unfortunately for @Denizoncu53, @jaume_masia and @DarrynBinder40, their race ended there! #SpanishGP pic.twitter.com/zFr9t3s8cq

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vettel és Schumacher gratulált egymásnak a futam végén
https://formula.hu/parc-ferme/28841
A levezető körön odagurult a négyszeres világbajnok a fiatal mellé és átintett neki, amit Schumacher viszonzott, majd az autóból kiszállva is "összeöklöztek":
Wholesome content #PortugueseGP #F1 pic.twitter.com/0NjgZlttzy
— Formula 1 (@F1) May 3, 2021
A Mercedes láthatóan nagyon szeretné, hogy Bottas jó legyen
https://formula.hu/parc-ferme/28840
Legalábbis így értelmezi az eseményeket Ross Brawn, a Formula-1 motorsportért felelős igazgatója. A szakember a hétvégi összegzőjében kiemelte, hogy a Mercedes szemmel láthatóan minden támogatást megad Valtteri Bottasnak, a bokszstratégiától kezdve a szóbeli biztatásig - mint mondta, meglehetősen szokatlan, hogy futam közben a csapatfőnök beleszóljon a rádióba, de Toto Wolff most saját maga biztatta és hajtotta pilótáját. Hozzátette, hogy izgalmas ez a csapaton belüli dinamika jelenleg - azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a Mercedesnek ténylegesen egy jó Bottasra lenne szüksége, aki tud harcolni a Red Bullokkal, mert most két versenyző kell ahhoz, hogy megvédhessék a vb-címüket.

fotó: dppi
Ennél közelebb aligha kerülhetünk a dobogón pezsgőző Hamiltonhoz
https://formula.hu/parc-ferme/28839
Az F1-es Portugál Nagydíj után is megcsodálhatjuk a pódiumceremóniáról készült „pezsgő-onboardot” egy „Ferrari” kamerájából:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videó: Nem is szól rosszul egy hidrogénes versenyautó
https://formula.hu/parc-ferme/28838
Az utóbbi évtized során a legtöbb autógyártó az elektromos hajtásláncok felé mozdult el a karbonsemlegesség elérése érdekében, ami azt eredményezte, hogy évről évre bukkantak fel olyan "zöld" versenyszériák, mint a Formula-E, a Pure ETRC vagy éppen az elektromos GT kategóriája. Ezek egyelőre visszafogott sikereket érnek el az autósportért rajongók körében, abból az egyszerű tényből fakadóan, hogy a hajtásláncaik csendesek.
Erre a problémára talált megoldást a Toyota, ami régóta azon dolgozik, hogy a hidrogén, mint üzemanyag elterjednek a személyautók körében. Ennek érdekében az idei évre kifejlesztettek egy versenyblokkot, ami jelentős hasonlóságot mutat a jól ismert benzines erőforrásokkal: dugattyúkkal rendelkezik, turbóval szerelt, és van hangja! A sűrített hidrogénnel tankolt erőforrást Corollákba szerelik, és a Super Taikyu Seriesben versenyeztetik idén. A gépet tesztelő Hiroaki Ishiura elárulta, a konstrukció vezethetősége a vártnál jobban hasonlít egy normál motorra.
Elfogadni a korlátainkat – dokumentumfilm érkezik Alex Zanardiról
https://formula.hu/parc-ferme/28836
Alex Zanardi - Disability is all Relative címmel hamarosan új dokumentumfilmet mutat be az Amazon Prime az 54 éves autóversenyzőről, paralimpikonról. Az 50 perces alkotás Zanardi életének 2018-2019-es szakaszát dolgozza fel, amikor az olasz a daytonai 24 óráson készült rajthoz állni egy számára átalakított BMW M8 GTE-vel.
"Bizonyos szempontból mindannyiunknak együtt kell élnie korlátokkal. Mindez relatív. Az élet egy utazás, és el kell fogadnunk a korlátainkat. Senki sem képes madár módjára repülni, szóval ha nem tudsz túllépni a problémádon, akkor valahogy együtt kell vele élned" - idézte a Racer magazin az alkotásban elhangzó első mondatokat.
Zanardi azt követően vált a kitartás példaképévé, hogy 2001-ben súlyos balesetet szenvedett az amerikai CART-szériában, aminek következtében mindkét lábát elveszítette. Álmait nem adta fel, 2003-ban a BMW-vel visszatért a versenyzéshez, később pedig többszörös aranyérmes paralimpikon lett. Tavaly nyáron újabb súlyos baleset érte, ezúttal kézzel hajtott kerékpározás közben: Toszkánában egy versenyre készülve nekiütközött egy szemből érkező teherautónak. Az olasz sportolót azóta is kórházban ápolják, és a legfrissebb információk szerint már beszélni is tud.

Fotó: DPPI
Idén is éles bevetésekre küldi a Williams izraeli tesztpilótáját
https://formula.hu/parc-ferme/28837
A francia-izraeli állampolgárságú, korábban Magyarországon is élő és versenyző Roy Nissany tavaly három szabadedzés-lehetőséget kapott a Williamstől. A DAMS Formula-2-es pilótája – aki a szezonra az F3 Asia széria bajnoki ötödik helyével hangolt – 2021-ben is maradt a Williams kötelékében, a bahreini teszt nyitónapján ő vezetett, ezen túlmenően pedig ismét várnak rá edzésbevetések, az első most pénteken, a Spanyol Nagydíjon.
„Nagyon várom, hogy visszaüljek az autóba. Barcelona volt tavaly az első FP1-es edzésem, és azóta nagyon sokat fejlődtem, szóval várom, hogy ezt pályán is bizonyítsam. Nagyszerű érzés megtapasztalni a fejlődés újabb lépcsőfokát, ahányszor az autóba ülhetek” – mondta Nissany, aki Russell FW43B-jét veszi át az első 60 percre Spanyolországban.

Középpontban az F1 és a rali: Visszanézhető a májusi Autósport és Formula Magazin
https://formula.hu/parc-ferme/28835
Tartalom:
- A Boldogkő Ralival elkezdődött a hazai szezon.
- Formula-1-es terepszemle Mészáros Sándorral.
- Egy mérnök munkája a Mercedes F1-es csapatánál.
- Max Verstappen emlékei első nagydíjgyőzelméről.









