DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

Még egy pontokat nem érő futam megnyerése is óriási örömöt okozott a W Seriesben

Persze érthető is, hiszen a második asseni futamot a bajnokság állása alapján megfordított rajtrács első helyéről indulva az a Megan Gilkes nyerte, aki a tabella tökutolsó helyén állt nulla szerzett ponttal. Így pedig egy amúgy tét nélküli futam megnyerése is óriási örömmel jár, pláne ha az az adott győzelem mindössze három ezredmásodpercen múlik.

 

Láttátok már közelről Hamilton silverstone-i sisakját?

A hétszeres világbajnok hazai versenyre készített fejvédőjét egy kanadai művész, Mad Dog Jones tervezte – Lewis Hamilton Instagramon kereste meg őt, vállalkozna-e a feladatra. A sisakon helyet kapott a „Still We Rise” szlogan, az újrahasznosítás emblémája és a Black Lives Matters mozgalom logója is, melyek mind a Hamilton számára fontos ügyekre utalnak.

Egy év még van a futamig, de már aszfaltozzák a pályát Miamiban

A 2022-es szezonban rendezik meg az első Miami Nagydíjat: pontos időpont még nem ismert, de minden bizonnyal a júniusi Kanadai Nagydíjjal kerül párba a verseny a logisztika miatt, valamint abból a megfontolásból, hogy ne essen túl közel a texasi USA Nagydíjhoz. Floridában 5,41 kilométeres utcai pályán rendezik a versenyt, és bár egy ilyen jellegű helyszínen hosszú időnek tűnik a hátralevő csaknem egy év, már most zajlanak az előkészületek: a versenyzésre szánt különleges aszfalt első rétegét fektetik le épp a hátsó egyenesben.

Kétszázmilliárd forintnyi tőke érkezett a McLarenhez Szaúd-Arábiából

Fontos befektetéssel gyarapodott a McLaren Csoport, amelynek köszönhetően a vállalat jövője biztosítottá vált. A Motorsport.com beszámolója szerint 550 millió font, azaz átszámítva körülbelül 230 milliárd forint tőke érkezett a cégcsoporthoz, amelynek három leányvállalata a versenyrészleg, az autógyár és az alkalmazott technológiai részleg. Az összeg többsége Szaúd-Arábia nemzeti vagyonalapjától, a PIF-től származik, emellett jelenlegi részvényesek, köztük a bahreini vagyonalap, a Mumtalakat is beruháztak, kiegészülve néhány új privát befektetővel.

A McLaren Csoport az új befektetésnek köszönhetően vissza tudja fizetni azt a hitelt, amelyet alig több mint egy éve vett fel a Bahreini Nemzeti Banktól.

Szaúd-Arábia lépésről lépésre beszivárog az autósport élvonalába: az Aramco olajcég – a PIF tulajdona – a Formula-1 egyik fő szponzora, 2021 decemberében pedig megrendezik az ország első nagydíját Dzsiddában.

Hat évvel ezelőtt ment el Jules Bianchi

2015. július 17-én a Magyar Nagydíjra készülő Formula-1 világa tragikus hírt kapott: elhunyt Jules Bianchi, kilenc hónappal a Japán Nagydíjon történt súlyos balesetét követően. A mindössze 25 éves versenyző személyében egy szimpatikus alakját és nagy tehetségét veszítette el a királykategória. A Ferrari-akadémia első tagjaként minden esély megvolt rá, hogy a sereghajtó Marussiánál pallérozódó – 2014-ben Monacóban bravúrosan két pontot szerző – Bianchi rövidesen a Scuderiánál versenyezzen.

„Több volt számomra, mint egy mentor, egy nagyon közeli barát, szinte családtag volt” – mondta róla Charles Leclerc, aki beteljesítette Bianchi álmát, és akadémistaként végül eljutott a Ferrarihoz. „Nagyon fontos volt számomra. Ha egy nap esélyem nyílik rá, megpróbálom megnyerni azokat a bajnoki címeket, melyeket ő érdemelt volna meg.”

Ha lemaradtál a péntek esti időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!

