A régóta pletykált viadal helyszínét a Miami Dolphins NFL alakulatának otthont adó Hard Rock Stadion környékén alakítják ki, a komplexum körül kanyarog majd a pálya. A nyomvonal 5,41 kilométer hosszú lesz, 19 kanyart és 3 egyenest foglal majd magában, akár 3 DRS zóna kialakítására is lehetőséget ad, a csúcssebességet pedig 320 kilométer/órára jósolják majd. A futam pontos dátuma egyelőre nem ismert, arról később születik döntés.
Miami a tizenegyedik helyszín lesz az Egyesült Államokban, ahol az F1 felbukkan 1950 óta: a múltban Riverside, Sebring, Watkins Glen, Long Beach, Las Vegas, Detroit, Dallas, Phoenix és Indianapolis is rendezett futamokat, míg Austin jelenleg is az Amerikai Nagydíj otthona. Fontos megjegyezni: Miami nem Austin helyett, hanem mellé, második amerikai futamként kerül a versenynaptárba.
Mióta a Liberty Media 2017-ben átvette a világbajnoki sorozat irányítását, komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy egy második futamot is rendezzenek a tengerentúlon. Miamival a korábbi kereskedelmi igazgató, Sean Bratches kezdett tárgyalásokat, ám éveken át nem sikerült tető alá hozni a megállapodást helyi érdekeltségek tiltakozása miatt. Csupán néhány napja született meg a kiegyezés, a hivatalos bejelentés szerint pedig a térség – Miami Gardens – lakóira különös figyelmet fordítanak majd: az F1 és a promóter szorosan együttműködik majd a helyi közösségekkel, akik például kedvezményes jegyeket válthatnak majd az eseményre, továbbá segítik majd a helyi érdekeltségű üzleteket abban, hogy minél jobban kihasználhassák az esemény kínálta lehetőségeket.
„Szorosan együttműködünk majd a Hard Rock Stadion stábjával és az FIA-val annak érdekében, hogy a pálya szenzációs versenyzésre adjon lehetőséget, ráadásul komoly és tartós hozadéka is legyen a helyi közösségek számára. Hálásak vagyunk a rajongóknak, Miami Gardens képviselőinek és a helyi turisztikai iparágnak a türelemért, valamint azért, hogy támogattak bennünket ebben a folyamatban. Már nagyon várjuk, hogy a földgolyó legcsodálatosabb versenyét a sportágunk története során első ízben elvigyük Miamiba” – fogalmazott a Formula One Management részéről a vezérigazgató, Stefano Domenicali.
A FOM egy látványtervet is közreadott az új pálya nyomvonaláról, az viszont egyelőre nem derült ki, hogy Hermann Tilke vagy esetlegmás alkotta-e meg azt. Tom Garfinkel, a futam szervezőinek helyi képviselője annyit árult el, hogy „specialista tervezőkkel” dolgozták ki a nyomvonalat.