Lewis Hamilton abban reménykedik, hogy a 2026-ban érkező új Formula–1-es szabályrendszer végre véget vet annak a nehéz időszaknak, amelyet a 2022-ben bevezetett szívóhatású autók óta él át. A hétszeres világbajnok pályafutása egyik legkevésbé kedvelt érájaként tekint a leköszönő generációra, amely mind vezetési stílusát, mind eredményeit tekintve komoly kihívások elé állította.
Hamilton mindössze két futamgyőzelmet szerzett a jelenlegi szabályciklusban, és különösen az időmérőkön szenvedett, mivel ezek az autók kevésbé jutalmazzák a késői féktávokat és az agresszív kanyarvételt. A 40 éves brit nem is rejtette véka alá véleményét, amikor korábban úgy fogalmazott: „Nincs egyetlen dolog sem, amit hiányolni fogok ezekből az autókból” – hozzátéve, hogy ez a legkevésbé kedvelt időszaka 2007-es Formula–1-es debütálása óta.

A Ferrarihoz való átigazolása sem hozta meg a várt fordulatot: Hamilton 2025-ben csak hatodik lett az összetettben, 86 ponttal elmaradva csapattársától, Charles Leclerc-től, miközben egyetlen kiemelkedő eredménye a sanghaji sprintfutamon aratott győzelem volt. A brit pilóta szerint azonban a Scuderia helyesen döntött, amikor már júniusban leállította az idei autó fejlesztését, hogy minden erőforrást a 2026-os projektre fordítson. „Támogattam Fredet teljes mértékben. Nem maradhatunk le a többiektől az új autó fejlesztésében, mert mindannyiunk számára meredek tanulási görbe lesz” – magyarázta Hamilton.
A veterán versenyző a korábbi szabályváltozások tapasztalataiból merít optimizmust. Bár a 2009-es átmenet a McLarennel kifejezetten nehéz volt számára, a 2014-es és 2017-es váltások idején már domináns időszakot élt meg a Mercedesszel. Ennek fényében most abban bízik, hogy az új korszak ismét kedvez majd neki: „Ez a generáció volt talán a legrosszabb. Csak imádkozni tudok, hogy a következő ne legyen ennél is rosszabb” – fogalmazott Hamilton.