Rendhagyó módon már az első nap végén megrendezték a kvalifikációt Silverstone-ban, a hivatalos összefoglalóért IDE vagy a képre kattints:

kvali-silv-video

Ne maradj le: jön az első F1-es sprintfutam, itt a szombati menetrend

Rendhagyó program vár ránk szombaton - íme a menetrend a tv-közvetítésekkel együtt:

Szombat (07. 17.)

9:30-11:00 WEC, második szabadedzés

10:10-11:00 Formula-2, első futam (M4 Sport)

13:00-14:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

14:00-15:00 WEC, harmadik szabadedzés

15:40-16:30 Formula-2, második futam (M4 Sport)

17:30-18:00 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)

18:00-18:30 WEC, időmérő

00121020_215

fotó: dppi

Van valami közös a The Beatles és az Alfa Romeo tagjai között

Azt már megszokhattuk, hogy a versenyhétvégékre való hangolódás jegyében a csapatok nagyszerű plakátokkal készülnek és sok jót láttunk már ezek közül, de az Alfa Romeo most egy elég egyedülálló grafikát osztott meg a közösségi médiában. A képen a két versenyző, Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi, valamint a két tartalékpilóta, Robert Kubica és Callum Ilott sétál át a legendás Abbey Roadon.

A Beatles együttes ugyanezen az úton sétált át hasonló módon, 1969. augusztus 8-án, hogy az erről készült fotó az Abbey Road című lemez borítójaként szolgáljon. A képet Iain Stewart Macmillan egy létráról készítette, John Kosh kreatív menedzser és a zenekar tagja, Paul McCartney ötletei alapján.

F2: Piastrié a pole, piros zászló Silverstone-ban

Újabb újonc szerzett rajtelsőséget a főfutamra a Formula-2-ben Theo Pourchaire és Liam Lawson után: a brit versenyhétvége pénteki kvalifikációján Oscar Piastri már első etapján megfutotta az az 1:39,854-es köridőt, amelyet a folytatásban senki – ő maga sem – tudott megjavítani.

A második helyért azonban zajlott csata az utolsó percekben: előbb Dan Ticktum állt a pozícióban még fél másodpercre az első időtől, majd megelőzte őt Richard Verschoor, végül pedig Guanyu Zhou ugrott fel Piastri mögé, ő már csak két tizedmásodperc hátrányban. Utóbbi éppen azelőtt egy pillanattal, hogy a vártnál 2 perccel korábban piros zászlóval ért véget az edzés: Piastri premás csapattársa, Robert Svarcman pördült meg és maradt a bukótérben.

Piastri és Zhou első sorának különlegessége, hogy fordított sorrendben ők állnak a bajnokság első két helyén, ráadásul az ausztrál lemaradása egy pontra csökkent a pole-pozícióért járó négy értékes egységnek köszönhetően. Christian Lundgaard tizedik helye a szombati első futam fordított rajtrácsán ér elsőséget.

Az F2-es időmérő eredménye, Silverstone:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány
Oscar Piastri Prema Racing 1:39.854  
Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 1:40.075 0.221
R.Verschoor MP Motorsport 1:40.259 0.405
Dan Ticktum Carlin 1:40.408 0.554
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.419 0.565
Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 1:40.451 0.597
R.Shwartzman Prema Racing 1:40.452 0.598
Roy Nissany DAMS 1:40.486 0.632
Jüri Vips Hitech Grand Prix 1:40.491 0.637
10  C.Lundgaard ART Grand Prix 1:40.556 0.702
11  Liam Lawson Hitech Grand Prix 1:40.679 0.825
12  Jehan Daruvala Carlin 1:40.683 0.829
13  Lirim Zendeli MP Motorsport 1:40.772 0.918
14  Marcus Armstrong DAMS 1:40.895 1.041
15  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.915 1.061
16  Matteo Nannini Campos Racing 1:41.050 1.196
17  Bent Viscaal Trident 1:41.185 1.331
18  David Beckmann Charouz Racing System 1:41.295 1.441
19  Jack Aitken HWA Racelab 1:41.306 1.452
20  Guilherme Samaia Charouz Racing System 1:41.758 1.904
21  Marino Sato Trident 1:41.790 1.936
22  Alessio Deledda HWA Racelab 1:43.734 3.880

Módosítani kell a WTCR olasz pályáján, elhalasztják a futamot – a Hungaroring a következő állomás

A Túraautó-világkupa eredeti időrendje szerint július 31-én és augusztus 1-jén az Adria International Racewayen csapott volna össze a mezőny. Csakhogy néhány napja felülvizsgálták a pályán végzett munkálatokat, s az FIA arra jutott, hogy még további változtatások szükségesek ahhoz, hogy az megkaphassa a WTCR-rendezéshez kellő Grade 3-as besorolást. Emlékezetes, hogy tavaly is hasonló okokból kellett lefújni az olaszországi helyszínre tervezett évadzárót, amelyet egy második aragóniai hétvégével pótoltak akkor a szervezők.

Most egyelőre nincs szó arról, hogy az Adria Raceway kikerült volna a naptárból, csupán elhalasztották az ottani fordulót, mivel a hátralévő két hét nem lett volna elégséges a munkálatokhoz – derül ki a WTCR mai közleményéből, amelyben az érintettek hangsúlyozzák, hogy az első a biztonság, és igyekeznek új időpontot találni a futamoknak. Mindenesetre ez azt is jelenti, hogy legközelebb már a Hungaroringen láthatjuk pályára gurulni Michelisz Norbertet, Tassi Attilát, a Zengő Motorsportot és a többieket: a túraautósok – a Pure ETCR-rel együtt – az augusztus 20-i hosszú hétvégén látogatnak Mogyoródra.

adria-wtcr

Ismét beszakadt az út Spában

Még nyár elején zúdult özönvíz a legendás spái versenypályára, ami miatt akkor el is kellett halasztani a Lotus Cup Europe, így - idén már másodjára - elmaradt a szezonnyitó. Ettől talán nagyobb gondot jelentett, hogy az első szektor jelentős részét újra kellett döngölni és aszfaltozni, miután a tetemes mennyiségű víz kimosta a talajt. Miután ez a probléma megoldódott, csütörtökön beomlott a Blanchimont felé vezető út, így ideiglenesen lezárták a pályát. A képen jól látható, hogy az aszfalt teljesen beszakadt, a fák bármikor kidőlhetnek és a kerítéseket is cserélni kell. Közben mára már - részben - meg is oldották ezt a problémát, ugyanis a La Source felől meg lehet közelíteni a pályát, így ma már ismét köröznek Spában a versenyautók.

Fotó: Spa-Francorchamps

A statisztikák szerelmese vagy? Kövess minket az Instán is!

A legutóbbi tripla versenyhétvégét követően ismét jelentkeztünk az Instagramon népszerű FormulaStat-videónkkal, melyben összegeztük a hátunk mögött hagyott tripla forduló legfontosabb történéseit és a legérdekesebb statisztikai adatokat is górcső alá vettük. Ha nem szeretnél lemaradni az ilyen videókról - és mellette az érdekesebbnél érdekesebb képekről sem -, akkor kövess bennünket az Instagramon is! Jövő héten érkezik a Brit Nagydíj érdekességeivel a videónk!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

 

Egyet kivéve az összes csapat beöltöztette a 2022-es autót

Silverstone-ban csütörtökön bemutatták a jövő évi szabályváltozások életnagyságú modellautóját, pénteken pedig – gyakorlatilag egyidejűleg – minden csapat közzétett renderelt fotókat, melyeken aktuális festésük a 2022-es versenygépre került. Egyelőre csupán a Ferrari adós a saját grafikájával.

Tanárnak állt Sebastian Vettel

Miután Ausztriában egy csapat gyerekkel hotelt épített a méheknek, Sebastian Vettel Nagy-Britanniában is egy iskola felé vette az irányt a Brit Nagydíj előtt. A német egy általános iskolába látogatott el óraadóként, ahol a környezetvédelemről beszélgetett a nebulókkal. Akárcsak az osztrák program, ez is nagy élmény volt neki. "Inkább én voltam a diák, és a gyerekek tanítottak engem. Szerintem nagyon sok potenciál van ebben, gyerekekkel foglalkozni. Nem kifejezetten tanítani őket, szerintem éppen ők sokkal többet tudnak tanítani nekünk."

Vettel meglepődött a diákok hozzáállásán, és nagyon motiválónak érezte a velük töltött időt. "Nagyon érdekes volt. Beszélgettünk arról, mi zajlik most a világban, és hogyan lehet fenntarthatóan élni, a jövőre is gondolva, törődve a környezettel. Meglepődtem, hogy mennyire jól informáltak, még a felnőtteknél is jobban. Jó volt látni, hogy mennyire pozitívan állnak a jövőhöz, mennyire készek tenni érte. Nagyon inspiráló volt, annak ellenére, hogy csak tízévesekről beszélünk" – áradozott a négyszeres világbajnok.

 

Verstappen a 140.000 rajongóról: Az olaszok is nyertek a Wembley-ben

Max Verstappen három egymást követő győzelemmel érkezett meg ezen a héten Silverstone-ba, ahol akár még tovább növelheti 32 pontos előnyét a világbajnoki tabellán Lewis Hamilton ellen. Csakhogy a Mercedes fejlesztésekkel érkezett Nagy-Britanniába, igaz, ettől Hamilton nem vár jelentős előrelépést. A holland Ziggo Sport kérdezte a vb-éllovast arról, mennyire fogja őt zavarni, hogy Hamilton hazai versenyén 140.000 rajongó látogathat majd ki hétvégén a pályára, akik jó eséllyel nagyrészt ellene drukkolnak majd. Verstappent nem hozta zavarba a kérdés, és a Labdarúgó Európa-bajnokság fináléját hozta fel példaként.

"Ez egyáltalán nem jelent terhet vagy extra nyomást számomra. Ha jól tudom, Olaszország is megnyerte az Eb-t a Wembley-ben, és az autóban ez különben sem érezhető olyan szinten. Egy másik sportban, mint amilyen a futball is, sokkal közelebb vannak a nézők, így nagyobb hatást is tudnak gyakorolni a sportolókra" - válaszolta Verstappen, aki bevallotta, ő azért némiképp tart a Mercedes új fejlesztéseitől.

Kik vezetnek jövőre a Williamsnél?

A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban többek között arról is beszéltünk, hogy nézhet ki a felszállóágban lévő Williams párosítása George Russell borítékolható távozását követően. Az adás e szakaszát 01:15:32-től hallhatod!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Az első F1-es nagydíjgyőztes Ferrarit vezetheti Silverstone-ban Charles Leclerc

A Ferrari a legelső szezontól kezdve jelen van a Formula-1-ben, ennek is köszönhetően messze a legeredményesebb konstruktőrnek számít a maranellói istálló a maga 238 nagydíjgyőzelmével. Ebből az elsőt 1951. július 14-én, azaz csaknem napra pontosan 70 évvel ezelőtt szerezték Jose Froilan Gonzalez Brit Nagydíjon aratott sikere révén.

A Scuderia pedig megadja a módját, hogy megemlékezzen a történelmi diadalról, méghozzá éppen Silverstone-ban: teljes egészében felújították az ikonikus 375 F1-es autót, amelyet Maranellóból a brit pályára szállítottak, ahol a Ferrari jelenlegi egyik pilótája, Charles Leclerc vezetheti majd a 12 hengeres erőforrással hajtott versenygépet. A Ferrari egyébként másképp is megemlékezik a hét évtizeddel ezelőtti sikerről: Leclerc és Carlos Sainz autóin speciális logó tűnik majd fel, amellyel Gonzalezre emlékeznek – az olasz válogatott múlt hétvégi Európa-bajnoki győzelmének gratuláló üzenet mellett.

 

Nyitókép: DPPI

Figyelem: már pénteken jön az F1-es időmérő, itt a program

A szokásoktól eltérő menetrend szerint dolgozik ezen a hétvégén a Formula-1 mezőnye, így már péntek este jön az időmérő - íme a program:

Péntek

12:55-13:40 Formula-2, szabadedzés

15:30-16:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

15:30-17:00 WEC, első szabadedzés

18:00-18:30 Formula-2, időmérő (M4 Sport)

19:00-20:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A teljes hétvégi menü ezen a linken tekinthető meg!

pf1_10

fotó: Aston Martin Cognizant F1 Team

A 2022-es autót szidta Ricciardo vagy sem?

A jövő évi F1-es autó életnagyságú modelljének bemutatásán mind a húsz Formula-1-es versenyző részt vett. Éles fülű rajongók kiszúrták a videóban, hogy egy bekapcsolt mikrofon finoman szólva is kritikus szavakat kapott el Daniel Ricciardótól. „Ez szörnyű, ez egy sz*r, rosszabb lett” – panaszkodott az ausztrál.

A bemutatót rövidesen követte az FIA-sajtótájékoztató, melyen Ricciardo nem úszta meg, hogy csípős szavairól kérdezzék. A versenyző mentette a menthetőt – az olvasókra bízzuk, hisznek-e neki.

„Valószínűleg valami másról beszéltünk, mert pár dolog szóba került akkor. Az igazat megvallva nem is emlékszem, hogy ilyesmit mondtam, mert coolnak tartottam. Ilyen agresszívan nem beszélhettem, talán a festésre gondoltam, de biztos nem a kocsira. De most már kíváncsi vagyok, hogy történt ez. Lando mellett álltam? Mert mellette nem káromkodom, hiszen ő még kicsi. Ezt még tisztázom, de határozottan állítom, nem gondoltam, hogy sz*r lenne. Úgy rémlik, még valamit szóvá is tettem a hátsó részről. Egyértelműen nincsenek negatív érzéseim az új autóval kapcsolatban” – magyarázkodott Ricciardo, aki a hátsó részt külön dicsérte, kiemelve, hogy 2008-ra emlékezteti.

Elégedetlenek Ricciardóval a McLarennél – fel is hívták Gaslyt

A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban sorra vettük a mezőny mind a tíz istállóját, s bizony többekről elmondható, hogy a hivatalosan megerősített párosítás ellenére sem elképzelhetetlen a váltás. Ez a helyzet a McLarennél is, amiről 35:50-től beszéltünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Bottas humoránál volt: Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról a finn?

A fenti kérdés apropóját a csütörtöki sajtótájékoztatóján az adta, hogy az eddig névtelen silverstone-i célegyenes a Hamilton Egyenes nevet kapta a hétszeres világbajnok előtt tisztelegve. Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról, ha bármelyik helyszínről válogathatna? – kérdezték a Mercedes másik pilótájától, Valtteri Bottastól.

A finn először hezitált, nehezen talált a szavakat: „Öhm… Igen… Szerintem… Szóval… Izé… Ha… Először is, nem szeretem túlságosan az elnevezett kanyarokat és egyeneseket, sokkal jobb, ha csak egyszerűen számmal jelölik. Nyilvánvalóan Lewis megérdemli, hogy a Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i pálya egy szakasza a nevét viselje, a sok rekord miatt, melyeket megdöntött a Formula-1-ben.”

„Személy szerint, ha elnevezhetnék egy pályaszakaszt magamról… Gondolkozzunk, még sosem jutott ez eszembe. Ha lenne egy Finn Nagydíj, még hagyján, de a jelenlegi pályák közül… Nem mondanám, hogy lenne egy különleges kanyar számomra. De Ausztriában a bokszutca viselhetné az én nevem! Megvan, ez lesz az!” – csillogtatta meg öniróniáját Bottas a Formula.hu jelenlétében.

A sajtótájékoztatón Bottasszal párba ültetett Charles Leclerc-t is megkérdezték ugyanerről. A monacói előbb elgondolkodott, majd hárított: „Egyelőre nem érdemeltem ki ilyesmit, szóval előbb keményen dolgozom, hogy jogos legyen a kérdés” – mondta a fiatal pilóta.

Bottas az alábbi eset apropóján választotta ki a Red Bull Ring bokszutcáját – ahol emlékeztest sikerült alkotnia a Stájer Nagydíjon: